eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
6.3هزار ویدیو
625 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
🌎🌺🍃 🌺 ❇️ تقویم نجومی 🗓 یکشنبه 🔹 ۹ مهر / میزان ۱۴۰۲ 🔹 ۱۵ ربیع الاول ۱۴۴۵ 🔹 اول اکتبر ۲۰۲۳ 🌎🔭👀 💠 مناسبت های ملی 🤝روز همبستگی و همدردی با کودکان و‌ نوجوانان فلسطین 🌎🔭👀 🌖 امروز قمر در برج «ثور» است. ✔️ برای امور زیر نیک است: امور ازدواجی تجارت صید دیدار با بزرگان و مسئولین و درخواست از آنها نویسندگی خرید جواهرات جابجایی خرید ملک ارسال کالا مکاتبات امور مشارکتی 👼 زایمان خوب نیست. 🚙 مسافرت خوب است. 🌎🔭👀 👩‍❤️‍👨 انعقاد نطفه امشب، (شب یکشنبه) برای سلامتی مفید و فرزند حافظ قرآن گردد. 💇‍♀ اصلاح سر و صورت سبب سرور و شادی می‌شود. 🩸 حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن سلامت آفرین می‌باشد. 💅 ناخن گرفتن روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی‌برکتی در زندگی گردد. 👕 دوخت و دوز روز مناسبی نیست. طبق روایات موجب غم و اندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود‌ (این حکم شامل خرید لباس نیست) 🌎🔭👀 😴 تعبیر خواب رویایی که امشب (شب یکشنبه) دیده شود، تعبیرش در آیه ۱۵ سوره مبارکه « حجر » است. ﷽ لقالوا انما سکرت ابصارنا شخصی بی حد و حساب، با خواب بیننده گفتگوی باطل کند ولی به جایی نرسد و کار خواب بیننده روبراه شود. ان شاءالله چیزی همانند ان قیاس گردد. 📿 وقت استخاره از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ از ساعت ۱۶ تا مغرب 📿 ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال و الاکرام  ۱۰۰ مرتبه 📿 ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه «یا فتاح»، موجب فتح و نصرت یافتن می‌گردد. 🌎🔭👀 ☀️ ️امروز متعلق است به علیه‌السلام سلام‌الله‌علیها سفارش شده تا اعمال نیک خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌎🔭👀 ⏳ 🌺 🌎🌺🍃
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 🗯 مکالمه حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام با عبدالله بن عمر زنازاده آنگاه عبدالله بن عمر بن الخطاب لعنت الله علیه در آمد و عرض کرد. با ابن رسول الله! ثواب آنستکه با اهل ضلال طریق مصالحت و مسالمت سپاری و از قتل و قتال دست باز داری يَا أَبَا عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ مِنْ هَوَانِ الدُّنْيَا عَلَى اَللَّهِ تَعَالَى أَنَّ رَأْسَ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا أُهْدِيَ إِلَى بَغِي مِنْ بَغَايَا بَنِي إِسْرَائِيلَ أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ بَنِي إِسْرَائِيلَ كَانُوا يَقْتُلُونَ مَا بَيْنَ طُلُوعِ اَلْفَجْرِ إِلَى طُلُوعِ اَلشَّمْسِ سَبْعِينَ نَبِيّاً ثُمَّ يَجْلِسُونَ فِي أَسْوَاقِهِمْ يَبِيعُونَ ويَشْتَرُونَ كَأَنْ لَمْ يَصْنَعُوا شَيْئاً فَلَم يُعَجِّلِ اللَّهُ عَلَيْهِم بَلِ امْهِلْهُم وأَخَذَهُم بَعدَ ذَلِكَ أَخْذَ عَزِيزٍ مُقْتَدِرٍ إِتْقَ اللَّهَ يا أبَا عَبْدِالرَّحْمَنِ ولا تَدَعَنَّ نُصْرَتِي ▪️حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام فرمودند: ای ابو عبدالرحمن! مگر پستی و خواري دنيا را نزد خداوند ندانستی؟ مگر نشنیدی سر یحیی بن زکریا را از برای زنی زانیه بهديه بردند و و بروایتی: وَ سَيُهْدی رَأْسي إِلى ابْن الزّانِيَةِ َيزيدَ. و زود باشد که سر مرا بنزد یزید که پسر زانیه است هدیه برند، مگر نشیندی از سفیده دم تا دمیدن خورشید، هفتاد تن از پیغمبران بنی اسرائیل را سر بریدند و و و در بازار بنشستند و بيع وشری در پیوستند و چنان دانستند که خدای را لحظة واحدة بی فرمانی نکرده اند و خدای در کیفر ایشان تعجيل نفرمود، لكن آنگاه که آغاز انتقام کرد، انتقام عزيز مقتدر بود. 🔻هان ای ابو عبدالرحمن ؛ از خدای بترس و از نصرت من خویشتن داری مکن فرستادن ابن سعید جماعتی را بنزد حسين عليه السلام. اینوقت عمرو بن سعید، که عامل يزيد بن زنا بود، نپسندید که حضرت سیدالشهدا حسين بن علی علیه السلام سفر عراق کند، مبادا بامردم اتفاق کند، پس رزم آغازد و خلل در ملك يزيدبن زنا اندازد، لاجرم برادر خود یحیی بن سعید بن العاص را با جماعتی بنزد آنحضرت فرستاد، ایشان برسیدند و بعرض رسانیدند که: بکجا میشوی؟ مراجعت فرمای ودر جاي خویش اقامت نما و در میان فریقین سخن بلا و نعم [۱] افتاد. عوانان جانبين يك دیگر را بتازیانه زحمت کردند و آسیب زدند. حضرت سیدالشهدا حسين بن علی علیه السلام به آنجماعت را اجابت نفرمود، ایشان را باز فرستاد و طریق عراق پیش داد. مردم عمرو بن سعيد بانگ در دادند: وقالُوا يَا حُسَيْنُ أَلاَّ تَتَّقِي اَللَّهَ تَخْرُجُ مِنَ اَلْجَمَاعَةِ وَ تُفَرِّقُ بَيْنَ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ؟ گفتند: ای حسين! از خدای نمیترسی؟ بیکسوی میشوی جماعت را و متفرق میکنی امت را؟ فَقالَ لي عَمَلِي وَ لَكُمْ عَمَلُكُمْ أنْتُمْ بَرِيئُونَ مِمَّا أعْمَلُ وأنَا بَرِيٌ مَا تَعْمَلُونَ [۱] » فرمود: مرا کاری است و شما را کرداری، شما نکوهیده میدانید کار مرا و من بیزارم از کردارشما. این بگفت و روان گشت. ---------- [۱]: لا و نعم: نه و بلی (کنایه از اختلاف آراء است) 📖 1 قر آن کریم (۱۰، ۴۲)   📚ناسخ التواریخ، جلد ۲، صفحه ۱۲۴ 🔴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ جر واجر شدن یزید تخم زنا ❣️::::: ✍قال أبو مخنف رضي الله عنه ، وأما ما كان من أمر يزيد بن معاوية فإنه ركب في بعض الأيام في خاصته في عشر آلاف فارس يريد الصيد والقنص فسار حتى بعد من دمشق مسير يومين فلاحت له ظبية فقال : لأصحابه لا يتبعني منك أحد ثم إنه إنطلق جواده في طلبها وجعل يطاردها من واد إلى واد ، حتى انتهت إلى واد مهول مخوف فأسرع فيه طلبها فلما توسط الوادي لم ير لها خبرا ولم يعرف لها أثرا وكضه العطش فلم يجد هناك شيئا من الماء وإذا برجل معه صحن ماء فقال يا هذا إسقني قليلا من الماء فلما سقاه قال لو عرفت من انا لازددت من كرامتي ، فقال له : ومن تكون . قال : أنا أمير المؤمنين يزيد بن معاوية . فقال الرجل : أنت والله قاتل الحسين بن علي بن أبي طالب عليهما السلام يا عدو الله ثم نهض ليلزمه فنفر من تحته فرمى به عن مستتر فعلقت رجله بالركاب فجعل الفرس كلما رآه خلفه نفر فلم يزل كذلك إلى أن مزقه وعجل الله بروحه إلى النار يزيد زنازاده ، سرمست از پيروزيها وموفقيت ها ، روزى با جمعى از لشكريان و هواداران خود ، به قصد شكار ، عازم صحرا گرديد . آنان به مساحت دو روز راه را طى كرده و از دمشق فاصله گرفته بودند كه ناگهان آهويى ظاهر گرديد . يزيد زنازاده جهت نشان دادن شجاعت ودلاورى خويش ، به ياران وسپاهيان خود گفت : " كسى از شما همراه و پشت سر من نيايد ، من خودم اين آهو را شكار خواهم نمود . " سپس اسب خود را دنبال آهو به حركت در آورد وبه سرعت از سپاهيان فاصله گرفت . آهو از اين بيابان به آن بيابان واز اين قطعه به آن قطعه ره مى سپرد ، تا به يك وادى هولناك ودره مخوف قدم گذاشت ، در حالى كه هم چنان به گريز وسير خود ادامه مى داد و يزيد زنازاده او را تعقيب مى كرد وبيابان هاى مخوف و دره هاى هولناك را پشت سر مى نهاد و فاصله زيادى بين او و سپاهيان پديد آمده بود . ناگهان عطش شديدى بر او غلبه نمود و چيزى از آب و غذا همراه نداشت در اين هنگام چشمش به فردى افتاد كه كوزه آبى در دست دارد از آب او مطالبه نمود او پس از دادن مقدارى آب ، از شخصيت وهويتش پرسيد . او در پاسخ گفت : " من أمير المؤمنين ، يزيد بن معاويه « زنا بن زنا » هستم . " آن مرد اظهار نمود : " آيا تويى كه قاتل حضرت حسين بن على ( علیهما السلام ) هستى ؟ و تويى كه كشنده فرزند حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله ؟ " و از جاى خود برخاست تا يزيد زنازاده را بكشد . يزيد زنازاده به سرعت رو پا به فرار گذاشت ، ولى ناگهان پاى او در ركاب اسب گير كرد و اسب به سرعت رو به دويدن نهاد و هر چه سرعت داشت ، از آن مرد فاصله گرفت . 🔴 سر و صورت او در اثر كوبيده شدن وساييده شدن ، خون آلود گرديد و به قعر جهنم ، جايگاه اصلى ومقر ابدى خويش واصل شد . تعقيب كنندگان به يزيد زنازاده رسيدند ، در حالى كه او از ركاب اسب خود آويزان بود و روح پليدش از قفس بدن مفارقت و به سوى آتش عذاب الهى رهسپار گرديده بود . صداى شيون از سپاه او بلند شد و آنان بدون يزيد زنازاده به دمشق مراجعت نمودند . به اين ترتيب ، او به سزاى عمل ظالمانه اش گرفتار آمد . 📚اللهوف جلد 1 صفحه 151 http://lib.eshia.ir/15097/1/151 🔴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است.. |
⚠️👌بنی امیّه، هیچ نسبت خویشاوندی با پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم ندارند (1) ابوالقاسم علی بن احمد بن موسی بن الامام الجواد علیه السلام در کتاب «الإسْتِغاثَة فی بِدَعِ الثَّلاثَة» می نویسد: از طریق عالمان اهل بیت علیهم السلام اسرار علوم ایشان به علمای شیعه رسیده است که یکی از این اسرار اینچنین برای ما روایت شده است: اقوامی هستند که به قریش منتسب هستند، اما در واقع، نسب حقیقی آنها به قریش نمی رسد، مثل بنی امیه. گفته اندکه بنی امیه از قریش هستند، اما این گونه نیست و اصل آنها از روم است و تأویل و باطن این آیه: «غُلِبَتِ الرُّومُ فی اَدْنَی الارْضِ، وَ هُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَیَغْلِبُونَ» بدین گونه است که بنی امیه بر پادشاهی غلبه می کنند و سپس بنی عبّاس بر آنها غلبه خواهند کرد. این حقیقت به این دلیل است که میان عرب ها در جاهلیت، وقتی کسی بنده ای داشت و می خواست که او و نسبش را به خودش منسوب کند، چنین می کرد و نزد عرب ها جائز بود و ما این فعل را از کرامت های عرب ها یافتیم که بنده به نَسَب مولایش منتسب شود. رسول خدا صلّی الله علیه و آله نیز در مورد زید بن حارثه نیز چنین کرد و وی را از بازار عُکاظ با استفاده از اموال خدیجه خریداری کرد. عبدشمس فرزند عبدمناف- برادر هاشم بن عبدمناف- نیز بنده ای داشت رومی که به او امیّه می گفتند و عبدشمس وی را به خودش منتسب کرد، لذا اصل بنی امیّه از روم است، در حالی که نسب آنها در قریش بیان شده است. (الاستغاثة فی بدع الثلاثة، ص121-123) مرحوم عمادالدین طبری(م698 ق) در «کامل بهایی» می نویسد: بدان كه اميه غلامى بود رومى از آنِ عبد الشمس. چون زيرك بود و عبد الشمس او را آزاد كرد، و به فرزندى قبول كرد و از او فرزندان به وجود آمدند و اكثر علما برآنند كه شجره خبيثه بنو اميه ‏اند... عرب را عادت است كه چون غلامى را آزاد كنند و به فرزندى قبول كنند نسب عتيق يا معتق برند. مثالِ اين، چون رسول صلّی الله علیه و آله زيد بن حارثه را آزاد كرد و به مثابه فرزند می ‏داشت و جمله عرب او را زيد بن محمد می ‏خواندند. ... اميه به ابن عبدالشمس مشهور شد و اهل تواريخ ظاهر را گرفتند و اين تحقيق را نيز اهل ظاهر و محققان اهل تواريخ ذكر كردند و از ايشان به ما رسيد. (کامل بهایی، ج2، ص180-181) مرحوم مقدس اردبیلی در «حدیقة الشیعة» می نویسد: مشهور است که امیّة غلامی بود از آن عبدالشمس،‌ و او رومی بوده إلاّ آنکه چون زیرک و فهیم بوده عبدالشمس او را آزاد کرده و به فرزندی برداشت. ... عادت عرب بود که چون غلامی را آزاد کنند، آن غلام را به نام آن شخص خوانند که او را آزاد کرده باشد، چنانکه رسول خدا صلّی الله علیه وآله زید بن حارث را آزاد کرد و عرب او را زید بن محمّد می خواندند. (حدیقة الشیعة، ج1، ص475-476) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
⚠️👌بنی امیّه، هیچ نسبت خویشاوندی با پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم ندارند (2) مرحوم علامه مجلسی در «بحارالانوار» می نویسد: وَ قَدْ ذَكَرَ بَعْضُ عُلَمائِنا فِي رِسالَةٍ فِي الإمامَةِ أنَّ أمَيَّةَ لَمْ يَكُنْ مِنْ صُلْبِ عَبْدِ شَمْسٍ، وَ إنَّما هُوَ عَبْدٌ مِنَ الرُّومِ، فَاسْتَلْحَقَهُ عَبْدُ شَمْسٍ وَ نَسَبَهُ إلَى نَفْسِهِ، وَ كانَتِ الْعَرَبُ فِي الْجاهِلِيَّةِ إذا كانَ لِأحَدِهِمْ عَبْدٌ وَ أرادَ أنْ يَنْسِبَهُ إلَى نَفْسِهِ أعْتَقَهُ وَ زَوَّجَهُ كَريمَةً مِنَ الْعَرَبِ فَيَلْحَقُ بِنَسَبِهِ. قالَ: وَ بِمِثْلِ ذلِكَ نُسِبَ الْعَوَّامُ أبُو الزُّبَيْرِ إلَى خُوَيْلِد،  فَبَنُو أمَيَّةَ قاطِبَةً لَيْسُوا مِنْ قُرَيْشٍ وَ إنّما لُحِقُوا وَ لُصِقُوا بِهِمْ. قالَ: وَ يُصَدِّقُ ذلِكَ قَوْلُ أميرِ الْمُؤْمِنينَ علیه السلام جَواباً عَنْ كِتابِهِ وَ ادِّعائِهِ إنّا بَنُو عَبْدِ مَنافٍ لَيْسَ الْمُهاجِرُ كَالطَّليقِ وَ لَا الصَّريحُ كَاللَّصيقِ، وَ لَمْ يَسْتَطِعْ مُعاوِيَةُ إنْكارَ ذلِكَ. (بحارالأنوار، ج33، ص107) بعضی از علمای ما در رساله ای در امامت گفته اند که امیّه فرزند عبدشمس نبوده است، بلکه او بنده ای رومی بوده است که عبدشمس او را نزد خود آورد و به خودش منسوب کرد. میان عرب ها در جاهلیت رسم بوده که اگر کسی بنده ای داشت و می خواست او را به خودش ملحق کند، نخست او را آزاد می کرد و زنِ با کرامتی از عرب را برای او می گرفت و او را به نسب خود ملحق می کرد. عوّام، پدر زبیر، نیز به همین گونه به خویلد منتسب شد. پس بنی امیّه از قریش نیستند و به قریش ملحق شده و به آنها چسبیده شده اند. پاسخ امیرالمؤمنین علیه السلام به معاویه که خود را فرزند عبدمناف خوانده بود، مؤید همین موضوع است. آن حضرت فرمود: «هجرت کننده مانند آزاد شده نیست، و پاکیزه مانند چسبیده شده نیست»، و معاویه نتوانست این سخن را منکر شود.  مرحوم شیخ محمدحسین کاشف الغطاء در «جنّة المأوی» می نویسد: پدر امیّة و هاشم یکی نبوده است، زیرا امیّة فرزند صلبی عبدشمس نبود، ‌بلکه بچه سر راهی بود که عبدشمس او را به فرزندی گرفت. (جنّة المأوی، ص 253) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(1) ابواسحاق ابراهیم نَظّام (م 221ق) یکی از بزرگان نامدار معتزله است و جاحظ از شاگردان وی محسوب می شود.  مرحوم شیخ مفید در «الفصول المختارة» می نویسد: ثم طعن على أمير المؤمنين علیه السلام أيضا إبراهيم (نظّام) بأن قال: و خالف الجماعةَ كلَّها في جهره بتسمية الرجال‏ في قنوت الغداة. (الفصول المختارة، ص219) نظّام، امیرالمؤمنین را نکوهش کرده است که وی با نام بردن بعضی از مردان و لعن آنها در قنوت نماز، خلاف جماعت مسلمین عمل نموده است. سپس شیخ مفید در پاسخ به نظّام می نویسد: و أما تشنيعه على أمير المؤمنين ع في القنوت في الغداة و الجهر فيه بتسمية الرجال فيه، فهذا أدل دليل على جهله و قلة فهمه و أوضح برهان على إلحاده و إرادته الطعن على رسول الله ص و ذلك أنه لا خلاف بين الفقهاء و حملة الآثار أن رسول الله ص كان يقنت في صلاة الغداة و يجهر بتسمية الرجال فيه. و قد نقل الناس ذلك و استفاض حتى ليس يخالف في لفظه من أهل العلم اثنان. كَانَ قُنُوتُهُ بَعْدَ حَمْدِ اللَّهِ تَعَالَى وَ الثَّنَاءِ عَلَيْهِ اللَّهُمَّ الْعَنْ رِعْلًا وَ ذَكْوَانَ وَ الْعَنِ الْمُلْحِدِينَ مِنْ أَسَدٍ وَ غَطَفَانَ وَ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ وَ الْعَنْ سُهَيْلًا ذَا الْأَسْنَانِ وَ الْعَنِ الْعُصَاةَ الَّذِينَ عَادُوا دِينَكَ وَ قَاتَلُوا نَبِيَّكَ. فَجَعَلَ يَلْعَنُهُمْ بِهَذَا الَّذِي ذَكَرْنَاهُ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً. وَ قَدْ رَوَتِ الرُّوَاةُ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَنَتَ فِي الصُّبْحِ فَقَالَ اللَّهُمَّ أَنْجِ الْوَلِيدَ بْنَ الْوَلِيدِ وَ سَلَمَةَ بْنَ هِشَامٍ وَ عَيَّاشَ‏ بْنَ أَبِي رَبِيعَةَ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ بِمَكَّةَ اللَّهُمَّ اشْدُدْ وَطْأَتَكَ عَلَى مُضَرَ وَ رِعْلٍ وَ ذَكْوَانَ وَ اجْعَلْ عَلَيْهِمْ سِنِينَ كَسِنِيِ يُوسُفَ‏. فإن كان على أمير المؤمنين ع في ذلك عار أو نقص في الدين‏ و حاشاه من ذلك بما ذكره إبراهيم في قنوته و جهره بتسمية الرجال فذلك بعينه عيب على رسول الله ص و عار عليه. (الفصول المختارة، ص225-226) این که نظّام، از امیرالمؤمنین علیه السلام بدگویی کرده است که آن حضرت، در قنوت نماز با صدای بلند اسامی بعضی از مردان را می برده و آنها را لعن می کرده است، دلیل نادانی و کم فهمی نظّام است و نشان دهنده الحاد و بی دینی اوست و در واقع او می خواهد رسول خدا صلّی الله علیه و آله را نکوهش کند، زیرا هیچ اختلافی بین فقها و راویان روایات نیست که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نماز صبح، با صدای بلند نام آن مردان را می برده است. و اهل سنّت نیز این موضوع را نقل کرده اند و آنقدر نقل شده است که دو نفر از اهل علم در این موضوع اختلاف نکرده اند. رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نمازش، بعد از حمد و ثنای خدا، تا چهل صبح چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ الْعَنْ رِعْلًا وَ ذَكْوَانَ، وَ الْعَنِ الْمُلْحِدِينَ مِنْ أَسَدٍ وَ غَطَفَانَ، وَ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ، وَ الْعَنْ سُهَيْلًا ذَا الْأَسْنَانِ، وَ الْعَنِ الْعُصَاةَ الَّذِينَ عَادُوا دِينَكَ وَ قَاتَلُوا نَبِيَّكَ» و روات هم از ابوهریره نقل کرده اند که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نماز صبح چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ أَنْجِ الْوَلِيدَ بْنَ الْوَلِيدِ وَ سَلَمَةَ بْنَ هِشَامٍ وَ عَيَّاشَ‏ بْنَ أَبِي رَبِيعَةَ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ بِمَكَّةَ. اللَّهُمَّ اشْدُدْ وَطْأَتَكَ عَلَى مُضَرَ، وَ رِعْلٍ، وَ ذَكْوَانَ، وَ اجْعَلْ عَلَيْهِمْ سِنِينَ كَسِنِيِ يُوسُفَ‏.» پس بر اساس گفته ابراهیم نظام،  اگر این کار امیرالمؤمنین علیه السلام ، زشت و نقص در دین محسوب شود، برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله نیز عیب تلقّی می گردد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(2) عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ هِلَالٍ عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ علیه السلام قَالَ‏: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله قَدْ قَنَتَ وَ دَعَا عَلَى‏ قَوْمٍ‏ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ عَشَائِرِهِمْ وَ فَعَلَهُ عَلِيٌّ علیه السلام مِنْ بَعْدِهِ‏. (السرائر الحاوي لتحرير الفتاوي، ج‏3، ص605) حضرت صادق علیه السلام فرمود: همانا رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نمازش، افرادی را به نامشان و نام پدران و قبیله شان لعن می فرمود و بعد از رسول خدا صلّی الله علیه و آله، این کار را امیرالمؤمنین علیه السلام ادامه دادند. مرحوم ابن ادریس حلّی در «سرائر» می نویسد: ينبغي أن يكون في القنوت على الجملة حمدا للَّه، و الثناء عليه، و الصلاة على نبيه و آله، و هو مخيّر بعد ذلك في ضروب الأدعية، و روي أنّ أفضل ذلك كلمات الفرج‏ و يجوز للقانت أن يدعو لنفسه، و يسأل حاجته في قنوته، و يدعو على أعداء الدين، و الظلمة، و الكافرين، و يسميهم بأسمائهم، فإنّ الرسول صلّى اللَّه عليه و آله، قنت و دعا على‏ قوم‏ من الكافرين، و سمّاهم بأسمائهم، فروي أنّه قال: اللهم انج الوليد بن الوليد، و سلمة بن هشام، (و عياش بن أبي ربيعة) و المستضعفين من المؤمنين، و في بعضها و المستضعفين بمكة، و اشدد وطأتك على مضر، و رعل، و ذكوان‏. (السرائر الحاوي لتحرير الفتاوي، ج‏1، ص228) شایسته است که در قنوت نماز، به طور کلی حمد و ثنای خدا شود، بر پیامبر و خاندانش صلوات فرستاده شود، و انواع دعاها خوانده شود که روایت شده است از برترین آنها کلمات فرج است. همچنین فرد در قنوت برای خودش دعا کند و حاجتش را در قنوتش درخواست کند و دشمنان دین و ظالمین و کافرین را نام برده و آنها را لعنت کند، چرا که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نماز، کافرین را نام می برد و آنها را لعنت می کرد. روایت شده است که آن حضرت چنین نفرین می کرد: اللهم انج الوليد بن الوليد، و سلمة بن هشام، (و عياش بن أبي ربيعة) و المستضعفين من المؤمنين، (و في بعضها) و المستضعفين بمكة، و اشدد وطأتك على مضر، و رعل، و ذكوان‏. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(3) امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت دو نماز صبح و مغرب، و در بعد از این دو نماز، چه کسانی را لعن می فرمود؟ 1) ابن ابی الحدید معتزلی، از علمای اهل سنت، در «شرح نهج البلاغه» می نویسد: علی بن ابی طالب، بعد از ماجرای حکمیّت، بعد از دو نماز صبح و مغرب چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ الْعَنْ مُعَاوِيَةَ، وَ عَمرواً، وَ أَبَا مُوسَى، وَ حَبِيبَ بْنَ مَسْلَمَةَ، وَ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ خَالِدٍ، وَ الضَّحَّاكَ بْنَ قَيْسٍ وَ الْوَلِيدَ بْنَ عُقْبَةَ».(شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏2، ص260)‏ 2) عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَعْقِلٍ، عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَنَّهُ قَنَتَ فِي الصُّبْحِ فَلَعَنَ‏ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى وَ أَبَا الْأَعْوَرِ وَ أَصْحَابَهُمْ. (فضائل أمير المؤمنين عليه السلام از ابن عقده کوفی- م332 هجری- ص98/امالی طوسی، ص725) عبدالله بن مَعقِل گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت نماز صبح، معاویه، عمرو عاص، ابا موسی اشعری، ابا اعور اسملی و یاران ایشان را لعنت می فرمود. 3) عَنْ ذَرِيحٍ الْمُحَارِبِيِّ قَالَ: قَالَ لَهُ الْحَارِثُ بْنُ الْمُغِيرَةِ النَّصْرِيُ‏ أَيْ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ  علیه السلام: إِنَّ أَبَا مَعْقِلٍ الْمُزَنِيَّ حَدَّثَنِي عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَنَّهُ صَلَّى بِالنَّاسِ الْمَغْرِبَ، فَقَنَتَ فِي الرَّكْعَةِ الثَّانِيَةِ، فَلَعَنَ‏ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى الْأَشْعَرِيَّ وَ أَبَا الْأَعْوَرِ السُّلَمِيَّ. قَالَ الشَّيْخُ علیه السلام: صَدَقَ، فَالْعَنْهُم‏. (الاصول السّتّة عشر، اصل محمّد بن المثنی الحضرمی، ص88/ مستدرك الوسائل، ج‏4، ص410) حارث بن مغیره گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: روایت شده است که ابا مَعقِل مُزَنی نقل می کند که امیرالؤمنین علیه السلام در قنوت نماز مغرب، معاویه، عمرو عاص، اباموسی اشعری، ابا اعور سُلَمی را لعنت می کرده است. حضرت صادق علیه السلام فرمود: راست گفته است، پس تو هم ایشان را لعنت کن. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌎🌺🍃 🌺 ❇️ تقویم نجومی 🗓 دوشنبه 🔹 ۱۰ مهر / میزان ۱۴۰۲ 🔹 ۱۶ ربیع الاول ۱۴۴۵ 🔹 ۲ اکتبر ۲۰۲۳ 🌓 امروز قمر در برج «ثور» است. ✔️ مناسب برای امور زیر است: دیدار با رؤسا و‌ بزرگان نامه نگاری رفتن به تفریحات سالم آغاز بنایی ⛔️ ممنوعات امور مربوط به حرز 🌎🔭👀 🚘 مسافرت امکان حادثه دارد. 🤕 مریض مراقبت بیشتری نیاز دارد. منظور مریضی است که امروز مریضیش شروع شود. 👶 زایمان نوزاد عاقل، عابد و عامل باشد. ان‌شاءالله 🌎🔭👀 👩‍❤️‍👨 مباشرت و انعقاد نطفه مباشرت برای سلامتی مفید و فرزند حاصل از آن، دهانی خوشبو و دلی مهربان دارد. 💇‍♂ اصلاح سر و صورت باعث حزن و اندوه می‌شود. 🔴 حجامت، خون دادن باعث نشاط می‌شود. 🔵 ناخن گرفتن روز مناسبی است و برکات خوبی از جمله قاری و حافظ قرآن گردد. 👕 بریدن پارچه روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت می‌شود. 🌎🔭👀 😴 تعبیر خواب خوابی که امشب (شب دوشنبه) دیده شود، تعبیرش طبق آیه ۱۶ سوره مبارکه "نحل" است. ﷽ و علامات و بالنجم هم یهتدون برای خواب بیننده حالتی غیر از آن حالتی که داشت روی دهد و از جانب شخص خوب و بزرگی به عظمت و بزرگی برسد. ان شاءالله به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید. 📿 وقت استخاره از طلوع فجر تا طلوع آفتاب از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر از ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) 📿 ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه. 📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه «یا لطیف» که موجب یافتن مال کثیر می‌گردد. 🌎🔭👀 ☀️ ️روز دوشنبه متعلق است به علیه‌السلام علیه‌السلام اعمال نیک خود را به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌺 🌎🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_6967528398.mp3
21.97M
✅در این سخنرانی پاسخ سه شبهه را باتوجه به روایات خواهید شنید : ۱. تاریخ قتل عمر ۹ ربیع نبوده است ۲. جناب ابولولو یهودی مجوسی یا مسیحی بوده و برای انتقام از خون برادرش دست به قتل عمر زده ۳. رفع القلم در حدیث ۹ ربیع ،یعنی می‌شود به هر فسق و فجوری دست زد لذا این حدیث مخدوش است 🤲
🛑 قول (شیخ طبرسی) از بزرگ شیعه و صاحب کتاب در مورد پدر و و صوفی ناصبی ملعون پدر (مصطلح) ✅الحكيم المتألّه الفاضل محمّد بن إبراهيم الشيرازي ، الشهير بملاصدرا ، محقق مطالب  الحكمة ، ومروّج  دعاوي الصوفية بما لا مزيد عليه ، صاحب التصانيف الشائعة التي عكف عليها من صدّقه في آرائه وأقواله ، ونسج على منواله ، وقد أكثر فيها من الطعن على الفقهاء حملة الدين ، وتجهيلهم وخروجهم من زمرة العلماء ، وعكس الأمر في حال ابن العربي صاحب الفتوحات فمدحه ووصفه في كلماته بأوصاف لا تنبغي إلاّ للأوحدي من العلماء الراسخين ، مع أنّه لم ير في علماء العامة ونواصبهم أشدّ نصبا منه 🔰 متاله محمد بن ابراهیم شیرازی معروف به از محققین و 👈ترویج دهنده ی ادعاها و عقاید 👉 و بیش از این وصفی ندارد. صاحب تالیفاتی که برای هم نظران او محبوب است و کسانی که او و نظریاتش را تصدیق می کنند والبته که 👈برای خودش اینها را👉 👈 و در تالیفاتش بسیار بر و حامل دین و زده!!👉 👈و انها را دانسته و حکم به آنها از دسته علما کرده👉 اما برعکس این کارش درباره علما و فقها دینی بسیار (صوفی) را و کرده به اوصافی که نیامده مگر برای عده خیلی کمی از علما بزرگ و راسخ دین 👈با توجه به اینکه در بین علما و ، ناصبی تر از ابن عربی دیده نشده👉 📚خاتمه مستدرک الوسائل. جلد 2 . صفحه 239
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارهایی که موجب طول عمر زیاد زنان میشود😊👌 با انجام این کارها هیچ خانومی دچار مشکلات جسمی نمیشه .# ⿻• ───• · · · ⌞♥️⌝ · · · •───
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🌸 حوادثی که با ولادت حضرت پیامبر اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله اتفاق افتاد 🌺 از حضرت امام جعفر الصادق عليه السّلام روايت است: ابليس لعنه الله به هفت آسمان بالا مى رفت گوش مى داد و اخبار سماويّه را مى شنيد. چون حضرت عيسى عليه السّلام متولّد شد او را از سه آسمان منع كردند تا چهار آسمان بالا مى رفت و چون حضرت رسول الله محمد مصطفی صلّى اللّه عليه و آله متولّد شد او را از همه آسمانها منع كردند و شياطين را به تيرهاى شهاب از ابواب سماوات راندند. پس قريش گفتند: مى بايد وقت گذشتن دنيا و آمدن قيامت باشد كه ما مى شنيديم كه اهل كتاب ذكر مى كردند. پس عمر بن اميّه كه داناترين اهل جاهليّت بود گفت: نظر كنيد اگر ستاره هاى معروف كه به آنها هدايت مى يابند مردم و به آنها مى شناسند زمانهاى زمستان و تابستان را، اگر يكى از آنها بيفتد بدانيد كه وقت آن است كه جميع خلق هلاك شوند و اگر آنها به حال خودند و ستاره هاى ديگر ظاهر مى شود، پس امر غريبى مى بايد حادث شود. صبح آن روز كه آن حضرت متولّد شد هر بتى كه در هر جاى عالم بود به رو در افتاده بودند و ايوان كسرى يعنى پادشاه عجم بلرزيد و چهارده كنگره آن افتاد و درياچه ساوه كه آن را مى پرستيدند فرو رفت و خشك شد. همان است كه نمك شده است و نزديك كاشان است و وادى سماوه كه سالها بود كسى آب در آن نديده بود آب در آن جارى شد و آتشكده فارس كه هزار سال خاموش نشده بود در آن شب خاموش شد و داناترين علماى مجوس در آن شب در خواب ديد كه شتر صعبى چند اسبان عربى را مى كشيد و از دجله گذشته و داخل بلاد ايشان شدند و طاق كسرى از ميانش شكست دو تکه شد و آب دجله شكافته شد در قصر او جارى شد. نورى در آن شب از طرف حجاز ظاهر شد و در عالم منتشر گرديد پرواز كرد تا به مشرق رسيد. تخت هر پادشاهى در آن صبح سرنگون شده بود. جميع پادشاهان در آن روز لال بودند سخن نمى توانستند گفت. علم كاهنان برطرف شد و سحر ساحران باطل شد.‌ هر كاهنى كه بود ميان او و همزادى كه داشت خبرها به او مى گفت جدائى افتاد و قريش در ميان عرب بزرگ شدند. ايشان را آل اللّه مى گفتند زيرا كه ايشان در خانه خدا بودند و آمنه عليها السّلام گفت كه: واللّه كه چون پسرم به زمين رسيد دستها را بر زمين گذاشت، سر به سوى آسمان بلند كرد و به اطراف آسمان نظر كرد، پس از او نورى ساطع شد كه همه چيز را روشن كرد، به سبب آن نور قصرهاى شام را ديدم، در ميان آن روشنى صدائى شنيدم كه قائلى مى گفت كه: زائيدى بهترين مردم را، پس او را محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم نام كن. 📚جلاء العیون، مجلسی رحمه الله، ص ۶۶ 🔴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
 ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ وصف حضرت امام جعفر الصادق عليه السّلام از زبان مالک بن أنس ✍🏻وی نقل کرده که: جعفر بن محمّد (علیهماالسّلام) پیوسته به یکی از این سه کار مشغول بود: یا روزه بود، یا عبادت می‌کرد، و یا ذکر میگفت. و از بزرگترین عبادت کنندگانی بود که از خداوند عز و جلّ می‌ترسند. خوش مجلس و خوش سخن بود و همنشینی با او فایده‌ی بسیار داشت. وقتی می‌فرمود: "قال رسول الله" از هیبت رسول خدا، گاهی رنگش سبز میشد و گاهی زرد، آنچنان که دوستانش اگر او را می‌دیدند نمی‌شناختند!!! سالی با ایشان به حجّ رفتم، همین که سوار بر مرکب شد بعد از اِحرام هر چه تصمیم میگرفت لبیک بگوید صدا در گلویش میگرفت، طوری که نزدیک بود از مرکب بیافتد. عرض کردم لبیک بگویید چاره‌ای نیست باید گفت. فرمودند: چگونه جرأت کنم و بگویم: "لبیک الّلهم لبیک" در حالی که می‌ترسم خداوند عز و جلّ بگوید: "لا لبیک و لا سعدیک". 📚 بحارالأنوار، ج ۴٧ ص ١۶، به نقل از: أمالی صدوق، ص ۱۶۹؛ قاضی عیاض این سخن مالک را با تغییری اندک در کتاب مدارک ص ۲۱۲ روایت کرده است، و ابو زهرة در کتاب خود مالک ص ۲۸، این سخن را از او نقل کرده است. 🔴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩▫️ به تو ثانی چقدر شیرین است بر بغض میان هر گلو تسکین است بغضی که ز تو دارم و من ز واللهه که از و دیرین است فرموده امام ششمین عشق لعنت به اصل اصول دین است تاریخ تو را خواندم و لعنت کردم واللهه که تو مرا آیین است ــــ 😍 😍 🔴 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩▫️ 🎙🎥راه سعادت بشر لعن به دشمن علی❣️💚😍 نیست دین غیر حُب و بغض رفیق! هان ولایت به جـز نیـست یـا خـلـیـفـه غـاصـب وحدتی بـین‌ نور و ظلـمت نیست ــــ 😍 😍 🔴 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🔴
💎😄💎 اميدوارم پيغمبر صلّی الله علیه و آله هم هنگام مُردن، ما را خوشحال کند و نظر لطفش را به ما بيندازد مرحوم آیت الله تولاّیی در سخنرانی خود در شام میلاد رسول خدا صلّی الله علیه و آله در مسجد النّبیّ قزوین در سال 1382 قمری می فرمود: ابولهب يک کنيز زرخريدی به نام «ثُوَيْبه» داشت. مثل امروزي(روز 17 ربیع الأوّل)، ثويبه پيش ابولهب آمد. گفت: آقا! آقا! چشمت روشن! بشارت باد! ابولهب گفت: چه شده؟ گفت: بچه برادرت عبدالله، امروز متولد شده است. حضرت عبدالله علیه السلام، برادر ابولهب است. هنگامي كه حضرت عبدالله به مدينه تشريف بردند كه از قوم و خويشانشان خبر بگيرند، همان جا رحلت کردند. حضرت خاتم الانبياء صلّی الله علیه و آله در حالي كه پدرشان رحلت كرده بودند، به دنيا تشريف آوردند. اين بود که عموهاي حضرت، از جمله ابولهب، چشم به راه بودند. ثويبه امروز آمد و گفت: آقا! آقا! بشارت! چشم شما روشن! بچه برادرت عبدالله، به دنيا آمد. ابولهب خوشحال شد. گفت: به خاطر اين مژده‌ اي که به من دادي، تو را آزاد کردم! برو. بعد هم همين ثويبه، يک مقداري شير به پيغمبر صلّی الله علیه و آله داد. جناب عباس، برادر ابولهب، عموي پيغمبر صلّی الله علیه و آله و پدر بني‌العباس، مدتي بعد از مرگ ابولهب، خواب او را ديد. گفت: داداش! احوالت چطوره؟ ابولهب گفت: من در جهنّم هستم و در آتش مي ‌سوزم؛ امّا شب ‌هاي دوشنبه که مي‌‌ شود، به پاسِ اين خوشحالي که در روز ولادتِ پسرِ برادرم عبدالله، پيدا کردم و ثويبه را آزاد کردم، به پاس آن خوشحالي و آن جايزه ‌اي که دادم، هر شب دوشنبه، آتش از من برداشته مي ‌شود و از بين اين دو تا انگشتم يک آب گوارايِ خنک و شيريني ظاهر مي ‌شود و مي ‌نوشم؛ براي اين که در شب ولادت او، من خوشحال شدم و کنيزم را آزاد کردم. يکي از علماي عامه مي ‌گويد: وقتي بنا شود ابولهب کافر که در قرآن خدا نفرين کرده است: تَبَّتْ يَدا أَبي‏ لَهَبٍ، به واسطه خوشحالي در ولادت پيغمبر صلّی الله علیه و آله و بذل مال کردن، خدا در دوزخ او را هر شب دوشنبه راحت بدارد، آيا مسلماناني که در شب ولادت پيغمبر صلّی الله علیه و آله خوشحالي مي ‌کنند و بذل مال خواهند کرد، خدا با آن ‌ها چه مي ‌کند؟ زهي سعادت شما مؤسّسين مجلس که ديشب، هم خوشحال بوديد و هم ديگران را خوشحال کرديد و هم بذل مال فرموديد. خدايا به حقّ پيغمبر صلّی الله علیه و آله ، به مؤسّسين و مستمعين، به علما و روحانيين، سرور و نشاط بي‌‌پايان در اين دنيا عطا بفرما. اين خوشحالي ديشب شما به ولادت پيغمبر صلّی الله علیه و آله يک اثري دارد. اميدوارم پيغمبر صلّی الله علیه و آله هم هنگام مُردن، ما را خوشحال کند و نظر لطفش را به ما بيندازد. بگويد: عزرائيل! اين‌‌ ها آن ‌هايي بودند که شب هفدهم ربيع چراغان کردند، شيريني دادند، جشن گرفتند. به برکات اين پيغمبر صلّی الله علیه و آله اميدواريم لحظه مُردن در راحتي باشيم. (سخنرانی های مسجد النّبیّ قزوین، سال 1382 قمری، شب 18 ربیع الاول) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👊هرگاه سوره تبّت را خواندید، ابولهب را لعنت کنید عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِذَا قَرَأْتُمْ تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ، فَادْعُوا عَلَى أَبِي لَهَبٍ، فَإِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الَّذِينَ يُكَذِّبُونَ بِالنَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله، وَ بِمَا جَاءَ بِهِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ. (وسائل الشيعة، ج‏6، ص73 به نقل از ثواب الاعمال) حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرگاه سوره تبّت را خواندید، ابولهب را لعنت کنید، زیرا او از کسانی بود که رسول خدا صلّی الله علیه و آله و آورده او از جانب خدا را تکذیب نمود. ✅ پس سوره تبّت را همین الان بخوانید: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏.  تَبَّتْ يَدا أَبي‏ لَهَبٍ وَ تَبَّ (1)  ما أَغْنى‏ عَنْهُ مالُهُ وَ ما كَسَبَ (2)  سَيَصْلى‏ ناراً ذاتَ لَهَبٍ (3) وَ امْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ (4) في‏ جيدِها حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ (5) و بگویید: «اللهم العن أبالَهَب» ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣🌺🗣 سلام و صلوات بر رسول خدا صلّی الله علیه و آله، منقول از حضرت رضا علیه السلام «السَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا صَفْوَةَ اللهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللهِ، أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللهِ وَ عَبَدْتَهُ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ، فَجَزَاكَ اللهُ أَفْضَلَ مَا جَزَى نَبِيّاً عَنْ أُمَّتِهِ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَ آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد». (کامل الزّیارات، ص18) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣💎❤️ صلوات بر رسول خدا صلّی الله علیه وآله به نقل از حضرت عسکری علیه السلام این صلوات را به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام به روح رسول خدا صلّی الله علیه و آله تقدیم نماییم: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا حَمَلَ وَحْيَكَ وَ بَلَّغَ رِسَالَاتِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَحَلَّ حَلَالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ عَلَّمَ كِتَابَكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَقَامَ الصَّلَاةَ وَ أَدَّى الزَّكَاةَ وَ دَعَا إِلَى دِينِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا صَدَقَ بِوَعْدِكَ وَ أَشْفَقَ مِنْ وَعِيدِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا غَفَرْتَ بِهِ الذُّنُوبَ، وَ سَتَرْتَ بِهِ الْعُيُوبَ، وَ فَرَّجْتَ بِهِ الْكُرُوبَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا دَفَعْتَ بِهِ الشَّقَاءَ، وَ كَشَفْتَ بِهِ الْعَمَاءَ، وَ أَجَبْتَ بِهِ الدُّعَاءَ، وَ نَجَّيْتَ بِهِ مِنَ الْبَلَاءِ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا رَحِمْتَ بِهِ الْعِبَادَ، وَ أَحْيَيْتَ بِهِ الْبِلَادَ، وَ قَصَمْتَ بِهِ الجَبَابِرَةَ، وَ أَهْلَكْتَ بِهِ الْفَرَاعِنَةَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَضْعَفْتَ‏ بِهِ الْأَمْوَالَ، وَ حَذَّرْتَ بِهِ مِنَ الْأَهْوَالِ، وَ كَسَّرْتَ بِهِ الْأَصْنَامَ، وَ رَحِمْتَ بِهِ الْأَنَامَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا بَعَثْتَهُ بِخَيْرِ الْأَدْيَانِ، وَ أَعْزَزْتَ بِهِ الْإِيمَانَ، وَ تَبَّرْتَ بِهِ الْأَوْثَانَ، وَ عَصَمْتَ بِهِ الْبَيْتَ الْحَرَامَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيَارِ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً.» (بحارالأنوار، ج94، ص73-74 به نقل از جمال الاسبوع) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😷💎😷 استحباب روزه روز 17 ربیع الأوّل 1) مرحوم سید بن طاووس در اقبال الاعمال می نویسد: از ائمه علیهم السلام روایت شده است که فرمودند: هرکس روز هفدهم ربیع الاول که روز میلاد سیّد ما، رسول الله صلّی الله علیه وآله می باشد، روزه بگیرد، برای او روزه یک سال نوشته می شود. (بحارالأنوار، ج98، ص358-359 به نقل از اقبال الاعمال) 2) ابواسحاق عُرَیضی می گوید: در قلبم افتاد که چه ایّامی از سال روزه گرفته شود. لذا قصد کردم نزد حضرت هادی علیه السلام بروم. حضرت در منطقه بِصَریا بودند. این امر را به هیچکس نگفتم. نزد حضرت رفتم، وقتی مرا دید فرمود: ای ابواسحاق، آمدی از من از ایامی سؤال نمایی که در آن ایام روزه گرفته می شود. آن ها چهار روز می باشند: روز بیست و هفتم رجب که خداوند رسولش صلّی الله علیه وآله را بر خلقش مبعوث نمود، روز میلاد رسول خدا صلّی الله علیه وآله که هفدهم ربیع الاول است، روز بیست و پنجم ذی القعده که روز گسترده شدن زمین از زیر کعبه است، و روز غدیر که رسول خدا صلّی الله علیه وآله برادرش علی علیه السلام را به عنوان پرچم هدایت برای مردم و امام بعد از خودش اقامه کرد. عرض کردم: فدایت شوم، راست فرمودی، من به همین منظور آمده بودم. شهادت می دهم که تو حجّت خدا بر خلقش می باشی. (تهذيب‏الأحكام، ج4،ص305- 306) 3) از صادقَین علیهماالسلام در فضلیت روزه چهار روز از ایّام سال روایت وارد شده است. آن چهار روز عبارتند از: روز هفدهم ربیع الاول که روز ولادت رسول خدا صلّی الله علیه وآله می باشد. هرکس این روز را روزه بگیرد، خداوند روزه شصت سال را برای وی می نویسد ؛ روز بیست و هفتم رجب که روزی است که رسول خدا صلّی الله علیه وآله در آن روز مبعوث شد. هرکس این روز را روزه بگیرد، روزه اش معادل کفّاره شصت ماه خواهد بود ؛ روز بیست و پنجم ماه ذی القعده که در آن، زمین گسترده شده است ؛ و روز غدیر که رسول خدا صلّی الله علیه وآله، حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را به امامت نصب کرد. (وسائل ‏الشيعة، ج10، ص456به نقل از الْمُقْنِعَة) 4) مرحوم شیخ مفید در مسارّالشّیعۀ درباره روز هفدهم ربیع الاول می نویسد: این روز، روز میلاد رسول خدا صلّی الله علیه وآله است، و صالحین از آل محمد علیهم السلام از زمان های قدیم، این روز را بزرگ داشته، حقّش را شناخته، و حرمتش را مراعات می کرده اند و آن روز را روزه می گرفته اند. (وسائل ‏الشيعة، ج10، ص456/ مسارّالشیعه، ص50) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣💎 ذکر درخواست پاداش برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله روایت است که هرکس هر روز چنین بگوید: «جَزَى اللهُ مُحَمَّداً صَلّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ عَنَّا مَا هُوَ أَهْلُهُ» خداوند هفتاد کاتب را می‌گمارد تا برای او تا روز قیامت حسنات بنویسند. (بحار الأنوار، ج‏87، ص7به نقل از مصباح کفعمی) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌺🌺🌺 لزوم بزرگداشت میلاد رسول خدا صلّی الله علیه و آله مرحوم محدث قمی در وقایع الایام می نویسد: سيد بن طاووس در اقبال شرحى از لزوم تعظيم روز هفدهم ربیع الاول ذكر نموده و فرموده كه من يافتم طائفه نصارى و جمعى از مسلمين را كه تعظيم بزرگى از روز ولادت عيسى عليه السلام مى ‏نمايند و تعجب كردم كه چگونه مسلمانان قانع شدند كه روز مولود پيغمبرشان كه اعظم از همه پيغمبران است به اين مرتبه از تعظيم باشد كه ادون از تعظيم نصارى است مولد عيسى عليه السلام را. (وقایع الایام ، ص 222/مفاتیح الجنان ، اعمال روز هفدهم ربیع الاول) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»