هجرت|د. موحد
مادرانگی هایم... 🖊️هـجرتــــــــــــ / مادر-پزشک / #مامان_پنج_فرشته @movahed_8 نشر بدون منبع (لینک) فاقد رضایت شرعی و اخلاقی من (👈در راستای رعایت سنت اسلامی امانت داری+حفظ حق‌الناس 💕) تصرف در متن‌ها ممنوع تبلیغ https://eitaa.com/hejrat_tabligh
زیارت کوتاه نجف به آخر رسید؛ به شیرینی و حلاوت تمام. زیارت وداع رو به نیابت از همه خوندم. راهی کربلا شدیم. ان‌شاء‌الله بشه امشب حظ و بهره‌ای ببریم... به دعای شما🦋 یا امیرالمؤمنین شب قدره به حق فاطمه زهرا علیهاالسلام، سند شیعه بودن ما رو امشب شما امضا کنید 😭 همه لحظه‌های زندگی‌مون در این سال خود خود تشیع باشه. برای شما زَین و زینت باشیم نه شَین و خجالت... آمین
حال دل.... پیش تو آوردم دستای خالی‌مو مرهم بذار آقا شکسته بالی‌مو❤️
و وصال.... قدم قدم با من بیاید 🌷
السلام علیک یا ارباب 😭😭😭
السلام علی ثارالله و بن ثاره
السلام علی طفل الرضیع 😭 السلام علی اشبه الناس خَلقاً و خُلقاً برسول الله 😭😭
السلام علیکم یا انصار ابی عبدلله الحسین بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَ فُزتُم فَوزًا عَظیمًا فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَ مَعَکُم ❤️
امشب توصیه شده التماس دعا منم یادتونم
بخشی از دعای شب بیست و سوم
پذیرایی بین الحرمین... وقت نکردیم از مضیف ها غذا بگیریم ولی برامون خوراکی میرسید❤️
چه میشد اگر جای این تسبیح بودم؛ تا ابد این‌جا... @hejrat_kon
وداع السلام علی العباس السلام علی من وفی ببیعته 😭 @hejrat_kon
تحت قبه 💕 @hejrat_kon
پایان سفر و حرکت به سمت مرز مهران @hejrat_kon
مامان ها خیلی یادتون بودم و دعاتون کردم مخصوصاً مامان هایی که بخاطر بچه‌ها اونجوری که دوست دارن نتونستن احیا بگیرن و مادرهایی که چشم انتظار فرزندند و مادرهایی که دچار چالش تربیتی با نوجوان هان و دعاگوی همممه جوان و نوجوان‌های کشور🦋
﷽ ---- فکر میکردم که بمیرم. یعنی تاب نیاورم. یا حداقلش اینکه همین چند قدم مانده تا هشت وجهیِ عَظُمتِ المصیبة، صیحه کشان از هوش بروم. ولی نرفتم. نه اولین بار، نه بارهای بعدی. مثل یک مادری که وقتِ خبرها و اتفاق های بد، همه کار میکند که بچه‌ها آب توی دلشان تکان نخورد ولو اینکه همه تلخی را خودش قرار باشد سر بکشد و یک بغض هم روش، انگار که حسین علیه‌السّلام هم برای هر یک نفر، هزار مَلَک مأمور کرده که کنار عَتَبه بایستند و به محض ورود، کاسه کاسه آب بر قلب آتش گرفته اش بپاشند یا پرده بر چشمِ جانش بیندازند و از فضای مصائب دورش کنند؛ که مبادا از شدت غصه جان دهد… نمیمیریم… همانطور که هرسال، غروب‌های ناباورانه زنده می‌مانیم انگار کسی زیرِ بغل‌های مصیبت‌زده‌مان را میگیرد و از صحنه حادثه دور میکند... چه معلوم؟ شاید هم می‌میریم و دوباره به دست زنده می‌شویم! پس هربار، "زنده تر" می‌شویم! یعنی هربار که یادش میکنیم و به پای دل تا کربلایش می‌رویم، زنده‌گی ما را بیشتر میکند، آب حیات به روح و قلب‌های ممات گرفته‌مان می‌پاشد شاید همینست که گفته‌اند هرروز یادش کنیم، ولو با یک سلام و یک پرده از اشک… برای اینکه ظرف حیاتمان پر تر شود . . بگذریم بچه که بودم فکر میکردم با چه منطقی میگوییم "و لا جعلهُ الله آخر العهد منی لزیارتکم"؟ خب بهرحال یک زیارت، زیارت آخر خواهدبود! یک سلام، سلام آخر خواهدبود! یعنی چی که این را زیارت آخر من قرار نده؟ بزرگتر که شدم فهمیدم این دعا اصلاً مال این دنیا نیست؛ مال آن حیات جاودانه است! مال "ابداً ما بقیتُ و بقیَ اللیل و النهار"… انگار دارد می‌گوید اصلاً وقتی مُردم، مرگم را آغاز زیارت حسین قرار بده! تا وقتی که هستم در عالم هستی، زیارت حسین، عهد من باشد… . . بگذریم مولای خوبم نمیدانید چقدر شادم که "بأبي أنتَ و أمي" بخشی از زیارت شماست! دلم غنج میرود وقتی فکر میکنم از من فرزندانی بر روی این زمین هست که روزها و شب‌ها برای منِ کمترین دعا میکنند که فدایی شما باشم؛ تکه‌هایی از وجودم که حتی اگر من حواسم نباشد و راهم کج شده باشد، هستند و با تکرار، من را برای راه و مکتب شما می‌خواهند. و برای من، از این بزرگتر، چه؟… ای پدر و مادرم به فدایتان، ممنون که اجازه داده‌اید این قشنگ ترین دعا را من برای پدر و مادرم و فرزندانم برای من کنند… ممنون که اجازه داده‌اید حب شما، وجاهت و کرامت ما در دنیا و آخرت باشد. ممنون که از بین اینهمه آدم در کل تاریخ و جغرافیا، مولای ما شده‌اید، ما را نگاه می‌کنید حقیرم اما، قدردان نگاهتان هستم؛ خودتان می‌دانید… ✍ هـجرتــــــــــــ بله و ایتا @hejrat_kon اینستاگرام @dr.mother8
جاده زیبا و سرسبز ایلام به تهران در راه برگشت؛ از سفری که مثل نسیم روح بخشی، در روزهای زندگی ما وزید و.... رفت.....
شاید اگر تونستم درباره جزئیات سفر نوشتم ولی تا یادمه برخی هزینه‌ها رو بگم برا کسایی که علاقه مند هستن به سفر بدون کاروان؛ که اصلا یه لذت خاصی داره و حس میکنم دیگه دلم نمیخواد با کاروان (منظورم با هتل و همه چیز آماده و برنامه معین شده و... است) برم. ما هوایی رفتیم تا نجف که خب قیمت پرواز به زمان بستگی داره. هفته پیش جمعه بلیط 900 تومنی هم بود! ولی ما گذرنامه نداشتیم. گذرنامه هامون یکشنبه عصر رسید تازه! از فرودگاه به نجف با ون نفری 10 دینار دادیم. که زیاد دادیم. و تا 6 هم میشد به نظرم. و گویا از فرودگاه بیای بیرون ارزون ترم هست حتی. خب ما چندتا زن و بچه بودیم ریسک نکردیم. از نجف تا کربلا با ون نفری 3 دینار. از حرم تا گاراژ با گاری 3 دینار😁 برا بچه‌هامون و ساک‌های رفقا از کربلا تا مهران نفری 15 دینار از مرز مهران تا خود شهر مهران یه تاکسی، 100 تومن از مهران تا ایلام تاکسی نفری 75 تومن از ایلام تا تهران سواری نفری 600 تومن هواپیما هم هست حدوداً 700 که گیر ما نیومد. اتوبوس هم هست نفری 270 که اونم گیرمون نیومد ساعت ظهر (تا شب باید صبر میکردیم. به دیشبی ها هم نرسیدیم. چون دیر از کربلا خارج شدیم) از خود مرز هم تاکسی و ون هست برای تهران. نرخ های دیناری تقریباً ثابته یعنی ما تو شلوغی اربعین هم کربلا نجف رو 3 - 3.5 رفتیم. ولی دینار به تومن متغیره. میشه زمانی که دینار کمتره، دینار خرید و پس انداز کرد (البته سال بهش بگذره، خمس داره) حالا نشینید حساب کتاب کنید چند خرج ما شده😅 (بلیط هواپیمامونم نمیدونید چند شده😜) اونجا سه تا بچه‌ها رو یک نفر حساب میکردن همه جا، و به صرفه بودن برامون 😁 خوراکی هم من نخریدم چیزی، اهل خورد و خوراک نیستم و تو سفر زیارتی مخصوصاً، امساک رو بیشتر دوست دارم. بچه‌هامم علاقه ای به هر نوع غذا و خوراکی ندارن و خیلی سخت پسندن (اما مثلا بستنی دلشون میخواست که گفتم نه، اعتماد نمیشه کرد، ان‌شاء‌الله ایران) سوغاتی هم چهار تا یک دیناری چیزی خریدم برا بچه‌ها. در حد سنت و خوشحال شدن. دوتا آب خریدم 1 دینار چندتا نون معمولی 0.5 دینار @hejrat_kon
ولی خدایی هر کی حساب کرد به منم بگه😄 حال و حوصله حساب کتاب ندارم🤪 دینارها رو هم از کسی گرفته بودم باید بهش پس بدم (دم رفتن نتونستم از صرافی دینار بگیرم)
نمیخواد، خودم حساب کردم😌🤓 سه تومن تقریباً، هزینه ما سه نفر شد، منهای اون هواپیمای رفت 😒 اگر اونم قیمت مناسب تر پیدا کرده بودیم (که خب قاعدتاً زمانی مثل شب قدر نمیشه دیگه. یه هفته قبلش خیلی ارزون تر بود) هزینه سفرمون، حدوداً شش تومن میشد. البته سفر کوتاه و بدون غذا و هتل دیگه. در حد زیارت و کسب فیض و فضیلت و عرض ادب و ارادت💚
ما کلا دو شب اونجا بودیم یک عصر تا فرداظهرش (کمتر از ۲۴ ساعت) نجف یک عصر تا فردا عصرش کربلا نجف تو صحن حضرت زهرا سلام الله علیها استراحت کردیم کربلا بین الحرمین ❤️(دو تا راهرو دو طرف بین الحرمین ویژه اسکان. خود کربلایی ها و عراقی ها افطاری هاشون رو میارن اونجا میخورن و استراحت میکنن) مهران من میخواستم همون دیشب راه بیفتیم به تهران ولی همسفرهام خسته بودن. از طرفی، یکی از همراهان عزیییییز کانال🥰 که در مهران زائرسرا دارند، مارو دعوت کردند و پذیرایی؛ مثل اربعین 😭❤️ شب مهران موندیم و امروز ظهر راهی تهران شدیم. چرا صبح نه، ظهر؟ چون خواب موندیم😁 البته می‌خواستیم بریم پای پرداز ساعت ۱۱ ایلام-تهران. که رفتیم ولی بلیط نبود. همونجا سواری گرفتیم تا تهران (من و دخترام با هم/ اونها با هم به کرج) انقدر حس خوبی به این زیارت های کوتاه پیدا کردم که نگو مخصوصاً وقتی درگیر هتل و برو بیا و ساعت محدود غذا و سنگینی غذا نیستی و راحت میتونی چندین بار بری زیارت و برگردی 🦋 ولی به زیارت کاظمین و سامراء توفیق نداشتم 😭😭 دلم پیش پسر کوچکم بود که بی تابم شده، درست ندونستم بیشتر طول بدم سفر رو. میگم که همون دیشب میخواستم از مرز سوار شم برم تهران. که قسمت این بود مهمان دوستان عزیز و مهمان‌نوازمون باشیم🌷 الحمدلله علی کل حالٍ....