eitaa logo
کانال‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌البرز
1.4هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
329 فایل
کانال‌مدیریت‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌البرز منتظر ارسال اخبار شما هستیم اطلاع رسانی ☎️شماره تماس : 📞 02634995630
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠 برگزاری کارگاه مقاله نویسی 🔹🔹 ویژه داوطلبین شرکت در جشنواره علامه حلی (مرحله مدرسه ای)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🍃 🌺 🌹﷽🌹 🍃 🔰مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه (س) هشتگرد کارگاه پژوهشی «ساختارشناسی مقاله» را برگزار کرد: ⏳زمان برگزاری: پنجشنبه 1401/1/18 به مدت چهار ساعت 💠استاد کارگاه: سرکار خانم دکتر علیزاده 🔷مخاطبین: مشمولین جشنواره علامه حلی و مقالات پایانی ✅این کارگاه به صورت حضوری در دو جلسه به صورت نظری و علمی برگزار شد. 🔶استاد کارگاه مباحث نظری ساختار شناسی را در جلسه اول ضمن مثال هایی آموزش داد و در جلسه دوم به صورت عملی طلاب را در تدوین ساختار موضوع پژوهشی آنها راهنمایی نمود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡با نابغۀ ناشناختۀ قرن آشنا شوید 🔻تعابیر کم‌نظیر امام خمینی و رهبر انقلاب برای این شخصیت بزرگ 👈🏻 ۱۹فروردین، سالروز شکنجه و شهادت "نابغة ناشناختۀ قرن" توسط شخص صدام @pajooheshgaralborz •┈┈••✾❀✿🌸✿❀✾••┈┈• @hawzah_khaharan_alborz •┈┈••✾❀✿🌸✿❀✾••┈┈•
💢 پیام های‌جزء هفتم قرآن کریم ❇️ سی سحر سی پیام 💢دشمن‌ترین مردم با مؤمنین ⬅️ فراز اول: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ ءَامَنُواْ الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ أَشرَْکُواْ (82- مائده) گر چه خطاب در این آیه متوجه شخص رسول اللَّه صلی الله علیه و آله است، لیکن آیه شریفه در مقام بیان قانون و ضابطه‌ای کلی برای عموم جامعه اسلامی است (1)؛ آن قانون همیشه جاری این است که در بین سه گروه مشرک، یهودی و مسیحی، رابطه مسیحیان با اسلام از نظر پذیرش و احترام به قوانین مسلمین بهتر از دو گروه دیگر بوده است. آنچه تاریخ همواره از جانب یهود و مشرکین شاهد آن بوده، سرسختی در پذیرش، بغض و کینه و خیانتی است که آن‌ها در برابر اسلام روا داشته‌اند. (2) البته این بدان معنا نیست که تمام یهودیان و یا مشرکین این‌گونه اند. آنچه در جهان امروز رخ می‌دهد نیز شاهد و گواه محکمی بر صدق این آیه است زیرا بر کسی پوشیده نیست که در حال حاضر هم دشمن درجه یک اسلام و مسلمین یهود و صهیونیست بین‌الملل است؛ یهودی که شبانه روز در تلاش برای ضربه زدن به اسلام با هدف محو آن از چیزی فروگذار نیست.سوال: این سرسختی در دشمنی را صهیونیستِ امروز، نسبت به کدام دسته از مسلمانان اعمال می‌کند؟ مسلمانان تابع حکام عرب یا مسلمانانی شعارشان شعار حسین بن علی علیه‌السلام است؟ فراموش نشود که آیه، ایمان کسانی را تأیید می‌کند که در این تقابل، مورد خشم و عداوت یهود و مشرکین هستند. 💢صحنه سازی برای امتحان ⬅️ فراز دوم: یَأَیهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَیَبْلُوَنَّکُمُ اللَّهُ بِشیَ‌ْءٍ مِّنَ الصَّیْدِ تَنَالُهُ أَیْدِیکُمْ وَ رِمَاحُکُمْ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَن یخََافُهُ بِالْغَیْبِ  فَمَنِ اعْتَدَی بَعْدَ ذَالِکَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِیمٌ(94- مائده) ای اهل ایمان! بی‌تردید خدا شما را به چیزی از شکار حیوانات در حالی که مُحرم هستید آزمایش می‌کند، آن هم با شکاری که به آسانی در دسترس و تیررس شماست تا خدا کسی را که در نهان از او می‌ترسد معلوم و مشخص نماید و هر که پس از این از حدود الهی تجاوز کند برای او عذابی دردناک است. «بلاء» به معنای امتحان و آزمایش است و معنای خوف بالغیب این است که انسان از عذاب‌های دردناک اخروی با اینکه به وسیله حواس ظاهری‌اش نمی‌تواند آن‌ها را درک کند، بترسد آن هم به این دلیل که خدای متعال انسان را از آن‌ها بر حذر داشته است. اراده الهی بر این تعلق گرفته که انسان موجودی مختار باشد و مدام بر سر دوراهی انتخاب قرار گیرد؛ «وَ هَدَیْناهُ النَّجْدَیْن» (3) که اگر با حسن استفاده از نعمت اختیار راه صحیح را به صورت غیر اجباری برگزید، پله‌های کمال و ترقی را یکی پس از دیگری طی کند و به مقام قرب الهی که هدف اوست نائل شود و اگر با سوء اختیار کج راهه را انتخاب کرد، به عواقب ناگوار راهی که خود آزادانه برگزید گرفتار آید. 💢آنان که خود از ایمان دورند و دیگران را هم نهی می‌کنند ⬅️ فراز سوم:وَ هُمْ یَنْهَوْنَ عَنْهُ وَ یَنْئَوْنَ عَنْهُ وَ إِن یُهْلِکُونَ إِلَّا أَنفُسَهُمْ وَ مَا یَشْعُرُونَ (26- انعام). همیشه در کنار چشمه یا در مسیر آب روان معارف الهی عده‌ای پیدا می‌شوند که نه خود می‌نوشند و نه اجازه می‌دهند دیگران بهره‌ای برده و سیراب شوند. قرآن از این عده که در همیشه تاریخ بوده و خواهند بود با این تعبیر یاد می‌کند که «هُمْ یَنْهَوْنَ عَنْهُ وَ یَنْئَوْنَ عَنْهُ»؛ آنان دیگران را [از توجه به قرآن و پیروی از رسول خدا [ص] بازمی‌دارند و خود نیز از آن دور می‌شوند. اما این‌ها چه کسانی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند سوالات مهمی است که آیه قبل به آن‌ها پاسخ داده است. آیه قبل می‌فرماید: اینان کسانی‌اند که در اثر کفر و لجاجتی که به خرج داده‌اند پرده‌ای از غفلت بر دل‌هایشان افکنده‌اند که دیگر حق را نمی‌فهمند و نیز گوش‌هایشان چنان در برابر حق سنگین شده که آن را نمی‌شنوند. (4) اینان روشن‌ترین دلیل را هم قبول نمی‌کنند و از پذیرش آن سر باز می‌زنند بارزترین مشخصه این گروه برخوردشان با معارف دینی است که می‌گویند این‌ها همه فسون و فسانه است پی نوشت ها : (1)  المیزان ج 6 ص 80 (2)  ر. ک به همان (3)  10/بلد (4) نمونه ج 5 ص 190
﷽ احکام یار: مسواک کردن سوال: آیا مسواک کردن با خمیردندان، در حال روزه اشکال دارد؟ جواب: همه مراجع: خیر، اشکال ندارد؛ ولی باید از فرورفتن آب دهان جلوگیری شود.[1] نخ دندان سوال: حکم استفاده از نخ دندان- که فلوراید و طعم نعنا دارد- در حال روزه چیست؟ جواب: همه مراجع: اگر آب دهان را فرو نبرد، اشکال ندارد.[2] منبع: [1]. دفتر: همه مراجع [2]. امام، استفتاءات، ج ۱، روزه س ۱۱؛ تبریزی، استفتاءات، س ۷۱۳؛ فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۵۴۴؛ العروه الوثقی، ج ۲، المفطرات، الثانی
حوزه علمیّه فاطمیّه سلام الله علیها برگزارمی نماید: به مناسبت وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها برنامه سخنرانی و محفل انس با قرآن در تاریخ ۲۳ فروردین در ساعت ۹:۳۰ در حوزه علمیه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین آقای موسوی امام جمعه محترم شهرستان و حضور قاریان برجسته شهرستان نظرآباد برگزار می گردد. خدیجه سلام الله علیها
🔹🔹نشست علمی 💠عنوان: حسن خلق و تاثیر آن در عاقبت بخیری 🔰استاد: حجت‌الاسلام حیاتلو 🔸🔸زمان: یکشنبه ۲۱ فروردین ساعت ۱۱ صبح ▫️▫️مکان: حوزه علمیه نورالهدی ماهدشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220408-WA0226.mp3
4.17M
‏فایل صوتی قسمت پنجم دعای ابوحمزه علمیه الزهرا سلام الله علیها
*┅═﷽═┅* *اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اخْتِمْ لِي بِخَيْرٍ وَ اكْفِنِي مَا أَهَمَّنِي مِنْ أَمْرِ دُنْيَايَ وَ آخِرَتِي وَ لا تُسَلِّطْ عَلَيَّ مَنْ لا يَرْحَمُنِي وَ اجْعَلْ عَلَيَّ مِنْكَ وَاقِيَةً بَاقِيَةً وَ لا تَسْلُبْنِي صَالِحَ مَا أَنْعَمْتَ بِهِ عَلَيَّ وَ ارْزُقْنِي مِنْ فَضْلِكَ رِزْقا وَاسِعا حَلالا طَيِّبا اللَّهُمَّ احْرُسْنِي بِحَرَاسَتِكَ وَ احْفَظْنِي بِحِفْظِكَ وَ اكْلَأْنِي بِكِلاءَتِكَ وَ ارْزُقْنِي حِجَّ بَيْتِكَ الْحَرَامِ فِي عَامِنَا هَذَا وَ فِي كُلِّ عَامٍ وَ زِيَارَةَ قَبْرِ نَبِيِّكَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ وَ لا تُخْلِنِي يَا رَبِّ مِنْ تِلْكَ الْمَشَاهِدِ الشَّرِيفَةِ وَ الْمَوَاقِفِ الْكَرِيمَةِ* *اللَّهُمَّ تُبْ عَلَيَّ حَتَّى لا أَعْصِيَكَ وَ أَلْهِمْنِي الْخَيْرَ وَ الْعَمَلَ بِهِ وَ خَشْيَتَكَ بِاللَّيْلِ وَ النَّهَارِ مَا أَبْقَيْتَنِي يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ إِنِّي كُلَّمَا قُلْتُ قَدْ تَهَيَّأْتُ وَ تَعَبَّأْتُ وَ قُمْتُ لِلصَّلاةِ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ نَاجَيْتُكَ أَلْقَيْتَ عَلَيَّ نُعَاسا إِذَا أَنَا صَلَّيْتُ وَ سَلَبْتَنِي مُنَاجَاتَكَ إِذَا أَنَا نَاجَيْتُ مَا لِي كُلَّمَا قُلْتُ قَدْ صَلَحَتْ سَرِيرَتِي وَ قَرُبَ مِنْ مَجَالِسِ التَّوَّابِينَ مَجْلِسِي عَرَضَتْ لِي بَلِيَّةٌ أَزَالَتْ قَدَمِي وَ حَالَتْ بَيْنِي وَ بَيْنَ خِدْمَتِكَ* *سَيِّدِي لَعَلَّكَ عَنْ بَابِكَ طَرَدْتَنِي وَ عَنْ خِدْمَتِكَ نَحَّيْتَنِي أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي مُسْتَخِفّا بِحَقِّكَ فَأَقْصَيْتَنِي أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي مُعْرِضا عَنْكَ فَقَلَيْتَنِي أَوْ لَعَلَّكَ وَجَدْتَنِي فِي مَقَامِ الْكَاذِبِينَ فَرَفَضْتَنِي أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي غَيْرَ شَاكِرٍ لِنَعْمَائِكَ فَحَرَمْتَنِي أَوْ لَعَلَّكَ فَقَدْتَنِي مِنْ مَجَالِسِ الْعُلَمَاءِ فَخَذَلْتَنِي أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي فِي الْغَافِلِينَ فَمِنْ رَحْمَتِكَ آيَسْتَنِي أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي آلِفَ مَجَالِسِ الْبَطَّالِينَ فَبَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ خَلَّيْتَنِي أَوْ لَعَلَّكَ لَمْ تُحِبَّ أَنْ تَسْمَعَ دُعَائِي فَبَاعَدْتَنِي أَوْ لَعَلَّكَ بِجُرْمِي وَ جَرِيرَتِي كَافَيْتَنِي* *أَوْ لَعَلَّكَ بِقِلَّةِ حَيَائِي مِنْكَ جَازَيْتَنِي فَإِنْ عَفَوْتَ يَا رَبِّ فَطَالَمَا عَفَوْتَ عَنِ الْمُذْنِبِينَ قَبْلِي لِأَنَّ كَرَمَكَ أَيْ رَبِّ يَجِلُّ عَنْ مُكَافَاةِ الْمُقَصِّرِينَ وَ أَنَا عَائِذٌ بِفَضْلِكَ هَارِبٌ مِنْكَ إِلَيْكَ مُتَنَجِّزٌ مَا وَعَدْتَ مِنَ الصَّفْحِ عَمَّنْ أَحْسَنَ بِكَ ظَنّا إِلَهِي أَنْتَ أَوْسَعُ فَضْلا وَ أَعْظَمُ حِلْما مِنْ أَنْ تُقَايِسَنِي بِعَمَلِي أَوْ أَنْ تَسْتَزِلَّنِي بِخَطِيئَتِي وَ مَا أَنَا يَا سَيِّدِي وَ مَا خَطَرِي هَبْنِي بِفَضْلِكَ سَيِّدِي* *وَ تَصَدَّقْ عَلَيَّ بِعَفْوِكَ وَ جَلِّلْنِي بِسَتْرِكَ وَ اعْفُ عَنْ تَوْبِيخِي بِكَرَمِ وَجْهِكَ* خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و برایم ختم به خیر فرما، و مرا از آنچه که بی قرارم کرده از کار دنیا و آخرتم کفایت کن، و کسی که مرا رحم نمی کند بر من چیره مساز، و بر من از سوی خود نگهبانی همیشگی قرار ده، و از من شایسته های آنچه را که انعام کردی مگیر، و از فضلت روزی گسترده حلال پاکیزه نصیب من کن. خدایا به نگهبانی ات مرا نگهبانی کن، و به نگهداری ات مرا نگهدار، و به پاسداری ات از من پاسداری فرما، و زیارت خانه ات را در این سال و در هر سال، و زیارت مرقد پیامبرت و امامان (درود بر آنان) را روزی من کن، پروردگارا از این مشاهد پر شرف و مواقف بس گرامی مرا محروم مساز. خدایا به من روی آور تا نافرمانی ات نکنم، و خیر و عمل به آن و خشیت از خویش را در شب و روز، تا گاهی که زنده ام می داری ای پروردگار جهانیان به من الهام فرما. خدایا هرگاه گفتم مهیا و آماده شدم و در پیشگاهت به نماز ایستادم و با تو راز گفتم، چرتی بر من افکندی، آنگاه که وارد نماز شدم، و حال راز گفتن را از من گرفتی آنگاه که با تو راز و نیاز کردم، مرا چه شده؟ هرگاه گفتم نهانم شایسته شد، و جایگاهم به جایگاه توبه کنندگان نزدیک گشته، برایم گرفتاری پیش آمد که بر اثر آن گرفتاری پایم لغزید، و میان من و خدمت به تو مانع شد، سرور من، شاید مرا از درگاهت رانده ای، و از خدمتت عزل نموده ای، یا مرا دیده ای که حقّت را سبک می شمارم پس از پیشگاهت دورم ساختی، یا شاید مرا روی گردان از خود مشاهده کردی پس مرا مورد خشم قرار دادی، یا شاید مرا در جایگاه دروغگویان یافتی پس به دورم انداختی، یا شاید مرا نسبت به نعمتهایت ناسپاس دیدی پس محرومم نمودی، یا شاید مرا از همنشینی دانشمندان غایب یافتی پس خوارم نمودی، یا شاید مرا در گروه غافلان دیدی پس از رحمتت ناامیدم کردی، یا شاید مرا انس یافته با مجالس
بیکاره ها دیدی پس مرا به آنان واگذاشتی، یا شاید دوست نداشتی دعایم را بشنوی پس دورم نمودی، یا شاید به خاطر جرم و جنایتم کیفرم نمودی، یا شاید برای کمی حیایم از تو مجازاتم نمودی، پس اگر پروردگارا عفو کنی، سابقه اینکه از گناهکاران پیش از من گذشته ای طولانی است، زیرا کرمت پروردگارا از مجازات اهل تقصیر بسیار بزرگ تر است، و من پناهنده به فضل توام، از تو به تو گریزانم، خواهان چیزی هستم که وعده داده ای و آن چشم پوشی از کسانی است که به تو گمان نیک برده اند، خدایا فضل تو گسترده تر، و بردباری ات بزرگ تر از آن است که مرا به کردارم بسنجی، یا به خطایم بلغزانی، ای آقایم، من چیستم، و چه ارزشی دارم؟ سرور من مرا به فضلت ببخش، و با گذشتت بر من کرم فرما، و به پرده پوشی ات خطاهایم را بپوشان، و به کرم وجودت از توبیخم درگذر علمیه الزهرا سلام الله علیها 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🖌🙌 سلام علیکم 🎧فایل‌های صوتی استاد اسلام‌پور برای هر مرحله از تحقیق و مقاله‌نویسی، روش تدریس، روش مطالعه و ... (در کانال) 🌷🌷🌷🌷🌷 ✴️اگر معاون‌پژوهش، استاد، طلبه و یادانشجو 👨‍🎓هستید این کانال در خدمت ارتقای پژوهش، تفکر و قلم شماست👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🌐https://eitaa.com/Islampour 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🖌ارزشیابی ساختاری و محتوایی مقاله /کتاب/ پایان‌نامه شما جهت اصلاح و ارتقاء آنها 🌸🌺🌸🌺🌸 🖥برگزاری بیش از 23 نوع «کارگاه» روش‌شناسی و علمی و مهارتی (به شکل حضوری و مجازی) با سابقه‌ای بیش از 550 دوره برگزاری کارگاه در کشور در طول 20 سال گذشته به فضل الهی. 🌾🌾🌾🌾🌾 🖌 آمادگی برای مشارکت در مقاله مشترک برای همایش‌ها و نشریات📚 📲شماره تماس مستقیم با دکتر حسن اسلام‌پور و نیز ایتا @hassanislampour 🔹🔶 09121530431🔶🔹 📱☎️برای ویراستاری یا آموزش نگارش صحیح و نثر معیار فارسی 🔹🔶 09333528803 🔶🔹
📣 قابل توجه علاقه‌ مندان به تولید موشن گرافیک با تلفن همراه 💢 "دومین جلسه آموزش مجازی"، فردا ارائه خواهد شد... 💠 این دوره آموزشی از طریق کانال اطلاع رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‏‌های علمیه خواهران در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت از دوستان خود برای بهره برداری از این دوره دعوت کنید👇 🌐eitaa.com/farhangi_whc
💢پیام های جزء هشتم قرآن کریم ❇️ سی سحر سی پیام 💢گر طالب هدایتی از اکثریت پیروی نکن ⬅️ فراز اول: وَ إِن تُطِعْ أَكْثرََ مَن فىِ الْأَرْضِ یُضِلُّوكَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ  إِن یَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلَّا یخَْرُصُونَ(116- انعام) در این آیه خداوند به پیامبرش به عنوان مخاطب خاص و به همه مردم به عنوان مخاطب عام هشدار می دهد که اگر به دنبال اکثریت بیفتند از مسیر هدایت و بندگی خدا خارج شده و گمراه می شوند. آنگاه علت را هم اینگونه بیان می کند که اکثر مردم بر اساس علم و حقیقت عمل نکرده و سخن نمی گویند ملاک کار بیشتر مردم بر حدس و گمان استوار است در حالی که یافتن جاده سعادت و حرکت در آن نیاز به علم حقیقی دارد که آن در مکتب وحی و عقل سلیم (عقل و نقل) یافت می شود و بس.(1) 💢از ترس نداری، فرزندان خود را سقط نکنید! ⬅️ فراز دوم: وَ لَا تَقْتُلُواْ أَوْلَادَكُم مِّنْ إِمْلَاقٍ  نحَّْنُ نَرْزُقُكُمْ وَ إِیَّاهُمْ (151- انعام) پیام آیه روشن است خداوند متعال در این آیه کسانی را که از ترس فقر و نداری به فکر کشتن فرزندان خود می افتند را مخاطب قرار داده و آنها را از این کار نهی کرده است و چون هر انحراف عملی ریشه در انحراف فکری دارد از این رو سخنی گفته تا اندیشه آنها را اصلاح کند. فرموده است: شما که نگران رزق و روزیتان هستید بدانید که رزق تمام مخلوقات به دست ماست. ما هستیم که شما و فرزندانتان را روزی می دهیم پس دیگر نگران چه هستید؟ شاید به ذهن بیاید که این آیه امروز، مخاطبی ندارد؛ زیرا در دنیای علم و تمدن بشری دیگر کسی پیدا نمی شود که بخواهد فرزند خود را آن هم برای نان و آبی به قتل برساند؛ اما این سخن با واقعیت جامعه در تضاد است و هشدار قرآن همچنان مخاطبان فراوانی دارد. کم نیستند کسانی که از ترس خرج و مخارج آینده تصمیم به سقط کودکان بی گناهی می گیرند(2) که هنوز چشم به جهان نگشوده اند، قلب کوچکشان در عشق به زندگی در حال طپیدن است. آیا این عده که متاسفانه عده شان کم هم نیست مخاطب آیه نیستند؟ 💢ایمان لازم است؛ اما کافی نیست ⬅️ فراز سوم: یَوْمَ یَأْتىِ بَعْضُ ءَایَاتِ رَبِّكَ لَا یَنفَعُ نَفْسًا إِیمَانهَُا لَمْ تَكُنْ ءَامَنَتْ مِن قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فىِ إِیمَانهَِا خَیرًْا  قُلِ انتَظِرُواْ إِنَّا مُنتَظِرُونَ(158- انعام) لحظه ای که مرگ(3) یا عذاب قطعی(4) فرا می رسد کسی که تا کنون ایمان نیاورده در این شرایط هولناک ناگهان برگشته و ادعای ایمان می کند پیام آیه این است که چنین ایمانی که از سر اختیار نیست و از روی ناچاریست سودی به حال صاحبش ندارد و نیز اگر قبلا ایمان آورده ولی تا این زمان عمل صالحی از او سر نزده است چنین ایمانی هم نمی تواند دردی از او دوا کرده و مایه نجاتش از جهنم شوند. نکته مهمی که در آیه وجود دارد این است که ایمان در روز ظهور آیات الهی (وقوع عذاب و یا موقع مرگ) وقتى مفید است كه آدمى در دنیا و قبل از ظهور آیات نیز به اختیار ایمان آورده و دستورهاى خداوند را عملى كرده باشد؛ ولی كسى كه در دنیا ایمان نیاورده و یا اگر آورده در پرتو ایمانش خیرى كسب نكرده و عمل صالحى انجام نداده و در عوض سرگرم گناهان بوده؛ چنین كسى ایمانش كه ایمان اضطرارى است در وقت وقوع عذاب و یا در موقع مرگ سودى به حالش نمى‏دهد(5) پی نوشت ها: 1) ر.ک به المیزان ج7 ص330 2) ر.ک به نمونه ج6 ص34 3) المیزان ج7 ص387 4) همان 5) همان ص 388
﷽ احکام یار: قرقره کردن سوال: حکم قرقره کردن برای روزه‌دار چیست؟ جواب: همه مراجع: اگر هنگام قرقره کردن، آب از حلق به پایین برود، روزه باطل می‌شود.[۱] جویدن آدامس سوال: جویدن آدامس و مکیدن کندر برای روزه‌دار چه حکمی دارد؟ جواب: همه مراجع: اشکال دارد.[۲] منبع: [۱]. تبریزی، استفتاءات، س ۶۹۹؛ دفتر: همه مراجع [2]. تبریزی، استفتاءات، س ۷۱۴؛ مکارم، استفتاءات، ج ۲، س ۴۲۶
برگزاری دوره معیارهای شناسایی حضرت مهدی (عج) آشنایی با امام زمان( عج) بررسی معیارهای عمومی و تخصصی حضرت مهدی همراه باپرسش وپاسخ استاد گرامی:سرکار خانم زمانی نیا از بنیاد مهدویت استان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ موضوع: روزه زكات بدن رَسُول اکرم ‹ صلي الله عليه و آله› فرمودند : ✨لِكُلِّ شَيْى ءٍ زَكاُةٌ وَ زَكاةُ الاَْبْدانِ الصِّيامُ. 🌱براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنـها روزه است. 📚 الكافى، ج 4، ص 62 ⚜ سی روز ، سی حدیث 8⃣ هشتمین حدیث ماه مبارک 🎙گوینده:سرکارخانم همراهزاده 🎥 ادیتور:سرکارخانم‌ کرامت -----------------🍃🌺🍃------------------ 🆔 بروی عبارت ضربه بزنید 👇🏻 آدرس صفحه اینستاگرام حوزه کوثر
مقام معظم رهبری: « از اوایل انقلاب تا وقت شهادت، حقّاً و انصافاً جز خیر از این مرد چیزی ندیدیم. آنچه در میدان های جهاد از او بروز کرد، کارهای بزرگی بود؛ هم در میدان جنگ و هم بیرون از میدان جنگ. چیزی که مهمّ است، این است که یک نفر علاوه بر جنگ با دشمنان، در جهاد با نفس هم پیروز شود.» ۲۱ فروردین ۷۸، سالروز شهادت امیر ارتش اسلام، سرباز مخلص (عج)، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی گرامی باد. در این لحظات نورانی از ، نثار روح پاکش صلواتی هدیه کنید.
بسم رب الشهداء والصدیقین «وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ» سوره محمد آیات 4 تا 6 «و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی‌شود. خداوند به زودی آنان را راه می‌نماید و حالشان را نیکو می‌گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، مأوا می‌دهد» در سومین روز ماه مبارک رمضان که امت اسلام میهمان سفره کرم خدای متعال است حادثه ای خون بار در حرم مطهر رضوی رخ داد که منجر به شهادت دو روحانی برجسته جهادی و با اخلاص، شهیدان حجت الاسلام اصلانی و حجت الاسلام دارائی گردید. روحانیون مجاهد در طول تاریخ پرشکوه انقلاب، همواره در صحنه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حاضر بودند و به عنوان مجاهد فی سبیل الله در راه اعتلای اسلام ناب محمدی حرکت کردند هر چند اقدامات جهادی ایشان همواره موجبات خشم و کینه دشمنان قسم خورده دین اسلام را فراهم آورده است. در تکاپو بودن این قشر مؤمن حکایت از نگاه وسیله دانستن جان و مالشان در راه زمینه سازی ظهور دارد؛ چرا که مسیر تعالی برایشان در مادیات تعریف نشده و حتی نثار جان نشان از عشق به الله است. شهادت تنها اجر شیرینی است که فقط توسط باری تعالی می تواند اعطا گردد تا غبار خستگی کار جهادی را از شانه های روحانیون غیور مرد همیشه در صحنه ایران اسلامی بزداید. مدیریت، کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه عالی خواهران کوثر شهرستان فردیس این حرکت ددمنشانه و ناجوانمردانه و تعرض به آستان قدس رضوی را محکوم کرده و شهادت این دو طلبه جهادی مخلص را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی و امت حزب الله و خصوصاً خانواده این دو شهید عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند منان شفای عاجل برای طلبه جهادی حجت الاسلام پاکدامن مسئلت دارد. همچنین از نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضایی درخواست دارند اشد مجازات را برای عاملین این جنایت قرار دهند. حوزه علمیه خواهران کوثرشهرستان فردیس
┄┄┄✧🌺﷽🌺✧┄┄┄ ✍مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) 💢 استمرار حرکت صحیح و انقلابیِ کشور و جامعه، بدون حضور مستمر روحانیت امکان‌پذیر نیست. 🔰پذیرش مقطع عمومی سطح۲ و مقطع ‌عالی ‌سطح۳ 📣 به اطلاع علاقه‌مندان تحصیل در مقاطع حوزوی می‌رساند: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱در دو مقطع سطح ۲(کارشناسی) و سطح۳ (کارشناسی ارشد) از میان واجدین شرایط دانش‌پژوه می‌پذیرد. ♨️ متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ بصورت (روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۳.۳۰ بجز ایام تعطیل)، و مجازی نسبت به اقدام نمایند. ------------------------------------------- 🌹با کانال پذیرش و صفحه اینستاگرام با ما همراه باشید: پذیرش سطح ۳ : 🆔 @paziresh3 پذیرش سطح ۲ : 🆔 @paziresh2 آدرس صفحه اینستاگرام: zeynabiye.h 📌آدرس: کرج-چهارراه مصباح- کوچه شهید نجاری- موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه ☎️۰۲۶-۳۲۷۰۶۱۲۸ ☎️۰۲۶-۳۲۷۰۸۵۹۸ 🌐 www.zeynabiye.whc.ir 🌐http://www.paziresh.whc.ir