🔰 ۱۲۴.۰۰۰ پیامبر آمدند برای هدایت بشر.
اما وقتی که قومشان سرکشی کرد و ایمان نیاوردند، نفرینشان کردند و عذاب الهی نیز بر آنان نازل میشد.
اما شما...
زمین و آسمان را به هم دوختی و نگذاشتی قومت عذاب شوند..
بلا و مصیبت دیدی و نگذاشتی امّتات بلا ببیند..
شیوهی شما شفاعت بود و رحمت..
🌹 عزیزترینهایت را که فخر عرش الهی هستند، خرج ایمان و سعادت مردمان کردی..
تاریخ گواه مهربانی بیپایان توست...
تاریخ گواه است که انسانیت را تو بر جهانیان معنا کردی..
تاریخ گواه است که مرام و مهر تو و فرزندانت، هنوز که هنوز است دست بشر رامیگیرد و عالم را زیر و رو میکند...
💚 درود خداوند بر تو و خاندان پاکت که افتخار خلقتید و کشتی نجات عالمیان...
و خدا را تا ابد شکر که ما را جزء امت تو و زیر سایهی مهربانیات قرار داد... یا محمد
✍ محمدعلی شکوهیان راد
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_students
📜 | نامه اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خطاب به رئیس جمهور جناب آقای دکتر روحانی:
🔻 خبر شنیده شده ناگوار، سخت و جانکاه بود. متاسفانه به مثابه گذشته فرصت را غنیمت شمردید در ایام نزدیک به شهادت کریم اهل بیت، در جلسه هیات دولت فرمودید امروز دوران صلح است. برای اولین بار نیست که تاریخ را با تحریف برای ملت رنج دیده ایران تعریف میکنید، صلح اجباری که با خیانت اعوان و انصار به امام حسن (ع) تحمیل شد را مصادره به مطلوب میکنید تا عملکرد نابخشودنی دولت خود در هفت سال گذشته را تطهیر نمایید؟
🔸 با امید به پیروزی جو بایدن جویای فرصتی مجدد برای مذاکره با کشوری میباشید که امام انقلاب آن را شیطان بزرگ نام گذاری کردند و معتقدید که حافظه تاریخی ملت ایران ضعیف است و بلایی که بر سرشان آوردهاید را فراموش میکنند.
🔸 عملکرد دوران شما در مطلوبترین حالت ممکن ذهن جنابتان یعنی صلح با کدخدا رقم خورده است که ارمغانش برجام شد در حالیکه حتی یک کلمه از این سند نمادین محقق نشد و فقط به اهرم فشار بر ملت شریف ایران بدل گردید اما مجددا با گارد طلبکارانه از دوران صلح صحبت میکنید به نحوی که اگر کسی صحبت شما را بشنود و ایران را نشناسد انگار رئیس دولت یک کشور جنگ زده بودهاید و این برداشت غلط، ظلمی بزرگ در حق ملت قدرتمند و با عزت ایران است..
🔺 متن کامل را میتوانید از لینک زیر مطالعه بفرمائید:
🔗 https://plink.ir/8lbuE
🔰 حجاریان؛ بوالهوسی تئوریک و دکترین محافظهکاری
✍ پرویز امینی
@Parvizamini_ir
1⃣ بخش نخست
🔹 جناب حجاریان در آخرین مطلب خود، اصلاحطلبان را به دو گروه تقریرگران حقیقت یا اصلاحطلبان حداکثری و تقلیلگران مرارت یا اصلاحطلبان حداقلی تقسیم کرده است و تلاش کرده بین این دو گروه تلفیقی نیز ایجاد کند.
🔹 این تقسیمبندی بیش از آنکه ناظر به مفاهیم جاافتاده جامعهشناسی سیاسی درباره گروهها و مجموعههای سیاسی و بدنه هوادار آنها باشد و نیز قابلتطبیق بر تجربه تاریخی جریان اصلاحات در دو دهه گذشته باشد، ناظر به تقسیم قدیسان و مصلحان اجتماعی بشر است. بنابراین این حرف زیادی غیرواقعی و غیرقابلهضم است که گروهی از اصلاحطلبان مقصد و مقصود خود را در امر سیاسی، کاهش رنج مردم قرار دادهاند.
🔹 نگاهی به وضعیت تراژیک و تلخ اقتصادی و اجتماعی کنونی ملت ایران در دوره دولت روحانی بهعنوان شریک سیاسی آنها نشان میدهد که نهتنها این ادعا از بیخ و بن محلی از اعراب ندارد بلکه آنچه واقعیت دارد، تکثیر مرارت و فلاکت و تحمیل آن به مردم از سوی اصلاحطلبان است. سطح فلاکتی که امروز از سوی دولت متحد اصلاحطلبان بر مردم تحمیل شده است، بسیار فراتر از بدترین پیشبینیهاست.
🔹 ادعای تقریر حقیقت اصلاحطلبان در امر سیاسی نیز خیلی بیاعتبارتر از آن است که چندان به چون و چرا نیاز داشته باشد. حوادث سال ۸۸ و تحمیل آن همه هزینه بر جامعه و قرار دادن مردم در برابر هم، به چالش کشاندن اساس مردمسالاری و روندهای دموکراتیک، تضعیف منافع ملی و کاهش اقتدار کشور در برابر تهدید و تحمیل خارجی، به اسم تقلب، در حالی که قویترین دلیلها برای تقلب در انتخابات، تئوری داماد لرستان و فرزند آذربایجان بود و هم جناب حجاریان علنی و جناب خاتمی غیرعلنی و بسیاری دیگر از این جریان از آخوندی در همان آغاز و امثال عطریانفر در همین اخیر تا بقیه منکر تقلب در انتخابات بودند و هستند، واقعیت این ادعا را آشکار میکند.
🔹 البته نمیتوان منکر وجود برخی افراد در این جریان شد که دغدغه حقیقت یا کاهش رنج مردم دارند اما این عده، استثنا بر قاعدهاند و بنابر قاعده و ادبیات رایج علمی در این حوزه و نیز تجربه اصلاحطلبی در ایران، این جریان به دو دسته «قدرتطلبان حداکثری» و «قدرتطلبان حداقلی» قابلتقسیم هستند که بر ادوار ظهور تاریخی این جریان نیز قابل تطبیق است.
🔹 در دوره دوم خرداد ۷۶ این جریان پس از تصاحب دولت در خرداد ۷۶، شوراها و شهرداریها در ۷۷ و مجلس ششم در ۷۸، ملهم از گرامشی و با شعار فتح سنگر به سنگر قدرت دنبال توسعه و افزایش قدرت بیشتر خود و تابع کردن سایر بخشها به خود بود که مصداق همین قدرتطلبی حداکثری است.
🔹 در دوران بعد از احمدینژاد در سالهای ۸۴ با هاشمی و از سال ۸۸ با موسوی و ۹۲ و ۹۶ با روحانی پیوند خوردند که در حکم مصداق قدرتطلبی حداقلی آنهاست. دورهای که این جریان را از برج بلند خروج از حاکمیت در قدرتطلبی حداکثری به تعبیر حجاریان در حکم دندانههای کلید روحانی تقلیل داد و تحقیر کرد.
➖ اما اصلاحطلبان از نظر چگونگی تعقیب این قدرت و یا به تعبیری نسبتی که اصلاحطلبان با حاکمیت داشتهاند به سه شاخه تقسیم میشوند.
🔻 دسته نخست «اصلاحطلبان» اصلاحات که بهرغم برخی تفاوتها با حاکمیت، مقاصد سیاسی خود را در چارچوب ساختار جمهوری اسلامی پیگیری میکنند.
🔻 دسته دوم «رادیکال»های اصلاحات که خواهان دگرگونی در حاکمیت جمهوری اسلامیاند و مشی سیاسی در چارچوب قواعد و مناسبات جمهوری اسلامی را قبول ندارند.
🔻 دسته سوم «بلاتکلیفان یا منفعتگرایانهای سیاسی» اصلاحاتند که از یک طرف مثل دسته دوم معتقد به دگرگونی در ساختار جمهوری اسلامیاند (حجاریان در همین نوشته جمهوری اسلامی را یک گام مانده به فاشیسم میداند) و همزمان میخواهند مثل دسته اول از مواهب حضور در مناصب و موقعیتهای قدرت بهرهمند شوند. بنابراین با تناقض نظر و عمل روبهرو هستند و دائما بین اپوزیسیون و پوزیسیون بودن در نوسانند که یکی از مصادیق آن همین جناب حجاریان است که حتی در همین چند ماه اخیر گاهی موضع اپوزیسیون و گاهی موضع پوزیسیون داشته است. گاهی سیاستورزی را در قواره جمهوری اسلامی مثل دسته دوم ناممکن و گاهی مثل دسته اول اصلاحطلبان را برای حضور در انتخابات بسیج میکند گاهی با نفی و نقد خاتمی، اصلاحات گنجیپسند را پیشنهاد میکند اما گاهی دیگر تا هاشمیرفسنجانی و حتی تا دندانههای کلید روحانی اصلاحات را تنزل میدهد.
⬅️ ادامه در پست بعدی
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_students
🔰 حجاریان؛ بوالهوسی تئوریک و دکترین محافظهکاری
✍ پرویز امینی
@Parvizamini_ir
2⃣ بخش دوم (پایانی)
🔹 این نوع پراکتیس سیاسی متزلزل و متلون و غیراصولی، ریشه در ضایعهای در حوزه روشنفکری دارد که من به آن «بوالهوسی تئوریک» میگویم که بهجای یک تأمل عمیق و منسجم در یک حوزه خاص و محدود و مشخص و نیز استمرار مطالعاتی در آن حوزه و نیز جرح و تعدیل آرای خود در معرض نقد دیگران و تجربه اجتماعی، به شکل سطحی و دمدستی با مسائل مواجه میشوند و در حوزه تفکر و امر سیاسی مد زده هستند.
🔹 روزگاری که مارکسیسم، بهقول معروف تو بورس بود، اینجا روشنفکری چپ میکرد، شوروی فروپاشید، روشنفکری راست یا دستکم فرانکفورتی و هابرماسی شد. پستمدرن به تب اندیشه تبدیل شد، اینجا نیز حقیقت و علم و اخلاق و سوبژکتیویته و... انکار شد. جهانی شدن مد شد، ترم و اصطلاح جهانیشدن و جهانیسازی و... مثل تنقلات به مصرف روزانه تبدیل شد. خلاصه درباره موضوعات مختلف براساس شرایط و اقتضائات اظهارنظرهای متفاوت و متناقض میکنند و دائما بین قطبهای مختلف یک موضوع در هروله هستند که دود آسیبهای این «صورت تفکر» در ایران به چشم مردم رفته است.
🔹 با اینکه با دکترین محافظهکاری همدلی نظری و شخصیتی ندارم اما معتقدم محافظهکاران در معنای درست خود (نه برداشت ننگآلودی که در ایران از آن است) تجویزی دارند که خیلی به درد امثال حجاریان و کلیت روشنفکری در ایران میخورد. محافظهکاران بهجای نظریهپردازیهای خلقالساعه و بنیانکن در اصلاح و حل مسائل اجتماعی، بر «خرد و عقل عملی» تأکید دارند. خرد عملی از نهادها، هنجارها و ایدهآلهای اجتماعیای دفاع میکند که در تجربه تاریخی جوامع و در دل چالشها و بحرانها مثل نهاد خانواده، نهاد دین، نهاد مالکیت خصوصی و هنجار ازدواج سنتی، فرزندآوری و... کارایی و کارآمدی خود را اثبات کردهاند و با تحولات دفعی نهادها و هنجارهای جاافتاده براساس تئوریهای انتزاعی و خلقالساعه مخالفند. در واقع روح آموزه محافظهکاری میتواند همچون سدی در برابر نسخهپیچیهای خلقالساعه و ساز ناکوک تغییرات بیتامل و کممایه روشنفکری ایران مقاومت کند.
🔹 دکترین محافظهکاری و تاکیدی که بر درنگ آمیز کردن تفکر و خویشتنداری در شکل دادن به تحولات میکند، خیلی به کار روشنفکران ما میآید که فکر میکنند در یک سخنرانی یک ساعته میتوانند طومار وضع موجود را بهنفع وضع مطلوبی بههم بریزند و جامعهای نابسامان را به جامعهای بسامان تبدیل کنند.در هر لحظه که به آنها رجوع کنید و هر پرسشی که داشته باشید، علیالحساب چند پاسخ آماده در اختیار دارند. آنچنان بهسادگی و سرراست مسائل غامض اجتماعی را حلاجی و تحلیل و راهحلهای درنهایت وضوح و آسان در اختیارت میگذارند که مثل معجزه میماند. برای مسائلی که بشر در طول تاریخ از حل و فصل آنها بازمانده است، راهحلهای یکشبه دارند و تأکید میکنند با عمل به توصیههای آنها به طرفهالعینی میتوان موانع و مشکلات را پشت سر گذاشت. یا با فهرستهای سیتایی از مسائل و راهحلها در حوزههای مختلف به مشکلات دیرپا، پایان داد.
🔹 دکترین محافظهکاری در تاربخ معاصر ایران هیچگاه نتوانست به یک جریان باثبات و دارای پایگاه اجتماعی و موقعیت سیاسی تبدیل شود تا نوعی بالانسر عمل سیاسی و درنگ آمیز کردن تفکر در ایران شود و صحنه سیاسی و اجتماعی ایران را از تاخت و تاز رادیکالیسم چپ و رادیکالیسم راست محافظت و مصون نگه دارد. (جناب حجاریان خود مصداقی از تجربه هر دو رادیکالیسم است). آرای سرهم بندی شده و نسخههای عملی سادهسازی شده روشنفکرها و سیاسیون رادیکال در عرصه عمومی و اداره جامعه، یکایک مصرف میشدند و بعد از نافرجام شدن باز روز از نو و روزی از نو آغاز میشد و این چرخه فشل فکر و عمل سیاسی از سر گرفته میشد.
🔹 نتیجه اینکه امروز بعد این همه سال، چه آنهایی که ادعای نمایندگی آزادی و چه آنهایی که ادعای نمایندگی عدالت و چه آنهایی که توسعه و رفاه را غایت اداره جامعه میدانند، فاقد حتی یک تئوری منسجم حکمرانی بر این اساس و قابل کاربست در ایرانند و حتی در برابر مسائل مبتلابه جامعه، در فقر ایدههای حکمرانی راهگشا و موثرند؛ با اینکه بیش از صد سال است در این باره حرف میزنند و قلمفرسایی میکنند.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_students
🔰 تفاوت را احساس کنیم
✍ محمد وارسته
@Mohamad_Varasteh
🔺 در همین دو روز که حسن روحانی ماجرای خیانت امت امام حسن را وارونه بیان کرد تا خروجی خسارت بار #برجام که نابودی محض کشور است را توجیه کند ،تحلیلهای ریز و درشت از مردم تا خواص حزب الهی در فضای مجازی منتشر شد که نشان از بلوغ فکری آنان داشت.
🔺 نبود تحلیل سیاسی در زمان امام علی و امام حسن ،حکمیت و آتش بس با معاویه را رقم زده بود اما در این دو روز این تحلیلها نشان داد که امت زمان #سید_علی با امت زمان ائمه تفاوت فراوان دارند،طوری که کلاه گشاد تحریفیان و برجامیان به سرشان نمیرود.
🔺 اما صد افسوس برای حوزه علمیه که برای تحریف امام معصوم هم موضع نمی گیرد. اما امت حزب الله از این امتحان سربلند بیرون آمدند و نشان دادند ولی امرشان تنها نخواهد ماند.دورانی هم که مردم ،دنیا با معاویه را بخواهند وجود خارجی ندارد که اگر فشار بیشتر شود، واقعه کربلا رقم خواهد خورد نه آتش بس مانند آتش بس امام حسن با معاویه.
🔸 برجامیان با همان محاسبات غلطی که سال ۹۲ داشتند دوباره محاسبات دور از واقع زمان امام حسن را با حال یکسان کردند اما این را فراموش کرده بودند که امت زمان #سید_علی_خامنه_ای امت سازشگر زمان امام حسن نیستند که دنیا را با زعیم خود عوض کنند.
🔸 وصیت حاج قاسم نسبت به تنهایی امام سید علی خامنه ای میان مراجع به وضوح در سکوت این دو روزه حوزه علمیه نمایان است.فراموش نکنیم میزان سعادتمندی ما به میزان عملکرد و دفاع ما از جمهوری اسلامی بستگی دارد.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دفتر برنامه ایلپ؛ پشت پرده یک جنگ فرهنگی
✈️ پشت پرده سفر رایگان جوانان عراقی به امریکا
👨🎓 ببینید چگونه برای تغییر در نسلهای بعدی دانشجو تربیت میکنند بدون آنکه تیری شلیک کنند. اینگونه فرهنگ یک کشور را تسخیر میکنند
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_students
🔶 آیت الله جوادی آملی
🔺حماسه ديني جاي آن بسيار خالي است يا آن چنان که بايد پُر باشد، پُر نشده است
🔸فردوسي مسئله توحيد را حماسهاي کرد، مسئله ولايت و امامت و تشيع را حماسهاي کرد، بعد ايران موحد را، ايران اسلامي را در سايه توحيد و ولايت زنده نگهداشت.
🔹اگر چنانچه روشن شد ايران اسلامي در جنگ جهاني سوم پيروز شد، اين يک زبان کارآمد فردوسي ميخواهد.
🔸خدا يک اصل کلي را در قرآن کريم به ما فرمود، فرمود به اينکه شما که قصد حمله به بيگانه نداريد، آن جهاد ابتدايي حرف ديگري دارد، فرمود در جريان ديگر شما که نميخواهيد به ديگري حمله کنيد؛ ولي آنقدر ستبر و نيرومند و قوي و قدر باشيد که دشمن از شما بهراسد: ﴿وَ لْيَجِدُوا فيكُمْ غِلْظَةً﴾ اين ﴿وَ لْيَجِدُوا﴾ امر غائب است، ناظر به بيگانگان است، بيگانگان نه امر حاضر را گوش ميدهند نه امر غائب را، ولي در قرآن کريم فرمود حتماً دشمنها بايد از شما بترسند، اين يعني چه؟ يعني شما آنقدر از نظر موشک و غير موشک بايد غني و قوي باشيد که دشمن هوس حمله و امثال آن را نکند.
🔹اينکه ميبينيد مقتدرانه جواب ترامپ را ميدهد براي همين است. اين آيه قرآن يک حماسي ميخواهد، يک فردوسي ميخواهد که بگويد ايران اينقدر بايد قوي باشد که آمريکا هراس داشته باشد؛ يعني حمله نکند؛ يعني بيادبي نکند؛ يعني جسارت نکند؛ يعني کاري در حريم حرم امن ايران با شکوه نفوذ نکند.
🔸﴿وَ لْيَجِدُوا فيكُمْ غِلْظَةً﴾، امر غائب است، يک؛ مأمور هم کفارند، دو؛ کافر نه امر حاضر را گوش ميدهد نه امر غائب را، سه؛ پيام آيه نسبت به ايران اسلامي است که آنقدر غني و قوي باش که هيچ بيگانهاي طمع بکند، چهار؛ اين فردوسي ميخواهد.
▫️۱۵ تیر ۱۳۹۸
▫️اندیشکده ذکر
💠 @andishkadehzekr
🔰 چه کسی تغییر کرده؟
🔹 ایدئولوژی سازی حسن روحانی از سال ۹۶ تا ۹۹ برای سازش با تحریف تاریخ
🔸 روحانی در کتابش که مجموعه سخنرانی سال ۵۶ اوست و در سال ۹۰ توسط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام چاپ شده، بر خلاف این روزها صلح امام حسن(ع) را نتیجه خیانت مردم آن دوره میداند!
🔻 یادداشت تفصیلی حمید رسایی را در ادامه بخوانید...
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_students
🔰 پاسخ دندانشکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع)
✍ حمید رسایی
@www_rasaee_ir
1⃣ بخش نخست
هر ساله در آستانه ۲۸ صفر و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ره) حسن روحانی در جلسه هيأت دولت یا در نشستی عمومی با اشاره به موضوع صلح امام حسن (ع) تلاش میکند تا سیاستهای غلطی که در این سالها پی گرفته را توجیه کند.
از جمله امسال در آستانه ۲۸ صفر گفت: «وقتی برخی از اصحاب امام حسن آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود: "انی رأیت هوی معظمالناس علی الصلح"، گفت؛ جامعه اسلامی که شما ۱۰ نفر نیستید شما ۲۰ نفری که اینجا پیش من آمدید دنیای اسلام نیستید. من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح میخواهند و وقتی مردم این را میخواهند صلح را انتخاب میکنم. این راه امام مجتبی است، امام مجتبی به ما میآموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگیدیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم به موقع باید صلح کنیم.»
همه میدانیم که واقعیت تاریخی واقعه صلح تحمیلی به امام مجتبی (ع) اینگونه که این روزها روحانی به زبان میآورد، نیست. وی بدون تقبیح رفتار مردم و فرماندهانی که امام را تنها گذاشتند، طوری سخن میگوید انگار که امام مثل روحانی مشتاقانه به دنبال توافق با معاویه بود!
حسن روحانی خود بهتر از هر کس میداند که واقعیت تاریخی درباره صلح امام حسن (ع) به گونه دیگری است. وی در تیرماه سال ۱۳۵۶ به دعوت گروهی از جوانان انقلابی اصفهان به آن شهر سفر کرده و به مدت ده شب در مسجد حکیم اصفهان به بررسی رفتار سیاسی اهل بیت بویژه صلح امام حسن (ع) و رفتار مردم آن زمان می پردازد. وی در سال ۹۰ این مجموعه سخنرانی را در کتابی به نام "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" به چاپ می رساند.
در مقدمه این کتاب که توسط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۰ به چاپ رسیده، وی می نویسد:
«برای فهم دقیق سیره امامان شیعه ... باید فضای سیاسی، اجتماعی و اعتقادی شهرهای بزرگ نظیر مکه، مدینه، کوفه، بصره و دمشق را بازسازی کرد تا به بسیاری از راز و رمزها پی برد. باید چهرههای تأثیرگذار آن مقاطع را شناخت و بهدرستی معرفی کرد. باید تغییرات سریع و عجیب و غریب جوامع آن روزگار را مورد ارزیابی دقیق قرار داد؛ از ستایشانگیزترین اخلاق شهروندی تا سهمگینترین خیانتها و نقض پیمانها و دروغپردازیها، از بصیرت و آگاهی خیرهکننده تا غفلتها و خطاهای باورنکردنی، از ایثار و فداکاری تحسینبرانگیز تا سستیها و وظیفهناشناسیهای حیرتآور. باید همه ویژگیها و خصوصیات 250 ساله تاریخ معاصر ائمه هدی(ع) را بهخوبی ترسیم نمود تا تحلیلگران بتوانند به واقعیتها دست یابند و به بیراهه کشیده نشوند.»
روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند سازش با معاویه های زمانه نشان می دهد، در حالی مردم دوره امام حسن را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال ۵۶ بر اساس مستندات تاریخی، مردم دوره امام حسن (ع) را خائن معرفی کرده است!
روحاني در صفحه ۲۰۵ کتاب "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است:
«امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات. در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز می شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود.
مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟ گفتند: ما می خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی (ع) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد مي توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.»
⬅️ ادامه در پست بعدی
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_students
🔰 پاسخ دندانشکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع)
✍ حمید رسایی
@www_rasaee_ir
2⃣ بخش دوم (پایانی)
🔰 حمید رسایی: اکنون اما چند سئوال است که حسن روحانی باید به آن پاسخ دهد:
۱. آیا مردم دوره امام حسن که در سال ۵۶ رفتارشان توسط روحانی تقبیح شده، تعییری کرده اند که سال ۹۹ رفتارشان را تایید و به عنوان شاخص معرفی میکند؟! مردمی که روزگاری بر روی منبر توسط حسن روحانی، خائن معرفی شدهاند، چگونه در این روزها به عنوان الگو معرفی میشوند؟ آیا نتیجه جز این است که مردم دوره امام تغییر نکردهاند اما حسن روحانی تغییر کرده است.
۲. روحانی در سخنراني و کتاب خود با اشاره به مستندات تاریخی میگوید: "در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و خیانتکارانی که حاضر به جنگ با معاویه نشدند را معرفی کرد سپس با مردم اتمام حجت کرد." خب خائنین امروز چه کسانی هستند؟ چه کسانی چرب و شیرین دنیا ذائقهشان را تغییر داده؟ خواص خائنی که ميدان نبرد با معاویه زمان را ترک کرده اند، چه کسانی هستند؟
۳. روحانی در سخنراني و کتاب خود میگوید که "امام حسن مجتبی(ع) در سخنراني عمومي خود به مردم گفت: اگر بایستید، خداوند شما را یاری میکند و ما پیروز میشویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود." چرا این روزها رقیقا بر خلاف این سخن میگوید و راه حل برون رفت از مشکلات را فقط در سازش با معاویه زمان میبیند؟!
۴. حسن روحانی پيش از این، صلح با معاویه را نتیجه تصمیم غلط مردم آن زمان می داند نه نتیجه تصمیم حقیقی امام حسن (ع) چرا امروز در صدد است تا مردم ایران اسلامی که بارها پایداری خود بر ارمانهای اسلام و انقلاب اسلامی را نشان داده اند، همتراز مردم اطراف امام مجتبی میبیند!
واقعیت این است که روحانی پس از هفت سال وعده به مردم و چیدن همه تخم مرِغهایش در سبد برجام، حالا که این سبد را خالی میبیند و چیزی برای ارائه ندارد، تنها یک راه حل پیش روی خود دارد، توافق با آمریکاییها تا بلکه چیزی کف دستش بگذارند. آمریکاییها هم البته این را فهمیدهاند و دائما با وعده و وعید او را به دنبال خود میکشند و همانطور که تا امروز چیزی به او نداده اند، از این پس هم نخواهند داد.
اما روحانی برای پیمودن مسیر غلطی که در پیش گرفته، چارهای جز ایدئولوژیسازی ندارد. روحانی در برابر خود سد بزرگی به نام سیدعلی خامنهای دارد. برای عبور از این سد باید مردم را بشوراند، برای شوراندن مردم باید فهم آنان از صلح حسنی و عاشورای حسینی تغییر کند.
روحانی برنامه دارد...
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_students
🔰 پاسخ استاد رحیم پور ازغدی
به تحریف تاریخ و متهم کردن امام معصوم (ع) به سازش با ظلم
⁉️ معاویه و ترور دوباره امام حسن (ع)
@rahimpour
❓ در یک گفتگوی دانشجویی با آقای حسن رحیم پور، یکی از پرسشگران از وی پرسیده است در باب قیاسی که حسن روحانی در مورد ۷ سال عقبنشینی بیحاصل و پیاپی خود در برابر آمریکا و خضوع بیحساب و بیپایان در برابر غرب و امتیازاتی که از جیب ملت بدون مابهازائی داد و با دست خالی، خود و برجامش، نزدیک یک دهه از عمر جمهوری اسلامی را با وعدهی سراب، تلف و یک ملت را معطل کرد و اینهمه مشکلات آفرید و هم چرخهای اقتصاد کشور را متوقف کرد و هم حقوق هستهای ملت را به باد داد، و حال با تحریف تاریخ و برای توجیه خود، امام معصوم ع را متهم به سازش با ظلم میکند، چه پاسخی دارید؟
💬 آقای رحیمپور پاسخ گفت:
🔹 این تنها پرسش بیپاسخ این سالها نیست. پرسشهای بسیاری در این سالها بیهوده به دنبال پاسخگو بوده است. اما در واقع، این وضعیت که امروز میبینیم، مزد ترس است. امروز همه جا و همه تیپ مردم، یکصدا شدهاند که اعتماد به دشمن دین و دنیای مردم، عین نفسانیت و خلاف عقلانیت بود. شاید تنها دستاورد مفید اما ناخواسته تجربه شکست خورده دیپلماسی این شیخ، همین باشد که برای تاریخ ایران میماند. اما وقتی نوبت به غارت دین مردم هم برسد، سکوت، حرامتر میشود. آنکه مذهب را فدای خود و دین را ابزار استفاده سیاسی کند از وجناتش پیداست که از روحانیت، تنها لباسش را دارد. حال آنکه پیش از این، روحانیت، به سوادش و به معنویت و روحانیتش بود. هر که به نام، روحانی است لزوما به صفت، روحانی نیست. شما درست میگویید. با وعدهی سراب، اقتصاد کشور را به اینجا رساندند. پیشتر، معیشت و دنیای مردم را برجامی کردند، حال نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است. اکنون لحظهای بود که باید کمترین شجاعت مسئولیتپذیری را داشته باشند، و دیگر حریم پاک اهلبیت ع را به وهم و ترس خود نیالایند. اما این نخستین بار نیست که به امام حسن مجتبی ع، ستم میرود. نسبت سازش را اولین بار معاویه به ایشان بست تا خوارج و افراطیون را بر ایشان بشوراند. مظلوم بزرگ همه دورانها، حسن بن علی ع است. شیعه حسن ع، آن است که عاقبت چون حسن ع، به دست دشمن، به شهادت رسد و خون بالا بیاورد. تعجبی نیست اگر غربباوران در وقت پاسخگویی، دین و دنیای مردم را قربانی کنند. من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا میدانم و امثال حسن روحانی را فاقد آن.
🔸 مردم دارند تاوان توهم و وعدههای چند سیاستمدار با ضریب هوشی پایین را میدهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند بلکه سیاست بینالملل هم نمیدانند. پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعدههای او، به تعبیر قرآن، فحشای سیاسی و... میشود. الشیطان یعدکم الفقر و یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا میکند. وضع مردم، در اقتصاد برجامی بد است. اما خوب شد که همه، همه ماجرا را با چشم خود دیدند. در پایان ۸ سال مدیریت آرمان ستیزان، وقتی برای معلق زدن و طلبکار شدن نمانده، ضمن آنکه دیگر کسی هم پشت سرشان نمانده و با تخیلات و دروغهایشان تنها ماندهاند. در سالهای حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت به طرز بیسابقهای تنزل یافت. اقتصاد برجامی و دیپلماسی ترس، در کنار دزدیهای بیسابقهای که این سالها از بیتالمال شد، ضربات سنگینی به دین و دنیای مردم زد. اما نمیشود هر بار پس از تجربههای بد، همه پروندهها را سوزاند و دوباره بازی جدید شروع کرد. آنچه در این سالها با اقتصاد مردم و عزت ایران شد، در تقابل مستقیم با عقلانیت بود. این دستاورد ملی، گران تمام شد اما لازم بود یک بار دیگر، همه توهمات و وعدههای تسلیمطلبان که نه تنها آرمانگرا نبودهاند بلکه هرگز واقعبین هم نبودند، و این بار، پیش چشم نسل دههی هشتاد و نود هم محک بخورد و دیگر برای ابد در تاریخ پساانقلاب، به جای آب، سراب ننوشیم.
🔹 شانس مردم ما را ببین که آن یکی میخواهد با جولیا آنجولی، خودشان دو نفری مشکلات جهان را حل کنند و این یکی، در پایان هشت سال حکومتش هنوز منتظر ترحم ترامپ و تعهد اوباما و امید جدیدش، جو بایدن است.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
@Hasanabbasi_students
هدایت شده از جنبش مردمی احیای زکات
✍️خصوصیسازی زمین و پیامدهای آن
• بعد از رنسانس، با به رسمیت شناخته شدن «رباخواری»، فعالیت بانکی در سراسر اروپا گسترش پیدا کرد و از زمانی که سیستم بانکداری، قدرت انتشار پول را برعهده گرفت و به این وسیله توان وامدهیاش را به مراتب بالا برد، نظم اقتصادی-اجتماعی جامعه به تدریج دچار تغییرات اساسی و بسیار بزرگی شد.
• شمای کلی این اتفاق را شاید بشود با این مثال ساده صورتبندی کرد: «فرض کنید که در جایی از آن زمان پنج روستا نزدیک به هم وجود داشت که در هر کدام، یک نفر کفش تولید میکرد؛ به این شکل که در هر روستا افرادی بودند که پوست گاوها یا همان چرمها را در ازای مزدی(نقدی یا کالایی) به کفاش میدادند تا برایشان کفش درست کند. مشتریانِ هر یک از کفاشها، همروستایی او بودند یا به عبارتی هر روستا در تولید کفش خودکفا محسوب میشد. در این میان، سروکلهی فردی پیدا میشود که شاید از مهارت کفاشی سررشتهای نداشته باشد اما میتواند از فلان بانک، وامِ کلانی بگیرد و با آن کارگاه تولید کفش راه بیندازد. او ابتدا با وامی که گرفته، چرمهای پنج روستا را میخرد؛ کفاشها را به استخدام خود در میآورد و سپس کفشهای مورد نیاز روستاییان را تولید میکند. در واقع مردم با همان پولی، کفشها را میخرند که قبلاً بابت کار کردن در آن کارگاه یا فروش مواد اولیه(چرم) به آنجا، بدستش آورده بودند. حالا که پولها به دست وامگیرنده بازگشته، نوبت به تسویه وام بانک میرسد. البته در دنیای واقعی، وامگیرنده میبایست علاوه بر بدهی خود ربا نیز به بانک برگرداند و به خاطر اجرای این برنامه نیز خود را مستحق پاداش میداند لذا روستاییان پول بیشتری در نسبت با وام، باید پرداخت کنند. به این شیوه تولید، «کپیتالیسم» (Capitalism) میگویند که «کپیتال»(سرمایه) منظور وامی است که پولش کار میکند.(بهره دارد)»
• بانکداران و وامگیرندگان به تجربه دریافته بودند، که هر چقدر جمعیت فعال شهر و جویای کار افزایش یابد به نفع آنها تمام خواهد شد، چرا که وامگیرندگان میتوانند آنان را با هزینه کمتری استخدام کنند و در نهایت به مصرفکنندهی تولیداتِ خودشان، مبدل سازند. به همین نسبت بانک نیز از همین قضیه منتفع میشد؛ چون نیاز بیشتر به تأمین سرمایه در گردش تولید، به معنای افزایش مبلغ وام مورد نیاز بود و در نتیجه درآمد ربوی بانک را بالا میبرد.
• در همان دوره یکی از اقداماتی که توسط ذینفعان دنبال شد، تلاش برای از میان بردن نظم اجتماعی روستایی(الگوی رقیب) با استفاده از خصوصیسازی زمین بود. بدین شکل که با به راهانداختن جنبش موسوم به حصارکشی (Enclosure Movement)، مردم روستایی را از محل سکونت خود به سمت شهرها کوچ دادند (یا در همان محدوده، زندگی شهرنشینی را به آنها تحمیل کردند) و تا جایی که توانستند واحدهای روستایی را تضعیف یا از بین بردند. خیل جمعیت به حاشیهنشینی شهرها روی آوردند و در نتیجه شد آنچه که امروزه با افتخار انقلاب صنعتیاش میخوانند. در حقیقت به دلیل افزایش جمعیت جویای کار، دستمزدها تقلیل پیدا کرد تا سرحدی که افراد مجبور بودند کودکان و زنانشان را به بیگاری وامگیرندگان(سرمایهداران) دربیاورند تا بتوانند با مجموع درآمدِ خانواده، غذا تهیه کنند و از گرسنگی نمیرند. بهعنوان مثال، تاریخدان شهیر انقلاب صنعتی، پل مانتو مینویسد: «نخستین کارخانههای لنکشایر سرشار از کودکان بودند. سر رابرت پیل، به تنهایی بیش از هزار کودک در کارگاههای خود داشت … کلیساهای محلی غذای صدها کودک را تأمین میکردند و این کودکان بهسان چهارپایان به کارخانهها فرستاده میشدند، جایی که به مدت چندین سال در آن زندانی میماندند.»
📝 ادامه یادداشت در پست بعدی
➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat
هدایت شده از جنبش مردمی احیای زکات
📝 [خصوصیسازی زمین و پیامدهای آن] ادامه 👇
• اینگونه در اروپا و آمریکا، نظام کپیتالیسم به طور کامل مستقر شد و بعدها نظام سطله برای وابستگی هر چه بیشتر کشورهای دیگر نقشه مشابهی را پیاده کرد که با عنوان «اصلاحات ارضی» از آن یاد میشود. این طرح در قرنهای ۱۸ و ۱۹ در بسیاری از کشورهای وابسته به بلوک غرب(آمریکا) عملیاتی و زمینها به سان کالا، خصوصی شدند. به عنوان مثال، این برنامه در ایران با تجویز و حمایت آمریکا در دوره حکومت پهلوی دوم(دهه ۱۳۴۰) به مرحله اجرا درآمد و در نتیجه نظام اقتصادی_اجتماعی ایران را به شکل چشمگیری دگرگون کرد.
• در همین باره، برای آگاهی از برخی پیامدهای اصلاحات ارضی شاه و آمریکا در ایران، این یادداشت خوب و کوتاه را به علاقهمندان توصیه میکنیم:
🔗 http://www.iichs.ir/s/5498
• لازم به ذکر است: مصائبی همچون «سکونتگاههای کوچک اما گران قیمت»، «بیکاری»، «آلودگی هوا»، «نیاز به امکانات و خدمات جانبی پرهزینه»، «اضمهلال برخی پایگاههای اجتماعی پرفایده» (قوم، قبیله، خانواده، همسایه، گویش، فرهنگهای محلی)، «کاهش فرزندآوری و رشد جمعیت»، «جابهجاییهای پردردسر» (ترافیک سنگین خودروها)، «بزرگ شدن بخش اداری حکومتی (بروکراسی)»، «محروم بودن از مناظر زیبای طبیعی»(آسمان پرستاره و نور مهتاب، جنگلها، دشتها و ... ) و غیره از پیامدها و اقتضائات پذیرش قاعده خصوصیبودن زمین به شمار میرود.
📝یادداشت محمد گلیج از کارشناسان جنبش.
➖➖➖➖➖➖➖➖
✊جنبش مردمی احیای زکات
📡 @e_zakat
🔰 دفاع مقدس اقتصادی
✍ محمد وارسته
@I_M_Doctrine
🔹 بی شک یکی از حربه های جنگ، تحدید زنجیره تسلیحاتی برای دشمن است.
🔸 زمانی که اکثر تسلیحات #کشور_دشمن باید از خارج تامین شود، با بستن مرزها و جلوگیری از ورود سلاح به کشور دشمن، می توان توازن جنگ را به هم زد این حالت زمانی رخ می دهد که کشور دشمن به تسلیحات خارجی وابسته باشد و خود توانایی ساخت اسلحه نداشته باشد. مصداق بارز آن را می توان در زمان ۸ سال دفاع مقدس دید. کشوری که در دوران طاغوت وابستگی صد در صدی به سلاح خارجی داشت پس از حمله حزب بعث مجبور به خرید مهمات و تسلیحات بود لذا با تحریم آمریکا که ایران بعد از انقلاب را دشمن خود می دانست، ایران اسلامی را مجبور کرد برای تامین سلاح با چندین واسطه مهمات تامین کند.
🔹 در جنگ اقتصادی،تامین معیشت مردم که نیروی نظامی در این نوع جنگ محسوب می شوند، هدف اصلی است.کشور مورد حمله خواهان حفظ معیشت و کشور دشمن خواهان نابودی معیشت مردم است. لذا در جنگ اقتصادی ما با آمریکا، وزارت خزانه داری با فشار حداکثری، ایجاد ابرتورم و گرانی در کشور ما به دنبال ضربه زدن است تا محاسبات مردم تغییر کند.
🔸 با وجود هشدارهای پیاپی یک دهه اخیر فرماندهی کل قوا مبنی بر عدم وابستگی به خارج از کشور جهت تامین نیاز مردم، کشور ما وابستگی بیش از پیش به واردات گسترده پیدا کرد( بخشی از وابستگی حاصل نگاه سوداگرانه مسئولین بوده است که به همه مردم تسری پیدا کرد که کم صرفه بودن یا مشقت در تولید را دلیل بر واردات حداقل مواد اولیه بیان می کنند)
لذا از آنجا که با شروع تحریم ها که ابزار تحدید تسلیحاتی محسوب می شود، معیشت مردم در فشار قرار گرفت که باید این بار هم وارد دفاع مقدسی دوباره شد اما در عرصه اقتصادی با نام #دفاع_مقدس_اقتصادی تا همه چیز را در داخل تولید کنیم، مرزها را ببندیم تا از لحاظ اقتصادی مقاوم شویم.
🔹 دلار، سلاح دشمن است که مانند ویروس تمام مولفه های قدرت اقتصادی ما را آلوده می کند و از بین می برد. اگر در این حالت جنگ هم مانند زمان آشتی ابتدا حالت پدافندی و سپس نابودی عامل دشمن در کشور و سپس مقاوم سازی با تولید مطلق تمام کالاها راه اندازی نشود در جنگ اقتصادی، شکست حتمی خواهد بود. لذا باید نگهداری سلاح دشمن جرم باشد، ضریب دادن با سلاح دشمن از طریق خرید و فروش آن باید جرم تشخیص داده شود.
🔸 برای رهایی از این وضعیت باید حالت تدافعی بگیریم و قطعا در این دفاع مقدس خدا برکات را نازل خواهد کرد.
🔹 تمام نیروها یعنی تمام مردم باید نسبت به حالت جنگ توجیه باشند و هر کس تمرد کرد، باید دادگاه نظامی شامل وی شود.ما غرب را در اقتصاد هم شکست خواهیم داد.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 مدیر محترم دقت کن!
✍ محمد ایمانی
@IMANImohamad51
1⃣ مدیر محترم دقت کن! این که تحریم تسلیحاتی با پنج سال تاخیر برداشته شود و بتوانید سلاح بفروشید، به این معنا نیست که اصل قدرت دفاعی را به دشمن بفروشید و کشور را خلع سلاح کنید! حکایت ۹۷۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده نشود که نیاز کشور بود؛ اما واگذار کردید و گفتید از امروز، صادر کننده شدیم!
2⃣ ادعا می کردید خریدار و فروشنده #حرفه ای هستید. اما قراردادهای بی ضمانت را امضا کردید و همگی نقض شد. در مقابل، تعلیق ۱۴ هزار سانتریفیوز، واگذاری ۹۷۰۰ کیلو اورانیوم (از مجموع ۱۰ هزار کیلو گرم غنی شده)، توقف غنی سازی ۲۰ درصد، بتن ریزی رآکتور اراک و توقف کار سانتریفیوژهای پیشرفته را نقد فروختید.
3⃣ با منطق "بِده بِره"، با شرورانِ شرخر دنیا معامله کردید؛ نه تنها تحریم های مالی و بانکی تعلیق نشد، بلکه تحریم های ویزا، کاتسا و آیسا هم به تحریم ها اضافه شد. اوباما به معاون دفتر روحانی، ویزای نمایندگی در سازمان ملل را نداد، اما چند میلیارد دلار از اموال ایران را مصادره کرد.
4⃣ چرا چنین شد؟ وبسایت رادیو فرانسه ۱۹ مهر ۱۳۹۲: «ارزیابی غرب از دولت روحانی، تعامل با #فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از #فروش_حقوق_ملی می بیند. برپایه این جمع بندی اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می کند و در همان حال قیمت فروش را کمتر خواهد کرد».
5⃣ حالا همه می دانند که تحریم تسلیحاتی، ارتباطی به مذاکرات هسته ای نداشت. اما چون هول بودید تا به هر قیمت توافق کنید، پنج سال تحریم تسلیحاتی را به مثابه اِشانتیون به آمریکا دادید! آمریکا در چشم شیدای شما، بسیار مودب می نمود. هیجان زدگی، عرصه را بر عقل و احتیاط تنگ کرده بود؛
6⃣ چنان هیجان زده و جو گیر شده بودید که می گفتید آماده برجام دو و سه هم هستیم. خوش بین اگر باشیم، متوجه نبودید که در این صورت باید، قدرت دفاعی بازدارنده و نفوذ منطقه ای امنیت آفرین را واگذار کنید.
7⃣ پنج سال بعد، برخی از بزک کنندگان مذاکره، دوباره سرخاب و سفیداب دست گرفته اند که مصلح در مذاکره دوباره است. اما نمی گویند این بار برای کدام خسارت، دلالی دشمن را می کنند. بر آنها حرجی نیست. اما شما مدیر محترم، دقت کن! حکایت مجنون و ناقه سر به هوایش را که شنیده ای؟!
8⃣ تحریم تسلیحاتی شدیم؛ با همت نخبگان جهادی، انواع موشک های نقطه زن و پهپاد های جنگی پیشرفته را ساختیم و صادر کننده شدیم. تحریم بنزینی شدیم؛ به همت قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ساختیم و تولید کننده بنزین شدیم. چه کسانی نگذاشتند همین اتفاقات خوب، در حوزه خودرو و لوازم خانگی و... بیفتد؟!
#طنز_تلخ_برجام_و_برجامیزاسیون
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 جناب مرعشی! بله! "یک جای کار، اشکال دارد و مشکل شما باهنران، از آیکیویتان است"
🔹 ۲۷ مهر ۹۹ | حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران، معاون سابق خاتمی و پسر عموی همسر رفسنجانی در گفتگو با سایت خبرآنلاین: اگر آقای روحانی نمیتواند کشور را اداره کند، کنار برود؛ نمیشود که مملکت را با تعدادی آدم پخمه اداره کرد؛ مملکت به آدم های تحصیل کرده و با استعداد نیاز دارد؛ شما ببینید در این چند سال اخیر چقدر پول از کشور خارج شده؛ این بود نتیجه سند چشم انداز ۱۴۰۴ که ما قرار بود اقتصاد برتر در دنیا شویم؟ مردم دیگر به تنگ آمدهاند، صبح که بیدار می شوند، همه کالاهایی که دیروز خریدهاند ۱۰ الی ۱۵ درصد گرانتر شده؛ این چه اداره ای است؟ یک جای کار، اشکال دارد؛ اگر آقای روحانی نمیتواند کشور را اداره کند، کنار برود و اگر میتواند ادامه دهد؛ مردم، حوصله چهکنم چهکنمهای رئیسجمهور را ندارند؛ با مردم و مصالح مردم و کشور، نمیشود شوخی کرد
👈 ایران، فدایی میخواهد، نه سیاستمدار متکبر و تمامیت خواه؛ کارگزاران حتما دولتی فراجناحی و فنگرا تشکیل میدهد! کاندیدهای ما برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اسحاق جهانگیری، عبدالناصر همتی، محسن هاشمی، غلامحسین کرباسچی، مصطفی هاشمیطبا و ملکزاده هستند! مردم، احساس کنند تغییری در راه است، در انتخابات شرکت میکنند
🔸 ۲۰ تیر ۹٧ | جهانگیری، عضو ارشد حزب کارگزاران و معاون اول روحانی: خروج آمریکا از برجام، باعث غافلگیری ما شد!
🔸 ۲۴ تیر ۹٧ | حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و معاون وقت خاتمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: مشکلات معیشتی کشور به تیم اقتصادی دولت روحانی مربوط نیست! مشکلات امروز کشور به خاطر بدعهدی غرب در توافق هستهای است!
🔸 ۲۵ آذر ۹۶ | حسین مرعشی: خاندان هاشمی بیشتر از دیگران میفهمند! در ایران همیشه یکی از درگیریها، درگیری بیهنران با باهنران است! مشکل ما، مشکل آیکیومان است! آی کیوی ما یک مقدار بیشتر از دوستان دیگرمان است! مشکل کارگزاران و خانواده آقای هاشمی این است که مقداری آیکیو بالایی دارند!
🔸 ۲ اسفند ۹۴ | رفسنجانی در جمع ستادهای روحانی: با حمایت من، رای روحانی به بالای ۵۰% رفت
🔻 اوج استراتژی هاشمیرفسنجانی، برای مدیریت کشور چه بود؟
🔸 ٢۵ مرداد ٨٨ | سیدحمید روحانی، عضو سابق دفتر امام در نجف و مورخ انقلاب به فرمان امام: یک بار در سال۸٧ به آقای مسیح مهاجری (رییس روزنامه جمهوریاسلامی و مشاور رئیسجمهور در دولتهای رفسنجانی و خاتمی) گفتم نظر آقای هاشمی در انتخابات۸۸ به کیست؟ گفت: آقای هاشمیرفسنجانی در جلسهای عینا گفت: "احمدینژاد نیاید، هر خری بیاید عیب ندارد، حتی اگر ایران به اصطبل تبدیل شود؛ فقط این احمدینژاد نشود"!
🔸 ۲۰ اسفند ۹۲ | هاشمیرفسنجانی در مصاحبه با روزنامه اصلاحطلب اعتماد: از پیچ احمدینژاد عبور کردیم.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 لشکر سلیمانی و اسب تروای ساورز
✍ محمد ایمانی
@IMANImohamad51
🔹 مذاکره را به ادامه جنگ در جبهه دیپلماسی معنا کردهاند و اصل آن، صیانت از منافع و مصالح است، نه الزاما معامله. ترجمه مذاکره به صِرف «معامله»، مغالطه است؛ هر چند که میتواند به معامله در غیر خطوط قرمز منتهی شود. معامله سالم هم، رفتاری طرفینی است و در غیر این صورت، شرخری و کلاهبرداری محسوب میشود.
🔸 حقوق اساسی یک کشور، قابل چانهزنی و معامله نیست. مثلا واگذاری سرزمین و حاکمیت و امنیت و اقتدار و ظرفیتهای حیاتی پیشرفت یک کشور، در قالب مذاکره و معامله مشروع نمیگنجد.
🔹 با همه این ملاحظات، حتی اگر مذاکره را با تسامح و تغافل، بده- بستان محض بدانیم، باز هم باید ارزش افزودهای تولید کرده باشید تا بتوانید پای معامله بروید. اگر عرقجبین و کدّ یمین نخبگان توانمند ایرانی نبود -که برخی هم به شهادت رسیدند- آقایان روحانی و ظریف چه چیزی برای فروش نقد در مقابل وعدههای نسیه (چک برگشتی) برجام داشتند؟
🔸 آیا دولت در این هفت سال، غیر از واگذاری خسارتبار بخشی از توانمندیهای کشور، چیزی هم خلق کرد و جای آن گذاشت تا چرخ پیشرفت متوقف نشود یا بتواند از موضع دارندگی مذاکره کند؟
🔹 اگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس ساخته شد و در بنزین به خودکفایی رسیدیم، اگر انواع تسلیحات پیشرفته و بازدارنده را ساختیم و متجاوزان را ادب کردیم، و اگر نفوذ و اقتدار منطقهای پیدا کردیم تا امنیت داشته باشیم، رهاورد غیرت و همت و تدبیر نیروهایی بود که بنا را بر بیاعتمادی به دشمن، و اعتماد به وعدههای هدایت و نصرت الهی گذاشته بودند.
🔸 برعکس، اگر مدیری نگاه خوشبین به دشمن داشت، اسیر خدعه او شد و کشور را دچار مشکل کرد. این، فرق مکتب سلیمانی با مکتب عاریتی برجام است؛ اسب تروای نفوذی که جان ساورز (رئیس وقت سرویس جاسوسی انگلیس) نتوانست دربارهاش خویشتنداری کند و گفت:
🔹 «توافق هستهای ظرف 15 سال، ایران را به کشوری نُرمال تبدیل خواهد کرد. ما شاهد کشوری هستیم که در مرحله انتقال از مبانی انقلابی به کشوری نُرمالتر قرار دارد. اما در داخل ایران در این مسیر، چالش وجود دارد. ما نیاز داریم صبر استراتژیک داشته باشیم تا به آن فرصت دهیم توسعه یابد.»
🔸 در مقابل این راهبرد نفوذ بود که سردار سلیمانی هشدار داد «برای دشمن، برجام، سهضلعی است نه یکضلعی. اوباما فکر میکرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر میرسد. اینکه اصرار میکنند بر برجام ۲، برای این است که میخواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، بخشکانند؛
🔹 اگر العیاذ بالله ما رفتیم و در برجام ۲ شرکت کردیم، تمام میشود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. آنها برجام ۳ هم خواهند داشت، چون معتقدند چشمه باید در ایران خشکانده شود.»
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ برترین سیاستمداران تاریخ دارای یک ویژهگی مشترک بودهاند؛ سخنوری.
مثلا در بین معصومین؛ امام علی (ع).
در بین رهبران جهان؛ از ناپلئون تا لنین و کاسترو، از سید حسن نصرالله تا حاج قاسم، همه در سخنوری شهره بودهاند.
🎙 نسل جوان مومن انقلابی در امتداد تقوا و بصیرت و نخبهگی و خبرهگی، باید از هنر سخنوری و فن خطابه بهرهمند باشد.
💠 بانوی انقلابی خواهر ارجمند خانم فلاح الحمدلله از این توانمندی برخوردار است، دختران و پسران انقلابی نیز ضروری است که در مسیر سیاستورزی انقلابی مشق سخنوری کنند.
✍ کالینز پنجاه سال قبل نوشت که در تاریخ تفکر استراتژیک، آنچه در بین استراتژیستها مشترک است این که آنها سخنوران ماهر و قهاری بودند.
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 در تاریخ بنویسید که ملاکتان برای رای دادن به روحانی زید بازی بود
من یادم میاد سال ۸۸ هم توی خیابون میپرسیدن چرا به موسوی رای میدی؟
گفتند: چون سیده !
▫️ @neday_azadi
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
✅ إِنَّ أَشَدَّ اَلنَّاسِ بَلاَءً اَلْأَنْبِيَاءُ ثُمَّ اَلَّذِينَ يَلُونَهُمْ ثُمَّ اَلْأَمْثَلُ فَالْأَمْثَلُ
🌀 شدیدترین بلاها در رتبهی اول برای انبیاء است، سپس برای اوصیای آنان و پس از آن، برای هرکسی است که به آنان شباهت بیشتری دارد.
💬 امام صادق (ع)
📔 کافی جلد ۲ - صفحه ۲۵۲
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
📚 برشی از کتاب حاج قاسم
✍ به قلم علی اکبری مزد آبادی
💬 حاج قاسم سلیمانی:
🌹 توصیه ام به شما این است که هرکدام، یک شهید را برای خودتان انتخاب کنید. حتما هم نباید معروف باشد. در گمنام ها، انسان های فوق العاده ای وجود دارد، آنها را هم در نظر بگیرید. دعا کنید خدا به حق حضرت زهرا سلام الله علیها ما را به شهادت برساند و این شهادت را منشا رحمت و آمرزش ما قرار دهد. و ان شاءالله شرمنده دوستان شهیدمان نشویم. هیچ چیز بالاتر از شهادت نیست. شما خواهران هم که جهاد از شما گرفته شده، می توانید شهید شوید. شما جهاد مهمتری دارید که الان به آن مشغول هستید.
🙏 "آقا" را دعا کنید برای مسئولیت سنگینی که به عهدهاش است. در این دنیای پر تلاطم و سختی که امروز ایشان با آن مواجه هستند، در داخل و خارج؛ دوستان نادان و دشمنان قسم خورده مجهز و مسلح و نفاق، انشاءالله خدا ایشان را کمک کند. عمر طولانی و نفوذ کلام بیشتری به ایشان بدهد و قلب ها را در تسخیرش قرار دهد.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students