eitaa logo
هیئت اباصالح «عج» قم
196 دنبال‌کننده
421 عکس
50 ویدیو
7 فایل
لطفی که کرده‌ای تو به من مادرم نکرد شماره کارت هیئت برای واریز نذورات 6037997750008444
مشاهده در ایتا
دانلود
516_28644646432545.m4a
21.77M
💠 مواجه با واقعیت 🔰 وقتی می‌خواهیم با روبرو بشویم، از سکوی واقعیت ورود پیدا کنیم و دسترسی به واقعیت پیدا کنیم یا بنشینیم به روی سکوی ذهن و جان و از این منظر با واقعیت روبرو شویم. 🔹 مسئله‌ای که کانت مطرح کرد، یک فضای معرفت‌شناسانه‌ای بود که نتایج معرفت‌شناسانه‌ای را بالا آورد. 🔺 ما در مواجه با واقعیت، ادبیاتی به نام ادبیات و نیاز داریم، ولی برخی مواقع است که نمی‌توانیم با واقعیت مواجه شویم تا برسیم به مقوله‌هایی همچون وظیفه یا تکلیف... 🔺 لذا برای ما سخت می‌شود که وظیفه یا تکلیف چیست؟ ❇️ یکی از معضلات و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم این است که دچار هستیم؛ یعنی سریع تشخیص می‌دهم که باید این کار را انجام دهیم و این کار را انجام می‌دهیم و زمانی که می‌کنیم، متوجه می‌شویم کاری که انجام داده‌ایم براساس تمایلاتمان بوده است. ✅ محوری‌ترین بحثی که بایستی به آن توجه کرد، مسئله کنترل و مدیریت حب و بغض است. 🔻 طی‌کردن راه و مسیر در کنترل تمایلات. 🔻 تجزیه و تحلیل واقعیت از نگاه شهداء. 🏷 استاد منصوری 📍 هیئت اباصالح عج قم @heyatabasalehqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🏷سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین منصوری 📍هیئت اباصالح(عج) قم 🗓۱ دی ۱۴۰۲ 💠 چگونگی مواجهه با واقعیت و تشخیص وظیفه 🔰مواجهه با واقعیت: در مواجهه با باید از دریچه حقیقت با آن برخورد شود، نه از دریچه ذهن و جان و طبق حب و بغض های اولیه، در غیر این صورت دچار خود خوری و پشیمانی می‌شود. 🔻برای مواجه با واقعیت به یک ادبیاتی نیاز است که آن ادبیات، ادبیات ، ادبیات است ولی وقتی کلا نمی‌شود با واقعیت مواجه شد، دیگر چیزی نیست تا برسد به مقوله وظیفه و تکلیف. 🔸جهاد میلی: یکی از معضلاتی که با آن دست و پنجه نرم می شود این است که دچار شده‌ایم. جهاد میلی یعنی خیلی سریع تشخیص داده می‌شود، این کار انجام شود، آن کار را انجام شود و وقتی ریشه یابی می‌شود می بینیم [این تشخیص وظیفه] بر اساس تمایلات است نه بر اساس یک واقعیت، واقعیت چیز دیگری را می گوید.‌‌‌‌ 🔹مانع رسیدن به واقعیت: نفسانیت و انانیت انسان، حجاب بین او و واقعیت و حقیقت است؛ این خیلی مهم است که آیا وظیفه و تکلیفی که معین شده است است یا خیر؟ آیا از سکوی حقیقت، یا از سکوی جان، وظیفه و تکلیف تشخیص داده شده است. خیلی اوقات تشخیص وظیفه‌ی از دریچه ذهن است، و با حب و بغض های اولیه‌‌ی واقعیت تحلیل میشود. تشخیص وظیفه بوسیله جان واقعیت نیست صرفا در این مواجهه با واقعیت یک عینکی به چشم زده‌ شده است و واقعیت تحلیل میشود. 🛑 یکی از چیزهایی که باید به آن توجه شود، تا وقتی واقعیت از سکوی حب و بغض‌ها تحلیل بشود این فاصله‌ی بین شخص و حقیقت را وجود دارد و اجازه نمی‌دهد شخص از واقعیت به حب و بغض برسد ، از حب و بغض به واقعیت میرسد و تا شخص یکبار دیگر متولد نشود و حب و بغض‌های خود را بر اساس واقعیت تنظیم نکند، شخص متوجه نمیشود در واقعیت چیست. ❇️باید بجایی رسید که به حب و بغض‌های متأخر از واقعیت دست پیدا کرد نه حب و بغض‌های متقدم بر واقعیت. حب و بغض‌های متقدم اجازه نمی‌دهد شخص متوجه واقعیت شود! لذا فرعون از جانش حرف می‌زد و از وجودش به واقعیت می‌رسید. انسان دوست دارد آنطور که میخواهد به واقعیت برسد، اینجاست که می‌گویند، هوا و هوس مانع دستیابی به واقعیت است. و اگر بر سر سفره هوا وا هوس بنیشند از واقعیت فاصله می‌گیرد، دچار می‌شود و دچار جهاد میلی می‌شود؛ لذاست که انسان نیازمند تعادل و کنترل حب و بغض است. 1⃣ @heyatabasalehqom
در ادامه... 🔐راه حل: ♦️ رسیدن به صمدانیت: حالا باید برای مقابله با این دیدگاه چه عملکردی داشت؟ در اینجا نیاز به یک حب و بغض ثانویه است، شخص نیاز دارد یک حب و بغض جدید داشته باشد؛ اینجاست که می‌فرماید (هل الدین الا الحب و البغض) که اگر شخص به حب و بغض برگرفته از واقعیت برسد به یک صمدانیت می‌رسد، که اگر به صمدانیت برسد، دیگر خود خوری نمی‌کند. ⭕️حجاب غلیظ: فضای قم یک فضای سنگینی است، قم دچار حجاب غلیظی است، همین سختی تشخیص وظیفه را دوچندان می‌کند و اجازه رسیدن به حقیقت را به این راحتی به کسی نمی‌دهد. ✅ محوری ترین اصل: مسئله کنترل و تنظیم جریان حب و بغض است؛ یعنی انسان چکار کند که وقتی سر سفره حب و بغض نشسته‌ است، دقیقا همان حب و بغضی باشد که برگرفته از حقیقت است. مسئله‌ی اصلی این است که فرد خیلی اوقات به صمدانیت نمی‌رسد، کارهای زیادی می‌کند ولی در درون دل ترس و واهمه دارد، حزن دارد، نمی‌تواند دلخوشی به کار هایش داشته باشد. ♦️ مسیر شهدا: اینجا یکی از مسیر‌های حل مسئله، است، این خیلی می‌تواند به انسان کمک کند، چون در کنترل تمایلات شهدا سرعت خیلی زیادی دارند و انسان باید یکبار از نگاه شهدا واقعیت را تجزیه و تحلیل کند، ببیند که شهدا چکار کردند، چه مسیری را طی کردند؛ امثال همین شهید صدرزاده ها که هم سن و سال خودمان بودند و دیگر شهدا که وقتی خودشان را در تعامل با واقعیت قرار دادند خیلی راحت توانستند پیش بروند. یکی از بهترین راه‌ مواجهه با حب و بغض‌ها همین است، همین با نفس است. طلاب و روحانیون نگاه کنند، مبارزه با نفس در فضای علمی برایشان [طلاب] سبک و سیاق دیگری دارد، نسبت به مبارزه با نفس مردم عادی، اگر این مبارزه با نفس را نداشته باشند روز به روز از واقعیت دور می‌شوند و بعد بیست سال یا سی سال شخص می‌بیند از مسیر رفته‌اش، پشیمان است. همانطور که علامه طباطبایی می‌فرماید من اگر به قبل برگردم بازهم همان کاری را می‌کنم که تا الان انجام داده‌ام. ❇️توسل به اهل بیت در این راه: این را انسا باید از حضرات معصومین(علیه السلام) بخواهد، از حضرت معصومه(علیهما السلام) بخواهد که حب و بغض خودش را بتواند کنترل کند و واقعا همانطور مانند علامه باشد و بعد از طی مسیر زندگی‌اش از گذشته‌ی خود پشیمان نباشد، اگر به این مرحله برسد یعنی از واقعیت به حب و بغض رسیده‌است و این درست است. 2⃣ @heyatabasalehqom
بسم الله الرحمن الرحیم یا اباصالح ادرکنا هیئت هفتگی به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین علیها السلام به نیابت از همه‌ی شهدا از صدر اسلام تا انقلاب و مرحوم سید مصطفی مدرس ▪️سخنران: حجت الاسلام عقیل رضانسب ▪️ مداحان حجت‌الاسلام علی عالمی حجت‌الاسلام حسین عابدینی 🗓جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ 🔶بلوار بوعلی سینا، نرسیده به میدان شهید آیت الله دستغیب، جنب بیمارستان علی بن ابی طالب ع، مسجد تولیت خواهران و برادران @heyatabasalehqom
السلام علیک یا اباعبدالله برای واریز هدایا و نذورات فرهنگی، روی شماره کارت زیر کلیک کنید کپی می‌شود.
6037997750008444
@heyatabasalehqom
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجت‌الاسلام رضانسب
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیض روضه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیمُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیعَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ، فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم . @heyatabasalehqom
بسم الله الرحمن الرحیم یا اباصالح ادرکنا هیئت هفتگی بمناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم و شهدای کرمان به نیابت از همه‌ی شهدا از صدر اسلام تا انقلاب علی الخصوص شهدای کرمان و مرحوم سید مصطفی مدرس ▪️سخنران: حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری ▪️ مداحان حجت‌الاسلام علی عالمی حجت‌الاسلام حسین عابدینی 🗓جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ 🔶بلوار بوعلی سینا، نرسیده به میدان شهید آیت الله دستغیب، جنب بیمارستان علی بن ابی طالب ع، مسجد تولیت خواهران و برادران @heyatabasalehqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از  شیخ علی عالمی
4_5909146383864039158.mp3
3.97M
🔘 شور (بارش بارانی _یار خراسانی ای اشتر ثانی_ قاسم سلیمانی) 🎤 شیخ علی عالمی (هدیه به سردار دلها و شهدای کرمان) https://eitaa.com/alialemi
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی استاد عالم زاده نوری
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیض روضه
508_30330335339832.m4a
48.91M
«بسم الله الرحمن الرحیم» عالم ربانی مجاهد علم اخلاق: 🔸دانش ضروری: علم اخلاق، علم ضروری است. 🔹️سابقه علم اخلاق: علم اخلاق علم خوب‌ها و بدها است؛ و سابقه سه‌هزار ساله دارد، اولین کتاب اخلاقی نیکوماخوسِ ارسطو است. 🔻تقسیم رایج علم اخلاق: تقسیم دوگانه این علم به خوب‌ها و بدها. 🔶️علم اخلاق در فرهنگ اسلامی: علم اخلاق در فرهنگ اسلامی هم به رسمیت شناخته شده است، منکر و معروف و... 📌 برای اولین بار خداوند یک تعریف سه ضلعی از اخلاق ارائه کرد. ⭕️تعریف علم اخلاق در قرآن: معروف‌ترین آن در سوره است که می‌فرماید( اصحاب المیمنه، اصحاب المشأمه، السابقون السابقون، اولئک المقربون) 1️⃣ آنهایی که خوبی و مبارکی دارند 2️⃣ آنهایی که نکبت و شومی دارند 3️⃣ آنهایی که پیشتازان و جلو داران ✅️این دسته سوم را خداوند از آدم‌های خوب جدا کرده‌است. ✴️مصادیق این السابقون چه کسانی هستند: اولین چیزی که به ذهن آدم می‌رسد اولیاالله است. خداوند در سوره می‌فرماید: (ثم أورثنا الكتاب الذين اصطفينا من عبادنا) 🟠این بندگان مصطفی در تطبیق با این آیه به سه دسته تقسیم می‌شوند: 1. یک دسته که به خودشان ظلم می‌کنند 2. یک دسته اعتدال نفس دارند 3. یک دسته در انجام کارهای خیر جلو دار و پیشتاز هستند. 💠خداوند متعال به چه دلیل تقسیم اخلاق را سه گانه کرد؟ ▫️بخاطر اینکه بگوید صرفا به خوب بودن اکتفا نکیند، پشرفت کنید. 🔰برای اینکه انسان خاص بشود: 🔻 فی سبیل الی الله باید باشد. 🔻مجاهد باید باشد. 🔹️حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری 🗓 ۱۵ دی ۱۴۰۲ 📍هیئت اباصالح(عج) @heyatabasalehqom
بسم الله الرحمن الرحیم یا اباصالح ادرکنا هیئت هفتگی و جشن ولادت امام باقر علیه السلام به نیابت از همه‌ی شهدا و برادر عزیز مرحوم سید مصطفی مدرس ▪️سخنران: حجت الاسلام و المسلمین رضا خانجانی ▪️بانوای: حجت‌الاسلام علی عالمی حجت‌الاسلام حسین عابدینی 🗓جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ ‼️(لطفا به ساعت شروع جلسه توجه بفرمایید.)‼️ 🔶بلوار بوعلی سینا، نرسیده به میدان شهید آیت الله دستغیب، جنب بیمارستان علی بن ابی طالب ع، مسجد تولیت خواهران و برادران @heyatabasalehqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناجات(1).mp3
5.66M
خابَ الوافِدونَ عَلَىٰ غَيرِك آنان که بر غیرِ تو وارد شدند ناکام شدند و خَسِرَ المُتَعَرِّضونَ إلّا لَك و آنان که به غیرِ تو روی آوردند زیان دیدند و ضاعَ المُلِمّونَ إلّا بِك و آنان که به درگاهِ غیرِ تو فرود آمدند تباه گشتند و أجدَبَ المُنتَجِعونَ إلّا مَنِ انتَجَعَ فَضلَك ، و آنان که از غیرِ فضلِ تو طلب کردند، بی‌برگ‌و‌نوا شدند بابُك مَفتوحٌ لِلرّاغِبينَ درب رحمتت بر مشتاقان باز است و خَيرُك مَبذولٌ لِلطّالِبين و خیر تو به جویندگان عطا شده است و فَضلُك مُباحٌ لِلسّائِلينَ و فضل و احسانت بر درخواست‌کنندگان مباح است و نَيلُك مُتاحٌ لِلآمِلين و وصالِ تو برای آرزومندان میسّر و مهیّاست و رِزقُك مَبسوطٌ لِمَن عَصاك و خانِ روزی‌ات برای آنکه نافرمانی‌ات کرده گسترانیده شده و حِلمُك مُعتَرِضٌ لِمَن ناواك و بردباری‌ات بر آنکه به دشمنی‌ات برخواسته شامل است عادَتُك الإحسانُ إلَى المُسيئين احسان و نیکی به بدکاران، روش و عادت توست و سَبيلُك الإبقاءُ عَلَى المُعتَدين و مدارا با متجاوزان شیوۀ توست اللٰهُمَّ فاهدِنِى هُدَى المُهتَدينَ پس خداوندا، مرا به راهِ رَه‌یافتگانْ رهنمون شو و ارزُقنِى اجتِهادَ المُجتَهِدين و تلاش سختکوشان را روزی‌ام فرما! و لا تَجعَلنِى مِنَ الغافِلينَ المُبعَدينَ و مرا از غافلانِ رانده از درگاهت قرار مده و اغفِر لِى يومَ الدّين و در روز جزا مرا بیامرز! 📍هیئت اباصالح(عج) @heyatabasalehqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا