eitaa logo
حکمرانی مسوولانه
1.3هزار دنبال‌کننده
121 عکس
69 ویدیو
13 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم در حکمرانی مسئولانه بجای سلایق، اصول عقل محوری حاکم است. هر تصمیم و اجرا تحت هندسه فکری است. کارگزاران به صورت نظام مند نسبت به پیامدهای عملکرد خود مسوول هستند و مزایا تنها وابسته به ارزیابی عملکرد است. ارتباط با مدیر @tamaddon_h
مشاهده در ایتا
دانلود
سه سوت درباره زندگی در شعارهای «خانه، ماشینی برای زندگی» و «زن زندگی آزادی». - سوت اول و شعار خانه، ماشینی برای زندگی: لوکوربوزیه (معمار مشهور فرانسوی و پدر معماری مدرن)، حدود ۹۰ سال قبل، با طرح شعار «خانه، ماشینی برای زندگی»، سبک زندگی جدیدی را تئوریزه کرد که در آن، فضاهای شهر به چند بخش اصلی تقسیم شدند: سکونت، کار و تفریح. در نتیجه، خانه که تا قبل از آن، هم فضای کار و تولید بود و هم فضای تفریح و هم فضای سکونت و استراحت، به سرپناهی صرفاً برای خواب و استراحت تقلیل یافت. لذا همان طور که ماشین شبها در گوشه پارکینگ، پارک میشود تا فردا مجدد روشن شود و مورد استفاده قرار گیرد، کارکرد خانه نیز به پارکینگ شبانه انسانهایی بدل شد که بعد از فعالیت روزانه، صرفاً شب را در این سرپناه، پارک میکنند تا برای فعالیت فردایشان دوباره آماده شوند. تا به حال ماشینی دیده اید که مثلا برای مهمانداری و تعاملات اجتماعی فضا داشته باشد؟! لذا چون خانه ماشین زندگی شد، به تدریج همه چیزش ازش گرفته شد؛ تربیت و تفریح کودکان به مهد کودکها واگذار شد، مهمانداری به تالارها و کافه ها، تفریح به پارکها و شهربازیها و طبخ غذا نیز به بیرون برها و رستورانها سپرده شد و به این ترتیب، از خانه، فقط سلولی ماند برای خواب شبانه. دقیقاً شبیه به همین سلولها و قفسهای پنجاه شصت متری که در کلانشهرها میسازیم و اسمش را خانه گذاشته ایم. به این ترتیب، مفهوم خانه های نُقلی و سلولی پدیدار شد، زیرا طبیعی بود که خانه ای که دیگر نه فضای کار و تولید است و نه فضای مهمانی و نه فضای تفریح، نیازی به وسعت چندانی ندارد و به این ترتیب، سلولهایی پدیدار گشت که بایستی همچون ماشین، اقتصادی باشند؛ و طبیعی بود که در این نگاه اقتصادی، کیفیتهای خانه سنتی (نظیر حوض و درخت و ایوان و غیره) فدای مفاهیم کمّی نظیر متراژ و زیربنا و غیره شود. - سوت دوم و شعار زن، زندگی، آزادی: وقتی همه چیز خانه را از آن گرفتیم، آنگاه چه بلایی بر سر زن خانه آوردیم؟ خانه تبدیل شد به سلولی برای حبس او؛ سلولی که دیگر نه فضایی داشت برای تربیت و تفریح کودکانش و نه فضایی برای تولید خانگی و نه فضایی مناسب و وسیع برای مهمانداری. پس برای آزادی از چنین قفسی، لازم شد که زن، خانه را رها کند و آزادی را در محیط بیرون خانه و فضای شهری جستجو کند و چنین شد که فضای شهری تبدیل شد به فضایی برای تبرّجات زنانه و تامین نیازهای روحی، روانی و عاطفی او. لذا مفهوم خانه داری که تا قبل از آن و در فرهنگ سنتی، مفهومی مثبت تلقّی می شد به مفهومی منفی بدل شد و به زن چنین القا شد که حتی اگر شده، با حقوقی نصف حقوق مردان در محیط بیرون خانه کار کند ولی انگ خانه داری را تحمل نکند! پس خانه که تا قبل از مدرنیسم، برای زن هم فضای زندگی بود و هم فضای آزادی، به سلولی تبدیل شد برای حبس او و فرزندانش. به این ترتیب زن را از خانه به کارخانه کشاندیم و فضای خانه های باصفای سنتی را به سلولهایی قفس گونه برای زندان کردن زنان تبدیل کردیم و او را مجبور کردیم که آزادی را نه در کانون خانه و خانواده بلکه در فضاهای شهری و بیرون خانه جستجو کند. در نتیجه، به او القا کردیم که خانه داری، چیزی نیست به جز مفهوم کرختِ خانه نشینی و لذا برای رهایی و آزادی از این کرختی، دل او را از خانه میکنیم تا چرخ کارخانه ها ارزانتر بچرخد. در چنین سبک زندگی، کودکان بایستی طعم محبت را در مهد کودکها جستجو نمایند و پیران بایستی طعم حمایت را در خانه های سالمندان گدایی نمایند و همسران نیز بایستی طعم عشق و محبت همسرانه را در فضای مجازی و فضای شهری و هر فضای دیگری به جز کانون خانه بجویند. چه نتیجه شومی! تخریب بنیان خانه و خانواده به قیمت چرخاندن هر چه ارزانتر چرخهای نظام سرمایه داری! - سوت سوم برای آقایان و خانمهای مسئول: آیا چنین خانه ای می تواند بستر تحکیم خانواده و تعالی معنوی و حقیقی انسان باشد؟ چنین خانه ای، "اُدْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِين: با سلامت و ايمنى داخل آنجا شويد" است (حجر/۴۶) و یا سلولی است جهنم گونه؟ "قِیلَ ادخُلوُا أبوابَ جَهنّم: به آنها گفته شود از درهای جهنم وارد شوید" (زمر/۷۲). مدیرانی که دائم شعارهای انقلابی میدهند بدانند که شرط لازم برای تعالی جامعه، طراحی درست ظرف آن جامعه است و هر مظروفی، ظرف متناسب با خود را می طلبد. شهرسازی متراکم و عمودی با سلولهای پنجاه شصت متری، ظرف نظام سرمایه داری است که مظروف شعارهای اسلامی و انقلابی در آن نمی گنجد. پس لطفا یا شعارهایتان را عوض کنید و دیگر دم از اسلام و انقلاب نزنید و یا اگر بر این شعارهای اسلامی اصرار دارید، دست از تقلید از شهرسازیِ متناسب با نظام سرمایه داری بردارید و مسکن و ظرف متناسب برای زیست و زندگانی حقیقی انسانها را تدبیر نمایید. @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیا آموزش و پرورش افراد خلاق تربیت می کند؟ 🔺 بچه ها 16000 ساعت در مدرسه هستند. 🔺 آموزش و پرورش لبریز از مطالب حجیم به درد نخور است. 🔺 صنعت کنکور در کشور سالیانه بالغ بر هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد … ❌ حال آموزش و پرورش بد است ... خط قرمز 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر ☀️ را خدمت همه عزیزان تبریک عرض می کنیم. امید آنکه همگی، با عملکرد مسوولانه خود، قدردان این نعمت الهی و حافظ امانت مجاهدان و شهیدان 🌷 راه خدا باشیم. 😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
🔆 هنری کسینجر ، مشاور رئیس جمهوری آمریکا در دهه 70 اعتراف می‌کند: ✍️ «آیت الله خمینی غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد‌؛ تصمیمات او آن چنان رعد آسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌‌ریزی را از سیاست‌مداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند‌. او با معیار‌‌‌‌های دیگری غیر از معیار‌‌‌‌های شناخته شده در دنیا سخن می‌گفت و عمل می‌کرد‌؛ گویی از جای دیگر الهام می‌گرفت‌. دشمنی آیت الله خمینی با غرب بر گرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت». @asatid_enghelabi 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
دو دو تا چهار تای منطقی بر اساس خاطرات وزیر دربار پهلوی: 🔹 اسدالله علم، وزیر دربار پهلوی و از نزدیک ترین افراد به شاه، بوده است و مجموعه هفت جلدی یادداشت‌های او با عنوان (Alam's Memoirs) از جمله کتب مورد علاقه تاریخ پژوهان است. او در خاطرات خود در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۵۳ چنین نگاشته است: "عرض دیگر این بود که در جلسه خانه فرهنگ‌های روستایی معلوم شد که روستاهای ایران فقط ۴% برق ۱% آب آشامیدنی مطمئن دارند". 🔹 از سوی دیگر، در این تاریخ، طبق آمار مراجع رسمی کشور، حدود ۵۵ درصد از مردم ایران ساکن روستاها بودند. با توجه به اعداد و ارقام فوق، نتیجه یک محاسبه ساده و منطقی چه می‌شود؟ این می‌شود که در زمان این یادداشت علم (یعنی در آستانه انقلاب و تنها ۴ سال قبل از انقلاب اسلامی)، بیش از نیمی از مردم ایران فاقد برق بودند: ٪۹۶ × ٪۵۵= ٪۵۳ همچنین بر همین اساس، در زمان این یادداشت علم (یعنی سال ۵۳ و ۳۳ سال بعد از شروع سلطنت محمدرضا شاه پهلوی) بیش از ۵۴ درصد از کل مردم ایران، فاقد آب آشامیدنی بهداشتی بودند! 🔹 حالا یه عده می‌خواهند با دادن وکالت به بازمانده همین خاندان، حال مردم ایران را خوب کنند و برای ما پیشرفت و رفاه به ارمغان بیاورند! @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
نقش سلوک مسوولانه در کسب توفیق ملاقات حضرت ولی عصر علیه السلام 🌷🌷 از ویژگی شیعیان مخلص و کارگزاران صدیق نظام اسلامی عشق به ظهور و دیدار و حضور در محضر امام زمان است. ایشان آرزو دارند عملکردشان مورد تایید و رضایت حضرت ولی عصر علیه السلام قرار گیرد. گاهی منتظر سالک می پرسد: چه کنیم تا سعادت دیدار امام عصر علیه السلام نصیبمان گردد؟ در پاسخ به این سوال مهم راه هایی در روایات بیان شده که به یکی از آنها که از فرمایشات شخص امام عصر علیه السلام است اشاره می نمایم. «راهکاری آسان و قابل اجرا بر سالک منتظر» وَ عَنْ مولاناالإمامُ المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف: 🌷و لَوْ اَنَّ أشياعَنا وَ فَقَّهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ، 🌷على اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ، 🌷لما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقائنا، وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمْ السَّعادَةُ بِمُشاهِدَتِنا، 🌷على حقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، 🌷فما يَحْبِسُنا عَنْهُمْ إلاّ ما يَتَّصِلُ بِنا مِمّا نُكْرِهُهُ. 🌷🌷از مولانا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نقل شده كه به شيخ مفيد فرمود: 🌷اگر دلهاى شيعيان ما ـ كه خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق كند ـ 🌷در وفا كردن به پيمانشان يكى بود هرگز سعادت و ملاقات ما از آنان به تأخير نمى افتاد؛ 🌷بلكه سعادت ديدار با ما همراه با شناخت و صداقت براى آنان زود به دست مى آمد؛ 🌷چيزى جز كارهاى ناشايست آنان، ما را از ايشان محبوس نمى سازد. (بحارالانوار 53: 177) اللهم عجل لولیک الفرج و ارزقنا زیارته و اجعلنا من المستشهدین بین یدیه محمد جواد حیدری (همراه با ویرایش) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
گویند حریم کعبه، در داشته است از «سیزده رجب» خبر داشته است از شدّتِ اشتیاقِ دیدار عـلـی(ع) دیوار حرم، شکاف برداشته است 🌹 ولادت باسعادت شرافت کعبه ، امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) مبارکباد. 🌹 @tekyenews1 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🏦 نقدی بر ضریب تبدیل منابع مالی به تولیدات علمی 📊 در لابه‌لای اخبار گوناگون 14 بهمن ماه، مصاحبه معاون محترم پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با خبرگزاری فارس شامل اخبار امیدبخشی از رشد شرکت های دانش بنیان در کشور بود. 📈 ایشان در بخشی از مصاحبه به اختصاص نیم درصد از تولید ناخالص ملی ایران به تحقیق و توسعه و کسب جایگاه ۱۵ تولید علم در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با اختصاص پنج درصد تولید ناخالص ملی کره جنوبی به تحقیق و توسعه و کسب رتبه 13 تولید علم آن اشاره نموده و نتیجه گیری کرده اند که ضریب تبدیل مالی به علم در ایران بی نظیر و به مراتب بهتر از کره جنوبی است. ⚠️ جای بسی تعجب است که معاون محترم پژوهشی وزارت عتف صرفا به دنبال اثرات کمّی منابع مالی تحقیق و توسعه بر تولید علم است و توجهی به اثرات منابع مالی بر کیفیت تولیدات علمی ندارد. برای مثال در آخرین رتبه بندی شاخص جهانی نوآوری که توسط سازمان جهانی مالکیت فکری ارائه شده است رتبه کره جنوبی در شاخص های مختلف از جمله پیوند نوآوری (innovation linkage) ۱۸، کاربرد دانش (knowledge absorption) ۱۴، اثر دانش ۱۸ و اشاعه دانش ۱۱ است در حالیکه رتبه ایران در این شاخص ها به ترتیب ۱۰۷، ۱۱۹، ۶۵ و ۱۰۳ است. افزون بر این رتبه جهانی نوآوری کره جنوبی ۶ و رتبه جهانی نوآوری ایران ۵۳ است. 📉 با این تفاصیل، باید اثرات منابع مالی را در شاخص های کیفی تولیدات علمی هم ببینیم و ضریب تبدیل منابع مالی به شاخص های کیفی علم و فناوری هر کشور را محاسبه نماییم تا بتوانیم مقایسه منصفانه و دقیق تری داشته باشیم. ⁉️ متاسفانه معاون محترم وزارت عتف بجای استناد به کمّیت و کیفیت تولیدات علمی، مقایسه را صرفا از جنبه های کمّی انجام داده اند که مقایسه صحیحی نیست و بالتبع زمینه ساز ریل گذاری و سیاستگذاریهای اشتباه در زمینه علم و فناوری در کشور می گردد. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
✳️ امیرالمؤمنین(ع) برترین الگوی حکمرانی مسوولانه 🕋 بحمدالله برای شناخت چیستی، چرایی و چگونگی حکومت مسوولانه بهترین الگو و مکتب پیش روی ماست: امیر مومنان، علی علیه السلام قهرمان حکمرانی مسوولانه و بر پایی عدالت و بهره گیری از قدرت برای پاسخ گویی بالفعل به نیازهای صادق آحاد مردم است. در همین زمینه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند: 🔻 ما باید ببینیم در این نقطه عالم که پرچم ولایت علوی را بلند کردیم؛ حرفمان چیست و چه می خواهیم به بشریت عرضه کنیم. آن چهارچوبی را که ما برای سعادت بشر تعیین می کنیم و سرِ دست می گیریم و نشان می دهیم، چیست؟ 🔻 امیرالمؤمنین این جا برترین الگوست. نمی شود فقط به زبان گفت «امیرالمؤمنین، علی» و اظهار عشق و علاقه کرد؛ اما در عمل با رفتار او و با درسی که با زبان و در عملِ خود به ما داده است، مخالفت کرد. 🔻 خصوصیّات - امیرالمومنین- برای همه الگوست و ما که امروز یک حکومت اسلامی داریم و یک حکومت علوی را ادّعا می کنیم؛ این الگو برای ما از همه حتمی تر و فوری تر و غیرقابل اغماض تر است. 🔻بنده و امثال بنده که کارگزاران حکومتیم وظیفه‌مان سنگینتر است؛ چون ما باید عمل کنیم و از آن راهی که او رفته است برویم. 🔻ممکن است بعضی بگویند: شما کجا، امیرالمؤمنین کجا؟ قدرت او، توانایی او، ایمان او، صبر او، آن استخوان‌بندی مستحکم روحی او؛ اینها کجا، شما کجا؟ این حرف البته درست است. ما هیچ‌کداممان قابل مقایسه با او نیستیم. 🔻 نمیشود گفت او بهتر است، او بالاتر است و ما پایین تریم؛ نه، اصلاً این مقایسه غلط است. او در اوج فلک است و ما در خاک تیره، دورْ خودمان می چرخیم. فاصله‌ها خیلی زیاد است؛ اما جهت گیری را می شود انتخاب کرد؛ یعنی ما باید خودمان را به آن سمت و به آن هدفی که او نشان می داد؛ نزدیک کنیم. 🔻 هر کسی به قدر توان خود، هر کسی بر حسب اقتضای زمان خود چون راه همان راه و هدف همان هدف است. ☀️ امروز برترین نسخه برای حکمرانی مسوولانه مکتب و سیره عملی امام علی علیه السلام است؛ کافی است حاکمان پرسش ها و ابهامات خویش را بر مکتب حضرت امیر علیه السلام و کلمات گهربار آن حضرت در نهج البلاغه عرضه کنند و پاسخ خویش را دریافت نمایند. محمد جواد حیدری خراسانی 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🖋 دومینوی انقلاب اقتصادی 🔹 در فقه شیعه اگر ترک مستحبی یا انجام مکروهی به شکل اضطرار و اجبار «صورت اجتماعی» بگیرد، استحباب به واجب و کراهت به حرمت تبدیل می‌شود! (بخوانید) مثلا اگر اذان گفتن که یک امر مستحب است در یک جامعه ترک شود و هیچ کس اذان نگوید بر حاکم شرع واجب می‌شود که این امر شرعی را احیا کند ولو اینکه به کسی اجرتی بدهد تا اذان بگوید. (مسالک الافهام ج2ص373/تقریر بحث سید البروجردی ج2ص14) 🔹 همین‌طور است اگر یک مکروهی در سطح جامعه فراگیر شود به گونه‌ای که مردم نتوانند از آن فرار کنند و مجبور به انجام آن باشند. در اینجا ساختاری که باعث شده چنین اتفاقی بیفتد محل اشکال است و حاکم باید این ساختار را تغییر دهد. نمونه بارز این مساله، اجیر شدن ١١ میلیون کارگر در کشور ما و اجیر شدن میلیاردها نفر در دنیاست. ساختار اقتصادیِ سرمایه‌داری اساسش بر همین امر مکروه شکل گرفته است؛ مزدوری و اجیریِ تعداد زیادی از مردم، برای عده‌ای اندک از صاحبان سرمایه! در حقیقت اجیر شدن که یک امر مکروه است به خاطر وجود این ساختار، تبدیل می‌شود به یک امر ضروری برای مردم! (مطالعه بیشتر) ❓ اما این ساختار چگونه این اتفاق را رقم می‌زند؟ پاسخ: ١. ابزار تولید و کسب و کار (پول، دانش، زمین) در اختیار تعداد اندکی از افراد قرار می‌گیرد و طبیعی است که بدون ابزار تولید، حق کسب و کار از دیگران سلب می‌شود! ٢. وقتی تعداد کسانی که صاحب سرمایه برای راه‌اندازی یک کسب و کار نیستند، زیاد می‌شود و عرضه‌ی نیروی کار نسبت به تقاضای آن بسیار بیشتر است، کارگران در رقابت برای تصاحب همان تعداد محدود شغل می‌افتند. ٣. رقابت در عرضه‌ی نیروی کار زیاد می‌شود و صاحبان سرمایه می‌توانند دستمزد را آنقدر پایین بیاورند که فرد اجیر شده روی مرز مرگ و زندگی بایستد و کار کند! ۴. دانشگاه و تمام ساختار تولید دانش، در خدمتِ بالابردن بهره‌وری چنین ساختاری قرار می‌گیرد و کم‌کم تمام کوچک‌مقیاس‌ها و سرمایه‌های خرد به علت عقب ماندن در عرصه علم و فن‌آوری نابود می‌شوند! ۵. نهادهای پولی و مالی در خدمت ساختار تولید انبوه قرار می‌گیرد و تمام سرمایه‌های خرد مردم را جمع کرده و در مسیر تداول ثروت قرار می‌دهد! بورس و بانک و بیمه و ... کارکرد اصلی‌شان همین گردش ثروت در دست اغنیاست که مورد نهی خداوند در قرآن کریم است. (لکی لایکون دولۀ بین الاغنیاء منکم) ۶. منابع طبیعی از جمله زمین و معادن و ... در اختیار صاحبان ثروت قرار می‌گیرد و مردم عادی از این منابع تقریبا هیچ سهمی ندارند. علت این تبعیض را عدم توانایی مردم برای تولید انبوه ذکر می‌کنند. ٧. تبعیض بسیار زیاد در پرداخت حقوق مدیران و کارمندان دولت. بخشی از صاحبان ثروت همان صاحبان قدرت هستند که در شروع چرخه تولید نابرابری ایستاده‌اند. ٨. نظام انحصارات. هر گونه انحصاری که به صورت قانونی و یا به شکل نهادی در اقتصاد ایجاد می‌شود. از حق مالکیت فکری گرفته تا ساختار مجوزدهی و دخالت رسانه‌ها در جهت‌دهی تمایلات و تقاضاهای مردم. 🔹 مجموع عوامل بالا ساختاری را پدید می‌آورد که مردم (بیش از نیمی از نیروی کار کشور) اجیر دیگران شوند و قادر به چرخاندن زندگی خود بدون مزدوری سرمایه‌داران نباشند. حسین عباسی‌فر @h_abasifar (بخشی از یادداشت، بدون داوری جهت استحضار و طرح مساله تقدیم گردید) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
چند نکته درباره اعتراف عجیب عضو اسبق شورای شهر تهران: به گزارش خبرگزاری‌ها، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و عضو اسبق شورای شهر تهران در مصاحبه اخیر خود درباره حضورش در شورای شهر تهران چنین بیان داشته: "من واقعا نمی‌خواستم به شورا بروم. آن زمان می‌خواستم رئیس فدراسیون شوم که دولت آقای احمدی‌نژاد من را راه نداد... من آمدم ثبت نام کنم که نگذاشتند و به حالت قهر رفتم وزارت کشور ثبت نام کردم... واقعا برای خنده بود و واقعیتش اصلا نباید به من رای می‌دادند ! " درباره اعتراف ایشان چند نکته زیر قابل تامل است: - اولا: چرا نباید ساز و کار بهتری پیش‌بینی شود تا هر فرد غیر متخصص و فاقد صلاحیتی به شوراهای شهر راه نیابد و بعد از اتمام دوره اش نگوید که برای خنده بود؟! - ثانیا: آنهایی که برای خود حق پدری قائل هستند و برای ملت تعیین لیست می‌نمایند (چه در طیف چپ و چه در طیف راست) نتیجه لیستهای مملو از افراد غیر متخصص و بی‌صلاحیت خود را در وضعیت امروز کلانشهرها مشاهده نمایند. - ثالثا: مبرهن است که خروجی شوراهای غیر فنی و بی صلاحیت، غالبا انتخاب‌های سیاسی و اشتباهی است که نهایتا دودش به چشم مردم می‌رود. شورای شهری که از بالا تا پایین آن نهایتا چهار پنج نفر هم دانش مرتبط با شهر و مدیریت شهری را ندارند چطور می‌تواند شهردار صالح متخصص انتخاب کند؟ غالبا (طبق تجارب قبلی و فعلی) نتیجه چنین شورایی می شود انتخاب شهردارانی که چهره هایی سیاسی و مشهور هستند ولی صلاحیت و دانش لازم برای اداره عالمانه شهر را ندارند. - رابعا: مبرهن است که این نکات مشمول همه اعضای محترم شوراهای شهر نمی شود و افراد عالم، توانا و کارامد نیز در شوراها کم نداریم ولی خروجی ساز و کار فعلی این شده است که این طیف صالح و عالم، معمولا در اقلیت قرار می گیرند و شهر با تصمیمات سیاسی و نه علمی اداره می شود و لذا تجدید نظر در ساز و کارهای فعلی ضروری است. @baladetayyeb 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh