🌷🌙🌷🌙🌷🌙🌷🌙🌷
🌸✨ #دعای_روز_بیست_وپنجم
🔅بسم الله الرحمن الرحیم
🌸✨ اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِكَ ومُعادیاً لأعْدائِكَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِكَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.
🌼✨ خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت ودشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دلهاى پیامبران.
🌱التماس_دعا
📚منبع: مفاتيح الجنان
🌷🌙🌷🌙🌷🌙🌷🌙🌷
🔺روزگاری غلام خانهٔ امام زینالعابدین علی بن الحسین -سلاماللهعلیه- بودم.
روزهایی که بهترین لحظات عمرم بود.
▪️حضرت حساب شده و با ملایمت با ما رفتار میکرد،
آنقدر که گاهی یادمان میرفت غلامیم و فکر میکردیم در خانۀ پدریمان زندگی میکنیم.
من اما مدت کمی در خانۀ حضرت بودم؛ نزدیک به یک سال.
البته همهٔ غلامها و کنیزها اینطور بودند.
🔹حضرت امام سیدالساجدین علی بن الحسین -سلاماللهعلیه- هیچ وقت خدمتکاری را بیشتر از یک سال استخدام نمیکرد.
چه اول سال آمده بودند چه وسط سال، همه را شب عید فطر آزاد میکرد و به قدری که دیگر نیازمند نباشند، به آنها هدیههایی میبخشید.
و بعد دوباره سال بعد افراد جدیدی میآمدند و در خانۀ پربرکت امام، مهمان میشدند.
حضرت در روزهای ماه رمضان، بیشتر از همیشه مراقبمان بود.
آنقدر که حتی اگر خطایی داشتیم به رویمان نمیآورد. گوشهای یادداشت میکرد و بعد، شب آخر رمضان، بهمان تذکر میداد و روش درست را میگفت.
حضرت سیدالساجدین علیه السلام میفرمود:
«خدای متعال در هر شب از ماه رمضان، در وقت افطار، هفتاد میلیون نفر را از آتش آزاد میکند.
افرادی که همه مستحق آتش بودهاند!
و وقتی شب آخر ماه میرسد، به اندازهٔ کل ماه رمضان آزاد میکند.
دوست دارم خدا ببیند من خدمتکارانم را در دنیا آزاد کردم، به امید آنکه خدا هم ما را از آتش آزاد کند...»
حالا که اینها را میگویم، میفهمم چقدر دلم برایشان تنگ شده است...
📚 بر اساس روایتی در بحارالانوار، جلد ۴۳، صفحهٔ ۱۰۳
🌑ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است 🌑
بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
👌📚من به شما قول شرف مي دهم كه اگر دو باب از کتاب نجم ثاقب را خواندید، حال شما نسبت به امام زمان علیه السلام عوض شود
مرحوم آیةالله تولایی خراسانی در سخنرانی های خود می فرمود:
مرحوم حاج شيخ عبّاس قمی واقعاً مرد عجيبى بود. به ائمّه علیهم السلام ايمان داشت. چشم هايش به درد آمده بود. وضو گرفته بود و چشم ها را روى روايات اهل البيت علیهم السلام ماليده بود و شفا پيدا كرده بود. وی شاگرد میرزا حسین نوری بود. حاج شیخ عباس يك فحلى در حديث بود، امّا مثل يك كاسه آب بود پيش يك دريایى. حاجى ميرزا حسين نورى، مجلسى زمان خودش بود. اين بزرگوار، مجتهد مسلّم در باب حديث است. وی اقیانوس حدیث، اقیانوس علم، و مجلسیِ قرن ماست.
مرحوم حاجی نوری كتابى به نام «نجم ثاقب» نوشته است. نجم یعنی ستاره، و ثاقب یعنی روشنایی دهنده. همه شما این کتاب را بخريد. این کتاب، ساده و فارسی است. بخرید و یک دور این کتاب را بخوانید و مخصوصاً دو بابش را سه چهار نوبت بخوانيد. يك باب آن، همانی است که در مورد اشخاصى است كه به خدمت امام زمان علیه السلام رسيده اند. يك باب هم باب وظيفه شيعه نسبت به حضرت در عصر غيبت است. من به شما قول شرف مي دهم كه اگر اين كتاب را گرفتيد و به نصيحت من عمل كرديد در شما تغيير حالت بدهد. روح شما را نسبت به امام زمان علیه السلام جور ديگری كند. همین قصه های تشرّف را که بخوانید، حالتان تکان می خورد. همین قصه ها را که بخوانید، بذر محبت نسبت به حضرت صاحب الزّمان علیه السلام در قلبتان ایجاد می شود. ریزه ریزه محبّت پیدا می شود. اندک اندک زیاد و زیادتر می شود.
(سخنرانی های مسجد ملک تهران، 25 ماه رمضان 1383 قمری و سخنرانی های مسجد سیّد عزیزالله تهران، ماه رمضان 1396 قمری، روز سیام)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏🗣 ادعیه شب بیست و ششم ماه رمضان
1) دعای پیامبر صلّی الله علیه وآله در شب بیست و ششم ماه رمضان عبارت است از:
«رَبَّنا لا تُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ إذْ هَدَيْتَنا، وَ هَبْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً، إنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ، رَبَّنا إنَّنا سَمِعْنا مُنادِياً يُنادي لِلْإيمانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا، رَبَّنا فَاغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ كَفِّرْ عَنَّا سَيِّئاتِنا، وَ تَوَفَّنا مَعَ الْأَبْرارِ، ْ رَبَّنا لا تُؤاخِذْنا إنْ نَسينا أَوْ أَخْطَأْنا، رَبَّنا وَ لا تَحْمِلْ عَلَيْنا إصْراً كَما حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِنا، رَبَّنا وَ لا تُحَمِّلْنا ما لا طاقَةَ لَنا بِهِ، وَ اعْفُ عَنَّا، وَ اغْفِرْ لَنا وَ ارْحَمْنا، أَنْتَ مَوْلانا فَانْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرين، رَبَّنَا صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اسْتَجِبْ دُعَاءَنَا وَ اغْفِرْ لَنَا وَ لِوَالِدَيْنَا وَ وُلْدِنَا وَ مَا وَلَدُوا، إنَّكَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ.» (بحارالأنوار، ج 98، ص80 به نقل از البلدالامین)
2) ایّوب بن یقطین از ائمّه علیهم السلام نقل می کند که این دعا در شب ششم از دهه آخر ماه رمضان(یعنی شب بیست و ششم) خوانده شود:
«يا جاعِلَ اللَّيْلِ وَالنَّهارِ آيتَيْنِ، يا مَنْ مَحا آيَةَ اللَّيْلِ وَجَعَلَ آيَةَ النَّهارِ مُبْصِرَةً لِتَبْتَغُوا فَضْلاً مِنْهُ وَرِضْواناً، يا مُفَصِّلَ كُلِّ شَيْء تَفْصيلاً، يا ماجِدُ يا وَهّابُ، يا اَللهُ يا جَوادُ، يا اَللهُ يا اَللهُ يا اَللهُ، لَكَ الاَْسْماءُ الْحُسْنى، وَالاَْمْثالُ الْعُلْيا، وَالْكِبْرِياءُ وَالالاءُ، اَسْاَلُكَ اَنْ تُصَلِّيَ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمد، وَاَنْ تَجْعَلَ اسْمي في هذِهِ اللَّيْلَةِ فِي السُّعَدآءِ، وَرُوحي مَعَ الشُّهَداءِ وَإحْساني في عِلِّيّينَ، وَإساءَتي مَغْفُورَةً، وَاَنْ تَهَبَ لي يَقيناً تُباشِرُ بِهِ قَلْبي، وَايماناً يُذْهبُ الشَّكَّ عَنّي، وَتُرضِيَني بِما قَسَمْتَ لي، وَآتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَفِي الاخِرَةِ حَسَنةً، وَقِنا عَذابَ النَّارِ الْحَريقِ، وَارْزُقْني فيها ذِكْرَكَ وَشُكْرَكَ وَالرَّغْبَةَ إلَيْكَ وَالإنابَةَ وَالتَّوْبَةَ وَالتَّوْفيقَ لِما وَفَّقْتَ لَهُ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَعَلَيْهِمْ.» (كافي، ج4، ص163)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏 نماز شب بیست و ششم ماه رمضان
قالَ امیرُالمؤمنین علیه السلام: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سِتٍّ وَ عِشْرِينَ مِنْهُ ثَمَانِيَ رَكَعَاتٍ يَقْرَأُ فِي كُلِّ وَاحِدَةٍ بِالْحَمْدِ وَ مِائَةَ مَرَّةٍ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فُتِّحَتْ لَهُ سَبْعُ سَمَاوَاتٍ مَعَ مَا لَهُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الْمَزِيد (بحارالأنوار، ج97، ص384 به نقل از اربعین شهید)
حارث از امیرالمؤمنین علیه السلام درباره فضل ماه رمضان و فضل نماز در آن پرسید ، حضرت فرمودند: هرکس در شب بیست و ششم ماه رمضان 8 رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار سوره حمد و صدبار سوره توحید، درهای هفت آسمان بر او گشوده می شود، البته آنچه برای او نزد خداست، بسیار زیاد است.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔻به مناسبت سالروز رحلت عالم بزرگ شیعه مرحوم علامه مجلسی(ره)
ظهور مجلسی و بازگشت تشیّع به عصر اهل البیت علیهم السلام
🔹پس از عصر حضرات ائمّه عليهمالسّلام، همواره حاملان حديث بودند که ميتوانستند سره را از ناسره و بدعت را از سنّت تشخيص دهند و مردم را از گمراهيهايي که در نتيجه غور در فلسفه و گرايش به عرفان مصطلح و مکتبهاي الحادي مطرح ميگرديد نجات دهند و بالاخره تا اين اواخر، يعني عصر صفويّه - که در آن رسميت تشيّع تجديد گرديد- اعلان ميشد به واسطه عوامل خاصّي که بعد از سلطنت شاه طهماسب اوّل پيش آمد، رفته رفته گرايش به فلسفه، و افکار صوفيانه و مشارب غير شرعي قوّت گرفت، تا حدي که در اصفهان، خانقاهها برپا شده و مثل عالم جليل آقا حسين خوانساري را به جاي القاب اسلامي، به عقل حاديعشر ميخواندند و نهايت ظهور علوم اهل بيت عليهمالسّلام آن بود که محقّق داماد در قالب اصطلاحات فلسفي مطرح ميکرد و خلاصه، زبان اهل بيت عليهمالسّلام و احاديث آنها، در غربت افتاده بود، که به إذن الله تعالی شخصيتي، مثل علّامه مجلسي قدّس سره ظاهر شد و حديث را دوباره چنان احيا و مطرح کرد که احاديث اهل بيت عليهمالسّلام را نه فقط در مدارس و در معرض توجّه و دقّت علما قرار داد، بلکه شايد خانهاي در بلاد ايران نماند که از خواندن کتاب بهره داشته باشد، مگر آنکه احاديث اهل بيت عليهمالسّلام به صورتي و زير عنوانی، در آن وارد شد.
🔸خانقاههاي اصفهان، همه تعطيل شد و افکار صوفيانه از ميان رفت و زبان حديث و استدلال به ظواهر قرآن و احاديث و زبان ائمّه معصومين عليهمالسّلام، زبان علما و حوزهها شد.
◀️ بدون شکّ، بايد گفت: ظهور علّامه مجلسي در آن عصر، موجب بازگشت تشيّع به عصر ائمّه عليهمالسّلام و اصحاب آنها، امثال زرارة بن أعينها و محمّد بن مسلمها و صاحبان اصول گرديد. نميخواهم بگويم عصر قبل از آن، همانند عصر ائمّه عليهمالسّلام نبود، ولي اين را هم نميتوانم بگويم که همانند عصر آنان بود، زيرا اصطلاحات و الفاظ اسلامي کم و بيش عوض شده بود و بحث درس و تأليف و تصنيف چنانکه بايد، بر محور کتاب و سنّت و احاديث اهل بيت عليهمالسلام دور نميزد.
☑️ هر طور بود و هر گونه بود، به ظاهر اگر مجلسي رحمةالله علیه ظهور نکرده بود و وضع حوزهها به آنگونه که داشت، جلو ميرفت، شريعت ارسطوئي و اسلام ابن سينائي و صدرايي و ابنعربي پابرجا ميشد و خدا ميداند که باب تأويل و توجيه آيات و احاديث و حمل آنها با تکلّف بر بياني خاصّ تا کجا گسترده ميگشت!
اين علّامه مجلسي بود که حوزهها را به معارف اصيل دين و تشيّع بازگرداند و قرآن و سنّت را مافوق همه مکتبها قرار داد.»
📚 منبع: حوزههای علمیه، بایدها و نبایدها؛ تالیف آیت الله صافی گلپایگانی دام ظله العالی
🔅ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🔅
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..