eitaa logo
مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
1.4هزار دنبال‌کننده
809 عکس
357 ویدیو
37 فایل
اهداف مؤسسه: ۱_مطالعات راهبردی تمدنی نظام خانواده در اسلام ۲_پژوهش، آموزش و حمایت از ازدواج های: * آسان و الگو ساز، *بهنگام، * زنان سرپرست خانواده، *خانواده شهدا، * دختران در سن بالا، * بین فرهنگی و چند همسری در جهان اسلام. ارتباط با ادمین: @mvthho
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
باسلام، لطفاً متن زیر را با دقت مطالعه بفرمائید:👇👇👇 آیت‌الله عباس کعبی: نظر آیت‌الله خامنه‌ای ‌این است که تعدد زوجات جایز است اما استحباب ندارد. آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مورد مباحث مطرح شده پیرامون نظر رهبر معظّم انقلاب درباره عدم استحباب تعدد زوجات یادداشتی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده و به تبیین فقهی این مسئله پرداخته که در ادامه می‌خوانید. 1‌-اصل ازدواج و اقدام برای تشکیل خانواده برای مردان و زنان، مستحب موکد است و ثواب زیادی دارد. ‌آیات قران کریم و روایات زیادی علاوه براجماع مسلمین و ضرورت مذهب بلکه ضرورت دین دلالت بر این امر دارد. و درشرایطی ‌ازدواج کردن واجب می‌شود مثل خوف وقوع در حرام در صورت ترک ازدواج. ٢- جواز ‌اختیار همسر دوم یا بیشتر برای مردان تا چهار همسر در اصل شرع و به حکم اولی، درصورت تامین عدالت بین همسران و توانمندی تامین نفقه برابر بین آنان، ‌از ضروریات مذهب و دین است و در میان فقها‌ هیچ نظر مخالفی وجود ندارد و نظر مرجع بزرگوار، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دامت‌برکاته نیز همین است. ‌البته حکم تعدد زوجات برای اشخاص مختلف بر حسب تفاوت شرایط، مثل اصل خود ازدواج کردن؛ گاهی واجب یا مستحب یا حرام و یا مکروه می‌شود. ‌3- نظر جواز تعدد زوجات و نه استحباب آن؛ جدای از حالات و شرایط متفاوت عارض بر آن که آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) قائل به آن هستند، نه تنها دارای پشتوانه استدلالی عمیق فقهی است و اکثر فقهای متقدم و برخی فقهای متاخر نیز قائل به آن هستند. بلکه مرحوم شیخ‌الطائفة طوسی (قدس سره) ادعای عدم خلاف در جواز تعدد زوجات و نه استحباب آن می‌نماید و با فتوای صریح به جواز تعدد زوجات، قائل به استحباب ‌اکتفاء بر یک زن شده‌اند، بلکه این فتوا را بدون نظر مخالف در میان علماء دانسته‌اند. عبارت ایشان در کتاب مبسوط ج ٦ ص ٤ چنین است: «یجوز للرجل أن یتزوج أربعا بلا خلاف و المستحب أن یقتصر على واحدة» و در خلاف ج ٥  ص١١١ می‌فرماید: «یجوز للرجل أن یتزوج أربعا بلا خلاف و الاستحباب أن لا یزید على من یعلم أن لا یقوم بها. و قال جمیع الفقهاء: المستحب الاقتصار على واحدة» بعد از مرحوم شیخ طوسی، مرحوم قاضی ابن براج (ره) و مرحوم طبرسی (ره) نیز فتوا به استحباب اقتصار به یک زن داده‌اند که مرحوم طبرسی همانند عبارت شیخ (ره) در خلاف بوده و شامل ادعای اتفاق فقهاء بر استحباب اکتفاء به یک زن می‌باشد. ‌٤‌- ‌ادله قائلین به استحباب تعدد زوجات ‌و نقد آن: به طور عمده برای استحباب ‌تعدد زوجات، استناد به اطلاقات و عمومات روایاتی شده است که دلالت بر استحباب اصل ازدواج می‌کند و نه تعدد زوجات و در علم اصول فقه ثابت شده است که امر دلالت بر طبیعت می‌کند نه ( مرة‌‌) و نه (تکرار)‌ و (الطبیعة توجد بوجود فرد ما) ‌و در مساله ما طبیعت ازدواج با یک بار با همه فضیلت آن محقق شده است. و اما آیه شریفه ٣ سوره نساء (إِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُوا فِی الْیَتامى‌ فَانْکِحُوا ما طابَ لَکُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‌ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ ذلِکَ أَدْنى‌ أَلَّا تَعُولُوا) ‌مرحوم صاحب جواهر و دیگر متاخرین هم از این آیه، استحباب تعدد زوجات را استفاده نکرده‌اند اگر چه در نهایت فتوی به استحباب تعدد زوجات داده‌اند اما از آیه صرفا جواز تعدد زوجات را استفاده کرده‌اند. اگر چه مرحوم آیت‌الله العظمی سیدمحسن حکیم (ره) و به تبع آن دیگر محشین و شارحین عروة‌الوثقی به این آیه برای استحباب استدلال کرده‌اند اما در پاسخ به نفی استحباب تعدد زوجات و استفاده جواز آن از آیه وجوه مختلفی را می‌توان برشمرد که به دلیل اختصار صرفا پاسخ می‌دهیم که طبق قاعده اصول فقهی امر عقیب حظر: مفید اباحه است. آیه شریفه دال بر جواز تعدد زوجات است نه استحباب. از شارحین عروة‌الوثقی مرحوم آیت‌الله آقای شیخ علی‌پناه اشتهاردی (ره) در کتاب مدارک‌العروة ج ٢٩ ص ٢٠ قائل به جواز تعدد زوجات شده‌اند و استحباب تعدد زوجات را نفی کرده‌اند. ‌بلکه به خاطر ملاحظات اجتماعی و آثار منفی آن قائل به کراهت ‌تعدد زوجات شده‌اند و استناد به آیه شریفه ٣ سوره نساء را دارای مشکلات عدیده دانسته‌اند. ایشان می‌فرماید: «...هذا کلّه فی جواز التعدّد و أما استحبابه فلم أعثر على خبر یدلّ علیه، و التمسّک بالآیة کما ترى، إذ لیست فی مقام الترغیب إلى أصل النکاح، بل فی مقام آخر و لا سیّما إذا لوحظ صدرها بقوله تعالى وَ إِنْ خِفْتُمْ أَلّٰا تُقْسِطُوا فِی الْیَتٰامىٰ فَانْکِحُوا مٰا طٰابَ إلخ، بل الآیة الشریفة من المشکلات و المعضلات من جهة ارتباط الشرط و الجزاء فلاحظ التفاسیر. بل یمکن دعوى کراهة التعدّد فإنّه معرّض للزوجات للشنآن و البغضاء و للرجل لترک القسط و العدل و هو موجب لتعیّن
الواحده... » ترجمه و توضیح عبارت مرحوم آیت‌الله شیخ علی‌پناه اشتهاردی (ره) ازفقهای بزرگ و معلم اخلاق حوزه علمیه قم؛ ‌ایشان می‌فرماید: اصل جواز تعدد زوجات روشن است. اما استحباب تعدد زوجات دلیلی از آیات و روایات ندارد اما آیه شریفه ٣ سوره نساء در مقام تشویق به تعدد زوجات نیست بلکه در مقام بیان اهمیت توجه به ایتام و رعایت عدالت درباره آنان است. آیه به خاطر نحوه ارتباط شرط (‌وان خفتم ان لا تقسطوا فی الیتامی) ‌و جزای آن ( ‌فانکحوا ما طاب لکم من النساء)‌ با مراجعه به تفاسیر معلوم می‌شود که از مشکلات و معضلات است. سپس مرحوم اشتهاردی ‌‌(ره) جمع‌بندی می‌کنند: بلکه تعدد زوجات به خاطر ناراحتی و اذیت همسران و مشکلات اجتماعی و خوف رعایت‌نکردن عدالت توسط مردان، ‌مکروه می‌باشد. در جمع‌بندی آنچه تاکنون گفته شد می‌توان به راحتی دریافت که ‌فتوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) مبنی بر جواز تعدد زوجات و نفی استحباب تعدد زوجات دارای پشتوانه استدلالی عمیق و قوی فقهی و دارای اعتبار بسیار قوی در میان محققین از فقهای بزرگ متقدم نظیر شیخ طوسی (ره) و قاضی ابن براج (ره) و طبرسی (ره) و علمای معاصر نظیر صاحب مدارک‌العروة، مرحوم آیت‌الله شیخ علی‌پناه اشتهاردی (ره) است و ادعای شهرت بر استحباب تعدد زوجات ثابت نیست بلکه مشهور میان متقدمین و ادعای اجماع بر جواز تعدد زوجات و استحباب اکتفای به یک زن در اصل شرع جدای از حیثیات افراد و شرایط متفاوت ‌شده است. والله الموفق الاقل عباس کعبی 🔺 حال سوال اساسی این است🔺 👇👇 اعتبار این دو متن بیشتر است یا نقل قولی منسوب به شخصی در جلسه ای از بیت رهبری که معلوم نیست چه کسی نقل کرده و چقدر نقل قول او مطابق واقع بوده است!!؟ 🔸 ⬅️خدا ما را از تخریب فرهنگی الهی و سنت نبوی محافظت کند که در گناه جامعه و مشکلات افرادی که به این فرهنگ نیازدارند، شریک نباشیم. 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
🔻انگلیس خبیث چون دیشب توییت این👆خانم خبرنگار را در خبرش کار کرده برعلیه تعددزوجات [eitaa.com/WahdatZojat/144]، لذا برای اینکه #پاسخ_علمی ما در دفاع از تأمین حق تاهل زنان در تعددزوجات با آمارهای مستند، در همان صدر پاسخهای این توییت دیده نشود، اکانت بنده را مسدود کرده اند تا تمام توییت‌هایم هم در ذیل توییت خانم خبرنگار از دسترسی کاربران خارج شود!! 👆😳 🔻آنوقت این رسانه خبیث انگلیس با ادعاهای هزارسودا پز آزادی بیان هم می‌دهند! این ترس از منطق حق و حذف ظاهری برای دیده نشدن حق، خصوصیتی است که از پدرشان قابیل و پدرجدشان شیطان به ارث برده اند... ⚠️اما کور خوانده اند، کلام حق اراده‌ی بالغ الهی است که بر تمام اباطیل آنها غالب خواهدشد 👊بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ (الأنبياء ۱۸) 💞 @WahdatZojat
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
از دست این مخالفین کج اندیش! 😐 بقول استادم آقای طاهرزاده، زمانه زمانه‌ی نشنیدن است! از ۹ اردیبهشت ۹۸ تا حالا حساب اینستاگرامم بخاطر حمایت از سپاه (در برابر تروریستی خواندنش توسط ترامپ) مسدود شده و باز نشده! Instagram.com/salehi786 https://t.me/salehi786/3352 الانم ۱۳ آبان ۹۸ تازه بعد کمتر از یه هفته فعالیت متراکم در توییتر و پاسخ به توییت خانم سیده راضیه حسینی (در دفاع از حقوق زنان محروم مانده از حق تاهل) و بپاشدن جنجال پوستر مؤسسه حیات حُسنی، و امروز نشر حرفهای خانم حسینی و مخالفین در bbc، ظاهرا بدستور سرویس‌های انگلیس حساب توییترم را مسدود کردن!! https://twitter.com/salehi_shahrudi https://eitaa.com/WahdatZojat/130
27.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆 #ویژه #ببینید #منتشر_کنید ✅ پاسخگویی #حجت_الاسلام_قاسمیان به پرسش‌ها، شبهات و انتقادات مطرح شده در خصوص مطالب برنامه تلویزیونی #بدون_توقف 📋 *سرفصل مطالب مطرح شده در فیلم:* 💐 تشکر از دو گروه موافق و مخالف و دعوت به استمرار مشارکت. 🔹 بنده مروج تعدد ازواج نیستم و این به دلیل نظرات مخاطبین نیست. 🔸 تفاوت «صدور جواز» و «ترویج» در اسلام. 📖 حکم قرآن مخصوص عرب جاهلی نیست و در عُرف‌ها و شرایط خاص کاربردهایی دارد 💍 در برنامه چندین بار گفتم: مسئله اصلی، «ازدواج» است و نباید با ترویج، روی مسائل حاشیه‌ای بار اضافی قرار داد. ولی باید برای برنامه اصلی برنامه داشت. ❎ قرار نیست عُرفی را تغییر دهیم، اگر توان تغییر عُرف داریم روی موارد بزرگتر باید وقت گذاشت. ⚠️ اینکه قرار باشد ازدواج مجدد موجب تخریب زندگی اول شود، اصلاً محل بحث ما نیست. هیچ عقل سلیمی در این شرایط ازدواج مجدد را نمی‌پذیرد. ⚖ مفهوم عدالت مدنظر قرآن ⛔️ به حُکم قرآنی، برچسب نزنیم. 🙏 عذرخواهی بابت تعبیر اشتباه استفاده شده در خصوص تجرد قطعی خانم‌ها. 🖥 لینک مشاهده و دریافت فیلم در آپارات: https://www.aparat.com/v/apRdN ✅ @qasemian_ir
پاسخ در خصوص بدون توقف.mp3
5.05M
📻 نسخه صوتی 🔆 #ویژه #بشنوید #منتشر_کنید ✅ پاسخگویی #حجت_الاسلام_قاسمیان به پرسش‌ها، شبهات و انتقادات مطرح شده در خصوص مطالب برنامه تلویزیونی #بدون_توقف 🖥 لینک مشاهده و دریافت فیلم در آپارات: https://www.aparat.com/v/apRdN ✅ @qasemian_ir
◽️ در چند آیه‌قرآن تعدد زوجات مطرح شده که مهم‌ترین آن‌ها آیه‌ی سوم سوره نساء است. ▪️موضوع این آیه یتیمانی بوده‌اند که بر اثر وقوع حوادث جنگی بی‌سرپرست می‌شدند و مسلمانان سرپرستی و اداره اموال آنان را برعهده می‌گرفتند. ◽️ درباره این آیه، تفاسیر متعددی ذکر شده، ولی به نظر مشهور مفهوم آیه این است: «اگر بیم دارید که به هنگام با یتیم، عدالت را درباره‌ی آنان رعایت نکنید، با دیگر زنان حلال، دو یا سه یا چهار زن، ازدواج کنید، و اگر بیم دارید که را درباره‌ی متعدد مراعات ننمایید، تنها به یک همسر اکتفا کنید». عدالت در این آیه ناظر به پرداخت نفقه و رعایت تقسیم بیتوته نزد هر همسر در شبها است که مراعات آن واجب است. لکن عدالت در آیه ١٢٩ ناظر به عدالت در محبت به همسران است که چون محبت امری قلبی است و نمیتوان آن را کاملا به تساوی تقسیم کرد شرط واجب نیست لکن نباید به گونه ای عمل کند که یکی را رها کند و مراعات آن مستحب است.
شهید مطهری : اگر پای یک علت اجتماعی در کار باشد و تعدد زوجات به واسطه فزونی عدد زنان بر مردان و یا به واسطه احتیاج اجتماع به کثرت نفوس تجویز شود، این ایراد صورت دیگری پیدا می‏کند. در این گونه موارد، تعدد زوجات یک نوع تکلیف و واجب کفایی است؛ وظیفه ‏ای است که برای نجات اجتماع از فساد و فحشاء و یا برای خدمت به تکثیر نفوس اجتماع باید انجام شود. مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج ‏19، ص: 355 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
نگاه_سلوکی_به_تعدد_زوجات_آیت_الله_050418205201.mp3
1.73M
نگاه سلوکی به 👆 👌آنکه لذت مناجات الهى را چشيد راه ديگرى را طی می‌کند. آن خانم می‌گويدبرای شوهرم زن گرفتم که علاقه‌ام نسبت به او کم بشود تا بيشتربه نماز شبم برسم! 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna 💞 @WahdatZojat
🔸 : ⚠️ زن، غرور را با غيرت خلط مي‌کند؛ غرور که يک امر زشت و وصف پليدي است با غيرت که ملکه نفساني خوبي است دارد اشتباه مي‌کند. فرمود اين صفت را خدا به زن‌ها نداد «فَإِنَّ اللَّهَ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يَبْتَلِيَهُنَّ بِالْغَيْرَةِ وَ يُحِلَّ لِلرَّجُلِ مَعَهَا ثَلَاثا»، اين وصف غيرت را خدا به زن نداد؛ اگر مي‌داد و بعد مي‌گفت مرد مي‌تواند چهار همسر داشته باشد، اين تحميلي بود بر فطرت زن و خدا اين کار را نکرد. 🔻 درس خارج فقه نکاح، ۱۳۹۵.۱۲.۱۷ 👇 🌐 http://yon.ir/Qeirat 💞 @WahdatZojat 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔺نکاتی پیرامون جنجال رسانه ها نسبت به سنت حسنه تعدد زوجات🔺 ✅نظر حضرت آقا نمیتواند مخالف چند همسری باشد چرا که هیچکس اجتهاد در مقابل نص نمیکند. ✅ در اینکه یکی از ازدواجهای مشروع و الهی تعدد زوجات است هیچ اختلافی در هیچ زمانی نبوده و نیست. ✅علمای قدیم و جدید مانند انبیاء و صالحین و ائمه طاهرین به این عمل مبادرت داشته اند. ✅اکنون از مراجع عظام تقلید این عمل را جایز دانسته و خود عامل آن هستند ✅ مطالب فقهی که حضرت آیت الله کعبی با توجه به نظر مقام معظم رهبری و برخی علما در خصوص جواز تعدد زوجات ذکر نموده اند این کاملا یک بحث عمیق علمی است که مربوط به اسناد دلالی حکم به جواز یا احکام دیگر است و به هیچ وجه نشانه رد چند همسری از منظر رهبری نیست و باعث نگرانی عاملین به سنت حسنه تعدد زوجات نمی شود. ✅ صاحب عروه الوثقی تعدد زوجات را مستحب می دانند و حتی درجه استحباب سوم با وجود زن دوم نفی نمی کنند و همچنین استحباب ازدواج چهارم را با داشتن همسر سوم نفی نمی کنند و استحباب هر یک را مستقل می دانند. ✅ نظر حضرت امام خمینی در حاشیه بر عروه نیز همین است آنرا مستحب میدانند. ✅ بنابر این نه رهبر معظم انقلاب نه شیخ طوسی نه آیت الله اشتهاردی و نه هیچ عالم دیگری در هیچ زمانی مخالف تعدد زوجات نبوده و نیست. ✅ حضرت آقا افراد دارای چند همسر حتی پیرامون بیت خود را مورد احترام و تفقد قرار میدهند. ✅در مهرماه ۹۸ هدایایی از طرف دفتر حضرت آقا برای خانواده های چند همسری طلاب توزیع شده است که نشانه احترام و رضایت ایشان به ایثارگری طلاب موفق در این عرصه می باشد. ✅ اینکه امروز برخی زیادی بوق میزنند اهداف دیگری را دنبال میکنند و میخواهند احساسات زنان را برای کف خیابانها در فتنه ها و انتخابات آینده آماده کنند. بهوش باشید و مواظب اغراض پلید دشمنان اسلام باشید. رسانه ها مواظب باشند هرکس در مقابل خدا سخن گوید رسوا میشود. چندهمسری برای امروز جامعه یک ضرورت است و هرکس مانع باشد به بشیریت خیانت کرده است اما اینکه چه کسانی و با چه شرایطی میتوانند اقدام کنند نیازمند تبیین است و تبیین مسائل پیرامون آن به نحو صحیح و اسلامی بر دوش روحانیت عزیز و حوزه های علمیه است نه کارشناسان سلیقه مآب و گروههای معاند اسلام و انقلاب. اقل الطلاب: خراسانی @hamsaran94
🔹جواب کانال امام جمعه پردیسان حضرت آیت الله قوامی به شبهه ای که این روزها زیاد مطرح می شود و هشدار به نمایندگانی که سکوت پیشه کرده اند: 🔻 بی غیرت انسانی است که بیش از آنکه بر سر غیرت داشته باشد بر سر جامعه ایران غیرت دارد. بی غیرت انسانی است که بیش از آنکه به دنبال باشد به دنبال و در است و لذا با بولدوزر به راحتی از روی بدیهی از جمله چندهمسری رد میشود و هر جا لازم باشد به جفتک پراکنی می کند. ذبح کردن و به پای انتخابات و صندوق رای در آینده به ذبح شدن خودتان در مقابل منجر خواهد شد. با همین فرمان ادامه دهید و عاقبتش را ببینید. 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna @qavami
💠نظر مقام معظم رهبری، ترویج فرهنگ «تعدد زوجات» است.💠 🔻توصیه حضرت آقا به مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در مورد به نقل از آیت الله صادق لاریجانی 🔹چند روزی است که به دنبال برنامه ای تلویزیونی، باز بازار نقل قول ها درباره نظر حضرت آقا «روحی فداه» در باب ، در فضای رسانه ای کشور داغ شده است. 🔹در این میان با کمال تعجب دیدیم که حتی برخی رسانه های حرفه ای و انقلابی مثل ، نقل قولهایی بدون و مدرک، درباره مخالفت رهبری عزیزمان با مطرح کرده اند. 🔹اینجانب بنابه دلایلی، تاکنون بنا نداشتم خاطره ذیل را در فضای رسانه ای مطرح کنم اما اکنون که فضا غبارآلود شده و حتی امر برای برخی دلسوزان نیز مشتبه شده، ذکر خاطره ذیل ضروری است: 🔹استاد گرامی ما حضرت آیت الله شیخ _لاریجانی حفظه الله تقریبا چهار سال قبل، در جلسه ای طلبگی که بنده و چندنفر از رفقا با ایشان داشتیم بالمناسبة قضیه جالبی را نقل کردند و فرمودند: 🔹چندی قبل که مقام‌معظم رهبری درباره موضوع و‌خطرات آن تاکیدات مکرری داشتند، در جلسه ای که در معیت آیت الله هاشمی شاهرودی وبرخی دیگر از فقهاء و بزرگان، در محضر معظم له بودیم، آقای شاهرودی بالمناسبة و از باب مزاح به حضرت آقا گفت: با این همه تاکیداتی که حضرتعالی در باب و افزایش جمعیت دارید باید آقایان(اشاره به جمع حاضر) به فکر و باشند! 🔹مقام معظم رهبری در پاسخ این مرحوم آقای شاهرودی، فرمودند: نخیر، شماها خودتان(مسئولین) اقدام نکنید، ولی مردم را به این امر (تعدد زوجات) کنید. 🔹اقول: آن زمان که این قضیه را نقل کردند مرحوم آقای در قید حیات بودند و هنوز بیمار نشده بودند. همان زمان، آقازاده ایشان، حجت الاسلام آقای شاهرودی نیز عین همین مطلب را از قول پدرشان مرحوم آقای شاهرودی نقل کردند. 🔹بنابراین نظر مقام‌معظم رهبری بر و لزوم ترویج در جامعه است، واین منافاتی ندارد که ایشان برخی افراد را(مثلا منسوبین بیت یا چهره های شاخص و..) از این کار منع کنند چرا که ممکن است برای این افراد ، مفسده و تبعات تعدد زوجات بیشتر از مصلحت آن باشد و مثلا مورد سوء استفاده تبلیغاتی دشمنان و معاندان ورسانه های بیگانه وپیاده نظام رسانه ای آنها قرار گیرد. 📝محمدحسن قمی ۸ربیع الاول۱۴۴۱ حوزه علمیه قم منبع: کانال جامع الثقلین @ejtehad_jahadi 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آيا حضرت زينب(س) دو فرزند داشته اند که شهيد شده اند؟ ✍️پاسخ: ✅در روز عاشورا تو تا از پسران عبدالله بن جعفر همسر حضرت زینب(سلام الله علیها) به شهادت رسیدند.منتهی با توجه به تعدد زوجات مردان عرب از جمله عبدالله بن جعفر،این سوال مطرح است که آیا هر دوی اینها پسران حضرت زینب(سلام الله علیها)بودند یا یکی از آنها بوده است؟ 🔹بررسی منابع این احتمال را تقویت می کند که : مادر محمد بن عبدالله بن جعفر، بر پایۀ گزارش منابع معتبر خَوصا دختر خَصَفه بن ثقیف از نسل بکر بن وائل است. بنابراین حضرت زینب (س) مادر محمد شهید شده در کربلا نیست. [۱] 📍عون اکبر، یکی دیگر از فرزندان عبدالله بن جعفر طیّار است که در واقعۀ کربلا، به شهادت رسید. 📌گفتنی است که عبدالله بن جعفر، دو فرزند به نام «عون» داشته است. از این رو، یکی از آنها «عونِ اکبر» و دیگری «عونِ اصغر» نامیده شده‌اند. مادر عَون اکبر زینب (س) بوده و نام مادر عون اصغر جُمانه دختر مُسَیَّب، گزارش شده است. 🔹ابوالفرج اصفهانی، وی را عون اکبر و فرزند زینب (س) می‌داند و می‌گوید که عون اصغر، در واقعۀ حَرّه [در مدینه] به شهادت رسیده است؛ بنابراین عون شهید در کربلا فرزند حضرت زینب (س) است.[2] پی نوشتها: [1] در برخی منابع نام وی را حوط بنت‌ حفصه گفته‌اند. (تذکره الخواص، ابن جوزِی، ج1، ص229) [2]. مقاتل الطالبیین،ص92 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @pasokhgoo1 👈 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔹توضیحات موسسه حیات حسنی پیرامون یادداشت حضرت حجت الاسلام قمی: 🔻 به آقای هاشمی شاهرودی مبنی بر تبیین و فرهنگ سازی درست است. 🔻در جلسات مختلفی که با مسئولین و افراد مختلف داشتیم، این نقل قول از حضرت آقا به کرات نقل شد. هم با یک واسطه از چندین نفر از شاگردان آیت الله هاشمی شاهرودی و هم از خود حاج آقای قمی. 🔻دوستان در موسسه وطن توحیدی حیات حسنی معتقد بودند نباید از جایگاه ولی فقیه در این مسیله هزینه شود و ما باید گونی شن رهبری شویم و آبرو بگذاریم. در تمام این دو سال که فشارها و تهمت های ناروایی از بی بصیرتی، ضد ولایت فقیه بودن تا نفوذی و تهمت شیرازی بودن و در همین قصه اخیر که اصولگراها ما را چسباندن به اصلاح طلب ها و اصلاح طلب ها ما را چسباندن به اصولگراها و یا حتی تیم عملیات روانی دولت و جبهه اعتدال، هیچگاه این مسیله را علنی نکردیم نقل قول نکردیم و نخواستیم از حضرت آقا مایه بگذاریم. ما حاضر بودیم له شویم، و مورد تهمت و هجمه قرار بگیریم، اما از ولی فقیه هزینه نکنیم. معتقدیم بودیم ما باید گونی شن ولی فقیه و حضرت آقا شویم. 🔻حالا که حاج آقای قمی نقل کردند بنا به صلاحدید خودشان خب الحمدلله ما هم منتشر خواهیم کرد. آقای قمی استاد سطوح عالی حوزه و از شاگردان حلقه اول آقای لاریجانی و شب زنده دار و مدیر مدرسه ثقلین هستند. 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna
💠نظر مقام معظم رهبری، ترویج فرهنگ «تعدد زوجات» است.💠 🔻توصیه حضرت آقا به مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در مورد به نقل از آیت الله صادق لاریجانی 🔹چند روزی است که به دنبال برنامه ای تلویزیونی، باز بازار نقل قول ها درباره نظر حضرت آقا «روحی فداه» در باب ، در فضای رسانه ای کشور داغ شده است. 🔹در این میان با کمال تعجب دیدیم که حتی برخی رسانه های حرفه ای و انقلابی مثل ، نقل قولهایی بدون و مدرک، درباره مخالفت رهبری عزیزمان با مطرح کرده اند. 🔹اینجانب بنابه دلایلی، تاکنون بنا نداشتم خاطره ذیل را در فضای رسانه ای مطرح کنم اما اکنون که فضا غبارآلود شده و حتی امر برای برخی دلسوزان نیز مشتبه شده، ذکر خاطره ذیل ضروری است: 🔹استاد گرامی ما حضرت آیت الله شیخ _لاریجانی حفظه الله تقریبا چهار سال قبل، در جلسه ای طلبگی که بنده و چندنفر از رفقا با ایشان داشتیم بالمناسبة قضیه جالبی را نقل کردند و فرمودند: 🔹چندی قبل که مقام‌معظم رهبری درباره موضوع و‌خطرات آن تاکیدات مکرری داشتند، در جلسه ای که در معیت آیت الله هاشمی شاهرودی وبرخی دیگر از فقهاء و بزرگان، در محضر معظم له بودیم، آقای شاهرودی بالمناسبة و از باب مزاح به حضرت آقا گفت: با این همه تاکیداتی که حضرتعالی در باب و افزایش جمعیت دارید باید آقایان(اشاره به جمع حاضر) به فکر و باشند! 🔹مقام معظم رهبری در پاسخ این مرحوم آقای شاهرودی، فرمودند: نخیر، شماها خودتان(مسئولین) اقدام نکنید، ولی مردم را به این امر (تعدد زوجات) کنید. 🔹اقول: آن زمان که این قضیه را نقل کردند مرحوم آقای در قید حیات بودند و هنوز بیمار نشده بودند. همان زمان، آقازاده ایشان، حجت الاسلام آقای شاهرودی نیز عین همین مطلب را از قول پدرشان مرحوم آقای شاهرودی نقل کردند. 🔹بنابراین نظر مقام‌معظم رهبری بر و لزوم ترویج در جامعه است، واین منافاتی ندارد که ایشان برخی افراد را(مثلا منسوبین بیت یا چهره های شاخص و..) از این کار منع کنند چرا که ممکن است برای این افراد ، مفسده و تبعات تعدد زوجات بیشتر از مصلحت آن باشد و مثلا مورد سوء استفاده تبلیغاتی دشمنان و معاندان ورسانه های بیگانه وپیاده نظام رسانه ای آنها قرار گیرد. 📝محمدحسن قمی ۸ربیع الاول۱۴۴۱ حوزه علمیه قم منبع: کانال جامع الثقلین @ejtehad_jahadi 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna
‏مؤمنین عرفی چفیه بر دوش مرد چند‌هم‌سر را وهن انقلاب و حتا اسلام می‌دانند، اما از لچک بر سر زن نیم‌شل‌وارپوش سوت‌کش در ورزش‌گاه مردها انگار احساس توهین به اسلام و انقلاب ندارند... ‎ @vvatr_ir ‏وحی الاهی تأویل درون هر انسانی است. کسی که ازدواج موقت و مکرر را زشت می‌خواند و دوست‌دخترپسری و هم‌جنس‌بازی را زشت نمی‌یابد از زشتی وجودی خود خبر می‌دهد... ‎ @vvatr_ir
فتاوای آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سره) سؤال124:آيا مي توان گفت كه تعددد زوجات در اسلام خيانت است؟ جواب:احتمال مزبور ناشي از عدم توجه به مصالح واقعي است كه در اسلام به حقوق زن و مرد ملاحظه شده است. 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
💠نظر مقام معظم رهبری، ترویج فرهنگ «تعدد زوجات» است. (نقل حجت‌الاسلام والمسلمین قمی از آیات عظام لاریجانی و شاهرودی) 👇 🌐 eitaa.com/WahdatZojat/181 🔸پ.ن: حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، استاد سطوح عالی حوزه و از شاگردان حلقه اول آیت الله صادق لاریجانی و آیت الله شب زنده دار و مدیر مدرسه ثقلین هستند. ایشان مجتهد هستند و در امتحان خبرگان رهبری هم نمره بالایی گرفتند ولی به دلایلی در انتخابات وارد نشدند. 🔸 ✅ کانال توحید در #وحدت_زوجات، و #وحدت_زناشویی در ازدواج 💖 #وحدت_زوجات درخانواده های مستحکم به حُکم #تعددزوجات💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
مقایسه_آمار_مجردین_متولد_قبل_سال.png
41.5K
🔴 مقایسه آمار مجردین زنان و مردان متولد قبل سال۱۳۶۵ شمسی👆 ⚠️ زنان مجرد تقریبا 😳 🔴 مطابق سرشماری سراسری سال۱۳۹۵ شمسی (یعنی مقایسه تعداد زنان و مردان مجرد #۳۰_سال به بالا) 👌توضیح بیشتر جدول👇و مستندات 🌐 t.me/wahdatzojat/364
بسم الله 💐دستور امامان به شیعیان بر ازدواج سریع با ، به این حکمت الهی که «هیچ زنی نباید بماند!» 🔶در ذیل یکی از (قاعده الزام)، روایاتی صحیحه و موثقه در دلالت بر آن قاعده ذکر شده، که یک عبارت از سوی امام در انتهای آنها تکرار میشود: «زن نباید بدون شوهر بماند» (لَا تُتْرَكُ الْمَرْأَةُ بِغَيْرِ زَوْجٍ) : 👇 🔻روایت عبدالرحمن بصری: فی التهذیب و الإستبصار، باسناده عن الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَمَاعَةَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ سَمَاعَةَ وَ الْحَسَنِ بْنِ عُدَيْسٍ عَنْ أَبَانٍ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْبَصْرِىِّ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللّه‌ (عليه‌السلام)، قَالَ قُلْتُ لَهُ: امْرَأَةٌ طُلِّقَتْ عَلَى غَيْرِ السُّنَّةِ (طلاقش بر اساس سنت پیامبر-ص- نبوده)؛ قَالَ (علیه السلام): تَتَزَوَّجُ هَذِهِ الْمَرْأَةُ ✨وَ لَا تُتْرَكُ بِغَيْرِ زَوْج✨ 🔻روایت عبد الله بن سنان: فی التهذیب و الإستبصار، عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَبْدِاللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ طَلَّقَ امْرَأَتَهُ لِغَيْرِ عِدَّةٍ (طلاقش در «طُهر غیر مواقعه» نبوده) ثُمَّ أَمْسَكَ عَنْهَا حَتَّى انْقَضَتْ عِدَّتُهَا، هَلْ يَصْلُحُ لِي أَنْ أَتَزَوَّجَهَا؟ قَالَ (علیه السلام): نَعَمْ ✨لَا تُتْرَكُ الْمَرْأَةُ بِغَيْرِ زَوْجٍ✨ 🔻توضیح قاعده: ⚠️قاعده ای در فقه است، بنام . ✨کاربردش در موارد اختلاف فقهی بین مذهب شیعه با دیگران (در ادیان یا مذاهب دیگر) است. مثلا یکی از موارد اختلافی بین مذهب شیعه و اهل تسنن در شاهد طلاق است. بر خلاف مذهب تشیع (که شیعه شاهد ازدواج را مستحب و شاهد طلاق را لازم می داند)، اهل تسنن شاهد ازدواج را لازم دانسته اما شاهد طلاق را خیر. ✨فلذا یکی از موارد تطبیق قاعده الزام همین مورد است. اگر یکی از اهل تسنن، زوجه خود را بدون شاهد، طلاق داد، بنا بر مذهب خودش فعل صحیحی انجام داده؛ اما ما در شیعه این طلاق را باطل می دانیم، لکن بنابر ، ما نیز میتوانیم بنا را بر صحت آن طلاق قرار دهیم و طلاق را بپذیریم و آنها را بر پذيرش مقتضاى عمل خود که مطابق با مذهبشان است الزام نمايیم. چنانکه ✨حضرت امام کاظم (علیه السلام) فرمودند: «الزموهم بما الزموا به انفسهم» (آنها را ملزم كنيد به آنچه كه خودشان را بر آن ملزم مي‌كنند)؛✨و یا امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «تجوز على أهل كلّ ذوي دين ما يستحلّون» (اگر اهل هر دین یا مذهبی چیزی را برای شما حلال بدانند [در احکام ارث و طلاق و قضاوت‌ و...]، بر شما شیعیان نیز حلال است و میتوانید از آن استفاده کنید)؛✨و نیز امام رضا (علیه السلام) فرمودند: «من دانَ بدين قوم لزمته أحکامهم» (هرکسی هر دینی دارد احکام آن دین دامن گیر اوست و شما طبق همان احکام می توانید با او برخورد کنید). 🔶استفاده ای که از دو روایت مذکور (از عبدالرحمان و ابن سنان) در دلالت بر میکنند، به این است که سؤال کننده دارد از امام میپرسد که یک که از شوهر سنّی اش طلاق گرفته (به شیوه طلاق بدون شاهد و یا طلاق در ایام حیض یا در طُهر مواقعه، که و باطل است و مرسوم بین اهل تسنن)، حال آیا منِ شیعه میتوانم با او ازدواج کنم؟ 🔻اینجاست که امام صادق(علیه السلام) بر مبنای طلاقی را که اهل تسنن نزد خودشان صحیح میدانند، برای ازدواج فرد شیعه با آن زن طلاق گرفته (بعد از سه طُهر عدّه اش) صحیح میشمرند، و حتی بالاتر که تاکیداً میفرمایند این را رها نکن و حتماً با او ازدواج کن! چون اصلاً «زن نباید بدون شوهر بماند» (لَا تُتْرَكُ الْمَرْأَةُ بِغَيْرِ زَوْجٍ)! ⚠و ️نکته مهمتر اینجاست که👇 🔴این امر حضرت از سر محبت برای اهتمام شیعیان حتی بر نماندن یک بود (که مورد استفاده شد)، حال چه برسد به دغدغه امام برای بیشوهر نماندن و !! ⚠️واقعاً ما چقدر با فرهنگ اهل البیت (علیهم السلام) فاصله داریم!! 🔶 ✅ کانال توحید در وحدت زوجات 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat