💚 مراسم ختم مجازی مرحوم آیتالله حسن ممدوحی
🔰آیتالله حسن ممدوحی از شاگردان برجسته حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) دار فانی را وداع گفتند
🔸 ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و شاگردان این عالم بزرگوار، مجلس ختم مجازی با قرائت فاتحه معالصلوات، و یک صفحه از قرآن کریم و نثار ثواب آن به روح مرحوم را هماکنون برگزار میکنیم.
مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره›
🕋🧎@masjed_ammar
🔸 #شهید_شهریاری و #تفسیر_تسنیم
🔹 سرکار خانم قاسمی:
همسرم بسيار مراقبت میكرد تا حلال را حرام نكند.
شهيد شهرياري مطالعه تفسير قرآن را هرگز رها نمیكرد و تفسیر #آيتالله_جوادی_آملی را به صورت كتاب و نرمافزار هميشه همراه خود داشت. در خانه بخشهايی از تفسير قرآن را به من و فرزندان بيان میكرد. ارادت خاصی هم به حافظ داشت.
#رزق_حلال
مسجد مجازی حضرت عمار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
💥 از بین همه اخبار روزانه، کدام یک نقش بیشتری در تعیین آینده ایران و جهان خواهند داشت؟
💯 «اخبار استراتژیک»، مهمترین اخبار و تحلیلهای استراتژیک جهان را برای شما گردآوری میکند.
🔺 اخبار استراتژیک را از این رسانه دنبال کنید و به دیگران معرفی کنید.
🔹 اینستاگرام:
▫️ Instagram.com/StrategicNews_ir
🔹 تلگرام:
▫️ T.me/StrategicNews_ir
🔹 ایتا:
▫️ Eitaa.com/StrategicNews_ir
🔸 #سواد_استراتژی
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ در ترازیابی مدیران دولت جوان مؤمن انقلابی در ۱۴۰۰، تراز حوزه فرهنگ و هنر برای #وزارت_ارشاد وزیری میطلبد مانند #وحید_یامین_پور که هنرمند قصهنویس، مدیر هنری، متخصص رسانه، استاد دانشگاه و مصلح اجتماعی است.
@yaminpour
توئیت استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مستند «متری شش و نیم» - نسخه کامل
🔹روایت ثریا از ماجرای پر ابهام واگذاری شهر کشاورزی ایران به یک شرکت خصوصی
🔸 وقتی کشت و صنعت مغان با مساحت ۲۷۰۰۰ هکتار (بزرگتر از مساحت شهر شیراز) متری ۶۵۰۰ تومان ارزش گذاری میشود آن هم با کارخانه ها و دامداری با ۱۵۰۰۰ راس دام سنگین و نیم میلیون درخت میوه و....
🔹 جالب آنکه تنها ۶ درصد از این رقم نقدی گرفته شده است و ۹۴ درصد مابقی اقساط هست!
🔸مردم امیدوار و در انتظار اقدام قاطع دستگاه قضایی و سایر نهادهای نظارتی هستند.
دریافت نسخه کامل مستند در تلگرام:
▫️ t.me/hasanabbasi_students/19664
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
📺 پخش مستند پایان بازی از جشنوارهی تلویزیونی مستند
🔹 امشب در ششمین روز از مهر ماه سال ۹۹ مستند پایان بازی که به موضوع افول و فروپاشی آمریکا میپردازد در ساعت ۲۱ در شبکهی مستند سیما پخش خواهد شد.
🔹 در روزهایی که اعتراضات مردم آمریکا علیه حکومت این کشور از ۱۲۲ روز میگذرد؛ مستند پایان بازی به ریشههای شکلگیری این وضع در آمریکا میپردازد.
🔹 پایان بازی را ملاحظه کنید و اگر آنرا پسندیدید در نظرسنجی این جشنواره به آن رای بدهید.
🏢 طراحی و ساخت در اندیشکدهی شاخص
📡 @Andishkadehshakhes_ir
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
💠 عمار بن یاسر، گوهری ناب و نایاب در #تاریخ_حلال_زادگی!
🔺 عمار یاسر، انسان طرازی است که پدرش "یاسر" و مادرش "سمیه" اولین شهید مرد و زن در اسلام هستند.
🔸 در حوزه #انسان_طراز و #نسل_طراز، عمار، شخصی است که پیامبر جلیلالقدر اسلام (ص) بر حلالزادگی ایشان صحّه گذاشته و در هنگام سخن گفتن با او، با صفت خاص حلالزادگی و طیّب بودن ایشان، وی را مورد خطاب قرار میدهد و نکته قابل #تأمل این است که زیست عمار و پدر و مادرش در آن زمان، زندگی در میان اعراب جاهلی و پیش از بعثت بوده که گناه زنا به عنوان پدیدهای عادی، تلقی میشده نه گناه!
🛑 پیامبر اسلام با آغوشی باز از عمار استقبال میکرد و با شنیدن صدای او میفرمود: «مَرحَباً إئذِنُوا لِلطَّيِّب بْنِ الطَّیِّب؛ به به! اجازه ورود بدهید به پاکزاده پسر پاکزاده» و در عبارت دیگر ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغة نوشته که پیامبر میفرمود: «مَرحَباً بالطّيِّبِ المُطیَّب؛ آفرین به حلالزادهی پاکسرشت».
📈 اگر فهرستی از خانوادههای طراز را در طول تاریخ اسلام در نظر بگیریم، او به همراه پدر، مادر و نسلش، از حیث #طهارت_نسلی در صدر لیستِ طرازترین خانوادههای جهان اسلام طبقهبندی میشوند.
✅ #ظرفیت_حلال_زادگی در نسل عمار به گونهای نهادینه بوده است که پیامبر (ص) از این خانواده، با عنوان "آل یاسر" یاد میفرمایند .
🌀 ویژگی دیگر او قصهی به کار بردن تکنیک تقیّه، برای اولینبار است که خداوند متعال، در تأیید عمل وی، آیهی ۱۰۶ سورهی نحل را بر پیامبر اسلام(ص) نازل کرد و آیه مذکور نشان میدهد عمار به خصوصیت و مرتبهی "قلب مطمئن به ایمان" دست پیدا کرده بود!
‼️ ایشان، در مبارزهای خستگیناپذیر، با سن ۹۴ سالگی در رکاب امام علی(ع) و در نبرد صفین شهید شد.
⚠️ شخصیت کبیر عمار یاسر و نسلش، هنوز از حیث انسان طراز، خانواده طراز و ظرفیت حلالزادگیاش، مورد مطالعه و #پژوهش جدی توسط طلاب معزّز، دانشجویان رشتههای مختلف علوم انسانی، علوم سیاسی، انسانشناسی، علوم زیستی، مطالعات خانواده، جامعهشناسی و... قرار نگرفته است!
🏴 به مناسبت نهم صفر، سال #روز شهادت عمار بن یاسر در سال ۳۷ هجری قمری
📚 مستندات:
https://t.me/Halalzadeha/12942?single
#انسان_سازی
#خانواده_سازی
#نسل_سازی
✌️جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 افشاگری دکتر فریدون عباسی از علت بایکوت سعید جلیلی توسط رسانهها
برخی جریانات سیاسی و حتی اصولگراها نمیخوان جلیلی در جامعه شناخته بشه، چون جلیلی خیلی رعایت بیتالمال رو میکنه...
🔻 یکبار دکتر جلیلی تعریف میکرد که در همان سال اول که کارم رو به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی آغاز کردم بدون اینکه ریالی از حقوق کارمندان کم کنم تنها با "حذف مخارج اضافه و تشریفات زائد" مثل پرواز اختصاصی برای سفرهای خارجی، اقامت در بهترین هتلهای اروپا، حذف اسکورتهای اضافه و... هزینههای جاری دبیرخانه نسبت به سال قبل (دوره لاریجانی) نزدیک به "یک دهم" شد و بقیه بودجه رو به دولت پس دادم.
🔻مقایسه کنید با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی سفر یک روزه روحانی و همراهانش به کرج اون هم در سال ۹۵!
@Afsaran_ir
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 عبور از روحانی؛ پس از عبور از خاتمی
✍️ محمد ایمانی
نان به نرخ روز خوردن، اخلاق ناپسندی است. اما از آن زشت تر، احمق فرض کردن مخاطب است. روزنامه اعتماد در یک دوره، تیتر های فریبنده ای مانند #صبح_بدون_تحریم" را همزمان برای دولت و مردم فاکتور کرد.
پس از آن هم دنبال تَکرار در انتخابات ۹۶ بود و از قول برادر خاتمی تیتر زد #ما_تضمین_وعده_های_روحانی_هستیم".
حتی تیتر می زدند که منتقدان دنبال #پروژه_عبور_از_ روحانی" هستند و ما از او دفاع می کنیم.
"اعتماد" از قول حجاریان مدعی بود مخالفان برای روحانی خواب دیده اند. اما در واقع پس از دیدن افول تند محبوبیت روحانی و معترض شدن مردم، برای چندمین بار خط عوض کردند.
حالا همین روزنامه از قول عباس عبدی تیتر می زند #پیشنهاد_کناره_گیری_روحانی!
دیروز به اعتراف خودشان عبور از روحانی، توطئه محسوب می شد و حالا همان نسخه، شفا و خیرخواهی جا زده می شود. اما چرا؟
افراطیون مدعی اصلاحات ماموریت داشتند پس از این که شیره حیثیت دولت اصلاحات را مکیدند و مردم را ناراضی کردند، مجلس و دولت اصلاحات را به #خروج_از_حاکمیت تحریک کنند و ضمنا با #اردک_لنگ نامیدن خاتمی، پروژه #عبور_از_خاتمی را برای رادیکالیسم بیشتر به اجرا بگذارند. هدف، انسداد و بی ثباتی در کشور بود.
مزدوران آمریکا در عراق و لبنان، پارسال، پروژه تحمیل استعفا به دولت مستقر را به اجرا گذاشتند تا دو کشور عضو جبهه مقاومت را دچار بی ثباتی و درگیری های داخلی کنند.
آمریکا ماموریت مشابهی را به همکاران بعثی ها و جعجع ها در ایران سپرده است. افراطیون مدعی اصلاحات، روحانی و دولتش را که #نامزد_و_دولت_اجاره_ای خوانده بودند، تاریخ مصرف گذشته می دانند. بنابراین می خواهند آخرین استفاده را در خدمت دشمن انجام دهند: القاء این که نظام نگذاشت دولت کار کند.
آنها موج نارضایتی حاصل از ناکارآمدی را پیش بینی می کردند و برای همین، از روحانی حمایت کردند. بلکه خود، عامل اصلی اخلال در کارکرد موظف دولت بوده اند. بماند که در این هفت سال از امتیازات و رانت های دولتی بسیاری بهره گرفتند.
در این میان، جریان انقلابی به ویژه مجلس، با وجود انتقاد های جدی، مقید است ضمن مطالبه گری و همدلی، برنامه های موردی را با هر یک از وزارتخانه ها و مدیریت های اقتصادی در جهت گره گشایی از مشکلات تعریف کند و به فرود آمدن سالم هواپیمای دولت مستقر در ماه های پایانی دوره اش کمک رساند.
@IMANImohamad51
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
📢 #اطلاع_رسانی
➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: ...بنیانگذار
✨ نوزدهمین سالگرد شهادت حجتالاسلام دکتر حسین اسکندری
🗓 دوشنبه - ۷ مهر ۹۹ - ساعت ۱۶:۰۰
#پخش_زنده از لایو اینستاگرام:
▫️ instagram.com/hasanabbasi.ir1
▫️ instagram.com/shahrak.mahalati
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
📝 مغالطهگری برای نفی «قانونحجاب»
✍ محمدعلی رامین
1⃣ بخش اول
عدم تفکیک محدوده «حقفردی» از گستره «حقاجتماعی» در مبحث «حجاب» گاهی باعث میشود که گویا اگر «حقفردی» مخل «حقجامعه» باشد، باز هم اولویت با «حق فردی»است؛ و گاهی بهگونهای دیگر، «حقعمومی» فدای غلبه «حققانونگریز» بر «حق قانونمدار» میشود؛ با این استدلال که چون قانونگریزان زیاد شدهاند، پس باید قانون به نفع آنها لغو شود، هرچند «قانونالهی» بوده و مراعات آن موجب صیانت از «حقوقعمومی» باشد!
این مغالطهای غیرمنطقی و ناقض مصالح عمومی جامعه انسانی است که اجرای سایر احکام شریعت را نیز آماج خود قرار میدهد.
مسائل اجتماعی عموماً پیچیدگیها و درهمتنیدگیهای نامرئی جدی و فراوان دارند که اگر با سهلانگاری نادیده گرفته شوند، برای کلیت جامعه، سرنوشتسوز خواهند شد.
در اینجا علاوه بر بیست نکتهای که در یادداشت قبلی عرض شد، نکات دیگری تقدیم می شود:
۱- بیحجابی از الزامات لیبرالیسم است که در تعارض با شریعت اسلامی قرار دارد؛
در این مسئله، اصولاً بحث «حقانتخابپوششزن» نیست، بلکه مسئله اصلی
«وظیفهبرهنگیزنان» برای ارضای غرایز شهوانی از طریق
«حقالتذاذبصریمردان» در تماشای اندام زنانه هر زنی در ملاءعام، همیشه و در همه جاست؛
۲- در همین راستا، زنان با انواع شگردهای تبلیغاتی در قالب «مد و آزادی»، نادانسته ملزم به پذیرش «ویترین برهنگی» شده و باهمجنسان خود به رقابتی بیمارگونه برای جلب توجه مردان هوسران وادار میشوند و نمی دانند که مشهورترین «مدسازان لباس زنان»، مردانی هستند که برای ذائقه هم جنسان خودشان، زنان را به دلخواه آذین بندی میکنند.
مشارکت و همراهی در این مسابقات «تننمایی زنانه» که توسط مدسازان مرد تدارک می شود، امروزه یک اصل خدشه ناپذیر در روابط زنان با مردان جوامع لیبرال است.
البته همین فرایند فرهنگی، چند آسیب جدی به جوامع لیبرال وارد کرده است:
الف- عموم مردان جوامع لیبرال، با خطر دو بیماری روانی و جسمی مواجه شدهاند:
از یکطرف بیماری «سکسیسم» و از طرف دیگر بیماری «ناتوانی جنسی» در تأمین نیازهای همسر (یا همباشیهای متعدد و متنوع خودشان) که منجر به اختلافات طرفینی و افسارگسیختگی روابط «صرفا جنسی» زنان و مردان جامعه لیبرال شده و هر شخص یا گروهی از هر جامعهای که گرفتار این نوع رفتارهای ناپایدار و عاری از عواطف و قواعد ثابت شرعی بشود، دیر یا زود، همین عوارض نصیبش خواهد شد.
ب- جامعهای که مردان و زنانش را از طریق «فرهنگبرهنگی» در معرض بیماری «سکسیسم» قرار دهد، دیگر توان پرورش «نوابغ و نخبگان» را در هیچ زمینه ای نخواهد داشت و برای استمرار بقای خود ناچار از واردات نخبگان جوامع سالم میشود.
ج- جامعهای که با بیحجابی از نظر روابط جنسی «لیبرال» شد، کانون خانوادهاش متلاشی شده و زنانش هرگز معنای «وفاداری» مردان را تجربه نخواهند کرد و نگرش «ناموسی مرد به زن» در یک جامعه اسلامی و سنتی که مردان برای صیانت از «ناموس خود یا دیگران» جان خویش را فدا میکنند، تبدیل میشود به نگاهی «بدبینانه و نفسانی به زن» که در آن، زنان از منظر مردان، موجوداتی هستند با «جاذبهجنسی و دافعهروانی»... و همین قضیه در گسترش روزافزون «همجنسگرایی» میان جوامع لیبرال مزید علت شده و میشود.
د- در جامعه بیحجاب، علاوه بر کمبودهای مادی و تنگناهای اقتصادی که فعلا بهانههایی برای «پرهیز از ازدواج» جوانان شده؛ بخاطر «تأمین نیاز جنسی همگانی، آسان، ارزان و فراوان»، فلسفه وجودی «خانواده» که کانون تولیدمثل و مهد پرورش انسانهایی منطبق با هنجارهای ثابت فرهنگی اخلاقی و عقیدتی است، به سرعت از دست میرود و سرنوشت نسلهای بعدی در ابهامی شکننده فرو خواهد رفت.
۳- برای هر انسان هشیاری کاملا واضح است که جامعه شیعی ایران با ساختار سنتیاش تاکنون، غالبا دور از دسترس اشرار جهانی بوده و درهم کوبیدن این ساختار کهن و پایدار، تنها با رفع محدودیت برهنگی زنان و نفی قانون حجاب میسر میشود.
۴- اگر کسی اهمیت و ضرورت حیاتی «قانون حجاب» را برای خنثی سازی توطئههای استکبار صهیونی نشناسد، میتواند دلائل شش دهه «ممنوعیت حجاب» با اراده انگلیس و آمریکا در رژیم پهلوی و چهار دهه فشار سیاسی سنگین و تبلیغات پرهزینه، متنوع و سرسامآور آنها «علیه حجاب» را در رسانههای غربی-عبری جستجو کند و چرایی یک قرن تلاش گسترده و بیوقفه آنها برای برهنه کردن زنان مسلمان و ارادتمندان حضرت زهرا (س) را پرس و جو کند.
⬅️ ادامه دارد...
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
📝 مغالطهگری برای نفی «قانونحجاب»
✍ محمدعلی رامین
2⃣ بخش دوم
۵- هرکس آن حجم سهمگین و حرفهای تبلیغات فریبنده «ضدحجاب» را با تبلیغات ناشیانه و کم هزینه و تکراری و کمجاذبه «تبلیغحجاب» دستگاههای حکومتی ما را مقایسه کند، میفهمد که هیچ تناسبی میان آنها وجود ندارد؛ و مقاومت جانانه زنان ایرانی در حفظ حجاب و حیا و نجابت همیشگی خود، در چنین شرایطی، کمتر از یک معجزه الهی نیست.
۶- از طرف دیگر، رفتار تناقضآلود و سلیقهای کارگزاران امر و نیز عدم همدلی نخبگان با عملکرد غیرحرفهای ساختارها، مزید بر علت شده و گاهی تقابل بعضی از آنها، دقیقا همیاری دشمنان در نیل به اغراض شیطانی دشمنان اسلام را فراهم آورده است.
۷- مجاز بودن بیحجابیزن، برای جنسمرد، به معنای در دسترس بودن او جهت تمتع جنسی مردان است. هرچند کسانی با رنگ و لعاب روشنفکری، بدیهیات را انکار کنند، اما جاذبه شهوانی و قاعده «عرضه و تقاضا» میان دوجنس زن و مرد، واقعیتی فطری، طبیعی و غریزی فراتر از سفسطه گری و عوام فریبیهاست و یک فهم عمومی در شرق و غرب و قدیم و جدید عالم است.
۸- وقتی «جنس مرد» در خلقتش در برابر جنسیتزن «تحریکپذیر» است، پس مردی که تحریک شد، «باید» تأمین بشود؛ وگرنه، مرد تحریک شده، طبق قانون حاکم بر خلقتش، اگر «خودسازی» لازم و کافی را نکرده باشد، چه بسا مهار نفس از دست بدهد که در آن صورت، یا عصبی و پرخاشگر و هنجارشکن و عصیانگر میشود، یا بعد از مدتی، به انزواطلبی و خودارضایی و اعتیاد و انواع آسیبهای روانی گرفتار شده که در نتیجه اعتماد به نفس، عزت نفس و عواطف انسانیاش سرکوب میشود و به مرور زمان، غالبأ ناخواسته، بجای آن که نگهبان ناموس خود و دیگران باشد، بدون اراده و خودآگاهی، تبدیل به یک گرگ علیه موجوداتی خواهد شد که آنها را عامل «شکنجه روانی و بیماری روحی» خودش ارزیابی میکند.
۹- وقتی مردی در ملاءعام، مدام از نظر جنسی تهییج و تحریک بشود، اما تأمین نشود، به ندرت مسئولیتپذیر خواهد شد و عموماً نشاط کار و امید و تلاش و انگیزه پیشرفت خود و کمک به دیگران و تصمیم به ازدواج و تشکیل خانواده را از دست خواهد داد.
۱۰- طبیعتاً وقتی مردی از سوی زنان بیحجاب تحریک بشود، انتظار تمکین از آنها خواهد داشت؛
زنی که از طریق «ویترین بدن نمای» بیحجابی با «پوشش آزاد و تحریکآمیز» خود، جوانی را تحریک کند، اما به او تمکین نکند، چه بسیار مورد خشم و نفرت او قرار گرفته و از هر طریقی که بتواند زهر و کینه خود را علیه آن زن، بلکه گاهی با مهارگسیختگی و عدم تعادل روانی علیه «هر زنی» اعمال خواهد کرد.
۱۱- ناامنی زنان غربی در محیط تحصیل و کار و اماکن عمومی و حتی در فضاهای خانوادگی و خویشاوندی، با منشاء «عدم مراعات پوشش لازم»، یک بحران انسانی غیر قابل مهار در جوامع لیبرال شده است؛ اگر یک انسان خیرخواه، نشانههایی از این بحران را در بخشهای لاابالی جامعه خود ببیند، باید در ترویج و تفهیم ارزش انسانی حجاب زنان اصرار ورزد، یا قانون حجاب را تخریب کند؟!؟
✅ عقل سلیم، همگان را به مطالعه و تأمل در فرایند زیر فرا می خواند:
۱۲- وقتی دختران و پسران جوان ما، سختترین سالهای بلوغ جنسی خود را بدون ارتباط جنسی باید زاهدانه بگذرانند،
آیا حق است که در شرایط «عدم امکان برخورداری جنسی ضروری برای دختران و پسران تا سنین بالا...»، جامعه قانون الزام آور حجاب را کنار بگذارد تا حتی یکهزارم زنان و دختران بیمبالات، یا بهاییان عنود و تنفروشان مزدور و...، با برهنگی عمومی، عرصه عمومی جامعه را به «نمایشگاهسکس» تبدیل کنند و امنیت روانی را از جوانان بگیرند تا مردان هرزه طلب نیز امنیت اجتماعی همه زنان را به خطر بیندازند ؟!؟
۱۳- اگر شخصی از سر غفلت، حرفی زد؛ بعد مشاهده کرد که سخنش شبیه رهاکردن یک گلوله برفی از بالای کوه عمل میکند و در دامنه، هزاران عارضه پیچیده و غیر قابل کنترل علیه همه باورهای اعتقادی جامعه اش به همراه میآورد، آیا نباید بخاطر خوف از خدا و سوءعاقبت خود تجدیدنظر کند !؟!
⬅️ ادامه دارد...
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
📝 مغالطهگری برای نفی «قانونحجاب»
3⃣ بخش سوم (پایانی)
۱۴- البته اگر کسی منطقاً سلسله عوارض و تبعات بهمپیوسته بیحجابی را برای جامعه ایران میپذیرد و آن را مطالبه می کند، بحث دیگری است.
اما بیگدار به آب زدن، آنهم در موضوعی که حداقل صدسال مورد هدفگیری انگلیس و صهیونیستها بوده و در چهل سال اخیر یکی از برنامههای ثابت و متنوع دشمنان برای تسلیم کردن جمهوری اسلامی ایران بوده و هست، نه شرط عقل است و نه نشانه بصیرت یا تقوای الهی.
۱۵- نفی «حجابقانونی» الزامات اجتنابناپذیری دارد که هیچ انسان عاقل و آینده نگری نمیتواند تبعات آن را برای جامعه مسلمان و اصیل ایران بپذیرد. مسلمانی که «قانون حجاب» را نفی میکند، نه شصت سال مقاومت زنان ایران برای حفظ حجاب خود در عصر ننگین پهلوی را تجربه کرده، نه شرایط واقعی حاصل از بیحجابی «فرهنگ برهنگی لیبرالیسم غرب» را میشناسد و نه در برابر تهاجمات چهل ساله «دشمنان نجابت ایرانیان» و سم پاشی رسانههای صهیونیستی و لجن پراکنی شبکههای مجازی «ضدحجاب»، مقاومت باشکوه و خودآگاهانه زنان محجبه کشورمان را قدر میشناسد.
۱۶- اگر وجدانا یک مسلمان از «سیر نزولی تقید زنان به حجاب در ایران» ناراضی و ناراحت باشد، که حق هر مسلمانی است، باید تبعا دو کار را انجام دهد: اول، در حد خودش برابر تهاجمات لیبرالیسم جهانی «ضدحجاب» بایستد؛ و دوم در اصلاح رفتاری کارپردازان مربوطه و توجیه منطقی و جذاب حجاب اسلامی زنان بکوشد؛ نه اینکه اصل قانون را نفی و دشمنان جهانی حجاب را همیاری کند؛ مخالفان داخلی قانون و «شل حجابان» را، بجای خیرخواهی صادقانه، غیرصادقانه حمایت کند؛ عرصه عمومی جامعه را به «هرزهگان و هرزهطلبان» واگذارد و معتقدان و راعیان حجاب را به گوشه انزوا براند و عوارض جبرانناپذیر کارش را هم در نظر نگیرد...!!!
محمدعلی رامین
۶مهرماه ۱۳۹۹
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
❌شرایط جنگی!
@ansoyesiasat
🔸آقای روحانی،گزینه اصلاح طلبان و تعامل گرایان گفته ما در جنگیم!
عجب!
پس جنگه!
۴ سال پیش زبونمون مو درآورد
که آقا شرایط جنگیه،جنگی
انگار داری با دیوار حرف میزنی
جهان بر پایه دو نیروی خیر و شر،حق و باطل، نور و تاریکی بنا شده
این از ابتدای خلقت بوده تا الان تا قیامت
بعد طرف فکر میکرد زرنگه،کابل و گرفته بود که آقا اصلا ما جنگ نمیخوایم
عععععه؟
قبل از تو به فکر کسی نرسیده بود
عالم پر از شره میاد دوره ات میکنه
به این هم نگاه نمیکنه تو چشماتو بستی یا بازه
غافل شی مثل بیروت که تو کسری از ثانیه پودر شد
پودرت میکنه
بعد یارو میگفت آقا ما هم مثل سنگاپور،مالزی،سوئد باشیم چرا همش جنگ!
🔸آقا ایران فرق میکنه!
وسط هارت لند جهانه،دومین ذخایر#نفت و گاز جهان و داره،اینجا زیر خاکش پر ثروته معدنه انرژیه
لولای بین شرق و غربه عالمه مابین هند و چین و اروپا و آمریکاست مشرف به #تنگه_هرمز محل ترانزیت ۴۰ درصد نفت جهانه،از همه مهمتر ایدئولوژی جهان شمول داره
از ابتدای تاریخ تا الان چشم طمع تمام کشورگشایان و زر اندوزان عالم به اینجا بوده
از چنگیز تا اسنکندر،تا محمود افغان تا جنگ جهانی اول دوم،تا صدام،ریگان، بوش پدر بوش پسر تا کلینتون تا اوباما تا#ترامپ
🔸تو هردوتا جنگ جهانی با وجود اعلام بیطرفی ایران رو اشغال نظامی کردند،تو جنگ اول،در قحطی بزرگ ۹ میلیون نفر رو کشتند!
اونور خاکریز اوانجلیست ها،ماسون ها،ایلومیناتی صهیونیست هاراحتت کنم خوده شیطان نشسته
اولین کارش هم اینه عناصرش مثل آقامیری رو بفرسته بگه خبری نیست،همه جا گل و بلبله
بعد یارو میگه ما چرا مالزی نیستیم
مالزی نفت نداره!
ایدلوژی نداره
🔸مثل این میمونه که یه بچه اسکیمو تو سیبری به باباش بگه اححح خسته شدم همش باید کاپشن بپوشم،منم میخوام مثل مکزیکی ها تیشرت بپوشم
دوبار توضیح میدی حالیش شد ،شد
نشد، ناراحتی برو تیشرت بپوش
کاپشن و آورد،در آن،تمام اعضا حیاتیش منجمد که شد،خودش میدوعه دنبال خرس بکشه پوستشو کاپشن درست کنه
تو سیبری انتظار شرایط سائوپائولو داری؟
🔸ترکونده مملکتو دلار و کرده ۲۸تومن حالا اومده میگه شرایط جنگیه؟
اگه جنگه با دلار ۳تومنی و ۲۰هزارتا سانتریفوژ و صنعت اتمی روپا بهتر میشر بجنگی یا الان؟
شما نبودید تو روزنامه تیتر پیروزی بدون جنگ و زدید؟
تز برژیسنکی در برابر شوروی رو؟
شما وزیر خارجه ات با کری قدم نمیزد؟
شما fatf و عملیاتی نکردی؟
۴سال پیش گفتیم شرایط جنگیه
دو ماه پیش گفتیم جنگ عادی هم نه،جنگ هیبریدی ترکیبی،آخرین مدل جنگ!
حالا اینا تازه فهمیدن
بله جنگه
ما هم مرد جنگیم
#ما_ملت_امام_حسینیم
#meysam_zlf
کانال آنسوی سیاست
@ansoyesiasat
@ansoyesiasat
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در طول "هشت سال جنگ تحمیلی"، قیمت #دلار در ایران از ۲۰ تومان به ۹۶ تومان رسید، یعنی تقریبا ۵ برابر شد.
اما در طول "هفت سال دولت روحانی"، قیمت دلار از ۳۲۰۰ تومان به بیش از ۲۸۰۰۰ تومان رسیده. یعنی تقریبا ۹ برابر!
جناب آقای #تاجزاده!
به جای معرکه گرفتن، با عدد و رقم پاسخ بدهید که ضرر کدام بیشتر بود؟ ۸ سال جنگ با صدام یا ۷ سال اداره کشور با تفکر شما؟
پی نوشت:
فیلم مربوط است به مناظره تاجزاده و زاکانی در سال ۹۸. تاجزاده طی یک مغالطه، برای اینکه مخالفان روحانی را جنگ طلب نشان دهد به یکی از نظرسنجی های توییتری بنده استناد می کند. در حالیکه منظور بنده و ۶۸ درصدی که معتقد بودند ضرر روحانی از جنگ هم برای کشور بیشتر بوده مشخص است. نتیجه اش را این روزها همه دارند حس می کنند...
#هفته_دفاع_مقدس
@Sabeti ✅
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دوره قرن جدید اسلام با تحلیل استاد حسن عباسی
🔻 موضوعات دوره:
جهان پس از ۲۰۲۰
جهان پساکرونا
چشم انداز ۱۴۱۴
گام دوم در قرن ۱۵ شمسی
آینده روشن
مشاهده جزئیات و ثبت نام:
▫️ rb.gy/wgywzw
▫️ @toluehagh_ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
🔰 شعار خاتمی و موسوی خوئینیها از نئولیبرالیسم به عدالت و معیشت رسید!
🔹 عضو شورای سیاستگذاری (منحل شده) اصلاحطلبان لو داد که خاتمی و موسوی خوئینیها میخواهند شعار عدالت اجتماعی را بهانه فعالیتهای سیاسی و انتخاباتی در آینده بکنند.
🔹 درز این مطلب از سوی علی صوفی در حالی است که اولاً اصلاحطلبان با تأکید بر روی شعار توسعه سیاسی و مجادلاتی از این دست، ظرف دو دهه گذشته تأکید وافری داشتند تا شعار عدالت اجتماعی را به تمسخر بگیرند و آن را تاریخ گذشته (مربوط به اوائل انقلاب) جابزنند.
🔹 ثانیاً همین طیف چه در دولت سازندگی و چه در دولتهای مدعی اصلاحات و اعتدال، پایهگذار رویکردهای ضد عدالت اجتماعی بودهاند. شخصاً در ۶-۷ سال گذشته، سران مجمع روحانیون و حزب مشارکت و کارگزاران با هماهنگی خاتمی، پایهگذار دولت و مجلس ائتلافیای بودند که غالباً ضد سیاستهای عدالت اجتماعی قدم برداشت.
🔹 علی صوفی در گفتوگو با خبرآنلاین و درباره بیانیه اخیر موسوی خوئینیها گفت: اصلاحطلبان باید در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ ظاهر شوند.
🔸 بیشتر بخوانید:
▫️ raheshalamche.com/p/25523
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 صف اصلاحطلبان برای اعلام برائت از آقای رئیسجمهور
وقتی اصلاحاتیون باز هم تغییر موضع میدهند
1⃣ بخش اول
🔹 اصلاحطلبان، روحانی را برگ برنده خود در آینده سیاسی کشور میپنداشتند و معتقد بودند که وی میتواند گشایشهای سیاسی، از جمله رفع حصر سران فتنه را محقق کند اما امروز به دلیل از دست دادن پایگاه اجتماعیشان به دنبال عبور از رئیس جمهور هستند.
🔹 انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ برگزار و حسن روحانی بهعنوان رئیس دولت دوازدهم انتخاب شد. جریان سیاسی اصلاحات تمام دارایی اجتماعی خود را برای انتخاب روحانی خرج میکند و امید دارد که با حضور مجدد او در ساختمان پاستور، خواستههای این جناح سیاسی را جامه عمل به خود بپوشاند.
💬 عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس دهم شورای اسلامی پیرامون نامزد اصلاحطلب در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ میگوید: «کاندیدای مورد حمایت ما آقای روحانی است و امیدواریم با حضور فعال وی و انسجامی که نیروهای اصلاحطلب نشان خواهند داد رأی ایشان در دور دوم بیشتر از دور اول باشد».
🔹 از سید محمد خاتمی تا ناطق نوری و جمعی از چهرههای جریان اصلاحات از جمله صادق زیباکلام، مصطفی تاجزاده، سعید حجاریان و غلامحسین کرباسچی، روحانی را بهعنوان نماینده جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ معرفی کردند.
💬 سید محمد خاتمی، رئیسجمهوری اصلاحات با راهاندازی پویش سیاسی «تکرار میکنیم» حمایت تمام قد خود را از روحانی در انتخابات اعلام کرد و صادق زیباکلام در گفتگوی خود با روزنامه آرمان در سال ۹۵، اظهار کرد: «من معتقدم تنها گزینه اصلاحطلبان روحانی است و ما تمام قد از روحانی حمایت خواهیم کرد».
💬 مهدی آیتی عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم در گفتگویی میگوید: «اگر حمایتهای بیدریغ جبهه اصلاحات و افرادی، چون رئیس دولت اصلاحات، ناطق نوری، آیتا... سیدحسن خمینی و ایثار و گذشت آقای عارف و مجموعه عوامل دیگری نبود و برخی تصمیمات دست به دست هم نمیداد، در همان سال ۹۲ و بر اساس افکارسنجی و نتایج نظرسنجیهای مختلف صورت گرفته، آقای روحانی بیش از ۵ درصد هم رأی نداشت».
🔹 اصلاحطلبان، روحانی را برگ برنده خود در آینده سیاسی کشور میپنداشتند و معتقد بودند که وی میتواند گشایشهای سیاسی، از جمله رفع حصر سران فتنه را محقق میکند.
💬 الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم و رئیس شورای اجرایی حزب اعتماد ملی در نامهای مورخ ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ به روحانی مینویسد: «امیدوارم جنابعالی با تکیهبر اختیارات قانونی خود و با احساس مسئولیت مضاعف در این زمینه، اقدام به برگزاری جلسه فوقالعاده شورای عالی امنیت ملی کنید و با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع حصر و از میان برداشتن محدودیتهای غیرقانونی حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، برای تحقق مطالبات بخش بزرگی از مردم وارد عمل شوید و گره از کار فرومانده نظام در این عرصه باز کنید تا زمینه همگرایی بیشتر میان نیروهای انقلاب و مسئولان نظام با مردم فراهم شود».
🔹 تصمیمات اتخاذ شده و عملکرد دولت روحانی در طی چند سال گذشته نشان داد که علاوه بر ناتوانی در تأمین خواستههای سیاسی جریان حامی خود، در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم هم بسیار ناکارآمد عملکرده است.
💬 صادق زیباکلام که از حمایت تمام قد در انتخابات ریاستجمهوری از حسن روحانی حرف میزد، در یک چرخش عجیب موضع خود، به منتقد روحانی و جریان اصلاحات بدل میشود؛ او در گفتگو با فرارو میگوید: «اگر آقای روحانی به وعدهها پشت کرده، آقای خاتمی، عارف و در کل اصلاحطلبان باید پاسخگو باشند که چرا چنین شد؟ مردم میپرسند شما گفتید بیایید رأی بدهید حالا چرا دولت روحانی به یکدانه از مطالبات توجه نمیکند؟ اما اصلاحطلبان و سران اصلاحات بهجز سکوت و باز هم سکوت هیچ پاسخی به مردم ندادند. مردم اسباببازی ما نیستند».
⬅️ ادامه دارد...
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 صف اصلاحطلبان برای اعلام برائت از آقای رئیسجمهور
وقتی اصلاحاتیون باز هم تغییر موضع میدهند
2⃣ بخش دوم
🔹 با نزدیک شدن به انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۰، اصلاحطلبان تنها راه بقا خود را اعلام برائت از روحانی میدانند و برای انتقاد از عملکرد دولت وی و فریب افکار عمومی، خود را در قالب منتقد دولت به مردم معرفی میکنند.
🔹 این قبیل اظهارات متناقض به یک اپیدمی در جریان اصلاحات تبدیلشده است. عملکرد روحانی، اعتماد عمومی را از جریان اصلاحات سلب کرده و انزوای سیاسی را برای این جناح به ارمغان آورده است.
💬 مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اینطور بیان میکند: «زمانی ما برای حمایت از روحانی شب و روز نداشتیم، اما رویمان نمیشود بگوییم حمایت کردیم، ما با اصلاحطلبی که بخواهد لزوماً با دولت زلفش گره بخورد لازم نیست هماهنگ باشیم؛ اما این موج از پشیمانی در بین سلبریتیهای نیز به راه افتاد. باران کوثری، علی کریمی، حمید فرخ نژاد، نوید محمدزاده و عده دیگری نیز از رأی خود ابراز پیشمانی کردند. سلبریتیهایی که کاندیدای موردنظرشان حمایت میکردند کمتر از یک سال نشده چنین واکنشهایی نشان میدهند».
💬 پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در گفتگو با روزنامه اصلاحطلب آرمان ملی (رسانه نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی) لب به انتقاد از رئیسجمهور گشود و گفته حامیان روحانی از مردم خجالت میکشند.
💬 از سوی دیگر نیز، حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران نیز در گفتگو با روزنامه اصلاحطلب شرق گفت: «همه در حزب کارگزاران از موضع نسنجیده آقای روحانی متأسف هستند. درست نیست که شخص رئیسجمهوری در میدان حاضر نباشد و از سوی دیگر چنین اتفاقی افتخارآمیز هم نبود که با آن لحن تعریف شود. چنین موضعی قطعاً عذر بدتر از گناه بود».
🔹 با این قبیل اظهارات به نظر میرسد جریان اصلاحات به دنبال جدا کردن راه خود از روحانی است و میخواهند خرج خود را از او جدا کنند.
⬅️ ادامه دارد...
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 صف اصلاحطلبان برای اعلام برائت از آقای رئیسجمهور
وقتی اصلاحاتیون باز هم تغییر موضع میدهند
3⃣ بخش سوم (پایانی)
💬 در جدیدترین اظهارنظر نیز، «مصطفی تاجزاده» از حامیان دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه آرمان میگوید: «رئیسجمهور بعدی باید راه اصلاحات را برود... اقتصاد کشور گشایش نخواهد یافت مگر آنکه تحریمها لغو شود. اگر افسار را به تندروها بدهند، در آن صورت باید به خدا پناه برد... برای بهبود اقتصاد کشور و مهار گرانی و تورم و بیکاری باید تحریمها را لغو کند. برای تحقق این هدف باید با آمریکا باوجود اختلافات ۴۰ ساله مذاکره و تنشزدایی کند. به نظر من رئیسجمهور بعدی اصلاحطلب باشد یا اصولگرا و رئیسجمهور آمریکا ترامپ بماند یا بایدن بیاید، راه منطقی این است که وارد مذاکره شویم».
این حرف را فردی میزند که در چند سال گذشته انواع موضعگیریهای متضاد سیاسی را داشته است. تاجزاده در مراسم افتتاحیه کمیته هنرمندان ستاد اصلاحطلبان پهنه شمال تهران؛ که در مورخ (۱۸ اردیبهشت ۹۶) برگزار شد، میگوید: «اگر شرایط عادی بود و حساسیتهایی که به آنها اشاره خواهم کرد نبود؛ بازهم رأی من حسن روحانی بود و برای او تبلیغ میکردم و میگفتم ایران امروز به رئیسجمهوری مانند روحانی نیاز دارد، اما امروز کشور ما حساسیتی دارد که لزوم انتخاب روحانی را بیشتر میکند. حتی این ضرورت رأی دادن بهتنهایی نیست بلکه باید تلاش کنیم ایرانیان بیشتری را به صحنه بیاوریم و قانعشان کنیم تا در آینده غبطه نخوریم».
او در گفتگو با روزنامه اعتماد (۸ مرداد ۹۷)، بار دیگر حمایت خود را از رأی به روحانی اعلام میکند، او معتقد است که حمایت از دولت قانونی بهتر از فرصت دادن به دولت در سایه است و میگوید: «از رأیی که به روحانی دادم، حمایت میکنم».
وی که از طرفداران سرسخت دولت به حساب میآمد، مسیر را برای جدا کردن خط خود از دولت مهیا میبیند و خود نیز به دایره منتقدین روحانی وارد میشود؛ مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاحطلب در یادداشتی با عنوان «چرا پراید ۹۰ میلیونی شد؟» (اردیبهشت ۹۹) نوشت: «شعار ما این بود: «به عقب بازنمیگردیم»، ولی بازگشتیم... باید اعتراف کرد اوضاع اقتصادی کشور اسفناک است و مردم و بهویژه محرومان و اقشار فرودست روزگار دشواری را میگذرانند.»
💬 پرویز سروری، نماینده سابق مردم تهران در مجلس و دبیرکل پیشین جمعیت رهپویان پیرامون انتقادهای حامیان دولت از دولت میگوید: «جریان اصلاحات احساس میکند دارایی خود را ازدست داده و از این رو به جای همدلی و کمک به مردم در چنین شرایطی، دست به سیاهنمایی و ایجاد یأس، ناامیدی و پراکندن گرد غم و ناتوانی زده است.»
🔹 این جریان سیاسی میداند که تجربه حمایت اصلاحطلبان از روحانی تلخ و رنجآور است و بهجای آنکه در قبال حمایتهای غلط خود پاسخگو باشد، برای ادامه حضور در صحنه سیاسی کشور نیازمند انحراف افکار عمومی است.
🔸 snn.ir/fa/news/878673
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔰 کانال استاد حسن عباسی در یوتیوب را به نشانی زیر دنبال نمایید:
🎞 m.youtube.com/c/hasanabbasi
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
💠چهل سال پیش، دخترهای خانه صبح ها زود بیدار می شدند تا قبل از مدرسه رفتن،
همه جای خانه را رفت و روب کرده باشد و بعد اجازه داشتند راهی مدرسه شوند.
پسرها بايد يا صبح زود يا عصر، نان و مايحتاج خانه را خريد ميكردند و كارهای مردانه را در كمك پدر خود انجام ميدادند.
حالا با نسلی روبرو هستیم که صبح که بیدار می شوند، از هتل خانه شان خارج می شوند.
چون که والدینشان به عنوان مستخدمین "هتل خانه " همه جا را رفت وروب خواهند کرد.
و با يك تلفن همه چيز درب خانه مهياست.
نسلی که در برابر اتاقی که در آن می خوابد و خانه ای که در آن زندگی میکند و ظرفی که در آن غذا می خورد احساس مسئولیت ندارد؛ آیا در برابر سرزمینی که از آب وخاک آن بهره مند است حس مسئولیت خواهد داشت‼️
برای این نسل، سرزمین هم چون هتلی است که می توان خورد و خوابید و ریخت و پاشید؛ از مواهب طبیعی آن بهره مند شد و بعد اگر باب میل نبود آن را ترک کرد.
سرزمین هم، مثل خانه، برای این نسل، هتل است.
با این تفاوت که متأسفانه مستخدم سرجهاز ندارد و همه فقط برای خوردن و خوابیدن و بردن آمده اند.
این نسل را چه کسی وچه کسانی چنین تربیت کردند❓کی بود❓کی بود⁉️ اتفاقاً این دفعه، من بودم، تو بودی، ما بودیم
و...همه بودند.
کمی به خود بیاییم و تکانی به خودمان و این نسل هتل نشین بدهیم‼️
گرچه به نظر من نسلی که این بچه ها رو تربیت کرد، فکر می کرد چون خودش سختی کشیده باید هرجور امکاناتی رو برای بچه اش فراهم کنه و این موضوع از تهیه سیسمونی برای کودک به دنیا نیومده شروع میشه و متاسفانه ادامه پیدا میکنه تاجاییکه شان والای مادر و پدری خودش رو در حد یک مستخدم برای اربابش پایین بیاره مبادا که آبی در دل فرزندش تکون بخوره.اما غافل شد از اینکه هر باغچه و مزرعه ای با آب زیادی فاسد میشه و به لجنزار تبدیل خواهد شد.
گاهی باغبان به گیاهش بی آبی رو تحمیل میکنه چون میدونه اون گیاه نیاز داره چند روز بستر خشکی داشته باشه تا بتونه ریشه هاش رو توی خاک رشدبده و به حیاتش ادامه بده❗
امیدوارم همه ما مادرها و پدرها بتونیم به این درک برسیم که امکانات هتلی ایجاد کردن برای فرزندانمون افتخار نیست❗مسئولیت پذیر کردن و قدردان بار آوردن کودکمون افتخاره❗
#شبستان_کودکان
مسجد مجازی حضرت عمار ‹ره›
🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دفاع مقدس ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنى نیست، دفاع مقدس ما جنگ فقر و غنا بود، دفاع مقدس ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگى وجود دارد.
#هفته_دفاع_مقدس
#چهل_سالگی_دفاع_مقدس
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
💢 درست در زمانی که نسخههای تجویزی برآمده از آموزههای #اقتصاد_متعارف، اوضاع اقتصادی کشور ما را به این روز انداخته و همین شرایط موجب اقبال جوانان به سمت #اقتصاد_اسلامی شده است؛ هفتهنامهی «تجارتِ فردا» مصاحبهای را از یک فردِ ملبس به لباس دین، منتشر کرده که در آن به طرز عجیبی از جریان اصلی اقتصاد متعارف دفاع میشود!
📌البته این اقدام از سوی مجله #تجارت_فردا - که یکی از رسانههای شناخته شده لیبرال میباشد - قبلاً سابقه داشته است. به عنوان مثال در بحبوحه جو غالب مخالفت با ربای بانکی، مصاحبهای از یک روحانی در این خصوص منتشر کردند تا در آن اوضاع به گونهای از #سیستم_ربوی_بانکی اعاده حیثیت شود.
➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat
🔻[ادامه پست قبل] کمی آن طرفتر، رسانه دیگر جریان لیبرال کشور تحت عنوان «اِکو ایران» مصاحبهی دیگری از همین فرد (سید جواد علوی بروجردی) منتشر میکند که در آن اصل #اقتصاد_اسلامی انکار و در عین حال مباحث جهتدارِ #اقتصاد_متعارف، علمی و عقلایی توصیف میشود!
📌ظاهراً حوزه آنقدر بی در و پیکر شده که هر روز یک نفر میتواند ادعای «مرجعیت» کند! (شاید نوه مرجع بودن از ملاکهای مرجع شدن باشد و ما خبر نداریم.) هر از گاهی هم از یک «آیت الله» رونمایی میشود و به کسی هم برنمیخورد. به هر جهت لیبرالها این ترفند را یاد گرفتهاند که میشود برای موجه نشان دادن حرفهای خودمان، مواضع موافق چند عدد طلبه حوزه را به عنوان موضعگیریهای «آیت الله» و «مرجع تقلید» به خورد مخاطب بدهیم!
➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat
✍ درباره مواضع کسی که از #اقتصاد_الحادی دفاع میکند! و ادعا میکند که #اقتصاد_اسلامی یک شوخی است.
• روایتی از پیامبر نقل شده که ایشان میفرمایند «حُبُّ الشّئِ یعْمی و یصِمُّ» یعنی علاقه زیاد به یک چیز، آدمی را کور و کر میکند. جناب علوی بروجردی نیز چنان شیفته مظاهر تمدنی غرب هستند که کاستیهایش را نمیخواهد ببیند و همه چیزش در نظر او زیبایی است. بنابراین نباید فکر کنیم ایشان در یک بخش خاصی شبههای دارند و با آوردن چند استدلال بتوان او را قانع کرد بلکه ریشه مواضع اشتباهش برمیگردد به انتخاب یک رویکرد غلط که اتفاقاً طیف سیاسی اصلاحطلب هم گرفتار آن است. #غرب_گرایی
• مثلاً معتقدند آن چیزی که بانک در مقابل وام، میگیرد ربا نیست و بانک را نباید به عنوان مرکز ربایی دید یا جایی گفتند که بانکهای مسیحی و یهودی خدمات ارزندهای برای مردم خود انجام میدهند.(تصور کنید که مدیچیها و روچیلدها، قصد خدمت به مردم را داشتند!) دلیل بروز این نوع موضع عجیب و غیرمنطقی، چیزی نیست جز نتیجه شیفتگی نسبت به غرب وگرنه این اظهار نظر مبنای علمی ندارد.
• یا مثلاً بر این باورند که مشکلات اقتصادی کشور هیچ ارتباطی به ضعف ساختارهای متعارف، سوء مدیریت مسئولین دولت فعلی و ایرادات تئوریهای جریان اصلی اقتصاد ندارد بلکه به خاطر وجود تحریمهاست! به طرز خندهآوری هم موافق برجام هستند با این توجیه که میان اروپا و آمریکا اختلاف نظر ایجاد میکند!!
• یا در خصوص علوم انسانی غربی، میگویند اینها علم محض و عقلایی هستند و ما باید به سیره عقلا تمسک کنیم. ایراد این افراد به همان شیفتگی مفرط به غرب برمیگردد وگرنه هر آدم آزادهای با یک مطالعه اندک به سادگی درمییابد که آنچه علم اقتصادش میخوانند، ربا را به رسمیت میشناسد مسئلهای که از نظر ما اصلاً عقلایی نیست. یا اگر بخواهیم کمی تخصصیتر تحلیل کنیم، از مفروضات اصلی اقتصاد متعارف انگارهای به نام «مالکیت خصوصی» است در حالی که ما به دلیل اعتقاد به اصل توحید، در درجه اول به مالکیت خداوند و در درجه دوم به مالکیت محدود انسان باور داریم مثلاً ما به وجود روابط مالی_اجتماعی نظیر #زکات و صلهامام اذعان داریم ولی آنها وجود این مناسبات را انکار میکنند.
• به طور کلی #التقاط در نگاه امثال علوی بروجردی، ریشه در عشقورزی و دلباختگی نسبت به غرب دارد و چه به حق امام خمینی(ره) فرمودند «التقاطی فکر کردن خیانتی بزرگ به اسلام و مسلمین است.»
پیوست:
🔗 منبع برخی از مواضع علوی بروجردی جهت مطالعه بیشتر
➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat