تمثیل مولوی
مولوی افسانهای نقل میکند که مردی طالب گنج بود و همیشه دعا و تضرع و زاری و خدا خدا میکرد که خدایا این همه گنجها را مردم زیر خاک کردند بعد رفتند و اینها مانده زیر خاکها و کسی استفاده نمیکند، خدایا به من گنجی را بنمایان که بروم آن را اکتشاف کنم و بعد یک عمر راحت زندگی کنم.
مدتها خدا خدا میکرد، تا بالأخره در عالم رؤیا خوابنما شد که میروی در فلان جا، بالای فلان کوه، فلان نقطه میایستی و تیری هم به کمان میکنی، هر جا که این تیر افتاد گنج آنجاست. بیل و کلنگ و دستگاهش را برداشت و رفت به آن نقطه، دید همه علامتها درست است.
شک نکرد که گنج را پیدا کرده. تیر را به کمان کرد، گفت حالا به کدام طرف پرتاب کنیم، یادش افتاد که به او نگفتهاند به کدام طرف، گفت حالا یک طرف پرتاب میکنم، به قوّت کشید و به یک طرف پرتاب کرد. نگاه کرد تیر کجا افتاد، بعد با بیل و کلنگش رفت برای گنج، کند و کند، هر چه کند پیدا نکرد، بالاخره آنقدر کند که گفت دیگر اگر کسی هم گنجی زیر خاک کند از این بیشتر پایین نمیرود.
حتماً من اشتباه کردهام، باید به یک طرف دیگر پرتاب کنم، رفت به یک طرف دیگر پرتاب کرد، باز آمد کند و هر چه کند پیدا نکرد؛ شمال و جنوب و مشرق و مغرب، چند روز کارش این بود، بعد شمال شرقی و جنوب غربی و همه جهات.
مدتی این بیچاره زحمت کشید چیزی پیدا نکرد. دومرتبه رفت در مسجد و دعا و فریاد، تا بار دیگر خوابنما شد، همان شخص به خوابش آمد؛ به او گفت این چه ارائهای بود که به ما کردی؟! ما که هر چه گشتیم پیدا نکردیم! گفت چکار کردی؟ گفت من رفتم آنجا ایستادم تیر به کمان کردم، یک دفعه از این طرف پرتاب کردم، یک دفعه از آن طرف.
گفت ما کی به تو گفتیم تیر را به قوّت بکش و پرتاب کن؟ ما گفتیم تیر را به کمان بگذار هر جا خودش افتاد. روز بعد رفت و تیر را به کمان کرد و هیچ نکشید، رهایش کرد، همان جا جلوی پایش افتاد، زیر پای خودش را کند و گنج را پیدا کرد.
شخصی بود در مشهد به نام آقای آقا شیخ مجتبی قزوینی، میگفت ما این داستان را در مثنوی خواندیم، به مرحوم میرزای کرمانشاهی (معروف است؛ مرد عارف و با حالی بوده در مشهد؛ منبر هم میرفته) رسیدم و گفتم: آقای میرزا، این ملا در این شعر چه میخواهد بگوید؟ این داستان هدفش چیست؟ فقط یک جمله در جواب من گفت: «وَ فی انْفُسِکمْ افَلا تُبْصِرون».
میخواهد بگوید مطلب در خودت است، کجا این طرف و آن طرف میروی؟!
📕آشنایی با قرآن، ج ۵، ص۱۷۰
🔹حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔸ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
مسخره کردن
این هم از آن چیزهایی است که روی مردم اثر میگذارد ولی هیچ مقیاسی ندارد، یعنی هر چیزی را با منطق مسخره میشود مسخره کرد. چنین نیست که یک چیز را در دنیا بشود مسخره کرد، یک چیز دیگر را نشود مسخره کرد.
هر چه که در دنیا شما پیدا کنید یک آدم مسخرهچی میتواند آن را موضوع مسخره قرار بدهد و اتفاقاً در روح مردم هم اثر میگذارد، یعنی مسخره اثر تبلیغاتی زیادی دارد.
اتفاق افتاده است؛ بعضی افراد، چه مرد چه زن (شاید در زنها بیشتر) [زود تحت تأثیر مسخره شدن قرار میگیرند.] مثلًا شما با هزار دلیل و منطق برای بعضی زنها ثابت کنید که پوشش خوب است به این دلایل، همه را هم قبول میکند، ولی آخرش در یک جلسه که میخواهد شرکت کند که در آن از زنهای جور دیگر هستند، خودش را همرنگ آنها میکند، میگویید چرا؟
میگوید مرا مسخره میکنند. در مقابل مسخره دیگر تاب مقاومت ندارد؛ یعنی همه آن منطقها یک طرف و مسخرهای که بکنند طرف دیگر.
📕آشنایی با قرآن، ج ۵، ص۱۸۳
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
یکی از شرایط موفقیت انسان درک کردن قیمت و ارزش وقت است. اگر جوانی ثروت هنگفتی از پدر به ارث برده باشد و دیوانه وار اسراف و تبذیر کند، همه متأسف و متعجب میشوند، به حال جوان رقّت میکنند، عاقبت شومش را همه حدس میزنند که چه بدبختیها و پشیمانیهاست.
همه ماها کم و بیش با همچو کسانی برخورد کردهایم و بسیار تأسف خوردهایم ولی همین ما، خود ما نسبت به سرمایه بزرگتر و با ارزشتر یعنی وقت و عمر همان معاملهای را میکنیم که آن جوان نسبت به مال و ثروت خود میکند و هیچ گونه متأثر نمیشویم.
این خود نشانه این است که ما ارزش پول را خوب درک میکنیم ولی ارزش وقت و زمان را درک نمیکنیم.
📕حکمتها و اندرزها، ج ۱، ص۵۹
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
دانش و کار که دو شرط اساسی سعادت بشر میباشند هنگامی کافی خواهند بود که مقرون به صفات خوب اخلاقی بوده باشد و اگر نه مانند سلاح برّنده و کاری است که در دست دیوانهای بیفتد.
📕حکمتها و اندرزها، ج ۲، ص۱۸۸
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
امام حسین که مهاجم است و منطقش منطق شهید، آن روزی که پیامش را در صحرای کربلا ثبت میکرد نه کاغذی بود نه قلمی، همین صفحه لرزان هوا بود.
ولی همین پیامش روی صفحه لرزان هوا، چرا باقی ماند؟ چون فوراً منتقل شد روی صفحه دلها؛ روی صفحه دلها آنچنان حک شد که دیگر محو شدنی نیست.
📕حماسه حسینی، ج ۱، ص۱۳۶
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
امام خمینی ارزشها را با معیارهای اسلامی مطرح کردند
ایشان با ظلم مبارزه کردند ولی همان مبارزه با ظلم را با معیارهای اسلامی مطرح کردند که یک مسلمان نباید زیر بار ظلم برود.
مبارزه با ظلم را در زیر پرچم اسلام انجام دادند، مبارزه با اختناق را در زیر پرچم اسلام انجام دادند.
سخن از استقلال گفتند، چرا استقلال؟ زیرا ما مسلمانیم، یک مسلمان و ملت مسلمان به خود اجازه نمیدهد که ذلیل باشد: لَنْ یجْعَلَ اللهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلًا.
نباید مؤمن زیردست و کافر زبردست باشد، مؤمن فرمانبر و کافر فرمانده باشد.
📕آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۸۷
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
مطمئناً اگر کسی در دنیا خودش را از لذتهای دنیا محروم کند به این حساب که در آن دنیا به او لذت بدهند، در آن دنیا روی این حساب به او لذت نمیدهند؛ نمیگویند تو چه بنده خوبی بودی که در دنیا لذت نبردی؛ حالا که در دنیا محرومیت کشیدی عوض آن محرومیت، اینجا به تو لذت میدهیم.
نمیگویند تو از ما یک مقدار لذت طلبکاری، حالا که قبلًا از آن استفاده نکردهای الآن استفاده کن. قطعاً چنین چیزی وجود ندارد؛ یعنی لذتهای آخرت نتیجه محرومیتهای عمدی که بشر خودش برای خودش ایجاد کند نیست، بلکه مولود عوامل دیگر است.
اما طرف دیگر قضیه این است: آیا اگر ما لذت دنیا را بردیم، در آن دنیا میگویند چون لذت دنیا ولو لذت حلال دنیا را بردهاید، دیگر حق ندارید لذت ببرید؟
بنابراین شما یکی از دو بدبختی را باید تحمل کنید: یا در دنیا محرومیت بکشید یا در آخرت، و این دو با هم جمع نمیشوند. این هم از نظر منطق اسلام مردود است.
علی علیه السلام در نهجالبلاغه میفرماید:... انَّ الْمُتَّقینَ ذَهَبوا بِعاجِلِ الدُّنْیا وَ اجِلِ الْاخِرَةِ، سَکنُوا الدُّنْیا بِافْضَلِ ما سُکنَتْ وَ اکلوها بِافْضَلِ ما اکلَتْ متقین و پرهیزکارانی در دنیا هستند که هم نعمت دنیا را بردهاند و هم نعمت آخرت را.
در دنیا در بهترین مسکنها نشستهاند و بهترین غذاها را خوردهاند و در عین حال به نعمت عقبی هم رسیدهاند.
📕احیای تفکر اسلامی، ص۷۵
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
تربیت دو شرط لازم دارد: علم، علاقه:
در تربیت دو رکن اساسی شرط است: یکی علم و اطلاع به رموز تربیت و دیگر علاقه به سرنوشت.
پدران و مادران از نظر علاقه به قدر کافی سرمایه دارند ولی از لحاظ علم واطلاع باید مجهز شوند که ضرر دوست جاهل همیشه از سودش بیشتر است.
صدی نود و نه سوء تربیت فرزندان ناشی از جهالت پدران و مادران است.
آثار سوء تربیت جاهلانه:
پدر و مادر جاهل است که فرزند را لوس یا ضعیف و ترسو یا در اثر بی عدالتی میان اولاد، حقود و کینه توز یا در اثر افسانههای دروغ، وهم پرست یا در اثر تناقض قول و عمل، او را دوشخصیتی و دارای روح متناقض یا در اثر بیاحترامی پدر و مادر به یکدیگر و گفتن مادرسگ به وسیله پدر و یا پدرسگ به وسیله مادر، او را بی احترام وبی تربیت نسبت به والدین بار میآورند یا او را مظلوم پرست و مظلومیت خواه یا در اثر جواب ندادن به سؤالات، او را خمود و جامدالفکر بار میآورند یا در اثر احترام نگذاشتن به شخصیت او، او را بی شخصیت و بی عقیده به خود بار میآورند.
📕یادداشتها، ج ۵، ص۶۳
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
نباید بین کار و علم جدایی بیفتد.
علم هم کار را زیاد میکند و هم اثر و ارزش آن را بالا میبرد. مگر نه این است که کار رابطه مستقیم دارد با نیرو و قدرت و مگر نه این است که علم منبع عظیم قدرت انسان است.
انسان ماشین نیست که قدرتش از بخار و برق و حرارت تأمین شود، اسب و فیل هم نیست که قدرتش همان باشد که در دست و پایش برای راه رفتن و در پشتش برای بار کشیدن است.
قدرت انسان در علم و فکر و مغز وی است و به موجب همین قدرت است که قدرتهای برق و بخار و حیوانها را استخدام کرده است.
توانا بود هرکه دانا بود. حکما هم میگویند علم و قدرت مساوق یکدیگرند.
📕یادداشتها، ج۱۴، ص۳۲۵
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
انسان اگر بخواهد ترقی عمیق و ریشهدار و پابرجایی بکند باید به پیشرفت تدریجی، خود را راضی کند، زیرا ترقیات سریع سقوطهای خردکننده دارد.
سرّ ترقی و رستگاری فقط در این است که انسان در راه حصول آن بتواند صبر نماید (صبر ممدوح). انسان باید بذر بپاشد و بعد صبر کند و آبیاری نماید تا موقع درو برسد، و معنای «العجلة من الشیطان» همین است و این گونه عجلهها مقصود است.
📕یادداشتها، ج۱۳، ص۴۷
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 غدیر منشاء همه مناسبتهاست
🔻برای مشارکت در طرح بزرگ اطعام #غدیر هدایای خود را به شماره کارت زیر به نام #گروه_جهادی_غدیرانه واریز فرمایید
#غدیرانه
👇
6273817010187262(بزنید رو شماره، کپی میشه) https://eitaa.com/joinchat/1842413750Ca925ef39fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 ۳۷ روز تا عید بزرگ غدیر باقی است....
🔸ما برای بزرگترین عید خدا چه کار میکنیم؟!
🌹 شماره کارت مشارکت در دهمین طرح بزرگ اطعام غدیر به نام #گروه_جهادی_غدیرانه
6273817010187262#عید_غدیر @ghadiraaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 کاری کنید که مثل عاشورا در روز عید غدیر کسی تو خونه نمونه..
🔻اگر غدیر مال دیگران بود آیا آسمانها را تزئین نمیکردند؟
🔻در صورت تمایل به مشارکت، هدیه خود را به شماره کارت زیر به نام #گروه_جهادی_غدیرانه واریزفرمایید:
6273817010187262@ghadiraaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 ما برای بزرگترین عید خدا چه کار میکنیم؟!
🌹 شماره کارت مشارکت در دهمین طرح بزرگ اطعام غدیر به نام #گروه_جهادی_غدیرانه
6273817010187262🔹شما هم قدمی بردارید هرچند کوچک.. و بدانید همان هم موثر و مورد قبول امیرالمومنین است.... #عید_غدیر #غدیرانه #گروه_جهادی_غدیرانه @ghadiraaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 اگر مردم فضلیت واقعی روز غدیر را میشناختند...
🔴 جریان اصلاح طلب و غربگرا دو برنامه مشخص نسبت به دو کاندیدای شاخص جبهه انقلابی دارد.
👈 یکی را در نزد اقشار خاکستری متحجر، غیر قابل انعطاف و خشک معرفی میکند و میگوید با رئیس جمهور شدن او باید منتظر تحریمهای شدیدِ بیشتری مواجه باشیم و همچنین قطع ارتباط و تعامل به جامعه جهانی!!
👈 دیگری را در نزد قشر مذهبی و انقلابی یک تکنوکراتِ لیبرال معرفی میکند که اگر رئیس جمهور شد ظریف میشود وزیر امور خارجه اش و خط دولت حسن روحانی را دنبال میکند!!
🔹 حال، چرا ما دل به دروغها و تخریبهای او بدهیم و در پازل او بازی کنیم؟! ما چرا ناخواسته با او همدست شویم و شخصیتهای انقلابی را تخریب کنیم تا شانس پیروزی کاندیدای متمایل به جریان غربگرا افزایش پیدا کند؟!!!!!!!!
🔹 یادمان باشد جریان غربگرا دست پرورده روباه پیر است که سیاست همیشگی است "تفرقه بیانداز و حکومت کن" هست. با ایجاد اختلاف بین کاندیداهای انقلابی و طرفدارانشان، عملا سبد رای ما را میشکنند، ما را در مقابل هم قرار میدهند و انرژی ما را موطوف به درگیری درون جبهه ایم میکنند تا خود با فراغ بال بتوانند با وحدت درون جریانی اصلاح طلبان به جمع آوری رای قشر خاکستری اقدام کنن و در نهایت یک حسن روحانی دیگری را به ما تحمیل کنند.
🔴 انتخاب با ماست؛ میتوانیم مشغول تخریب و درگیری با همدیگر شویم و ریاست جمهوری را تقدیم اصلاح طلبان کنیم. میتوانیم با یکدیگر اجماع کنیم و با وحدت پیروز انتخاباتِ پیش رو شویم./رضوی
نمازخوانهایی که خودشان نماز را استخفاف میکنند یعنی کوچک میشمارند (نماز صبحشان آن دم آفتاب است، نماز ظهر و عصرشان آن دم غروب است، نماز مغرب و عشاشان چهار ساعت از شب گذشته است و نماز را با عجله و شتاب میخوانند) تجربه نشان داده که بچههای اینها اصلًا نماز نمیخوانند.
شما اگر بخواهید واقعاً نمازخوان باشید و بچههایتان نمازخوان باشند، نماز را محترم بشمارید. نمیگویم نماز بخوانید؛ بالاتر از نماز خواندن، محترم بشمارید.
📕آزادی معنوی، ص۸۷
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشتیا،لوتیا،جوونا
شما راه بی افتید و برای غدیر یه کاری بکنید!
ولش کنید اینایی که کاری نمی کنند کوتاهی می کنند
تو به اندازه توانت...
هرکاری برای غدیر خم می تونید بکنید
ولو با ۱۰هزارتومن شروع کن!
سال بعد جیبت میشه ۱۰۰هزار تومن!
سال بعد میشه یک میلیون تومن!
علی و آل علی مدیون هیچکس باقی نمیشن!
شماره کارت👇
💳
6273817010187262«بزنین روی شماره کارت کپی میشه»
معنویت اخلاقی یعنی این که انانیت و منیت از بین برود، جانها با یکدیگر متحد شوند و اتحاد و وحدت در کار بیاید.
📕آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۱۷۴
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
تفرّق و اتحاد
مسئله دیگرى که از قرآن حتى به عنوان یک درس تاریخى مىشود استفاده کرد ـ یعنى هم دستور است هم در آنجا که داستانهاى تاریخى را نقل مىکند به آن اشاره مىکند یعنى یک ناموسى است در تاریخ زندگى انسانها ـ مسئله اتحاد و اتفاق از یک طرف، تشتّت و تفرق از طرف دیگر است.
فرمان قرآن به «وَ اعْتَصِموا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعآ وَ لا تَفَرَّقوا. وَ اذْکروا نِعْمَتَ اللهِ عَلَیکمْ إذْ کنْتُمْ أعْداءً فَاَلَّفَ بَینَ قُلوبِکم...» عنایت قرآن را به اجتماع و اتفاق نشان مىدهد. معلوم است که این امر به اتفاق و اجتماع، براى این است که بهتر باقى بمانید و بهتر بتوانید کار کنید.
«وَ اَلَّفَ بَینَ قُلوبِهِمْ لَوْ أنْفَقْتَ ما فِى الاَْرْضِ جَمیعآ ما اَلَّفْتَ بَینَ قُلوبِهِمْ»خدا با نیروى ایمان میان دلهاى اهل ایمان الفت و وحدت ایجاد کرد. اگر تو (پیامبر) پول دنیا را هم خرج مىکردى این وحدت و اتفاق را نمىتوانستى ایجاد کنى؛ یعنى وحدتى که ایمان براى بشر به وجود مىآورد، پول نمىتواند ایجاد کند.
آنجا که رسماً به امر تاریخى اشاره مىکند و معلوم است که از نظر قرآن جنبه تاریخى و عمومى دارد مىفرماید: وَ لاتَکونوا کالَّذینَ تَفَرَّقوا وَ اخْتَلَفوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَیناتُ. اشاره به گذشتگان مىکند: شما مانند آنها نباشید که بعد از آنکه علم و دانایى براى آنها آمد، مختلف، متفرق و متشتّت شدند. پس تفرق و تشتّت راز زوال و انحطاط است و بر عکس، اتحاد و اتفاق راز بقاست.
📕انحطاط و ترقی تمدنها «از نظر قرآن و منطق دیالکتیک»، ص۵۲
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
وقتی تحرکات برخی از معتقدین به انقلاب اسلامی رو میبینم حالم بد میشه. نمیدونم کی میخوان متوجه بشن انتخابات ریاست جمهوری صرفا انتخاب یه فرد نیست بلکه بحث سر انتخاب یه جریانه. جریان معتقد به نظام اسلامی و جریان مخالف نظام اسلامی.
وقتی آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب میشه صرفا بحث یه شخص نیست بلکه چند صد هزار نفر مخالف انقلاب اسلامی میان سر کار برای ضربه زدن به جبهه انقلابی و در مقابل هم وقتی آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور میاد سر کار همون تعداد نفرات میان برای اعتلای پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
این نگاه رو اون وری ها کاملا بهش اعتقاد دارن و با تمام وجود عمل میکنن. رو همین حساب براشون مهم نیست که چه کسی بیاد بالا فقط میگن همفکر خودشون باشه همین هم باعث میشه در سال ۹۲ در کمال ناباوری روحانی بیاد بشه رئیس جمهور.
در مقابل به نظر میاد ماها جز تخریب و لجن مالی نفرات خودمون کار دیگه ای بلد نیستیم و به جای اینکه جبهه ای عمل کنیم رفتیم سراغ اینکه قالیباف بیاد یا جلیلی.
برادر من سلیقه های سطحی رو بزارید کنار و با تمام توان یه نفر انقلابی رو بیارید بالا. شرایط شرایط خوبی نیست و متاسفانه یه عده به اسم انقلابی گری خودی ها رو میزنن و در مقابل اون وری ها با تمام وجود دارن کار میکنن تا پزشکیان رو به عنوان یه فرد نه بلکه به عنوان شبکه و جبهه مخالف نظام بیارن سر کار.
میرزانیا
زید خودش هم به اعتقاد ما شیعه مرد بزرگواری بوده یعنی ائمه او را تأیید کردند و مرد مجاهدی بوده و در راه خدا شهید شد.
بعد هم پسرش یحیی بن زید به دست بنیامیه شهید شد. یک شهادت خیلی جانگدازی دارد. بعد از شهادت حضرت سید الشهداء شهادت زید و بعد هم شهادت یحیی بن زید بود و هر دوی اینها مخصوصآ خود زید از طرف ائمه اطهار تأیید شدهاند.
زید خودش مدعی امامت در مقابل برادرشان حضرت امام محمد باقر نبوده ولی بعد یک عده از افراد افراطی ـ چون در مذهب زیدی آنچه که اصل است قیام است ـ گفتند زید خودش اساساً امام بوده و بعد [این فکر] به صورت یک مذهب درآمد.
📕آشنایی با قرآن، ج۱۱، ص۲۱۰
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍فضیلت شب و روز #عرفه
🔸حکمت مطهر؛ @Hekmat_motahar
🔹ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دکتر سعید جلیلی: امام حسین از بند بند انگشتانش شکر میکند در بارگاه الهی و از خدا میخواهد که این بدن را در راه خودت استفاده کن. شما میبینی یک ماه نمیشود دعای ایشان برآورده میشود.
#عرفه
🗳 ستاد مجازی دکتر جلیلی | @hamiyan_jalili