eitaa logo
کانال‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌البرز
1.3هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
1.7هزار ویدیو
312 فایل
کانال‌مدیریت‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌البرز منتظر ارسال اخبار شما هستیم اطلاع رسانی ☎️شماره تماس : 📞 02634995630
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻پیام های جزء بیست و چهارم قرآن کریم ❇️ سی سحر سی پیام 💢رفتار عجیبی که منکران قیامت دارند ⬅️فراز اول: وَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالاَْخِرَةِ  وَ إِذَا ذُكِرَ الَّذِینَ مِن دُونِهِ إِذَا هُمْ یَسْتَبْشِرُونَ(45- زمر) هنگامى كه خدا به یگانگى یاد مى‏شود دل‏هاى كسانى كه به آخرت ایمان ندارند گرفتار نفرت مى‏شود و هنگامى كه یاد غیر خدا مى‏شود، شادمان مى‏گردند. گاه انسان چنان به زشتی ها خو مى‏گیرد و از پاكی ها بیگانه مى‏شود كه از شنیدن نام حق ناراحت و از شنیدن باطل مسرور و شاد مى‏گردد، در برابر خداوندى كه آفریننده عالم هستى است سر تعظیم فرود نمى‏آورد، اما در برابر قطعه سنگ و چوبى كه خود ساخته و یا انسان و موجوداتى همانند خود زانو مى‏زند و تعظیم مى‏كند آیه گزارشی از رفتار کسانی است که ایمانی به آخرت ندارند و زندگی را خلاصه در همین چند روزه دنیا می دانند و بس(1). این عده کسانی اند که وقتی در پیش آنها سخن از خدا و دین و احکام و معارف آن شود چندششان شده و حالت تنفر سراسر وجودشان را می گیرد و اگر با آنها سخن از دنیا و راههای ارضای خواسته های نفس گفته شد فورا شادمان گشته و سرور و خوشحالی وجودشان را در بر می گیرد. 💢امان از انسان ناشکر و نمک نشناس ⬅️فراز دوم: فَإِذَا مَسَّ الْانسَانَ ضُرٌّ دَعَانَا ثمُ‏َّ إِذَا خَوَّلْنَهُ نِعْمَةً مِّنَّا قَالَ إِنَّمَا أُوتِیتُهُ عَلىَ‏ عِلْمِ بَلْ هِىَ فِتْنَةٌ وَ لَاكِنَّ أَكْثرََهُمْ لَا یَعْلَمُونَ(49- زمر) وقتى انسان گرفتار زیان مى‏شود، ما را مى‏خواند و هنگامى كه ما از جانب خود نعمتى به او مى‏دهیم [به جای شکر گزاری] مى‏گوید: این با تلاش و درایت خودم به دست آمده است؛ در حالی که آن نعمت وسیله ای برای امتحان او بود و بیشتر مردم از واقعیت بی خبرند. این آیه به یکی از ویژگیهای طبیعت انسانی اشاره می کند كه به پیروى هواى نفس گرایش دارد و به نعمت‏هاى مادى و اسباب ظاهرى پیرامونش مغرور است و فراموشكار نیز هست؛ که هر وقت دچار گرفتارى می شود رو به خدا کرده و او را به خلوص مى‏خواند ولی همینکه پروردگارش نعمتى به او داده و او را از گرفتاری خلاص می کند فورا آن نعمت را به خودش نسبت مى‏دهد و مى‏گوید: «هنر خودم بود» و پروردگارش را فراموش مى‏كند و نمى‏داند كه همین خود وسیله ای است كه با آن امتحانش مى‏كنند.(2) 💢بندگان خدا! از رحمت او مأیوس نشوید ⬅️ فراز سوم: قُلْ یَاعِبَادِىَ الَّذِینَ أَسْرَفُواْ عَلىَ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُواْ مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ  إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا  إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ(53- زمر) بگو: اى بندگان من كه [با ارتكاب گناه‏] بر خود ستم کرده اید! از رحمت خدا نومید نشوید که یقیناً خدا همه گناهان را مى‏آمرزد زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است‏ خداوند متعال در این آیات راه بازگشت را توأم با امیدوارى به روى همه گنه كاران مى‏گشاید و با لحنى آكنده از نهایت لطف و محبت آغوش رحمتش را به رویشان باز كرده و فرمان عفو آنها را صادر نموده است. دقت در تعبیرات این آیه نشان مى‏دهد كه از امیدبخش‏ترین آیات قرآن مجید نسبت به همه گنهكاران است. فراگیری و گستردگى آن به حدى است كه طبق روایتى امیر مؤمنان على علیه السلام فرمود: در تمام قرآن آیه‏اى وسیعتر از این آیه نیست.(3) پی نوشت ها : (1) إِنْ هِیَ إِلاَّ حَیاتُنَا الدُّنْیا نَمُوتُ وَ نَحْیا وَ ما نَحْنُ بِمَبْعُوثینَ (37- مؤمنون) (2)المیزان ج17 ص273 (3) تفسیر نورالثقلین ج4 ص491
💠مدرسه علمیه نورالهدی نشست علمی با عنوان«آسیب شناسی جامعه عصر حضرت علی(علیه السلام) » را برگزار کرد. 🔰حجت الاسلام فیاض به عنوان سخنران نشست بیان داشت: برای شناخت شخصیت امیرالمومنین(ع) ابتدا باید به تحلیل موقعیتی که حضرت در آن قرار داشت پرداخت چرا که فضیلت ایشان برای کسی پوشیده نیست چه در اهل تسنن، ادیان دیگر و به شکل اولی در بین شیعیان. جامعه ای که حضرت در آن قرار داشت چند ویژگی داشت که شناخت آنها برای جامعه امروزی امری لازم است که از آن جمله: 🔹نوع بیعت مردم با امام علی(علیه السلام) در این بیعت مردم از روی ولایت پذیری با حضرت بیعت نکردند بلکه در چرتکه وضعیت منتخبین، حضرت علی (ع) مدیرتر از همه بود 🔹بالا رفتن سطح رفاه زندگی مردم ارتقای رفاه یک امر رقابتی شده بود و اکثر مردم به این سمت گرایش داشتند و طبق آیه قرآن که در یک قلب دو محبت قرار نمی گیرد با وجود حب دنیا، حب الله ممکن نیست 🔹عادت مردم به مدل حاکمیتی بر مبنای وعده و وعید گاه عادات بر دینداری غلبه دارد و زمانی که امیرالمومنین(ع) وعده آبادی آخرت بر مبنای عقلانیت توحیدی می دادند خلفا وعده ملک و امارت می دادند 🔵 مجموع این موارد باعث شد تا مردم از تراز ولایتمداری دور شده و از پیروی اهل بیت(علیهم السلام) فاصله بگیرند.
💠💠ضیافت افطار همراه با برگزاری مراسم ویژه🔹 کودکان و🔹 نونهالان 🔸 با اجرای مراسم توسط حاج آقای فتحعلی مربی توانمند در عرصه کار باکودکان (قصه گویی، مسابقه ، اهدای جایزه ، کاردستی و .....)
📣 بر اساس اطلاعیه مرکز فنآوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران، سایت اینترنتی مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج، از میان ۱۴۰ وب‌سایت ثبت شده در ذیل دامنه‌ی پرتال جامع اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران حائز رتبه اول کشوری در ارزیابی سایت‌های مدارس علمیه کل کشور شده است. 🔰ضمن قدردانی از تلاش مدیر و کلیه همکاران محترم این مجموعه، جهت ارائه‌ی محتواها و گزارشات بهنگام، از سرکار خانم ابراهیمی که بروزرسانی سایت را بر عهده دارند، تشکر و تقدیر می‌نماییم و این موفقیت را به کلیه طلاب، کادر و اساتید تبریک عرض نموده و دوام توفیقات این مجموعه را از خداوند متعال خواهانیم. 💠از کلیه عزیزان دعوت می‌شود اخبار و طلاعات مرتبط با فعالیت‌های مدرسه و موسسه آموزش عالی زینبیه و گزارشات نشست‌ها را در سایت مدرسه به آدرس http://zeynabiye.whc.ir ملاحظه بفرمایید.
🔻 پیام های جزء بیست و پنجم قرآن کریم: ❇️ سی سحر سی پیام 💢قانون اولیه خدا در پخش روزی ⬅️ فراز اول: وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْاْ فىِ الْأَرْضِ وَ لَكِن یُنزَِّلُ بِقَدَرٍ مَّا یَشَاءُ  إِنَّهُ بِعِبَادِهِ خَبِیرُ  بَصِیرٌ(27- شوری)  اگر خداوند روزى را براى بندگانش وسعت بخشد، در زمین طغیان مى‏كنند ولى به اندازه‏اى كه مشیت او اقتضاء کند نازل مى‏كند زیرا او به حال بندگانش آگاه و بیناست. كلمه «قَدَر» به معناى كمیت و حجم هر چیز است. پس این كه مى‏فرماید:«وَ لكِنْ یُنَزِّلُ بِقَدَرٍ ما یَشاءُ» به این معنا است که خداى تعالى هر چیز را به كمیت و حجم و مقداری که مشیتش اقتضاء کند نازل مى‏كند. معناى آیه شریفه این است: اگر خداى تعالى رزق همه بندگان خود را وسعت بدهد و همه سیر شوند، شروع به ظلم كردن در زمین مى‏كنند؛ چون طبیعت مال این است كه وقتى زیاد شد طغیان و استكبار مى‏آورد، همچنان كه در سوره علق فرموده: «إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى‏ أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى‏؛ این انسان هنگامى كه احساس بى‏نیازى كند طغیان مى‏كند»(1) و به همین جهت خداوند متعال رزق را به اندازه نازل مى‏كند و به هر كس به مقدارى معین روزى مى‏دهد؛ چون او به حال بندگان خود خبیر و بصیر است و مى‏داند كه هر یك از بندگانش استحقاق چه مقدار از رزق را دارد و چه مقدار از غنا و فقر، مفید به حال اوست؛ همان را به او مى‏دهد.(2) 💢تلافی کار بد؛ کار بدی مثل آن است ⬅️ فراز دوم: جَزَاءُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِّثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلىَ اللَّهِ إِنَّهُ لَا یحُِبُّ الظَّالِمِینَ(40- شوری) پاداش بدى کار بدی است مانند همان؛ ولى هر كه بگذرد و [میان خود و طرف مقابلش را] اصلاح نماید؛ پاداشش بر عهده خداست؛ یقیناً خدا ستمكاران را دوست ندارد. این آیه حكم کسی را بیان می کند که ظلمی در حق او شده است بر اساس این آیه چنین كسى مى‏تواند در مقابل ستمگر رفتارى چون رفتار او داشته باشد و چنین تلافى و انتقامى دیگر ظلم نخواهد بود.(3) 💢آیاتی که هنگام سوار شدن خوانده می شود ⬅️ فراز سوم: لِتَسْتَوُاْ عَلىَ‏ ظُهُورِهِ ثُمَّ تَذْكُرُواْ نِعْمَةَ رَبِّكُمْ إِذَا اسْتَوَیْتُمْ عَلَیْهِ وَ تَقُولُواْ سُبْحَانَ الَّذِى سَخَّرَ لَنَا هَاذَا وَ مَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ(13)وَ إِنَّا إِلىَ‏ رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ(14- زخرف) كه بر پشت آن استقرار یابید و چون بر آن استقرار یافتید، نعمت پروردگارتان را به یاد آورید و بگویید: منزّه است خدایى كه این را رام ما كرد كه ما قدرت آن را نداشتیم و ما به سوى پروردگارمان باز خواهیم گشت. «استواء بر ظهر» به معناى استقرار بر پشت حیوان و یا هر مركب سواری دیگر است.(4) منظور از مرکب با توجه به آیه قبل (آیه 12) فقط چهارپایان نیست بلکه به قرینه «کشتی» که در آیه آمده است هر گونه وسیله نقلیه را در بر می گیرد که در عصر حاضر ماشین، قطار و هواپیما از رایج ترین آنهاست. و «ما كُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ» هم مفهومش این است كه اگر لطف پروردگار نبود ما هرگز قادر به کنترل و ادراه این مرکبها نبودیم. و اینکه در پایان دعای مومنین این چنین دارد که: «وَ إِنَّا إِلىَ‏ رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ؛ و بی شک ما به سوى پروردگارمان باز خواهیم گشت» برای آن است که آنها را به یاد قیامت بیندازد که امروز سوار بر وسیله ای گران قیمت شده و در زمین جابجا می شویم به یاد داشته باشیم که بالاخره تابوتی هم هست که در انتظار ماست. پی نوشت ها: (1) آیات 6-7 سوره علق (2) المیزان، ج18، ص56 (3) المیزان ج18 ص64 (4) المیزان ج18 ص87
📣 طرح ملی آموزش تربیت فرزند (تربیت جنسی) مزایا و ویژگی های دوره: ✅ مجازی ✅ رایگان ✅اعطای‌گواهینامه رسمی ✅پشتیبانی اساتید توانمند ✅ بدون محدودیت سنی و جغرافیایی ✴️جهت ثبت نام به یکی از لینک های زیر مراجعه کنید: 🔺پیام‌رسان ایتا https://eitaa.com/joinchat/294060065C1f47b7c9fd 🔺اینستاگرام https://www.instagram.com/m.tadabor/ 🔺وب سایت https://mftqs.ir/?p=560
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫شاگرد غیرحضوری مکتب امام صادق (ع) 💠 مدرسه علمیه معصومیه محمدشهر 💠 برای سال تحصیلی ۴۰۲_۴۰۱ 💠 در مقطع (سطح۲/کارشناسی) 💠 از خواهران دارای مدرک دیپلم و لیسانس طلبه می پذیرد. ⬅️ آدرس :محمد شهر ابتدای بلوار دشت بهشت،جنب قرض الحسنه امام صادق (علیه السلام)برج قائم،زیر زمین ☎️ تلفن تماس:۳۶۲۷۰۷۹۹_۳۶۲۷۰۹۶۹_۳۶۲۷۰۹۶۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مدرسه علمیه معصومیه(س) محمدشهر البرز برای سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ در مقطع کارشناسی ازخواهران دیپلمه طلبه می پذیرد. 🔰 جهت اطلاعات بیشتر وثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی مراجعه فرمایید 🌐 سایت حوزه علمیه خواهران: Paziresh.whc.ir ☎️ شماره تلفن: ۰۲۶۳۶۲۷۰۷۹۹-۰۲۶۳۶۲۷۰۹۶۵ 🏢 آدرس: محمدشهر - ابتدای بلواردشت بهشت - جنب موسسه قرض الحسنه امام صادق(ع) - برج قائم - طبقه زیرین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 دنیا محتاج قرآن است 👆 📚 قُلْ رَبِّ زِدْنی عِلْما. طه: ۱۱۴ بگو: پروردگارا! علم مرا افزون کن.👇 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🍃 🌸 🌹🌹 🍃 🌸 ✨پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران ✨ حوزه علمیه حضرت ام البنین "سلام الله علیها" کمالشهر 🔰شرایط پذیرش: 🔸دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر با حداقل معدل ۱۴ 🔸حداکثر ۴۰ سال سن 🔸موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه 🔰آدرس: کرج،کمالشهر، خیابان ولی عصر شمالی، کوچه موعود ۴ ، انتهای کوچه. ☎️ شماره تماس؛ ۰۲۶۳۴۷۲۴۵۳۸ ۰۲۶۳۴۷۱۸۵۷۲ ✍ثبت نام اینترنتی؛ paziresh.whc.ir ┄┅┅┅┅❀🌸❀┅┅┅┅┄ «تولید محتوا توسط طلبه فرهیخته سرکار خانم مریم لاله»
﷽ احکام یار: 💢 حائض و سوره هاي سجده دار سوال: آیا زن حائض می تواند سُوَر عزائم و آیات سجده دار را تلاوت کند؟ پاسخ:الف) قرائت آیه ای که سجده واجب دارد، بر زن حائض حرام است. ب) اما نسبت به قرائت بقیه آیات این سور، نظر مراجع عبارت است از: آیات عظام: امام، آیت‌الله بهجت، آیت‌الله‌ فاضل و آیت‌الله نوری: خواندن تمام سوره ای که سجده واجب دارد بر زن حائض، حرام است. (حتی «بسم الله» آن) آیات عظام: آیت الله خامنه ای،‌ آیت‌الله خویی، آیت‌الله مکارم، آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله صافی: فقط خواندن آیه سجده بر زن حائض حرام است و خواندن بقیه آیات این سور،‌ اشکالی ندارد. آیات عظام: آیت‌الله زنجانی و آیت‌الله وحید: بنابر احتیاط واجب،‌ قرائت تمام سوره هایی که سجده واجب دارد، بر زن حائض (نفساء و شخص جنب) حرام است. منبع: توضیح المسائل مراجع عظام، م 355؛ توضیح المسائل آیت الله وحید، م 361؛ اجوبه الاستفتائات، س 199
برگزاری مراسم جشن روزه اولیها..بااجرای خوب عموروحانی به همراه مسابقه، بازی،درست کردن کاردستی اریگامی برای بچه ها،به همراه افطاری وخواندن نمازجماعت وپذیرایی باکیک ودادن هدیه وگل به دخترای عزیزروزه اولی. اجرای برنامه توسط دانش آموخته مدرسه علمیه عالی کوثر شهرستان فردیس سرکار خانم اعظم آرام در پایگاه بسیج کوثر ولایت سرآسیاب