53.1..mp3
5.55M
#هر_شب_یک_شایعه
🔴 شایعه 53: بختیار: خمینی را نکشتم، چون ۷۲ عرب بخاطر عقایدشان در صحرایی کشته شدند، و ملت ما ۱۴۰۰ سال عزاداری میکنند، معلوم نیست چند هزار سال برای خمینی گریه میکردند‼️
✅ پاسخ: از کتاب شایعات رایج فضای مجازی 👆 به همراه مستندات
🔺 شهدای کربلا، نه ۷۲ عرب، که ۷۲ انسان آزاده بودند. از قضا نگاه نژادپرستانه و عصبیت قومی از خصوصیات یزیدیان نیز بود.
🔺 قیام کربلا، الگوی باشرافت زیستن برای همه آزاده های جهان است، نه فقط عرب و عجم و حتی مسیحی و..
🔺عزاداری کربلا، مختص ایرانیان و حتی شیعیان و مسلمانان نیست. چه بسیار مسیحیانی (مثل آنتوان بارا) که در وصف شهدای کربلا کتابها و شعرها نوشته اند و به زیارتش میروند و چه بسا بوداییانی که دلداده آزادمردی امام حسین هستند.
🔺نه تنها بختیار، که شاه هم جرات کشتن امام خمینی به سبب محبوبیت عجیب ایشان را نداشت. بختیار گمان میکرد اگر امام به ایران برگردد، مردم آرام خواهند شد. در بهمن ۵۷ بختیار پیشنهاد ربایش هواپیمای امام توسط جنگنده های ارتش را میدهد اما با هشدارهای اعضای جلسه شورای امنیت حکومت شاه، به واکنش غیرقابل کنترل مردم، او منصرف میشود.
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
🔶 کتاب را میتوانید مستقیم از نشر معارف تهیه بفرمایید👇
https://nashremaaref.ir/product/441389/
🔶 کتاب صوتی رایگان در این کانال 👇
📘 @ketab_shayeat 📘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆
🟢 فیلمی که می بینید مربوط به مراسم ترحیم همسر حاج حسن خلج است. این مراسم که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ با حضور جمع زیادی از محبین اهل بیت (علیهمالسلام) و مداحی اکثر مداحان شاخص کشور در مهدیه تهران برگزار شد از ماندگارترین جلسات روضه سال های اخیر است.
🔹 در میانه این مراسم حاج سعید حدادیان با دعوت از حاج حسن خلج از وی خواست دقایقی برای حضار روضه بخواند.
🔸حاج حسن خلج با حضور در کنار منبر یکی از به یادماندنی ترین روضه هایش را خواند که هنوز پس از سال ها در خاطر هیئتی ها مانده است.
🔹دقایقی از این مراسم را به مناسبت ایام_فاطمیه بشنوید.
@khanevadehmovafagh13
📱ماجرای نامه امیرالمومنین(ع) به کمیل
توییت حساب آیتالله جوادی آملی پس از دیدار با قالیباف
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه با مردم سال۱۳۵۶
غذا چی میخورید؟
+نون و اب
_نون نداریم بخوریم
بعد یه بچه ١۵ساله استوری میزاره میگه چی کم داشتید #انقلاب کردید! الان وضعیت اقتصادی معیشتی مردم خوب نیست و به سختی زندگی میکنیم ولی دوران #قبل_انقلاب وضعیت خیلی خیلی وخیمتر بوده اما براندازا و #رسانه هاشون طوری #حکومت_پهلوی رو #تطهیر میکنند که آدم شاخ درمیاره!
جالب است در #دوران_پهلوی فروش #نفت چندبرابر زمان حال بود و هیچ #تحریم و محدودیتی برای #ایران نبوده اما در همان حین #مردم_ایران در #فقر و نبود امکانات زندگی میکردند. در سال۵٣ #حکومت_پهلوی روزانه بیش از ۶ میلیون بشکه نفت #صادرات داشته و پول آن مستقیم به جیب اعلیحضرت و نوچه ها میرفته!
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
کپی کن
#روشنگری = گسترش آگاهی 👇👇
👉 @Roshangarii 🚩
🔻 پیامبر(ص) جامعۀ مدینه را به یک اوجی رساند که امروز آن اوج، کمکم دارد برای ما یک ضرورت و تکلیف میشود
🔻 الگوی یاران امامزمان، جامعهای است که پیامبر(ص) آن را با مفهوم «مواسات» درست کرد
🔘 پیامبر(ص) بخشهایی از اسلام را به نمایش گذاشت که تا وقتی شیعیان آن بخشها را اجرا نکنند، امامزمان نمیآید
🔘 پیامبر(ص) با مواسات، در مدینه جامعهای ساخت که ما در طول انقلاب هنوز به آن نرسیدهایم؛ بهجز اربعین!
🔘 اربعین امامحسین(ع) شبیه جامعهای است که پیامبر(ص) ساخته بود
🔘 ریشۀ فاطمیه این بود که مردم از آن اوجی که پیامبر(ص) میخواست خسته شدند و پلهپله پایین آمدند
________
رسولخدا(ص) نیامده بود برای اینکه صرفاً به مردم بگوید: «ظلم نکنید، مرتکب قتل نشوید، نماز بخوانید، مهربان باشید، اخلاق را رعایت بکنید و...» ایشان یک اوج را به مردم نشان داد و آن را بهواسطۀ نفوذ شخصیت برجستۀ خود در جامعه اجرا کرد.
پیامبر(ص) چهکار بزرگی انجام داد؟ ایشان توانست از مدینه، شهری درست کند که آغاز شکلگیری آن بر مفهومی به نام «مواسات» استوار بود. هرکسی مسلمان میشد، باید به مدینه هجرت میکرد. لذا مردم، خانواده و زندگیشان را رها میکردند و به مدینه میآمدند، رسولخدا(ص) این کار بسیار سخت و سنگین را اجرا کرد.
کسانی که خانه و کسب و کارشان را رها کردند و به مدینه هجرت کردند، آمدند در کوچههای مدینه پخش شدند و کسانی که از قبل در مدینه زندگی میکردند هم اعتراض نکردند بلکه غالباً مسلمانها را به خانۀ خودشان راه دادند و مثلاً گفتند: ما دوتا اتاق داریم یک اتاقِ ما هم مال شما باشد...
جامعهای که پیامبر(ص) ساخت اینگونه بود: «وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» البته پیامبر(ص) باید چنین کار بزرگی انجام میداد؛ چون میخواست تمام اسلام را به نمایش بگذارد.
آیا ما در طول انقلاب هیچوقت به این سطح از مواسات رسیدهایم؟ الان درجۀ «رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» در بین ما چقدر است؟ وقتی اربعین میآید این «رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» را در اربعین میبینیم اما در زندگی روزمرۀ خودمان نمیبینیم.
زندگی در اربعین، بالاتر از یک زندگی دُنگی است که هرکسی سهم خود را بدهد. در زندگی دُنگی اگر یک نفر پول نگذارد او را کنار میگذارند. اما اربعین مثل قصۀ مهاجرت مردم به مدینه است؛ هرکسی از هرجا آمده باشد مهمان امامحسین(ع) است. یک عده کنار جاده میآیند و میگویند: ما نوکر همۀ مهمانهای امام حسین(ع) هستیم.
پیامبر(ص) بخشهایی از اسلام را به نمایش گذاشت که-به تعبیر امامباقر(ع)- تا وقتی شیعیان آن بخشها را اجرا نکنند، امامزمان(عج) نمیآید. به امامباقر(ع) گفتند: در کوفه گروه بسیار زیادی آمادهاند که برای قیام از شما اطاعت کنند. حضرت فرمود: آیا آنها دست در جیب برادر مؤمن خود میکنند تا به مقدار نیاز بردارند؟ گفتند: نه؛ فرمود: وقتی امامقائم(ع) ظهور کند مؤمن به مقدار نیازش از جیب برادرش برمیدارد و کسی جلوی او را نمیگیرد. (اختصاص شیخ مفید، ص24)
اصحاب امامزمان(ع) باهم «ندار» هستند و الگوی آنها همان شهر مواساتی است که پیغمبر(ص) درست کرد. رسولخدا(ص) یک نقطۀ اوج را به مردم نشان داد، جامعه را به سمت آن سوق داد و آن را اجرا کرد که آن اوج، امروز هم آرزوی ما است و کمکم از حالت آرزو به صورت نیاز و ضرورت در میآید و برای ما به تکلیف تبدیل میشود.
بعد از رسولخدا(ص) مردم نتوانستند آن اوج را تحمل کنند و تاب بیاورند و یککمی پایین آمدند. مردم مدینه از جبهۀ حق به جبهۀ باطل کوچ نکردند، فقط چون طاقت اینهمه حقمداری را نداشتند، یکذره پایین آمدند؛ بعد هم پله پله سقوطشان آغاز شد تا به دست امثال همین مردم، امامحسین(ع) به شهادت رسید.
مردم مدینه دشمن حضرت زهرا(س) نبودند و ایشان را دوست داشتند. اما حرفشان این بود: «چیزی که حضرت زهرا(س) از ما میخواست، یک چیز حداقلی نبود، بلکه خیلی حداکثری بود» ولی مردم طاقت آن را نداشتند. یعنی اکثر مردم احساس ضرورت نمیکردند که در اوج باشند. ریشۀ فاطمیه این بود که مردم نمیتوانستند و نمیخواستند در اوج باشند، از قله پایین آمدند و گفتند همین دامنۀ قله خوب است!
ضرورت کار حداقلی را همه میدانند اما ضرورت کار در اوج را نمیفهمند. کارهای حداقلی را اگر انجام ندهیم زود، بدبخت میشویم ولی کارهای در اوج را اگر انجام ندهیم آناً بدبخت نمیشویم بلکه به مرور بدبخت میشویم. در همین مدینه که صدای نالۀ فاطمه(س) را جواب ندادند 53سال بعد در واقعۀ حرّه 700نفر از صحابه و تابعین توسط سربازان یزید کشته شدند حتی بدون اینکه اعتقادی به ولایت علیبنابیطالب(ع) داشته باشند.
🚩 حرم حضرت معصومه(س)- ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
📢 صوت: @Panahian_mp3
@Panahian_text
🔻 پیامبر(ص) جامعۀ مدینه را به یک اوجی رساند که امروز آن اوج، کمکم دارد برای ما یک ضرورت و تکلیف میشود
🔻 الگوی یاران امامزمان، جامعهای است که پیامبر(ص) آن را با مفهوم «مواسات» درست کرد
🔘 پیامبر(ص) بخشهایی از اسلام را به نمایش گذاشت که تا وقتی شیعیان آن بخشها را اجرا نکنند، امامزمان نمیآید
🔘 پیامبر(ص) با مواسات، در مدینه جامعهای ساخت که ما در طول انقلاب هنوز به آن نرسیدهایم؛ بهجز اربعین!
🔘 اربعین امامحسین(ع) شبیه جامعهای است که پیامبر(ص) ساخته بود
🔘 ریشۀ فاطمیه این بود که مردم از آن اوجی که پیامبر(ص) میخواست خسته شدند و پلهپله پایین آمدند
________
رسولخدا(ص) نیامده بود برای اینکه صرفاً به مردم بگوید: «ظلم نکنید، مرتکب قتل نشوید، نماز بخوانید، مهربان باشید، اخلاق را رعایت بکنید و...» ایشان یک اوج را به مردم نشان داد و آن را بهواسطۀ نفوذ شخصیت برجستۀ خود در جامعه اجرا کرد.
پیامبر(ص) چهکار بزرگی انجام داد؟ ایشان توانست از مدینه، شهری درست کند که آغاز شکلگیری آن بر مفهومی به نام «مواسات» استوار بود. هرکسی مسلمان میشد، باید به مدینه هجرت میکرد. لذا مردم، خانواده و زندگیشان را رها میکردند و به مدینه میآمدند، رسولخدا(ص) این کار بسیار سخت و سنگین را اجرا کرد.
کسانی که خانه و کسب و کارشان را رها کردند و به مدینه هجرت کردند، آمدند در کوچههای مدینه پخش شدند و کسانی که از قبل در مدینه زندگی میکردند هم اعتراض نکردند بلکه غالباً مسلمانها را به خانۀ خودشان راه دادند و مثلاً گفتند: ما دوتا اتاق داریم یک اتاقِ ما هم مال شما باشد...
جامعهای که پیامبر(ص) ساخت اینگونه بود: «وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» البته پیامبر(ص) باید چنین کار بزرگی انجام میداد؛ چون میخواست تمام اسلام را به نمایش بگذارد.
آیا ما در طول انقلاب هیچوقت به این سطح از مواسات رسیدهایم؟ الان درجۀ «رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» در بین ما چقدر است؟ وقتی اربعین میآید این «رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» را در اربعین میبینیم اما در زندگی روزمرۀ خودمان نمیبینیم.
زندگی در اربعین، بالاتر از یک زندگی دُنگی است که هرکسی سهم خود را بدهد. در زندگی دُنگی اگر یک نفر پول نگذارد او را کنار میگذارند. اما اربعین مثل قصۀ مهاجرت مردم به مدینه است؛ هرکسی از هرجا آمده باشد مهمان امامحسین(ع) است. یک عده کنار جاده میآیند و میگویند: ما نوکر همۀ مهمانهای امام حسین(ع) هستیم.
پیامبر(ص) بخشهایی از اسلام را به نمایش گذاشت که-به تعبیر امامباقر(ع)- تا وقتی شیعیان آن بخشها را اجرا نکنند، امامزمان(عج) نمیآید. به امامباقر(ع) گفتند: در کوفه گروه بسیار زیادی آمادهاند که برای قیام از شما اطاعت کنند. حضرت فرمود: آیا آنها دست در جیب برادر مؤمن خود میکنند تا به مقدار نیاز بردارند؟ گفتند: نه؛ فرمود: وقتی امامقائم(ع) ظهور کند مؤمن به مقدار نیازش از جیب برادرش برمیدارد و کسی جلوی او را نمیگیرد. (اختصاص شیخ مفید، ص24)
اصحاب امامزمان(ع) باهم «ندار» هستند و الگوی آنها همان شهر مواساتی است که پیغمبر(ص) درست کرد. رسولخدا(ص) یک نقطۀ اوج را به مردم نشان داد، جامعه را به سمت آن سوق داد و آن را اجرا کرد که آن اوج، امروز هم آرزوی ما است و کمکم از حالت آرزو به صورت نیاز و ضرورت در میآید و برای ما به تکلیف تبدیل میشود.
بعد از رسولخدا(ص) مردم نتوانستند آن اوج را تحمل کنند و تاب بیاورند و یککمی پایین آمدند. مردم مدینه از جبهۀ حق به جبهۀ باطل کوچ نکردند، فقط چون طاقت اینهمه حقمداری را نداشتند، یکذره پایین آمدند؛ بعد هم پله پله سقوطشان آغاز شد تا به دست امثال همین مردم، امامحسین(ع) به شهادت رسید.
مردم مدینه دشمن حضرت زهرا(س) نبودند و ایشان را دوست داشتند. اما حرفشان این بود: «چیزی که حضرت زهرا(س) از ما میخواست، یک چیز حداقلی نبود، بلکه خیلی حداکثری بود» ولی مردم طاقت آن را نداشتند. یعنی اکثر مردم احساس ضرورت نمیکردند که در اوج باشند. ریشۀ فاطمیه این بود که مردم نمیتوانستند و نمیخواستند در اوج باشند، از قله پایین آمدند و گفتند همین دامنۀ قله خوب است!
ضرورت کار حداقلی را همه میدانند اما ضرورت کار در اوج را نمیفهمند. کارهای حداقلی را اگر انجام ندهیم زود، بدبخت میشویم ولی کارهای در اوج را اگر انجام ندهیم آناً بدبخت نمیشویم بلکه به مرور بدبخت میشویم. در همین مدینه که صدای نالۀ فاطمه(س) را جواب ندادند 53سال بعد در واقعۀ حرّه 700نفر از صحابه و تابعین توسط سربازان یزید کشته شدند حتی بدون اینکه اعتقادی به ولایت علیبنابیطالب(ع) داشته باشند.
🚩 حرم حضرت معصومه(س)- ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
📢 صوت: @Panahian_mp3
@Panahian_text
🔆زنگ عبرت
🔴🔻رژیم #پهلوی درآینهی اعداد،ارقام و واقعیتها
♦️ علتاینکه بعضیها گمانمیکنند در دوران پهلوی ارزانی بوده،اینست که: قدیمیها نرخهای زمان شاه را برای جوانان نقل میکنند ولی از درآمدهای آن زمان صحبتی نمیکنند.
♦️ تا جوانان با مقایسهی این زمان با زمان شاه با یک محاسبهی ساده، متوجه شوند که چه زمانی قدرت خرید مردم بالاتر بوده است.
▪️ حالا جهتاطلاع جوانان به چند نمونه اشاره میکنم:
🔻 خرید خودرو:
🔷 سال ۱۳۴۹ که پیکان ۱۸ هزارتومان بود
🔷 حقوق یک کارمند رسمی در ماه ۲۰۰ تک تومانی یعنی دو هزار ریال بود.
🔷 اگر میخواست پیکان بخرد باید حقوق ۹۰ ماه یعنی ۷/۵ سالش را پرداخت میکرد.
🔷 و یا یک مدیر دبیرستان که حقوقش ۵۰۰ تک تومانی و خیلی هم بالا و عالی بود باید حقوق ۳۶ ماهش را بابت خرید پیکانی که نه کولر داشت، نه هیدرولیک بود و نه ترمزش ضد قفل بود، پرداخت میکرد.
🔷 اهالی یک روستا با ۳۰ خانوار، با مشارکت هم توانسته بودند یک نیسان دست دوم! به قیمت ۱۵ هزار تومان آن هم قسطی بخرند،تا بتوانند با هم به شهر نزدیک خود بروند و شیر و لبنیات بفروشند و مایحتاج خود را خرید کنند.!!!
🔷 ولی امروز عمده روستائیان خود صاحب یک نیسان یا ماشین دیگر هستند.!!!!
🔷 در آن زمان سالانه، کلاً ۳ هزار پیکان در کشور تولید میشد که آنهم به سختی فروخته میشد چون مردم توان خرید نداشتند...
🔷 اما الان سالانه حدود ۱ میلیون (حدود ۳۵۰ برابر زمان شاه) انواع خودرو تولید میشود و برای خرید آنها به علت کمبود تولید و قدرت بالای خرید مردم، صف و نوبت است!!
🔰 قیمت دلار:
🔷 سال ۱۳۵۰، هر دلار آمریکا به قیمت آزاد ۱۰۵ ریال فروخته میشد.
🔷 کارمندی که حقوق ماهیانهاش ۲۰۰ تک تومانی بود میتوانست با حقوق ماهانهاش تقریباً ۲۰ دلار بخرد.
🔷 الآن یک کارگری که حداقل دستمزد را میگیرد می تواند با دستمزد یک ماهش ۱۲۰ دلار بخرد.
🔷 ضمن اینکه قیمت دلار، تنها شاخص اقتصادی نیست و در کنار آن شاخص توسعه انسانی، کاهش فقر ، ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی و... هم هست که همگی رشدچشمگیری داشته اند.
🔷 مثلاً در سالِ ۱۳۵۰ دستمزد روزانهی یک کارگر در شهری مثل فردوس در خراسان جنوبی ۲۵ تا ۳۰ ریال بود.
🔷 یعنی یک کارگر اگر سه روز و نیم کار میکرد میتوانست ۱ دلار بخرد.
🔷 در حالی که امروز همان کارگر در شهر فردوس دستمزدش است و با سه روز و نیم کار می تواند ۲۸ دلار، بخرد!
🔰 اقلام مصرفی:
🔷 زمان شاه یک حلب ۴/۵ کیلویی روغن نباتی ۲۹ تک تومانی قیمت داشت
🔷 و کارگری که مزد روزانه اش درسال ۵۴ ، ۵۰ ریال بود تقریباً مزد ۶ روزش را میبایست بابت ۱ حلب روغن ۴/۵ کیلویی پرداخت میکرد.
🔷 در حالی که امروز یک کارگر ساده با ۶ روز کارش می تواند بیش از ۱۰ حلب روغن ۴/۵ کیلویی ۱۲۰ هزار تومانی بخرد.
🔷 سال ۵۴ مرغ منجمد کیلویی ۱۰۵ ریال فروخته میشد و مزد کارگر در شهر فردوس ۶۰ تا ۷۰ ریال بود.
🔷 یعنی اگر یک کارگر تمام مزد روزش را میپرداخت نهایتاً ۶۷۰ گرم مرغ خریداری
می کرد.
🔷 در حالی که امروز با دستمزد روزانه ۲۰۰ هزارتومانیاش و با گرانی شدید مرغ قریب ۵ کیلوگرم مرغ میتواند بخرد.
🔷 سال ۵۴ قیمت یک موتور سیکلت یاماها ۱۰۰ خارجی ۵۶۰۰ تومان بود.
🔷 کارمندی که حقوقش عالی بود یعنی ماهانه ۵۰۰ تومان میگرفت اگر میخواست موتور بخرد میبایست تقریبا حقوق یکسالش را پرداخت میکرد.
🔷 و اگر یک کارگر با مزد روزانه ۶ تومانیاش میخواست موتور بخرد میبایست مزد ۹۳۴ روز کار یعنی ۲/۵ سالش را پرداخت میکرد.
🔷 در حالی که امروز می تواند با ۵ ماه کار یعنی مزد ۱۵۰ روز کار یک موتورسیکلت ۱۲۵ بخرد.
🔷 در زمان شاه نان سنگک ۵ ریال بود.
🔷 کارگری که در روز ۶ تک تومانی مزد میگرفت
میتوانست ۱۲ عدد نان سنگک بخرد. همین بود که مردم حاشیه شهرها و حلبی آبادها نان خوردن نیز نداشتند.!!!!
🔷 ولی امروز کارگر با مزد یک روزش می تواند بیش از ۶۰ عدد نان سنگک ۳هزارتومانی بخرد.
🔰 خدمات عمومی:
🔷 در طول ۵۷ سال حکومت پهلویها، کل شهر فردوس ۳۲۰ شماره تلفن هندلیِ غیر خودکار داشت.
🔷 و بجز دو بخش سرایان و بُشرویه که هرکدام ۳ یا ۴ خط تلفن هندلی داشتند، در کل روستاهای استان خراسانِ بزرگ فقط ۳۱ روستا دارای یک خط تلفن برای تماس عموم مردم بودند
🔷 در حالیکه از ابتدای انقلاب تا سال ۶۴ یعنی در عرض ۶ سال، همین فردوس دارای ۲ هزار شماره تلفن خودکار گردید. و در سال ۷۴ بالغ بر ۹۵% روستاهای فردوس دارای تلفن خودکار خانگی شدند.
🔷 کل شهر مشهد در ۵۷ سال حکومت پهلویهای ، ۴۱۰۰۰ شماره تلفن داشت. که درسال ۷۴ یعنی در عرض ۱۶ سال ۱۹۴/۰۰۰ شمارهی جدید به مردم واگذار شد
🔷 امروز کار به جایی رسیده است که هر کس به خط تلفن نیاز داشته باشد با مراجعه به مخابرات آن را برای هرجای شهر که بخواهد، دریافت میکند
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.
💢 شاهزاده طغیانگر #پهلوی ❗️
🔰 #پاتریک فرزند علیرضا (از فرزندان #رضاشاه) است. پدرش علیرضا طی یک #سانحه_هوایی از بین رفت و پاتریک، همیشه عموی خود #محمدرضا_پهلوی را مقصر میدانست.
🔅 پاتریک بعدها نام خود را به #علی_اسلامی تغییر داد و بخلاف سایر درباریان از #فساد موجود در دربار بشدت ناراحت بود و در نهایت هم از #دربار خارج شد. وی در خصوص درباریان شاه میگفت: اطرافيان همه #دزد بودند، دربار #شاه اعجوبهاي بود. از زماني كه مسلمان شدم ديگر به دربار نرفتم ولي قبل از آن ميرفتم و اوضاع را ميديدم. واقعا خجالتآور بود. ⛔️
🔰پاتریک به دست #بهمن_حجت_کاشانی فرزند سرهنگ حجت کاشانی مسلمان شد. به بهمن پیشنهاد شده بود که #راننده هواپیمای اختصاصی شاه شود اما او قبول نکرد. بهمن و پاتریک همواره نسبت به #رژیم_پهلوي معترض بودند. 👌
🔰 پاتریک با مشاهده بدرفتاری و بی مهری دربار، مخصوصا #رضا و #فرح_پهلوی، مجبور به خروج از دربار شد و در زندگی شخصی اش مشکلات فراوانی افتاد بطوری که دیگر حتی هیچ روزنامه یا مجله ای به او کار نمیداد(1)
❎پاتریک بدلیل #بحران_مالی و طرد شدن توسط #خاندان_پهلوی، هم اکنون در #فرانسه مشغول #تکدی_گری است! پاتریک یا #علی_پهلوی را می توان یک نمونه از فساد و #دین_ستیزی رژیم پهلوی ذکر کرد؛ فسادی که حتی برخی از اعضای دربار را منزجر ساخت.💯
(1)مصاحبه با هفته نامه همشهری، بهمن 1389
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
کپی کن
#روشنگری = گسترش آگاهی 👇👇
👉 @Roshangarii 🚩
🔴 سوال: مگه قرآن نگفته، هیچ اجباری در دین وجود نداره؟ پس چرا حجاب اجباریه؟ نماز اجباریه؟ روزه اجباریه و...
✅ پاسخ:
آیه لا اکراه فی الدین، مربوط به «پذیرش اصل دین» است. نه «اختیاری بودن احکام دین».
معنی با جمله بعدش: قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ (راه هدایت از ضلالت روشن است) واضحتر میشه که به معنای «آزادی عقیده» است. یعنی کسی را نمیشه به زور مسلمان و موحد کرد. بلکه پذیرش اسلام و خداپرستی، باید آزادانه باشه، نه به اجبار. چون ایمان، امری اعتقادی و قلبی است.
این آیه که بخشی از آیه الکرسی است، در ادامه میفرماید:
مومنان از ظلمت به نور میرن و کفار از نور به ظمت میرن و عذاب جاویدان.
پس همه آزادند مسلمان شوند یا کافر. ولی وقتی مسلمان شدن دیگه نمیتونن نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ باشن. باید همه دستورات دین را انجام بدن
اگر قرار بود هر کس هر طور دلش بخواد رفتار کنه، دیگه چه لزومی به کتاب و احکام و بهشت و جهنم بود؟! دیگه وضع دین بیهوده و عبث بود..
#لااکراه_فی_الدین #آیه_الکرسی #قرآن #حجاب #حجاب_اجباری #نماز #اسلام #ایمان
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
کپی همه مطالب آزاد است
روشنگری = گسترش آگاهی 👇👇
👉 https://eitaa.com/joinchat/1244856320Ccc8cd009b9 🚩
9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این صحبتهای #حاج_قاسم را خودمان برای اولین بار منتشر می کنیم تا خوب و کامل و درست گوش کنید و از فردا بعنوان مجوز بیحجابی و... صادر کردن بنام حاجی برای ما و دیگران نفرستید!
حاج قاسم می گوید با همه ارتباط برقرار کنید حتی آن بدحجاب و...
منتها شرایطش را هم می گوید که صورتی ها معمولا همان قسمت اول را میشنوند و تکرار می کنند و کاری به شرط و شروط و جزئیات ندارند!
حاجی می گوید ارتباط یک دختر چادری با بدحجاب اگر برای تاثیرگذاری روی اوست خوب است وگرنه صرف دوستی و تایید کردن او اشتباه است
اگر رنگ میدهی به او درست است نه اینکه رنگ بگیری از او...
اگر جدب میکنی او را بسمت حجاب و اسلام و... این رابطه درست است وگرنه خیر...
یعنی شما جوان مذهبی، اگر یک بدحجاب را می اوری زیر تابوت شهید، چند وقت بعد باید عکس چادری شدن او را منتشر کنی وگرنه صرف اینکه برحجاب و باحجاب کنار هم بایستید و او را تایید کنی و شعر چه کسی می گوید من و تو ما نشویم سر دهی، هم به اسلام، هم به انقلاب، هم به شهدا و هم به حاج قاسم خیانت می کنی!
#حجاب
#جان_فدا