8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینم نمونه دیگه
صلی الله علیک یا اباعبدالله
نام حسین چه میکنه با دلها
♨️ دروغ بزرگ استخدام روحانیون در بانکها!
➖ وقتی جای ۳۶ با ۲۰ هزار عوض میشود
🔹 مصباحی مقدم، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی روز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ گفتوگویی را با خبرگزاری صداوسیما درباره موضوعات مختلف اقتصادی انجام داده بود و در این مصاحبه به استقرار ناظران شرعی در بانکها هم اشاره کرده بود، اما یکی از رسانه های داخلی با انتخاب گزینشی بخش کوتاهی از مصاحبه و برداشت و تحلیل کاملاً اشتباه تیتر زده بود «حضور روحانیون در بانکها قطعی شد؟ / چند روحانی در بانک مشغول به کار میشوند؟»؛ پس از آن هم برخی در فضای مجازی این دروغ بزرگ را نشر داده و از آن علیه روحانیت بهره برداری کردند.
🔻حجتالاسلاموالمسلمین مصباحیمقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه:
◻️ بانک مرکزی در دوره جدید به فکر افتاده است همانطور که نظارت بر مدیریت بانکها و اجرای سایر قوانین بانکی دارد باید بر بعد شرعی بانکها هم نظارت کند، بنابراین باید کسانی که آشنا با مسائل فقهی و بانکی باشند در بانکها حضور داشته باشند، البته منظور ما از بانکها شعب بانکی نیست، بلکه هر بانک یک ناظر شرعی است. ما ۳۶ بانک داریم بنابراین ۳۶ ناظر شرعی نیاز است.
◻️ ناظران شرعی باید
۱- تخصص در مسائل پولی و بانکی به طور مثال دکترای اقتصاد باشند
۲- علاوه بر این باید با مسائل شرعی و فقهی بانکها هم آشنا باشند.
◻️ ناظران حق دخالت در امور مدیریت بانکها را ندارند، بلکه تنها نظارت می کنند وباید به شورای فقهی گزارش بدهند.
◻️ استخدام ۲۰ هزار روحانی برای ۲۰ هزار شعبه بانکی یک شانتاژ رسانه ای است و مخلوق ذهن های بیمار است و مستند به اطلاعات درستی نیست.
مشروح گفتوگو + صوت👇
https://hawzahnews.com/xbRNL
@hawzahnews| حوزهنیوز
♦️بدرقه تاریخی سالک الیالله تا بهشت
https://eitaa.com/hazratzahrah/9082
12.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدیه به روح مطهر آیت الله ناصری ره
🔻 دولتِ بازگشت به اصالتهای انقلابی:
«نقطۀ عطف» نسبت به گذشته
مهدی جمشیدی
۱. نمیتوان گفت «گذشته»، گذشته است. گذشته، یک «تاریخ» نیست که با سپریشدن «زمان»، بگذرد و تمام بشود، بلکه گذشته، ساختۀ «سیاستها» و «برنامهها» و «کارهای انجامشده و انجام نشده» است. اگر چنین است که هست، پس گذشته میتواند تا سالها بر «حال» و «آیندۀ» ما سایهافکن باشد و ما را رها نکند. ما در حصار شرایطی هستیم که میراث گذشته است و این میراث، تا مدّتها، ما را در درون خود تعریف میکند. ازاینرو، «جابجاییهای سیاسی» بهمعنی رخدادن تحوّلات دفعی و ناگهانی نیست و نباید توقع داشت که با چرخش از دولتی به دولتی دیگر، وعدههای دولت جدید، یکباره محقّق شوند و امور پراکنده و درهمریخته، سامان یابند. دولت جدید، تا مدّتها درگیر تنّفس در فضایی است که طی هشت سال، ساختهوپرداخته شده است و گریزی هم ندارد. «ساختارهای کلان اجتماعی»، مغلوب ارادههای ما نیستند که بتوان با معجزه، وضع را بهناگهان، وارونه کرد. آنان که شتابزدهاند و بیصبری میکنند، نه «تاریخ» را شناختهاند و نه قدرت «ساختارهای ریشهدارِ به ارث مانده از گذشته» را. باید از درون همین «شرایط فروبستگی» و «فضای انقباضی»، راهی به بیرون یافت و چشماندازی نو آفرید. آنکه در قفس است، قفس را میشکند و از پرواز، سنّت میسازد. باید در تنگنای همین قفس تاریک، روزنهای یافت و میلههای پولادینِ ساختار را شکست. بدینجهت، دولت جدید ناچار است در «فضای قهری و موروثیِ بهجامانده»، کنشگریِ مقدّماتیِ خویش را تعریف کند و بهتدریج، خویشتنِ متفاوتش را نشان بدهد.
۲. اگر آن گذشتهای که در اینجا به آن اشاره شد، بیاندازه تلخ و تباه باشد، دشواریهایش چندین برابر خواهد شد و چرخش و انتقال نیز، دیریابتر. دربارۀ گذشتۀ هشتسالهای سخن میگوییم که حاکمیّت و جامعه، «متوقف» بر برجام شد و همۀ امکانهای تاریخیِ ما، «مشروط» به ارادۀ دیگریِ تمدّنیمان گردید. ایران در آن هشتسال، ایستاد و درجا زد؛ چراکه همهچیز به برجام، «مشروط» و «موقوف» شد. هنگامیکه علّتالعلل در بیرون از ارادۀ ما تعریف شود و از ما، تصویری سست و ضیف ترسیم شود، عاقبتی جز این نیز در انتظار نخواهد بود. ما دربارۀ یک «گذشتۀ متوسط» یا «گذشتۀ رقیق» سخن نمیگوییم؛ بلکه سخن دربارۀ «گذشتۀ روبهعقب و پسرونده» است که فرصتها و مجالهای مهمی را از ما ستاند و چالشهای بزرگ آفرید و مصائب تلخ پدید آورد. هم دردهای تازهای شکل گرفتند و هم دردهای دیرینه، ریشهدارتر شدند و تلخیهای فراوان آفریدند. پایان هیچ دولتی، اینگونه دستخوش آسیبدیدگیِ «امید اجتماعی» و «اعتماد سیاسی» نبوده است. این وضع در مقایسه با تمام دهههای پساانقلاب، بینظیر بود. برایناساس، درنظرنگرفتن این گذشتۀ ناخوشایند و غمبار، منصفانه و واقعبینانه نیست و نباید قضاوت دربارۀ کارنامۀ یکسالۀ دولت جدید، فارغ از لحاظکردن «شرایط مردابگونه»ای باشد که از دولت پیشین به او رسید.
۳. دولت جدید، نشان داده است که به وعدههایش، تعهّد و وفاداری دارد و آرمانهایش، انتخاباتی و تشریفاتی نبودند. «قصد گرهگشایی» و «ارادۀ تحوّل»، واقعیّت این دولت است؛ چنانکه در بخشهای مهمی نیز، جنبۀ عملی و عینی یافته است و مشاهدهشدنی است. این دولت بر آن است که نهفقط «امتداد» آن گذشتۀ تباه نباشد، بلکه مسیرهای تازه و راههای روشنی را بگشاید و نظریۀ «دولت اسلامی» را بهعنوان مرحلۀ سوّم از شدنهای تکاملیِ حرکت انقلابی، تحقّق ببخشد. در این دولت، نشاط و طراوت به چشم میخورد و همچنین میل به عبور از دیوانسالاریهای تثبیتشده و غیرانقلابی. این دولت، خواهان پیشروی بر اساس امکانهای بومی و اینجایی است و چشم امید و اعتماد به ارادۀ غرب، ندوخته است. همین نگاه و برداشت، بهمعنی «یک گام تعیینکننده به جلو» است و میتواند افقهای تاریخیِ ما را وسعت بدهد و ظرفیّتهای وطنی را شکوفا سازد. این دولت، راههای ساده امّا کمفایده و ناپایدار را انتخاب نکرده است و نمیخواهد مردم را با گشایشهای موقتی و سطحی بفریبد. همۀ این چشماندازها، از «تغییر ریل» در دولت جدید حکایت میکنند؛ اینک در، بر پاشنۀ دیگری میچرخد و به فضل الهی، اتّفاقات مبارک و دلگرمکنندهای در راه هستند. ازاینرو، باید به تداوم و تقویّت «ارادۀ انقلابی» در این دولت کمک کرد و به آن، «شهامت ساختارشکنیِ هرچه بیشتر» بخشید تا الگوهای فرسودۀ گذشتهها، بازنگردند و روزمرّگی و اکنوناندیشی، مانع چشمدوختن به «جابجاییهای ساختاری» نشوند. «گام دوّم انقلاب»، محتاج دولتی است که همچون «نقطۀ عطف»، ما را از گذشته برهاند و با شتابی معقول و حکیمانه، انقلاب را از مرحلۀ دولت اسلامی عبور بدهد.
📎سرمقاله روزنامۀ ایران:
https://eitaa.com/hazratzahrah/9084
7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستحب است در ماه صفر روزی ده بار این دعا خوانده شود
https://eitaa.com/hazratzahrah/9085
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غبارروبی مضجع مطهر رضوی در سفر رهبر انقلاب به مشهد مقدس
رهبر انقلاب در سفر به مشهد مقدس که بهدنبال تغییر شرایط کرونایی کشور انجام شد، در مراسم غبارروبی مضجع نورانی امام رضا علیهالسلام که در روزهای پایانی ماه محرم برگزار شد، شرکت کردند.
https://eitaa.com/hazratzahrah/9087
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اشک و آه مردم در مراسم وداع با آیت الله ناصری
😭😭😭😭😭
و مردم اینگونه در فراق یک روحانی خودساخته، مردمی، انقلابی، وارسته و اهل دل میسوزند و از او تجلیل میکنند
آیا باز هم کسی میتواند بگوید بین مردم و روحانیت اصیل فاصله افتاده است
https://eitaa.com/hazratzahrah/9088