eitaa logo
محمدعلی انصاری
2.6هزار دنبال‌کننده
519 عکس
749 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5-Doa14.j2.P1.Sahifeye Sajadiye Sharhe Ghoran Karim Ast.mp3
2.94M
صحيفه ى سجاديه شرح قرآن كريم است ٥-شرح دعاى ١٤ صحيفه سجاديه، جلسه دوم ( بخش اول) محمدعلى انصارى زمان: ١٢:١٥ حجم : ٢.٨ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گوشه‌ای از عظمت امام حسن عسکری علیه‌السلام محمدعلی انصاری زمان: ۴:۲۳ حجم: ۱۰.۱ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
25.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارتباط کبر درونی و خوی تعدی در انسان محمدعلی انصاری زمان: ۵:۴۶ حجم: ۲۴.۲ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۰۹-چرا پیامبران از میان انسان‌ها انتخاب شدند؟ برای مثال بهتر نبود پیامبران از میان فرشتگان برگزیده می‌شدند؟ 🔹در پاسخ باید گفت: اگر خداوند رسول خود را از میان انسان‌ها انتخاب نكند و مثلاً فرشته‌ای را پیام‌آور خود قرار دهد، جای شگفتی است؛ زیرا پیام‌آور خداوند باید با دردها و رنج‌های انسان آشنا باشد و ایشان را به‌خوبی بشناسد تا بتواند نسخۀ شفابخش را از مصدر وحی به آن‌ها ارائه دهد. فرشته كه از غضب و شهوت و كشش‌ها و چشش‌های نفسانی انسان بی‌خبر است، چگونه می‌تواند برای انسان‌هایی كه درگیر این حالات هستند، الگو باشد. انسانی كه شهوت دارد، اگر بتواند به بركت عقل و تقوا شهوتش را مهار كند، یوسف صدّیق می‌شود و شایستۀ مقام پیامبری می‌گردد.پس پیامبران الهی نیز با نفس امّاره و شیطان مبارزه می‌كردند. آن‌ها به بركت تقوا و عبودیت، شیطان خود را اسیر كرده بودند. كوتاه سخن اینكه، اگر كسی بخواهد پیامبر انسان‌ها و الگوی بشر باشد، باید برخوردار از هر آن چیزی باشد كه انسان‌ها دارا هستند تا بتواند حال آن‌ها را بفهمد و مناسب حال هركس به او نسخۀ شفابخش بدهد: آن كس كه ز شهر آشنایی است داند كه متاع ما كجایی است ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۱۹، صص ۴۷۰-۴۶۹. @Hedayatnoor