eitaa logo
هیات حضرت زهرا سلام الله علیها
1هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
9.4هزار ویدیو
135 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 نعل و آدرس وارونه 🔹خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشته " حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات وین میان آمریکا و ایران ممکن است هفته‌ها طول بکشد". ♦️کار آمریکا در چند سال اخیر، نعل وارونه زدن بوده است. تظاهر به توافق می کرده، اما نمی خواسته توافقی را بپذیرد که در کنار رفع نیاز حیاتی خود، عایدی تضمین شده و پایداری هم به ایران برسد. 🔹آنها با همین شگرد، چهار سال کارشکنی و وقت کشی کردند؛ اما غربگرایان بر اساس نعل وارونه غرب، آدرس گمراه کننده می دادند و آمریکا و اروپا را آماده توافق وانمود می کردند. ♦️دم وزیر نفت گرم که گفت "اگر منتظر مذاکرات برجام می‌ماندیم، مردم در زمستان پارسال و امسال نیز با قطعی گاز و برق روبه‌رو می‌شدند". چه فرصت های ذی قیمت و در دسترس که به خاطر وارد شدن دولت قبل در نقشه وقت کشی غرب ( تعلیق و انتظار) از بین رفت. 🔹اگر برخی مدیران در آن هشت سال، حتی مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و تولید و اشتغال را به توافقی که اختیار آن دست دشمن بود، موکول نکرده بودند، قطعا در حل بسیاری از مشکلات، بسیار جلوتر از امروز بودیم. ♦️حداقلش این بود که دیپلماسی را متوقف به سه چهار کشور غربی، متوقف و معطل نمی کردند و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان (و دیگر کشورهای دارای منافع مشترک در تجارت با ایران) را گسترش می دادند. 🇮🇷 https://eitaa.com/hazratzahrah/9071
📸قبلا خشک شدن زاینده رود و دریاچه ارومیه بخاطر اسلام و جمهوری اسلامی بود الان از شرق تا غرب عالم داره خشک میشه و تنها موردی که برای غرب‌زده‌ها جذابه، جای پای دایناسور کف رودخونه‌هاست و کشتی‌هاییه که از دل آب بیرون زده 🦖 https://eitaa.com/hazratzahrah/9072
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مواظب باشیم خلاف مسیر شهدا حرکت نکنیم و الا والله قسم روز قیامت گرفتار خواهیم شد و چه بسا همین دنیا دچار نکبت و بلا شویم https://eitaa.com/hazratzahrah/9077
🖼 |جریان روشنفکر دینی گرفتار بن‌بست معرفتی شده است 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ، رئیس پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: ◼️ جریان موسوم به روشنفکری دینی که در کشورهای مختلف از جمله ایران هم وجود دارد، خیلی وقت است که از لحاظ معرفتی گرفتار بن‌بست‌های شدید شده است و این اختلافات و تناقضاتی که اخیرا از آن‌ها شاهدیم تنها بروز و ظهور برخی از این بن‌بست‌هاست. یکی از جدی‌ترین دلایل این موضوع، تقلید کورکورانه‌ای است که جریانات روشنفکر، بالاخص روشنفکران دینی از مؤلفه‌های معرفتی مدرنیسم و سکولاریسم داشتند. ◼️ به نظر من این طیف نه در روشنفکر بودن صادق‌اند و نه در دینی بودن. روشنفکر کسی است که رویکرد عقلی دارد و روشنفکر دینی به کسی اطلاق می‌شود که دفاع عقلانی از دین بکند؛ یعنی او در عصر جدید و در زمانی که مکاتب فکری مختلفی علیه دین و دینداری ظهور کرده‌اند باید به میدان بیاید و در دفاع عقلی از باورهای دینی دست به کار بشود. روشنفکر دینی واقعی معتقد است با «زبان» و «بیان» عصر کنونی باید به مسائل فکری و عقیدتی بپردازیم. 🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم نمونه دیگه صلی الله علیک یا اباعبدالله نام حسین چه میکنه با دلها
♨️ دروغ بزرگ استخدام روحانیون در بانک‌ها! ➖ وقتی جای ۳۶ با ۲۰ هزار عوض می‌شود 🔹 مصباحی مقدم، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی روز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ گفت‌وگویی را با خبرگزاری صداوسیما درباره موضوعات مختلف اقتصادی انجام داده بود و در این مصاحبه به استقرار ناظران شرعی در بانک‌ها هم اشاره کرده بود، اما یکی از رسانه های داخلی با انتخاب گزینشی بخش کوتاهی از مصاحبه و برداشت و تحلیل کاملاً اشتباه تیتر زده بود «حضور روحانیون در بانک‌ها قطعی شد؟ / چند روحانی در بانک‌ مشغول به کار می‌شوند؟»؛ پس از آن هم برخی در فضای مجازی این دروغ بزرگ را نشر داده و از آن علیه روحانیت بهره برداری کردند. 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصباحی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه: ◻️ بانک مرکزی در دوره جدید به فکر افتاده است همانطور که نظارت بر مدیریت بانک‌ها و اجرای سایر قوانین بانکی دارد باید بر بعد شرعی بانک‌ها هم نظارت کند، بنابراین باید کسانی که آشنا با مسائل فقهی و بانکی باشند در بانک‌ها حضور داشته باشند، البته منظور ما از بانک‌ها شعب بانکی نیست، بلکه هر بانک یک ناظر شرعی است. ما ۳۶ بانک داریم بنابراین ۳۶ ناظر شرعی نیاز است. ◻️ ناظران شرعی باید ۱- تخصص در مسائل پولی و بانکی به طور مثال دکترای اقتصاد باشند ۲- علاوه بر این باید با مسائل شرعی و فقهی بانک‌ها هم آشنا باشند. ◻️ ناظران حق دخالت در امور مدیریت بانک‌ها را ندارند، بلکه تنها نظارت می کنند وباید به شورای فقهی گزارش بدهند. ◻️ استخدام ۲۰ هزار روحانی برای ۲۰ هزار شعبه بانکی یک شانتاژ رسانه ای است و مخلوق ذهن های بیمار است و مستند به اطلاعات درستی نیست. مشروح گفت‌وگو + صوت👇 https://hawzahnews.com/xbRNL @hawzahnews| حوزه‌نیوز
♦️بدرقه تاریخی سالک الی‌الله تا بهشت https://eitaa.com/hazratzahrah/9082
🔻 دولتِ بازگشت به اصالت‌های انقلابی: «نقطۀ عطف» نسبت به گذشته مهدی جمشیدی ۱. نمی‌توان گفت «گذشته»، گذشته است. گذشته، یک «تاریخ» نیست که با سپری‌شدن «زمان»، بگذرد و تمام بشود، بلکه گذشته، ساختۀ «سیاست‌ها» و «برنامه‌ها» و «کارهای انجام‌شده و انجام نشده» است. اگر چنین است که هست، پس گذشته می‌تواند تا سال‌ها بر «حال» و «آیندۀ» ما سایه‌افکن باشد و ما را رها نکند. ما در حصار شرایطی هستیم که میراث گذشته است و این میراث، تا مدّت‌ها، ما را در درون خود تعریف می‌کند. ازاین‌رو، «جابجایی‌های سیاسی» به‌معنی رخ‌دادن تحوّلات دفعی و ناگهانی نیست و نباید توقع داشت که با چرخش از دولتی به دولتی دیگر، وعده‌های دولت جدید، یکباره محقّق شوند و امور پراکنده و درهم‌ریخته، سامان یابند. دولت جدید، تا مدّت‌ها درگیر تنّفس در فضایی است که طی هشت سال، ساخته‌وپرداخته شده است و گریزی هم ندارد. «ساختارهای کلان اجتماعی»، مغلوب اراده‌های ما نیستند که بتوان با معجزه، وضع را به‌ناگهان، وارونه کرد. آنان که شتاب‌زده‌اند و بی‌صبری می‌کنند، نه «تاریخ» را شناخته‌اند و نه قدرت «ساختارهای ریشه‌دارِ به ارث مانده از گذشته» را. باید از درون همین «شرایط فروبستگی» و «فضای انقباضی»، راهی به بیرون یافت و چشم‌اندازی نو آفرید. آن‌که در قفس است، قفس را می‌شکند و از پرواز، سنّت می‌سازد. باید در تنگنای همین قفس تاریک، روزنه‌ای یافت و میله‌های پولادینِ ساختار را شکست. بدین‌جهت، دولت جدید ناچار است در «فضای قهری و موروثیِ به‌جامانده»، کنشگریِ مقدّماتیِ خویش را تعریف کند و به‌تدریج، خویشتنِ متفاوتش را نشان بدهد. ۲. اگر آن گذشته‌ای که در اینجا به آن اشاره شد، بی‌اندازه تلخ و تباه باشد، دشواری‌هایش چندین برابر خواهد شد و چرخش و انتقال نیز، دیریاب‌تر. دربارۀ گذشتۀ هشت‌ساله‌ای سخن می‌گوییم که حاکمیّت و جامعه، «متوقف» بر برجام شد و همۀ امکان‌های تاریخیِ ما، «مشروط» به ارادۀ دیگریِ تمدّنی‌مان گردید. ایران در آن هشت‌سال، ایستاد و درجا زد؛ چراکه همه‌چیز به برجام، «مشروط» و «موقوف» شد. هنگامی‌که علّت‌العلل در بیرون از ارادۀ ما تعریف شود و از ما، تصویری سست و ضیف ترسیم شود، عاقبتی جز این نیز در انتظار نخواهد بود. ما دربارۀ یک «گذشتۀ متوسط» یا «گذشتۀ رقیق» سخن نمی‌گوییم؛ بلکه سخن دربارۀ «گذشتۀ روبه‌عقب و پس‌رونده» است که فرصت‌ها و مجال‌های مهمی را از ما ستاند و چالش‌های بزرگ آفرید و مصائب تلخ پدید آورد. هم دردهای تازه‌ای شکل گرفتند و هم دردهای دیرینه، ریشه‌دارتر شدند و تلخی‌های فراوان آفریدند. پایان هیچ دولتی، این‌گونه دستخوش آسیب‌دیدگیِ «امید اجتماعی» و «اعتماد سیاسی» نبوده است. این وضع در مقایسه با تمام دهه‌های پساانقلاب، بی‌نظیر بود. براین‌اساس، درنظرنگرفتن این گذشتۀ ناخوشایند و غم‌بار، منصفانه و واقع‌بینانه نیست و نباید قضاوت دربارۀ کارنامۀ یک‌سالۀ دولت جدید، فارغ از لحاظ‌کردن «شرایط مرداب‌گونه‌»ای باشد که از دولت پیشین به او رسید. ۳. دولت جدید، نشان داده است که به وعده‌هایش، تعهّد و وفاداری دارد و آرمان‌هایش، انتخاباتی و تشریفاتی نبودند. «قصد گره‌گشایی» و «ارادۀ تحوّل»، واقعیّت این دولت است؛ چنان‌که در بخش‌های مهمی نیز، جنبۀ عملی و عینی یافته است و مشاهده‌شدنی است. این دولت بر آن است که نه‌فقط «امتداد» آن گذشتۀ تباه نباشد، بلکه مسیرهای تازه و راه‌های روشنی را بگشاید و نظریۀ «دولت اسلامی» را به‌عنوان مرحلۀ سوّم از شدن‌های تکاملیِ حرکت انقلابی، تحقّق ببخشد. در این دولت، نشاط و طراوت به چشم می‌خورد و همچنین میل به عبور از دیوان‌سالاری‌های تثبیت‌شده و غیرانقلابی. این دولت، خواهان پیشروی بر اساس امکان‌های بومی و اینجایی است و چشم امید و اعتماد به ارادۀ غرب، ندوخته است. همین نگاه و برداشت، به‌معنی «یک گام تعیین‌کننده به جلو» است و می‌تواند افق‌های تاریخیِ ما را وسعت بدهد و ظرفیّت‌های وطنی را شکوفا سازد. این دولت، راه‌های ساده امّا کم‌فایده و ناپایدار را انتخاب نکرده است و نمی‌خواهد مردم را با گشایش‌های موقتی و سطحی بفریبد. همۀ این چشم‌اندازها، از «تغییر ریل» در دولت جدید حکایت می‌کنند؛ اینک در، بر پاشنۀ دیگری می‌چرخد و به فضل الهی، اتّفاقات مبارک و دل‌گرم‌کننده‌ای در راه هستند. ازاین‌رو، باید به تداوم و تقویّت «ارادۀ انقلابی» در این دولت کمک کرد و به آن، «شهامت ساختارشکنیِ هرچه بیشتر» بخشید تا الگوهای فرسودۀ گذشته‌ها، بازنگردند و روزمرّگی و اکنون‌اندیشی، مانع چشم‌دوختن به «جابجایی‌های ساختاری» نشوند. «گام دوّم انقلاب»، محتاج دولتی است که همچون «نقطۀ عطف»، ما را از گذشته برهاند و با شتابی معقول و حکیمانه، انقلاب را از مرحلۀ دولت اسلامی عبور بدهد. 📎سرمقاله روزنامۀ ایران: https://eitaa.com/hazratzahrah/9084
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غبارروبی مضجع مطهر رضوی در سفر رهبر انقلاب به مشهد مقدس رهبر انقلاب در سفر به مشهد مقدس که به‌دنبال تغییر شرایط کرونایی کشور انجام شد، در مراسم غبارروبی مضجع نورانی امام رضا علیه‌السلام که در روزهای پایانی ماه محرم برگزار شد، شرکت کردند. https://eitaa.com/hazratzahrah/9087
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشک و آه مردم در مراسم وداع با آیت الله ناصری 😭😭😭😭😭 و مردم اینگونه در فراق یک روحانی خودساخته، مردمی، انقلابی، وارسته و اهل دل می‌سوزند و از او تجلیل می‌کنند آیا باز هم کسی می‌تواند بگوید بین مردم و روحانیت اصیل فاصله افتاده است https://eitaa.com/hazratzahrah/9088
📌 ولخرج‌ترین دولت ایران به روایت آمار صندوق بین‌المللی پول 🔷بررسی آمار منتشر شده توسط صندوق بین‌المللی پول از میزان هزینه کرد دولت‌های ایران طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهد دولت قبل به لحاظ ریالی ولخرج‌ترین دولت ایران طی این سال‌ها بوده و هزینه کرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ با شیب تندی افزایش‌یافته است. 🔷در حالی هزینه‌های دولت ایران در سال پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم ۱۴۱ هزار میلیارد تومان بوده است این رقم در سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم به ۷۶۱ هزار میلیارد تومان می‌رسد. یعنی طی هشت سال هزینه کرد دولت در ایران حدود ۵.۵ برابر شده است. 🔹بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول، طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ شاهد روند افزایشی نسبتاً منظمی در هزینه‌های دولت قبل بوده‌ایم اما در دو سال پایانی فعالیت این دولت جهش قابل‌ملاحظه‌ای در رقم هزینه‌های دولت ثبت شده است. https://eitaa.com/hazratzahrah/9094
‏مواظب باشید نقره‌داغ نشید😄 https://eitaa.com/hazratzahrah/9095