eitaa logo
بینش مطهر استان مرکزی
264 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
690 ویدیو
62 فایل
📖شبکه ای با هدف تربیت مربیانی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدیﷺ 🌐آدرس: خیابان شهید رجایی،کوچه شهید موسوی(جنب پاساژ دیدار)،خانه جوان، بینش مطهر استان مرکزی ارتباط با ما: 📩 @Lindi935 پاسخ به سوالات: 🆔️ @bineshmarkazi سفارش کتاب: @Mali_binesh_markazi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠💠⚜️💠💠💠 در قسمت قبل مرز بین کفر و ایمان را بررسی کردیم ✅راه پیشگیری از کفر، سنجش خود و تعبد می دانید حل و فصل کننده اش چیست؟ این که بدانم چقدر من می‌فهمم. همۀ ما ذهنمان را روی هم بریزیم، چقدر می‌فهمیم؟ همۀ هستی ذهنشان را روی هم بریزند، چقدر می‌فهمند؟ قرآن می‌فرماید همۀ ما سوی الله که پیغمبرشان هم جزء ایشان است، همۀ عقل و همتشان را روی هم بگذارند، یک سورۀ سه خطی مثل سوره کوثر را نمی‌توانند بیاورند. «أَمْ یقُولُونَ افْتَراهُ قُلْ فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِثْلِهِ وَ ادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صادِقینَ» - آیا آنها مى‏گویند: «او قرآن را به دروغ به خدا نسبت داده است»؟! بگو: «اگر راست مى گویید، یك سوره همانند آن بیاورید و غیر از خدا، هر كس را مى‏توانید (به یارى) طلبید!» - هر چه آدم بیشتر پیش برود روحیۀ تعبدش بیشتر می‌شود؛ چون هر چه بیشتر پیش می‌رود به ضعف خودش و به عظمت این نقاش که این نقش را کشیده بیشتر پی می‌برد. خُمّ پر از باده تهی از صداست چونکه تهی شد ز صدا پر نواست یک خُمی را پر کنید، هر چه تکان دهید صدا نمی‌دهد، یک کم که تهش بماند همان هم صدا می‌دهد. چرخ به این گردش دائم خموش چرخۀ حلّاج و یک عالم خروش چون این روحیه به شکل نامحسوس در ذهن ما به وجود می‌آید باید پیشگیری کرد. لذا اینها را دائم باید مرور کنیم. از کارهایی که دائم باید بکنیم این است که خودمان را بسنجیم. یک سنجش هم همین است. وقتی که آدم آن ظرفیت را نداشت، یک حرکت مختصری که انجام دهد توقع زیاد پیدا می‌کند؛ چه با جنبه‌های علمی، چه با جنبه‌های عملی. شش ماه مطالعه می‌کند نتیجه اش سه تا کتاب می‌شود، در حالی که دیگری چندین سال مطالعه می‌کند نتیجه اش یک کتاب می‌شود. آن یکی مطالعه‌ای سطحی می‌کند اما توقع در او ایجاد می‌شود. همچنین جنبه‌های عملی؛ یک عملی انجام می‌دهد منتظر است که کل هستی پشتیبانش باشند. الجاهل اذا صلی رکعتین ینتظر الوحی دو رکعت نماز می‌خواند دیگر منتظر است فردا جبرئیل بر او نازل شود. نوح هزار سال زحمت کشیده، یک توقع دارد که خداوند به دل بچه اش بیندازد که بیاید بالای کشتی سوار شود، اما توبیخ می‌شود. عرض می‌کند خدایا ببخش؛ و برای این قضیه استغفار می‌کند. ما اگر یک ماه جایی فعالیت کنیم از کل هستی متوقع می‌شویم. این حرف خیلی عمیق ابن سیناست که در آخر عمرش گفته است: تا بدانجا رسید دانش من که بدانستمی که نادانم خیلی اهمیت دارد؛ اگر کسی حالش این بشود تعبدش بیشتر می‌شود. نوعاً حکما و امثال اینها در آخر عمر، دائم متعبدتر می‌شدند. بخاطر اینکه خیلی عقل‌های برجسته‌ای داشتند. خدا رحمت کند مرحوم علامه تهرانی را، وقتی که پیش دکتر می‌رفتند مثل یک بچه دبستانی، هر چه می‌گفت گوش می‌کردند. ادامه دارد. 🆔 @banovan_rahehagh 🆔@hekmatemotahar1
35.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برخی از عوامل مؤثر در زیاد شدن صبر 🌸 در محضر حجة الاسلام استاد نخاولی (مد ظله العالی) 📌 فرمایشات ۹۹/۱/۱۰ 🌷 اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم 🌷 ما مسافر سفر بی‌نهایتیم... 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠⚜️💠💠 ✅بیماری اعتراض به حکم الله عده‌ای وقتی به شرع می¬رسند در تمام موارد به چون و چرای بی حد و حصر می‌پردازند، و اتفاقاً جالب است که در هزاران مورد دیگر هیچ چون و چرایی ندارند. آیا وقتی دکتر می¬رویم می¬گوییم چرا الان بجای داروی دیگر آمپول داده است؟ آیا نمی¬شود داروی دیگری داد؟ اگر می¬شود چرا نمی¬دهی؟ همینطور در امور روزمره که مبتلا هستیم صدها مسأله¬ داریم و هر مسأله¬ای را با انقیاد می¬پذیریم. یک سنت غلط و بدعت نامبارکی در امور مربوط به شرع شکل گرفته است. این چرا؟ آن چرا؟ چرا اینجا اینطوری؟ چرا آنجا آنطوری؟ چرا خدا اینجا اینطور کرد؟ چرا خدا آنجا آنطور کرد؟ حالا ما چه کسی هستیم وچه موقعیتی داریم؟ هیچ! یک سر سوزن علم آمیخته به یک اقیانوس جهل، به اضافۀ بی¬نهایت نادانی. در حواشی¬ همان مقدار علممان هم هزاران سؤال و جهل شکل گرفته است. 🌱 باید با این روش غلط که شیوع پیدا کرده مقابله شود. این به معنای این نیست که کسی سؤال نکند. باید سؤال کرد اما سؤال تفهّمی. هم فرشتگان و هم شیطان هر دو دربارۀ حضرت آدم علیه السلام سؤال کردند. فرق ابلیس با ملائک در کیفیت سؤالشان بود. فرشتگان سؤال تفهّمی داشتند که ما این را می¬پذیریم، می¬دانیم که خیلی هم خوب است اما عقلمان نمی¬کشد و دلیلش را نمی‌فهمیم. اما ابلیس سؤالش سؤال انحرافی و اعتراضی بود. از باطن ناراضی بود و دلش به این مسأله رضایت نمی¬داد. گاهی وقت‌ها از خانم‌های متدیّن شنیده می‌شود که می¬گویند چرا خداوند حکمی که خلاف فطرت زن هاست قرار داده است؟ - البته فرق ندارد چه زن باشد چه مرد- که نشان از مریضی آدم می¬دهد. فردی که این روحیه و حالت را دارد وضعیتش خطرناک است؛ یعنی وضعیتش بحرانی است و در آستانۀ سقوط قرار دارد که نسبت به حکم الله اعتراض می‌کند. خیلی علامت خطر جدی است و باید آدم خودش را جداً درمان کند. در فرمایش امیرالمؤمنین علیه السلام این تذکر آمده که: «وَ اعْلَمُوا أَنَّ هَذَا الْقُرْآنَ هُوَ النَّاصِحُ الَّذِي لَا يَغُشُّ وَ الْهَادِي الَّذِي لَا يُضِلُّ وَ الْمُحَدِّثُ الَّذِي لَا يَكْذِبُ... وَ اسْتَنْصِحُوهُ عَلَى أَنْفُسِكُمْ وَ اتَّهِمُوا عَلَيْهِ آرَاءَكُمْ وَ اسْتَغِشُّوا فِيهِ أَهْوَاءَكُم‏» - بدانيد كه قرآن خيرخواهى است كه خيانت نمى‏كند، و هدايتگرى است كه گمراه نمى‏نمايد، و سخنگويى است كه دروغ نمى‏گويد.... براى خود از قرآن طلب نصيحت كنيد، آراء خود را كه بر خلاف قرآن است متّهم نماييد، و خواهش خود را كه مخالف قرآن است خائن بدانيد- نظرات خودتان را در مقابل قرآن متهم کنید. اگر قرآن با نظر شما سازگار نیست آنرا متهم نکنید، بلکه نظر خودتان را متهم کنید که وای بر من که چقدر آدم ساقطی هستم از حیث عقلی، که این حکم خدا به عقلم جور در نمی¬آید، و چقدر عقل من فاصله دارد از حداقل استاندارد فهم قرآن و قبول آراء کتاب خداوند. واستغِشّوا علیه أهواءکم، اگر جایی هم با تمایلتان جور و یکسان در نمی¬آید خودتان را خائن بدانید؛ که چقدر نفس من، نفس پست و ساقطی شده که این احکام به میلش جور در نمی¬آید و دوست دارم یک جور دیگر باشد. 🥀 این روشِ دائم چون و چرا کردن در اوامر الهی، روش انسان‌های پست است. یعنی انسانی که هیچ از خودش ندارد، دائماً در مقابل حقیقت مطلق و نامتناهی ان قُلت دارد. چقدر زشت است یک بچۀ اول دبستانی از انیشتین دائماً ایراد بگیرد که اینجا به نظر من اشتباه است. اصلاً خنده¬دار است؛ عقلای عالم می¬گویند این بچه چقدر بی¬عقل است که قدر خودش را نمی¬داند. ادامه دارد 🆔 @banovan_rahehagh 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠⚜️💠💠 ✅ثمرۀ عبودیت عبودیت باعث می¬شود خیلی از مواردی که انسان نسبت به آن درک ندارد، برایش باز شود. میزان تأثیری که عبودیت در فهم و باز شدن بعضی از گره¬های کور ادراکی دارد اصلاً قابل مقایسه با سؤال و پرسش و پاسخ نیست. یعنی آن میزان علم سرشار فوق¬العاده که از طریق عبودیت، تقوا، طهارت، کنترل و توجه به خداوند بر آدمی وارد می‌شود صدها برابر میزان علمی است که از طریق این سؤال و جواب و حافظه و سر کلاس رفتن و امثال اینها بدست می‌آید. اینها همه علوم مرده است. غرض آن علمی است که جان انسان، منشأ اصلی علم باشد وگرنه آدم خوش حافظه کم نیست که می¬تواند خیلی مطالب را خوب بفهمد. ✅ تبیین عدالت در بحث تعدد زوجات بعضی از روشنفکران گفته اند که بین آیه 129 و آیۀ 3 سورۀ نساء، تعارض وجود دارد. در آیۀ 129 می‌فرماید: «وَ لَنْ تَسْتَطِیعُوا أَنْ تَعْدِلُوا بَینَ النِّساءِ وَ لَوْ حَرَصْتُم فَلا تَمِیلُوا كُلَّ الْمَیلِ فَتَذَرُوها كَالْمُعَلَّقَة وَ إِنْ تُصْلِحُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ كانَ غَفُوراً رَحِیما» - شما هرگز نمى‏توانید (از نظر محبّت قلبى) در میان زنان، عدالت برقرار كنید، هر چند كوشش نمایید! ولى تمایل خود را بكلّى متوجّه یك طرف نسازید كه دیگرى را بصورت زنى كه شوهرش را از دست داده درآورید! و اگر راه صلاح و پرهیزگارى پیش گیرید، خداوند آمرزنده و مهربان است- در آیه 3 می‌فرماید: «وَ إِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُواْ فىِ الْیتَامَى‏ فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاءِ مَثْنىَ‏ وَ ثُلَاثَ وَ رُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَیمَانُكُمْ ذَالِكَ أَدْنىَ أَلَّا تَعُولُواْ» - و اگر مى‏ترسید كه (به هنگام ازدواج با دختران یتیم،) عدالت را رعایت نكنید، (از ازدواج با آنان، چشم‏پوشى كنید و) با زنان پاك (دیگر) ازدواج نمائید، دو یا سه یا چهار همسر و اگر مى‏ترسید عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نكنید، تنها یك همسر بگیرید، و یا از زنانى كه مالك آنهائید استفاده كنید، این كار، از ظلم و ستم بهتر جلوگیرى مى‏كند - این تعارض قطعاً وجود ندارد. به این مسأله چند نوع می‌توان پاسخ داد: 1️⃣ یک نوع جواب اینکه اینجا با پیش فرض عدالت، امر به تعدد زوجات شده است. پس یک عدالتی حاصل شده و اینجا که می‌گوید عدالت حاصل نشد، یک مرتبۀ درونی تر است. 2️⃣جواب دوم که از این روشن تر است اینکه در همین آیه دقت نشده است. یعنی آنهایی که گفتند تناقض دارد همین آیه را با دقت کامل نگاه نکرده اند. آیه می‌فرماید نمی‌توانید بین زنان عدالت برقرار کنید، هر چقدر که شما تلاش کرده و تمایل داشته باشید. پس میل و انحراف به یک نفر نداشته باشید که به یک نفر بیشتر نگاه کنید و به دیگری کمتر! معادل ولا تمیلوا کل المیل ظلم است. پس به یک نفر توجه بیشتری نکنید یعنی عدالت را در میل و توجه خودتان رعایت کنید. این میلم کجاست؟ در امور خارجی که ظهور و بروز می‌آید می‌گویند به او بیشتر توجه کرده، و دیگری را رها کرده اصلاً. حالا ببینید آیه را: فلن تستطیع أن تعدلوا فاعدلوا،، به جای این جمله معادلش چیست؟ عدالت بورزید. یکی را بیشتر از دیگری بیشتر توجه نکنید که مساوی هست با عدالت. پس معلوم می‌شود با اینکه در دلتان مساوی نیستند اما هیچ ظهور و بروز خارجی نداشته باشد که یک نفر احساس کند رها شده است. این روشن است؟ این خودش نشان دهندۀ سطح تقواست که فرد با وجود تمایلش، هیچ ظهور و بروزی نمی‌دهد. 🌿 اصلاً ورع یعنی همین؛ ورع حد بالاتری از تقواست، یعنی آدم آن خواسته‌های درونی اش را بروز ندهد. عفت هم تقریباً به همین معناست، یعنی عدم بروز تمایلات. مثلاً من الان سخت نیازمندم و دلم می‌خواهد از کسی پول قرض کنم، مشکلات جدی دارم، اگر طوری رفتار کنم که شما اصلاً متوجه نشوید و فکر کنید وضعم خوب است، این حالت ورع می‌شود. این خیلی کنترل نفسانی دقیقی می‌خواهد. ادامه دارد 🆔 @banovan_rahehagh 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ اشتباه نمی‌بینید! پیرزنِ کوخ نشین برای سیر کردن شکم خود یونجه می‌خورد! این تصویری است که شاید روایت زندگی هزاران نفر مستضعف دیگر هم باشد، اما کمتر رسانه‌ای به آن‌ها می‌پردازد. 🔺 این تصویر ولی‌نعمتان انقلاب است که سهمشان از سفرۀ انقلاب یونجه شده است؛ برخلافِ بسیاری از مسئولانشان که در کاخ زندگی می‌کنند! 🎙 ، ۲۰ شهریور ۱۳۵۹: 💬 ملتفت باشید که شمایی که الآن به رسیده‌اید، [این‌] حکومت نیست؛ خدمتگزار هستید. اسلام حکومت به آن معنا ندارد. اسلام خدمتگزار دارد... 💬 برای این «هیچ ندارها» یک فکری بکنید، هی دنبال این نروید که همان طوری که در طاغوت می‌کرد، شهرها را خیلی مزین کنید و شهرها را خیلی بزرگ بکنید و همه همّ دولت و همه بودجه مملکت خرج شهرها بشود و خرج شمال شهر بشود که باز همان طاغوتیها از آن استفاده بکنند. برای این پایین شهری‌ها، برای این بیچاره‌ها برای اینها فکر بکنید... 👨‍👩‍👦‍👦مردم محروم سیستان و بلوچستان را دریابیم 🤝جمع آوری کمک های مردمی جهت روستاهای محروم شهرستان زابل 🚚اقلام مورد نیاز : چراغ نفتی ، فرش ، پتو ، ارزاق خشک ، وسایل گرمایشی ، گاز یخچال ، وسایل روشنایی ، اسباب بازی و لوازم تحریر 💳کمکهای نقدی : شماره کارت ۶۲۷۳۱۷۰۱۰۰۴۴۶۰۴ شماره حساب : ۱۳۲۵۴۳۹۵۰۰۰۹۵۱ بنام هیئت رزمندگان اسلام اراک ⛺مکان تحویل اقلام مورد نیاز : خیابان امام خمینی (ره) خیابان ملت حسینیه عاشقان ثارالله (ع) ۱۰اسفندماه لغایت ۲۰ آبان ماه ساعت ۱۶تا۱۸ ☎️تلفن تماس : ۰۹۱۸۸۴۸۱۴۶۳ 🆔@hemmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠⚜️💠💠 با سلام و عرض ادب لازم به ذکر است این مباحث در سال 1389 به صورت کارگاهی بیان شده است. در این قسمت می خواهیم به سوالاتی که توسط حضار پرسیده شده است، بپردازیم. ✅چند سؤال در بحث عدالت ❓سؤال: کسب عدالت ممکن است؟ جواب: بله؛ می‌فرماید این کار را بکنید، اگر ممکن نبود امر به آن تعلق نمی‌گرفت. مثل اینکه بگویند نَفَس نکش! حالا بعداً شرایط فقهی عدالت را خواهیم گفت. ❓سؤال: یعنی در ظاهر طوری برخورد کند که طرف مقابلش احساس عدالت داشته باشد اما در درون نه؛ آیا این نفاق نمی‌شود؟ جواب: نه؛ شما که سه تا بچه داشته باشید در درون ممکن است به طور طبیعی به یکی بیشتر تمایل داشته باشید، اما این حالت باید تأمین بشود که انسان زمانی که لازم نیست بروز ندهد، خصوصاً زمانی که ایجاد آسیب کرده و حس حسادت ایجاد می‌شود. از مواردی که می‌شود آدم حرف غیر واقع بزند همین جاست. آنقدر این نظام خانواده در نظر خداوند مهم است که می‌گوید حتی اگر این واقعیت هم ندارد تو اظهار مودت بکن و به همسرت بگو دوستت دارم. شاید به برکت همین، کم کم این محبت ایجاد شده و خانواده یک گام بهتر بشود. ❓سؤال: در مورد فرزندان، ممکن است رفتار من با یکی را آن دیگری هم ببیند، چون همه یک جایند؛ اما در مورد تعدد زوجات، همسرانش ممکن است یکجا نباشند؟ جواب: این کار راحت تر هست، اما می‌گوید تو وظیفه ات این است که یکسان باشی. با اینکه متوجه نمی‌شوند اما تو حق نداری ظهور و بروز بدهی. ❓سؤال: وقتی که اینها با هم نیستند چه اشکالی دارد محبت در زبان گفته شود؟ جواب: به زبان که اشکال ندارد محبتش را بروز و ظهور بدهد، اما اگر در جنبۀ ظهور خارجی، یعنی خارج از این ابراز علاقه اشکال دارد؛ یعنی عدالت را رعایت نکرده است. ❓سؤال: اگر خانواده در اسلام خیلی مهم است، در تعدد زوجات اگر فرد با چند بچه، اساس خانواده را به هم بریزد خوب است؟ جواب: اگر این فرد مدیریت ندارد که خانمش این آمادگی ذهنی را پیدا بکند نباید این کار را بکند. ❓سؤال: به جز خانم، بچه‌ها هم هستند؟ جواب: همه بر می‌گردد به مدیریت مرد؛ حالا می‌رسیم به آن نکاتی که آیه دارد، شاید این سؤالات را جواب دهد. این بحث ادامه دارد 🆔 @banovan_rahehagh 🆔@hekmatemotahar1
🌹نماز ملفوظ و نماز مقبول🌹 آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) می فرمود: دو نوع نماز داریم، 🌺 یکی نماز ملفوظ است یعنی نمازی که انسان فقط الفاظ را می خواند و نمازش در محدوده الفاظ است. 🌹دوم؛نماز مقبول است یعنی نمازی که انسان را از گناه دور نگه می دارد ،چون قرآن فرمود : ((ان الصلاه تنهی عن الفحشاء والمنکر)) 🌷 راه تشخیص نماز مقبول از نماز ملفوظ در این است که،اگر نماز صبح توانست تا ظهر انسان را از گناه حفظ کند این نمازمقبول است،اگر نماز ظهر وعصر توانست تا شب انسان را دور از گناه نگه دارد ،چنین نمازی ،نماز مقبول است وگرنه نماز ی که بعدش گناه انجام شود،نماز ملفوظ است. 🆔 @banovan_rahehagh 🆔@hekmatemotahar1
📣📣اطلاع رسانی بسم الله الرحمن الرحیم ساعات کار دفتر بینش مطهر 📆 شنبه و چهارشنبه صبح ⏰ ساعت ۹/۳۰ الی ۱۳ 📆 یکشنبه و سه شنبه بعد از ظهر ⏰ساعت ۱۶/۳۰ الی ۱۹/۳۰ شماره تماس جهت هماهنگی 09056009498 💌 آدرس خیابان شهید رجایی- کوچه شهید موسوی(جنب پاساژ دیدار) خانه جوان 🆔@hekmatemotahar1
💠💠⚜️💠💠 ✅ اگر خانم‌ها موافقت نکنند چه تبعاتی دارد؟ نکتۀ دیگر را ببینید؛ فرض کنید خانم‌ها همه موافقت نکردند و جامعه همین شد که الان هست، چه اتفاقی می‌افتد؟ همان مسأله‌ای که بیان شد اتفاق می‌افتد. این فرد خودش به چاه می‌افتد، خودش را آرایش می‌کند، سر راه شوهرهای شما قرار می‌گیرد، بعد هم یا نامشروع یا به صیغه ارتباط می‌گیرد. بعد در این شرایط چون پنهانی است ذوق آدم این گونه است که اگر یک چیزی مخفی باشد برایش شیرین‌تر می‌شود. یعنی همین خانواده‌ای که بیشتر مقاومت کرد بیشتر به چاه می‌افتد. همین هست یا نه؟ کسانی که ارتباط نامشروع دارند و همسر دارند و یا کسانی که صیغه کرده اند و همسر دارند به کدام یکی بیشتر علاقه مندند؟ قطعی است شک نکنید. یک آقای جوانی بود که خانمش برای مشاوره آمده بود. خانم 20 ساله بود و شوهرش هم 24-23 ساله. می‌گفت شوهرم رفته یک خانم پنجاه و چند ساله را صیغه کرده، نامه‌های عاشقانه‌ای برایش می‌نویسد که اصلاً نگو و نپرس. مثلاً حالا شما فکر می‌کنید مسأله را حل کردید؟ شما به همۀ افراد بگو صبر کنند، تقوا پیشه کنند، مگر می‌کنند؟ جامعه‌ای که یک درصد یا یک هزارم آدم باتقوا نداشته باشد آن را فساد می‌گیرد. همه می‌افتند در لجن غوطه می‌خورند و کیف می‌کنند. نهایتش این می‌شود که فحشاء از در و دیوار جامعه بالا می‌رود. بخاطر حسد و خودخواهی یا هر چیز دیگری، چشمان خودمان را بسته ایم و مقاومت می‌کنیم. روی حکم خداوند که نمی‌توانیم یک نظریۀ دیگر و بهتری برای آن ارائه بدهیم. دربحث نظریه پردازی ما الان کجاییم؟ اصلاً به قابل اجرا یا غیرقابل اجرا بودنش کار نداشته باشید. این نظریه روی قله ایستاده و می‌گوید یکی بیاید مرا شکست بدهد. ادامه دارد 🆔 @banovan_rahehagh 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠⚜️💠💠 ✅ در ادامه بحث عدالت در تعدد زوجات بودیم و تفسیر ( لن تستطیع...) و حالا ادامه ی بحث ✳️اگر مردی سنجید و فکر کرد عدالت دارد، بعداً معلوم شد که نداشت و نتوانست به طور ظاهری هم انجام بدهد، باید از زندگی دومش دست بکشد. یک مادر که عاطفۀ سرشاری به فرزندانش دارد، عاطفه‌ای که دارد یکسان نیست. این‌که یکسان نیست به این معنا نیست که عاطفه اش سطحی است، به این معنا نیست که فیلم بازی می‌کند؛ هیچ‌کدام از این‌ها نیست. حالا صورت مسأله، هر نوع عشقی باشد. عشق مادری باشد یا عشق همسری. این مسأله در هیچ جایی ممکن نیست. اما یک مادری که همۀ بچه‌هایش را دوست دارد، چون اتفاقاً بچه‌هایش را دوست دارد و چون می‌داند اگر علاقه‌اش را به یکی ظهور دهد و بارز کند آنهای دیگر مثلاً ضایع شده یا خودش برایش مشکلات ایجاد می‌شود، این عاطفه‌ای که دارد باعث می‌شود آن چیزی که یکسان ندارد را بظاهر یکسان نشان بدهد، در حالی که قطعاً یکسان نیست. این برای خانم‌ها رشد است نه شکست و انزوا. یعنی چه بهتر که یکی دیگر هم به همراه ما رشد کند. ادامه دارد 🆔 @banovan_rahehagh 🆔@hekmatemotahar1
💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 با سلام و تحیت بینش‌پژوهان عزیز *هفتمین جلسه سراسری دوره ملی بینش مطهر* بر اساس مقرری ششم كتاب آزادی انسان، *سه‌شنبه ۱۷ فروردین از ساعت ۱۰ صبح* برگزار می‌شود. علاقمندان برای شركت حضوری در جلسه می‌توانند به نشانی ذیل مراجعه نمایند. تهران انتهای اتوبان ستاری، سازمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی، سالن اجتماعات شهید مطهری در این حال پخش مستقیم این جلسه نیز از طریق هریك از لینك‌های زیر صورت می‌پذیرد. http://ecourse.iauec.ac.ir/live https://www.aparat.com/iau.bineshmotahar/live تلفن پشتیبانی: 02142863377 *معاونت توانمندسازی مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی* 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا