eitaa logo
هیئت حکمی مجازی امام هادی علیه السلام
104 دنبال‌کننده
609 عکس
477 ویدیو
65 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴بسم رب الزهرا 🏴 کتاب ممتحنه ،قسمت هشتم گفت : اگر قرار باشد روزگاری خدا باشد ولی مخلوقی نباشد، آن خدا دیگر خدا نیست. چون خالق نیست. چون لازم می شود تا تغییر را بپذیرد تغییر از خالق نبودن به خالق شدن و این یعنی ناقص بودن خدا . فرض کن خدا تا دیروز خلقی نداشته است وامروز دست به خلقت ببرد ! تو در مورد دیروز خدا چه می گویی ؟ گفتم : خدا دیروز یا قادر نبوده که خلق کند یا اراده نکرده ! گفت: درود! آیا خدا دیروز ناتوان بوده ؟ گفتم :نه، خدا همیشه قادر است . گفت : پس اراده نکرده ؟ گفتم: اری گفت : اراده یعنی خواستن ! چرا دیروز نخواسته و امروز خواسته است ! گفتم: نمی دانم! گفت : این یعنی یا یک عامل بیرونی سبب شده است یا خدا تغییر کرده! گفتم : وخدا تغییر نمی کند و اگر هم بپذیریم یک عامل بیرونی باعث شده، یعنی مخلوقی باید در کنار خدا باشد و.... گفت : درود خدا بر تو ! پس خلقت قدیم و ازلی است ! @heiatemamhadi
رافت قلب.m4a
30.23M
بسم الله النور 🌷شرح حدیث جنود عقل و جهل 🔹رأفت قلب و ضد آن قساوت قلب 🔹نکاتی پیرامون زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها 🔹صدق و صبر بر ولایت به چه معناست؟ 🔹اگر یک ولایت پذیر را در عالم به معنای اتم کلمه بدانیم ،آن حضرت زهرا سلام الله علیها است و این اوج صدق است 🔹نکاتی پیرامون سیره بزرگان و حضرت آیه الله معصومی لاری در صدق و رأفت قلب 🔹یکی از چیز هایی که باید در فاطمیه بخواهیم رأفت قلب است ،چون مصداق بارز رحمت، وجود فاطمه زهرا سلام الله علیها است 🔹اگر روضه به دلمان نمیشیند چون قساوت قلب داریم 🔹دلایل قساوت قلب 🔹راه هایی برای رأفت قلب 💠💠💠💠💠💠 @heiatemamhadi
🏴بسم رب الزهرا 🏴 کتاب ممتحنه،قسمت نهم گفت : درود خدا بر تو ! پس خلقت قدیم و ازلی است ! گفتم : اما من چند سالی در این دنیا هستم قبل از آن کجا بوده ام ؟ خنده ای کرد و گفت : در علم خدا . علم خدا ازلی است و از ازل به ما علم دارد. پس ما در علم خدا وجود داشته ایم این همان خلقت اولیه است که در آسمان ارغوانی ها دیدی ! با تعجب پرسیدم: حرفت را مستند بگو؟ تلخندی زد و گفت : وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَى شَهِدْنَا أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَذَا غَافِلِينَ ﻭ [ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺁﺭ ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﺻﻠﺐ ﺑﻨﻲ ﺁﺩم ﻧﺴﻠﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩ ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻳﺶ ] ﺑﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮔﻮﺍﻩ ﮔﺮﻓﺖ [ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ] ﺁﻳﺎ ﻣﻦ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺴﺘﻢ ؟ [ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﻲ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﻭ ﻭﺟﻮﺩ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻱ ﻭ ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﺣﻖ ] ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺁﺭﻱ ، ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺩﺍﺩﻳﻢ . [ ﭘﺲ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﮔﺮﻓﺘﻴﻢ ] ﺗﺎ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻧﮕﻮﻳﻴﺪ : ﻣﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ [ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻭ ﺭﻭﺷﻦ ] ﺑﻲ ﺧﺒﺮ ﺑﻮﺩﻳﻢ .(اعراف /172) @heiatemamhadi
Mahmoud Karimi - Ayame Fatemieh 97 (08).mp3
4.81M
🏴اون که تو رو برا دل آفریده ‌‌‌‌... 🏴شب زیارتی ارباب مداحی سبک شور با نوای حاج محمود کریمی @heiatemamhadi
🏴 بسم رب الزهرا 🏴 کتاب ممتحنه ،قسمت دهم گفتم: این امتحان چه فایده ای دارد ؟ اندکی سکوت کرد و گفت : صبر. گفتم : یعنی چه ؟ گفت : تا صابر شوی. گفتم : صابر ! اینبار صدایی از آسمان به گوشم رسید که: فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صابِرَةً گفت : خدا فاطمه را صابره در امتحان یافت. گفتم : این صبر بر چیست ؟ گفت: ولایت ومحبت . گفتم : این محبت ... حرفم را قطع کرد انگار که نمی خواست بیشتر بپرسم @heiatemamhadi
برگرفته از کتاب شرح حکمی زیارت آل یاسین نوشته دکتر محمد خیاط زنجانی نسخه الکترونیک کتاب در طاقچه https://taaghche.com/book/44615 صلوات جهت ظهور و سلامتی حضرت حجه علیه السلام @heiatemamhadi
🏴 بسم رب الزهرا 🏴 کتاب ممتحنه ،قسمت یازدهم گفت: اما حالِ ما در برابر فاطمه چگونه است ؟ گفتم : نمی دانم ! دوباره صدایی لبریز از محبت گوش جانم را نوازشی کرد که وَزَعَمْنا أَنَّا لَكِ أَوْلِياءٌ وَ مُصَدِّقُونَ وَصابِرُونَ گفتم : یعنی چه ؟ ما گمان می کنیم که فاطمه را اولیا خود می دانیم؟ یعنی در محبتمان به فاطمه کاذبیم ؟ این یعنی ..... محکم و با صلابت گفت: تا در امتحان قرار نگیری محبتت را ثابت نکرده ای ! گفت : لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوكِ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ ، وَأَتى بِهِ وَصِيُّهُ گفتم: آنچه که پدر فاطمه و وصیش به ما اعطا کرده و ما در برابرش صبر نکرده ایم چیست ؟ @heiatemamhadi
شرح🌿 خداوند از یک سو «سمیع» است و از سوی دیگر عالمِ قادرِ فیاض. خلاف رحمت و فیاضیت حق است که کسی خداوند را صدا زند و او لبیک نگوید. لیکن ممکن است آنچه آن عالمِ مطلق بر اساس مصلحت بنده برای او اراده نماید در نظر بنده و عبد خوش ننماید و گمان برد که خداوند به ندای او لبیک نگفته است. اگر آن عالِم مطلق اراده امری برای بنده نماید که خلاف صلاح و مصلحت اوست آنگاه باید شکایت به درگاهش برد که چرا چنین کردی؟ نه اینکه او صلاح و خیر بنده را در عالم، تحقق داده است.اشکال این بی تابی های انسان در برابر اراده خدا آن است که نفس انسانی هنوز مطمئنه نگشته است. نفس مطمئنه به درجه «راضیه المرضیه» نائل می شود و هر آنچه از طرف خداوند تحقق یابد به صلاح و عین کمال برای خود می شمارد.( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً). 💠💠💠💠💠💠💠💠 @heiatemamhadi
[WWW.FOTROS.IR]ma95111904.mp3
18.2M
🏴زهر هلاهل قسمت من شد ... اشکاتو پاک کن ،بریم به خونه جانم حسن 🏴مداحی سبک زمینه با نوای حاج محمود کریمی @heiatemamhadi