eitaa logo
محمدعلی انصاری
1.4هزار دنبال‌کننده
467 عکس
656 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشانه‌های تکبر در خانواده محمدعلی انصاری زمان: ۱:۳۰ حجم: ۱۳.۹ MB @Hedayatnoor
پخش زنده ساعت ۲۰:۳۰ در سامانه منیب https://monibapp.ir @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10-Doa16.j4.P1.Chegone Mitavan Ve Khodavand Nazdik Shod.mp3
2.08M
چگونه می‌توان به خداوند نزديك شد؟ ١٠-شرح دعاى ١٦ صحيفه سجاديه، جلسه چهارم ( بخش اول) محمدعلى انصارى زمان: ١٠:٢٣ حجم : ١.٩ MB @Hedayatnoor
سی و پنجمین نمایشگاه تهران «انتشارات بیان هدایت نور» ۱۹ الی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ تا ۲۲ تهران، مصلی امام خمینی، شبستان اصلی، نبش راهرو ۸، غرفه ۱۶۵ @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشانه‌های والدین در تربیت فرزندان محمدعلی انصاری زمان: ۱:۲۴ حجم: ۱۳.۹ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۳۷ - با توجه به آیه ۴۶ سوره هود می‌توانيم بگوييم يک انسان عمل است؟ 🔹به اين پرسش سه پاسخ می‌توان داد: پاسخ اول، خداوند متعال دربارۀ فرزند حضرت نوح(ع) می‌فرمايد: «إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ»، يعنی او نهايت غيرصالح بودن است و صلاحيت نداشتن جزو هويّت او شده و در وجودش به غايت خود رسيده است. پس درحقيقت حضرت حق با اين عبارت جايگاه فرزند حضرت نوح(ع) را به او گوشزد می‌کند. پاسخ دوم، شايد بتوان عمل در اين آيه را به معنای فرزند دانست. پس عبارت «إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ» به اين معناست که فرزند تو ناصالح و ناشايست است و به اين دليل اهل تو نيست. پاسخ سوم، برخی از قُرّاء، اين آيه را به شکل «إِنَّهُ عَمِلَ غَيْرَ صَالِحٍ» قرائت کرده‌اند. در اين صورت معنای آيه اين است: ای نوح، فرزند تو عملی ناصالح و ناشايست انجام داد و از اين رو مستحق عذابی دردناک شد. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۱، ص ۲۵۷-۲۵۵. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اساساً منطق اولیۀ اسلام در مراودات اجتماعی و روابط انسانی «مجازات به مثل » نیست و اگر بخواهیم جامعه به معنای واقعی جامعۀ اسلامی باشد و روح مهرورزی و اخوّت اسلامی در آن حاکم گردد، نباید بدی را با بدی پاسخ دهیم. اسلام مردم را دعوت به عفو و گذشت می کند: «فمََنْ عَفَا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللهِ» و اما هرکس درگذرد و درستکاری کند، پس مزد او بر خداست. و در گام بعدی از آن ها می خواهد دل‌های خویش را از هر كدورتی پاك کنند: «وَ لْيَعْفُوا وَ لْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ» و بايد درگذرند و چشم پوشی کنند. آیا دوست نداريد كه خدا شما را بیامرزد؟ همان طور که خداوند از گناه بنده می‌گذرد و در برابر خطای بندگان مقابله به مثل نمی کند، از انسان ها هم انتظار می‌رود که با هم نوع خود همین گونه رفتار کنند و جواب بدی را با بدی ندهند. البته نباید گمان کرد که اسلام با مجازات مجرم مخالف است؛ زیرا ترک مجازات مجرمان در مواردی می تواند عوارض فردی و اجتماعی سنگینی در پی داشته باشد. نکته اینجاست که اصل اولیه در اسلام آن است که انسان نباید رفتار بد کسی را مقابله به مثل کند. خداوند در قرآن کریم در وصف مؤمنان راستین می فرماید: «وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا» و چون نادانان ايشان را مخاطب قرار دهند، سلام گویند. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۵، صص ۵۱۲-۵۱۱. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
77_Momenon_A37,A38,A39,A40,Eteham_Va_Eftera_Bastan_Be_Payambar_Dar.mp3
4.42M
اتهام و افترا بستن به پيامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در باب معاد ٧٧-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٢١ آيات ٣٧ و ٣٨ و ٣٩ و ٤٠ محمدعلى انصارى زمان: ٢١:٤٥ حجم: ٤.٢ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
50.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصادیقی بارز از اسراف و تبذیر در کلام معصومین علیهم‌السلام محمدعلی انصاری زمان: ۱۰:۴۰ حجم: ۴۷.۹ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_Khotbeh_91_j2_P1_Khodavand_Hadiye_Ensan_Baraye_Residan_Be_Kheyre.mp3
4.19M
خداوند هادى انسان براى رسيدن خير جاودان ٤-شرح خطبه ٩١، جلسه ٢ (بخش اول) محمدعلى انصارى زمان: ٢١:١٠ حجم: ٣.٩ MB ٩١ @Hedayatnoor