eitaa logo
محمدعلی انصاری
1.4هزار دنبال‌کننده
467 عکس
656 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
اساساً منطق اولیۀ اسلام در مراودات اجتماعی و روابط انسانی«مجازات به مثل» نیست و اگر بخواهیم جامعه به معنای واقعی جامعۀ اسلامی باشد و روح مهرورزی و اخوّت اسلامی در آن حاکم گردد، نباید بدی را با بدی پاسخ دهیم. اسلام مردم را دعوت به عفو و گذشت می‌کند: «فمََنْ عَفَا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللهِ» و اما هرکس درگذرد و درستکاری کند، پس مزد او بر خداست. از موضوعات مهمی که دربارۀ رابطۀ میان والدین و فرزندان مطرح است، بحث «عُقُوق » است. مصدر ریشۀ «عَقَّ » در کلام عرب به معنای آزاررسانی و نافرمانی است و «عَاقّ » اسم فاعل آن است. بنابراین وقتی می گوییم کسی «عَاقّ » والدین شده، یعنی نافرمانیِ ایشان را کرده و آنان را آزرده است. احاديث بسياری در اين زمينه وجود دارد که معنای «عَاقّ » والدین و حدّ و اندازۀ آن و حرمتش را از زبان دُرربار معصومان علیهم‌السلام بیان می‌کند. برای نمونه رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله می‌فرماید: خداوند روز قیامت به سه گروه به دیدۀ رحمت نخواهد نگریست: منت گذارندۀ بر انجام کاری، آن که عاق والدین است و کسی که مدام اهل مِی گساری باشد. پیامبر اکرم صلی‌الله علیه‌و‌آله در سخنی دیگر می‌فرماید: سه گناه است که در عقوبت و مجازات آن شتاب می شود و تا آخرت به تاخیر نمی‌افتد: عاق پدر و مادر شدن، ظلم و تجاوز به مردم و پوشاندن احسان و نیکی دیگران. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۵، صص ۵۲۱-۵۲۰. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
78_Momenon_A41,A42,A43,Ketabe_Nafse_Ensan_Va_Ketabe_Omat_Dar_Ghiyamat.mp3
4.16M
كتاب نفس انسان و كتاب امت در قيامت ٧٨-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٢١ آيات ٤١ و ٤٢ و ٤٣ محمدعلى انصارى زمان: ٢٠:٢٩ حجم: ٣.٩ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رویکرد بخشش در تربیت عاطفی محمدعلی انصاری زمان: ۱:۱۸ حجم: ۱۲.۴ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5-Khotbeh 91.j2.P2.Gheyre Ghabele Royat Bodane Khodavand.mp3
1.71M
غير قابل رؤيت بودن خداوند ٥-شرح خطبه ٩١، جلسه ٢ (بخش دوم) محمدعلى انصارى زمان: ٠٨:٣٨ حجم: ١.٦ MB ٩١ @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد امام رضا(ع) ایام تجلی رافت الهی محمدعلی انصاری زمان: ۴:۲۱ حجم: ۹.۶ MB @Hedayatnoor
پخش زنده ساعت ۲۰:۳۰ در سامانه منیب https://monibapp.ir @Hedayatnoor
«انا لله و انا الیه راجعون» شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و همراهانشان در حادثه سقوط بالگرد را تسلیت می‌گوییم. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12-Doa16.j4.P3.Roh Va Haghighate Doa.mp3
2.61M
روح و حقيقت دعا ١٢-شرح دعاى ١٦ صحيفه سجاديه، جلسه چهارم ( بخش سوم) محمدعلى انصارى زمان: ١٣:٠٨ حجم : ٢.٤ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۳۹- منظور قرآن از ظلم به خویشتن چیست؟ 🔹در پاسخ به اين سؤال بايد دانست که وجود آدمی دو ساحت دارد؛ يعني خداوند در نفس و جان ما دو «خود» و دو «من» را نهادينه کرده است. يکی خود رحمانی، ديگری خود شيطانی. اين دو ساحت در وجود ما همواره در حال نبردند. هنگامی که بُعد رحمانی بر بُعد شيطانی پيروز شود، عقل انسان بارور می‌گردد و استعدادها و توانمندی‌های او شکوفا می‌شود. اما هنگامی که خودِ حيوانی و شيطانی بر خودِ رحمانی و ربّانی غلبه کند، آدمی در مسيری که شايستۀ اوست قرار نمی‌گيرد و سرمايه‌های خود را صرف معصيت می‌کند و از جايگاه رفيعی که خداوند برايش در نظر گرفته است، محروم می‌شود. بنابراين انسان موجودی دو ساحتی است که ساحت الهی و تقوايی او با ساحت شيطانی و فجوری‌اش گلاويز می‌شوند. يک بُعد وجود آدمی کاملاً آمادۀ ارتباط با خداوند است و بُعد ديگر وجودش مستعد برای ارتباط با شيطان. اگر بُعد رحمانی وجود ما غالب شود، به سوی عادلانه زيستن روی می‌آوريم و اگر بُعد شيطانی وجود ما غالب شود، به خويش، خدا و ديگران ظلم می‌کنيم. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۱، ص ۵۶۳-۵۶۰. @Hedayatnoor