eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.4هزار دنبال‌کننده
19.5هزار عکس
8.7هزار ویدیو
173 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: publication.andishkadeh.ir/بایگانی/2513
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖 فهرست پیشنهادی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 🗳 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس @Hasanabbasi_students
🔰 | این فهرست شامل ۲۶ کاندیدا است، باتوجه به اینکه تعداد افراد انتخابی باید ۳٠ نفر باشند شما میتوانید ۴ نفر دیگر را با شناخت خود انتخاب کرده و رای دهید @Hasanabbasi_students
🔰 چشم دنیا به شماست 🗳 💬 بیانات امروز رهبر انقلاب پس از شرکت در انتخابات: 🔹️ امروز بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی، چشم‌شان به ایران است. می‌خواهند ببینند که شما چه می‌کنید در این انتخابات و نتیجه‌ی انتخابات شما چه می‌شود. دوستان را خوشحال و بدخواهان را ناامید کنید. ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ ، ، @Hasanabbasi_students
💠 منطق صحیح رأی دادن ‼️ قبل از رأی دادن، مطلب زیر را حتماً بخوانید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
💠 منطق صحیح رأی دادن 🔹 جدول فوق، خلاصه‌ای از منطق‌های مختلف در طول تاریخ بشر را نشان می‌دهد. این منطق‌ها در زندگی روزمره ما جاری و ساری هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنیم (اگرچه ملتفت نباشیم). در مسأله انتخابات نیز منطق‌های مختلفی برای رأی دادن وجود دارد. بعنوان مثال برخی افراد با اینکه می‌دانند جناب قالیباف نگرش تکنوکرات و لیبرال دارد، اما از خوفِ رأی آوردنِ لیبرال‌تر از او، به افراد انقلابی‌تر رأی نمی‌دهند و به قالیباف رأی می‌دهند تا مبادا امثال مطهری‌ها رئیس مجلس شوند. در ادامه منطق‌های مختلف رأی دادن را بررسی می‌کنیم: 🔸 منطق پارمنیدس: همه‌شون یکی‌ان. هیچ فرقی نمی‌کنن. منطق فازی: رأی دادن به چند نفر از این لیست و چند نفر از آن لیست. منطق ین و یانگ: رأی دادن هم به این لیست و هم به آن لیست برای توازن! منطق هگلی: رأی دادن هم به این لیست و هم به آن لیست برای تضارب آرا! منطق ارسطویی: رأی دادن به کسی که نه خیلی افراطی باشد نه خیلی تفریطی باشد. حد وسط باشد. منطق حسینی: به کسی که مایه ذلت کشور و اسلام باشد رأی ندهیم (چه در بحث حجاب، یا دلار، یا FATF و چه در هر بحث دیگر) منطق جعفری: به کسی که بن‌مایه معرفتی‌اش جهل (علوم انسانی مسموم) است رأی ندهیم. منطق توحیدی: رأی دادن به کسی که مطابقت بیشتری با میزان‌ها و سنجه‌های قرآنی داشته باشد (ولو از هر لیست باشد، ولو تعداد طرفدارانش کم باشد و احتمال پیروزی نداشته باشد) ✅ ما مکلفیم به کسی که مطابقت بیشتری با میزان‌ها و سنجه‌های توحیدی در ستون سبزرنگ دارد رأی دهیم؛ حتی اگر مردم پشت او نباشند. از صدر تاریخ اسلام تاکنون بارها و بارها از این استدلال ضربه خورده‌ایم که به آدمی که می‌دانیم بهتر است رأی نمی‌دهیم چون مقبولیتی ندارد و به کسی که متوسط است رأی می‌دهیم چون می‌ترسیم بدتر از او روی کار بیاید. قرآن معتقد است: كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ و همچنین وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ ۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ . ✅ بن‌مایه سالم مردم‌سالاری دینی، منطق توحیدی و حسینی و جعفری است و سایر منطق‌ها موجب تحقق دموکراسی غربی می‌شوند. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گفتگوی فرشته سادات رحیمی در برنامه زنده تلویزیونی آرمان 🇮🇷 ۹ اسفند ۱۴۰۲ ♦️موضوع بحث: ❇️ تفاوت دموکراسی با مردم سالاری دینی ❇️ اثبات مردمی تر بودن و آزادتر بودن انتخابات ایران از انتخابات آمریکا تماشا از تلوبیون: https://telewebion.com/episode/0xbb721c7 در شبکه‌های اجتماعی به فرشته سادات رحیمی بپیوندید👇: @Rahimi_f_s 🌸 ایتا / آپارات/ ایکس/ یوتیوب/ تلگرام/ بله🌸
🔖 فهرست پیشنهادی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 🗳 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس @Hasanabbasi_students
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 | این فهرست شامل ۲۶ کاندیدا است، باتوجه به اینکه تعداد افراد انتخابی باید ۳٠ نفر باشند شما میتوانید ۴ نفر دیگر را با شناخت خود انتخاب کرده و رای دهید @Hasanabbasi_students
🗳 فهرست پیشنهادی انتخابات ششمین دوره . حوزه انتخابیه 🔰 آیت الله محمود رجبی 🏷 کد انتخاباتی ۱۷۱ - - - - - 🔰 آیت الله محمود محمدی عراقی 🏷 کد انتخاباتی ۲۴۹ - - - - - 🔰 آیت الله علی رضا اعرافی 🏷 کد انتخاباتی ۱۲۷ - - - - - 🔰 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری 🏷 کد انتخاباتی ۱۸۷ - - - - - 🔰 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی 🏷 کد انتخاباتی ۱۶۸ - - - - - 🔰 آیت الله محسن قمی 🏷 کد انتخاباتی ۲۱۹ - - - - - 🔰 آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی 🏷 کد انتخاباتی ۲۶۱ - - - - - 🔰 آیت الله علی رازینی 🏷 کد انتخاباتی ۱۶۹ - - - - - 🔰 آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فر 🏷 کد انتخاباتی ۱۲۳ - - - - - 🔰 حجت الاسلام سعید صلح میرزایی 🏷 کد انتخاباتی ۱۹۱ @Hasanabbasi_students
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 | این فهرست شامل ۱٠ کاندیدا است، باتوجه به اینکه تعداد افراد انتخابی باید ۱۶ نفر باشند شما میتوانید ۶ نفر دیگر را با شناخت خود انتخاب کرده و رای دهید. @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست. 💬 پاسخ صبح امروز رهبر انقلاب به سوال خبرنگار رسانه ملی درباره مرددین شرکت در انتخابات 🗳 ، ، @Hasanabbasi_students
💢 وزارت کشور رای گیری در شعب سراسر کشور را تا ساعت ۲۰ تمدید کرد. @StrategicNews_ir
💢 رای‌گیری انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۲ تمدید شد @StrategicNews_ir
💢 رای‌گیری انتخابات تا ساعت ۲۴ تمدید شد @StrategicNews_ir
🔖 فهرست پیشنهادی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 🗳 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس @Hasanabbasi_students
🗳 فهرست پیشنهادی انتخابات ششمین دوره . حوزه انتخابیه 🔰 آیت الله محمود رجبی 🏷 کد انتخاباتی ۱۷۱ - - - - - 🔰 آیت الله محمود محمدی عراقی 🏷 کد انتخاباتی ۲۴۹ - - - - - 🔰 آیت الله علی رضا اعرافی 🏷 کد انتخاباتی ۱۲۷ - - - - - 🔰 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری 🏷 کد انتخاباتی ۱۸۷ - - - - - 🔰 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی 🏷 کد انتخاباتی ۱۶۸ - - - - - 🔰 آیت الله محسن قمی 🏷 کد انتخاباتی ۲۱۹ - - - - - 🔰 آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی 🏷 کد انتخاباتی ۲۶۱ - - - - - 🔰 آیت الله علی رازینی 🏷 کد انتخاباتی ۱۶۹ - - - - - 🔰 آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فر 🏷 کد انتخاباتی ۱۲۳ - - - - - 🔰 حجت الاسلام سعید صلح میرزایی 🏷 کد انتخاباتی ۱۹۱ @Hasanabbasi_students
🔰 بزرگ‌ترین کمپین تحریم انتخابات در ۴۵ سال گذشته شکست خورد 🔹 پروژهٔ بی‌سابقهٔ تحریم انتخابات که از پارسال توسط دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آن‌ها طراحی شده بود با مشارکت حدود ۲۵ میلیونی مردم ناکام ماند. 🔹 رسانه‌های ضدانقلاب که تلاش داشتند مشارکت زیر ۲۰ درصد را رقم بزنند و در این مسیر طیف گسترده‌ای از دولت‌های خارجی و گروهک‌های تروریستی را همراه کردند نتوانستند میزان مشارکت را از دور قبل کمتر کنند. 🔹 مشارکت بیش از ۴۰ درصدی مردم در شدیدترین شرایط تحریم اقتصادی رقم خورد و به‌رغم تهدیدات دشمن در امنیت و سلامت کامل برگزار شد./فارس @Hasanabbasi_students
انتخابات و «قاعده تداول» 🔹 دیروز روزی از روزهای خدا بود؛ امروز نیز روز خداست و فردا نیز روز خدا خواهد بود و این روزها همگی می‌گذرد و همه ما زندگی‌ای ابدی در پیش داریم و به محضر خدا خواهیم رفت. و انتخابات امسال نیز گذشت و تا چهار سال آینده، بخشی از مسئولیت حکومت به دست عده‌ای از افراد خواهد بود اما چند نکته در این زمینه به ذهنم رسید که عرض کنم: 1️⃣ اولاً خلأ مشهود، خلأ معرفتی بود. گفتمان‌هایی که وارد میدان شدند، به جز عده‌ای اندک، قرآن را بوسیده و کنار گذاشته بودند، معرفتشان عمق نداشت و صرفاً دنباله‌رو افراد پیشین در پیاده‌سازی لیبرالیسم بودند. عدم معرفت توحیدی، عدم معرفت آیت‌مدار، ضعف در تزکیه نفس، ضعف دشمن‌شناسی، عدم شناخت جریانات باطل و لیبرال، و عدم شناخت نسبت به جنگ ارزی و جنگ‌های شناختی و هیبریدی و جنگ سرد جدید بخشی از مشکلات شناختی در میان این نامزدها بود. پس مهم‌ترین ضعف، ضعف معرفت بود و لذا بهترین و تنها راه ارتقای کیفی و کمّی انتخابات، افزایش معرفت است. 2️⃣ هرچه می‌گذرد نفاق عمیق‌تر می‌شود. در هر دوره انتخابات نسبت به دوره قبل شاهد خالص‌سازی بیشتر جریان حق از جریانات باطل هستیم و لذا جریان‌های مختلف انقلابی از یکدیگر منفک و جداسازی می‌شوند. این علامت خوبی است چون انقلاب دارد «تمحیص» و خالص می‌شود. اما شاخص نفاق‌شناسی چیست؟ شاخص نفاق را خداوند در قرآن کریم در سوره مائده، گرایش به کفار عنوان می‌کند. اما گرایش به کفار مراتبی دارد. اوایل گرایش به حاکمیت کفار مطرح بود. کم‌کم گرایش به مذاکره با کفار مطرح شد. اما آن نیز به حاشیه رفت. هم‌اکنون گرایش به علوم انسانی کفار، گرایش به نهادهای اقتصادی و اجتماعی کفار و گرایش به فرهنگ کفار مطرح است. تبری از هرگونه رنگ و بوی وابستگی به کفار، راه نجات از این نفاق است. 3️⃣ لزوم توجه به «قاعده‌ی تداول»؛ آیه 140 آل عمران می‌فرماید: وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنكُمْ شُهَدَاءَ. این یک قاعده الهی است به نام «قاعده تداول». خداوند ایام را می‌گذراند و روزگار را به گردش درمی‌آورد و هربار روزگار را به دست عده‌ای می‌سپارد. اما هدف چیست؟ هدفِ «قاعده تداول» و گردش ایام در بین افراد مختلف مبتنی بر آیه فوق، این است که خداوند از ما شهید بگیرد. هدف همین است. خدا دنبال افرادی می‌گردد تا آن‌ها را بخرد و آن‌ها را بعنوان شهید برگزیند. هدف همه این فرازونشیب‌ها و گردش نخبگان در عرصه سیاسی همین است: اصطناعت انسان‌های ترازی به نام شهید. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢من اگه جای نهادهای امنیتی بودم این مزلف‌ها رو، که خودشون اینجوری فیلم منتشر میکنن علنی، سر و ته می‌کردم و در نطفه خفشون می‌کردم. 💢اگه یه مغز درست اطلاعاتی و امنیتی داشته باشیم می‌فهمه این خرابکاری‌های اجتماعی هزاران برابر برای امنیت ملی ما خطرناک‌تر از کومله و پژاک و... است. ❌ اف بر اون روی‌کرد احمقانه‌ای که فکر میکنه با ول کردن جامعه می‌تونه رضایت اجتماعی تولید کنه. اندیشه هجری | امیر گودرزی @Hejri_Thought
♦️انواع سوپرپارادیم و روش معیشت: به طور کلی دو سوپرپارادیم (ابروادی) اصلی وجود دارد: 🔹خداگرایی (تئوئیسم): در این ابروادی، با توجه به قاعده مرکز پیرامون، خدا در مرکز و همه چیز در پیرامون تعریف می شود. در اقتصاد با توجه به این سوپرپارادیم دو روش معیشت تعریف می شود: 1️⃣کدآمایی: کلمه «کدآمایی» از دو کلمه «کد» و «آما» تشکیل شده است.کد به معنای محل زیست و آما از آمایش می آید به معنای آماده کردن، آراستن می باشد. علم کدآمایی، علم آماده کردن جمعیت، زمین، کشاورزی، صنعت و ... برای تسهیل زندگی کل جامعه است البته علم اداره کردن جامعه با منابع همان جامعه. مثلا در این روش معیشت در سطح خانواده یک کدبانو در منزل باید تلاش کند تا با امکانات محدود منزل با تدبیر و مدیریت اقتصاد خانواده را اداره کند با اقداماتی مانند تولیدات خانگی و... یا در سطح روستا یک کدخدا با منابع انسانی و منابع مالی و .. جامعه را اداره میکند. 2️⃣بیع: مبایعه کردن به معنای معامله کردن است.هر انسانی توانایی های خود را در عرصه خرید و فروش می فروشد، و مومنین با خدا معامله می کنند (مال و نفسشان را به خدا می فروشند) در این نوع نگاه به اقتصاد مفاهیمی چون خمس، زکات، صدقه، قرض الحسنه و... مطرح است. در این نگاه اقتصادی مالکیت درجه دو می باشد. 🔹بشرگرایی (امانیسم): در این ابروادی، با توجه به قاعده مرکز پیرامون، بشر در مرکز و همه چیز در پیرامون تعریف می شود.در اقتصاد با توجه به این سوپرپارادیم یک روش معیشت تعریف می شود: اکونومی: این روش معیشت برپایه اصالت سود پایه ریزی شده است و اندیشمندان مشهوری مانند آدام اسمیت در کتاب ثروت ملل در این زمینه قلم فرسایی و نظریه پردازی کرده اند.در این نگاه انسان ها مرچنت (سوداگر) هستند و شبانه روز برای کسب سود بیشتر تلاش می کنند.در جامعه ما به دلیل اینکه اقتصادخوان ها نظریات اندیشمندان غربی را می خوانند و در کشور پیاده می کنند در حال حاضر این نگاه غالب است.در این نگاه اقتصادی مالکیت درجه یک می باشد. ✅نتیجه: برای حل مشکلات اقتصادی موجود و رسیدن به مدل اقتصادی مطلوب که همان بیع می باشد اول باید پارادیم شیفت از اکونومی به کدامایی و سپس به بیع صورت بگیرد که این امر هم زمان بر است و هم نیازمند همکاری مردم و مسئولین می باشد.مردم باید از مصرف گرایی دست بکشند و با صرفه جویی و تدبیر از منابع استفاده کنند و مسئولین هم باید به جای نگاه به خارج نگاهشان به امکانات داخلی باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔@Strategic_Art