eitaa logo
حیات طیبه
173 دنبال‌کننده
14.2هزار عکس
11.2هزار ویدیو
143 فایل
❤اللهم عجل لولیک الفرج ❤اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ وقت از گناهکار(بی حجاب و ...) طرفداری نکن و خودتو از چشم خدا ننداز چون خدا اول برکتو از زندگیت میبره ... تمام زندگیت امربه‌معروف و نهی از منکر باشه از هر فرصتی استفاده کن توی خونه توی کوچه توی خیابان و ... گاهی مستقیم گاهی غیرمستقیم برکت رو با امربه‌معروف و نهی از منکر به خونه خودت و جامعه بیار. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
(پرسمان و بصیرت) ✨﷽✨ 🟢 آیا نرم و ملایم بودن اخلاق پیامبر امر نسبی بوده یا اینکه ایشان مطلقاً و در همه موارد اخلاقشان نرم و لطیف بوده است؟ 🌾🍃🌾 ✅ پاسخ سوال: 🔴 🔻پیغمبر در مسائل فردی و شخصی نرم و ملایم بود نه در مسائل اصولی و كلی. در آنجا پیغمبر صددرصد صلابت داشت یعنی انعطاف ناپذیر بود. یك وقت كسی رفتار بدی راجع به شخص پیغمبر می كرد، مثلاً به شخص پیغمبر اهانت می كرد. این، مسأله ای بود مربوط به شخص خودش. و یك وقت كسی قانون اسلام را نقض می كرد، مثلاً دزدی می كرد. آیا اینكه می گوییم پیغمبر نرم بود مقصود چیست؟ آیا یعنی اگر كسی شرب خمر می كرد پیغمبر می گفت مهم نیست، تازیانه به او نزنید، مجازاتش نكنید؟ ! آن، دیگر مربوط به شخص پیغمبر نبود، مربوط به قانون اسلام بود. آیا اگر كسی دزدی می كرد باز پیغمبر می گفت مهم نیست، لازم نیست مجازات بشود؟ ! ابداً. پیغمبر در سلوك و در امور شخصی نرم و ملایم بود ولی در تعهدها و مسؤولیتهای نهایتْ درجه صلابت داشت. 🟢 اگر دعوت به دین با اجبار ممکن نیست، چرا پیامبر با کفار می‌جنگیدند؟ آیا توجه اکیدی که اسلام نسبت به جهاد نموده و فضایل و ثواب‌هایی که برای آن مقرر داشته نشان دهنده این است که واقعاً اسلام دین شمشیر است؟ 🌾🍃🌾 ✅ پاسخ سوال: 🔴 اسلام یك مطلب را از آنِ بشریت می‌داند؛ اسلام هر جا كه توحید به خطر بیفتد برای نجات توحید می‌كوشد، چون توحید عزیزترین حقیقت انسانی است. 🔻 اگر كسی از جان خودش دفاع كند، همچنین می گوییم اگر ناموس كسی مورد تجاوز واقع شد باید دفاع كند، اگر مال و ثروت كسی مورد تجاوز قرار گرفت باید دفاع كند، اگر سرزمین مردمی مورد تجاوز واقع شد باید دفاع كنند. 🔹می گویم اگر جان یا مال و یا سرزمین مردمی مظلوم مورد تجاوز ظالمی قرار گرفت آیا برای یك شخص سوم شركت در دفاع از مظلوم كار صحیحی است یا نه؟ 🔸 نه تنها صحیح است بلكه بالاتر است از وقتی كه از خودش دفاع می كند، چون اگر انسان از آزادی خودش دفاع كند، از خودش دفاع كرده، اما اگر از آزادی دیگری دفاع كند از آزادی دفاع كرده كه خیلی مقدستر است. ✨ حقیقتی است كه مال من و شما نیست، مال بشریت است. اگر در جایی توحید به خطر بیفتد- چون توحید جزء فطرت انسان است و هیچ وقت فكر بشر او را به ضد توحید رهبری نمی كند بلكه عامل دیگری دخالت دارد- اسلام برای نجات توحید دستور اقدام می دهد، ولی این معنایش این نیست كه می خواهد توحید را به زور وارد قلب مردم كند بلكه عواملی را كه سبب شده است توحید از بین برود از بین می برد؛ عوامل كه از بین رفت فطرت انسان به سوی توحید گرایش پیدا می كند. 🌿🌾🌿 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه سوزناک حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام توسط استاد عالی 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
هدایت شده از حیات طیبه
﴾﷽﴿✨ 🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿 🌱اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً🌱 🇮🇷@hayatetayebe1
🔹️مشخص شدن دین‌داران واقعی در هنگام سختی و بلا 💠 امام حسین علیه‌السلام در دوم محرّم سال 61 هجرى به اتّفاق ياران خويش به سرزمين كربلا وارد شد، ابتدا به يارانش رو كرد و فرمود: ❇️ «النَّاسُ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعِقٌ عَلى‌ أَلْسِنَتِهِمْ، يَحُوطُونَهُ ما دَرَّتْ مَعايِشُهُمْ، فَإِذا مُحِّصُوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيَّانُونَ».‌ ✳️ مردم، بندگان دنيا هستند و دين همانند چيزى است كه بر زبانشان باشد، تا آنگاه كه زندگى‌شان (به وسيله آن) پر رونق است آن را نگه مى‌دارند، ولى هنگامى كه با مشكلات آزموده شوند، عدد دين‌داران اندک مى‌شود. 📚 آیت‌الله مکارم شیرازی، عاشورا ريشه‌ها، انگيزه‌ها، رويدادها، پيامدها، ص379. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
🏴در کربلا چه گذشت... ▪️ششم محرم الحرام | یاری طلبیدن حبیب ابن مظاهر ازبنی اسد ▪️جناب حبیب بن مظاهر اسدی با اذن امام حسین علیه السّلام برای آوردن یاور و کمک، به قبیله بنی اسد رفت. اسدیان پذیرفتند و حرکت کردند، ولی جاسوسان به عمر سعد خبر دادند و او عده ای را فرستاد تا مانع آنها شوند. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
🏴درس هایی از عاشورا ▪️کاری از گروه هنری رضوان 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد بزرگواری می‌گفت «ما باید نگران باشیم که منافعِمان، روزی ما را مقابل امام حسین(ع) قرار دهد!» اگر ما با تمنّیات نَفْس، تصفیه‌حساب نکرده باشیم، هوس‌های کهنه‌شده و پشت‌سر انداخته‌شده، در لحظۀ تصمیم‌گیری همگی به‌یک‌باره سر برمی‌آورند و سهمشان را می‌خواهند! اگر ما مهیّا نشده باشیم، گرفتار می‌شویم. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
حیات طیبه
🔰هشدار امام حسین علیه‌السلام درباره تبعات‌ترک امر به معروف و نهی از منکر:تحریف دین و انحراف و تفرقه
🔰هشدار امام حسین علیه‌السلام درباره تبعات‌ترک امر به معروف و نهی از منکر:تحریف دین و انحراف و تفرقه در جامعه - بخش سوم امر به معروف، مانع تفرقه و اختلاف 🔸بحثی که وجود دارد این است که زاویه‌ی جایگاه امر به معروف در نظام هستی و نظام حکمرانی اندیشه‌ی دینی چیست؟ یکی از بحث‌های مهم برای یک جامعه‌ی دینی، همین وحدت و همبستگی و عدم­تفرقه و پراکنده شدن جامعه است. تعبیر «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» تاکید دین است. بلافاصله بعد از این بیان می‌فرماید نعمتی که خدا به شما داده این است که در جامعه دچار دشمنی با هم بودید «إِذ كُنتُم أَعداءً»، اتفاقاً دین آمد که قلب‌ها را به هم نزدیک کند «فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم». حالت‌های پراکندگی تبدیل شد به یک نوع برادری «فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا». وقتی صحبت از یک جامعه و حکومت دینی می‌شود، برای این است که بتوان، جامعه را از تفرقه و دشمنی خارج کرد و دل‌ها را بهم نزدیک کرد «إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم». قلب‌ها به هم نزدیک شود، برادری شکل بگیرد. بلافاصله بعد از همین آیاتی که بیان می‌کند که وحدت باید باشد و تفرقه نباید باشد، می­فرماید «وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» وقتی در موضع امر به معروف قرار می‌گیرید باید امر به معروف و نهی از منکر کنید. این موضوع را ادامه‌ی آیه‌ای می‌گوید که باید وحدت داشته باشید، باید بین آحاد جامعه دوستی باشد، دشمنی تبدیل به برادری شود «إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا». بر خلاف این که بعضی می‌گویند امر به معروف جامعه رو بهم می‌ریزد و دو قطبی درست می‌کند، اتفاقاً بیان می‌کند امر به معروف وقتی می‌آید، مانع تفرقه و اختلاف می‌شود، مانع دشمنی‌ها می‌شود. چرا که اگر گفته می‌شود یک حقیقتی یا صداقتی خوب است، این معروف است، اگر جامعه همه نگهبان آن باشند، نتیجه‌اش باعث دوستی بیشتر می‌شود. اگر جامعه‌ای مرتب مراقب باشد که مثلاً صداقت در جامعه تضعیف نشود، این آیا باعث تفرقه می‌شود یا باعث تقویت می‌شود؟ امر به معروف و نهی از منکر عامل رستگاری جامعه 🔸دقیقاً در ادامه همین آیه بیان می‌فرماید اگر می‌خواهید رستگاری و نیک‌فرجامی داشته باشید، لازم است که این مناسبات در روابط بین جامعه شکل بگیرد که همدیگر را دعوت به خیر کنند، امر به معروف کنند، نهی از منکر کنند، «وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ». در ادامه در آیه‌ی بعد می‌فرماید « وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ» کسانی که می‌گویند امر شخصی‌ست، هرکس به دین خود، اتفاقا در اینجاست که تفرقه، چندگانگی، دوگانگی، دوقطبی، چندقطبی شکل می‌گیرد. آن چه موجب یگانگی جامعه می‌شود، موجب برادری در جامعه می‌شود «فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا»، محور وحدت «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» می­گردد، امر به معروف است. محور «حَبلِ اللَّهِ» آن چیزی باید باشد که معروف است و می‌تواند یک جامعه را انسجام بدهد؛ نه موضوعات گذرای دنیوی که حالا فعلأ با هم اختلاف نداشته باشیم و هرکس کار خود را انجام دهد. چون رب العالمین می‌داند که آن‌موقع اختلاف از جای دیگر بروز پیدا می‌کند. وقتی که از «معروف» فاصله گرفته شود یعنی مثلاً اگر صداقت را معروف می‌دانید، ممکن است کسی با چند دروغ باعث شود اختلافی شکل پیدا نکند اما بعد آثار آن از جای دیگر بیرون می­زند. 🔸«كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ» می‌فرماید اتفاقاً امتیاز شما به همین است که «تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ». اگر مناسبات اجتماعی جامعه‌ای بر این مبنا شکل گرفت، این ویژگی را خواهد داشت. اینکه امام حسین می‌فرماید چرا ادیان قبل دچار انحراف شدند، چون یک واجب اساسی را که می‌توانست جامعه را حفظ کند و رستگاری را شکل دهد، ترک کردند. با همین بازی‌هایی که مطرح می‌شود که در حریم دخالت نکنید، هرکس به دین خودش، مگر شما چه کاره‌اید؟ می‌خواهید به زور بهشت ببرید؟ این حرف‌ها همیشه با ادبیات مختلف مطرح می‌شود، فکر نکنید این حرف‌ها ابداعات یا شاهکارهایی‌ست که جدید مطرح می‌شود، حتی با ادبیات‌های بعضاً متنوع‌تری در دوران جاهلیت بوده است. ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰هشدار امام حسین علیه‌السلام درباره تبعات‌ترک امر به معروف و نهی از منکر:تحریف دین و انحراف و تفرقه در جامعه - بخش‌ چهارم امر به معروف و نهی از منکر از احکام ثابت تمام ادیان الهی است 🔸خداوند بعد از اینکه می­فرماید «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ»، شاهد می‌آورد که ببینید کسانی که قبلاً بودند «وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ» اگر همان را عمل می‌کردند، برایشان بهتر بود و دچار آن فرجام نمی‌شدند. بعد تعبیر می‌کند که در بین آن‌ها هم آدم‌های مؤمنی بودند، اما خیلی‌ها این موضوع را رها کردند «وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ». فسق یعنی عهدی که بسته بودند، شکستند. که اگه دچار این مشکلات شدند «وَباءوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَضُرِبَت عَلَيهِمُ الذّله». البته آن‌ها همه اینطور نبودند «لَيْسُوا سَواءً» بله در بینشان آدم‌های خوب هم بودند، «مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ يَتْلُونَ آيَاتِ اللَّهِ آنَاءَ اللَّيْلِ وَهُمْ يَسْجُدُونَ» در بین آن‌ها آدم‌های خوبی هم هستند، نماز شب می­خوانند، آیات خدا را می‌خوانند،«وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ» می‌فرماید این مسئله، موضوعی نیست که مخصوص دین اسلام باشد، بلکه جز احکام ثابت تمام ادیان الهی است، و اتفاقاً آن‌هایی که دچار تحریف شدند به خاطر این بود که آن را کنار گذاشتند. 🔸ممکن است کسی در انجام این واجب کار غلطی انجام بدهد، فضولی بی­خودی بکند، این بحث‌ دیگری است و چیزی که قرآن و خداوند خواسته، این نیست؛ این اسلام ناب نیست. چیزی که بی‌پیرایه باشد این است که نسبت به مسائل غلط که در جامعه هست، نباید بی­تفاوت نشست. آحاد جامعه دینی نسبت به یکدیگر در این موضع­اند «وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ»، بعد بلافاصله می‌فرماید امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند. آنوقت که این کار انجام شود «أُولَئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ» مشمول رحمت خدا قرار می‌گیرند. آنچه که خداوند درباره بندگان خوب خود می­فرماید «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ» منظور چیست؟ «الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ» که این برای همه آحاد جامعه است؛ «وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ» فقط مربوط حکومت نیست که فقط به مسئولین دستور حفظ حدود خدا را بدهد «وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ» امتیاز «خَيْرَ أُمَّةٍ اُخرِجَت لِلنَّاسِ»است. لذاست که «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ» یعنی اینکه این امکان را پیدا کردند که بر مبنای جامعه‌ی دینی، حکومت شکل دهند. «وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ» این برای همه است و برای افراد خاصی نیست. انقلاب اسلامی آمد تا دوباره امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند 🔸چون در آستانه‌ی محرم و شب اول محرم هستیم که به هر حال ویژگی اصلی قیام امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر است. این موضوع بحث مهمی در اندیشه‌ی شیعی و اندیشه ناب اسلام است و آنقدر مهم هست که شخصیت بزرگی همچون امام حسین علیه­السلام دردانه­ی هستی، تمام جان خود و فرزندانش را برای آن تقدیم می‌کند «إِنّی لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً» «اُرِيدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهي عَنِ الْمُنكَرِ» تعبیر این است که اینجا وظیفه‌ای وجود دارد، کار مهمی که به اصطلاح یک فرهنگ است، یک مکتب، یک گفتمان و یک تفکر است. 🔸انقلاب اسلامی آمد تا دوباره آن را احیا کند، شهدای بزرگوار چه در دفاع مقدس، چه در انقلاب، چه اخیراً در دفاع حرم برای همین بحث رفتند که این موضوع باید حفظ شود که به تعبیر قرآن کریم، تمایز و امتیاز اندیشه سیاسی اسلام است «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ» و بعد می‌فرماید «تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ». 🔸این یک اشاره‌ی کوتاه در حد بضاعت دانش‌آموزی و کم من بود، تأملات بیشتری بکنید، مخصوصاً به آیات قرآن، به تفاسیر علمای بزرگ اسلام به ویژه تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی مراجعه کنید، تفسیر حضرت آیت الله جوادی را ان شا الله ملاحظه بفرمایید که این بحث چگونه می‌تواند در اندیشه‌ی سیاسی و در عمل سیاسی، ظهور و بروز پیدا کند. ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
💢دولت پاسخگو باشد... 🔺حاج مهدی سلحشور خطاب به سخنگوی دولت 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی سبب نیست که طعن و نیشهایشان را این روزها نثار این زاده ی مجاهد میکنند. حاج مداحی که أشداء علی الکفار وارد میدان مبارزه با کومله های وحشیِ متجاوز می شود باید هم از تیررس قلم نحس مواجب بگیرانِ در امان نباشد. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گاهی وقت ها عتاب، نشانه مودت است ▫️ اظهار ناراحتی به مومن 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0