eitaa logo
کانال‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌البرز
1.4هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
329 فایل
کانال‌مدیریت‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌البرز منتظر ارسال اخبار شما هستیم اطلاع رسانی ☎️شماره تماس : 📞 02634995630
مشاهده در ایتا
دانلود
✅فراخوان بیست و چهارمین همایش کتاب سال و ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه 🔻ویژه: ▫️کتاب‌های چاپ اول حوزویان در سال ۱۴۰۰ ▫️پایان‌نامه‌های سطح چهار دفاع شده در سال ۱۴۰۰ ▫️مقالات علمی پژوهشی و ترویجی حوزویان منتشر شده در سال ۱۴۰۰ 📆 مهلت ارسال آثار: پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ 👈 ثبت‌نام اینترنتی: http://bookr.ismc.ir/ @ENOEnsani
هدایت شده از "مکتب گراف"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بکشید مارا ملت ما بیدار تر میشود ...🖤 🎥تهیه شده توسط زهرا قاسمی بانوی طلبه مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها اراک 🏴 🏴 ┅═✿๑مکتب‌گراف๑✿═┅               @tolid_whc ┅═🎨✧๑✿๑✿๑✧🎨═┅
🔻پیام های جزء پنجم قرآن کریم ❇️ سی سحر سی پیام 💢آسان خدا را سخت کرده‌ایم ⬅️فراز اول: یُرِیدُ اللَّهُ أَن یخَُفِّفَ عَنکُمْ  وَ خُلِقَ الْانسَنُ ضَعِیفًا(28- نساء) ازدواج یا همان نکاح شرعی راهکاری است حلال و آسان که خداوند متعال برای سامان دادن به غریزه شهوت و جنس مخالف خواهی، پیش روی انسان قرار داده است. انسان به طبع اولیه در برابر خواهش‌های نفس خود ضعیف و ناتوان خلق شده تا با تربیت آن در مکتب انسان سازی قوی و قدرتمند شود. از اسباب تربیت نفس و رام کردن نفس چموش دادن پاسخی واقعی به درخواست‌های بجای اوست؛ ازدواج یکی از این موارد است که در حوزه غریزه جنسی خداوند آن را تنها پاسخ درست به درخواست آن قرار داده است و به شکل‌های متعددی آن را تا حد امکان آسان گرفت تا بهانه‌ای برای آلوده دامنی برای کسی نماند.(1) در اسلام پس از رضایت طرفین(2)؛ فقط چند جمله کوتاه لازم است تا دو جنس مخالف به هم محرم شوند و ازدواج صورت گیرد؛ ولی ما چنان کار را بر خود سخت کرده‌ایم که آسانی ازدواج گم شد و به یکی از دشوارترین و طاقت‌فرساترین اقداماتی تبدیل شد که می‌توان  تصور کرد. 💢تصرف در اموال دیگران تنها از راه شرعی جایز است ⬅️فراز دوم: یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَأْکُلُواْ أَمْوَالَکُم بَیْنَکُم بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَن تَکُونَ تجَِرَةً عَن تَرَاضٍ مِّنکُمْ (29- نساء) این آیه در واقع زیر بنای قوانین اسلامی در مسائل مربوط به معاملات و مبادلات مالی را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل فقهای اسلام در تمام ابواب معاملات به آن استدلال می‌کنند. آیه خطاب به افراد با ایمان می‌گوید: اموال یکدیگر را از طرق نابجا و غلط و باطل نخورید؛ یعنی هر گونه تصرف در مال دیگری که بدون حق و بدون یک مجوز منطقی و عقلانی بوده باشد ممنوع شناخته است(3). بر اساس این آیه تصرف در اموال دیگران تنها به واسطه یکی از مجوزات شرعی مثل بیع و اجاره و مانند آن ممکن خواهد بود و هرگونه تصرف که بدون مجوز شرعی صورت گیرد مانند قمار و شرکت‌های هرمی و مانند آن، مصداق اکل به باطل بوده و از نظر شرع حرام خواهد بود 💢از کبیره‌ها بگذر تا خدا از صغیره هایت گذر کند ⬅️ فراز سوم: إِن تجَْتَنِبُواْ کَبَائرَ مَا تُنهَْوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنکُمْ سَیَِّاتِکُمْ وَ نُدْخِلْکُم مُّدْخَلًا کَرِیمًا(31- نساء) از آیه شریفه دو مطلب استفاده می‌شود: اول اینکه گناهان دو نوعند: صغیره و کبیره؛ هر چند تمام گناهان چون نافرمانی خداوند عظیم اند، کبیرند و بزرگ؛ اما وقتی گناهان با هم مقایسه می‌شوند برخی صغیره اند و برخی دیگر کبیره. بزرگی معصیت وقتی تحقق می‌یابد که نهی از آن نسبت به معصیت دیگر مهم‌تر و شدید تر باشد. دوم اینکه هر چند سیئات تمام گناهان را شامل می‌شود اما در این آیه منظور از گناهانی که خدا از آن می‌گذرد به دلیل مقابله، گناهان صغیره است.(4) بنابراین این آیه با صراحت می‌گوید: اگر شما گناهان کبیره‌ای که از آن نهی شده ترک کنید؛ ما گناهان صغیره تان را می‌بخشیم و شما را به بهشت و مقام قرب الهی‌ وارد می‌کنیم. پی نوشت ها : (1) ر.ک به المیزان ج4 ص282 (2) بنا به نظر اکثر قریب به اتفاق مراجع معظم تقلید اگر دختر باکره باشد، رضایت پدر او نیز شرط است. (3) نمونه ج3 ص355 (4) المیزان ج4 ص
AUD-20220405-WA0047.mp3
3.57M
‏فایل صوتی قسمت سوم دعای ابوحمزه علمیه الزهرا سلام الله علیها
*┅═✧﷽✧═┅* *فَلَكَ الْحَمْدُ عَلَى حِلْمِكَ بَعْدَ عِلْمِكَ وَ عَلَى عَفْوِكَ بَعْدَ قُدْرَتِكَ وَ يَحْمِلُنِي وَ يُجَرِّئُنِي عَلَى مَعْصِيَتِكَ حِلْمُكَ عَنِّي وَ يَدْعُونِي إِلَى قِلَّةِ الْحَيَاءِ سَتْرُكَ عَلَيَّ وَ يُسْرِعُنِي إِلَى التَّوَثُّبِ عَلَى مَحَارِمِكَ مَعْرِفَتِي بِسَعَةِ رَحْمَتِكَ وَ عَظِيمِ عَفْوِكَ يَا حَلِيمُ يَا كَرِيمُ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا غَافِرَ الذَّنْبِ يَا قَابِلَ التَّوْبِ،يَا عَظِيمَ الْمَنِّ يَا قَدِيمَ الْإِحْسَانِ أَيْنَ سَتْرُكَ الْجَمِيلُ أَيْنَ عَفْوُكَ الْجَلِيلُ أَيْنَ فَرَجُكَ الْقَرِيبُ أَيْنَ غِيَاثُكَ السَّرِيعُ أَيْنَ رَحْمَتُكَ الْوَاسِعَةُ أَيْنَ عَطَايَاكَ الْفَاضِلَةُ أَيْنَ مَوَاهِبُكَ الْهَنِيئَةُ أَيْنَ صَنَائِعُكَ السَّنِيَّةُ أَيْنَ فَضْلُكَ الْعَظِيمُ أَيْنَ مَنُّكَ الْجَسِيمُ أَيْنَ إِحْسَانُكَ الْقَدِيمُ أَيْنَ كَرَمُكَ يَا كَرِيمُ بِهِ فَاسْتَنْقِذْنِي وَ بِرَحْمَتِكَ فَخَلِّصْنِي يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ،يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ لَسْتُ أَتَّكِلُ فِي النَّجَاةِ مِنْ عِقَابِكَ عَلَى أَعْمَالِنَا بَلْ بِفَضْلِكَ عَلَيْنَا لِأَنَّكَ أَهْلُ التَّقْوَى وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ تُبْدِئُ بِالْإِحْسَانِ نِعَما وَ تَعْفُو عَنِ الذَّنْبِ كَرَما فَمَا نَدْرِي مَا نَشْكُرُ أَ جَمِيلَ مَا تَنْشُرُ أَمْ قَبِيحَ مَا تَسْتُرُ أَمْ عَظِيمَ مَا أَبْلَيْتَ وَ أَوْلَيْتَ أَمْ كَثِيرَ مَا مِنْهُ نَجَّيْتَ وَ عَافَيْتَ يَا حَبِيبَ مَنْ تَحَبَّبَ إِلَيْكَ وَ يَا قُرَّةَ عَيْنِ مَنْ لاذَ بِكَ وَ انْقَطَعَ إِلَيْكَ أَنْتَ الْمُحْسِنُ،وَ نَحْنُ الْمُسِيئُونَ فَتَجَاوَزْ يَا رَبِّ عَنْ قَبِيحِ مَا عِنْدَنَا بِجَمِيلِ مَا عِنْدَكَ وَ أَيُّ جَهْلٍ يَا رَبِّ لا يَسَعُهُ جُودُكَ أَوْ أَيُّ زَمَانٍ أَطْوَلُ مِنْ أَنَاتِكَ وَ مَا قَدْرُ أَعْمَالِنَا فِي جَنْبِ نِعَمِكَ وَ كَيْفَ نَسْتَكْثِرُ أَعْمَالا نُقَابِلُ بِهَا كَرَمَكَ بَلْ كَيْفَ يَضِيقُ عَلَى الْمُذْنِبِينَ مَا وَسِعَهُمْ مِنْ رَحْمَتِكَ يَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ فَوَ عِزَّتِكَ يَا سَيِّدِي لَوْ نَهَرْتَنِي مَا بَرِحْتُ مِنْ بَابِكَ وَ لا كَفَفْتُ عَنْ تَمَلُّقِكَ لِمَا انْتَهَى إِلَيَّ مِنَ الْمَعْرِفَةِ بِجُودِكَ وَ كَرَمِكَ وَ أَنْتَ الْفَاعِلُ لِمَا تَشَاءُ* *تُعَذِّبُ مَنْ تَشَاءُ بِمَا تَشَاءُ كَيْفَ تَشَاءُ وَ تَرْحَمُ مَنْ تَشَاءُ بِمَا تَشَاءُ كَيْفَ تَشَاءُ لا تُسْأَلُ عَنْ فِعْلِكَ وَ لا تُنَازَعُ فِي مُلْكِكَ وَ لا تُشَارَكُ فِي أَمْرِكَ وَ لا تُضَادُّ فِي حُكْمِكَ وَ لا يَعْتَرِضُ عَلَيْكَ أَحَدٌ فِي تَدْبِيرِكَ لَكَ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ يَا رَبِّ هَذَا مَقَامُ مَنْ لاذَ بِكَ وَ اسْتَجَارَ بِكَرَمِكَ وَ أَلِفَ إِحْسَانَكَ وَ نِعَمَكَ وَ أَنْتَ الْجَوَادُ الَّذِي لا يَضِيقُ عَفْوُكَ* (سپاس تو را سزاست بر بردباری ات پس از آنکه دانستی، و بر گذشتت پس از آنکه توانستی، بردباری ات مرا به جانب گناه می کشد و بر نافرمانی ات جرأت می دهد، پرده پوشی ات بر من مرا به کم حیایی می خواند، و شناختم از رحمت گسترده و بزرگی عفوت، به من در تاختن بر محرّماتت سرعت می دهد ای شکیبا، ای گرامی، ای زنده، ای به خود پاینده، ای آمرزگار، ای توبه پذیر،ای بزرگ نعمت، ای دیرینه احسان، پرده پوشی زیبایت کجاست، گذشت بزرگت کجاست، گشایش نزدیکت کجاست، فریادرسی زودت کجاست، رحمت گسترده ات کجاست، عطاهای برترت کجاست، موهبت های گوارایت کجاست، جایزه های شایانت کجاست، فضل بزرگت کجاست، عطای عظیمت کجاست، احسان دیرینه ات کجاست، کرمت کجاست، ای کریم، به حق کرمت و «به محمّد و خاندان محمّد» مرا رهایی بخش، و به رحمتت مرا خلاص کن، ای نیکوکار، ای زیباکار،ای نعمت ده، ای فزونی بخش، من آن نیستم که در رهایی از کیفرت بر اعمالمان تکیه کنم، بلکه به احسانت بر ما اعتماد دارم، چرا که تو اهل تقوا و مغفرتی، از باب نعمت دهی ابتدای به احسان می کنی، و از جهت کرم از گناه در می گذری، پس نمی دانم از چه سپاس گویم، از زیبایی که می گسترانی، یا کار زشتی که می پوشانی، یا بزرگ آزمونی که آزمودی و شایسته نیکی نمودی، یا آن همه مشکلی که مرا از آن رهانیدی، و سلامت کامل بخشیدی ای محبوب آن که به تو دوستی ورزید، ای نور چشم کسی که به تو پناه آورد و برای رسیدن به تو از دیگران گسست، تو نیکوکاری، و ما بدکارانیم، به زیبایی آنچه نزد توست از زشتی آنچه پیش ماست درگذر، پروردگارا کدام جهلی است که جود تو گنجایش آن را نداشته باشد، و کدام زمان طولانی تر از مهلت دادن توست، در کنار نعمتهایت ارزش اعمال ما چیست، چگونه اعمال خود را بسیار انگاریم، تا با آنها با کرمت برابری کنیم، بلکه چگونه بر گنهکاران تنگ شود آنچه از رحمتت شاملشان شده ای گسترده آ
مرزش، ای گشاده دست به رحمت، ای آقای من به عزّتت سوگند، اگر مرا برانی از درگاهت دور نخواهم شد، و از چاپلوسی و تملق نسبت به تو دست نخواهم کشید، به خاطر شناختی که به جود و کرمت پیدا کرده ام، تو انجام دهی آنچه را که خواهی، هرکه را بخواهی عذاب می کنی به هرچه که بخواهی و به هر صورتی که بخواهی، و رحم می کنی هرکه را بخواهی، به هرچه که بخواهی و به هر کیفیت که بخواهی، از آنچه کنی بازخواست نشوی، و در فرمانروایی ات نزاع در نگیرد، و کسی در کارت شریکت نگردد،و در داوری ات با تو هماورد نشود، و در تدبیرت احدی بر تو اعتراض نکند، آفرینش و فرمان توراست، منزّه است خدا پروردگار جهانیان، پروردگارا این است جایگاه کسی که به پناهت آمد، و به کرمت پناهنده گشت، و به احسان و نعمتهایت الفت جست، و تویی آن سخاوتمندی که گذشتت به تنگی نمی رسد. علمیه الزهرا سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمود: ✨ لَو یَعلَمُ العَبدَ ما فى رمضان لَوَدُّ أَن یَكونُ رَمضانَ السَّنَة 🌱 اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چیست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تمام سال، رمضان باشد. 📚 بحار الانوار، ج 93، ص 346 ⚜ سی روز ، سی حدیث 5⃣ پنجمین حدیث ماه مبارک 🎙گوینده:سرکارخانم‌نوبهار 🎥 ادیتور:سرکارخانم‌کرامت -------------------🍃🌺🍃----------------- 🆔 بروی عبارت ضربه بزنید 👇🏻 آدرس صفحه اینستاگرام حوزه کوثر
41.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هنرنمایی سید محمد حسینی مداح نوجوان ایرانی در مسابقه استعدادیابی مداحی وجیها بالحسین (ع) 📌 با حضور سیدطالع باکویی و داوران عراقی ✍ در پایان این برنامه ملاعلی پاشازاده از دواران ، برنامه با حضور بر روی سن به دستان این بوسه زد.
*بسم الله الرحمن الرحیم* *30 جز قرآن بصورت فایل صوتی و نیاز به دانلود ندارد، فقط کافيست روی لینک بزنید.* *جزء 1 ⇨ http://j.mp/2b8SiNO* *جزء 2 ⇨ http://j.mp/2b8RJmQ* *جزء 3 ⇨ http://j.mp/2bFSrtF* *جزء 4 ⇨ http://j.mp/2b8SXi3* *جزء 5 ⇨ http://j.mp/2b8RZm3* *جزء 6 ⇨ http://j.mp/28MBohs* *جزء 7 ⇨ http://j.mp/2bFRIZC* *جزء 8 ⇨ http://j.mp/2bufF7o* *جزء 9 ⇨ http://j.mp/2byr1bu* *جزء 10 ⇨ http://j.mp/2bHfyUH* *جزء 11 ⇨ http://j.mp/2bHf80y* *جزء 12 ⇨ http://j.mp/2bWnTby* *جزء 13 ⇨ http://j.mp/2bFTiKQ* *جزء 14 ⇨ http://j.mp/2b8SUTA* *جزء 15 ⇨ http://j.mp/2bFRQIM* *جزء 16 ⇨ http://j.mp/2b8SegG* *جزء 17 ⇨ http://j.mp/2brHsFz* *جزء 18 ⇨ http://j.mp/2b8SCfc* *جزء 19 ⇨ http://j.mp/2bFSq95* *جزء 20 ⇨ http://j.mp/2brI1zc* *جزء 21 ⇨ http://j.mp/2b8VcBO* *جزء 22 ⇨ http://j.mp/2bFRxNP* *جزء 23 ⇨ http://j.mp/2brItxm* *جزء 24 ⇨ http://j.mp/2brHKw5* *جزء 25 ⇨ http://j.mp/2brImlf* *جزء 26 ⇨ http://j.mp/2bFRHF2* *جزء 27 ⇨ http://j.mp/2bFRXno* *جزء 28 ⇨ http://j.mp/2brI3ai* *جزء 29 ⇨ http://j.mp/2bFRyBF* *جزء 30 ⇨ http://j.mp/2bFREcc*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله حکمت۴۰۳ وقال( عليه السلام ): مَنْ أَوْمَأَ إِلَى مُتَفَاوِتِ خَذَلَتْهُ الْحِيَلُ 🍃كسى كه به كارهاى مختلف بپردازد نقشه ها و تدبيرهايش به جايى نمى رسد.
🔴فوری| شهادت یکی دیگر از طلبه‌های مجروح حادثه تروریستی حرم رضوی 🔹حجت الاسلام دارایی از طلبه‌های مجروح در حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی لحظاتی پیش در بیمارستان شهید کامیاب مشهد به شهادت رسید. آجرک الله یا صاحب الزمان 😔
🔻 آغاز پذیرش طلبه سطح 3 رشته مطالعات اسلامی زنان در پژوهشکده زن و خانواده 🔹 همزمان با آغاز ثبت نام داوطلبان متقاضی تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، پذیرش طلبه خواهر در رشته مطالعات اسلامی زنان پژوهشکده زن و خانواده برای سال تحصیلی 1402- ۱۴01 نیز از 15 فروردین ‌ماه آغاز و تا 31 اردیبهشت 1401 ادامه دارد. 🔹 شیوه تحصیل در مقطع سطح 3 رشته مطالعات اسلامی زنان به صورت حضوری و تمام وقت خواهد بود و سنجش داوطلبان از طریق شرکت در آزمون کتبی 17 تیر 1401 و مصاحبه علمی انجام خواهد شد. 🔹 علاقه مندان می توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و نام نویسی به پایگاه اطلاع رسانی پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی http://paziresh.whc.ir/ در بازه زمانی تعیین شده مراجعه کنند. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/121421 🌸کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران 🆔 @kowsarnews
"قرآن ، کتاب امت ساز" - 3 تاثیر اقتصاد سالم در اقتدار امت اسلامی براساس آیات سوره بقره ، روایتی از حضرت علی علیه السلام به همراه بیانات امام خامنه ای (دامه برکاته).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طلبه که باشی شاید حرف زیاد بشنوی طعنه و کنایه رزق هر روزت باشد..مشغول درس می شوی و دنبال خدمتی..دنبال مجاهدت در سپاهی هستی که در جامعه نه جاه و شهرتی دارد نه حقوق نجومی..شاید گاهی دلت بگیرد گاهی حتی نان شب نداشته باشی و عبا و عمامه ات نو نباشد یا چادرت رنگ باخته باشد..اما تو طلبه ای..میدانی کلید شهادت،اخلاص است..حتی اگر جان به گلو رسد نباید دست از امامت برداری..پس می ایستی استوار..حتی با دست خالی.. طلبه که شدی پای دلت و محبت شعله ورشده در آن زندگی میکنی...بگذار دیگران بگویند عده ای به طعن..عده ای از سر جهل عده ای ساده لوحانه...تو با فرماندهی عهد قلبی بسته ای که یک لبخند رضایتش را به جهانی نمیدهی...تا انتخابت میکند..میدانی انتخاب شدی برای عشق.. عظمت پرکشیدنتان بغضی بر گلویم نشانده و اشکی بر گونه ام...ساعتی است که با چشمان اشک آلود کتاب هایم را نگاه میکنم..مصمم میشوم بر مسیری که انتهایش لبخند مادر امام رضا علیه السلام است..راهی که در آن امام زمانت از نبودنت غصه می خورد و جهان غمگین میشود از غمش...شما را خریدند..شب قدری که نیمه شعبان بود..به دلدادگی، به خادمی،به عشق..چه قسم مبارکی داده بودید حضرتش را که در صحن حاجت شهادتتان را داد...برای عاشقی و دل شکسته هم کیشان خود هم دعا کنید ما را هم قبیله ی خود بدانید ...که عشق قیمت ندارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نکند به نام ما و به کام دیگران شود! 🔹واکنش رئیس جمهور به خبرسازی درباره هزینه سفر به کرج: «ما که با مترو آمدیم و افطار هم مهمان دانشجویان بودیم.» ✅کانال اخبار 20:30👇 http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
🔻پیام های جزء ششم قرآن کریم ❇️ سی سحر سی پیام 💢خطری که بیش از ترک عبادت آخرت انسان را تهدید می کند ⬅️ فراز اول: وَ مَن یَسْتَنكِفْ عَنْ عِبَادَتِهِ وَ یَسْتَكْبرِْ فَسَیَحْشرُُهُمْ إِلَیْهِ جَمِیعًا(172) فَأَمَّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ فَیُوَفِّیهِمْ أُجُورَهُمْ وَ یَزِیدُهُم مِّن فَضْلِهِ  وَ أَمَّا الَّذِینَ اسْتَنكَفُواْ وَ اسْتَكْبرَُواْ فَیُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا ... (173) قرآن کریم می فرماید: كسانى كه از عبادت و بندگى پروردگار امتناع ورزند و این امتناع از تكبر و خودبینى آنها سرچشمه بگیرد، خداوند همه آنها را در روز رستاخیز حاضر خواهد ساخت و به هر كدام كیفر مناسب خواهد داد. در آن روز به آنها كه داراى ایمان و عمل صالح بوده‏اند پاداششان را به طور كامل خواهد داد و از فضل و رحمت خود بر آن خواهد افزود؛ ولی کسانی را كه از بندگى خدا امتناع ورزیدند و راه تكبر را پیش گرفتند به عذاب دردناكى گرفتار خواهد كرد. استنكاف یعنى امتناع و انزجار از چیزى. این حالت در مورد عبادت و بندگى خدا، گاهى ریشه در جهل و نادانى دارد و گاهى به خاطر تكبر و خودبینى و سركشى است. علامه طباطبایی(ره) می فرماید: استنكاف به تنهایى باعث سخط الهى نمى‏شود، زیرا استنكاف دو جور ممكن است باشد، یكى از نادانى و استضعاف و دیگرى از استكبار، آن استنكافى باعث خشم و غضب الهى مى‏شود كه برخاسته از روح استكبار باشد.(2) 💢کفر، تمام اعمال و عبادات گذشته انسان را نابود می کند ⬅️ فراز دوم: وَ مَن یَكْفُرْ بِالْایمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فىِ الاَْخِرَةِ مِنَ الخَْاسِرِینَ(5- مائده) قانون قرآن این است: اگر كسى نسبت به آنچه که باید ایمان بیاورد، كفر بورزد و راه مؤمنان را رها كرده و در راه كافران قرار گیرد، اعمال او بر باد می رود و در آخرت در زمره زیانكاران خواهد بود. «كفر به ایمان» یعنی آدمى به آنچه كه مى‏داند حق است عمل نكند؛ مانند اینكه می داند اسلام حق است ولی مشركین را دوست بدارد و با آنان اختلاط کند و نیز مانند کسی که می داند نماز و روزه و زكات و حج، جزء دین و از ارکان آنند ولی با این حال آنها را ترک کرده و به آنها عمل نکند.(3) 💢در هیچ شرایطی ظلم نکنید ⬅️ فراز سوم: یَأَ ایهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِینَ لِلَّهِ شهَُدَاءَ بِالْقِسْطِ وَ لَا یَجْرِمَنَّكُمْ شَنََآنُ قَوْمٍ عَلىَ أَلَّا تَعْدِلُواْ  اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى‏ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (8- مائده) این آیه می گوید: اى اهل ایمان! براى خدا قیام كنید و شهادت عادلانه دهید. دشمنى گروهى نباید سبب شود كه عدالت را رعایت ننمایید. عدالت ورزید كه آن به تقوا نزدیكتر است و از خدا پروا داشته باشید زیرا كه خداوند به آنچه انجام مى‏دهید، آگاه است. "شنئان" به معنای بغض و کینه ایست که همراه فاصله گرفتن باشد.(4) آیه مورد بحث در مورد شهادت دادن به ناحق علیه كسى است که در آن، شاهد به دلیل بغضى كه نسبت به مشهود علیه دارد سعی می کند تا با ضایع کردن حق او، انتقام خود را از او بگیرد. پی نوشت ها: (2) المیزان ج5 ص151 (3) المیزان ج5 ص206 (4) هو البغض مع الكراهة و التجنّب. التحقیق فی كلمات القرآن الكریم، ج6 ص125
•••✾🌙 ﷽🌙✾••• ماه مبارک آمد، ای دوستان بشارت کز سوی دوست ما را هر دم رسد اشارت آمد نوید رحمت، ای دل ز خواب برخیز باشد که باقی عمر، جبران شود خسارت 🔰نشست فرهنگی با حضور کارشناس سازمان تبلیغات اسلامی ساوجبلاغ و اساتید محترم وطلاب گرامی حوزه علمیه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار گردید. ❇️ در این نشست محتوای تبلیغی ماه مبارک رمضان برای طلاب این مجموعه ارائه شد و همچین پیرامون مسائل فرهنگی و تبلیغ در ماه مبارک رمضان بحث و تبادل نظر شد. •┈┈••••✾🌙 ✾•••┈┈• ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚الإمام الباقر عليه السلام 💚 بُنِيَ الإسلامُ على خَمْسٍ : عَلى الصَّلاةِ ، و الزَّكاةِ ، و الصَّومِ ، و الحَجِّ ، و الوَلايةِ ، و لَمْ يُنادَ بِشَيْءٍ كَما نُودِيَ بالوَلايةِ. اسلام بر پنج پايه استوار است: نماز، زكات، روزه، حج و ولايت؛ و بر هيچ چيز به اندازه ولايت تأكيد نشده است. ⚜ سی روز ، سی حدیث 6⃣ ششمین حدیث ماه مبارک 🎙گوینده:سرکارخانم‌نوبهار 🎥 ادیتور:سرکارخانم‌عبدالکریمی -------------🍃🌺🍃---------------- 🆔 بروی عبارت ضربه بزنید 👇🏻 آدرس صفحه اینستاگرام حوزه کوثر
هدایت شده از شمیم ملکوت
سيّد بن طاووس در مهج الدعوات از حضرت امام محمدباقر(ع) روايت كرده كه جبرئيل خدمت حضرت پيغمبر(ص) عرض كرد : « يا نبيَّ الله، بدانكه هيچ پيغمبری را بقدر تو دوست نداشته ام پس بسيار بگو: اَللَّـهُمَّ اِنَّكَ تَري وَلا تُري، واَنْتَ بِالْمَنْظَرِ الاَْعْلي، وَاَنَّ اِلَيْكَ الْمُنْتَهي وَالرُّجْعي، واَنَّ لَكَ الاْخِرَةَوَالاُْولي، واَنَّ لَكَ الْمَماتَ وَالْمَحْيا، وَرَبِّ اَعُوذُ بِكَ اَنْ اُذَلَّ اَوْ اُخْزي.» خدایا ! ما را هم از خواری دنیا پرستی در امان بدار و به ذلت دنیا طلبی دچار مکن !
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا