eitaa logo
حکمت مطهر
5هزار دنبال‌کننده
201 عکس
60 ویدیو
5 فایل
ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز روبیکا و روبینو: rubika.ir/Hekmat_Motahar روابط عمومی: @sedrezaw
مشاهده در ایتا
دانلود
آداب و رسوم بر دو قسم است. بعضی از آنها از نظر شرعی «سنن» نامیده می‌شود، یعنی شارع روی آنها نظر دارد. شارع، آن آداب را به صورت یک مستحب توضیح داده است و نظر به اینکه اسلام هیچ دستوری را گزاف نمی‌دهد، اموری را که اسلام سنت کرده است ما باید به صورت یک اصل حفظ کنیم. مثلًا اسلام برای غذا خوردن آدابی ذکر کرده است. اسلام دین تشریفاتی نیست، بلکه اگر آدابی را ذکر کرده حساب نموده است. مثلًا اگر می‌گوید مستحب است‏ اطالَةُ الْجُلوسِ عِنْدَ الْمائِدَة یعنی طول دادن نشستن بر سر سفره، مستحب است انسان غذا را زیاد بجود، مستحب است‏ بسم الله بگوید، مستحب است‏ الحمد للَّه‏ بگوید، مستحب است دست را قبل و بعد از غذا بشوید؛ اینها تشریفاتی نیست، حقایق است. اسلام به سلامت انسان اهمیت می‌دهد؛ می‌خواهد دندان، معده و اعصاب انسان سالم باشد. تنها به جنبه‌های روانی نمی‌‏پردازد. آدمی که سر سفره با عجله غذا می‌خورد، این خودش منشأ مرض می‌شود. این، یک حسابی است که به یک زمان اختصاص ندارد و برای تمام زمان‌هاست. اسلام می‌گوید مستحب است لقمه را کوچک بردارید، مستحب است زیاد بجوید، مستحب است دست را قبل از غذا بشویید. 📙 اسلام و نیازهای زمان، جلد ۱، صفحه ۱۷۴ 📌 ادامه دارد... 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ☑️@Hekmat_motahar
امیرالمؤمنین می‌فرماید: انَّ اللهَ حَدَّدَ حُدوداً فَلاتَعْتَدوها وَ فَرَضَ فَرائِضَ فَلاتَتْرُکوها یعنی خدا یک چیزهایی را واجب کرده است، آنها را ترک نکنید، یک چیزهایی را هم ممنوع اعلام کرده است، به آنها تجاوز نکنید. وَ سَکتَ لَکمْ عَنْ اشْیاءَ وَ لَمْ یدَعْها نِسْیاناً فَلاتَتَکلَّفوها خدا درباره بعضی از مسائل سکوت کرده است. البته فراموش نکرده، بلکه خواسته است که سکوت کند و بندگانش در آن مسائل آزاد و مختار باشند. در آنچه که خدا مردم را آزاد گذاشته است، شما دیگر تکلیف معین نکنید. پس آن موضوعی که عرض کردم یک سلسله آداب و رسوم در میان مردم هست که اگر انسان آنها را از طریق مثبت انجام بدهد نه جایی خراب می‌شود و نه جایی آباد و اگر ترک هم بکند همین‌طور، مسائلی است که خدا در آن مسائل سکوت کرده است. 📙 اسلام و نیازهای زمان، جلد ۱، صفحه ۱۷۵ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ☑️@Hekmat_motahar
پدر و پسری آمدند مهمان‏ امیرالمؤمنین شدند. حضرت خودشان بودند و فرزندشان محمد بن حنفیّه. در آخر غذا آب آوردند برای شستن دست (چون می‌دانید که سنت است هم در ابتدای غذا دست را بشویند هم در انتهای غذا). حضرت خودشان آن آفتابه لگن یا ابریق و کاسه را- هرچه بوده- گرفتند که دست آن مهمان را بشویند. امتناع کرد که نمی‌گذارم، شما را- مثلًا- به جان پیغمبر قسم من را خجالت ندهید. فرمود نمی‌شود، تو مهمانی من میزبان، میزبان وظیفه دارد خدمت کند؛ این حرفها [و تعارفها] همه مهمل است. هرچه او امتناع کرد فرمود: نه، من خودم باید دست تو را بشویم. خودش دست آن پدر را شست. نوبت به پسر رسید. آب را به محمد بن حنفیّه داد و فرمود: تو دست پسر را بشوی. بعد به پسر گفت: اگر پدرت نبود و تو تنها مهمان من بودی دست تو را هم خودم می‌شستم، اما چون پدرت اینجا هست به احترام پدرت می‌گویم دست تو را پسرم بشوید که احترام پدر رعایت شده باشد و بفهمی که احترام پدرت همیشه محفوظ است. خیلی ظریف و لطیف است! 📘 آشنایی با قرآن جلد ۹ صص ۱۳۷ - ۱۳۸ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ☑️@Hekmat_motahar
... بعضی گمان می‌کنند که این خصیصه، ذاتی بشر است؛ بشر همیشه مشتاق و آرزومند چیزهایی است که ندارد. داشتن، مدفن عشق و علاقه و خواستن است. اما بعضی دیگر نظر دقیق‌تری دارند. می‌گویند اگر واقعاً چیزی مطلوب غریزی و ذاتی بشر باشد، ممکن نیست که وصالْ او را سرد و افسرده کند. در نهاد و غریزه بشر معشوق و محبوبی کامل‌تر و عالی‌تر است؛ محبوبی که کمال لایتناهی است. به دنبال هر محبوبی که می‌رود، در حقیقت، نشانی از محبوب اصلی و واقعی خود در او می‌بیند و به گمان محبوب اصلی به سراغ او می‌رود، اما پس از وصال چون خاصیت آن محبوب اصلی را در او نمی‌بیند و احساس می‌کند که این موجود قادر نیست خلأ وجودی او را پر کند، به سراغ محبوبی دیگر می‌رود، و همین طور... مگر آنکه روزی به محبوب اصلی و حقیقی خود نائل گردد؛ آن وقت به کمال واقعی خود که اتصال به کمال لایتناهی است، خواهد رسید و در بهجت و سعادت کامل غرق می‌گردد و برای همیشه آرام می‌گیرد و دیگر خستگی و افسردگی و کسالت در او راه نمی‌یابد: ألا بِذِکرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلوبُ. آری، با یاد خدا دلها آرامش گیرد. 📔 بیست گفتار، صص ۲۰۳ - ۲۰۴ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ☑️@Hekmat_motahar
قرآن در باب روزه می‌گوید: یا ایهَا الَّذینَ امَنوا کتِبَ عَلَیکمُ الصِّیامُ کما کتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبلِکمْ لَعَلَّکمْ تَتَّقونَ‏ [2] ای مردم باایمان، برای شما روزه فرض شده است همچنان که برای پیشینیان شما فرض شده بود، چرا؟ قرآن فلسفه را هم ذکر می‌کند: لَعَلَّکمْ تَتَّقونَ‏ برای اینکه در شما روح تقوا و ملکه تقوا پیدا بشود. ملکه تقوا یعنی چه؟ یعنی‏ تسلط بر نفس. تسلط بر نفس همان است که امام صادق فرمود ربوبیت‏ (الْعُبُودیةُ جوهَرَةٌ کنْهُهَا الرُّبوبیة). پس اگر ما ماه رمضانی را گذراندیم، شبهای احیایی را گذراندیم، روزه‌های متوالی را گذراندیم و بعد از ماه رمضان در دل خودمان احساس کردیم که بر شهوات خودمان بیش از پیش از ماه رمضان مسلّط هستیم، بر عصبانیت خودمان از سابق بیشتر مسلّط هستیم، بر چشم خودمان بیشتر مسلّط هستیم، بر زبان خودمان بیشتر مسلّط هستیم، بر اعضا و جوارح خودمان بیشتر مسلّط هستیم و بالاخره بر نفس خودمان بیشتر مسلّط هستیم و می‌توانیم جلو نفس امّاره را بگیریم، این علامت قبولی روزه ماست. 📗 آزادی معنوی، صص ۴۹ - ۵۰ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ☑️@Hekmat_motahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍موعظه ای نافذ از مرحوم شهید مطهری 🔶 عمرمان رفت ... ✨بسیار شنیدنی 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ☑️ @Hekmat_motahar
ایهَا الَّذینَ امَنُوا اسْتَعینوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلوةِ. ای اهل ایمان! از نماز و از صبر- که به روزه تفسیر شده است- کمک بگیرید. این تعبیر خیلی عجیب است! به ما می‌گویند از نماز استمداد کن، از روزه استمداد کن، یعنی تو نمی‏‌دانی که این نماز چه منبع نیرویی است! این روزه چه منبع نیرویی است! اگر به شما گفتند نماز بخوانید، شما را به یک منبع نیرو هدایت کرده‌اند و اگر گفته‌اند روزه بگیرید شما را به یک منبع نیرو هدایت کرده‌اند. برای اینکه بر نفس و روح خودتان مسلط بشوید نماز بخوانید، روزه بگیرید. الْعُبودیةُ جَوْهَرَةٌ کنْهُهَا الرُّبوبیةُ.. حال آیا این ربوبیت و تسلط به همین جا خاتمه پیدا می‌کند؟ نه، درجات و مراتب دارد. به هر درجه که شما در مسیر عبودیت جلو بروید ربوبیت پیدا می‌کنید و به اصطلاح ولایت یعنی تسلط پیدا می‌کنید. از این درجه‌ای که عرض کردم یک درجه بالاتر، به آنجا می‌رسید که مالک خاطرات نفس خودتان می‌شوید. 📙 آزادی معنوی، صفحه ۵۱ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ☑️ @Hekmat_motahar
چه خوب فرمود رسول اکرم که هرکس که در جهاد با ما شرکت کرد، صِرف اینکه برود در میدان جنگ و شجاعتش را نشان بدهد، خیلی از افراد دشمن را هم از میان ببرد، کافی نیست. ما باید تحلیل کنیم که این فردِ مجاهد برای چه مجاهده میکند؟ اگر برای خدا و رسول است قبول است؛ ولی از کجا که این مجاهد به امید اینکه غنیمت ببرد مجاهده نمی کند؟ از کجا که او به امید اینکه زن اسیری نصیبش بشود مجاهده نمی کند؟ فرمود هرکس که با این هدفها مجاهده کند،[مقصدش] هم همین هاست و از اینها بالاتر نخواهد رفت. 📗آشنایی با قرآن ۳، ص ۹۵ 💠ترویج آثار شهیدمطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
📌 هیچکس به اندازه شهدا به بشریت خدمت نکرده است؛ شاید خیال کنید علما یا مخترعین و مکتشفین و ثروتمندان بیشتر به بشر خدمت کرده‌اند؛ خیر، هیچ کس به اندازه شهدا به بشریت خدمت نکرده است، چون آنها هستند که راه را برای دیگران باز می‌کنند و برای بشر آزادی را به هدیه می‌آورند، آنها هستند که برای بشر محیط عدالت به وجود می‌آورند که دانشمند به کار دانش خود مشغول باشد، مخترع با خیال راحت به کار اختراع خودش مشغول باشد، تاجر تجارت کند، محصل درس بخواند و هر کسی کار خودش را انجام بدهد. اوست که محیط [مناسب] را برای دیگران به وجود می‌آورد. مثَل آنها مثل چراغ و مثل برق است؛ اگر چراغ یا برق نباشد ما و شما چکار می‌توانیم انجام دهیم؟. 📕 حماسه حسینی جلد ۱ صفحه ۳۲ 💠ترویج آثار شهیدمطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
🇮🇷 همه چیز در سایه اسلام یکی از راه‌های شناختن یک انقلاب و یک نهضت کیفیت رهبری آن است. ببینیم این نهضت چگونه و از چه مسیری رهبری شده است. روز اوّلی که نهضت شروع شد هیچ کس نیامد خودش را برای رهبری کاندیدا کند و بعد هم مردمْ روز اول به او رأی بدهند که تو رهبر هستی، بعد آن رهبر برای مردم راه انتخاب کند. ...مردم در میان افراد زیادی که صلاحیت داشتند رهبر نهضت واقع شوند یک رهبر خاص را انتخاب کردند آن هم به صورت رهبر بلامنازع، رهبری که زوری نداشت که بخواهد خودش را بر مردم تحمیل کند، خود به خود انتخاب شد، نه این که کسی او را نصب کرد و نه این که خودش خودش را کاندیدا کرد. به علاوه وقتی نگاه کنیم این رهبر چه مسیری را طی کرده، روی چه اهرم‌هایی بیشتر تکیه کرده و چه منطقی را به کار برده است می‌بینیم این رهبر جز منطق اسلامی هیچ منطق دیگری را به کار نبرده؛ پس همین خودش نشان می‌دهد که نهضت ما واقعا یک نهضت اسلامی بود، نهضت عدالت‌خواهانه بود ولی عدالت را در سایه اسلام می‌خواست، نهضت آزادی‌خواهانه بود آزادی را در سایه اسلام می‌خواست، نهضت استقلال‌‏طلبی بود استقلال را در سایه اسلام می‌خواست، همه چیز را در سایه اسلام می‌خواست. 📘 آینده انقلاب اسلامی ایران، صص ۸۵-۸۹ 💠ترویج آثار شهیدمطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
👤 داستان انسان در جهان‌بینی اسلامی انسان در جهان‏بينى اسلامى داستانى شگفت دارد. انسانِ اسلام تنها يك حيوان مستقيم القامة كه ناخنى پهن دارد و با دو پا راه مى‏رود و سخن مى‏گويد نيست، اين موجود از نظر قرآن ژرف‏تر و مرموزتر از اين است كه بتوان آن را با اين چند كلمه تعريف كرد. قرآن، انسان را مدحها و ستايشها كرده و هم مذمتها و نكوهشها نموده است. عالى‏ترين مدحها و بزرگترين مذمّتهاى قرآن درباره انسان است، او را از آسمان و زمين و از فرشته برتر و در همان حال از ديو و چهارپايان پست‏تر شمرده است. از نظر قرآن، انسان موجودى است كه توانايى دارد جهان را مسخّر خويش سازد و فرشتگان را به خدمت خويش بگمارد و هم مى‏تواند به «اسفل سافلين» سقوط كند. اين خود انسان است كه بايد درباره خود تصميم بگيرد و سرنوشت نهايى خويش را تعيين نمايد. 📗 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏۲ ؛ ص۲۶۷ 💠ترویج آثار شهیدمطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
على عليه السلام روزى در ايام خلافت هنگام مسافرت به يك شخص ذِمّى- كه يا يهودى بود يا مسيحى- برخورد نمود. مرد ذمّى حضرت را نشناخت و گفت: اى بنده خدا كجا مى‏روى؟ حضرت فرمود: به كوفه مى‏روم، و به اتفاق يكديگر راه افتادند و على عليه السلام با نهايت حسن سلوك راه را طى مى‏نمود تا به جايى رسيدند كه راه كوفه از مقصدى كه آن شخص داشت جدا مى‏شد. آن شخص راه خودش را پيش گرفت، على نيز به همراه او روان شد. مرد ذمّى گفت: تو كه مى‏گفتى من به كوفه مى‏روم، راه كوفه آن راه است. حضرت فرمود: مى‏دانم. گفت: پس چرا از اين طرف آمدى؟ حضرت فرمود: شرط رفاقت اين است كه انسان مقدارى از راه را به مشايعت رفيقش برود و اين دستورى است كه از ناحيه پيغمبر ما به ما رسيده. آن مرد با تعجب پرسيد: آيا پيغمبر شما اين‏چنين دستورى داده؟! حضرت فرمود: بلى. گفت: بى‏شك اين همه مردم كه از پيغمبر شما پيروى كرده‏اند، به واسطه همين افعال بزرگوارانه‏اش بوده و من تو را گواه مى‏گيرم كه از اين ساعت بر دين تو هستم. 📘 حکمت‌ها و اندرزها جلد۲ صفحه ۴۵ 💠ترویج آثار شهیدمطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
شرایط و آداب دوستی شرايط: ۱- عقل ۲- حسن خلق ۳- تقوا ۴- اهل بدعت نبودن ۵- حريص بر دنيا نبودن (ولو دنياى حلال) هارون «*» گفت: رفيق سه نحو است: بعضى در حكم غذايند و هميشه مورد احتياج و بعضى مانند دوا و گاهى مورد احتياج و بعضى مانند مرضند كه هيچ وقت مورد احتياج نيست اما گاهى انسان به آنها مبتلا مى‏شود. بايد قدر رفيق خوب را دانست و نگذاشت از دست برود. اما آداب: بذل مال در مورد او، بذل نفس، ايثار، سعى در حوايج او، از نظر زبان و رعايت او حق بيشترى پيدا مى‏كند، از نظر سكوت از معايبش و اظهار محاسنش و حفظ اسرارش، ترك مجادله، لزوم اظهار موادة، عفو. «*» در كتاب تذكرة المتقين كلام مذكور از قول مأمون نقل شده. 📔 یادداشت‌ها جلد ۴ صص ۱۱۶ - ۱۱۷ 💠ترویج آثار شهیدمطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان استاد شهید مطهری درباره در سال ۱۳۴۹ شمسی 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
🧨 مسلمانان نبايد از دشمن غافل شوند؛ قرآن كريم، مسلمانان را از اينكه دوستى و سرپرستى غير مسلمانان را بپذيرند سخت بر حذر داشته است، نه از باب اينكه دوست داشتن انسانهاى ديگر را بد بداند و طرفدار بغض مسلم نسبت به غير مسلم در هر حال و مخالف نيكى با آنها باشد؛ قرآن صريحاً مى‏گويد: لا يَنْهاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَ لَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيارِكُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ، إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ. خداوند بازنمى‏دارد شما را از كسانى كه با شما در دين مقاتله و جنگ نكرده‏اند و شما را از خانه‏هاتان بيرون نرانده‏اند كه نيكى كنيد نسبت به آنان و دادگرى كنيد؛ همانا خداوند دادگران را دوست دارد. اسلام نمى‏گويد كار محبّت‏آميز و كار نيكتان منحصراً بايد درباره مسلمين باشد و به هيچ وجه خيرى از شما به ديگران نرسد؛ دينى كه پيغمبرش به نصّ قرآن «رحمة للعالمين» است، كى مى‏تواند چنين باشد؟ ولى يك مطلب هست و آن اينكه‏ مسلمانان نبايد از دشمن غافل شوند؛ ديگران در باطن، جور ديگرى درباره آنان فكر مى‏كنند؛ تظاهر دشمن به دوستى با مسلمانان، آنان را غافل نكند و موجب نگردد كه آنان دشمن را دوست پندارند و به او اطمينان كنند. 📗 ولاءها و ولایت‌ها صفحه ۱۹ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
مسلمان همواره بايد بداند كه عضو جامعه اسلامى است، جزئى است از اين كل. جزء يك كل و عضو يك پيكر بودن خواه ناخواه شرايط و حدودى را ايجاب مى‏كند. غير مسلمان عضو يك پيكر ديگر است. عضو پيكر اسلامى روابطش با اعضاى پيكر غير اسلامى بايد به نحوى باشد كه لااقل با عضويّتش در پيكر اسلامى ناسازگار نباشد، يعنى به وحدت و استقلال اين پيكر آسيبى نرسد. پس خواه ناخواه نمى‏تواند روابط مسلمان با غير مسلمان با روابط مسلمان و مسلمان يكسان و احياناً از آن نزديكتر باشد. 📗 ولاءها و ولایت‌ها صفحه ۲۱ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
⛔️ بدترین مردم کیست؟ پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله یک وقت در حضور اصحاب فرمود: الااخْبِرُکمْ بِشَرِّ النّاس‏؟ آیا به شما خبر ندهم که بدترین مردم کیست؟ گفتند: بَلی‏ یا رَسولَ اللهِ! فرمود: بدترین مردم آن کسی است که خیر خودش را از دیگران منع می‌کند و هرچه دارد تنها برای خودش می‌خواهد. آنهایی که حاضر بودند گفتند: با این مقدمه ما فکر کردیم دیگر بدتر از این افراد کسی نیست. بعد فرمود: آیا می‌خواهید به شما بگویم از این بدتر کیست؟ صنف دیگری را ذکر فرمود. اصحاب گفتند: خیال کردیم بدتر از این گروه دوم دیگر کسی نیست. بعد فرمود: آیا می‌خواهید از آن بدتر را به شما بگویم کیست؟ گفتند: از این بدتر هم مگر هست؟! آنگاه صنف سوم را فرمود: بدتر از این افراد، مردمان بد زبانِ فحّاشِ تهمت‌‏زن و آبرو برند. اینجا دیگر حضرت توقف کرد، یعنی بدتر از اینها دیگر وجود ندارد. 📗 آشنایی با قرآن جلد ۴ صفحه ۵۶ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
مناجات.mp3
1.99M
💠 فراز بیست و نهم دعای ابوحمزه ثمالی. خدایا به تو پناه می‌برم از شر بی‌حالی، سستی، اندوه، ترس، بخل و تنگ نظری، سنگدلی، بیچارگی، فقر، تنگدستی و هر گونه بلا و هرزگی‌های آشکار یا پنهان.
ماه رمضان در سال، اوقات تجديد حيات معنوى و زدودن خاطر از ملالها و كدورتهاى مادّى است. در حديث است: «لكلّ شى‏ء ربيع و ربيع القرآن شهر رمضان». هر چيزى بهار و فصل تجديد حياتى دارد؛ بهار و فصل تجديد حيات قرآن در دل اهل ايمان، ماه رمضان است. 📗 بیست گفتار صفحه ۲۰۴ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 احیای شب قدر 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅@Hekmat_motahar
تو این شبهای عزیز از همه شما عزیزان التماس دعا داریم. شاید همدیگر و نشناسیم اما در حق هم دعا کنیم که دعا عجیب تاثیر داره.
یک آدم آلودۀ کثیفِ شهوتران، چه پسر و چه دختر نمی‌تواند از او مجاهد به وجود بیاید؛ مجاهد، مخلوقِ "آگاهی" و "پاکی"، هر دو است. یک روح آگاه و پاک می‌تواند مبارز و مجاهد باشد. 📗 آینده انقلاب اسلامی ایران صفحه ۲۱۷ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅@Hekmat_motahar
یکی از آن گنجینه‌های بزرگی که در دنیای شیعه وجود دارد این دعاهاست. به خدا قسم گنجینه‌ای است از معرفت. اگر ما هیچ دلیل دیگری نداشتیم غیر از دعاهایی که داریم، از علی بن ابی طالب علیه السلام صحیفه علویه، از زین العابدین علیه السلام صحیفه سجادیه یا دعاهای غیر صحیفه سجادیه، اگر ما جز دعای کمیل از علی و جز دعای ابوحمزه از علی بن الحسین نداشتیم و اسلام در چهارده قرن چیز دیگری نداشت، همین‌که توسط دو تن از شاگردهای اسلام از آن دنیای بدویت و جهالت چنین دو اثری ظاهر شده کافی است. آنقدر اینها اوج و رفعت دارد که اصلًا اعجاز جز این چیزی نیست. 📙 آزادی معنوی صفحه ۶۱ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅@Hekmat_motahar
🇵🇸 مسئله فلسطین اگر می‌خواهیم به خودمان ارزش بدهیم، اگر می‌خواهیم قیمت پیدا کنیم، اگر می‌خواهیم در نزد خدا و پیغمبر خدا محترم باشیم، در نزد ملل جهان محترم باشیم، باید این اصل را زنده کنیم. اگر پیغمبر اسلام زنده می‌بود، امروز چه می‌کرد؟ درباره چه مسئله‌ای می‌اندیشید؟ واللهِ و باللهِ قسم می‌خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش امروز از یهود می‏‌لرزد. این یک مسئله‌ دودوتا چهارتاست. اگر کسی نگوید، گناه کرده است. من اگر نگویم واللهِ مرتکب گناه شده‌ام، و هر خطیب و واعظی اگر نگوید مرتکب گناه شده است. 📕 حماسه حسینی، جلد ۱، صفحه ۲۷۰ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅@Hekmat_motahar
گاهی دو نفر انسان یکدیگر را جذب می‌کنند و دلشان می‌خواهد با یکدیگر دوست و رفیق باشند. این رمزی دارد و رمزش جز سنخیت نیست. این دو نفر تا در بینشان مشابهتی نباشد همدیگر را جذب نمی‌کنند و متمایل به دوستی با یکدیگر نخواهند شد، و به طور کلی نزدیکی هر دو موجود بر یک نحو مشابهت و سنخیتی است در بین آنها. 📕جاذبه و دافعه علی علیه السلام، ص۱۹ 💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز ✅ @Hekmat_motahar