eitaa logo
هنر های رزمی نینجوتسو(نینجا)⚔️
407 دنبال‌کننده
602 عکس
393 ویدیو
9 فایل
کانال رسمی اخبار و اطلاعات و تصاویر هنرهای رزمی نینجوتسو🈵 نینجاهای واقعی www.ninja.ir تلفن دفتر مرکزی۰۲۶۳۲۵۳۲۲۶۴ تماس ۹الی۱۵ (باشگاه مرکزی )نینجاکشور: کرج میدان آزادگان خیابان مطهری جنب گلزار شهدا داخل خیابان دوجومرکزی نینجای کشور ادمین @Ali_yazdi1
مشاهده در ایتا
دانلود
اینپو هنر نامرئی شدن
اینپو هنر مخفی شدن بخش اساسی سیستم نینجوتسو است. مفهوم هنر مخفی شدن این است که فرد چیزی چه طبیعی و چه مصنوعی بیشترین استفاده را جهت مخفی شدن ببرد. اینپو را در حد اعلا های نینجا میبینیم که نینجا قادر بود با قدرت اراده نامرئی شود. بیشترین مفهومی که اینپو روی میکند جلو گیری از حرکات اضافی است. نینجا این تکنیک را به همراه مونومی - نو - جی به کار میبرد.  پنج روش معروف برای اینپو وجود دارد: ...... 1) روش زمین بهترین مثال این روش در تکنیکی به نام ازور اگا کور - نو - جوتسو قراردارد که در آن به مخفی شدن بلدرچین توجه شده است. بلدر چین در شکاف میان دو جسم بزرگ مخفی میشود. مهمترین مطلب توانایی فرد درپر کردن کامل فضای بین دو جسم است .در این روش فرد از دید دیدبانان مخفی میشود تکنیک دیگر این روش مخفی شدن زیر شاخ و برگ یا خاک است. 2) روش آتش این روش مشکل ترین روش اینپو است. در این روش هدف پاک کردن صدا وسایه است. همیشه در پشت منبع حرکت کنید تا سایه ایجاد نشود. همیشه سایه شما به شما خیانت میکند. حرکت بی صدا را یاد بگیرید. فقط تمرین کامل (نه گام) یا کوجی اشی این امکان را به شما میدهد . 3) روش هوا این روش پنهان شدن مانند راکون است که هانوکی – گاکوره - نو - جوتسو نامیده میشود. در این روش شما باید از درخت یا جایی مرتفع بالا رفته و خود را به چیزی بچسبانید. بدین ترتیب دشمن شما را بخشی از آن خواهد پنداشت. دزدان مشهور جواهرات به نام های الن کان و جک مورفی که ستاره هند را از موزه نیویورک دزدیدند از این روش استفاده کردند. 4) روش چوب پو - ننگ - مو لغتی است که به مفهوم نامرئی بودن در فضای باز میباشد و جایی که هیچ پوششی وجود نداشته باشد شما باید پشت هیچ پنهان شوید. این تکنیک را پیچش سایه یا پیچش شبه میگویند. با تمرینات یوگا این امکان وجود دارد که بدن را به هر شکل و فرمی در آورد. در ایام قدیم نینجوتسو نینجاها با تقلید از مترسک خود را به آن شکل در آورده و در وسط مزرعه پنهان میشدند. با قرار دادن دست ها و پاها دور بدن میتوانیید خود را به شکل تخته سنگ در آورید. روش های بیشماری برای پنهان شدن وجود دارند که فقط در مواجه با دشمن واقعی و با توجه به شرایط به ذهن میرسند. تمام این اعمال به استراتژی جنگی شما بستگی دارد. @honar_ninjutsu2
تاریخ پیدایش نینجاها چندان مشخص نیست اما بسیاری از منابع به حوالی قرن ۱۴ اشاره می‌کنند. و لغت «شینوبی» نیز تا قرن ۱۵ دیده نشده‌است. در افسانه‌های ژاپنی آمده که نینجاها از نسل هیولایی هستند که نیمی انسان و نیمی کلاغ بود. بر اساس بیشتر منابع تاریخی نینجاها به تدریج خود را به عنوان نیروی مخالف همتایان طبقه بالاتر خود یعنی سامورایی‌ها در دوران حکومت فئودال‌ها بر ژاپن مطرح کردند و تکامل این هنر رزمی بین قرن ششم تا نهم میلادی در ژاپن اتفاق افتاد. پس از سقوط دودمان تانگ در چین در سال ۹۰۷ میلادی، تعدادی از فرماندهان نظامی چینی به ژاپن آمدند و تاکتیک‌ها و نظریات جدید جنگی را با خود به این جزیره آوردند. در دهه ۱۰۲۰ میلادی هم راهبان بودایی چینی وارد ژاپن شدند و دانش پزشکی و نظریات جنگی خود را هم که بسیاری از آن‌ها از هند ریشه گرفته و در تبت و نقاط مختلف چین تکامل یافته بود به ژاپن آوردند و روش‌های خود را به راهبان جنگجوی ژاپنی و اولین طایفه‌های نینجا آموختند. دایسوکه توگاکوره سامورایی خلع‌شده، و کاین دوشی راهب جنگجوی چینی، نخستین نینجاهایی بودند که برای اولین بار قواعدی را برای این هنر رزمی تدوین کرده و جانشینان دایسوکه نیز نخستین نینجا ریو یا مدرسه نینجوتسو را با نام توگاکوره ریو تأسیس کردند. نینجوتسو به این ترتیب رقیبی برای مکتب بوشیدو سامورایی‌ها شد. سامورایی‌ها وفاداری و شرافت را بر هر چیز مقدم می‌داشتند و بوشیدو سیستم رزمی آن‌ها بسیار اصیل و منسجم بود اما روش‌های جنگی آن‌ها همیشه کارآمد نبود. برتری نینجاها درست در همین مسئله بود. نینجاها انجام مأموریت به هر شکل ممکن را بر هر چیز مقدم می‌داشتند. حمله ناگهانی، مسموم کردن، فریب و جاسوسی از نظر سامورایی‌ها ناجوانمردانه بود اما از روش‌های اصلی رزمی نینجاها به‌شمار می‌آمد. @honar_ninjutsu2
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گلچینی از هنر نمایی استاد ماساکی هاتسومی ۳ @honar_ninjutsu2
🥋نینجاتو به طور معمول به عنوان یک کوتاه به تصویر کشیده می شود که غالباً دارای تیغه ای مستقیم (شبیه به تیغه ) با یک محافظ مربع ⚔ بقیه شمشیر معمولاً با طولی "کمتر از ۶۰ سانتی متر، نسبتاً "ضخیم، سنگین و صاف است. با وجود اختلاف نظر تاریخی نینجاتو، هیز ادعا می کند که آن را به طور مفصل توصیف می کند و پیشنهاد می کند که توصیف معمول نینجاتو می تواند به دلیل مجبور شدن نینجا برای ساختن تیغه های خود از تخته های فولادی یا آهن با لبه برش روی سنگ باشد، با تیغه های راست آسان تر فرم نسبت به سنتی بسیار منحنی تر و منحصر به فرد است. 🇯🇵 شمشیر ژاپنی دومین دلیل احتمالی او برای نینجاتو به عنوان شمشیری صاف، نسبتاً کوتاه می تواند این باشد که نینجا از یکی از خدایان بودایی حامی خانواده های نینجا تقلید می کند. 🗡 مهم‌ترین سلاح شمشیر او بود. این شمشیر جنگی استاندارد ژاپنی یا بود ... برای راحتی کار، نینجا تیغه ای کوتاه تر و راست تر را انتخاب می کرد بیش از حد معمول. موارد استفاده 📜 به دلیل کمبود شواهد تاریخی در مورد وجود نینجاتو، تکنیک های استفاده در زمینه های رزمی تا حد زیادی حدس و گمان هستند. وقتی در فیلم و صحنه استفاده می شود نینجاتو کوتاه تر از کاتانا با تیغه مستقیم به تصویر کشیده می شود اما از آنها به روشی تقریباً یکسان با کاتانا استفاده می شود. 📚 کتاب‌ها و سایر مطالب مکتوب، تعدادی از روش‌های ممکن برای استفاده از شمشیر را شرح داده اند از جمله "تکنیک‌های کشیدن سریع با محوریت کشیدن شمشیر و برش به عنوان یک اقدام دفاعی یا حمله هم‌زمان"، با "یک روش شمشیربازی محوری"، و با "گرفتن معکوس". 🌊 غالباً گفته می شود که از عصب ها برای اهداف مختلفی مانند لوله (اسنورکل) در فعالیت های زیر آب یا مکالمات مخفیانه پنهانی استفاده می شده است. ⚔ گفته می شود که این قلاب بیشتر از تیغه نینجاتو بوده است تا اشیا various مختلف مانند مواد شیمیایی را که برای تعقیب کور استفاده می شود، پنهان کند. 🛡  تسوبا (محافظ دستی) نینجاتو اغلب به جای بزرگ‌تر بودن تسوبای دور، بزرگ‌تر از متوسط ​​و مربع توصیف می شود. 🗡 یک نظریه در مورد اندازه و شکل نینجاتو تسوبا این است که از آن به عنوان ابزاری استفاده شده است، شمشیر به دیواره ای تکیه داده می شود و نینجا از به عنوان گامی برای گسترش دست رسی طبیعی خود استفاده می کند، سپس شمشیر با کشیدن آن بازیابی می شود بالا توسط sageo (سیم سایا). ☯ @honar_ninjutsu2
🥋 چند اصطلاح مهم و کاربردی ⚔ های: بله ⚔ لی : خیر ⚔ جی یو : حالت ازاد ⚔ ری گام : تعقییر گارد ⚔ هاجی می : شروع ⚔ اونی گانی شیماس : از شما اجازه می‌گیرم ⚔ اوریگاتومی : از شما متشکرم ⚔ شیرو : سفید ⚔ اکا : قرمز ⚔ کیهون کاتا : تکنیک پایه ⚔ تای کای : استاژ فنی ⚔ تای جوتسو : دفاع شخصی ⚔ تای هن جوتسو : اکروبات ⚔ اتمی نوجوتسو : ترکیب تکنیک و اکروبات با هم ⚔ شوتن نوجوتسو : تکنیک های هوایی @skninjair 📚 @honar_ninjutsu2 منبع: @HrazmiVpahlvani
نین جوتسو (به ژاپنی: 忍術 ) یک هنر رزمی ژاپنی است که در لغت به معنای حرکت و هنر پنهانی است و در آن استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جنگ‌های چریکی و روش‌های رزمیِ پنهانی ، در خفا ،سریع و با سطوح هشیاری بسیار بالا ، متمرکز و هدفمند آموزش داده می‌شود. از برجسته‌ترین خصوصیات نین جوتسو این است که بدن و جسم را پایگاه فکر و اندیشه می‌داند و کالبد آدمی را آموزش می‌دهد تا با آن روح را بسازد. اصول اصلی و اجرای تکنیک‌ها نیاز به سرعت، تعادل، تمرکز، قدرت و تنظیم زمان تنفس و کنترل آن و بالاترین میزان سطوح هشیاری و خلاقیت دارد تا بتواند در لحظه ای بسیار کوتاه تصمیم، تشخیص ، اجرا و عملکردی بسیار درست و به جا داشته باشد . ریشه ی نینجوتسو روایت‌های مختلفی در مورد منشأ و چگونگی تکامل نین جوتسو و پیدایش نینجا مطرح شده‌است. در افسانه‌های ژاپنی آمده که نینجاها از نسل هیولایی هستند که نیمی انسان و نیمی کلاغ بود. بر اساس بیشتر منابع تاریخی نینجاها به تدریج خود را به عنوان نیروی مخالف همتایان طبقه بالاتر خود یعنی سامورایی‌ها در ژاپن فئودال مطرح کردند و تکامل این هنر رزمی بین قرن ششم تا نهم میلادی در ژاپن اتفاق افتاد. @honar_ninjutsu2
بزرگ ، هاتسومی بنیان‌گذار و مدیریت هومبو دوجو بوجینکان (محل دینی، روحی و تمرینی) در شهر نودا ژاپن را هم اکنون به عهده دارد و اداره اجرائی متصل به خانه پائین شهر وی می‌باشد. سوک با همسر دلخواهش ماریکو ازدواج کرد. او مربی رقص معروف ژاپن بوده است. ماریکو مسئول آزمون ‌دان یک و دو بانوان در بوجینکان دوجوی مرکزی نیز می‌باشد. زنان که در این سبک فعالیت‌ می‌کنند را کونوایچی می‌نامند که در کشور ژاپن از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. دکتر هاتسومی وارث ۹ نینجوتسوی سنتی از طرف استاد توشیتسوکو تاکاماتسو قبل از فوتش بوده است. گفته می‌شود که دکتر هاتسومی تنها دریافت کننده آموزش عمیق از تاکاماتسوی بزرگ در طی ۱۵ سال آخر عمر زندگی ‌اش بوده است. این ارتباط عمیق بین استاد و شاگرد وصف ناکردنیست چراکه ارتباط تاکاماسو و هاتسومی به مانند پدر و پسر بود. هم اکنون سوک هاتسومی با احترام واقعی و درونی زحمات سنسی تاکاماتسو را ارج می‌نهد. در این ارتباط ، استاد فرجی مسئول نین‌جوتسو در ایران فیلمی مستند از خاطرات و عکس‌های سوک‌ هاتسومی و استاد بزرگوار تاکاماتسو در آرشیو بوجینکان دوجوی مرکزی در ایران تهیه نموده اند که علاقمندان می‌توانند این فیلم ترجمه شده را تهیه کنند. دکتر هاتسومی از دانشگاه سی‌جی در توکیو فارغ‌ التحصیل شد و رشته تحصیلی‌اش تئاتر بوده است و هم‌چنین پزشکی ارتوپد سنتی (دکتر استخوان) را آموخت. بعد از فارغ‌التحصیلی او یک کلینیک کوچک استخوان در خانه ‌اش باز کرد و تمرینش را نیز در سال ۱۹۹۰ ادامه داد. او رویداد و سمینارهای سالانه تای‌کای (شیدوشی‌کای، دایکومی سای) را به منظور عرضه آموخته ‌های خود به رزمی‌کاران سایر رشته‌های ورزشی به ‌خصوص سبک نین‌جوتسو سراسر جهان ارائه می‌داد. استاد بزرگ ، هاتسومی نویسنده ۱۲ کتاب و تهیه کننده بیش از 51 نوار ویدیوئی از هنرهای نین‌جوتسو می باشند. او تقریباً در هر مجله‌ای که وابسته به این موضوعات (نینجا و نینجوتسو) در ژاپن و سراسر دنیا بود حضور داشت. مقالات، مجلات و روزنامه‌های بی ‌شماری درباره نینجوتسو دیده می‌شود. او به طور مستقیم سری برنامه ۵۰ قسمتی تلویزیون که ”جی‌یا“ نامیده می‌شود نوشته و کارگردانی کرد و یکی از برنامه‌های تماشائی برای کودکان در ژاپن بود. یکی دیگر از توانائی‌های سوک ، او را به‌عنوان تاریخ‌شناس هنرهای رزمی در انواع نقش‌ ها و حرکت ‌ها می‌داند. وی به‌عنوان مشاور مطمئن سعی در به تصویر کشیدن واقعیت‌های نینجوتسو (نینجا) همت گمارده و همیشه می‌گوید، این موارد باید به‌طور صحیح برپایه تاریخ مستند باشد. وی یک نمایشگاه خصوصی البسه و ابزار نینجا ها را در دوجوی خویش جهت آموزش مربیان و هنرجویان فراهم کرده است که بی نظیر است. او معاون نویسندگان مؤسسه گیلد در ژاپن بوده است. به‌عنوان سخنگو و شخصیت ‌های مهم تلویزیونی در ژاپن شناخته شده است. وی نوازنده و خواننده هم است و یک زمانی گیتار می‌زد. برای چندین سال در کلوپ‌های شبانه ”درها“ به‌عنوان خواننده و نوازنده هنرمند کار می‌کرد. دیواره‌های خانه او کلکسیونی برجسته از عکس‌ها می‌باشد که از طرف رئیس‌جمهور و رهبران خیلی از کشورهای جهان امضاء شده است و همراه با جوایز می‌باشد. گواهینامه و درجات افتخارآمیز بسیاری را از طرف بعضی سازمان‌های نخبگان دریافت کرده است. در میان این افتخارات مدارکی مانند علوم انسانی و فلسفه از آمریکا، درجه افتخاری تگزاس، عنوان پادشاهی از آلمان ، استاد سال مجله کمربند سیاه ، شهروند افتخاری ایالت تگزاس و شهرهای لس‌آنجلس ، کالیفرنیا ، آتلانتا ، جورجیا ، دوبلین ، ایرلند می‌باشد ‌همچنین مدالی افتخاری و اثری از هنرمندان ایرانی (قالیچه دست‌بافت ایرانی) از طرف کشورمان ایران در سال ۱۳۷۷ شمسی توسط استاد اکبر فرجی بنیان گذار نین‌جوتسو در ایران به وی تقدیم شده است. در سال ۲۰۰۰ سوک بالاترین افتخار جایزه فرهنگی را دریافت کرد که امپراطور ژاپن برای هنرهای رزمی سراسر جهان قرار داده بود. لیست شرکت کنندگان برای کسب این افتخار طولانی بود و هر ماه بیشتر و بیشتر می‌شد. ولی زحمات و پشتکار سوک هاتسومی و برگزاری دوره‌های بین‌المللی تای‌کای ( Taikai ) در نقاط مختلف دنیا و تعلیم و تربیت هزاران نینجوتسو کار در جهان و معرفی نینجوتسوی اصیل ژاپنی از طریق شاگردانش امر مهمی در انتخاب وی و سابقه‌ های هنرهای رزمی او بود. هم اکنون ، همه ساله مراسم دایکومی سای در ژاپن و در روز تولد سوک هاتسومی برگزار می گردد. و صدها شاگرد ارشد وی از نقاط مختلف دنیا دور هم جمع می شوند و تمرینات دسته جمعی انجام می دهند و در پایان دوره، تولد سوک را جشن می گیرند. هم اکنون بیش از 300000 نفر کارآموز در سراسر دنیا مشغول فراگیری این هنر رزمی می باشند که درکشور عزیزمان ایران از سال 1368 تا کنون بیش از24 هزار نفر با این هنر آشنا و مشغول تمرین شده اند . جمعیت فعال نینجا ها در ایران هم اکنون 10000 هزار نفر از
سوک ماساکی هاتسومی استاد ماساکی هاتسومی متخصص استخوان و سی و چهارمین استاد بزرگ از خاندان توگاکور نینجا است. او رهبری 9 بوجین کان دوجو را در ژاپن به عهده دارد. از آن جمله « مدرسه 9 خدای شیطان، خدای جنگجو، تالار روح مرد جنگی » را می توان نام برد. لقب او( سوک و جنگجوی بزرگ) است که توسط تاکاماتسو به او داده شده. دکتر هاتسومی می گوید: « در مقایسه ی جودو و کاراته، نین جوتسو عقاید تعصب انگیزی ندارد. نین جوتسو هنری کامل و آزاد است که مسئولیت پذیری را می طلبد. یک هنرجوی نین جوتسو برای پیروز شدن، نیازمند روحی قوی و قلبی آزاد است» . استاد تاکاماتسو شیشو نیز می گوید: « زندگی تغییر است» و ما در نین جوتسو، تحول را یک اصل می دانیم، تحولی که هنر را به کمال می رساند. سوک هاتسومی هر ساله برای پیشرفت و کاربرد بیشتر هنر نین جوتسو مراسم های متعددی را برنامه ریزی می کنند، از جمله مراسم های شیندوشی کای که اکثریت شرکت کنندگان آن خارجیان می باشند. این مطلب از کتاب خود استاد هاتسومی توسط کانچو فرجی ترجمه شده است که به صورت مختصر در این قسمت آمده است: به منظور استفاده کسانی که هنرجوی نین جوتسو هستند و بر اساس تجربیات شخصی خودم به عنوان سی و چهارمین استاد هنر رزمی توگاکور ریو نینجا به رشته ی تحریر در آورده ام، من این عنوان سوک یا رئیس خانواده را از توشی سوگو تاکاماتسو سی و سومین استاد این رشته به ارث برده ام . معلم من، نوه ی شین ریوکن ماسامی تسوتودو سی و دومین سوک ( توگاکور ریو) بود. ما پشتوانه ای از 8 قرن تاریخ و سنت را دارا می باشیم که به مؤسس این سیستم دای سوکی نی شینا اهالی دهکده ( توگاکور) باز می گردد. پس از شکست از سپاهیان هایک دای سوک از زادگاهش در ناگانو متواری شد و در منطقه دور افتاده ی ایگا سکونت گزید. در آنجا او نام دای سوک توگاکور را برگزید و بعدها اعتبار تأسیس سیستم ( توگاکور ریو ) نین جوتسو، به او اختصاص یافت. بیوگرافی سوک ماساکی هاتسومی( Masaaki Hatsumi) و طریقت نینجوتسو هم اکنون هاتسومی، سوک رسمی و پدر بزرگ نینجاهای جهان است. آنچه که ما به‌ عنوان نینجوتسو می‌شناسیم پشتکار سوکه و زحمات شاگردان هاتسومی به‌ عنوان کارآموزان ابدی وفادار و عده‌ای نویسنده مشتاق است. شاگردان ژاپنی و خارجی سوکه سینه به سینه برای ترویج این هنر رزمی در جهان تلاش کردند. بدون اینکه چشم داشتی داشته باشند و تنها رسالت خودشان را بکار بسته اند. در کشور ما زحمات و پشتکار پدر نینجای ایرانی ، استاد فرجی و شاگردان فداکار و دلسوز در قالب سنسی‌ها و نمایندگان ، باعث شناخت بهتر این هنر و ورزش رزمی شده است. شکل اجرا شده نینجوتسوی امروزی خلاقیت هاتسومی جهت یک سو کردن ۹ مدرسه سنتی پیشین بوده است و سوک‌ هاتسومی در درجه اول دوجو ( Dojo ) خودش را طی سالیان دراز و با استفاده از تجربیات گذشته ، قوانین و شیوه‌های کاربردی نینجا ایجاد کرده است که به آن بوجینکان( Bujinkan ) می گویند و به معنای *خدای جنگجو* می باشد. این ابتکار دست هاتسومی و شاگردان وی را باز کرده تا بتوانند به راحتی و با فلسفه بسیار قوی هنر واقعی نینجا های باستانی را مدرن تر نشان دهند . هنر نینجا تنها به کشور ژاپن تعلق ندارد، سال هاست که این ورزش با رمز و راز خود در سنیه ی شاگردان هاتسومی که مشتاقانه به دنبال کشف این راز ها هستند حبس شده است و این هنر را تنها به وارثان واقعی یاد خواهند داد. استاد بزرگ ، سوک ماساکی هاتسومی یکی از مشهورترین افراد در جهان است که (نینجوتسو) کار می‌کند. در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰، غوغای (نینجا) بودن ایالات متحده را همچون گردباد در هم آمیخت. همان‌طور که هر کسی شاید تمایل به انداختن بمب‌ های دودزا داشته و در پی آن ناپدید شده ، یا نفوذ به دژ مستحکم دشمن و یا پوشیدن لباس سیاه‌ رنگ و حرکت مخفیانه و خزندی در تاریکی را نشان دهد، تب یادگیری نینجا در بین مردم نیز تقریباً این چنین بود. نمایش فیلم ‌های غیر مستند از عملیات ‌های نینجا ها تحریکی برای این موضوعات شده بود. تقریباً یک شبه گروه‌ های متعددی از اساتید رشته‌ های مختلف از خانه ‌های خود، بیرون می‌‌رفتند تا شاید بتوانند در پرتو نورافکن به وجود آمده خودی نشان بدهند. در حالی‌که اکثر این مربیان بی ‌هنر در بازار داغ سعی در پائین کشیدن ستاره‌ های این رشته و جانشینی آنها منازعه داشتند، فقط عده کمی از افراد به تمرینات واقعی در رشته خود پرداخته و برای تکمیل مهارت‌های هنرآموزان خود کار می‌کردند. اینها افرادی بودند که طوفان را پشت سر گذاشته و تا دهه ۹۰ توانستند بقای خود را حفظ کنند. یکی از آنها استاد ماساکی هاتسومی بوده و جامعه ی هنرهای رزمی جهان ، هنوز هم برای او اعتبار بالائی قائل است. سوک هاتسومی مدیر بین‌المللی بوجینکان دوجو مرکزی ژاپن می‌باشد و در شهر نودا در دوم دسامبر هزار و نهصد و سی و یک به دنیا آمد. یوشی‌کامی ، تت‌زوسان ، هیساسون و استاد
دختران و پسران علاقمند می باشند که توسط شاگردان استاد فرجی تحت تعلیم و تربیت هستند . هاتسومی پسر ۷ ساله ای بود که پدرش اولین شمشیر چوبی ‌اش را به او داد و آن‌ زمان هنرهای رزمی ‌اش را شروع کرد و به تمرین با تیغه‌ هایی که از چوب ساخته شده بود می پرداخت و پدرش به او خیلی افتخار می‌کرد. در اواخر دهه ۱۹۳۰ بود که یک روز زندگی معنوی هنرهای رزمی شروع شد. همان پسر جوان بزرگ شد و آموزشهایش را در تمرین‌ هنرهای رزمی ژاپن تکمیل کرد. او عشق و شور فراوانی داشت و هرچیزی را مطالعه می‌کرد او می‌توانست جودو ، کندو ، کاراته ، آی‌کی‌دو ، اکیتووان کاراته و جوکن دو را انجام دهد. در این زمان ۲۰ ساله بود که چهارمین درجه کمربند سیاه را در جودو گرفت و در سال۱۹۵۱ این درجه بسیار بالا برای شاگرد جوان ورزش‌های رزمی ژاپن بود. او از خود گذشته ، شجاع و بیشتر از آن سنی بود که نشان می‌داد. بعد از جنگ مدتی از هنرهای رزمی فاصله گرفت. در طی اواخر سال‌های نوجوانی ‌اش به بوکس غربی و فوتبال آمریکائی روی‌ آورد. مدتی بعد او دنیای شخصی اش را که عاشق آن بود فراموش کرد و دوباره به هنرهای رزمی برگشت. وی دنبال چیزی می‌گشت، کاملاً مطمئن نبود که چه می‌خواهد اما به نظر می‌رسید سر رشته زندگی‌اش را گم کرده است. به‌ تدریج خودش را در ردپای قدم‌های مرد بزرگی پیدا کرد که زندگی ‌اش را تغییر داد و هنرهای رزمی جدیدی را یادگرفت. توشیتسوکو تاکاماتسو آخرین نینجا زنده واقعی بود. استاد تاکاماتسو زیر پر و بال هاتسومی را گرفت در طی ۱۵ سال راز ۹ مدرسه سنتی نینجوتسو را به او آموخت و بعد فوت کرد. تاکاماتسو در ۲ آورجل ۱۹۷۲ در سن ۸۵ سالگی فوت کرد. اگرچه در سن ۸۵ سالگی او آموزش را کنار گذاشت، ولی آموزش خصوصی را به هاتسومی ادامه داد. و جسم ایشان در قبرستان کومورا ، نزدیک نیرا سوزانده شد. هاتسومی به مانند یک پسر واقعی به استاد خویش خدمتگذاری می‌کرد و راه و رسم و آئین سلحشوری (هاگاکوره) را با دقت اجرا می‌کرد. حتی پس از فوت استاد تاکاماتسو ، دکترهاتسومی به مانند حیات وی با احترام از سنسی تاکاماتسو یاد می کنند. امروزه شاگردان سوک در سراسر دنیا این روند و شیوه‌های آموزشی هاتسومی را در قالب بوجینکان شناخته و سعی در ترویج درست و اساسی این مکتب دارند. استاد هاتسومی شاگردان بسیاری درخارج از ژاپن تربیت کرده است که مشغول به تدریس بودو تای جوتسو (نینجوتسو) این هنر باستانی می باشند.
پیش از آنکه ژاپنی‌ها برای مقابله با مغول ها به فکر ساخت کاتانا بیافتند، تقریبا تمام اروپا درگیر جنگ بود. در سال های 1000 تا 1500 میلادی شمشیرهایی در اروپا ساخته می شد که مناسب جنگ های پر تعداد آنان باشد. سلاح‌هایی با تیغه‌یِ بلندِ دو لبه به سرعت جایِ خود را در جنگ‌های صلیبی گشودند. زمانی که این شمشیرِ بلند در هوا می چرخید کمتر کسی توان نزدیک شدن به آن را داشت. اگر چه جنس تیغه‌یِ آن در طول زمان تغییراتی یافته، ولی فولاد اغلب مواقع اولین انتخاب برای ساختِ این تیغه‌یِ مهیب بوده است. در کارگاه ما این شمشیر بارها ساخته شد و مورد آزمایش قرار گرفت تا برندگی و استحکام کنونی به دست آید. در ساخت آن مانند همیشه تمام تلاش بر این بوده که ظاهر کلاسیک آن به درستی بازآفرینی شود. در باز طراحی این شمشیر شیار رویِ تیغه به میزانی در نظر گرفته شده است که بالانسِ مناسبِ آن موجب شود قسمت انتهاییِ تیغه مناسبِ پرتاب باشد. از آنجایی که وزن شمشیر یکی از مهمترین معیارهایی است که یک مبارز برای انتخاب سلاح خود در نظر می گیرد، ضخامتِ و شکل تیغه طوری طراحی شد که وزن محصول نهایی تنها 1200 گرم باشد که با نمونه هایِ خارجی رقابت می کند. غلافِ تیغه یِ این شمشیر نیز از چوب گردویِ صیقل خورده ساخته شده و گارد (محافظ دسته) و پومل (قسمت انتهاییِ دسته) نیز از آلومینیوم T351 تراش داده شده اند که مقاومت خوب و وزنی سبک دارد. شمشیر صلیبی کلاسیک Classic Crusader Sword ㊙️تولیدی بیگدلی㊙️ @honar_ninjutsu2
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پارکورکار در مقابل نینجاو سامورایی 😃 شما مهارت نینجا پارکور کار وسامورایی را مقایسه کنید
زیارت مجازی مزار مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ⬅️وارد درب شمالی شده و به مسیر ادامه دهید 🌹 گلزار شهدای کرمان👇 🌐 tour.soleimani.ir ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @honar_ninjutsu2
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیدوشیکای گفت و گو با نینجا کاران به کانال نینجوتسو بپیوندید @honar_ninjutsu2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی از طوفانهای هولناک زندگی در ذهن شماست . برای پشت سر گذاشتن آنها همراه با صبر باید قدر داشته هایتان را بدانید . استاد اکبرفرجی