ادامه مطلب قبل...
🔻مثلا یک دسته از مردم کسانی هستند که بخل و جُبْن(ترس) بر ايشان حاكم است. حضرت سيدالشهداء و اقامة عدل را دوست دارند ولي اين كه پاي اقتضائات بعد آن هم ايستاده باشند، نه این طور نبودند...
🔸در بين راه كه حضرت اباعبد الله علیه السلام به سمت کوفه مي آمدند بسياري از قبائل با حضرت همراه شدند؛ منتهی همین كه خبر شهادت حضرت مسلم سلام الله عليه به آقا سيد الشهداء عليه السلام رسيد و ورق برگشت، خيلي ها آرام آرام خودشان را کنار كشيدند.
🔹این ها براي اين آمده بودند كه يك حكومتي برپا بشود که حكومت عدل و خوب باشد و حضرت اباعبدالله علیه السلام هم بالای سرشان باشند و زندگيشان را ادامه بدهند و در آسايش بگذرانند ولي براي جهاد، شهادت و از خود گذشتن آمادگي نداشتند.
🔸باز از این نمونه هم بودند کسانی که حتی حاضر به جنگیدن برای حضرت بودند اما نه در حد شهادت. چنانچه در مورد ضحاک بن عبدالله مشرقی نقل شده که قبل از عاشورا خدمت حضرت آمد و عرض كرد كه آیا كشته شدن من از كشته شدن شما جلوگيري مي کند؟
حضرت فرمودند نه.
گفت پس من تا وقتی فایده داشته باشم می مانم و بعد می روم.
🔹روز عاشورا همین کار را هم کرد و در لحظات آخر فرار کرد که قضیه اش مفصل در منابع آمده است. اين هم يك رقم و یک صنف از مردم بود. حتي برای رفتن از حضرت اذن گرفت. حضرت هم فرمودند: اذن دادم برو.
🔸اينها بينابينی ها هستند كه بايد بهتر آنها را شناخت. در سلوک هم اینجور آدم ها هستند.
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻يك گروهي هم در كوفه بودند كه وقتي از ایشان پرسيدند چرا شما الآن در كوفه هستيد در حالی که حضرت اباعبد الله الان نیاز به یاری دارند؟!
گفتند: إنّا لَنَجْتَهِدُ في الدُّعاء.
یعنی ما براي پيروزي حضرت اباعبدالله زیاد دعا می کنیم اما اهل جهاد و شهادت نبودند.
🔸اگر خوب اصناف مختلف مردم شناخته شوند يك سري تحلیل ها و ریشه یابی های اخلاقي از بررسی انواع برخورد ها با قضیه عاشورا در ميآيد كه مردم چه نفوسي دارند؟!
چرا اين جور مي شوند؟
🔹تفكيك انواع مردم لازم است و باعث شناسايي نفوس ميشود و معلوم می شود موانعشان چيست؟ چرا عاقبت کارشان چنين می شود؟
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
هدایت شده از خانواده بینش مطهر
عامل اصلي قيام امام حسين
امر به معروف و نهى از منكر
🏴
#شهيدمطهرى :
از روز اول امام حسين با شعار #امربه_معروف و نهى از منكر از مدينه حركت كرد.
اين نبود كه چون از من #بيعت مي خواهند و من نمى پذيرم پس #قيام كنم. اگر بيعت هم نخواهند من به حكم وظيفه امر به معروف و نهى از منكر بايد قيام كنم.
اين نبود كه چون مردم كوفه از من #دعوت كرده اند، قيام مي كنم.
✅بلكه مسئله اين بود كه دنياي اسلام را منكرات فراگرفته است من به حكم #وظيفه دينى به حكم مسئوليت شرعى و الهى خود قيام مي كنم.
🏴
برگرفته از كتاب #نهضت_حسينى
نهمين جلد از #سيرمطالعاتى #بينش_مطهر
🏴
🆔 @bineshe_motahar
ايتا، تلگرام،بله،سروش،اينستا،آپارات 👆
4_351875516531212627.mp3
2.95M
🏴 ﺍَﻟﺴَّﻠٰﺎﻡُ ﻋَﻠَﯿْﮏََ ﯾٰﺎ ﺍَﺑَﺎﺍﻟْﻔَﻀْﻞِ ﺍﻟْﻌَﺒٰﺎﺱ
عمو عباس بی تو قلب حرم میگیره
عمو عباس بی تو بابا حسین میمیره
🎙 سیدمجید بنی فاطمه
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @،hekmatemotahar1
#برش_کتاب_نهضت_حسینی
◼️ شهادت علمدار کربلا حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیهما تسلیت باد
⚫️ بعد از این دیگر مرا با لقب «امّ البنین» نخوانید
🔹این زن بزرگوار (امّ البنین) در کربلا نبود. در مدینه برایش خبر آمد که چهار پسر تو در خدمت حسین بن علی علیه السلام شهید شدند. برای این پسرها ندبه و گریه میکرد.
🔹گاهی سر راه عراق و گاهی در بقیع مینشست و ندبههای جانسوزی میکرد. زنها هم دور او جمع میشدند. مروان حکم که حاکم مدینه بود، با آن همه دشمنی و قساوت گاهی به آنجا میآمد و میایستاد و میگریست. از جمله ندبههایش این است:
🔹ای زنان! من از شما یک تقاضا دارم و آن این است که بعد از این مرا با لقب امّالبنین نخوانید (چون امّ البنین یعنی مادر پسران، مادر شیرپسران)، دیگر مرا به این اسم نخوانید. وقتی شما مرا به این اسم میخوانید، به یاد فرزندان شجاعم میافتم و دلم آتش میگیرد. زمانی من امّ البنین بودم ولی اکنون امّ البنین و مادر پسران نیستم.
📝 #استاد_مطهری، #نهضت_حسینی، ص۲۶۰
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
نگاه حسینی.mp3
3.49M
❓اَین الطالب بدمِ المقتولِ بکربلا...
#استاد_عالی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
#برش_کتاب_نهضت_حسینی
باید اعتراف کنیم یکی از جانیان بر #حسین ما هستیم.
حادثه عاشورا و تاریخچه #کربلا دو صفحه دارد، یک صفحه سفید و نورانی و یک صفحه تاریک، سیاه و ظلمانی که هر دو صفحهاش یا بینظیر است یا کم نظیر.
اما صفحه سیاه و تاریکش از آن نظر سیاه و تاریک است که در آن فقط جنایت بینظیر و یا کم نظیر میبینیم.
به هر حال من جرئت نمیکنم بگویم جنایتی مثل جنایت کربلا در دنیا وجود نداشته است، ولی میتوانم بگویم در مشرق زمین وجود نداشته است از این نظر حادثه کربلا یک جنایت و یک تراژدی است، یک مصیبت است، یک رثاء است.
این صفحه را که نگاه میکنیم، در آن، کشتن بیگناه میبینیم، کشتن جوان میبینیم، کشتن شیرخوار میبینیم، اسب بر بدن مرده تاختن میبینیم، آب ندادن به یک انسان میبینیم، زن و بچه را شلاق زدن میبینیم، اسیر را بر شتر بیجهاز سوار کردن میبینیم. از این نظر قهرمان حادثه کیست؟ واضح است وقتی که حادثه را از جنبه جنایی نگاه کنیم، آنکه میخورد قهرمان نیست، آن بیچاره مظلوم است. قهرمان حادثه در این نگاه یزید بن معاویه است، عبیدالله بن زیاد است، عمر سعد است، شمر بن ذی الجوشن است، خولی است و یک عده دیگر.
لذا وقتی که صفحه سیاه این تاریخ را مطالعه میکنیم، فقط جنایت و رثاء بشریت را میبینیم.
ادامه دارد...
📝#شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص ۱۱۵
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotagar1
#برش_کتاب_نهضت_حسینی
ادامه...
اما آیا تاریخچه عاشورا فقط همین یک صفحه است؟ آیا فقط رثاء است؟ فقط مصیبت است و چیز دیگری نیست؟ اشتباه ما همین است. این تاریخچه یک صفحه دیگر هم دارد که قهرمان آن صفحه، دیگر پسر معاویه نیست، پسر زیاد نیست، پسر سعد نیست، شمر نیست. در آنجا، قهرمان #حسین(ع) است.
در آن صفحه، دیگر جنایت نیست، تراژدی نیست، بلکه حماسه است، افتخار و نورانیت است، تجلی حقیقت و انسانیت است، تجلی حق پرستی است. آن صفحه را که نگاه کنیم، می گوئیم بشریت حق دارد به خودش ببالد.
و این صفحه، صفحهای است که بشریت به آن افتخار میکند. چرا باید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم؟ و چرا باید همیشه جنایتهای کربلا گفته شود؟ چرا همیشه باید حسین بن علی(ع) از آن جنبهای که مورد جنایت جانیان است مورد مطالعه ما قرار بگیرد؟ چرا شعارهائی که به نام حسین بن علی (علیه السلام) میدهیم و مینویسیم، از صفحه تاریک عاشورا گرفته شود؟ چرا ما صفحه نورانی این داستان را کمتر مطالعه میکنیم، در حالی که جنبه حماسی این داستان صد برابر بر جنبه جنائی آن میچربد. و نورانیت این حادثه بر تاریکی آن خیلی میچربد.
پس باید اعتراف کنیم که یکی از جانیهای بر حسین بن علی(علیه السلام) ما هستیم که از این تاریخچه فقط یک صفحهاش را میخوانیم، و صفحه دیگرش را نمیخوانیم. جانیهای بر امام حسین (ع) آنهائی هستند که این تاریخچه را از نظر هدف منحرف کرده و میکنند.
حسین(ع) را یک روز کشتند و سر او را از بدن جدا کردند، اما حسین(ع) که فقط این تن نیست، حسین(ع) که مثل من و شما نیست، حسین(ع) یک مکتب است و بعد از مرگش زندهتر میشود.
📝#شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص ۱۱۶
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
Panahian-Roze-HoseinKomakMikhahad.mp3
5.39M
آخرین تلاش های امام #حسین علیه السلام برای کمک به کوفیان....
استاد #پناهیان
@IslamLifeStyles
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یکی از جانیان بر حسینبن علی (ع) ما هستیم!
🎙 #شهید_مطهری:
💬 چرا ماباید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم؟ چرا همهاش جنایتهای کربلا گفته شود؟ جنبه #حماسی این داستان صد برابر از جنبه #جنایی آن میچربد.
💬 باید اعتراف کنیم یکی از جانیهای بر #حسین بن علی (ع) ماها هستیم که از این تاریخچه فقط از جنایت های کربلا سخن میگوییم!
📝 #شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص۶۰
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
#عکس_نوشته_نهضت_حسینی
اساساً روح که بزرگ شد تن به زحمت میافتد، و روح که کوچک شد تن آسایش پیدا میکند.
وقتی که روح بزرگ شد، جسم و تن چارهای ندارد جز آنکه به دنبال روح بیاید، به زحمت بیافتد و ناراحت شود.
اما روح کوچک به دنبال خواهشهای تن میرود اگر چه از راه دریوزگی، تملق و چاپلوسی باشد؛ روح کوچک تن به هر ذلت و بدبختی میدهد برای اینکه میخواهد در خانهاش فرش یا مبل داشته باشد، آسایش داشته باشد، خواب راحت داشته باشد.
اما روح بزرگ به تن نان جو میخوراند بعد هم بلندش میکند و میگوید شب زندهداری کن.
#روح بزرگ آرزو میکند که در راه هدفهای الهی و هدفهای بزرگ خودش کشته شود، روح وقتی بزرگ شد خواه ناخواه باید سیصد زخم به بدنش وارد شود، آن تنی که در زیر سم اسبها لگدمال میشود جریمه یک روحیه بزرگ را میدهد، جریمه حق پرستی را میدهد، جریمه روح #شهید را میدهد؛ وقتی که روح بزرگ شد، به تن میگوید من میخواهم به این خون ارزش بدهم.
📝 #شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص ۱۲۵
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️گریههای شدید #شهیدمطهری بر مصیبت اباعبدالله #حسین(ع) ... آنگاه که زنان حرم زین اسب تو را واژگونه دیدند ....
#عاشورا
#کربلا
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
#برش_کتاب_نهضت_حسینی
عاشورا روز تجدید حیات ماست.
اگر از ما بپرسند شما در روز #عاشورا که دائما #حسین حسین میکنید و به سر خودتان میزنید چه میخواهید بگویید؟
ما باید بگوییم ما میخواهیم حرف دل آقایمان را بگوییم،
یا ایها الذین آمنوا استجیبوا لله و للرسول، اذا دعاکم لما یحییکم:
باید بگوییم عاشورا روز تجدید حیات ماست، در این روز میخواهیم در کوثر حسینی شستشو کنیم، تجدید حیات کنیم، روح خودمان را شستشو بدهیم، خودمان را زنده کنیم، از نو مبادی و مبانی اسلام را بیاموزیم، روح اسلام را از نو به خودمان تزریق کنیم ما نمیخواهیم حس امر به معروف و نهی از منکر، احساس شهادت، احساس جهاد، احساس فداکاری در راه حق، در ما فراموش بشود، نمیخواهیم روح فداکاری در راه حق در ما بمیرد.
📝 #شهید_مطهری، #نهضت_حسینی، ص۲۲۷
📚 بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
@MAHMOUDKARIMMI [DIGITAL SOUND] SHAB AVVAL MOHARAM_060918111217.mp3
5.49M
📻سلام عزیز زهرا روضه کجا گرفتی
حاج محمود #کریمی
✨اللهم عجل لولیک الفرج✨
@slamon_ala_aleyasin313
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
قسم به عصمت زهرا که تا زمان ظهور
عزای غربتِ مهـدی کم از محرم نیست
▪️سلام داغ دارترین
▫️امام عصر علیه السلام
@Emamkhobiha
📚بینش مطهر استان مرکزی
🆔 @hekmatemotahar1
موکب فاطمه الزهرا
درمانگر تاول پا
لبیک یا حسین
اگر در کربلا نبودیم که بر زخم پای دردانه ابوسجاد (ع) مرهم بنهیم.
اکنون بر تاول پای زوار ابو سجاد ع مرهم گذاشته و خاک پایشان را سرمه چشمانمان میکنیم.
جهت ثبت نام در موکب مردمی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (درمان تاول پای زوار در اربعین 97) وارد لینک زیر شوید یا با تلفن روابط عمومی 09192218223 تماس حاصل بفرمایید.
yon.ir/sYUgo