eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.3هزار دنبال‌کننده
19.4هزار عکس
8.7هزار ویدیو
172 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: publication.andishkadeh.ir/بایگانی/2513
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ تا بحال کسی به جز سرمایه مال به سرمایه اجتماعی ، به سرمایه ایمان و نفس فکری کرده؟ 🔹 چرا شاخص ایمان نباید باشه؟ یعنی هر کس مال نداشت سرمایه گذاری ندارد؟ 🔸 اگر به واسطه دعا و توبه کسانی که در بازار منصف نبودند و محتکر بودند، مردم ایمانشان برگردد و مومن شوند،خدا برکات را نازل کند چه کسی محاسبه این شاخص را انجام می دهد؟ چه کسی محاسبه میزان این سرمایه گذاری را انجام می دهد؟ 🔺 تبئین مولفه های معیشت بازنویسی سنجه های تمدنی جدید است با مولفه های انفاق، صدقه، زکات و با سرمایه های نفس،مال،ایمان و مولفه هایی از این دست را می طلبد ✍ 📡 @I_M_Doctrine
🔰 چرا لیل نه ، لیلة؟ 📖 "لَیلَةُ القَدرِ" 📌لیل و لیلة ،هر دو شب است . اما در معنای وجودی این دو یکسان نیستند. چرا که "لیل" مذکر است و "لیلة" مؤنث 🔍 ولی تمام داستان همین جاست . 🎇 نمونه "لیله" مونث ، در سوره قدر،و نمونه "لیل"مذکر، در سوره غاشیه . 🎇 "لیلة"مونث است و شبی است برای حوادث شگرف و اتفاقات.☄ 🎇 "لیلة" داستان نزول است، حکایت حیات و بالندگی است. اما "لیل" مذکر است و داستان آن پوشیدگی است، به تاریکی رفتن است . 📖 "وَ اللَّیلِ اِذا یَغشَی" ( قسم به شب آنگاه که می پوشاند). 🎇 "لیل" سکون و به خواب رفتن است ولی "لیلة" بیداری و حیات. 🎇 این "لیلة" است که از هزار ماه بهتر است نه لیل، 🎇 این "لیلة" است که "قدر"، مضاف الیه آن شده است ، قدری که ظرف وجودی انسان را نشان می دهد. 🎇 "لیلة" است که اشاره به مؤنث دارد و طبق نظر مفسرین حضرت ✨ مصداق آن است. 💫 همان زهرای اطهر و انسان کامل که قدرت پرورش دهندگی دارد، 💫همان وجودی که مهبط ملائکه و روح است . 💫همان صدیقه طاهره ای که انسان های کامل از وجود او به منصه ظهور رسیدند. 💫 همان نفس پاکی که پذیرای حقیقت نبوت و ولایت پدر است و وجودش تسلیم محض سخن خدا ست. 🎇 "لیلة"،یکی است، فرد، واحد، در مقام توحید محض. 💥 ای انسان، وجودت را با تسلیم محض، همچون لیلة القدری قرار ده ، برای نزول بهترین ها و قلبت را آماده کن. 💥 اَحیاء را اِحیاء کن و آن را زنده دار، 💥 روح خود را تسلیم پروردگارت نما و نفس را در این لیله قربانی کن. 🪐 "قدر" تو قربانی کردن نفس است . 🔻دوست عزیز! آنچه در "عالَم وجود" خود و در مقام روح تو اتفاق افتد، در "عالَم ماده" هم در برابر مقام ولایت اتفاق خواهد افتاد. 🔻 لیلة امسال، از دست بر دار، تا او هر آنچه که بر تو صلاح است، فرود آرد. 🔻در دعاهای امسال خودت دستور نده، مثل سالهای قبل آرزوهایت را لیست نکن. 💯 بلکه تمام وجودت را در اختیارخدای رحمان و رحیم قرار ده تا او بر تو نازل کند ،آنچه خودش می خواهد. ✅ یکبار هم که شده حرف او را گوش کن و در برابرش پذیرشی تام و مطلق داشته باش. 👌🏻 چونان لیلة، آرام باش، به او اطمینان کن تا پس از ورود در مقام "ولایت مطلقه"، او تو را تدبیر کند. 💥 نترس، مقام ولایت، "سلام" است،مقام امن و امنیت است. 💥 مقام الجارُ ثُمَّ الدّارُ است. ✍ بانو حکمت نیا ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
🔰 دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ و سَهّلْ سَبیلی الى خَیْراتِهِ و لا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الى الحَقّ المُبین. 🔹 ای خدا در این روز بهره مرا از برکاتش وافر گردان و به سوی خیراتش راهم را سهل و آسان ساز و از حسنات مقبول آن مرا محروم مساز ای راهنمای به سوی حق آشکار. 🌙 @Hasanabbasi_students
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
­ᤩيامُسَبِّبَ‌الاَسْبابِ 💠تحلیل و تطبیق سریال کودک دلبند با فصل دوم کتاب موج سوم الوین تافلر 💠؛DEAR CHILD 2023 💠دکتر میثم آذربخش ┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ بعد از بررسی فصل دوم کتاب موج سوم الوین تافلر، لازم بود تا کمی از نظر حس هم به مطالب کتاب و قواعد تعریف شده برای موج دوم نزدیک بشیم. لذا تصمیم گرفتم با معرفی و تحلیل سریال آلمانی کودک دلبند فصل دوم کتاب رو به پایان ببرم. خوشحال می‌شم بعد از مشاهدهٔ سریال و همچنین مطالب ارائه‌شده در مورد فصل دوم کتاب، نظرات خودتون رو با من به اشتراک بگذارید. 🖥https://youtu.be/9WGDml_-0_0 ☜ حمایت مالی ┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ✎ ­ᤩ ↱𝐣𝐨𝐢𝐧↲🖇 ‹ 💻@SaneAndishkadeh
دوقطبی مخبتین و مخبّطین 🔹 مومنین را خداوند تثبیت می‌کند و منافقان را تثبیط. تثبیت یعنی آرامشی عمیق در فواد. و تثبیط یعنی درجا زدن و عدم امکان حرکت. کلیدواژه‌های قرآنی و ، درس‌هایی از جامعه‌شناسی به ما می‌دهد. در این راستا، دو کلیدواژه‌ی قرآنی و نیز راهگشا هستند. آیاتی از سوره‌های بقره، توبه، هود و حج از این کلیدواژه‌ها استفاده کرده‌اند. 🔸 مومنان، پس از تثبیت به اخبات می‌رسند. اخبات یعنی آرامشی همراه با تسلیم. در واقع، موجب می‌شود. این افراد، آرامش دارند یعنی بعلت مبانی فکری مستحکم و ثابت، از راه ثبات در دین منحرف نمی‌شوند و همیشه در برابر حکم الهی تسلیم‌اند. اینان اگر جنگ سوریه شود، با آرامش سرشان را هم تقدیم می‌کنند و اگر مشکلات اقتصادی هجوم آورد همچنان از عقایدشان پا پس نمی‌کشند، هر فتنه‌ای شود ایمانشان مستحکم‌تر می‌گردد و همه ابتلائات را از ناحیه محبت الهی می‌دانند. 🔹 منافقان پس از و عدم امکان قیام در راه حق، می‌شوند یعنی حرکتی اعوجاج‌گونه و دیوانه‌وار دارند. این حرکت اعوجاجی و عدم آرامش و عدم تسلیم در رفتارهای این افراد قابل شهود است: همیشه دنبال ارتقای مدل گوشی خود هستند، دیوانه‌وار پیگیر آخرین اخبار سکه و طلا و ارز و بورس و بانک و یافتن سودآورترین بازار می‌باشند، آخرین اخبار سلبریتی‌های جهان و آخرین مدهای لباس را برای تبعیت کورکورانه دنبال می‌کنند، با هر موج و چالشی همراه می‌شوند و با هر بادی تغییر جهت می‌دهند. در یک کلام، ثبات عقیده و مبانی فکری مستحکمی ندارند. 🔸 در فرهنگ، اقتصاد و سایر مسائل جامعه، این دو جریان وجود دارند و یک دوقطبی و دوگان بین آن‌ها وجود دارد. یکی از آن‌ها الگوی ترازش شهدا هستند و یکی از آن‌ها تابع سلبریتی‌ها می‌باشند. در اوج تثبیت و تخبیت هستند و در حضیض تثبیط و تخبیط. 🔹 از خبط به خبت در عرصه فردی و اجتماعی، یکی از مولفه‌های است. هریک از ما باید تلاش کنیم خودمان و اطرافیانمان را از تثبیط و تخبیط نجات دهیم و به تثبیت و تخبیت رهنمون سازیم. تثبیت و تخبیت، از ترندهای تراز در جامعه اسلامی است که تا سال باید عموم جامعه به این سطح واصل شوند. نظام‌سازی نظامات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، معماری، ورزشی، هنری و... باید مبتنی بر نظام تثبیت و نظام تخبیت باشد. 🔸 بعنوان مثال نظام امروز ایران و جهان، بعلت پول بدون پشتوانه، توفیق پیاده‌سازی حکم الهی زکات را ندارد (این یعنی تثبیط) و بعلت ربا و قمار سازمان‌یافته، عمیقاً مخبطانه و دچار تخبیط است. همچنین نظام مضطرب وحشی مدرن، کاملاً دچار تثبیط و تخبیط است درحالیکه نظام معماری سنتی ایرانی اسلامی عمیقاً موجب تثبیت و تخبیت فواد می‌شد. هنر ابزورد نیز همینطور. سیاست ماکیاولیستی و آمریکایی نیز همینطور. همگی موجب تثبیط و تخبیط انسان‌ها شده و آن‌ها را تبدیل به زامبی‌هایی بالقوه نموده است. امید است که با نظریه‌پردازی و سپس نظام‌سازی حول مفاهیم تثبیت و تخبیت، جهان سراسر فتنه امروز نجات یابد. ان‌شاءالله. با ما همراه باشید ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
🔰 دعای افطار ماه مبارک رمضان 🍞☕️ 💐 اَللّهُمَّ لَکَ صُمْنا وَ عَلى رِزْقِکَ اَفْطَرْنا فَتَقَبَّلْ مِنّا اِنَّکَ اَنْتَ السَّمیعُ الْعَلیمُ 🙏📿 @Hasanabbasi_students
هوالحکیم و سلام بر او که می‌گفت: «ما قدر آقا سید علی را نمی‌دانیم! در عراق و سوریه بدون وضو به تصویر آقا دست نمیزنن. شهید محمودرضا بیضائی https://virasty.com/Cupathology/1711812442101938939 🔬 کانال پاتولوژی فرهنگی @cupathology
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 | طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 📖 این کتاب سندی است گویا از اقدامات حضرت آیت الله خامنه‌ای در راستای احیای تفکر اسلامی. 🎙 جلسه نوزدهم - گروه‌های معارض ❓ اگر پیغمبری در یک جامعه جاهلی بیاید، حرف و هدف خودش را بگوید و بگوید می‌خواهد نظام اجتماعی را چجوری ترتیب بدهد، چه کسانی با او در این اجتماع جاهلی مبارزه خواهند کرد؟ 1⃣ کسانی که از اختلاف طبقاتی زنده‌اند: 🔹 مایل‌اند از نیروی یک عده انسان بی‌گناه به ناحق استفاده کنند. 2⃣ ثروت اندوزان: 🔹 مایل‌اند پول را از کیسه این و آن بکشند بیرون و در کیسه بزرگ و بی‌نهایت خودشان بریزند. 3⃣ حکام مستبد: 🔹 نمرود، فرعون، معاویه و.... 4⃣ احبار و رهبان: 🔹 آن کسانی که با مغزهای مردم سر و کار دارند. سعی می‌کنند مردم را در ناآگاهی نگه دارند.(عالمان یهود) 💠 کسی که به آخرت ایمان دارد، به زودی اسیر و فریب خورده‌ی تبلیغات دروغین نمی‌شود. @Hasanabbasi_students
🔰 | قانون الهی این است که آن‌ها(دشمنان)، دشمنی‌هایشان را بکنند تا مؤمن از غیر مؤمن بازشناخته شود. 🔹 همه پیغمبرها دشمنانی دارند، دشمنان جن و انس، آشکار و پنهان، و این دشمن‌ها به یکدیگر الهام می‌دهند، درس می‌دهند، همدیگر را یاد می‌دهند. 📒 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن - صفحه ۳۴۵ @Hasanabbasi_students
🔰 کمتر کسی می داند که حافظ، این غزل معروف را از زبان امیرالمومنین سلام الله علیه در وصف ضربت خوردن ایشان در شب نوزدهم سروده است: دوش وقتِ سَحَر از غُصه نجاتم دادند واندر آن ظلمتِ شب آبِ حیاتم دادند بیخود از شَعْشَعِهٔ پرتوِ ذاتم کردند باده از جامِ تَجَلّیِ صفاتم دادند چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی آن که این تازه براتم دادند بعد از این رویِ من و آینهٔ وصفِ جمال که در آن جا خبر از جلوهٔ ذاتم دادند من اگر کامروا گشتم و خوشدل چه عجب؟ مستحق بودم و این‌ها به زکاتم دادند هاتف آن روز به من مژدهٔ این دولت داد که بِدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند این همه شهد و شکر کز سخنم می‌ریزد اجرِ صبریست کز آن شاخِ نباتم دادند همّتِ حافظ و انفاسِ سحرخیزان بود که ز بندِ غمِ ایّام نجاتم دادند @Hasanabbasi_students