eitaa logo
حرزهای آسمانی
353 دنبال‌کننده
437 عکس
24 ویدیو
5 فایل
ارائه حرزهای روائی مشاوره پیرامون: سِحر و طلسم نقد و بررسی طلسم و سِحر و دعانویسی روشنگری درباره امور شیطانی رایج ارتباط با ما: @info_herz
مشاهده در ایتا
دانلود
↪️ پیشتر بیان شد که برخی ساختمان‌ها بعلت بلند بودنِ سقف آن، در معرض سکونت جن می‌باشند. 👈🏻 بعضی مخاطبین گرامی، از برخی مسائل در منزل یا محل کارشان اذیت می‌‌شدند، که پس از بررسی تمام جوانبِ کلی (مانند رعایت تکالیف شرعی و حلال و حرام، و اعتقاد صحيح، و عدم نگه‌داری شطرنج و تخته نرد و پاسور و آلات موسیقی و...) مشخص شد که چون در ساختمان‌های بلند ساکنند، برخی مشکلات را دارند. ✅ افرادی که در ساختمان‌های بلند و چندطبقه ساکنند، چه برای و چه برای سکونت، خصوصا از طبقه دوم به بعد، حتما دستورالعمل پست بعد را انجام دهند. @herz_asemani
💥 علت حضور جن در برخی منازل 👈🏻 در چند روایت، از ساختنِ بنایی که طولش بیش از هشت ذراع (حدودا ۴ متر) باشد نهی شده. فرموده‌اند که سقف خانه بیش از هشت ذراع نباشد، که 👈بیش از آن می‌شود مسکنِ جنیان و شیاطین، زیرا آنان در هوا ساکنند. و ملائکه به صاحب خانه می‌گویند: "ای فاسق دنبال چه هستی که سقف خانه‌ات را اینقدر بالا بردی؟" ( به چند سند در: الکافی، ط_الاسلامیه، ج ۶ ص ۵٢٨ _ المحاسن، ص ٦٠٨) 🔹شخصی به امام باقر علیه السلام شکایت کرد که جنیان با آزارشان مرا از خانه‌ام آواره کردند. امام فرمودند: سقف خانه‌ات را بیش از هشت ذراع مکن. او نیز بدستور امام عمل نمود و دیگر آزاری ندید. (المحاسن، ص ٦٠٩) 🏠 اما اگر سقف خانه بیش از هشت ذراع بود چه کنیم!؟‼️ در چند روايت آمده که: "اگر سقف خانه بیش از هشت ذراع بود، از ذراع هشتم به بعد (بالای چهارمین متر) روی هر طرف از دیوارها که می‌شود چهارطرفِ خانه یا اتاق، آیة الکرسی نوشته شود." (الکافی، ط_الاسلامیه، ج ٦ ص ٥٢٩ _ المحاسن، ص ٦٠٩) 💠یعنی یک آیة الکرسی روی ذراعِ هشتمِ سمت راست، و یکی سمت چپ و همینطور دو جهت دیگر خانه. 📸 نمونه‌ای از روايات مذکور @herz_asemani
📢 اهمیت غسل شب اول ماه مبارک رمضان امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکس شب اول ماه رمضان غسل کند، در آن سال از بیماری‌هایی که خارش دارند، در امان است. 🌺 فضیلت گلاب بر صورت ریختن در اول و هر روز ماه مبارک رمضان: از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه هركس در روز اوّل اين ماه كفى از گلاب بر رویش بزند، از خوارى و فقر نجات يابد و اگر هرروز بريزد در آن روز از اين بلاها ايمن گردد و هركس يك كف گلاب در روز اوّل اين ماه بر سر ريزد در آن سال از مرض سرسام (سرگیجه) ايمن گردد. 📓 زادالمعاد، مجلسی رحمه‌الله، ط_أعلمی، ص ۸۰ @herz_asemani
🌟 نماز و ادعیه روز اول ماه مبارک رمضان ✍🏻 از امام جواد علیه السلام روایت شده، کسی که روز اول ماه مبارک رمضان دو رکعت نماز بخواند، در رکعت اول بعد از حمد سی‌مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم بعد از حمد سی‌مرتبه سوره قدر را بخواند، سپس به هر مقدار که توانست صدقه بدهد، سلامت خود در این ماه را خریده است. 🔴 همچنین ‌مستحب است روز اول ماه مبارک رمضان این دعا خوانده شود: «اللَّهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضَانَ وَ قَدِ افْتَرَضْتَ عَلَیْنَا صِیَامَهُ وَ أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ هُدًی لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَی وَ الْفُرْقَانِ، اللَّهُمَّ أَعِنَّا عَلَی صِیَامِهِ وَ تَقَبَّلْهُ مِنَّا وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا وَ سَلِّمْنَا فِیهِ وَ سَلِّمْنَا مِنْهُ وَ سَلِّمْهُ لَنَا فِی یُسْرٍ مِنْکَ وَ عَافِیَةٍ إِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ یَا رَحْمَنُ یَا رَحِیمُ.» 🔸أیضا دعای چهل و چهارم ، افضلِ دعاها در شب و روز اول ماه رمضان است. 📓 زادالمعاد، مجلسی(ره)، ط_أعلمی، ص ۸١ و ٨٢ @herz_asemani
🌙 دعای رسول اکرم و امیرالمؤمنین علیهما السّلام هنگام دیدن هلال ماه مبارک رمضان 🔻جابر می‌گوید: امام باقر علیه السلام فرمودند: عادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله این بود که چون هلال ماه رمضان را می‌دیدند روی مبارک خویش را به طرف قبله می‌کردند و دست‌ها را بالا برده، و می‌فرمودند: «اَللَّهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَيْنَا بِالْأَمْنِ وَ اَلْإِيمَانِ وَ اَلسَّلاَمَةِ وَ اَلْإِسْلاَمِ وَ اَلْعَافِيَةِ اَلْمُجَلِّلَةِ وَ اَلرِّزْقِ اَلْوَاسِعِ وَ دَفْعِ اَلْأَسْقَامِ اَللَّهُمَّ اُرْزُقْنَا صِيَامَهُ وَ قِيَامَهُ وَ تِلاَوَةَ اَلْقُرْآنِ فِيهِ اَللَّهُمَّ سَلِّمْهُ لَنَا وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا وَ سَلِّمْنَا فِيهِ.» ✍🏻 خدايا! هلال اين ماه را براى ما با امن و ايمان و سلامت و تسليم، عافيتی فراگير، روزى گسترده و برطرف شدن دردها ظاهر ساز؛ خدايا! در اين ماه روزه‌دارى و قيام به عبادتش را و تلاوت قرآن را براى ما روزى كن. خدايا! اين ماه را بر ما و از ما سالم بدار و ما را در آن ماه سلامت بدار. 📘 الکافی، ج ۴ ص ٧٠ و مثله: أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنِ اَلْحَكَمِ بْنِ مِسْكِينٍ قَالَ حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ شِمْرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: كَانَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ إِذَا أَهَلَّ هِلاَلَ شَهْرِ رَمَضَانَ أَقْبَلَ إِلَى اَلْقِبْلَةِ ثُمَّ قَالَ ... الحديث. (الکافی، ج ۴ ص ٧٠) @herz_asemani
🔻 توصیه امام صادق علیه السلام برای ختم قرآن ✍🏻 محمد بن عبد الله گوید: به امام صادق علیه السّلام عرض کردم: آیا همۀ قرآن را در یک شب بخوانم؟ امام علیه السّلام فرمودند: من دوست ندارم که در کمتر از یک ماه آن را بخوانی. 📚 الکافی، ط_الاسلامیه، ج ۲، ص ٦١٧ ظاهرا وجهش طبق روایات دیگر این است که با ترتیل و آداب خوانده شود، و در آیات قرآن تدبر و تعقل شود، و با قرائت آیات عذاب حالت بکاء و خوف و بیم حاصل شود، و با آیات رحمت، طلب و درخواست و دعا حاصل شود. از طرفی هم حال افراد متفاوت است و ممکن است شخصی قادر باشد با همین شرایط در ماه دو یا سه بار ختم قرآن کند. اما یک ختم قرآن با ویژگی‌های مذکور، بهتر از چند ختم قرآن بدون آن است. والله  يعلم. ✨ در روایتی دیگر آمده که امام کاظم علیه السلام، قرآن‌ را با حزن قرائت می‌کردند و به گونه‌ای توجه و حضور قلب داشتند که گويا با كسى سخن می‌فرمودند. ( ج ٢ ص ۶۰۶ ) @herz_asemani
✅ علّامه مجلسی رحمه الله درباره ادعیه و نمازهای مخصوصِ هر روز از ماه مبارک رمضان (که برای روز اوّل تا آخر ماه است) می‌نویسد: این موارد را برخی علماء در کتب ادعیه ذکر کرده‌اند، اما من روایت آنها را معتبر نمی‌دانم. 📕 زاد المعاد، ط_أعلمی، ص ۱٤١ _ ١٤٧ زیرا این ادعیه از لسان مقدّس معصومین علیهم السّلام صادر نشده، و باید ادعیه‌ای را که معصومین علیهم السّلام سفارش نموده‌اند بخوانیم. مانند: "دعای سحرِ معروف، دعای افتتاح، مناجات ابوحمزه ثمالی، و ادعیه مشترک برای تمام ماه" و امثالهم که از طریق معصومین علیهم السّلام نقل شده‌ست. حاصل آنکه: هر آنچه متّکی به روایات اهل بیت علیهم السّلام نیست را باید ترک نمود. @herz_asemani
🔥 چهارشنبه‌سوری به مثابه بدعتی دینی علّامه مجلسی رحمه الله در دو موضع از نسخه خطّی رساله "اختیارات" به چهارشنبه‌سوری إشاره کرده‌اند. ایشان در قسمتی که مورد نظر حقیر است و به برخی رسوم و آدابِ این روز اشاره دارد، می‌نویسد: ✍🏻 «چهارشنبه آخر ماه صفر را که چهارشنبه‌سوری و سرخی نیز می‌گویند، نزد جمهور شیعه شوم است، و در شب چهارشنبه آخر که ظرف‌های سفالین پر از آب از بام‌ها می‌اندازند در اکثر خانه‌ها، و در بعضی بلاد، در این شب، آتش در بام‌ها می‌افروزند و می‌گویند چون در این شب و آن روز بلای بسیار نازل می‌شود، انداختن ظرف پر آب و شکسته شدن آن و آتش افروختن رفع بلا می‌کند، این طریقه مجوس است و عَبَده نار، اصلی ندارد. و از این عجب‌تر بعضی از سُفهاء و بی‌عقلان و امّیان در این روز که چهارشنبه باشد، بنای سرتراشی می‌گذارند، و دعاها می‌خوانند، و تا یک سال چهارشنبه به چهارشنبه سر می‌تراشند، و اقبال خود را از این سر تراشیدن استنباط می‌کنند، و به خود مؤثر می‌گردانند، نکبت و دولت و آمدن و نیامدن احوال خود را در عرض سال، این نیز پوچ است، و اصلی ندارد، و از طیره و فال نیک و بد است و در طریقه اهل بیت نیست … و احمق تر آن جماعتی اند که می‌روند و به حوضی پر آب می‌نشینند و تا لب زیرین خود متصل به آب است، و نفَس نگاه می‌دارند و دعا و طلسم چند می‌نویسند. این نیز اصلی ندارد.» 📗 رساله اختیارات، نسخه خطّی، ص ٧٩ 🖊لذا ریشه و آسیبِ این مسئله، به روشن کردن آتش و استفاده از موّاد منفجره ختم نمی‌شود. @herz_asemani
🍃 حال امام سجّاد علیه السّلام در ماه مبارک رمضان ✍🏻 روایت شده که امام سجّاد عليه السّلام، آن‌گاه كه ماه رمضان فرا مى‌رسيد، سخنى جز دعا، تسبيح، استغفار و تكبير نمى‌فرمودند. (الکافی، ج ۴ ص ٨٨) لذا حدّأقل در این ماه مبارک، سخن از قیمت دلار و ماشین و اخبار و مسائل بی‌فایده را ترک کنیم، و اگر گعده یا مهمانی داریم، به بطالت نگذرانیم. از قرائت قرآن و ادعیه و مناجاتهای مخصوص این ماه غافل نشویم که اگر این ماه نیز مانند ماه‌های دیگرمان باشد، سخت خسارت دیده‌ایم. 🍂 شاید این ماه رمضان، آخرین ماه رمضان عمر ما باشد. @herz_asemani
غُل و زنجیر شدن شیاطین در ماه مبارک رمضان به چه معناست؟! یکی از ویژگی‌هایی که در مورد ماه مبارک رمضان بیان شده، این است که حضرات معصومین علیهم السّلام در روایات متعدّدی فرموده‌اند که در ماه مبارک رمضان شیاطین در غل و زنجیر هستند. در بیش از ده روایت به این ویژگی از ماه مبارک با عبارت‌های مختلف اشاره شده است. 🔹امّا برای بسیاری از مؤمنین سؤال است که اگر در این ماه شیاطین را در بند نموده‌اند، چرا باز هم در معرض وسوسه و غفلت و گناه هستیم؟! ✍🏻 مرحوم سیّد بن طاووس در پاسخ به یکی از مؤمنین که همین سؤال را از او نموده، جواب داده: ۱. اگر شیاطین در ماه مبارک رمضان هم به حال خود وا گذاشته می‌شدند و همان آزادی در غیر ماه مبارک را داشتند، در این ماه و به خاطر فرصتی که خدای متعال در ماه مبارک به شما عنایت فرموده به شما حسادت می‌کردند و همه تلاش خود برای از بین بردن شما خرج می‌کردند، لذا مراد اینکه در غل و زنجیر هستند یعنی از رساندن آزار اضافه بر آنچه تا قبل از آن به شما می‌رساندند، عاجزند. ۲. احتمال دیگر این است که هر ماهی شیاطین مخصوص به خود داشته باشد که در این ماه شیاطین ماه مبارک در غل و زنجیر هستند، اما سایر شیاطین آزاد هستند و لذا مشاهده می‌کنیم در این ماه وسوسه‌های شیطانی در انسان‌ها وجود دارد. ۳. احتمال دارد که منع شیاطین از عدّه مخصوصی باشد با توجه به مصلحتی که خدای متعال برای ایشان در نظر گرفته و رحمتی الهی که شامل حالشان است و الّا کفّار و سایر افراد غیر از ایشان چه بسا در تمام زمان‌ها تحت سیطره شیطان باشند. ۴. احتمال دیگر این است ابلیس به همراه شیاطین دیگر، در پی گمراه کردن مؤمنین هستند و در این ماه سایر شیاطین در غل و زنجیرند ولی ابلیس به تنهایی در پی انحراف بندگان خدای متعال است. ۵. احتمال دیگر این است که بنده دارای نفس امّاره است و عاداتی دارد که با توجه به طبیعتش است و یا نزدیکانِ بد رفتاری دارد که و لو شیاطین در بند هستند اما این عوامل باعث گمراهی ایشان در ماه مبارک می‌شود. ۶. احتمال دیگر این است که بنده ممکن است قبل از ماه مبارک گناهانی داشته باشد که موجب تاریکی قلب و عقلش شده باشد و بین او و خدای متعال حجاب انداخته باشد، لذا این گناهان گذشته برای استمرار غفلتش در ماه مبارک کافی است و از در غل و زنجیر بودن شیاطین سودی نمی‌برد. (إقبال الأعمال ج ‏۱؛ ص ۲۱) ✅ مرحوم علّامه محمد تقی مجلسی (پدر علّامه مجلسی) نیز در این‌باره چند احتمال بیان کرده: ۱. احتمالا این مسئله بدین معناست که شیاطین در این ماه قدرت تسلّط بر مؤمنین را ندارند تا با آداب ماه رمضان مخالفت کنند. ٢. در روایات آمده «مَرَدَة الشياطين _ طاغیان و گردنکشان شیاطین» در غل و زنجیر هستند، لذا ممکن است انحراف توسّط غیر ایشان باشد. ٣. ممکن است این انحرافات توسّط نفس امّاره باشد. ۴. در غل بودن شیاطین کنایه است از روزه‌داری مؤمنین، زیرا روزه باعث می‌شود شهوت انسان شکسته شود و قوّه عاقله بنده تقویت گردد و شخص قدرت بر ترک امور مخالف با امر الهی پیدا می‌کند. سپس ایشان روایتی را از نبی اکرم صلی الله علیه و آله نقل می‌کنند که شیطان مانند خون در رگهای بنی آدم جریان دارد. با روزه‌داری راه را بر او تنگ کنید. (روضة المتّقین، ج ‏۳ ص ۲۷۱) ➖و در موضع دیگر می‌نویسد: [در ضمن روایتی‌] رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: چون نو شود هلال ماه رمضان، غُل مى‌كنند متمرّدان شياطين را كه رؤساء و بزرگان ايشان باشند، يا شياطين متمرّده را كه مراد همه باشند كه از اطاعت الهى گردنكشى مى‌كنند و بنا بر اين فسوقى كه از بندگان صادر مى شود به سبب نفوس امّاره خواهد بود، يا آنكه به سبب روزه راه شيطان بر بندگان تنگ مى‌شود پس گويا ايشان را غُل كرده‌اند، و درب‌هاى آسمان رحمت الهى گشوده مى شود و درب‌هاى بهشت گشوده مى‌شود و درب‌هاى رحمت باز مى‌شود به سبب طاعات و عبادات و رفع موانع، و درب‌هاى دوزخ بسته مى‌شود. (لوامع صاحبقرانى، ج ۶، ص ٣٠۴) والله تعالی یعلم. @herz_asemani