eitaa logo
حیات طیبه
172 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
10.8هزار ویدیو
139 فایل
❤اللهم عجل لولیک الفرج ❤اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
حیات طیبه
‍ 🚨بازخوانی مواضع رهبر انقلاب درباره «باغی انقلاب» 🔹روز گذشته تصویری از حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در کنار یکی از سران فتنه منتشر شد؛ این هم‌نشینی اتفاقی در مراسم ختم مرحوم صانعی رخ داد. با این حال اما این هم‌نشینی حواشی خاص خود را به همراه داشت. 🔹اصلاح‌طلبان سعی کردند از این هم‌نشینی و دست دادن معاون رییس‌جمهور با خاتمی بهره‌برداری‌های سیاسی خود را انجام دهند. در این میان اما مهم‌ترین مسئله بازخوانی مواضع شخص رهبر انقلاب نسبت به سران فتنه است؛ مواضعی که در طول این سال‌ها هیچگاه ذره‌ای دچار تزلزل و تغییر نشده است. 🔹مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ماه سال ۸۹ فرمودند: این کسانی که شما بهشان می‌گویید «سران فتنه»، کسانی بودند که دشمن این‌ها را هل داد وسط صحنه. البته گناه کردند. نبایستی انسان بازیچه‌ی دشمن شود؛ باید فوراً قضیه را بفهمد. اگر اول غفلتی کرده است، وسط کار وقتی فهمید، بلافاصله بایستی راه را عوض کند. خوب، نکردند. عامل اصلی دیگرانی بودند که طراحی کرده بودند، به خیال خودشان محاسبه کرده بودند. به گمان آنها بساط جمهوری اسلامی بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقیقت دین، حتّی شعارهای دینی هم باقی نمانَد؛ برنامه این بود.  🔹رهبر انقلاب در تاریخ ۱۵ بهمن ۸۹ گفتند: آخرین نمایشنامه‌ی آنها که روی صحنه آمد، همین فتنه‌ی ۸۸ بود. در حقیقت، یک تلاشی بود. یک عده‌ای در داخل، به خاطر حب به نفس، حب به مقام- از این قبیل امراض خطرناک نفسانی- اسیر این توطئه شدند. من بارها گفته‌ام؛ طراح و نقشه‌کش و مدیر صحنه، در بیرون از این مرزها بود و هست. در داخل با آنها همکاری کردند؛ بعضی دانسته، بعضی ندانسته. 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۶ آبان ۸۸ بیان کردند: من روز اول این را پیغام دادم به همین حضراتی که صحنه‌گردان این قضایا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پیغام خصوصی دادم. من اگر یک وقتی توی نماز جمعه یک حرفی می زنم، این ابتدا به ساکن نیست؛ حرف خصوصی، پیغام خصوصی، نصیحتِ لازم انجام می گیرد، وقتی انسان ناچار می شود، یک حرفی را می‌آورد در علن بیان می کند. من پیغام دادم، گفتم این را شما دارید شروع می‌کنید، اما نمی توانید تا آخر کنترل کنید؛ می‌آیند دیگران سوءاستفاده می کنند. حالا دیدید آمدند سوءاستفاده کردند. مرگ بر اسرائیل را خط زدند! مرگ بر آمریکا را خط زدند! معنای این کار چیست؟ 🔹ایشان در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۹۵، در پاسخی سخت و محکم به موضوع «آشتی ملی» که از سوی رئیس دولت اصلاحات مطرح شده بود، فرمودند: یک عده‌ای تعبیر «آشتی ملی» را می‌گویند؛ اینها به نظر من معنی ندارد؛ مردم با هم متحدند؛ چرا می‌گویید آشتی؟ مگر مردم باهم قهرند؟ بله، مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی هم نمی‌کنند. با آنها که به روز عاشورا اهانت کردند قهر هستند. 🔹رهبر انقلاب در ۱۹ بهمن ۹۶ گفتند: در انتخابات سال ۸۸، آن کسانی که فکر می‌کردند در انتخابات تقلب شده، چرا برای مواجهه‌ با تقلب، اردوکشی خیابانی کردند؟ چرا این را جواب نمی‌دهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومی، نخیر، به شکلی که قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟ در جلسات خصوصی می‌گویند ما اعتراف می‌کنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا برای کشور هزینه درست کردید؟ اگر خدای متعال به این ملت کمک نمی‌کرد، گروه‌های مردم به جان هم می‌افتادند، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتاد؟ 🔹بنظر می‌رسد ضربات سختی که در دو دهه گذشته بر پیکره جریان اصلاحات وارد شده، به‌خصوص در هشت سال دولت ویرانگر حسن روحانی، باعث شده تا سران این جریان با سواستفاده از «سلام‌های اجباری» و «هم‌نشینی‌های اجباری» که از قبل با میدان‌داری سیدحسن خمینی برنامه‌ریزی می‌شوند، وجه عمومی خود را بازسازی کنند! 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توی این گردباد نکنه امام‌رضا ع یه‌خانمی رو از وسط اروپا دستشو بگیره بیاره اینجا خادمش کنه ولی من‌وتو جا بمونیم... چقد این چندجمله‌ی حاج مهدی رسولی توش حسرت بود؛ نکنه جدی‌جدی جا بمونیم. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰هشدار امام حسین علیه‌السلام درباره تبعات‌ترک امر به معروف و نهی از منکر:تحریف دین و انحراف و تفرقه در جامعه - بخش اول 🔹دکتر سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، روز سه‌شنبه 27 تیر در سی‌ودومین جلسه از سلسله جلسات حکمت سیاسی اسلام در قرآن به ارائه موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» پرداخت. در اندیشه‌ی اسلامی حکم فقط برای خداست 🔸اگر از حکمت سیاسی اسلام صحبت می‌کنیم، تفاوت‌های اساسی و بنیانی این اندیشه با سایر اندیشه‌ها چیست؟ آیا تمایزاتی که بین این اندیشه با سایر اندیشه‌ها وجود دارد، امتیاز محسوب می‌شود؟ 🔸یکی از بحث‌های مهمی که در تاریخ اندیشه­‌ها‌ی سیاسی از قدیم مطرح بوده، این است که چه کسی باید حکم براند و چگونه انتخاب شود؟ نظریات بسیار مختلف و متعددی وجود دارد. اندیشه‌ی اسلام بیان می‌کند که حکم فقط برای خداست و حتی اطاعت از پیامبر، اطاعت از خداوند است «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ» 🔸دولت، نهادی‌ست که به اصطلاح در جایگاه حکم می‌نشیند. حال اگر حکم فقط از آن خداست و جایگاهی آمده و شروع به حکم دادن کرده و این حکم‌ها با حکم خدا متفاوت بود، حتی معارض بود، اینجا چه باید کرد؟ این بحث مهمی است که مفصل جلسات قبل و در کتاب «بنیان اندیشه سیاسی اسلام در قرآن» تا حدی که بضاعت بوده، درباره آن صحبت کردیم. دخالت­ دولت­‌ها در حوزه­‌ی اجتماعی و خصوصی 🔸چه در اندیشه‌های غربی و انواع حکومت در آن (لیبرالیستی، مارکسیستی و ...)، و چه در اندیشه دینی که در آن حکم از آن خداست و خداوند باید حکم براند؛ از طریق پیامبر، از طریق ائمه، از طریق اولی­الامر که به اعتقاد ما مثلاً همین ولایت فقیه باشد؛ سئوال این است که با توجه به اینکه افراد در این جامعه حریمی دارند، آیا حکومت می‌تواند وارد این حریم شود یا خیر؟ 🔸در حوزه‌ی اجتماعی، تقریباً همه اذعان دارند که حکومت‌ها می‌توانند حکم کنند و قوانین وضع کنند. در حوزه‌ی خصوصی نیز حتّی کسانی که خیلی مخالف دخالت دولت در حوزه‌ی خصوصی هستند، این نکته را بیان می‌کنند که در موارد استثنا، اگر مصالح عمومی در خطر بی‌افتد، دولت‌ها می‌توانند حکم کنند. دخالت افراد یک جامعه در حوزه امر و نهی 🔸اگر برای دولت‌ها قائل بودید که می‌توانند در حوزه اجتماعی و خصوصی وارد شوند و حکم کنند، حال آیا شهروند و یا یک فرد از جامعه هم می‌تواند امر و نهی کند؟ آن شخص کیست و چه جایگاهی دارد؟ اگر یک شخص بتواند امر و نهی کند، آن موقع مناسبات چگونه شکل می‌گیرد؟ 🔸یکی از تمایزات اندیشه سیاسی اسلام که به صراحت آن را بیان می‌کند جایگاهی است که برای تک­تک آحاد جامعه قرار می‌دهد و مناسبات جدیدی را در یک جامعه، به ویژه در مباحث اندیشه‌ی سیاسی شکل می‌دهد. برای هرکس در این مناسبات، امکان امر و نهی قائل می­شود. حال سئوالی که مطرح می‌شود این است که این امکان چه امتیازی است و چه خروجی خواهد داشت؟ ترک امر به معروف و نهی از منکر منجر به تحریف دین و انحراف جامعه 🔸دو سال قبل از فرمایشاتی که امام حسین علیه­‌السلام از روز حرکت خود از مدینه تا کربلا و روز عاشورا داشتند، در اجتماع بزرگ مسلمان‌ها در حج و در منا در جمع نخبگان آن زمان می‌فرمایند جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن ترک شود، دچار انحراف می‌شود. ادیان قبل چرا دچار تحریف شدند؟ به خاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر. اگر این واجب را ترک نمی‌کردند، دچار آن فرجام را نمی­‌شدند. امام هشدار می‌دهند که الان هم اگر این واجب ترک شود، دوباره همان فرجام می‌تواند در انتظار شما هم باشد. این هشدار به موقع امام حسین علیه­السلام اگر جدی گرفته می‌شد، چه بسا فاجعه‌ی عاشورا پیش نمی‌آمد. ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰هشدار امام حسین علیه‌السلام درباره تبعات‌ترک امر به معروف و نهی از منکر:تحریف دین و انحراف و تفرقه در جامعه - بخش‌ دوم امر به معروف و نهی از منکر و حفاظت از حدود الهی از کارویژه­‌های آحاد مردم در جامعه­‌ی اسلامی 🔸چرا امام حسین این حرکت را شروع کردند و بر چه مبنایی خودش و زن و فرزند را وسط میدان آوردند؟ «أنا من حسین» که پیامبر می‌فرماید به این خاطر است که امام حسین آمد و دین پیامبر از انحراف حفظ کرد. یک جا شما دعوت به خیر دارید، اما این دعوت نیست، بلکه امر است. این به‌عنوان یک وظیفه‌ و کارویژه‌ مهم در جامعه دینی است. اگر بیان می‌شود «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ»، اگر جامعه‌ای یا یک حکومتی تشکیل دادید، فقط یکی از مسائل آن «أَقامُوا الصَّلاةَ» است و مسائل دیرگی هم هست که بیان می‌کند که آحاد جامعه «أَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنكَرِ». یعنی اگر در جامعه مستقر شدید و مناسباتی که خواستید را شکل دادید، یکی از مناسباتی که شکل پیدا می‌کند، بحث امر به معروف و نهی از منکر است. در تعبیری بیان می‌شود «وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ» هر کدام نسبت به یکدیگر چنین نقشی دارند. بعد توضیح می‌دهد «يَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَ يَنهَونَ عَنِ المُنكَر» حتی نماز را بعد از این تعبیر بیان می‌کند «وَيُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ» و آخر می‌فرماید «وَيُطيعونَ اللَّهَ وَرَسولَهُ». یکی از مصادیق اطاعت از خدا، انجام مأموریت و مسئولیت‌هایی‌ست که خداوند تعریف می‌کند. اینجا نباید گفت این به من چه ربطی دارد و همان‌طور که اقامه نماز در جامعه­ی دینی بیان شده است، امر به معروف و نهی از منکر هم باید انجام داد. «وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ» می‌فرماید شما اینجا مسئولیتی دارید. حضرت امیر علیه‌السلام در زمان حکومت خود به همه‌ی مردم می‌فرمایند «فَلَا تَکُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشُورَةٍ بِعَدْلٍ»؛ شما اینجا وظیفه‌تان این است که از زدن یک حرف حق یا از مشورتی در موضوع عدل خودداری نکنید. لذا این­گونه نیست که بگویید من رأی داده‌ام و دیگر چیزی به من مربوط نیست. اهمیت شناخت ابعاد احکام امر به معروف و نهی از منکر 🔸یکی از تعابیری که بعضاً مطرح می‌شود این است که در صورت امر به معروف و نهی از منکر هرج و مرج می‌شود و جامعه دچار تفرقه می‌گردد. البته این به معنای تایید هرج و مرج نیست؛ اگه گفته می‌شود نماز، نماز احکامی دارد، ظرایفی دارد، لطایفی دارد، دقت‌هایی دارد که باید آن‌ها را انجام داد و اگر آن‌ها را انجام ندهید، کل نماز باطل است. این­طور نیست که هر کسی، هرکاری بکند. کار فقه و فقاهت همین است که این ابعاد احکام را دقیق و روشن کند که این کار امثال من نیست؛ کار فقهاست. 🔸یکی از قوت‌ها و امتیازات همین است که می‌فرماید « لَا تَجَسَّسُوا» تجسس نکنید، «لايَعتب» غیبت نکند، یعنی با این ملاحظات، خروجی یک کار پاکیزه و تمیز می‌شود. پیرایه‌های غلط را باید برداشت. اینگونه نیست که کار غلطی به اسم امر به معروف انجام گیرد. نه، این امر معروف نیست، مثل نماز که احکامی دارد و اتفاقاً یکی را هم که انجام ندهید، همه نماز باطل است. در امر به معروف، ابعاد خیلی مهم است. ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🚨 ترور ۴نفر از کارکنان پلیس راه سیستان‌وبلوچستان 🔹در حمله تروریستی به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان ۴نفر از ماموران پلیس راه به شهادت رسیدند. 🔺اولین تصاویر از شهدای حمله تروریستی به گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ وقت از گناهکار(بی حجاب و ...) طرفداری نکن و خودتو از چشم خدا ننداز چون خدا اول برکتو از زندگیت میبره ... تمام زندگیت امربه‌معروف و نهی از منکر باشه از هر فرصتی استفاده کن توی خونه توی کوچه توی خیابان و ... گاهی مستقیم گاهی غیرمستقیم برکت رو با امربه‌معروف و نهی از منکر به خونه خودت و جامعه بیار. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
(پرسمان و بصیرت) ✨﷽✨ 🟢 آیا نرم و ملایم بودن اخلاق پیامبر امر نسبی بوده یا اینکه ایشان مطلقاً و در همه موارد اخلاقشان نرم و لطیف بوده است؟ 🌾🍃🌾 ✅ پاسخ سوال: 🔴 🔻پیغمبر در مسائل فردی و شخصی نرم و ملایم بود نه در مسائل اصولی و كلی. در آنجا پیغمبر صددرصد صلابت داشت یعنی انعطاف ناپذیر بود. یك وقت كسی رفتار بدی راجع به شخص پیغمبر می كرد، مثلاً به شخص پیغمبر اهانت می كرد. این، مسأله ای بود مربوط به شخص خودش. و یك وقت كسی قانون اسلام را نقض می كرد، مثلاً دزدی می كرد. آیا اینكه می گوییم پیغمبر نرم بود مقصود چیست؟ آیا یعنی اگر كسی شرب خمر می كرد پیغمبر می گفت مهم نیست، تازیانه به او نزنید، مجازاتش نكنید؟ ! آن، دیگر مربوط به شخص پیغمبر نبود، مربوط به قانون اسلام بود. آیا اگر كسی دزدی می كرد باز پیغمبر می گفت مهم نیست، لازم نیست مجازات بشود؟ ! ابداً. پیغمبر در سلوك و در امور شخصی نرم و ملایم بود ولی در تعهدها و مسؤولیتهای نهایتْ درجه صلابت داشت. 🟢 اگر دعوت به دین با اجبار ممکن نیست، چرا پیامبر با کفار می‌جنگیدند؟ آیا توجه اکیدی که اسلام نسبت به جهاد نموده و فضایل و ثواب‌هایی که برای آن مقرر داشته نشان دهنده این است که واقعاً اسلام دین شمشیر است؟ 🌾🍃🌾 ✅ پاسخ سوال: 🔴 اسلام یك مطلب را از آنِ بشریت می‌داند؛ اسلام هر جا كه توحید به خطر بیفتد برای نجات توحید می‌كوشد، چون توحید عزیزترین حقیقت انسانی است. 🔻 اگر كسی از جان خودش دفاع كند، همچنین می گوییم اگر ناموس كسی مورد تجاوز واقع شد باید دفاع كند، اگر مال و ثروت كسی مورد تجاوز قرار گرفت باید دفاع كند، اگر سرزمین مردمی مورد تجاوز واقع شد باید دفاع كنند. 🔹می گویم اگر جان یا مال و یا سرزمین مردمی مظلوم مورد تجاوز ظالمی قرار گرفت آیا برای یك شخص سوم شركت در دفاع از مظلوم كار صحیحی است یا نه؟ 🔸 نه تنها صحیح است بلكه بالاتر است از وقتی كه از خودش دفاع می كند، چون اگر انسان از آزادی خودش دفاع كند، از خودش دفاع كرده، اما اگر از آزادی دیگری دفاع كند از آزادی دفاع كرده كه خیلی مقدستر است. ✨ حقیقتی است كه مال من و شما نیست، مال بشریت است. اگر در جایی توحید به خطر بیفتد- چون توحید جزء فطرت انسان است و هیچ وقت فكر بشر او را به ضد توحید رهبری نمی كند بلكه عامل دیگری دخالت دارد- اسلام برای نجات توحید دستور اقدام می دهد، ولی این معنایش این نیست كه می خواهد توحید را به زور وارد قلب مردم كند بلكه عواملی را كه سبب شده است توحید از بین برود از بین می برد؛ عوامل كه از بین رفت فطرت انسان به سوی توحید گرایش پیدا می كند. 🌿🌾🌿 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه سوزناک حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام توسط استاد عالی 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
هدایت شده از حیات طیبه
﴾﷽﴿✨ 🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿 🌱اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً🌱 🇮🇷@hayatetayebe1
🔹️مشخص شدن دین‌داران واقعی در هنگام سختی و بلا 💠 امام حسین علیه‌السلام در دوم محرّم سال 61 هجرى به اتّفاق ياران خويش به سرزمين كربلا وارد شد، ابتدا به يارانش رو كرد و فرمود: ❇️ «النَّاسُ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعِقٌ عَلى‌ أَلْسِنَتِهِمْ، يَحُوطُونَهُ ما دَرَّتْ مَعايِشُهُمْ، فَإِذا مُحِّصُوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيَّانُونَ».‌ ✳️ مردم، بندگان دنيا هستند و دين همانند چيزى است كه بر زبانشان باشد، تا آنگاه كه زندگى‌شان (به وسيله آن) پر رونق است آن را نگه مى‌دارند، ولى هنگامى كه با مشكلات آزموده شوند، عدد دين‌داران اندک مى‌شود. 📚 آیت‌الله مکارم شیرازی، عاشورا ريشه‌ها، انگيزه‌ها، رويدادها، پيامدها، ص379. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
🏴در کربلا چه گذشت... ▪️ششم محرم الحرام | یاری طلبیدن حبیب ابن مظاهر ازبنی اسد ▪️جناب حبیب بن مظاهر اسدی با اذن امام حسین علیه السّلام برای آوردن یاور و کمک، به قبیله بنی اسد رفت. اسدیان پذیرفتند و حرکت کردند، ولی جاسوسان به عمر سعد خبر دادند و او عده ای را فرستاد تا مانع آنها شوند. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
🏴درس هایی از عاشورا ▪️کاری از گروه هنری رضوان 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا