eitaa logo
هیئت قرآن و ولایت
1.9هزار دنبال‌کننده
572 عکس
256 ویدیو
113 فایل
محلی برای پاسخ کاربردی به مسائل روزمره؛ مبتنی بر معارف تدبری قرآن و عترت علیهم‌السلام ارتباط با مدیر کانال: @hosseinzarghami
مشاهده در ایتا
دانلود
7⃣5⃣ ترجیح آخرت بر دنیا برای مشاهده ویدیو به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/B4DY9 هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
7⃣5⃣ ترجیح آخرت بر دنیا 📽 ویدیو کامل برای مشاهده ویدیو با کیفیت بالاتر به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/B4DY9 #جلسه_پنجاه_و_هفتم #تدبردرقرآن #علی_صبوحی #سوره_اعلی #قسمت_سوم هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
AUD-20190802-WA0010.mp3
12.26M
6⃣5⃣ تناسب وحی الهی با فطرت انسان 🔊صوت کامل برای مشاهده ویدیو به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/j40yl هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
7️⃣ 5️⃣ ترجیح دنیا بر آخرت 🔹با قبول دعوت انبیاء، می‌توان مثل یک درخت تنومند ریشه‌دار پرثمر، برای همیشه حیات پیدا کرد.🔹 💠در ربوبیت تکوینی سهم هر موجودی را خدا تعیین می‌کند، ولی در ربوبیت تشریعی سهم هر موجودی با انتخاب و اختیار خودش مشخص می‌شود. شما هستی که با نوع رویکردت، نوع مواجهه و برخوردت با تعالیم وحیانی، مشخص می‌کنی که بهره‌ی تو از تعالیم وحیانی چقدر باشد. 💠 اگر یک کسی از تعالیم انبیاء رویگردان بشود، سهم خود را از تعالیم انبیاء ناچیز قرار داده، و خیلی زود در فضای ربوبیت تشریعی مانند علف خشک می‌شود و سیاه می‌شود و فقط به درد سوزاندن در جهنم می‌خورد. و اما اگر کسی مواجهه‌اش با تعالیم انبیاء، مواجهه‌ی قبول باشد، بشنود، بفهمد، بپذیرد، تبعیت بکند، سهم او از ربوبیت تشریعی خدا می‌رود بالا تا جایی که می‌تواند به حیات طیبه برسد. مثل یک درخت تنومند ریشه‌دار پرثمر، برای همیشه حیات پیدا بکند. @heyat_quran
7⃣5⃣ ترجیح دنیا بر آخرت 🔹قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّى ﴿۱۴﴾ آی مردم! هر کس که پاکیزه شد، آلودگی‌های فکری، اخلاقی،‌ رفتاری را ترک کرد 🔹وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى ﴿۱۵﴾ و خدا را یاد کرد و نماز گذاشت- نماز به جای آوردن تجلی و مظهر خدا را یاد کردن است- او به فلاح و رستگاری رسید. 💠 ولی مردم! می‌دانید چه چیزی باعث می‌شود شما نمی‌توانید پاکیزگی را بپذیرید؟ نمی‌توانید یاد خدا را به جای آلودگی‌ها در وجود خودتان تثبیت کنید؟ نمی‌توانید فرهنگ نماز را جایگزین فرهنگ یا بهتر بگویم بی‌فرهنگی غفلت کنید؟ علت چیست؟ علت نقص تعالیم انبیاء نیست، علت ناکارآمد بودن روش‌های تبلیغی انبیاء نیست، علت این است: 🔹بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا ﴿۱۶﴾ شما زندگی دنیا را ترجیح دادید. کسی که زندگی دنیا را ترجیح می‌دهد، با شعار که نقد بهتر از نسیه است، زندگی دنیا را می‌چسپد و می‌گوید چه کسی رفته قیامت را دیده است؟ حالا نعوذبالله انبیاء یک چیزی دارند می‌گویند برای خودشان، قرآن یک چیزی برای خودش گفته... این‌طوری به مسأله نگاه می‌کنند. در حالی که این‌طور نیست. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
7⃣5⃣ ترجیح آخرت بر دنیا 📽 گزیده ویدیو برای مشاهده ویدیو کامل به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/B4DY9 هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
7⃣5⃣ ترجیح دنیا بر آخرت 🔹دنیا هر قدر هم خواستنی باشد، تمام شدنی است🔹 این شعار نقد بهتر از نسیه است را باید اصلاح کنیم، شعار بهتری به جای آن قرار بدهیم. این شعار چیست؟ 🔹وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَى ﴿۱۷﴾ آخرت بهتر است چون باقی‌تر است. به جای این‌که بگویی نقد بهتر از نسیه است، بگو باقی بهتر از فانی است. آن چیزی که می‌ماند بهتر از آن چیزی است که از بین می‌رود. دنیا هر قدر هم لذیذ باشد، هر قدر هم خواستنی باشد، تمام شدنی است، پایان‌پذیر است. یک متاع پایان‌پذیر هر قدر هم زیاد باشد چیزی نیست. اما آخرت پایان‌ناپذیر است. آخرت باقی را بچسبیم. چرا به دنیای فانی دل‌بسته‌ایم؟ این مسأله است که باعث می‌شود تعالیم انبیاء در ما اثر نمی‌کند. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
8⃣5⃣ انواع چهره ها در قیامت برای مشاهده ویدیو به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/BwgT8 هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
9.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
8⃣5⃣ انواع چهره ها در قیامت برای مشاهده ویدیو با کیفیت بالاتر به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/BwgT8 هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
8⃣5⃣ انواع چهره‌ها در قیامت 🔹قیامت مثل یک پرده‌ای همه‌ی جهان و عالم را می‌پوشاند.🔹 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🔹هَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ الْغَاشِيَةِ ﴿۱﴾ آیا حکایت غاشیه به تو رسید؟ 💠حدیث یعنی حکایت. غاشیه از غشاء است یعنی پرده. غاشیه یکی از اوصاف قیامت است چون قیامت مثل یک پرده‌ای همه‌ی جهان و عالم را می‌پوشاند. هیچ پدیده‌ای نیست که تحت پوشش قیامت قرارنگیرد، هیچ انسانی نیست که تحت پوشش حادثه‌ی قیامت قرار نگیرد. بله حادثه‌ی قیامت یک حادثه‌ی فراگیر است. یک حادثه‌ی پوشاننده است که همه کس و همه چیز را تحت پوشش قرار می‌دهد. حالا ما انسان‌ها که قرار است تحت پوشش حادثه‌ی قیامت قرار بگیریم و با پدیده‌ی غاشیه یعنی قیامت پوشاننده مواجه بشویم چه وضعیتی خواهیم داشت؟ آیات ۲-۱۶ در دو ردیف و ستون، انسان‌ها را در حدیث غاشیه تقسیم می‌کند. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
8⃣5⃣ انواع چهره‌ها در قیامت 🔹وقتی کاری را انجام بدهی که در سعادت ابدی شما تأثیری نداشته باشد، در حقیقت از تلاش‌هایت چیزی جز خستگی برایت باقی نمانده است.🔹 وقتی که واقعه‌ی قیامت اتفاق می‌افتد، همه تحت پوشش‌اند اما به یکی از این دو نوع. نوع اول: 🔹وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ خَاشِعَةٌ ﴿۲﴾ یک چهره‌هایی در قیامت خاشعه است، سرافکنده است. خشوع در این دنیا صفت خوبی است، ما باید داشته باشیم اما اگر کسی در آخرت حالت سرافکندگی و خشوع به خودش گرفت، نشانه‌ی یک پدیده و حادثه‌ی بد در وجودش است. یعنی او متوجه شده که دستش خالی است و به همین خاطر حالت سرافکندگی برای او رخ می‌دهد. 🔹عَامِلَةٌ نَاصِبَةٌ ﴿۳﴾ در دنیا اعمال زیادی انجام داده، تلاش‌های زیادی کرده، کارهای زیادی کرده اما گویا همه‌ی این کارها و تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده. آن نتیجه‌ای که انسان باید ازاعمالش بگیرد، سعادت ابدی است. وقتی شما کاری را انجام بدهی اما در نهایت، این کار در سعادت ابدی شما تأثیری نداشته باشد، و در پدیده‌ی پوشاننده‌ی قیامت مواجه بشوی با حالت سرافکندگی و دست‌خالی بودن، در حقیقت از اعمالت و از تلاش‌هایت چیزی جز خستگی برایت باقی نمانده است. این چهره‌های سرافکنده در قیامت، عمل‌کننده‌هایی هستند که از عملشان چیزی جز خستگی برایشان نمانده. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی @heyat_quran