🍃🌺 دهم آبان سالگرد عملیات پیروزمند محرم گرامی باد
🍃🕯این عملیات در ساعت ۲۲ و ۸ دقیقه دهم آبان ماه ۱۳۶۱ ، با رمز مبارک «یا زینب (سلام الله علیها)» در محور عین خوش – زبیدات در جنوب شرقی دهلران و در منطقه عملیاتی موسیان با اهداف آزادسازی ارتفاعات حمرین در جنوب دهلران، خارج کردن شهرهای موسیان و دهلران از زیر آتش توپخانه و تهدید و دسترسی به امکانات داخل خاک عراق آغاز شد و در سه مرحله تا ۲۰ آبان ادامه یافت.
💐 هدیه به اراوح طیبه جمیع شهداء ، مخصوصاً شهدای سرافراز این عملیات ، فاتحة مع الصلوات.
🍃🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ 🌹🍃
👈 مطالب معارفی و بصیرتی در کانال «بَيِّنَات» به آدرس : 👇
🆔 @gh_karimi
4️⃣3️⃣پی ریزی نقشه «هجوم اول» به خانه #امام_علی_علیه_السلام:👇
#روز_شمار_فاطمیه
#وقایع_ماه_ربیع_الثانی
@TarikhEslam
✅اصحاب سقیفه در طی این هجوم، درصدد شکستن تحصّن و پراکنده کردن متحصّنین و معترضین و یاران، از خانه امام علی(ع) بودند.
در تاریخ اشاره دقیقی به تعداد افراد متحصن در خانه امام علی(ع) نشده است، ولی در روایتی مخالفین ابوبکر به تعداد دوازده نفر نام برده شده اند.
شیخ صدوق می نویسد :
📋《كَانَ اَلَّذِينَ أَنْكَرُوا عَلَى أَبِي بَكْرٍ جُلُوسَهُ فِي اَلْخِلاَفَةِ وَ تَقَدُّمَهُ عَلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ(ع) اِثْنَيْ عَشَرَ رَجُلاً مِنَ اَلْمُهَاجِرِينَ وَ اَلْأَنْصَارِ وَ كَانَ مِنَ اَلْمُهَاجِرِينَ : خَالِدُ بْنُ سَعِيدِ بْنِ اَلْعَاصِ وَ اَلْمِقْدَادُ بْنُ اَلْأَسْوَدِ وَ أُبَيُّ بْنُ كَعْبٍ وَ عَمَّارُ بْنُ يَاسِرٍ وَ أَبُو ذَرٍّ اَلْغِفَارِيُّ وَ سَلْمَانُ اَلْفَارِسِيُّ وَ عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ مَسْعُودٍ وَ بُرَيْدَةُ اَلْأَسْلَمِيُّ وَ كَانَ مِنَ اَلْأَنْصَارِ : خُزَيْمَةُ بْنُ ثَابِتٍ ذُو اَلشَّهَادَتَيْنِ وَ سَهْلُ بْنُ حُنَيْفٍ وَ أَبُو أَيُّوبَ اَلْأَنْصَارِيُّ وَ أَبُو اَلْهَيْثَمِ بْنُ اَلتَّيِّهَانِ وَ غَيْرُهُمْ》
♦️كسانی که با عمل أبوبكر و نشستن او در مسند خلافت مخالفت نمودند و او را انكار كردند، و به جانشینی امام علی(ع) اقرار و تصریح نمودند، دوازده نفر از مهاجرین و انصار بودند.
از مهاجرين : خالد بن سعيد و مقداد بن اسود و ابی بن کعب و عمّار بن ياسر و أبوذر غفارى و سلمان فارسى و عبدالله بن مسعود و بريده اسلمى.
و از انصار : خزيمة بن ثابت و سهل بن حنیف و أبوایوب انصاری و ابو ایوب انصاری و الهيثم بن التّيّهان بودند.(۱)
اما در شمار این افراد، کسانی که در خانه حضرت فاطمه(س) حضور داشتند، سلمان فارسی، مقداد بن اسود، ابوذر غفاری و زبیر بن عوام بودند.
ابوبکر و عمر مشاهده کردند که وقتی جمعی از مهاجران و انصار پیرامون علی بن ابی طالب(ع) گرد آمده اند و تا زمانی این افراد در کنار علی(ع) باشند، توانایی غلبه بر علی(ع) و اخذ بیعت از ایشان را نخواهند داشت.
البته پیشتر عمر بن خطاب به متحصنین خانه دستور پراکنده شدن داده بود و به حضرت فاطمه(س) گفته بود :
📋《اَيْمُ اَللَّهِ مَا ذَاكِ بِمَانِعِي إِنِ اِجْتَمَعَ هَؤُلاَءِ اَلنَّفَرُ عِنْدَكِ أَنْ آمُرَ بِتَحْرِيقِ اَلْبَيْتِ عَلَيْهِم》
♦️به خدا سوگند! اگر اجتماع این افراد در خانه تو ادامه داشته باشد، دستور خواهم داد تا خانه را بر آنها آتش بکشند.(۲)
پس بدین ترتیب ابوبکر به عمر دستور داد که ابتدا اجتماع متحصنین را پراکنده سازد.
📋《وَ إِنْ أَبَوْا فَقَاتِلْهُمْ》
♦️و اگر مقاومت کردند با آنها بجنگد.(۳)
در پی این دستور، عمر بن خطاب به همراه برخی افراد از جمله خالد بن ولید و أسيد بن حضير و سلمة بن أسلم به درب خانه حضرت فاطمه(س) آمدند.
عمر اهل خانه را خطاب قرار داد و فریاد کشید :
📋《وَ اَلَّذِي نَفْسُ عُمَرَ بِيَدِهِ لَيَخْرُجَنَّ أَوْ لَأُحْرِقَنَّهُ عَلَى مَا فِيهِ》
♦️قسم به کسی که جان عمر در دست اوست يا اهالی خانه از خانه خارج مى شوند يا خانه را با هر چه در آنست به آتش می كشم!(۴)
طبری می نویسد :
عمر بن خطاب گفت :
📋《وَ اَللَّهِ لَأُحْرِقَنَّ عَلَيْكُمْ اَلْبَيْتَ أَوْ لَتَخْرُجُنَّ إِلَى اَلْبَيْعَةِ》
♦️به خدا قسم! خانه را بر شما به آتش می کشم، یا اینکه برای بیعت خارج شوید.(۵)
در این هنگام زبیر بن عوام به همراه عده ای از متحصنین به بیرون خانه رفتند و با شمشیر بیرون از غلاف به مقابله با مهاجمین پرداختند.
زبیر شمیشیر کشید و به آنان حمله کرد و گفت :
📋《یَا مَعشَرَ بَنِی عَبدِالمُطلّبِ(ع)! أ یَفعَلُ هَذَا بِعَلِیِِّ(ع) وَ اَنتُم أَحیَاءُ؟》
♦️ای فرزندان عبدالمطلب شما زنده باشید و با علی(ع) چنین برخوردی شود؟!
ولی در این هنگام پای زبیر لغزید و بر زمین افتاد و خالد بن ولید از پشت سنگی به زبیر زد که منجر به افتادن شمشیرش شد.
و عمر شمشیر را برداشت و شکست.(۶)
مهاجمین حمله بردند و او را دستگیر کردند و سایر متحصنین را همچنین یکی پس از دیگری محاصره و سپس دستگیر کردند.
سپس حضرت فاطمه(س) بیرون آمد و آنان را تهدید به نفرین کرد.
پس آنان برای مدتی عقب نشینی کردند تا دستور بعدی صادر گردد.
حضرت فاطمه(س) با توجه به لزوم حفاظت از جان امیرمومنان(ع)، دستور خروج برخی دیگر از افراد متحصن را صادر کرد و فرمود :
📋《فَانْصَرِفُوا عَنَّا رَاشِدِينَ》
♦️به صلاحدید خود عمل کنید و نزد من بازنگردید.
متحصنین دیگر به خانه حضرت فاطمه(س) بازنگشتند و مهاجمین آنان را برای بیعیت اجباری نزد ابابکر بردند.(۷)
اما اهل سقیفه همچنان دنبال بیعت از امام علی(ع) بود.
📚منابع :
۱)خصال شیخ صدوق، ج۲، ص۴۶۱
۲)بحار الانوار مجلسی، ج۲۸، ص۲۰۸
۳)العقد الفرید ابن عبد ربه، ج۵، ص۱۴
۴)الاحتجاج شیخ طبرسی، ج۱، ص۸۰
۵)تاریخ طبری، ج۲، ص۴۴۳
۶)الاختصاص شیخ مفید، ص۱۸۶
۷)المصنّف شیخ صنعانی، ج۷، ص۴۳۳
@TarikhEslam
شکار یکی از سرگرمی های مهم ایرانیان باستان بود که در تمام ادوار هخامنشی اشکانی و ساسانی برای خاندان سلطنتی و بزرگان پر جاذبه ترین تفریح محسوب میشد نقوش ساسانی طاق بستان چگونگی این تفریح اشرافی را به بهترین وجه ممکن به تصویر میکشد.
@asrtarikh
🔻 اولین پیام حادثۀ شاهچراغ این بود که آنها کینۀ مردم ما را به دل دارند!
🔻 کینۀ زنهای ما را به دل دارند که چرا حجاب خود را کنار نگذاشتند
🔻 کینۀ شما را به دل دارند که مشکلات اقتصادی را به امید آیندهای روشن تحمل میکنید
📌 بزرگداشت شهدای شاهچراغ- قسمت۱
🔘 یک جریان ضدفرهنگی در این چهل سال سعی داشت به مردم بگوید که ما دشمن نداریم و اینها توهم توطئه است!
🔘 کینۀ و دشمنی آنها از ما تمامشدنی نیست، لذا مجبوریم مقاومت کنیم
🔘 منتظر موشکهای سپاه بر سر اسرائیل هستیم!
_
#علیرضا_پناهیان:
در این حادثه که تبدیل به یک حماسۀ بزرگ شد، درسها و عبرتهای فراوانی هست. اولین نکته این است که دشمنان ما کینۀ دیرینۀ خودشان را به ما نشان دادند. قرآن میفرماید: اینها از سرِ حسادت، با شما خوب نیستند «حَسَدًا مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ» (بقره، 109) خیلی از مؤمنین برایشان سخت است که این را باور کنند؛ چون به خوبیِ خودشان نگاه میکنند.
واقعاً چرا باید کسی اینقدر کینۀ ما را به دل داشته باشد که زن و بچه را اینطور به رگبار ببندد؟ این بچهها و این دانشآموزها چه جرمی مرتکب شده بودند؟ چرا این زنان را اینگونه به شهادت رساندند و در چادرشان به خون آغشته کردند؟
یک حرفی را مؤمنین خیلی سخت میتوانند بفهمند و بپذیرند ولی با این گلوله باران، این واقعیت برایشان جا افتاد که دشمنان شما کینۀ شما را به دل دارند، به شما حسادت دارند و تا شما را نابود نکنند، از پا نمینشینند.
یک جریان ضدفرهنگی در این چهل سال در کشورمان سعی داشت به ما بفهماند که اینها توهم توطئه است و ما دشمن نداریم!
شما باعث بیداری ملتها شدهاید، شما مورد حسادت هستید، شما تنها ملتی در جهان هستید که رهبر شما دهها میلیون فدایی مسلح سازماندهی شده در منطقه دارد. در تاریخ معاصر چنین چیزی نبوده و برای هیچ کشوری سراغ نداریم. لذا دشمنان کینۀ شما را به دل دارند.
باور میکنید، دشمن دارید؟ قرآن طوری میفرماید «هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ» (منافقون، 4) که معلوم است خداوند میداند ما به سادگی نمیتوانیم باور کنیم که با ما اینقدر دشمنی دارند.
اگر نفتتان را بدهید، دانشمندانتان و دانشگاههای خودتان را از بین ببرید، به بردگی کشیده بشوید، باز هم دشمنی آنها از شما تمامشدنی نیست، مجبورید مقاومت کنید! مجبورید دشمنان خودتان را دشمن بگیرید
چرا بعضیها در فضای جامعۀ ما سراغ شبکههای دشمن میروند؟ چون دشمنشناسی در کشور ضعیف شده است. از وزیر محترم آموزش و پرورش و معلمهای عزیز تقاضا میکنم که دشمنشناسی را به بچهها یاد بدهید.
بچهها زندگی و بازی را با مبارزه آغاز میکنند، بچه بهطور غریزی میداند، دشمنی دارد که باید با او مبارزه کند، این بچهها وقتی دیپلم میگیرند، نباید انگیزۀ ستیز با دشمن در ذهن و قلبشان از بین برود، بلکه باید دشمنشان را پیدا کنند و بغضی از دشمن در سینه داشته باشند.
اولین پیام این گلولهباران این است که آنها کینۀ شما را به دل دارند، کینۀ زنها را به دل دارند که چرا چادر از سر بر نداشتند، با اینکه این فتنه زمینۀ مساعدی برای این قصه بود.
اینها کینۀ کمحجابهای ما را هم به دل دارند. چون کمحجابهای جامعۀ ما هم در این فتنه، تسلیم دواعش نشدند. کینۀ کودکان و نوجوانان ما را هم به دل دارند، از نوجوانان سرود سلام فرمانده، کینه دارند. کینۀ شما مردم را به دل دارند که مشکلات اقتصادی را تحمل میکنید؛ به امید یک آیندۀ روشن.
ما راهی برای عقبنشینی نداریم! کاری که با عراق و سوریه و افغانستان کردند، در جلوی چشم ما قرار دارد. اگر به ما دسترسی پیدا کنند به بردگی هم راضی نمیشوند. دیدید که وقتی دواعش بر قسمتی از عراق سلطه پیدا کردند، چهکار کردند!
مگر پیامبر(ص) چهکار کرده بود که میخواستند ایشان را به قتل برسانند؟ ایشان به چه کسی ظلم کرده بود؟ با چه کسی نامهربانی کرده بود؟ دشمنان پیامبر، همشهریهای او بودند، ابولهب عموی پیامبر بود، پس چرا دشمنی میکرد؟ کسی که مؤمن شد، دشمن پیدا میکند!
اگر میخواهی دشمن نداشته باشی، ایمان نیاور! این زندگی انسان است. از همان روز اول، تا قربانی هابیل قبول شد و ایمانش مهر قبولی خورد، قابیل او را کُشت. نمیتوانی هابیل بشوی و قابیل تو را نکَشد! نمیتوانی یوسف بشوی و برادرانت تو را در چاه نیندازند!
به قول رهبر انقلاب، خدا لعنت کند کسانی را که میخواهند جوانان ما سیاسی نباشند... یک وجه سیاسی نبودن این است که بگوییم «دشمن نداریم» درحالیکه ما دشمن داریم، دیدید این فرد جنایتکار چطور زن و کودک را به گلوله بست!
ما دشمنان خود را نابود خواهیم کرد و از این مسیر، عقب نخواهیم نشست، ما کینۀ آنها را در حلقومشان خفه خواهیم کرد، منتظر موشکهای سپاه بر سر اسرائیل هستیم.
🚩حرم شاهچراغ- ۱۴۰۱/۸/۷
📢صوت: @Panahian_mp3
@Panahian_text
🔻 برخی روحانیون ناباب، ابوموسی اشعریوار میگویند: از هر دو طرف میخواهیم خشونت را کنار بگذارند!
📌 بزرگداشت شهدای شاهچراغ- قسمت ۲
🔘 لعنت خدا بر عمامهبه سری که به افراد بیپناهِ کتکخورده و گلولهخورده میگوید «خشونت نکنید!»
🔘 میبیند که بسیجی دست به سلاح نبرد و کتک خورد و برای امنیت مردم جان داد ولی باز میگوید: طرفین نباید خشونت کنند!
_____________
#علیرضا_پناهیان:
چند روز پیش، در تهران یک جوان بسیجی را گرفتند و اینقدر شکنجه کردند تا به شهادت رسید. فیلم این جنایت را هم خودشان پخش کردند. برای اینکه یکعدهای بترسند و دیگر نگذارند جوانهایشان برای دفاع از امنیت بیایند، و یک عدهای هم خسته بشوند.
اما یک عدهای هم ابوموسی اشعریوار وسط میآیند و میگویند: «از هر دو طرف میخواهیم که از خشونت پرهیز کنند!» اخیراً چند روحانی عمامهبه سر از روحانیون ناباب این کشور، خیانتکارانه مُدل ابوموسی اشعری را اجرا کردند که حق بین امیرالمؤمنین(ع) و معاویه را ندید و ادایِ «صلح مطلق» درآورد و گفت: خشونت را کنار بگذارید!
آی عمامهبه سری که کور بودی و ندیدی که بسیجی، دست به سلاح نبرد و کتک خورد و شهید شد، اما خشونت نکرد و برای امنیت مردم جان داد، لعنت خدا بر تو باد که میگویی «طرفین نباید دست به خشونت بزنند» مرگ بر تو باد که خدا در سورۀ منافقین، مرگ بر تو را فریاد زده است. دل مردم شیراز را آزردی و بر زخمشان نمک زدی که به این بیپناهِ گلوله خورده میگویی «تو خشونت نکن!»
آنها که میآیند مردم را گلولهباران میکنند، امیدشان به چیست؟ امیدشان به همین چند نفر منافق است که بیایند از این آب گِلآلود ماهی بگیرند. اینها امید صهیونیستها هستند.
🚩 حرم احمدبن موسی(ع) شاهچراغ- ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
📢صوت: @Panahian_mp3
@Panahian_text
🔻چرا با اینکه میدانند مردم بهخاطر این جنایتها از آنها نفرت پیدا میکنند، باز جنایت میکنند؟
🔻 آنها از ایجاد ناامنیها دو هدف دارند: «ترساندن مردم» و «خستهکردن مردم»
📌 بزرگداشت شهدای شاهچراغ- قسمت۳
🔘روانشناسها میگویند: هرکسی بترسد، شایعه را بیشتر پخش میکند و بهتر میپذیرد
🔘 آنها با ترساندن، قدرت خود را تحمیل میکنند و کسانی که میترسند، مخاطبان رسانههای دشمن خواهند شد
🔘 میگویند: ما مردم گلولهباران میکنیم و بعد شایعه میکنیم «کار خودشان بود!» بالاخره یکمشت احمق هم باور میکنند!
_____________
#علیرضا_پناهیان:
چرا دشمن اینطور آشکارا جنایت میکند؟ شما که اینطور مردم را گلولهباران کردید، خُب مردم از شما نفرت پیدا میکنند! میگویند «مهم نیست!» مثل داعشیها که از جنایات خودشان فیلمبرداری میکردند و پخش میکردند.
آنها که دنبال محبوبیت و اقبال عمومی نیستند، آنها دنبال دو چیز هستند؛ یکی اینکه مردم را بترسانند. میگویند: بالاخره یک عده ترسو هم پیدا میشوند که جا بزنند. نبرد امروز نبرد رسانه است، روانشناسها میگویند: هرکسی بترسد، شایعه را بیشتر پخش میکند و بهتر میپذیرد.
کسانی که میترسند، مخاطبان رسانههای دشمن خواهند شد. آنها با ترساندن، قدرت خود را تحمیل میکنند. در روانشناسی میگویند: هرکسی را قدرتمند بدانی، حرفش را منطقی میدانی. کسانی که انگلیس خبیث را قدرتمند میدانند، هرچیزی از بیبیسی بشنوند، منطقیتر تصور میکنند.
دشمن که دنبال محبوبیت نیست. میداند که مردم با این جنایتها از او نفرت پیدا میکنند، ولی او یکمشت ترسو میخواهد که ساکت باشند و کنار بروند.
دومین فایدهای که دنبالش هست این است که آشوب و ناامنی ایجاد میکند تا مردم را خسته کند، اینقدر سعی میکند این ضربههای کوچک را بزند، تا مردم کمکم بگویند «خسته شدیم، یکذره کوتاه بیایید تا آرام زندگی کنیم!» درحالیکه اگر یکذره کوتاه بیایید تمام است!
پس دشمن با این ناامنیها دنبال ترساندن و خستهکردن مردم است. چرا این جنایت را انجام دادند؟ چون نیاز دارند فقط مدتی، پیشرفت کشور را متوقف کنند.
اما تحلیل دیگر این است که میگویند ما میرویم گلولهباران میکنیم و بعد هم شایعه میاندازیم «کار خودشان بود!» بالاخره یکمشت احمق هم حرف ما را میپذیرند. ببینید روی چه چیزهایی حساب کردهاند!
قرآن دربارۀ یک گروهی میفرماید: اینها خیلی دوست دارند حرف دروغ بشنوند «سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ» (مائده، 42) علامه طباطبایی میفرماید: اینها با اینکه میدانند غلط است، ولی میپذیرند و علاقه دارند که حرف غلط بشنوند. این یک نوع بیماری روانی است.
حضرت زهرا(س) به مردم مدینه فرمود: «مَعَاشِرَ الْمُسْلِمِینَ الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ الْمُغْضِیَةَ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبِیحِ الْخَاسِر» (احتجاج، ج1، ص106) ای کسانی که وقتی حرف غلط میشنوید، زود آن را میپذیرید اما وقتی حرف حق میشنوید، نمیپذیرید. اصلاً طبع بعضیها بیمار است! حرف غلط که میشوند به طبعشان جور در میآید!
نکته جالب این است که در آیه فوق «سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ» مقدم شده است بر «أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ» یعنی حرام گوش دادن، رتبۀ اول است و حرامخوری در رتبۀ بعدی است.
واقعاً دشمنان ما بر یک عدۀ قلیلی سرمایهگذاری میکنند و میگویند: حرم را گلولهباران میکنیم و بعد هم میگوییم کار خودشان بود! خُب چه کسی این دروغ را باور میکند؟ میگویند: یک عدهای میپذیرند. این عده خیلی کم هستند ولی ما با همین عدۀ کم، سرِ بقیه را میبریم!
مردم اگر آسایش میخواهید، بروید آن عدۀ کم را متقاعد کنید و از خواب بیدار کنید، بترسانید از عاقبت وحشتناکِ «سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ» یعنی همان جهاد تبیین را انجام بدهید. شما چند نفرتان درِ خانۀ این و آن را زدهاید تا با آنها سرِ حق و باطل صحبت کنید و آنها را متقاعد کنید؟ فاطمۀ زهرا(س) چهل روز با پهلوی شکسته، درِ خانۀ انصار را زد تا بیایند و حق را یاری کنند اما احدی جواب نداد و برای یاری نیامد.
طبع بعضیها اینگونه است که به سمت سخن باطل میروند. با آنها باید چه کار کرد؟ فاطمۀ زهرا(س) به ما یاد داد که راهش جهاد تبیین است.
🚩 حرم احمدبن موسی(ع) شاهچراغ- ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
📢صوت: @Panahian_mp3
@Panahian_text
🔻 بعد از گلولهباران حرم، بیشتر به زیارت شاهچراغ برویم
🔻 بگذارید بگویند که بعد از گلولهباران حرم، مردم بیشتر به حرم میروند
📌 بزرگداشت شهدای شاهچراغ- قسمت۴
🔘 صاحبخانهای که ببیند مهمانهایش را گلولهباران کردند، چقدر دلشکسته میشود!
🔘 بعد از شهادت این عزیزان، در و دیوار این حرم شریف هم بوسیدنی شده است
🔘 در آستانۀ سیزده آبان، باز هم از دانشآموزان عزیزمان چند تا قربانی دادیم
_
#علیرضا_پناهیان:
یکی از شهدای شاهچراغ، دانشآموز پایۀ دهمی بود که به پدر و مادرش میگوید: الان یک فرصت کوتاه پیدا کردم، بروم حرم یک سلام بدهم و برگردم. پدرش میگوید: پسرم برو ولی زود برگردیها...
او میآید حرم که زیارت کند و ضریح را ببوسد و برگردد که اینگونه به شهادت میرسد. در آستانۀ سیزده آبان، از دانشآموزهای عزیزمان چند تا قربانی دادیم.
شهدایی که در حادثۀ شاهچراغ به شهادت رسیدند، همه زائران احمدبنموسی بودند، زائران فرزند امام موسیبنجعفر(ع) بودند و به احترام امام موسیبنجعفر(ع) آمده بودند فرزند ایشان را زیارت کنند.
وقتی یک صاحبخانهای، ببیند که مهمانهایش را گلولهباران کردهاند، چقدر دلشکسته میشود! چقدر خجالتزده میشود! احمدبنموسی داغ این گلولههایی که به زائرانش خورد، همه را در قلب خودش احساس میکند.
مردم بیشتر به زیارت بیایید! بگذارید اعلام کنند که بعد از گلولهباران حرم، مردم بیشتر به حرم میروند. شما قبلاً که به حرم احمدبنموسی میآمدید، در و دیوار و زمین را هم میبوسیدید؟ ولی بعد از شهادت این عزیزان، در و دیوار این حرم شریف هم بوسیدنی شده است، چون محل شهادت شهیدان، مقدس و محترم است.
🚩 حرم احمدبن موسی(ع) شاهچراغ- ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
📢صوت: @Panahian_mp3
@Panahian_text
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پلیس #هلند با اسب معترضین کُرد را که قصد حرکت به سمت سفارت #ترکیه در شهر #لاهه را داشتند، له کرد. این معترضین اگر به سمت اماکن حکومتی با عمومی یا دانشگاهی میرفتند پلیس هلند به جای اسب حتما پهباد جنگی وارد صحنه میکرد.
👉 @roshangarii 🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: جوانانی که در خیابان آمدند بچههای خودمان هستند
🔹برخی حوادث را ما هرگز فراموش نکرده و نمیکنیم و درباره شهادت سلیمانی پای حرفی که زدهایم ایستادهایم و در وقت خودش به آن عمل خواهد شد.
🔹اطلاعیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نشان میدهد دشمن برای تهران و شهرهای بزرگ و کوچک برنامهریزی کرده بود و طراحی داشت.
🔹حضور برخی نوجوانان و جوانان در کف میدان ظاهر قضیه است. اینها بچههای خودمان هستند و ما با اینها بحثی نداریم چون بهدلیل برخی هیجانها و احساسات و برخی بیدقتیها در مسائل وارد میدان شدند، اما مهم صحنهگردانان اصلی هستند که با نقشه و برنامه وارد شدند.
🔹اتفاقات چند هفته اخیر «جنگی ترکیبی» و نه صرفاً اغتشاشات خیابانی بود. آمریکا، رژیم صهیونیستی، بعضی از قدرتهای موذی و خبیث اروپایی و برخی از گروهکها تلاش کردند به ملت ضربه بزنند. البته ملت بهمعنی واقعی در دهان بدخواهان زد و آنها را ناکام کرد.
🔹همه مسئولان و آحاد مردم باید مراقب باشیم که پیامی که با هر حرکت و هرکار و سخن خود به خارج از کشور میفرستیم چیست.
#شهید_سلیمانی
#انتقام_سخت
👉 @roshangarii 🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعتراضات گسترده زنان بلژیکی به بی حجابی اجباری!
در دنیا خیلی از زنان میخوان به چیزی که زنان ما دارین برسن تا امنیت داشته باشن اونوقت یه سری مغز فندقی و سلبریتی هرزه میخوان به منجلابی که اونها تا خرخره توش گیر افتادن بیفتن و باقی مردم رو هم بندازن!
کاش یه کوچولو عقل داشتین!
:
#بلژیک #Hijab #Beljium
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
کپی کن
#روشنگری = گسترش آگاهی 👇👇
👉 @Roshangarii 🚩
[عسکری یاعسگری]
👈آنچه به اهمیت رعایت صحیحنویسی وصحیحگویی در این لفظ میافزاید، برداشتهای غلط معنایی از این دو عبارت است که دستمایه دشمنان دین و امامت امام عصر علیهالسلام قرار گرفته و بدینوسیله این غلط اصطلاحی و لغوی را به دایره موضوع اعتقادی کشانده است.
👈شنیده میشود که گفتهاند حسن عسگری عقیم بوده و فرزندی نداشته است و عبارت عسگری که لقب ایشان است به معنای عقیم و بیدانه است؛ فلذا همین شهرت به عقیم بودن دلیل بر عدم وجود فرزندی برای اوست.
👈تاریخ گواه است که «عسکری» از مشهورترین القاب آن حضرت است؛ همان طور که امام هادی علیهالسلام را به این لفظ لقب دادهاند و عسکر محلهای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت.
👈خلفای عباسی برای زیر نظر داشتن فعالیتهای فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی علیهالسلام، آن حضرت را در سال 236 ه.ق از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن علیهالسلام و پدر بزرگوارش امام هادی علیهالسلام در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی میکردند و به عسکری لقب یافتند و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی علیهالسلام است و آنها را عسکریین گفتهاند.
اللهم عجل لولیک الفرج 💚