eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.4هزار دنبال‌کننده
19.5هزار عکس
8.8هزار ویدیو
175 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: publication.andishkadeh.ir/بایگانی/2513
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 #درس_مقدس #امام_خامنه_ای: 🔹️ «این خاطراتی که از این عزیزان منتشر میشود، این حوادث بسیار پُرشکوهی که امروز به قلم رزمندگان و بعضاً شهدای ما بر صفحه‌ی کاغذ نقش بسته و در اختیار همه است، برای ما درس است.» ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ #هفته_دفاع_مقدس مسجد مجازی حضرت عمار‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar‌‌
💚 مراسم ختم مجازی مرحومه خانم نصرت همت 🔰 « حاجیه خانم نصرت همت»، مادر شهید همت درگذشتند. روحشان قرین رحمت الهی باد. 🔸ضمن عرض ادب و تسلیت به بازماندگان مرحومه، مجلس ختم مجازی را با قرائت فاتحه‌مع‌الصلوات و یک صفحه از قرآن کریم نثار روح بانوی مرحومه، آغاز می‌کنیم. مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۶۵ قرآن کریم 💠 قرائت سوره آل عمران - از آیه ۱۱۶ تا آیه ۱۲۱ 🔸 نثار روح مرحومه حاجیه خانم نصرت همت ، مادر شهید والا مقام (محمد ابراهیم همت) 🌹 #مراسم_ختم_مجازی مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 چگونه با امکانات موجود معیشت را اداره کنیم؟ ◀️ ارتباط مواسات با کدآمایی 🔹 در تعریف کدآمایی یعنی اداره و گرداندن کَد، یعنی خانه یا به طور کلی‌تر میدان عمل با استفاده از مطرح است. 🔹 یعنی نیازها تا جایی محدود می‌شوند که با استفاده درست از امکانات موجود، نه امکاناتی خارج از دایره‌ی ، تامین شوند. 🔹 در بسیاری از مواقع اگر از امکانات موجود بهینه استفاده شود؛ نیازها، که محدود شده‌اند و به واسطه‌ی نامحدود و افسارگسیخته نیستند، تامین خواهند شد. 🔹 ممکن است از چگونگی استفاده‌ی بهینه از امکانات موجود سوال شود؟ پاسخ از دل در قالب سه راه‌کار کلی برمی‌آید: انفاق، مواسات و ایثار. 🔹 یک مثال موضوع را به سرعت تبیین می‌کند. یک بشقاب غذا برای ناهار پیش روی شماست. دوست شما به عنوان میهمانی سر می‌رسد. او هم غذا نخورده است. اگر نخواهید از بیرون غذا سفارش دهید و با امکان موجود، یعنی همین ظرف غذا بخواهید، نیاز خود را تامین کنید، می‌خواهید طبق عمل کنید. 🔹 حال سوال این است، چگونه؟ الگوی معیشت اسلام سه راه پیش‌ رو می‌‌گذارد: کنید، یعنی بخشی از غذا، کمتر از نیمی از آن‌را در ظرفی پیش‌روی میهمان بگذارید. کنید، نیمی از بشقاب غذا را در ظرف بریزید و در برابر میهمان خود بگذارید. کنید، کل غذا را در برابر دوست خود بگذارید و از خوردن ناهار صرف نظر کنید. 🔹 با عمل به هر یک از این راه‌کار‌ها، بسته به مقداری که از امکانات موجود کمتر استفاده می‌شود و در اختیار دیگری گذاشته می‌شود، امکانات موجود می‌یابند و خداوند به آن‌ها می‌دهد. 🔹 برکت‌مندی و بهاء‌مندی می‌تواند کار را به جایی برساند که یک میدان عمل، مثلا یک خانه یا حتی یک کشور، اولا مستقل و غیروابسته اداره شود و افرادش با امکانات موجود خودشان روزگار بگذرانند؛ ثانیا فراتر از به سطحی از برسند، یعنی علاوه بر استقلال از دیگران، وابستگی دیگران به آن‌ها نیز رخ دهد و به جای دست دراز کردن سوی دیگران، و یاری‌گر آن‌ها نیازهای سایرین را تامین نماید. #⃣ حکمت_کدآمایی ✊ جنبش مردمی کدآمایی؛ الگوی معیشت ایرانی 📡 @Kadamaei_ir
📝 متن کامل بیانات امام خامنه‌ای رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با شرکت‌کنندگان در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس منتشر شد: ▫️ ۹۹/۶/۳۱ 👈 از اینجا بخوانیم: khl.ink/vDxPP اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 سوم صفر سالروز رحلت شخصی هست که امام خمینی در وصف ایشان از لفظ روحی له الفداه استفاده می‌کرد. «مرحوم آیت‌الله شاه آبادی» استاد عرفان امام خمینی بود و امام در خصوص ایشان می‌فرمود که حق حیات معنوی بر گردن من دارد. ✍️ روح الله اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
📸📖|#برگی_از_کتاب 🎬#برش_پنجم 🔸پدیده کریپتوکارنسی، از پیامدهای طبیعی تئوریهای یوتیلیتاریانیسم و پروفیتیسم است که مطابق با آن ها، شخص تنها به دنبال افزایش مطلوبیت و افزایش سود خود خواهد بود. آنچه در رمزارزها مهم است، سودخواری است. اساساً کسانی که وارد خرید و فروش رمزارز و ماینینگ میشوند، تنها هدفشان سودخواری با کم ترین زحمت است. 🔹دغدغه رمزارزها این بوده که تمامی حساب های ما در دست یک نهاد مرکزی به نام بانک مرکزی است و این نهاد با استفاده از این فرصت برای خود قدرت آفرینی کرده است. در حالیکه میشود سیستمی داشت که در آن هر شخص مسئول حساب خود و نگه داری از پول خود باشد. بنابراین به تبعِ اندیشه دموکراسی، حتی پول هم دموکراتیک میشود. 🔸 به عقیده بسیاری از متخصصان، رمزارزها قرار است ابزار قدرت را از دولت ها بگیرند و دست یک فردِ ظاهراً نامعلوم بگذارند که این در کنار ویژگی های مهم دیگر سیستم های سایبرنتیک، یعنی دامن زدن به تفرد و ایندیویژوالیسم، نشان دهنده نقش موثر این فناوری های نوین در آینده صحنه ی جهانی است. 📚#کریپتوکارنسی_ها 📎دریافت از کتابخانه: http://ydac.ir/rqdt2 ___ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
📣📣 ▫️سخنرانی استاد حسن عباسی ✨ ...دفاعِ مقدس و مکتب حاج قاسم 📍 کرج ، چهارصد دستگاه، جنب مسجد جامع 📱 : 🔸 از صفحه استاد حسن عباسی در اینستاگرام: 👉 instagram.com/hasanabbasi.ir1 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
💚 مراسم ختم مجازی مرحوم آیت‌الله حسن ممدوحی 🔰آیت‌الله حسن ممدوحی از شاگردان برجسته حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) دار فانی را وداع گفتند 🔸 ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و شاگردان این عالم بزرگوار، مجلس ختم مجازی با قرائت فاتحه مع‌الصلوات، و یک صفحه از قرآن کریم و نثار ثواب آن به روح مرحوم را هم‌اکنون برگزار می‌کنیم. مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۶۶ قرآن کریم 💠 قرائت سوره آل عمران - از آیه ۱۲۲ تا آیه ۱۳۲ 🔸 نثار روح مرحوم آیت‌الله حسن ممدوحی از شاگردان برجسته حضرت امام خمینی(ره) 🌹 #مراسم_ختم_مجازی مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره› 🕋🧎@masjed_ammar
🔸 #شهید_شهریاری و #تفسیر_تسنیم 🔹 سرکار خانم قاسمی: همسرم بسيار مراقبت می‌كرد تا حلال را حرام نكند. شهيد شهرياري مطالعه تفسير قرآن را هرگز رها نمی‌كرد و تفسیر #آيت‌الله_جوادی_آملی را به صورت كتاب و نرم‌افزار هميشه همراه خود داشت. در خانه بخش‌هايی از تفسير قرآن را به من و فرزندان بيان می‌كرد. ارادت خاصی هم به حافظ داشت. #رزق_حلال مسجد مجازی حضرت عمار (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💥 از بین همه اخبار روزانه، کدام یک نقش بیشتری در تعیین آینده ایران و جهان خواهند داشت؟ 💯 «اخبار استراتژیک»، مهمترین اخبار و تحلیل‌های استراتژیک جهان را برای شما گردآوری می‌کند. 🔺 اخبار استراتژیک را از این رسانه دنبال کنید و به دیگران معرفی کنید. 🔹 اینستاگرام: ▫️ Instagram.com/StrategicNews_ir 🔹 تلگرام: ▫️ T.me/StrategicNews_ir 🔹 ایتا: ▫️ Eitaa.com/StrategicNews_ir 🔸 #سواد_استراتژی 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
دوم مهرماه سالروز حادثه تلخ منا و شهادت #سفیر_مقاومت بود ... غضنفر رکن آبادی بارها مورد سوءقصد قرارگرفته بود اما نهایتا سعودی های خبیث به طرز فجیعی (خارج کردن مغز و اعضای بدن ) مِهمان کُشی کردند و او را به شهادت رساندند . | محمد سیستانی🇮🇷| 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1
اگه یه توریست تو ایران کشته بشه تیتر اول جامعه جهانی میشه ولی تو حادثه منا ۲۴۲۶ نفر از ۴۲ کشور جهان کشته شدن صدایی از دنیا در نیومد! #فاجعه_منا لیا آبنوس_حساب جدید 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1
یه نگاه به توئیت لیدرهای اصلاحات بندازید، ماشاالله هر کدوم واسه خودش یه اکانت اسرائیل به فارسی به تمام معنا هستند... ALIshahbazi 🚩 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1
✅ ‏در ترازیابی مدیران دولت جوان مؤمن انقلابی در ۱۴۰۰، تراز حوزه فرهنگ و هنر برای ‎ وزیری می‌طلبد مانند ‎ که هنرمند قصه‌نویس، مدیر هنری، متخصص رسانه، استاد دانشگاه و مصلح اجتماعی است. @yaminpour توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مستند «متری شش و نیم» - نسخه کامل 🔹روایت ثریا از ماجرای پر ابهام واگذاری شهر کشاورزی ایران به یک شرکت خصوصی 🔸 وقتی کشت و صنعت مغان با مساحت ۲۷۰۰۰ هکتار (بزرگتر از مساحت شهر شیراز) متری ۶۵۰۰ تومان ارزش گذاری می‌شود آن هم با کارخانه ها و دامداری با ۱۵۰۰۰ راس دام سنگین و نیم میلیون درخت میوه و.... 🔹 جالب آنکه تنها ۶ درصد از این رقم نقدی گرفته شده است و ۹۴ درصد مابقی اقساط هست! 🔸مردم امیدوار و در انتظار اقدام قاطع دستگاه قضایی و سایر نهادهای نظارتی هستند. دریافت نسخه کامل مستند در تلگرام: ▫️ t.me/hasanabbasi_students/19664 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
📺 پخش مستند پایان بازی از جشنواره‌ی تلویزیونی مستند 🔹 امشب در ششمین روز از مهر ماه سال ۹۹ مستند پایان بازی که به موضوع افول و فروپاشی آمریکا می‌پردازد در ساعت ۲۱ در شبکه‌ی مستند سیما پخش خواهد شد. 🔹 در روزهایی که اعتراضات مردم آمریکا علیه حکومت این کشور از ۱۲۲ روز می‌گذرد؛ مستند پایان بازی به ریشه‌های شکل‌گیری این وضع در آمریکا می‌پردازد. 🔹 پایان بازی را ملاحظه کنید و اگر آن‌را پسندیدید در نظرسنجی این جشنواره به آن رای بدهید. 🏢 طراحی و ساخت در اندیشکده‌ی شاخص 📡 @Andishkadehshakhes_ir
💠 عمار بن یاسر، گوهری ناب و نایاب در ! 🔺 عمار یاسر، انسان طرازی است که پدرش "یاسر" و مادرش "سمیه" اولین شهید مرد و زن در اسلام هستند. 🔸 در حوزه و ، عمار، شخصی است که پیامبر جلیل‌القدر اسلام (ص) بر حلال‌زادگی ایشان صحّه گذاشته و در هنگام سخن گفتن با او، با صفت خاص حلال‌زادگی و طیّب بودن ایشان، وی را مورد خطاب قرار می‌دهد و نکته قابل این است که زیست عمار و پدر و مادرش در آن زمان، زندگی در میان اعراب جاهلی و پیش از بعثت بوده که گناه زنا به عنوان پدیده‌ای عادی، تلقی می‌شده نه گناه! 🛑 پیامبر اسلام با آغوشی باز از عمار استقبال می‌کرد و با شنیدن صدای او می‌فرمود: «مَرحَباً إئذِنُوا لِلطَّيِّب بْنِ الطَّیِّب؛ به به! اجازه ورود بدهید به پاک‌زاده پسر پاک‌زاده» و در عبارت دیگر ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغة نوشته که پیامبر می‌فرمود: «مَرحَباً بالطّيِّبِ المُطیَّب؛ آفرین به حلال‌زاده‌ی پاک‌سرشت». 📈 اگر فهرستی از خانواده‌های طراز را در طول تاریخ اسلام در نظر بگیریم، او به همراه پدر، مادر و نسلش، از حیث در صدر لیستِ طرازترین خانواده‌های جهان اسلام طبقه‌بندی می‌شوند. ✅ در نسل عمار به گونه‌ای نهادینه بوده است که پیامبر (ص) از این خانواده، با عنوان "آل یاسر" یاد می‌فرمایند . 🌀 ویژگی دیگر او قصه‌ی به کار بردن تکنیک تقیّه، برای اولین‌بار است که خداوند متعال، در تأیید عمل وی، آیه‌ی ۱۰۶ سوره‌ی نحل را بر پیامبر اسلام(ص) نازل کرد و آیه مذکور نشان می‌دهد عمار به خصوصیت و مرتبه‌ی "قلب مطمئن به ایمان" دست پیدا کرده بود! ‼️ ایشان، در مبارزه‌ای خستگی‌ناپذیر، با سن ۹۴ سالگی در رکاب امام علی(ع) و در نبرد صفین شهید شد. ⚠️ شخصیت کبیر عمار یاسر و نسلش، هنوز از حیث انسان طراز، خانواده طراز و ظرفیت حلال‌زادگی‌اش، مورد مطالعه و جدی توسط طلاب معزّز، دانشجویان رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم سیاسی، انسان‌شناسی، علوم زیستی، مطالعات خانواده، جامعه‌شناسی و... قرار نگرفته است! 🏴 به مناسبت نهم صفر، سال شهادت عمار بن یاسر در سال ۳۷ هجری قمری 📚 مستندات: https://t.me/Halalzadeha/12942?single ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 افشاگری دکتر فریدون عباسی از علت بایکوت سعید جلیلی توسط رسانه‌ها برخی جریانات سیاسی و حتی اصولگراها نمی‌خوان جلیلی در جامعه شناخته بشه، چون جلیلی خیلی رعایت بیت‌المال رو می‌کنه... 🔻 یکبار دکتر جلیلی تعریف می‌کرد که در همان سال اول که کارم رو به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی آغاز کردم بدون اینکه ریالی از حقوق کارمندان کم کنم تنها با "حذف مخارج اضافه و تشریفات زائد" مثل پرواز اختصاصی برای سفرهای خارجی، اقامت در بهترین هتل‌های اروپا، حذف اسکورت‌های اضافه و... هزینه‌های جاری دبیرخانه نسبت به سال قبل (دوره لاریجانی) نزدیک به "یک دهم" شد و بقیه بودجه رو به دولت پس دادم. 🔻مقایسه کنید با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی سفر یک روزه روحانی و همراهانش به کرج اون هم در سال ۹۵! @Afsaran_ir اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 عبور از روحانی؛ پس از عبور از خاتمی ✍️ محمد ایمانی نان به نرخ روز خوردن، اخلاق ناپسندی است. اما از آن زشت تر، احمق فرض کردن مخاطب است. روزنامه اعتماد در یک دوره، تیتر های فریبنده ای مانند " را همزمان برای دولت و مردم فاکتور کرد. پس از آن هم دنبال تَکرار در انتخابات ۹۶ بود و از قول برادر خاتمی تیتر زد ". حتی تیتر می زدند که منتقدان دنبال روحانی" هستند و ما از او دفاع می کنیم. "اعتماد" از قول حجاریان مدعی بود مخالفان برای روحانی خواب دیده اند. اما در واقع پس از دیدن افول تند محبوبیت روحانی و معترض شدن مردم، برای چندمین بار خط عوض کردند. حالا همین روزنامه از قول عباس عبدی تیتر می زند ! دیروز به اعتراف خودشان عبور از روحانی، توطئه محسوب می شد و حالا همان نسخه، شفا و خیرخواهی جا زده می شود. اما چرا؟ افراطیون مدعی اصلاحات ماموریت داشتند پس از این که شیره حیثیت دولت اصلاحات را مکیدند و مردم را ناراضی کردند، مجلس و دولت اصلاحات را به تحریک کنند و ضمنا با نامیدن خاتمی، پروژه را برای رادیکالیسم بیشتر به اجرا بگذارند. هدف، انسداد و بی ثباتی در کشور بود. مزدوران آمریکا در عراق و لبنان، پارسال، پروژه تحمیل استعفا به دولت مستقر را به اجرا گذاشتند تا دو کشور عضو جبهه مقاومت را دچار بی ثباتی و درگیری های داخلی کنند. آمریکا ماموریت مشابهی را به همکاران بعثی ها و جعجع ها در ایران سپرده است. افراطیون مدعی اصلاحات، روحانی و دولتش را که خوانده بودند، تاریخ مصرف گذشته می دانند. بنابراین می خواهند آخرین استفاده را در خدمت دشمن انجام دهند: القاء این که نظام نگذاشت دولت کار کند. آنها موج نارضایتی حاصل از ناکارآمدی را پیش بینی می کردند و برای همین، از روحانی حمایت کردند. بلکه خود، عامل اصلی اخلال در کارکرد موظف دولت بوده اند. بماند که در این هفت سال از امتیازات و رانت های دولتی بسیاری بهره گرفتند. در این میان، جریان انقلابی به ویژه مجلس، با وجود انتقاد های جدی، مقید است ضمن مطالبه گری و همدلی، برنامه های موردی را با هر یک از وزارتخانه ها و مدیریت های اقتصادی در جهت گره گشایی از مشکلات تعریف کند و به فرود آمدن سالم هواپیمای دولت مستقر در ماه های پایانی دوره اش کمک رساند. @IMANImohamad51 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: ...بنیان‌گذار ✨ نوزدهمین سال‌گرد شهادت حجت‌الاسلام دکتر حسین اسکندری 🗓 دوشنبه - ۷ مهر ۹۹ - ساعت ۱۶:۰۰ از لایو اینستاگرام: ▫️ instagram.com/hasanabbasi.ir1 ▫️ instagram.com/shahrak.mahalati استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📝 مغالطه‌‌گری برای نفی «قانون‌حجاب» ✍ محمدعلی رامین 1⃣ بخش اول عدم تفکیک محدوده «حق‌فردی» از گستره «حق‌اجتماعی» در مبحث «حجاب» گاهی باعث می‌شود که گویا اگر «حق‌فردی» مخل «حق‌جامعه» باشد، باز هم اولویت با «حق فردی»است؛ و گاهی به‌گونه‌ای دیگر، «حق‌‌عمومی» فدای غلبه «حق‌قانون‌گریز» بر «حق قانون‌مدار» می‌شود؛ با این استدلال که چون قانون‌گریزان زیاد شده‌اند، پس باید قانون به نفع آنها لغو شود، هرچند «قانون‌الهی» بوده و مراعات آن موجب صیانت از «حقوق‌عمومی» باشد! این مغالطه‌ای غیرمنطقی و ناقض مصالح عمومی جامعه انسانی است که اجرای سایر احکام شریعت را نیز آماج خود قرار می‌دهد. مسائل اجتماعی عموماً پیچیدگی‌ها و درهم‌تنیدگی‌های نامرئی جدی و فراوان دارند که اگر با سهل‌انگاری نادیده گرفته شوند، برای کلیت جامعه، سرنوشت‌سوز خواهند شد. در این‌جا علاوه بر بیست نکته‌ای که در یادداشت قبلی عرض شد، نکات دیگری تقدیم می شود: ۱- بی‌حجابی از الزامات لیبرالیسم است که در تعارض با شریعت اسلامی قرار دارد؛ در این مسئله، اصولاً بحث «حق‌انتخاب‌پوشش‌زن» نیست، بلکه مسئله اصلی «وظیفه‌برهنگی‌زنان» برای ارضای غرایز شهوانی از طریق «حق‌التذاذبصری‌مردان» در تماشای اندام زنانه هر زنی در ملاءعام، همیشه و در همه جاست؛ ۲- در همین راستا، زنان با انواع شگردهای تبلیغاتی در قالب «مد و آزادی»، نادانسته ملزم به پذیرش «ویترین برهنگی» شده و باهم‌جنسان خود به رقابتی بیمارگونه برای جلب توجه مردان هوسران وادار می‌شوند و نمی دانند که مشهورترین «مدسازان لباس زنان»، مردانی هستند که برای ذائقه هم جنسان خودشان، زنان را به دلخواه آذین بندی می‌کنند. مشارکت و همراهی در این مسابقات «تن‌نمایی زنانه» که توسط مدسازان مرد تدارک می شود، امروزه یک اصل خدشه ناپذیر در روابط زنان با مردان جوامع لیبرال است. البته همین فرایند فرهنگی، چند آسیب جدی به جوامع لیبرال وارد کرده است: الف- عموم مردان جوامع لیبرال، با خطر دو بیماری روانی و جسمی مواجه شده‌اند: از یک‌طرف بیماری «سکسیسم» و از طرف دیگر بیماری «ناتوانی جنسی» در تأمین نیازهای همسر (یا هم‌باشی‌های متعدد و متنوع خودشان) که منجر به اختلافات طرفینی و افسارگسیختگی روابط «صرفا جنسی» زنان و مردان جامعه لیبرال شده و هر شخص یا گروهی از هر جامعه‌ای که گرفتار این نوع رفتارهای ناپایدار و عاری از عواطف و قواعد ثابت شرعی بشود، دیر یا زود، همین عوارض نصیبش خواهد شد. ب- جامعه‌ای که مردان و زنانش را از طریق «فرهنگ‌برهنگی» در معرض بیماری «سکسیسم» قرار دهد، دیگر توان پرورش «نوابغ و نخبگان» را در هیچ زمینه ای نخواهد داشت و برای استمرار بقای خود ناچار از واردات نخبگان جوامع سالم می‌شود. ج- جامعه‌ای که با بی‌حجابی از نظر روابط جنسی «لیبرال» شد، کانون خانواده‌اش متلاشی شده و زنانش هرگز معنای «وفاداری» مردان را تجربه نخواهند کرد و نگرش «ناموسی مرد به زن» در یک جامعه اسلامی و سنتی که مردان برای صیانت از «ناموس خود یا دیگران» جان خویش را فدا می‌کنند، تبدیل می‌شود به نگاهی «بدبینانه و نفسانی به زن» که در آن، زنان از منظر مردان، موجوداتی هستند با «جاذبه‌جنسی و دافعه‌روانی»... و همین قضیه در گسترش روزافزون «همجنس‌گرایی» میان جوامع لیبرال مزید علت شده و می‌شود. د- در جامعه بی‌حجاب، علاوه بر کمبودهای مادی و تنگناهای اقتصادی که فعلا بهانه‌هایی برای «پرهیز از ازدواج» جوانان شده؛ بخاطر «تأمین نیاز جنسی همگانی، آسان، ارزان و فراوان»، فلسفه وجودی «خانواده» که کانون تولیدمثل و مهد پرورش انسان‌هایی منطبق با هنجارهای ثابت فرهنگی اخلاقی و عقیدتی است، به سرعت از دست می‌رود و سرنوشت نسل‌های بعدی در ابهامی شکننده فرو خواهد رفت. ۳- برای هر انسان هشیاری کاملا واضح است که جامعه شیعی ایران با ساختار سنتی‌اش تاکنون، غالبا دور از دسترس اشرار جهانی بوده و درهم کوبیدن این ساختار کهن و پایدار، تنها با رفع محدودیت برهنگی زنان و نفی قانون حجاب میسر می‌شود. ۴- اگر کسی اهمیت و ضرورت حیاتی «قانون حجاب» را برای خنثی سازی توطئه‌های استکبار صهیونی نشناسد، می‌تواند دلائل شش دهه «ممنوعیت حجاب» با اراده انگلیس و آمریکا در رژیم پهلوی و چهار دهه فشار سیاسی سنگین و تبلیغات پرهزینه، متنوع و سرسام‌آور آن‌ها «علیه حجاب» را در رسانه‌های غربی-عبری جستجو کند و چرایی یک قرن تلاش گسترده و بی‌وقفه آن‌ها برای برهنه کردن زنان مسلمان و ارادتمندان حضرت زهرا (س) را پرس و جو کند. ⬅️ ادامه دارد... اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
📝 مغالطه‌‌گری برای نفی «قانون‌حجاب» ✍ محمدعلی رامین 2⃣ بخش دوم ۵- هرکس آن حجم سهمگین و حرفه‌ای تبلیغات فریبنده «ضدحجاب» را با تبلیغات ناشیانه و کم هزینه و تکراری و کم‌جاذبه «تبلیغ‌حجاب» دستگاه‌های حکومتی ما را مقایسه کند، می‌فهمد که هیچ تناسبی میان آنها وجود ندارد؛ و مقاومت جانانه زنان ایرانی در حفظ حجاب و حیا و نجابت همیشگی خود، در چنین شرایطی، کمتر از یک معجزه الهی نیست. ۶- از طرف دیگر، رفتار تناقض‌آلود و سلیقه‌ای کارگزاران امر و نیز عدم همدلی نخبگان با عملکرد غیرحرفه‌ای ساختارها، مزید بر علت شده و گاهی تقابل بعضی از آنها، دقیقا همیاری دشمنان در نیل به اغراض شیطانی دشمنان اسلام را فراهم آورده است. ۷- مجاز بودن بی‌حجابی‌زن، برای جنس‌مرد، به معنای در دسترس بودن او جهت تمتع جنسی مردان است. هرچند کسانی با رنگ و لعاب روشنفکری، بدیهیات را انکار کنند، اما جاذبه شهوانی و قاعده «عرضه و تقاضا» میان دوجنس زن و مرد، واقعیتی فطری، طبیعی و غریزی فراتر از سفسطه گری و عوام فریبی‌هاست و یک فهم عمومی در شرق و غرب و قدیم و جدید عالم است. ۸- وقتی «جنس مرد» در خلقتش در برابر جنسیت‌زن «تحریک‌پذیر» است، پس مردی که تحریک شد، «باید» تأمین بشود؛ وگرنه، مرد تحریک شده، طبق قانون حاکم بر خلقتش، اگر «خودسازی» لازم و کافی را نکرده باشد، چه بسا مهار نفس از دست بدهد که در آن صورت، یا عصبی و پرخاشگر و هنجارشکن و عصیانگر می‌شود، یا بعد از مدتی، به انزواطلبی و خودارضایی و اعتیاد و انواع آسیب‌های روانی گرفتار شده که در نتیجه اعتماد به نفس، عزت نفس و عواطف انسانی‌اش سرکوب می‌شود و به مرور زمان، غالبأ ناخواسته، بجای آن که نگهبان ناموس خود و دیگران باشد، بدون اراده و خودآگاهی، تبدیل به یک گرگ علیه موجوداتی خواهد شد که آنها را عامل «شکنجه روانی و بیماری روحی» خودش ارزیابی می‌کند. ۹- وقتی مردی در ملاءعام، مدام از نظر جنسی تهییج و تحریک بشود، اما تأمین نشود، به ندرت مسئولیت‌پذیر خواهد شد و عموماً نشاط کار و امید و تلاش و انگیزه پیشرفت خود و کمک به دیگران و تصمیم به ازدواج و تشکیل خانواده را از دست خواهد داد. ۱۰- طبیعتاً وقتی مردی از سوی زنان بی‌حجاب تحریک بشود، انتظار تمکین از آنها خواهد داشت؛ زنی که از طریق «ویترین بدن نمای» بی‌حجابی با «پوشش آزاد و تحریک‌آمیز» خود، جوانی را تحریک کند، اما به او تمکین نکند، چه بسیار مورد خشم و نفرت او قرار گرفته و از هر طریقی که بتواند زهر و کینه‌ خود را علیه آن زن، بلکه گاهی با مهارگسیختگی و عدم تعادل روانی علیه «هر زنی» اعمال خواهد کرد. ۱۱- ناامنی زنان غربی در محیط تحصیل و کار و اماکن عمومی و حتی در فضاهای خانوادگی و خویشاوندی، با منشاء «عدم مراعات پوشش لازم»، یک بحران انسانی غیر قابل مهار در جوامع لیبرال شده است؛ اگر یک انسان خیرخواه، نشانه‌هایی از این بحران را در بخش‌های لاابالی جامعه خود ببیند، باید در ترویج و تفهیم ارزش انسانی حجاب زنان اصرار ورزد، یا قانون حجاب را تخریب کند؟!؟ ✅ عقل سلیم، همگان را به مطالعه و تأمل در فرایند زیر فرا می خواند: ۱۲- وقتی دختران و پسران جوان ما، سخت‌ترین سال‌های بلوغ جنسی خود را بدون ارتباط جنسی باید زاهدانه بگذرانند، آیا حق است که در شرایط «عدم امکان برخورداری جنسی ضروری برای دختران و پسران تا سنین بالا...»، جامعه قانون الزام ‌آور حجاب را کنار بگذارد تا حتی یک‌هزارم زنان و دختران بی‌مبالات، یا بهاییان عنود و تن‌فروشان مزدور و...، با برهنگی عمومی، عرصه عمومی جامعه را به «نمایشگاه‌سکس» تبدیل کنند و امنیت روانی را از جوانان بگیرند تا مردان هرزه طلب نیز امنیت اجتماعی همه زنان را به خطر بیندازند ؟!؟ ۱۳- اگر شخصی از سر غفلت، حرفی زد؛ بعد مشاهده کرد که سخنش شبیه رهاکردن یک گلوله برفی از بالای کوه عمل می‌کند و در دامنه، هزاران عارضه پیچیده و غیر قابل کنترل علیه همه باورهای اعتقادی جامعه اش به همراه می‌آورد، آیا نباید بخاطر خوف از خدا و سوءعاقبت خود تجدیدنظر کند !؟! ⬅️ ادامه دارد... اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
📝 مغالطه‌‌گری برای نفی «قانون‌حجاب» 3⃣ بخش سوم (پایانی) ۱۴- البته اگر کسی منطقاً سلسله عوارض و تبعات بهم‌پیوسته بی‌حجابی را برای جامعه ایران می‌پذیرد و آن را مطالبه می کند، بحث دیگری است. اما بی‌گدار به آب زدن، آن‌هم در موضوعی که حداقل صدسال مورد هدف‌گیری انگلیس و صهیونیست‌ها بوده و در چهل سال اخیر یکی از برنامه‌های ثابت و متنوع دشمنان برای تسلیم کردن جمهوری اسلامی ایران بوده و هست، نه شرط عقل است و نه نشانه بصیرت یا تقوای الهی. ۱۵- نفی «حجاب‌قانونی» الزامات اجتناب‌ناپذیری دارد که هیچ انسان عاقل و آینده نگری نمی‌تواند تبعات آن را برای جامعه مسلمان و اصیل ایران بپذیرد. مسلمانی که «قانون حجاب» را نفی می‌کند، نه شصت سال مقاومت زنان ایران برای حفظ حجاب خود در عصر ننگین پهلوی را تجربه کرده، نه شرایط واقعی حاصل از بی‌حجابی «فرهنگ برهنگی لیبرالیسم غرب» را می‌شناسد و نه در برابر تهاجمات چهل ساله «دشمنان نجابت ایرانیان» و سم پاشی رسانه‌های صهیونیستی و لجن پراکنی شبکه‌های مجازی «ضدحجاب»، مقاومت باشکوه و خودآگاهانه زنان محجبه کشورمان را قدر می‌شناسد. ۱۶- اگر وجدانا یک مسلمان از «سیر نزولی تقید زنان به حجاب در ایران» ناراضی و ناراحت باشد، که حق هر مسلمانی است، باید تبعا دو کار را انجام دهد: اول، در حد خودش برابر تهاجمات لیبرالیسم جهانی «ضدحجاب» بایستد؛ و دوم در اصلاح رفتاری کارپردازان مربوطه و توجیه منطقی و جذاب حجاب اسلامی زنان بکوشد؛ نه این‌که اصل قانون را نفی و دشمنان جهانی حجاب را همیاری کند؛ مخالفان داخلی قانون و «شل حجابان» را، بجای خیرخواهی صادقانه، غیرصادقانه حمایت کند؛ عرصه عمومی جامعه را به «هرزه‌گان و هرزه‌طلبان» واگذارد و معتقدان و راعیان حجاب را به گوشه انزوا براند و عوارض جبران‌ناپذیر کارش را هم در نظر نگیرد...!!! محمدعلی رامین ۶مهرماه ۱۳۹۹ اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students