eitaa logo
حکمرانی مردم
2.5هزار دنبال‌کننده
824 عکس
391 ویدیو
123 فایل
کلید اصلی حل مسائل کشور اینجاست. جهت ارتباط و انتشار مطالب: @kheibar110
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی اول.mp3
26.16M
💢 | دارایی‌های هویتی مردم ایران 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه 🔹 همایش اقتصاد مردمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
06 14020406.mp3
9.08M
💢 | بررسی جایگاه مردم در لایحه عفاف و حجاب 🔸 چگونگی گزارش‌گیری مردمی 🎙 آقای حسینعلی بای عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه 🔹 رادیو سراسری معارف ۱۲ تیرماه۱۴۰۲ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | الگوی حکمرانی غیرمتمرکز ایرانی 🔸 الگوی ملوک‌الطوایفی 🔹 ارائه دهنده: دکتر هاشم سوداگر پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ➖ یکشنبه➖ ۲۵ تیر ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۵ الی ۱۷➖ مجلس شورای اسلامی➖ ساختمان شیخ فضل‌الله نوری➖ طبقه ششم➖ دفتر مطالعات بنیادین حکمرانی➖ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 | نقش جهاد سازندگی در شبکه‌سازی مردم 🔸 گفتگو پیرامون مشارکت مردم در حل مسائل کشور 🔹 دکتر شم آبادی عضو و رییس هیئت مدیره کانون سنگر سازان بی سنگر 📌 مشاهده کامل گفتگو: aparat.com/v/D5E2z 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | سلسله گفتگوهای هم‌عهدی با موضوع نقش‌آفرینی مردم در حل مسائل کشور 🔸 سری جدید هم‌عهدی 🔹 با حضور: سید مصطفی فاطمی نژاد رییس گروه صنعت کمیته فنی جهاد سازندگی ➖دوشنبه➖ ۲۶ تیر ۱۴۰۲➖ساعت ۱۰ صبح ➖ 📌 برای ثبت نام و شرکت در این گفتگو به آیدی @jahadgaran_admin پیام دهید. 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | الگوهای مردمی‌سازی حکمرانی 🔸 نوشت دوم: خلق ارزش مشترک؛ راهبرد مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان 🔹 سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی ➖دوشنبه➖ ۲۶ تیر ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۵ الی ۸ ➖قم➖ بلوار جمهوری ➖ اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی قم➖ طبقه سوم➖ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📙 | به توان مردم تجربه‌نگاری فعالیت‌های اجتماعی مجموعه‌های مردمی کشور 🔸کتاب به توان مردم روایت آدم‌هایی معمولی است؛ آدم‌هایی که ویژگی خاص یا منحصر‌‌‌به‌‌‌فردی ندارند؛ تازه بعضی‌هایشان مشکلات زیادی هم دارند! دقیقاً مثل همین آدم‌های معمولی دور‌و‌بر ما که خوشی‌ها و ناخوشی‌هایی دارند؛ اما یک تفاوت جدی با بسیاری از ما دارند: آن‌ها در مردم ضرب شده‌اند؛ بنابراین توانشان چندبرابر شده است. شاید «یدالله مع‌الجماعه» که در روایت‌های مأثور معصومین داریم، یکی از معانی‌اش همین «به توان مردم شدن» است؛ چون خدا با مردم است؛ هرکس با مردم جمع شود، بی‌نهایت می‌شود. به همین دلیل، اثر فعالیت‌های این‌گونه، پربرکت و ماندگار است. میدان وسیع «به‌ توان مردم شدن» اما رقبایی دارد که در هرکدام از تجربیات نُه‌گانه‌ای که در این کتاب بیان‌ شده ‌است، در برابر این آدم‌ها و کارهایشان ایستاده‌اند؛ با نیش‌ و کنایه‌ زدن، با تنها گذاشتن‌شان در میانۀ راه، با بی‌اعتنایی یا تخطئه‌کردن و از همه مهم‌تر مایوس‌کردن! 🔹 دانلود از طریق طاقچه: 🔗 https://taaghche.com/book/132417 ▫ ناشر: دانشگاه جامع امام حسین (ع) ▫ نویسنده: مجید حسین‌زاده 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
حکمرانی مردم
📙 #معرفی_کتاب| به توان مردم تجربه‌نگاری فعالیت‌های اجتماعی مجموعه‌های مردمی کشور 🔸کتاب به توان م
| به توان مردم 🔅 در الگوهای مدیریت محله، ما به سراغ الگوهای جزء و مدیریت‌های کوچک می‌رویم تا به واسطه‌ی کمک‌های مردم، آن‌ها و محیط زندگی‌شان را مدیریت کنیم. مدیریت محلی، تمام شئون زندگی فرد در محله مانند جمع‌آوری زباله و فضای سبز، مسائل آموزشی، کمک به محرومین و امنیت منطقه را دربرمی‌گیرد. اگر ما همه‌ی این خدمات را در قالب‌های خرد و کوچک در اختیار مردم بگذاریم، نتیجه‌ی آن زودتر دیده شده و مردم احساس تعلق بیشتری نسبت به محیط زندگی‌شان پیدا می‌کنند. درگیر کردن خودمان با آسیب‌های مردم، مشکلات مردم و نشستن پای درد مردم وظیفه‌ی اصلی ما در مدیریت محله است. دردهای مردم خیلی وقت‌ها نیاز به بخشنامه ندارد؛ نیاز به گوش شنوا و پیگیری دارد. 📚 به توان مردم، مجید حسین‌زاده، ص ۱۷۳ و ۱۷۴ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
📣 | آخرین گام رهایی 🔸منبر دهه اول محرم 🔹 سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان ➖از شب اول محرم➖ ساعت ۲۰:۴۵ ➖ تهران➖ بزرگراه شهید چمران➖ پل مدیریت ➖دانشگاه امام صادق (ع)➖ 📌پخش زنده (در صورت آنتن‌دهی): 📎 aparat.com/panahian_ir/live | تصویری 📎 aparat.com/panahian_Audio/live |صوتی 🖥 پخش تلویزیونی خلاصۀ سخنرانی، هر روز حوالی ۱۸:۰۰، از شبکه افق 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
⚫️ | امامتِ امت در جبهه حق 🔸 ۱۲ شب منبر با موضوع امامت امت در جبهه حق از رسانه حکمرانی مردم به مناسبت فرا رسیدن ایام نهضت عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ✍ تهیه و تنظیم: حجت السلام والمسلمین ولوی موضوعات: 👇 ۱. دو گانه صحیح در نبرد کربلا ۲. حق یا باطل ؟ راه سومی نیست ۳. معیار جریان حق، اهداف جریان حق ۴. ارتباط تحولات عالم و اراده مردم ۵. محور حرکت جریان حق (امام - امت) است ۶. مبانی نقش مردم در آیات ۷. امامتِ امت ۸. همراهی امام با امت ۱ (سکوت در مقابل انحرافات) ۹. همراهی امام با امت ۲ (شرکت در خطای جمعی) ۱۰. همراهی امام با امت ۳ (مدیریت ولایی و مظلومیت امام) ۱۱. جایگاه مردم در مدیریت طاغوت ۱۲. وظایف و نقش مردم 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
حکمرانی مردم
| امامتِ امت در جبهه حق 💠 جلسه اول: دوگانه صحیح در نبرد کربلا یکی از نکات مهمی که واقعه کربلا را یک واقعه هویت‌ساز قرار داده، تصویر دقیقی است که عرصه نبرد کربلا از جبهه‌های درگیری نشان می‌دهد. 🔻 صحنه درگیری در واقعه کربلا، صحنه درگیری بین مسلمانان و غیر مسلمانان نیست! 🔻 صحنه درگیری در واقعه کربلا، صحنه درگیری بین نمازخوان متدین و غیر نمازخوان و غیر متدین نیست! (البته تدین با آن تصویری که ما از تدین داریم) 🔻 صحنه درگیری در واقعه کربلا، صحنه درگیری بین شیعه و غیر شیعه نیست! 🔹 اگر بگویید که بحث اسلام و غیر اسلام است باید گفت سیدالشهداء وهب نصرانی بیابان نشین را به سپاه خودش راه می‌دهد ولی بسیاری از بزرگان و علما و فقهای اسلامی، به سپاه حسین بن علی (ع) راهی ندارند. 🔹 اگر بگویید که بحث نمازخوان و غیر نمازخوان است باید گفت آن طرف میدان هم نماز جماعت برگزار می‌شود. نقل صریح است که لشکر حر بن یزید به سیدالشهدا (ع) اقتداء کردند. امام سجاد (ع) می‌فرمودند در مقابل ما در کربلا ۳۰ هزار نفر بودند که همگی خودشان را از امت پیامبر می‌دانستند. در مقاتل نوشته‌اند: در آن لحظه ای که عمر سعدملعون می‌خواست دستور حمله بده، گفت: یا خَیْلَ اللّهِ ارْكَبی وَ بِالْجَنَّةِ اَبْشِری. بعد شهادت سیدالشهدا، در کوفه ۵ مسجد به یُمن شهادت مولا ساختند. (مساجد ملعونه) 🔹 اگر بگویید که بحث شیعه و غیر شیعه است باید گفت یکی از بزرگترین یاران سیدالشهداء که امام حسین (ع) به طور ویژه او را دعوت کرد و او مشتاقانه همه خانواده و ثروت هنگفت خودش را رها کرد و به سیدالشهداء پیوست کسی است که پیشتر عثمانی مذهب است! یعنی در دوگانه بین امیرالمؤمنین (ع) و عثمان بن عفان خلیفه سوم، طرف عثمان را می‌گرفت. (البته بعدها به سپاه امام مجتبی پیوست) او کسی نیست جز زهیر بن القین. 🔸جبهه‌های درگیری در کربلا رو اشتباه نفهمیم. دقیق‌ترین تعبیر در مورد دوگانه نبرد در کربلا چیزی نیست جز نبرد حق و باطل. یک دوگانه کاملاً قرآنی ... ⭕ یک نکته برای رفع شبهه: منظور تنقیص نماز و شیعه و... نیست. دینی که خداوند می‌پذیرد، اسلام است. مکتبی که می‌پذیرد شیعه است. اولین چیزی که خداوند می‌پرسد، نماز است. مسئله این است که خداوند متعال در قرآن به دنبال احقاق حق و ابطال باطل است. 🔅 لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُبْطِلَ الْبَاطِلَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ 🔅 لِیُـظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّه وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ آنگاه این هدف و تحقق این هدف روی شیعه و سنی سوار نشده، روی دوگانه مسلمان و غیر مسلمان سوار نشده. 🔹 اگر کسی یک دوگانه‌ای را ایجاد کند و بپرسد که «یک مسلمان اهل نماز، روضه، حج، زکات، خمس، با اخلاق مهربان و نماز شب‌ خوان، فقط ملحق به جریان حق نشده باشد در نسبت با یک غیرمسلمانی که در جبهه حق مشغول تلاش و فعالیت است...» چه پاسخی باید بدهیم؟ در آیه ۶۲ سوره بقره در وسط درگیری با اهل کتاب، خداوند می‌فرماید: 🔅 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَىٰ وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ مگه این‌ها نباید بیایند مسلمان بشوند؟ چرا ولی علت دعوتشان به اسلام چه چیزی بوده است؟ اون جوری نماز نخوانند و این جوری بخوانند؟ به جای تفیلا (نماز یهودی‌ها) صلاة به جای بیاورند.. دعوا اصلا این موارد نیست... سوره مائده را ببینید: وقتی اسلام به استقرار و اوج خودش می‌رسد و هیمنه دارد، خداوند می‌فرماید: 🔅 وَلْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنجِيلِ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فِيهِ (آیات قبلی‌اش هم درباره یهودی‌ها، همین را می‌گوید) 🔹 تمام حرف این است که کربلا دوگانه حق و باطل است. به خاطر همین است که همه جور آدم را به خودش جذب می‌کند! اربعین رفته‌اید؟ انسان‌ها در کربلا تمام آرمان‌های خودشان را می‌بینند. شکوه و پاکی حق را می‌بینند، پستی و نجاست باطل را می‌بینند. باید تلاش کرد، به این جریان پیوست... ✍ تهیه و تنظیم: حجت‌الاسلام والمسلمین وحید ولوی 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom