eitaa logo
کانال شهید آقا محسن حججی
58 دنبال‌کننده
275 عکس
419 ویدیو
18 فایل
برای ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/M_o_Farahani
مشاهده در ایتا
دانلود
استماع این سه منبر،،، شدیدا عجیبا غرببا توصیه میشود یازهراء.سلام الله علیها.
هدایت شده از محسن قنبریان
۱-ده کارویژه عدالت در عرصه سیاسی اجتماعی.mp3
21.37M
💢ده کارویژه سیاسی اجتماعی عدالت ⭕️حجت الاسلام قنبریان/ فاطمیه اول۹۹/ هیات دانشگاه تهران/ جلسه اول ▫️این ده تا ذیل دو کارکرد اساسی عدالت قرار می گیرد: الف) تصحیح رابطه مردم-مردم ب) تصحیح رابطه حاکم-مردم 1⃣قوام مردم(جعل الله سبحانه العدل قواما للانام) 🔹تبیین و هم خوانش تاریخی! 🔹مواسات کافی نیست! 2⃣پیوند و همدلی مردم(جعل العدل تنسیقاً للقلوب) 🔹تبیین و هم مثالهای تاریخی و معاصر! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
۲-ده کارویژه عدالت در عرصه سیاسی اجتماعی.mp3
23.59M
💢ده کارویژه سیاسی اجتماعی عدالت ⭕️حجت الاسلام قنبریان/ فاطمیه اول ۹۹/ هیات دانشگاه تهران/ جلسه دوم 3⃣اصلاح و تربیت(یُصلح البرّیة) 🔹عدالت گستری هم عامل تنزّه مردم از حقوق الناس و هم حقوق الله(تنزیهاً من المظالم و الآثام) 🔹عامل درونی و بیرونی مظالم؛ توضیح با مثالهای عینی 🔸فرمود: "سستی حاکمیت از جور او بر مردم شدید تر است" ⬅️چون ظلم مشاع موجب میشود! 4⃣الفت مردم-حاکم(ایناساً للرّعیّة) 🔹عدل بخاطر قاعده مندی، تسویه دارد پس مألوف است 🔹امیرالمومنین و گردنبند عاریه ای دخترش؛ نمونه های ما! 5⃣حصن و سپر دولتها(جُنة الدُّوَل) 🔹قاعده مندی نزد افکار عمومی قابل دفاعش کرده 🔹جور هم نورزیده که مظلومین علیه او بشورند 🔸فرمود: بهترین انتخاب و نیکوترین پشتیبان اجرای عدالت بشکل بالسویه بین خواص و عامه است. 6⃣ثبات و استمرار(ثبات الدُّول باقامةسنن العدل) 🔹انطباق بر ناموس تکوینی عدل الهی ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
۳-ده کارویژه عدالت در عرصه سیاسی اجتماعی.mp3
25.99M
💢ده کارویژه سیاسی اجتماعی عدالت ⭕️حجت الاسلام قنبریان/ فاطمیه اول ۹۹/ هیات دانشگاه تهران/ جلسه سوم 7⃣مقهور کردن دشمن و معترض(یُقهَر المُناوی) 🔹آمریکاستیزی با قسط و عدالت اجتماعی باید گفتمان شود 🔹خوانش "مُقسط" از "قوی شویم" 🔸فرمود:"العدلُ نظامُ الإمرة: عدالت امارت و حکمرانی را نظم می دهد". هندسه وحدت ملی، امنیت ملی و اقتدار ملی و... با آن منتظم می شود. 8⃣ آبادانی شهرها(ماعُمرت البُلدان بمثل العدل) 🔹خوانش تاریخی: نحوه وضع مالیاتها، جزیه ها، خراج ها+نحوه عطایا و سهام بیت المال= ویرانی یا آبادانی شهرها... 🔹اصل ۴۸ قانون اساسی و مشکلات سیاسی امنیتی نقض آن 9⃣گشایش و رغبت در ورود به اسلام(تَسنیة للاسلام) 🔹سبب مسلمان شدن اهل کتاب در عهد نبوی؟ 🔹اگر برخی کشورهای مسلمان[بگو نفتی] جزء ۱۰فاسدترین بودند اما جزء ۲۰کشور فاصله طبقاتی کمتر نبودند...؟!! 🔟 حیات احکام واحیاء تفکر دینی(حیاة الاحکام) 🔹درون کشور اسلام هم ممکن است "فکر دینی" بمیرد! 🔹تبعیض در احکام یا اجراء موجب مرگ فکر دینی! ☑️ @m_ghanbarian
🔰🔰مهریه حضرت زهراء .سلام الله علیها. 📚📚عوالم سیده النساء 1/ 450 عن السبعیات،... ❇️❇️لما سمعت فاطمه علیهاالسلام بان اباها زوجها و جعل الدراهم لها مهرا قالت: یا ابه! ان بنات سائر الناس یزوجن علی الدراهم والدنانیر، فما الفرق بینک و بین سائر الناس، فاسال من الله تعالی ان یجعل مهری شفاعه عصاه امتک. 🔷🔷فنزل جبرائیل علیه السلام من ساعته و بیده حریره فیها مکتوب: جعل الله تعالی مهر فاطمه الزهراء ابنة محمد المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم شفاعة امته العصاة. و اوصت فاطمه علیهاالسلام وقت خروجها من الدنیا ان یجعل ذلک الحریر فی کفنها، و قالت علیهاالسلام: اذا حشرت یوم القیامه ارفع هذا الی یدی واشفع فی عصاة امة ابی.
صدا ۰۰۲_sd-۰.m4a
6.75M
📢📢منبر فاطمیه 1399 🔷🔷موضوع: جایگاه انفاق در نظام اقتصادی اسلام 1⃣ 🔶🔶مکان: هرمزگان میناب روستای شاه منصوری 🔷🔷 سخنران: شیخ مجید فراهانی 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
کانال شهید آقا محسن حججی
📢📢منبر فاطمیه 1399 🔷🔷موضوع: جایگاه انفاق در نظام اقتصادی اسلام 1⃣ 🔶🔶مکان: هرمزگان میناب روستای شاه
در روایتی حضرت فاطمه علیهاالسلام می فرمایند: حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاكُم ثَلاثٌ: 1⃣تِلاوَةُ كِتابِ اللّه ِ 2⃣و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ 3⃣ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه ِ: از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا.
🚨👌 ما هميشه از اسلام اين طور فهميده ايم كه كسب درآمد - البته از طرق مشروع - آزاد است و مانعي ندارد؛ منتها اين اجازه همراه با ايجاب و الزام انفاق است؛ يعني اگر كسي درآمدي كسب كرد، ولي حتّي انفاق مستحب نكرد، او پيش خداي متعال مؤاخَذ است. 🌷🌷 امام خامنه ای:🌷🌷 🔰🔰اين انفاقي كه در اسلام هست، اعم از انفاق واجب - كه ماليات نام دارد - و انفاقات مستحب است. انفاق واجب، يعني آن چيزي كه در تنظيم سيستم مالي شركت مي‌كند. اگر اين انفاق كافي بود، انفاق مستحب، كمك به همسايه، صله ي رحم، كمك به ايتام و كمك به سائل ديگر چه بود؟ ❌❌بعضي از روشنفكران مي‌گفتند چرا به سائل كمك مي‌كنيد! ما ديده بوديم كه بعضي از روشنفكران قبل از پيروزي انقلاب مي‌گفتند چرا به سائل كمك مي‌كنيد! حتّي بعضي از افراد مذهبي هم تحت تأثير آن فكر قرار گرفته بودند و مي‌گفتند چرا به اين فقرا كمك مي‌كنيد! غافل از اين كه اين يك حكم الهي است؛ ✅✅يعني در حكومت حق هم باز يك جاي خالي براي كمك به سائل و محروم باقي مي‌ماند؛ «و في اموالهم حقّ للسّائل و المحروم». شما بحمداللَّه بخش سازمانيِ اين كار را به عهده گرفته ايد. ❇️❇️كاري كنيد كه در مردم جوشش انفاق به وجود بيايد البته اگر بخواهيد حقيقتاً اين كار به سامان واقعي برسد، بايد كاري كنيد كه در مردم جوشش انفاق به وجود بيايد. اگرچه بودجه ي دولت و كمك دولتي حتماً لازم است، و اگرچه همين كمكهاي مراكزي مثل بنياد مستضعفان و غيره لازم است - اينها پولهايي است كه اصلاً براي همين كارهاست و بايد صرف بشود - ليكن آن جوشش اصلي كه مانع خشكيدنِ حتّي يك لحظه ي جريان خواهد بود، اينها نيست؛ اين است كه جيبهاي مردم به صندوق شما راهي پيدا كند. 👌👌 ما هميشه از اسلام اين طور فهميده ايم كه كسب درآمد - البته از طرق مشروع - آزاد است و مانعي ندارد؛ منتها اين اجازه همراه با ايجاب و الزام انفاق است؛ يعني اگر كسي درآمدي كسب كرد، ولي حتّي انفاق مستحب نكرد، او پيش خداي متعال مؤاخَذ است. ❌❌ ما نمي توانيم بگوييم كه انفاق واجبمان را كرديم، مالياتمان را داديم، خمس و زكاتمان را هم داديم، از اين پول نمي خواهيم خرج كنيم؛ در حالي كه مي‌دانيم در جامعه فقر و كمبود هست؛ نخير، اين آدم پيش خداي متعال سعادتمند نيست؛ مرضي عنداللَّه نيست؛ 🚨🚨براي خاطر اين كه آن حسابهاي الزامي جداست؛ باب ديگر و جريان ديگري است. انفاقات استحبابي را هم براي ما قرار داده اند. مستحب است، يعني آن حكم واجب را ندارد كه من در هر موردي لزوماً اين كار را بكنم؛ اما اگر كسي بالمرّة باب اين مستحب را بر روي خودش ببندد، بلاشك خلاف اراده و خلاف اقتضاي احكام الهي كار كرده است؛ ما بايد اين را به مردم تفهيم كنيم. ❇️❇️بايد كاري بشود كه هركس خودش را موظف بداند كه انفاق كند. آن كساني كه بيشتر درآمد دارند، نسبت انفاق را بيشتر كنند. آن كساني كه كمتر درآمد دارند، باب را نبندند؛ به همان نسبت انفاق كنند. ------------------------------------- بيانات در ديدار با اعضاى شوراى مركزى و مسؤولان كميته ى امداد امام خمينى (ره)، به مناسبت سالگرد تأسيس1370 🍁🍂🥀 فقر و محرومیت اصالت ندارد بلکه نتیجه انحراف جامعه از اسلام است(18)🍁🍂🥀 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
صدا ۰۰۲_sd--۲.m4a
12.31M
📢📢منبر فاطمیه 1399 🔷🔷موضوع: جایگاه انفاق در نظام اقتصادی اسلام 2⃣ 🔶🔶مکان: هرمزگان میناب روستای شاه منصوری 🔷🔷 سخنران: شیخ مجید فراهانی 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
نمودار آخر پی دی اف بسیار جالب و جذاب میباشد
هدایت شده از محسن قنبریان
ده کارویژه سیاسی-اجتماعی عدالت.pdf
572.6K
💢ده کارویژه سیاسی-اجتماعیِ عدالت ⭕️رونوشتی از ۳جلسه سخنرانی حجت الاسلام محسن قنبریان در فاطمیه۹۹/ هیات دانشگاه تهران ✔️شرط اول جبران عقب ماندگی در عدالت، درک اهمیت مضاعف عدالت و نسبت آن با بسیاری از عناصر اجتماعی و حکمرانی است که بنظر می رسد هنوز برای بدنه انقلابی نیاز به طرح دارد. این سلسله گفتار این نیاز را پاسخ می دهد تا گفتمانی غیر از عدالت، اهمیت نیابد! 📖مطالعه آنرا به همه نیروهای انقلاب پیشنهاد دهید! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حقِ میلیون‌ها خانواده‌ی ایرانی؛ زیر پای دولت روحانی لگدمال شد 🎙 ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: 💬 دولت در ۷ سال گذشته ساخت مسکن را به تعویق انداخت در صورتی که شرایط برای تولید سالانه ۱ میلیون مسکن مهیا بود! ۲۷ درصدِ تورم کشور ناشی از مسکن است. 💬 ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانواده در کشور اجاره‌نشین هستند. اگر در ۷ سال گذشته، سالانه ۱ میلیون مسکن می‌ساختیم و تحویل می‌دادیم، تورم، افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملّی را به این شکل نداشتیم. 📌 اصل ۳۱ قانون اساسی: داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏. دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ اولویت‏ برای‏ آنها که‏ نیازمندترند به‏ خصوص‏ روستانشینان‏ و کارگران‏ زمینه‏ اجرای‏ این‏ اصل‏ را فراهم‏ کند.