هدایت شده از 𝔸𝕞𝕚𝕣
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت آقا پارسال بعد از مراسم شباول فاطمیه ، به حاج مهدی رسولی فرمودند :
این مرثیهی شما (اشاره به مداحی #بی_مردم)
کار یک منبر نه ،
بلکه کار چند منبر رو با هم کرد...👌
#یافاطمةالزهراسلامالله 🥀
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلاهبرداری جدید با چک صیادی
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹 آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸معنای «آمن سخطه عند کل شر» در دعای رجبیه چیست؟🔸
💎 در سوره بقره می فرماید [ما شما را به امور مختلفی امتحان می کنیم]: «ولَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ». چرا؟ چون می خواهیم شما را بیدار کنیم. بعد می گوید: این تهدید نیست، این فرصت است: «وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ» یعنی به چشم تهدید به این نگاه نکن. به چشم یک فرصت به آن نگاه کن.
💎 شما در دعای ماه رجب هم عین همین را دیدهاید. در دعای رجبیه اینطور می گوییم: «یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ». نقل کرده اند از یکی از بزرگان که در مورد قسمت دوم این فراز فرمودهاند: چطور میتوانیم بگوییم «آمن سخطه»؟ گویا این ثقیل بوده برای ایشان. چون قرآن می فرماید که: «أَفَأَمِنُوا مَكْرَ اللَّهِ فَلَا يَأْمَنُ مَكْرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ». [وقتی قرآن اینطور می فرماید]، چه طور انسان «آمن سخطه» باشد؟ ایمن از سخط خدا باشد؟ ایشان گفتهاند که این جمله، اِخباری نیست. ظاهر آن، اِخبار است اما باطن آن اِنشاء است. یعنی: «خدایا من را ایمن از سخط خود قرار بده».
ایشان بزرگ هستند و بزرگوار. اما نه، معنای این فراز از دعا، این نیست. معنی آن این است که: «وقتی که شرّی به من می رسد، نشانۀ این نیست که تو از من بَدَت آمده و مورد سخط تو هستم. من ایمن هستم از اینکه شرّی که به من می رسد، از روی سخط تو باشد».
💎 این فراز از دعا، ناظر به این آیۀ سوره فجر است: «فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ . وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ . كَلَّا ...»: یعنی این طور نیست که [وقتی شری به من می رسد معنایش] «اَهانن» باشد. لذا به همین جهت است که میگوید: «و آمن سخطه عند کل شر». یعنی شرّ، تهدید نیست، بلکه فرصت است. شرّی که به من می رسد برای این است که من خودم را جمع و جور کنم و از خواب غفلت بیدار بشوم. چیزهایی که ظاهرش شرّ است، اینطور نیست که خدا به انسان غضب کرده و به این شرّ مبتلا شده.
💎 خدا، دکتر من است. می خواهد مداوایم کند. دکتر که سخط ندارد به مریضش! دکتر هر کار که بکند، اگر از مریض بپرسی نظرت درباره دکتر چیست، می گوید: «آمن سخطه عند کل شر». اگر قلبم را در بیاورد، اگر استخوان ترقوه ام را ارّه کند و قلبم را از وسط سینه بیرون بیاورد، باز می گویم: «آمن سخطه عند کل شر». چون میخواهد رگ قلبم را باز کند. میخواهد مداوایم کند. این حسن ظن به خداست.
@haerishirazi
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ رهبر انقلاب: بارها گفتهام اما چون بعضیها یا متوجه نمیشوند یا وانمود میکنند متوجه نشدهاند
🔹 #رهبر_انقلاب: میگویند اگر شروط ما را در مذاکره پذیرفتید که پدرتان در آمده؛ یعنی خودتان را بیدفاع کردید. اگر نکردید باز هم تحریم است و تهدید.
🔸 حجتالاسلام شجاعی: شوروی که نصف دنیا مال خودش بود، موشکهایش را باز کرد ولی غربیها زدند زیر قولشان.
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از فردا دیر است ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 نشاط زندگی در خانواده خوش جمعیت
🔹خانوادهای که زندگی را از خوابگاه متأهلی دانشجویی شروع کردند و حالا ۶ فرزند دارن.
#ازدواج_آسان
#فرزندآوری
#بحران_جمعیت
https://eitaa.com/farda_dir_ast
هدایت شده از فردا دیر است ...
8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣الان بالاترین کار برای امام زمان عليه السلام چیه؟!
https://eitaa.com/farda_dir_ast
صرفا جهت اطلاع اهل مناجات شعبانیه
عبارت راجیا لما لدیک *ثوابی* ظاهرا غلط
و
راجیا لما لدیک، *ترانی* درست است
هم معنای صحیح تر دارد
و هم شاهد مثال از کتب دیگر مثل بحار ج۹۱ ص۹۶ و زاد المعاد ج۱ ص۴۷
و نسخه خطی زوائدالفوائد پسر سید بن طاووس دارد
افزون بر این به نظر میرسد احتمالا خطا در استنساخ بوده و علت آن هم شاید در نحوه قرائت بوده
اصل جمله باید اینگونه باشد:
راجيا لما لديك، تراني وتعلم ما في نفسي ...
معنی: به آنچه نزد تواست امید دارم، و تو میبینی و میدانی آنچه در نفس من است
یعنی راجيا لما لديك ... و سپس تراني و تعلم ما في نفسی ... عموما ثوابی را به لديك متصل میکنند.