📜 پوستر
📌 کیان
اثر هنرمند: کمیل عباس زاهدی
|#پوستر
|#شهید_کیان_پیرفلک
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
📜 عکسنوشته
📌 مرگ بر قاتلان لالهها
|#عکسنوشته
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
🔰 موج جدید شهادتهای «مظلومانه» و «از موضعِ قدرت» اگر ادامه پیدا کند - مثل ابتلائی که برای فرد پیش میآید و تطهیرش میکند و ایمانش را از نو بازسازی میکند - اثرات عمیق اجتماعی خواهد گذاشت که یکی از آنها غبارزدایی از انگیزههای ایمانی مردم و احیای هویت انقلابی آنان خواهد بود.
💠 آیتالله میرباقری:
«انقلاب اسلامی در این مرحله از حیاتش هم احتیاج به غبارزدایی جدید دارد و این موج جدید شهادتهای مظلومانه که از موضع قدرت اتفاق میافتد، این کار را دارد انجام میدهد.
این موج اگر ادامه پیدا کند، مثل ابتلائی که برای فرد پیش میآید و تطهیرش میکند و ایمانش را از نو بازسازی میکند، این ابتلاء اجتماعی در این حد از شهادتهای مظلومانه و از موضعِ قدرت هم اثرات عمیقی خواهد گذاشت که یکی از آنها همین غبارروبیای است که دارد انجام میدهد و انگیزهها را زنده میکند و آن امواج انقلابیگری که امام راحل ایجاد کرد و بعضی دولتها گذشته و جریانهای فرهنگی خاموشش کرده بودند و روی آن خاکستر ریخته بودند، را از نو احیا میکند.» (۱۴۰۱/۸/۲۱)
👇🏻کانال ایتا استاد سیدمحمدمهدی میرباقری:
▫️@mirbaqeri_ir
|#آیتالله_میرباقری
|#استاد_میرباقری |#تحلیل
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
📜 نوشتار
📌 نام شهید مدافع امنیت حسن براتی
اثر هنرمند: پروین رفیعی
| #شهید_حسن_براتی
| #شهید_امنیت
| #نوشتار
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
🔰سومین هشدار به متولیان فرهنگی کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنّما وَلیُّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والَّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یُؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ»
این کمترین در دو هشدار پیشین به متولیان فرهنگی و فضای مجازی نشان داد که وضعیت کشور چیست و دشمن به دنبال چه هدفی است. اینک در سومین هشدار، قصد آن است که با تبیین فرآیند حکمرانی در غرب و بدیل آن در حکمت اسلامی به ضرورت حکمرانی ولایی اشاره شود.
غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد:
اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد.
دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرتها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید.
سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرامنامه و برنامهریزیهای تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزبمحبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد.
چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکلهای دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرتهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکلهای مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد.
پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانهای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضایمجازی و هوش مصنوعی که میتواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانهای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا میشوند. فرهنگ برهنگی و بردهداری مدرن را با تخیل و نسبیگرایی و تناسخ هویتی میپذیرند.
بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصولگرا و اصلاحطلب و رزمنده و شرمنده نمی شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانهای میکند.
حکمرانی مطلوب در اسلام، حکمرانی ولایی است. ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مردم (مولیعلیهم) و مردم با یکدیگر و مردم با ولی که از طریق بینش توحیدی، محبت اخوتی، تدبیر تعاونی و تلاش جهادی ممکن خواهد بود. این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتا غیر مسلمان میگستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه میداند.
حکمرانی ولایی در حکومت نبوی و علوی و قیام حسنی و حسینی علیهمالسلام نمایان و درس آموز است.
حکمرانی ولایی در زمانه ما باید با ابزار هوشحکیمانه (نه هوش مصنوعی) و رسانه و فضای مجازی (از زیرساختها و سخت افزار تا مدیریت و برنامهریزی) همراه باشد.
به همین دلیل است که گفته میشود اولویت اول در نظام اسلامی، حکمرانی فضای مجازی و رسانهای است که البته با حکمرانی رسانه تفاوت دارد. حکمرانی رسانهای یک رویکرد حاکم بر حکمرانی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و کشاورزی و غیره است.
تحقق این ایده نشاید مگر با بر کنار شدن متولیان فرهنگی بیتدبیر و خسته و فرسوده از صدر تا ذیل و جایگزینی مدیران فکور و عالم و معتقد به حکمرانی ولایی و نیز بهکارگیری منظومه فکری امامین انقلاب در الگوی حکمرانی ولایی با هوش حکیمانه.
امیدوارم حکمرانان و متولیان فرهنگی و فضای مجازی کشور، این هشدار و راهکار را جدی بگیرند و از خواب تخیلی بیدار گردند و شبکه مردمی را در ذیل حکمرانی ولایی تشکیل دهند و مشارکت حداکثری نخبگانی و مردمی را در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی و منطقهای و بین المللی جاری سازند.
بی شک، مسئولیت حوزههای علمیه از بقیه سازمانهای فرهنگی در تحقق این رسالت بیشتر خواهد بود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲۴ آبان ۱۴۰۱
👇🏻پایگاه اطلاعرسانی استاد خسروپناه در ایتا:
▫️@Khosropanah_ir
|#عبدالحسین_خسروپناه
|#فرهنگ |#حکمرانی_مجازی
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
📜 نوشتار
📌 نام شهید محمد زارع مؤیدی
اثر هنرمند: پروین رفیعی
🏷 #شهید_محمد_زارع_مؤیدی
#شهید_امنیت
#نوشتار
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
🔰یادداشت
▫️لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ
فرمود جمهوری اسلامی حرم است و این حرمتش از همۀ حرمها بالاتر.
حرم یعنی مردم و ولیّ که میشود جمهوری اسلامی. این حرم مقدس است، چون مردمش مقدسند، چون کارشان مقدس است، چون گوش به فرمان خدایند، چون در طواف ولیّخدایند. مقدسند چون دین را زنده کردند، تدین را زنده کردند، توحید را زنده کردند، با شرک و کفر و الحاد درجنگند.
اصل اساسی در تقدس دینی دو امر است: عبودیت خدا و اجتناب از طاغوت.
وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَه وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ. نحل۳۶٫
بیگانهها، غریبهها، نامحرمها، ناپاکها نمیتوانند در حرم بمانند. حرم جای اینها نیست، برایشان قفس است، تنگ است، تار است و تاریک.
نه اینکه حرم نور است و بستر تجلی نور، اینها چشمشان با تاریکی انس گرفته، خفاشاند. از نور بدشان میآید، با ظلمت انس بیشتری دارند.
اینها از حرم فراریاند. حالشان از نور و طهارت بههم میخورد. کثافت برایشان شیرینتر است.
دست خودشان هم نیست، اینطوریاند دیگر.
حرم جمهوری اسلامی ایران را لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ.
👇🏻پایگاه اطلاعرسانی حجتالاسلام اسماعیل فخریان در ایتا:
▫️@fakhrian_ir
|#یادداشت |#جمهوری_اسلامی
|#تحلیل |#اسماعیل_فخریان
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
📜 تصویرسازی
📌 زنان ایران قوی
اثر هنرمند: نعمیه فاضلی
|#تصویرسازی
|#ایران_قوی
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
📜 پوستر
📌 نشود کم زِ شکوه این گلستان
اثر هنرمند: فرزانه سادات ملکی
|#پوستر
|#ایران_قوی
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
📜 نقاشی
📌 ایران
اثر هنرمند: استاد رضا بدرالسماء
|#نقاشی
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📽 مستند غیررسمی۵
🏷 روایتی از دیدار برخی فعالان جهادی و گروههای خدمترسانی به مناطق محروم با رهبر انقلاب اسلامی
📺 پخش از
شبکه۳: جمعه ۲۷آبان، ساعت ۱۵
شبکه۱: جمعه ۲۷آبان، ساعت ۲۰
شبکه افق: شنبه ۲۸آبان، ساعت ۲۱
شبکه مستند: یکشنبه۲۹آبان، ساعت ۲۰
📲 پخش همزمان از رسانه KHAMENEI.IR👇
Farsi.Khamenei.ir/Live
🔰تصویرسازی زیبا و پر مفهوم
آرمان و روحالله رفتند
تا آرمان روحالله بماند...
👨🏻💻 اثر گرافیست: علی عبادی
| #شهید_آرمان_علیوردی
| #شهید_روحالله_عجمیان
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
بياناتدرديدارمسؤولانوكارگزاراننظامجمهورىاسلامىموسیقی1.mp3
1.62M
🔹 آزادی را نباید بد معنا کرد. آزادی یکی از بزرگترین نعمتهای الهی است که یکی از شعبش آزاداندیشی است. بدون آزاداندیشی، این رشد اجتماعی، علمی، فکری و فلسفی امکان ندارد.
▪️ بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی
۱۳۸۵/۰۳/۲۹
|#رهبر_معظم_انقلاب_اسلامی
|#صوت
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co
🔻فتنههای آخرالزمان
رسواکننده منافقان
|#آخرالزمان
|#فتنه
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
🌐 www.heyat.co