🔻أمیرالمؤمنین على عليهالسلام:
قُلوبُ الرَّعِيَّةِ خَزائِنُ راعيها فَما اَوْدَعَها مِنْ عَدْلٍ اَوْ جَوْرٍ وَجَدَهُ؛
❇️ دلهاى مردم صندوقچههاى حاكم است، پس آنچه از عدالت و يا ظلم در آنها بگذارد، همان را خواهد ديد.
📚 غررالحكم، ج۴، ص ۵۲۱، ح ۶۸۲۵
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/hkamal
هدایت شده از پژوهشکده ادیب فقه جواهری
انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری
https://eitaa.com/adibefeghh
صاحبان مملکت شهدا هستند
که با خون خود ایران را حفظ کردند
آنها وصیت به ولایت فقیه و حجاب کردند. آنکه برای حفظ کیان مملکت جان خود را هزینه کرد، مشخص می کند برای چه؟ به کدام سمت و چگونه؟
مقدم بر
دموکراسی
رفراندوم
چون اگر آنان نبودند حزب بعث، اسرائیل ایران بود و جان و مال و ناموس ما در امان نبود
https://eitaa.com/hkamal
آنان که با اسلام و حجاب مشکل دارند با ایمان به غیب/ ارتباط با غیب
و محبت به خلق/مشکل دارند. اگر از سه ضلع فوق خارج شویم از انسانیت (فطرت) خارج می شویم. اسلام در آن سه ضلع خلاصه می شود حتی جهاد در محبت به خلق (دفاع و آزادی) است. حجاب گرفتن یک زن و عدم تحریک خود و مردان، از یک نگاه محبت به خلق است.
به آتش نینداختن خود و دیگران است. فطرت، همان انسانیت است، فردی که فکر کند به صرف محبت ناقص به خلق (با یک ضلع ناقص) به انسانیت می رسد، سخت در اشتباه است. امروزه با پیشرفت دانش و رسانه، فهم وجود غیب و وجود حقایقی مجرد از ماده دشوار نیست.
از دل آن مثلث شریعت و قوانین الهی و التزام بدان برون می تراود.
https://eitaa.com/hkamal
حسینی کمال آبادی
https://eitaa.com/hkamal
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم اهدنا لما اختلف فیه من الحق باذنک انک تهدی من تشاء الی صراط مستقیم
فیلمی کوتاه از آیت الله محقق داماد و دکتر دینانی سلمهما الله تعالی منتشر شده است.
در این فیلم آن دو بزرگوار در مذمت عقیده و ایدئولوژی و در مدح فکر و اندیشه سخن می گویند.
آنان در چرایی مدعای خویش، توقف در عقیده و رشد در اندیشه را بیان می کنند.
آیت الله داماد از ضرورت کنار گذاشتن عقیده سخن می گويد و دکتر دینانی پا فراتر گذاشته و عقیده داشتن را خریت می نامد و وجه آن را ریشه لغوی آن که از گره است می داند و آن را نماد توقف می داند.
خوب مانند همیشه اندیشه های نسبی گرایی و پلورالیزمی از پارادوکسی خود کش، رنج می برند مانند تصلب دکتر دینانی و عقیده او در خریت خواندن عقیده.
حال اگر شأن بزرگواران را از نسبی گرایی دور بدانیم می گوییم: اندیشه ای که مدحت آن را می فرمایید؛ هنگامی که واصل به نتیجه شد، باید آن را باور کنیم و محترم بدانیم یا خیر؟ اگر باید به نتیجه اندیشه ملتزم بود و باور داشت این همان عقیده است حتی اگر خریت بنامیدش و اگر نسبت به نتیجه تفکر باید غیر ملتزم باشیم و بدان باوری نداشته باشیم، اندیشیدن می شود، فرآیندی عبث و مدح عبث گفتن، صحیح نیست.
اگر بزرگواران می خواهند بگویند که توقف در این مرحله از مراحل طولی کشف حقایق مذموم است و یک متفکر پیوسته باید بداند که بالا و بالاتر حقایق انباشته روی هم است، ضمن آن خود این یک عقیده و باور است، وصول به عقیده در یک مرحله از مراحل را عبث نمی داند.
بزرگوران با تفکیک اندیشه و عقیده به راستی دنبال چه معنای متفاهم و صحیحی هستید؟
ماه مبارک رمضان است با برخی از آیات قرآن چه می کنید مانند وَمَن يَبتَغِ غَيرَ الإِسلامِ دينًا فَلَن يُقبَلَ مِنهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الخاسِرينَ و هر كه جز اسلام دينى [ديگر] جويد هرگز از وى پذيرفته نشود و وى در آخرت از زيانكاران است سوره آل عمران/ آیه 85. براستی اگر کسی اسلام را پذیرفته و قلب خود را بدین باوره گره زده است، این غیر از عقیده است.
نکته پایانی از طفل دبستانی به اساتید گرامی آنکه متوجه بازخورد اجتماعی سخنان خود باشیم، دانشمندان دینی در طول تاریخ با عنوان عقیده، عقاید، اصول عقاید در اصول دین، کتاب های بسیاری نوشته اند، بعد جوانی و نوجوانی که از شما می شنود عقیده، خریت است چه دیدی بدان آثار پیدا خواهد کرد و اینکه بگویید جلسه ویژه دانشمندان بوده و خصوصی بوده و... برای امروزه که در هر جلسه ای باید احتمال بسیار دهید که در رصد دوربین ها هستید، توجیه صحیحی نمی نماد.
الحمدلله رب العالمین
سید مرتضی حسینی کمال آبادی
تهران، مصلی امام خمینی
1402/01/08
https://eitaa.com/hkamal
جایی که به جای حمایت، حسادت است
توقف از پیشرفت جوان تا به غایت است
آنجا که پول،حرف اول و آخر زند رفیق
تلاش های تو دستمایه ملامت است
فرهنگ حفظ نیروی جوان در عرصه ها
شد مایه شماتت و این یک حکایت است
ح ک
https://eitaa.com/hkamal
حجت الاسلام پناهیان سلام علیکم
خواهشا در محتوای سخنرانی دقت بیشتر بفرمایید؛ نمونه خلل بسیار است، منبر به گونه ای باشد که عوام بهره برند و خواص بپسندند، نمونه چاربیدار خواندن شاعران است که به جای فحاشی، به شعر روی آوردند بعد مصرعی از جناب حافظ می خوانید که بر او نمرده به فتوای من نماز کنید...افسوس..
https://eitaa.com/hkamal
حسینی کمال آبادی
سخنی با حجت الاسلام پناهیان حفظه الله https://eitaa.com/hkamal
جناب حجت الاسلام پناهیان حفظه الله
سلام علیکم
متنی کوتاه در برنامه ویراستی، ناظر به قسمتی از سخنرانی شما منتشر شد. مخاطبان نظر بدان داشتن که متن روشن نیست و مراد پوشیده شده است. بدین علت، متنی بیشتر می نگارم؛ بدان امید که بر دقت مان بیفزاید.
هر از گاهی که توفیقی دست می دهد تا به سخنرانی از شما گوش دهم، با اشکال هایی چند رو به رو می شوم. هربار یاد سخن استادم آیت الله علیدوست مدظله می افتم که می فرمود: سخنرانی باید به گونه ای باشد که عموم مردم بهره برند و خواص هم بپسندند.
متاسفانه در سخنرانی شما حداقل به گمان نگارنده مواضع خلل یافت می شود که حاکی از عدم دقت است، جنابعالی نیک می دانید که در سخنرانی فقط دانسته های ما آشکار نمی شود بلکه نادانسته های ما نیز نمایان می شود، از این جهت بهتر آن است که در عرصه هایی که کار نکرده ایم وارد نشده و سخن نگوییم.
برای نمونه در رابطه با شاعران فرموده اید:
« شعرا برخی هاشون قدیما می خواستند چارپاداری فحش بدن بعد رویشان نشد و به قالب شعر روی آوردند مانند این شعر که بر او نمرده بر فتوای من نماز کنید که یعنی مرده شورش را ببرن!»
اولا: سخن شما به نحو موجبه کلیه که واضح البطلان است به نحو موجبه جزئیه هم غیر قابل اثبات، آنان که ناسزا می گویند به نظم و به نثر ناسزا می گویند، محتاج به لفافه نیستند.
ثانیا: شما مصرعی از جناب حافظ را می خوانید که در شکوه شعر و محتوای فخیم اشعار حافظ همین بس که مرحوم علامه طباطبایی ره جلسه درس شرح شعر او را داشت و مرحوم آیت الله سعادت پرور ره آن محتوا را به درخواست مرحوم علامه حسن زاده آملی ره قلمی کرد و فحاشی از شأن ایشان به دور است، من بعید می دانم که اصلا شما انتساب شعر به جناب حافظ را می دانستید، نباید به عرصه های تحصیل نکرده ورود کنیم.
ثالثا: صحیح است که هر کسی از زعم خود یار حافظ می شود؛ حضرتعالی چرا هنگام شنید آن مصراع یاد ناسزا افتادید و یاد عبارت کالمیت بین الأحیاء که در روایات در مورد مرده دلان آمده است نمی افتید؟ هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق.........بر او نمرده به فتوای من نماز کنید.
رابعا: کنون که رسانه در اختیار شماست، درنگی بیشتر کنید و از محتوای آیات و روایات سخن بگویید، رسالت ما رساندن سخنان جاودان او و اوصیاء طاهرین اوست، مغتنم شماریم زمان را که اندک است.
من الله التوفیق
سید مرتضی حسینی کمال آبادی
دهم فرودین 1403
مصلی امام خمینی ره تهران
https://eitaa.com/hkamal
شهیدان هشت سال دفاع مقدس، با مجاهدت خود میراث شهیدان انقلاب را حفظ کردند و نگذاشتند آن همه تلاش در مبارزه با طاغوت لگدمال بعثیان شود، امروز رسالت ما نیز آن است که نگذاریم میراث شهیدان انقلاب و دفاع مقدس، لگدمان فاحشه ها و استکبار جهانی شود، در طول مجاهدت شهیدان باشیم تا در مسیر سعادت قدم بزنیم و با صدای رسا به شهدا عرض می کنیم به مدد الهی میراث شما را حفظ خواهیم کرد و به هیج وجه اجازه نخواهیم داد فحشا و استعمار آن را لگدمال کند.
https://eitaa.com/hkamal
اگر در مثلث ایمان به غیب (الله تعالی) ارتباط با غیب (نماز و تعظیم امر الله) و انفاق و مهربانی به خلق از هر چه روزیت شده است (شفقت با خلق الله) قرارداری،خوش باش که عاقبت به خیر است تو را....
اگر باورت به غیب، دچار شبهه
ارتباط با غیب،قطع
و به خلق خدا آزار داری،در مثلث شیطان و حیوانیت... قرار داری،وای که پس امروز بود فردایی!
اضلاع مثلث ایمان، تفکیک نمی شوند، و به صرف محبت به خلق یا صرف عبادت خالق، به سعادت نمی رسی؛ نماز و انفاق دو بال پرواز به سوی الله تعالی است.
@hkamal
فروش_کیلویی_کتابهای_کتابخانه_شخصی_علامه_مجلسی_به_روایت_آیة_الله.ogg
1.27M
فروش کیلویی کتابهای کتابخانه شخصی علامه مجلسی قدس سره به روایت آیت الله منتظری رحمه الله
https://eitaa.com/hkamal
هدایت شده از حسینی کمال آبادی
انسان، اگر در فلسفه رنج تفکر نماید، اسراری از عالم را در می یابد.
خدا در قرآن کریم سوره بلد می فرماید: به راستی انسان را در رنج آفریدیم.
نسبت رنج
با ظلم پذیری با عسر و حرج؟
با سلوک عرفانی؟
با اشتداد وجودی و حرکت جوهری؟
با فایده مندی و خدمات اجتماعی؟
با لذت و رفاه؟
باآزمون الاهی؟
بابندگی و طغیان؟
با تلاش و موفقیت؟
آیا رنج را می شود دوست داشت؟
https://eitaa.com/hkamal