eitaa logo
بینش مطهر استان مرکزی
265 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
685 ویدیو
62 فایل
📖شبکه ای با هدف تربیت مربیانی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدیﷺ 🌐آدرس: خیابان شهید رجایی،کوچه شهید موسوی(جنب پاساژ دیدار)،خانه جوان، بینش مطهر استان مرکزی ارتباط با ما: 📩 @Lindi935 پاسخ به سوالات: 🆔️ @bineshmarkazi سفارش کتاب: @Mali_binesh_markazi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم انا لِله و انا الیه راجعون (بقره، ۵۶) استاد گرانقدر جناب آقای دکتر هاشمی گلپایگانی با نهایت تأثر و تأسف درگذشت مادرهمسر گرامیتان را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحومه علودرجات و رحمت واسعه و برای شما و سایر بازماندگان صبر و بردباری مسئلت داریم. ان شالله روحشان با حضرت سیدالشهدا محشور بشود، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد. بینش مطهر استان مرکزی
صاحب عزاے ماتم کرب‌وبلا بيا تنها اميدخلق جهان يابن فاطمه بيش از هزارسال تو خون گريه ڪرده‌اے اے خـون جـگر ز قامـت زينـب بيـا بيـا ▪️اللهم عجل لوليک الفرج ▫️بحق سيدتنا الزينب علیها السلام @Emamkhobiha 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
bar madaare ou.mp3
6.48M
مجالس محرم باید، ما را برای امام زمان روحی فداک تربیت کنه! @Emamkhobiha 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
بسم الله الرحمن الرحیم اینکه پرچم سیاه بالای خانه تان میزنید یعنی من وابسته به حسینم، کدام حسین؟ همان حسینی که در راه عدالت شهید شد پس من وابسته به عدالت اسلامی‌ام. من وابسته به حسینم کدام حسین؟ همان حسینی که در راه خدا هرچه داشت داد، آن حسین پاکباخته در راه خدا پس من طرفدار پاکباختگی در راه خدا هستم. 📝 ، ، ص۱۸۸ 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemitahar1
🔻بايد دقيق تر و بازتر وارد قضيه عاشورا شد و اصناف مختلف مردم آن زمان را شناخت. واقعاً مردم آن زمان فقط دو گروه نيستند که يا طرف ابن سعد باشند يا طرفدار حضرت سید الشهداء علیه السلام؛ بلکه بین این دو دسته اصناف متعدد و مختلفی هستند. 🔸ما در یک تصورِ خيالي، يك ابن سعد درست مي‌كنيم و يك حضرت أباعبدالله؛ ولي اين بين، صد ها رتبه هست. این افراد و اصنافی که بین این دو رتبه هستند را هم با شرح صدر، بايد ديد. 🔹بله یک گروه بودند که برای یاری حضرت و شهادت در رکاب ایشان نصيب داشتند؛ امثال زهير بن قين که اين جمله را دارند كه اگر بارها كشته شويم باز دست از یاری حضرت بر نمی داریم. اين ها ديگر نهايت فداكاري را داشتند که حضرت درباره ایشان فرمودند اصحابي بهتر از اين ها نيست. 🔸منتهی اين ها یک گروه هستند امّا در آن زمان مردم اصناف و گروه هاي مختلفي داشتند که لازم است بررسی شوند. ادامه دارد... ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻مثلا یک دسته از مردم کسانی هستند که بخل و جُبْن(ترس) بر ايشان حاكم است. حضرت سيدالشهداء و اقامة عدل را دوست دارند ولي اين كه پاي اقتضائات بعد آن هم ايستاده باشند، نه این طور نبودند... 🔸در بين راه كه حضرت اباعبد الله علیه السلام به سمت کوفه مي ‌آمدند بسياري از قبائل با حضرت همراه شدند؛ منتهی همین كه خبر شهادت حضرت مسلم سلام الله عليه به آقا سيد الشهداء عليه السلام رسيد و ورق برگشت، خيلي ها آرام آرام خودشان را کنار كشيدند. 🔹این ها براي اين آمده بودند كه يك حكومتي برپا بشود که حكومت عدل و خوب باشد و حضرت اباعبدالله علیه السلام هم بالای سرشان باشند و زندگيشان را ادامه بدهند و در آسايش بگذرانند ولي براي جهاد، شهادت و از خود گذشتن آمادگي نداشتند. 🔸باز از این نمونه هم بودند کسانی که حتی حاضر به جنگیدن برای حضرت بودند اما نه در حد شهادت. چنانچه در مورد ضحاک بن عبدالله مشرقی نقل شده که قبل از عاشورا خدمت حضرت آمد و عرض كرد كه آیا كشته شدن من از كشته شدن شما جلوگيري مي‌ کند؟ حضرت فرمودند نه. گفت پس من تا وقتی فایده داشته باشم می مانم و بعد می روم. 🔹روز عاشورا همین کار را هم کرد و در لحظات آخر فرار کرد که قضیه اش مفصل در منابع آمده است. اين هم يك رقم و یک صنف از مردم بود. حتي برای رفتن از حضرت اذن گرفت. حضرت هم فرمودند: اذن دادم برو. 🔸اينها بينابينی ‌ها هستند كه بايد بهتر آنها را شناخت. در سلوک هم اینجور آدم ها هستند. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻يك گروهي هم در كوفه بودند كه وقتي از ایشان پرسيدند چرا شما الآن در كوفه هستيد در حالی که حضرت اباعبد الله الان نیاز به یاری دارند؟! گفتند: إنّا لَنَجْتَهِدُ في الدُّعاء. یعنی ما براي پيروزي حضرت اباعبدالله زیاد دعا می کنیم اما اهل جهاد و شهادت نبودند. 🔸اگر خوب اصناف مختلف مردم شناخته شوند يك سري تحلیل ها و ریشه یابی های اخلاقي از بررسی انواع برخورد ها با قضیه عاشورا در مي‌آيد كه مردم چه نفوسي دارند؟! چرا اين جور مي ‌شوند؟ 🔹تفكيك انواع مردم لازم است و باعث شناسايي نفوس مي‌شود و معلوم می شود موانعشان چيست؟ چرا عاقبت کارشان چنين می شود؟ ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
1_42485613.mp3
1.4M
استاد راز ادب @IslamLifeStyles 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
هدایت شده از خانواده بینش مطهر
عامل اصلي قيام امام حسين امر به معروف و نهى از منكر 🏴 : از روز اول امام حسين با شعار و نهى از منكر از مدينه حركت كرد. اين نبود كه چون از من مي خواهند و من نمى پذيرم پس كنم. اگر بيعت هم نخواهند من به حكم وظيفه امر به معروف و نهى از منكر بايد قيام كنم. اين نبود كه چون مردم كوفه از من كرده اند، قيام مي كنم. ✅بلكه مسئله اين بود كه دنياي اسلام را منكرات فراگرفته است من به حكم دينى به حكم مسئوليت شرعى و الهى خود قيام مي كنم. 🏴 برگرفته از كتاب نهمين جلد از 🏴 🆔 @bineshe_motahar ايتا، تلگرام،بله،سروش،اينستا،آپارات 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_351875516531212627.mp3
2.95M
🏴 ﺍَﻟﺴَّﻠٰﺎﻡُ ﻋَﻠَﯿْﮏََ ﯾٰﺎ ﺍَﺑَﺎﺍﻟْﻔَﻀْﻞِ ﺍﻟْﻌَﺒٰﺎﺱ عمو عباس بی تو قلب حرم میگیره عمو عباس بی تو بابا حسین میمیره 🎙 سیدمجید بنی فاطمه http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @،hekmatemotahar1
◼️ شهادت علمدار کربلا حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیهما تسلیت باد ⚫️ بعد از این دیگر مرا با لقب «امّ البنین» نخوانید 🔹این زن بزرگوار (امّ البنین) در کربلا نبود. در مدینه برایش خبر آمد که چهار پسر تو در خدمت حسین بن علی علیه السلام شهید شدند. برای این پسرها ندبه و گریه می‌کرد. 🔹گاهی سر راه عراق و گاهی در بقیع می‌نشست و ندبه‌های جانسوزی می‌کرد. زن‌ها هم دور او جمع می‌شدند. مروان حکم که حاکم مدینه بود، با آن‌ همه دشمنی و قساوت گاهی به آنجا می‌آمد و می‌ایستاد و می‌گریست. از جمله ندبه‌هایش این است: 🔹ای زنان! من از شما یک تقاضا دارم و آن این است که بعد از این مرا با لقب امّ‌البنین نخوانید (چون امّ البنین یعنی مادر پسران، مادر شیرپسران)، دیگر مرا به این اسم نخوانید. وقتی شما مرا به این اسم می‌خوانید، به یاد فرزندان شجاعم می‌افتم و دلم آتش می‌گیرد. زمانی من امّ البنین بودم ولی اکنون امّ البنین و مادر پسران نیستم. 📝 ، ، ص۲۶۰ 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
نگاه حسینی.mp3
3.49M
❓اَین الطالب بدمِ المقتولِ بکربلا... http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید اعتراف کنیم یکی از جانیان بر ما هستیم. حادثه عاشورا و تاریخچه دو صفحه دارد، یک صفحه سفید و نورانی و یک صفحه تاریک، سیاه و ظلمانی که هر دو صفحه‌اش یا بی‌نظیر است یا کم نظیر. اما صفحه سیاه و تاریکش از آن نظر سیاه و تاریک است که در آن فقط جنایت بی‌نظیر و یا کم نظیر می‌بینیم. به هر حال من جرئت نمی‌کنم بگویم جنایتی مثل جنایت کربلا در دنیا وجود نداشته است، ولی می‌توانم بگویم در مشرق زمین وجود نداشته است از این نظر حادثه کربلا یک جنایت و یک تراژدی است، یک مصیبت است، یک رثاء است. این صفحه را که نگاه می‌کنیم، در آن، کشتن بیگناه می‌بینیم، کشتن جوان می‌بینیم، کشتن شیرخوار می‌بینیم، اسب بر بدن مرده تاختن می‌بینیم، آب ندادن به یک انسان می‌بینیم، زن و بچه را شلاق زدن می‌بینیم، اسیر را بر شتر بی‌جهاز سوار کردن می‌بینیم. از این نظر قهرمان حادثه کیست؟ واضح است وقتی که حادثه را از جنبه جنایی نگاه کنیم، آنکه می‌خورد قهرمان نیست، آن بیچاره مظلوم است. قهرمان حادثه در این نگاه یزید بن معاویه است، عبیدالله بن زیاد است، عمر سعد است، شمر بن ذی الجوشن است، خولی است و یک عده دیگر. لذا وقتی که صفحه سیاه این تاریخ را مطالعه می‌کنیم، فقط جنایت و رثاء بشریت را می‌بینیم. ادامه دارد... 📝، ، ص ۱۱۵ 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotagar1
ادامه... اما آیا تاریخچه‌ عاشورا فقط همین یک صفحه است؟ آیا فقط رثاء است؟ فقط مصیبت است و چیز دیگری نیست؟ اشتباه ما همین است. این تاریخچه یک صفحه‌ دیگر هم دارد که قهرمان آن صفحه، دیگر پسر معاویه نیست، پسر زیاد نیست، پسر سعد نیست، شمر نیست. در آنجا، قهرمان (ع) است. در آن صفحه، دیگر جنایت نیست، تراژدی نیست، بلکه حماسه است، افتخار و نورانیت است، تجلی حقیقت و انسانیت است، تجلی حق پرستی است. آن صفحه را که نگاه کنیم، می گوئیم بشریت حق دارد به خودش ببالد. و این صفحه، صفحه‌ای است که بشریت به آن افتخار می‌کند. چرا باید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم؟ و چرا باید همیشه جنایت‌های کربلا گفته شود؟ چرا همیشه باید حسین بن علی(ع) از آن جنبه‌ای که مورد جنایت جانیان است مورد مطالعه ما قرار بگیرد؟ چرا شعارهائی که به نام حسین بن علی (علیه السلام) می‌دهیم و می‌نویسیم، از صفحه تاریک عاشورا گرفته شود؟ چرا ما صفحه نورانی این داستان را کمتر مطالعه می‌کنیم، در حالی که جنبه حماسی این داستان صد برابر بر جنبه جنائی آن می‌چربد. و نورانیت این حادثه بر تاریکی آن خیلی می‌چربد. پس باید اعتراف کنیم که یکی از جانی‌های بر حسین بن علی(علیه السلام) ما هستیم که از این تاریخچه فقط یک صفحه‌اش را می‌خوانیم، و صفحه دیگرش را نمی‌خوانیم. جانی‌های بر امام حسین (ع) آنهائی هستند که این تاریخچه را از نظر هدف منحرف کرده و می‌کنند. حسین(ع) را یک روز کشتند و سر او را از بدن جدا کردند، اما حسین(ع) که فقط این تن نیست، حسین(ع) که مثل من و شما نیست، حسین(ع) یک مکتب است و بعد از مرگش زنده‌تر می‌شود. 📝، ، ص ۱۱۶ 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
Panahian-Roze-HoseinKomakMikhahad.mp3
5.39M
آخرین تلاش های امام علیه السلام برای کمک به کوفیان.... استاد @IslamLifeStyles 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یکی از جانیان بر حسین‌بن‌ علی (ع) ما هستیم! 🎙 : 💬 چرا ماباید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم؟ چرا همه‌اش جنایت‌های کربلا گفته شود؟ جنبه این داستان صد برابر از جنبه آن می‌چربد. 💬 باید اعتراف کنیم یکی از جانی‌های بر بن‌ علی (ع) ماها هستیم که از این تاریخچه فقط از جنایت های کربلا سخن می‌گوییم! 📝 ، ، ص۶۰ 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
اساساً روح که بزرگ شد تن به زحمت می‌افتد، و روح که کوچک شد تن آسایش پیدا می‌کند. وقتی که روح بزرگ شد، جسم و تن چاره‌ای ندارد جز آنکه به دنبال روح بیاید، به زحمت بیافتد و ناراحت شود. اما روح کوچک به دنبال خواهش‌های تن می‌رود اگر چه از راه دریوزگی، تملق و چاپلوسی باشد؛ روح کوچک تن به هر ذلت و بدبختی می‌دهد برای اینکه می‌خواهد در خانه‌اش فرش یا مبل داشته باشد، آسایش داشته باشد، خواب راحت داشته باشد. اما روح بزرگ به تن نان جو می‌خوراند بعد هم بلندش می‌کند و می‌گوید شب زنده‌داری کن. بزرگ آرزو می‌کند که در راه هدف‌های الهی و هدف‌های بزرگ خودش کشته شود، روح وقتی بزرگ شد خواه ناخواه باید سیصد زخم به بدنش وارد شود، آن تنی که در زیر سم اسب‌ها لگدمال می‌شود جریمه یک روحیه بزرگ را میدهد، جریمه حق پرستی را می‌دهد، جریمه روح را می‌دهد؛ وقتی که روح بزرگ شد، به تن می‌گوید من می‌خواهم به این خون ارزش بدهم. 📝 ، ، ص ۱۲۵ 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️گریه‌های شدید بر مصیبت اباعبدالله (ع) ... آنگاه که زنان حرم زین اسب تو را واژگونه دیدند .... 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
عاشورا روز تجدید حیات ماست. اگر از ما بپرسند شما در روز که دائما حسین می‌کنید و به سر خودتان می‌زنید چه می‌خواهید بگویید؟ ما باید بگوییم ما می‌خواهیم حرف دل آقایمان را بگوییم، یا ایها الذین آمنوا استجیبوا لله و للرسول، اذا دعاکم لما یحییکم: باید بگوییم عاشورا روز تجدید حیات ماست، در این روز می‌خواهیم در کوثر حسینی شستشو کنیم، تجدید حیات کنیم، روح خودمان را شستشو بدهیم، خودمان را زنده کنیم، از نو مبادی و مبانی اسلام را بیاموزیم، روح اسلام را از نو به خودمان تزریق کنیم ما نمی‌خواهیم حس امر به معروف و نهی از منکر، احساس شهادت، احساس جهاد، احساس فداکاری در راه حق، در ما فراموش بشود، نمی‌خواهیم روح فداکاری در راه حق در ما بمیرد. 📝 ، ، ص۲۲۷ 📚 بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
@MAHMOUDKARIMMI [DIGITAL SOUND] SHAB AVVAL MOHARAM_060918111217.mp3
5.49M
📻سلام عزیز زهرا روضه کجا گرفتی حاج محمود ✨اللهم عجل لولیک الفرج✨ @slamon_ala_aleyasin313 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
قسم به عصمت زهرا که تا زمان ظهور عزای غربتِ مهـدی کم از محرم نیست ▪️سلام داغ دارترین ▫️امام عصر علیه السلام @Emamkhobiha 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
موکب فاطمه الزهرا درمانگر تاول پا لبیک یا حسین اگر در کربلا نبودیم که بر زخم پای دردانه ابوسجاد (ع) مرهم بنهیم. اکنون بر تاول پای زوار ابو سجاد ع مرهم گذاشته و خاک پایشان را سرمه چشمانمان می‌کنیم. جهت ثبت نام در موکب مردمی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (درمان تاول پای زوار در اربعین 97) وارد لینک زیر شوید یا با تلفن روابط عمومی 09192218223 تماس حاصل بفرمایید. yon.ir/sYUgo