کارگاه آموزشی "مهرومهارت"
• بایدهای مسیر تربیت فرزند
• اصول ضروری در ارتباط با فرزندان
مدرس: احمد وطن خواه
زیرنظر استاد مفسر محمدعلی انصاری
زمان: از ۲۲ اردیبهشت ماه۱۴۰۳
روزهای زوج به مدت ۸ جلسه ۳ ساعته (از ساعت ۱۷ تا ۲۰)
محل برگزاری: مشهد. بین فرهاد ۲۲و۲۴.
موسسه بیان هدایت نور
مهلت ثبت نام با تخفیف ویژه:
۱۸ اردیبهشت ماه
شماره تماس برای ثبتنام:
۰۹۱۵۵۶۰۷۲۰۰
آیدی پیشتیبان ثبت نام:
@Bayannooredu
ساعت تماس: ۹تا۱۴ و ۱۷تا۲۰
@Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتار اجتماعی امام صادق علیهالسلام
محمدعلی انصاری
زمان: ۵:۱۶ حجم: ۱۳.۹ MB
#ویدئو
#ترنم_وحی
@Hedayatnoor
3-Khotbeh 91.j1,P3.Khalgh Aayale Khodayand.mp3
4.19M
خلق عيال خدايند
٣-شرح خطبه ٩١، جلسه ١
(بخش سوم)
محمدعلى انصارى
زمان: ٢٠:٥٤ حجم: ٣.٩ MB
#نهج_البلاغه
#خطبه۹۱
@Hedayatnoor
May 11
10-Doa16.j4.P1.Chegone Mitavan Ve Khodavand Nazdik Shod.mp3
2.08M
چگونه میتوان به خداوند نزديك شد؟
١٠-شرح دعاى ١٦ صحيفه سجاديه،
جلسه چهارم ( بخش اول)
محمدعلى انصارى
زمان: ١٠:٢٣ حجم : ١.٩ MB
#صحيفه_سجاديه
#دعاى16
@Hedayatnoor
سی و پنجمین نمایشگاه تهران
«انتشارات بیان هدایت نور»
۱۹ الی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت ۱۰ تا ۲۲
تهران، مصلی امام خمینی،
شبستان اصلی، نبش راهرو ۸، غرفه ۱۶۵
@Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشانههای والدین در تربیت فرزندان
محمدعلی انصاری
زمان: ۱:۲۴ حجم: ۱۳.۹ MB
#ویدئو
#ترنم_وحی
@Hedayatnoor
🔰۲۳۷ - با توجه به آیه ۴۶ سوره هود میتوانيم بگوييم يک انسان عمل است؟
🔹به اين پرسش سه پاسخ میتوان داد:
پاسخ اول، خداوند متعال دربارۀ فرزند حضرت نوح(ع) میفرمايد:
«إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ»، يعنی او نهايت غيرصالح بودن است و صلاحيت نداشتن جزو هويّت او شده و در وجودش به غايت خود رسيده است. پس درحقيقت حضرت حق با اين عبارت جايگاه فرزند حضرت نوح(ع) را به او گوشزد میکند.
پاسخ دوم، شايد بتوان عمل در اين آيه را به معنای فرزند دانست. پس عبارت «إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ» به اين معناست که فرزند تو ناصالح و ناشايست است و به اين دليل اهل تو نيست.
پاسخ سوم، برخی از قُرّاء، اين آيه را به شکل «إِنَّهُ عَمِلَ غَيْرَ صَالِحٍ» قرائت کردهاند. در اين صورت معنای آيه اين است: ای نوح، فرزند تو عملی ناصالح و ناشايست انجام داد و از اين رو مستحق عذابی دردناک شد.
▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۱، ص ۲۵۷-۲۵۵.
#پرسشازمشکاة
#کتاب_مشکاة_جلد21
@Hedayatnoor
اساساً منطق اولیۀ اسلام در مراودات اجتماعی و روابط انسانی «مجازات به مثل » نیست و اگر بخواهیم جامعه به معنای واقعی جامعۀ اسلامی باشد و روح مهرورزی و اخوّت اسلامی در آن حاکم گردد، نباید بدی را با بدی پاسخ دهیم. اسلام مردم را دعوت به عفو و گذشت می کند:
«فمََنْ عَفَا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللهِ»
و اما هرکس درگذرد و درستکاری کند، پس مزد او بر خداست.
و در گام بعدی از آن ها می خواهد دلهای خویش را از هر كدورتی پاك کنند:
«وَ لْيَعْفُوا وَ لْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ»
و بايد درگذرند و چشم پوشی کنند. آیا دوست نداريد كه خدا شما را بیامرزد؟
همان طور که خداوند از گناه بنده میگذرد و در برابر خطای بندگان مقابله به مثل نمی کند، از انسان ها هم انتظار میرود که با هم نوع خود همین گونه رفتار کنند و جواب بدی را با بدی ندهند. البته نباید گمان کرد که اسلام با مجازات مجرم مخالف است؛ زیرا ترک مجازات مجرمان در مواردی می تواند عوارض فردی و اجتماعی سنگینی در پی داشته باشد. نکته اینجاست که اصل اولیه در اسلام آن است که انسان نباید رفتار بد کسی را مقابله به مثل کند. خداوند در قرآن کریم در وصف مؤمنان راستین می فرماید:
«وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا»
و چون نادانان ايشان را مخاطب قرار دهند، سلام گویند.
▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۵، صص ۵۱۲-۵۱۱.
#لحظۀخوش
#شکوه_نیایش_جلد۵
@Hedayatnoor