eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
725 ویدیو
47 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو 💍قدر زر زرگر شناسد؛ قدر گوهر، گوهری. مرد جوانی به نزد " ذوالنون مصری " رفت و از صوفیان بدگوئی کرد . ذوالنون انگشتری را از انگشتش بیرون آورده به او داد و گفت : این را به بازار دست فروشان ببر و ببین قیمت آن چقدر است؟ مرد انگشتر را به بازار دست فروشان برد ولی هیچ کس حاضر نشد بیش از یک سکه نقره برای آن بپردازد. مرد نزد ذوالنون بازگشت و ماوقع را تعریف کرد. ذوالنون گفت: حال انگشتری را به بازار جواهر فروشان ببر و مظنه آن را بپرس. در بازار جواهر فروشان انگشتر را به هزار سکه طلا می خریدند. مرد شگفت زده نزد ذوالنون بازگشت و ذوالنون به او گفت: علم و معرفت تو از صوفیان و طریقت ایشان به اندازه علم دست فروشان از این انگشتریست. 💎قدر زر زرگر شناسد؛ قدر گوهر، گوهری.
هدایت شده از بحرالمعارف🌺🍃
﷽ ده شرط سلوک: شرط الاوّل: دوام الّطهارة شرط الثّانی : الخلوة شرط الثّالث : دوام السّکوت الا عن ذکرالله شرط الرّابع: دوام الصّوم شرط الخامس : دوام ذکر الله -تعالی- باللسان شرط السّادس: التّسلیم شرط السّابع: نفی الخواطر و هو اشدّ شیء علی ارباب المجاهدات شرط الثّامن: ربط القلب بالشیّخ شرط التّاسع : النوم عن غلبه شرط العاشر: المحافظة علی الامر الوسط (اعتدال داشتن در همه چیز) ده شرط سلوک، پیشگفتار ص۳۲ رسالة الی الهائم الخائف من لومة اللائم نجم الدین کبری (رحمة الله علیه) @Wahidololia
حق عارف از خود خبر ندارد تا به اظهار دانش چه رسد ، اظهار دانش دلیل عدم معرفت است و نمایش قدرت آثار دنو همت . عارف هر چه مقام خود را عالی تر بیند فروتر نشیند «صفی علیشاه عرفان الحق»
حق درویش نه جهانی داند و نه در جهانی ماند . اگر در مقامی مانده درس درویشی را درست نخوانده و اسب همت از جوی تعینات نجهانده «عرفان الحق »
هو همچنان که در راهِ‌ صورت سرّاق و قطّاع‌الطّریق بسیارند بی‌بدرقه نتوان رفت، در راهِ حقیقت زخارف دنیاوی بسیار و نفس و هوا و اخوان سوء و شیاطین جمله راهزنان‌اند، بی‌بدرقه‌ی صاحب ولایتی نتوان رفت. مرصاد العباد شیخ نجم‌الدین رازی معروف به دایه @yarekhaksar
هو حاتم [طایی] را از بسیاری کَرم ملامت کردند بدین عبارت به سرزنش اشارت نمودند «لاخیر فی السرف» یعنی هیچ خیر نیست در اِسراف کردن. حاتم فی‌الحال کلمات ایشان را مقلوب فرمود که «لاسرف فی‌الخیر» یعنی هیچ اسرافی نیست در خیر کردن. مقصود آن است که هر چند در خیر اخراج کنند آن اسراف نیست، بلکه اسراف آن باشد که خرج نه در خیر واقع شود. اگر کسی به رضای خدای عزّوجل هزار بدره ببخشد هنوز کم باشد وگر برای هوا نیم‌دانگ خرج کند یقین بدان که به اسراف متهم باشد رساله‌ی حاتمیّه حسین بن علی واعظ کاشفی هروی تصحیح و تعلیقات باقر قربانی زرین @yarekhaksar
هو مرا در مقامی مدار که گویم (خلق و حق)یا گویم:«من و تو» مرا در مقامی دار که در میان نباشم همه تو باشی 🔥🔥 ابوالحسن خرقانی
هو اعلم أنّ أعبد الناس من قهر شهوته الّا معروفا أو ضرورتاً. بدان که بنده‌ترین مردم کسی است که بر شهوتش چیره باشد مگر برای امری معروف یا به ضرورت [انجام دهد]. شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی شجون المسجون، ص ۹۶.
هو شیخ الغیب نزد اهل تصوف 📜بدان که آدمی باشد که هر چه در عالم واقع شود قبل از وقوع آن چیز، وی را به خواب بیند و آدمی باشد که در بیداری هم بیند.در بیداری به واسطه باشد و بی واسطه باشد.به واسطه چنان باشد که صورت در خارج مصوّر شود و با وی از احوال گذشته و آینده حکایت کند و او را به تجربه معلوم شده باشد که هر چیز که این صورت می گوید، راست می گوید.این صورت را انبیا مَلَک می گویند و اهل تصوّف شیخ الغیب می خوانند.بی واسطه چنان باشد که در دل نقش آن حال پیدا آید. 📘بیان التنزیل،شیخ عزیز الدین نسفی قدّس سرّه،اصل ششم،ص٢٢٩
هو مرحوم میرزاجواد آقا ملکی تبریزی به شاگردان توصیه می کردند ، از ماه رجب تا ماه رمضان ، کار و درس را تقلیل کنند و بیشتر به عبادت بپردازند.
هو بشنو سماع آسمان خیزید ای دیوانگان جانم فدای عاشقان امروز جان افشان کنیم زنجیرها را بردریم ما هر یکی آهنگریم آهن گزان چون کلبتین آهنگ آتشدان کنیم
هو ‌ انبیا در کار دنیا جبری‌اند کافران در کار عقبی جبری‌اند