eitaa logo
فرهنگی و سیاسی هوای تازه
106 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
4.8هزار ویدیو
55 فایل
« افضلُ اَعمالٍ اُمّتی اِنتظارُ الفَرَج » ( افضل اعمال امت من انتظار فَرَج و ظهور امام زمان علیه‌السلام است ) الشِّهاب فی‌الحِکَم و الآداب، ص ١٦ روشنگری های فرهنگی و سیاسی هوای تازه ...........❁ @hawayetazeh ❁......
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین الملل: 🔹پاسپورت هنیه دیپلماتیک بود و از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشته است 🔹 جمهوری اسلامی حق انتقام دارد و بر اساس عقلانیت پاسخ خواهد داد.
🔆زنگ عبرت 🔴 اولین راز آشکار درباره شهادت اسماعیل هنیه در تهران ♦️اشتباه بزرگ عوامل ترور اسماعیل هنیه در تهران این است که نمی‌دانند، خون این شهید مجاهد در پیوند ملت ایران و فلسطین یک جهش غیرقابل باور با پیامدهای راهبردی ویران کننده‌ای علیه خود آنها ایجاد خواهد کرد. اسماعیل هنیه اینک یکی از شهدای بزرگ ملت ایران خواهد بود و این بدین معنا است که فلسطین و فلسطینی‌ها بیش از هر زمان دیگری در قلب و دل مردم ایران جای خواهند گرفت. ♦️استراتژیست‌های عاقل آمریکایی پیش از این دریافت کرده‌اند که ترور ابومهدی المهندس در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی در بغداد، چه استحکام و پیوند بزرگتری بین روابط و قلوب مردم ایران و عراق ایجاد کرد. اینک قطعی خواهد بود که ترور اسماعیل هنیه در تهران، موج ضد صهیونیستی در ایران و پشتیبانی آنها را از ملت فلسطین ده‌ها برابر افزایش خواهد داد. ♦️صهیونیست‌ها به زودی در بدرقه شهید اسماعیل هنیه در تهران متوجه خواهند شد که با یک محاسبه غلط هیجانی، چه ضرر راهبردی بزرگی را محتمل شدند. تا دیروز حاج قاسم شهید ویژه راه قدس برای فلسطینی‌ها بود و از امروز «اسماعیل هنیه» شهید ویژه مقاومت در ایران خواهد شد. ♦️شاید برایمان اینک این حادثه، دردناک و پر از بغض و خشم باشد ولی به سنت الهی که در این 45 سال پس از انقلاب بارها تجربه کردیم، باور داریم که هیچ چیزی به اندازه جاری شدن خون شهید نمی‌تواند، پیروزهای واقعی و بزرگ را برایمان رقم بزند. ♦️بیاد بیاوریم بعد از ریخته شدن خون حاج قاسم، شاهد طوفان الاقصی‌ها، وعده صادق‌ها و بیداری‌های بزرگ در دانشگاه‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی و بزرگترین تجمعات شهروندان غربی علیه اسرائیل اتفاق افتاد. آن روزهای اول شهادت حاج قاسم شاید پیش بینی این فتوحات بزرگ برای برخی غیرقابل باور و حتی محاسباتشان درباره آینده، بالعکس اتفاقات و فتوحات ماه‌های اخیر جبهه مقاومت بود. ♦️باور کنیم و باور داریم در پس شهادت اسماعیل هنیه در قلب پایتخت محور مقاومت، فتح بزرگی نهفته است که مثل همیشه با سنت‌های الهی پشتیبانی و تضمین شده است. تجربه این چند سال پر التهاب که سرعت تحولات در غرب آسیا به نفع جبهه مقاومت شتاب گرفته، به ما می گوید؛ فتوحات بزرگ دیر نخواهد بود و زود به زود مشاهده و لمس می‌شوند.
❌️پزشکیان: ایران اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانۀ خود پشیمان خواهد کرد 🔻امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم. 🔻شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد. نقد و نظر این بیانیه کاملآ انقلابی بود. احسنت.
🔴 پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران تشییع خواهد شد 🔹مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس در تهران برگزار خواهد شد. 🔹این مراسم احتمالاً فردا برگزار می‌شود.
⭕️پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه: خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود می‌دانیم رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون ملت عزیز ایران! رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. شهید هنیه سالها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم. اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. سید علی خامنه‌ای 10 مرداد 1403 مصادف با 25 محرم 1446
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون🏴 ‌حمله تروریستی اسرائیل در تهران... 🔴سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی یک بیانیه ای از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در محل اقامتش در تهران خبر داد 🚨سردار حاجی‌زاده؛ آماده باشید تا به صهیونیست‌ها بفهمانید ریختن خون مهمان در خانه ما چه عقوبتی دارد. ما هنوز داغ‌دار شهادت حاج قاسم در غربتیم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اگر کسانی که از دشمن می‌ترسند، بر سر کار بیایند، سایۀ تهدیدِ دشمن جدی‌ خواهد شد و جنگ دوباره بر کشور ما سایه خواهد افکند. 💠 آیت‌الله میرباقری: 💥 این یک هشدارِ جدی است: اگر ما از دشمن ترسیدیم و در مقابل دشمن خضوع کردیم، دشمن جسارت پیدا می‌کند و قدم به قدم نزدیک‌تر می‌شود و نفوذش را بیشتر می‌کند و ما را از اهدافمان به عقب می‌راند. 💥 من نگران هستم که اگر در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم، از نو سایۀ جنگ بر سر کشور ما بیفتد. در این چند سال در دورۀ شهید آیت‌الله رئیسی، که دولت و قوای مختلف با رهبری همراه بودند و در مقابل زورگویی آمریکا ایستادگی کردند، سایۀ جنگ از سر کشور دور شد. 💥 آمریکا به هیچ وجه حاضر به جنگ با ما نیست و مرتباً این پیام را مسئولان کشور ما ارسال می‌کند. ولی من مطمئنم اگر کسانی که از دشمن می‌ترسند و‌ خشیت از دشمن دارند و با شتاب به‌سمت دشمن می‌روند و می‌خواهند با آنها پیوند بخورند، بر سر کار بیایند، سایۀ تهدید دشمن جدی‌تر خواهد شد و جنگ دوباره بر کشور ما سایه خواهد افکند. گرچه من معتقدم در دوره‌های قبل هم دشمن لاف می‌زد و جرأت حمله به ما را نداشت.
اسرائیل از ترس انتقام جبهه مقاومت مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفت. نقد و نظر این فرافکنی فایده ندارد. چراکه قبلا هم با جسارت قول داده بودند که از رهبران حماس انتقام می گیرند. حال نوبت ماست که "وعده صادق دو" را رقم بزنیم. چیزی به زوال تو باقي نمانده است
🔻 ترور اسماعیل هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی با راهبرد «بازسازی بازدارندگی اسرائیل» که در طوفان‌الاقصی فرو ریخت، انجام شده؛ این را «یسراییل زیو» از فرماندهان اسبق ارتش اسرائیل گفته است. خونخواهی ایران باید منجر به فروریختن سازه بازدارندگی اسرائیل در میان افکارعمومی جهان شود. 🟠 @borhan_inst https://x.com/borhaninst/status/1818624262816649371?t=-rpsq4-FC-24wT5jhL2Nug&s=35
🔴 نمایندگی ایران: پاسخ ترور، عملیات ویژه است 🔹‌نمایندگی جمهری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: پاسخ ترور، عملیات ویژه‌ است؛ اما سخت‌تر و پشیمان‌کننده.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارشناس صدا و سیما: به احتمالا بالا با استفاده از ردیابی خط تلفن خارجی همراه و محافظشون، مکان دقیق ایشان شناسایی شده است. ⭕️ رژیم صهیونیستی تاوان بسیار سنگینی خواهد پرداخت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جزئیات ترور اسماعیل هنیه به روایت «الحیه» عضو ارشد حماس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
شهادت فرمانده مجاهد «فؤاد شکر» به طور رسمی تایید شد فؤاد شکر معروف به حاج محسن از فرماندهان بزرگ نظامی حزب‌الله لبنان که در پی حمله تروریستی شب گذشته صهیونیست‌ها در ضاحیه بیروت زخمی شده بود، به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.
✍ رژیم صهیونیستی حدود دو هفته پیش اعلام کرده بود که قصد دارد جنگ را گسترش دهد و اکنون جنگ را گسترش داده است.. صحبت از اینکه نباید وارد جنگ یا بازی نتانیاهو شد بزدلانه ست..
حضرت امام خمینی ره بعد از فاجعه حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس در سال ۱۳۶۸ در بیانیه شدید اللحنی فرمودند: "جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست؛ جنگ ما جنگ فقر و غنا بود؛ جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد." جنگ ما با آمریکا و فرزند نامشروعش اسرائیل جنگی مکتبی است و این جنگ تا نابودی کامل اسرائیل ادامه دارد. بی تردید حمله بزدلانه اسرائیل به فرمانده ارشد حماس در مملکت دلاورمردان یعنی ایران فقط ساعت نابودی اسرائیل را به جلو انداخته است. منتظر وعده صادق دو هستیم.
📷تصویری از مراسم وداع با شهید هنیه و محافظش در معراج شهدای تهران با حضور زیاد نخاله و سایر نمایندگان جبهه مقاومت
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئولیت این اقدامات را بر عهده دارند جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری تردیدی نخواهد کرد.
بی پاسخ نخواهد ماند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🏴هوالعزیزالجبّار🏴🇮🇷 دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز جانباز: موبایلی که در دستان شما و خانواده تان است جاسوس اصلی است و جاسوس قاتلی است. همین موبایلی که در دست شماهاست جاسوس قاتلی است که اطلاعات دقیقی به دشمن می‌دهد و مکان فرماندهان ما را نشان می‌دهد. خواهش می‌کنم برای حفظ امنیت خود و دیگران دقت و احتیاط کنید؛ اکثر اتفاقاتی که برای ما افتاده به خاطر موبایل بوده است. اسرائیلی‌ها همه چیز را از طریق این موبایل‌ها می‌شنوند و متوجه می‌شوند. اسرائیل به جاسوس نیاز ندارد بلکه از طریق دوربین‌های مدار بسته که به اینترنت وصل است همه شهر‌ها و خیابان‌ها و رزمندگان را می‌بیند. از همه مردم می‌خواهم در خیابان و داروخانه و ... که دوربین دارد اینترنت آن را قطع کنند این واجب شرعی است. گزاره تحلیلی: تک تک این کلمات سید باید با دقت شنیده و بازنشر شود. همه گفتنی‌ها را سید چند ماه پیش زده بود‌. باقی حرف‌ها در خصوص مسائل حفاظتی در آخرین رده اهمیت است. این دستورالعمل واجب شرعی است. اما آیا گوش شنوایی هست؟ به نظر باید از ظرفیت مراجع عظام تقلید و مفتی‌های اهل سنت استفاده کرد. ✍تحلیلگر: محلل 📌بخش۲ - لینک بخش۱ آیدی کانال کشتی نوح @keshtie_nouh
🔰 شهادت هنیه و چشم‌انداز محو اسرائیل 👤 🔸 اسرائیل و آمریکا باز هم حماقت کردند و نشان دادند که در اوج و نهایت درماندگی قرار دارند و چاره‌ای جز ترور برای حفط ظاهر پوشالی خود ندارند و تایید و تاکید بر این سخن و راهبرد رهبرمعظم انقلاب است که 🔻«فلسطین و غزه همچنان اولویت اول دنیاست و فشارها علیه رژیم صهیونیستی باید تشدید شود.»! 🔸خدا بر درجات حضرت امام(ره) بیفزاید که در پاسخ به این اقدامات تروریستی بزدلانه با متانت مقتدرانه می‌فرمودند: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود!» و اکنون این بیداری بیشتر ملت‌های منطقه و ایجاد آمادگی برای تشدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و حمایت افکارعمومی از سلاح مقاومت اولین دستاورد شهادت هنیه خواهد بود. 🔸خون اسماعیل هنیه در تهران یک جهش غیرقابل باور با پیامدهای راهبردی ویران‌کننده‌ای علیه آمریکا و اسرائیل ایجاد خواهد کرد. صهیونیست‌ها بزودی در بدرقه شهید اسماعیل هنیه در تهران در خواهند یافت که چه پاسخ راهبردی بزرگی را محتمل خواهند شد. مطمئن باشیم پس شهادت اسماعیل هنیه در پایتخت محور مقاومت، فتح بزرگی مقدر شده که خداوند آن را تضمین کرده است. 🔸فرود پهپاد یافا در عمق سرزمین‌های اشغالی آغاز مرحله دیگری در گسترش «میدانِ برنامه‌ریزی شده به عمق» بود که توانسته بود با عبور از دریای سرخ و از مسیر خشکی اریتره، سودان، مصر، صحرای سینا و نهایتا از دریای مدیترانه خود را به سرزمین‌های اشغالی برساند و نشان داد محور مقاومت استراتژی «وحدت میادین» را در دستور کار خود قرار داده است. 🔸شهادت اسماعیل هنیه در تهران پیوند ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین و مقاومت به تبع آن پیوند افکارعمومی جهان با ملت ایران علیه صهیونیستها را مستحکم‌تر خواهد کرد همان‌گونه که شهادت ابومهندس به همراه شهید سلیمانی عمق رابطه ملت ایران و عراق را در پی داشت و همان‌گونه که در پاسخ جوانان و دانشجویان اروپایی به رهبرمعظم انقلاب نمود عینی پیدا کرد. 🔸اظهارات مقامات آمریکایی از جمله رئیس پنتاگون که ادعا کردند «اگر مقاومت پاسخ دهد، ما در کنار اسرائیل هستیم و به آنها کمک می‌کنیم‌‌» یک‌بار دیگر نشان داد که اولا این آمریکا پشت این جنایات است و صهیونیست‌ها تنها ابزار آمریکا! و ثانیا مسئول مستقیم هر گونه تشدید تنش و از کنترل خارج شدن اوضاع آمریکایی‌ها هستند. 🔸قطعا در مقطع کنونی نه اسرائیل و نه آمریکا شرایط و امکان و آمادگی مناسبی نه از جهت بین‌المللی و نه از جهت داخلی برای ورود به جنگ منطقه‌ای را ندارند چراکه آنها اکنون در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای به شدت در انزوا قرار دارند و در داخل نیز آمریکا درگیر انتخابات و تاثیر عمیق احساسات ضداسرائیلی مردم و جوانان و دانشگاه‌ها بر آن و همچنین درگیر جنگ اوکراین، و اسرائیل نیز از یک‌سو درگیر جنگ در چند جبهه با مقاومت و از سوی دیگر درگیر جنگ داخلی است. آمریکا نیز حاضر نیست خود را درگیر باتلاقی مثل جنگ ویتنام و یا افغانستان کند. 🔸اما جبهه مقاومت هنوز از تمام ظرفیت‌های خود استفاده نکرده است و به اذعان کارشناسان صهیونیستی آنچه که مقاومت از سلاح خود استفاده کرده، سرریز ذخائر تسلیحاتی خود است که برای جنگ احتمالی مهیا کرده، مزید بر این کانون‌های رو نشده‌ای از مقاومت هنوز فعال نشده‌اند. روزنامه کیهان
🔴 پیکر شهید «فواد شکر» از زیر آوار خارج شد 🔹‌پیکر فواد شکر فرمانده حزب الله پس از ساعتها جستجو از زیر آوار ساختمانی که شب گذشته از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته بوده، خارج شده و شهادت ایشان تایید شده است.
🔴 واکنش تند قطر به درخواست‌های ادامه مذاکرات بعد از شهادت هنیه 🔹نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در واکنش به درخواست‌ها برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا اعلام کرد چگونه می‌توان مذاکراتی را انجام داد که در آن یک طرف مذاکره، طرف دیگر را به قتل می‌رساند؟ 🔹وی افزود: صلح منطقه‌ای و بین المللی به شرکای جدی و موضع بین‌المللی در برابر تشدید تنش‌ها و بی‌توجهی به زندگی ملت‌های منطقه، نیاز دارد. 🔹وزارت خارجه قطر روز گذشته اعلام کرد که آنتونی بیلنکن، وزیر خارجه آمریکا با همتای قطری خود تماس گرفته و خواستار ادامه تلاش‌ها برای انجام مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا شده است.
🔴 فايننشال تايمز: دیپلمات های غربی در حال وارد کردن فشار حداکثری به ایران برای عدم پاسخ به اسرائیل هستند.