بهگزارش روابط عمومی جامعهایمانیمشعر،
جلسات داوری فراخوانهای هنری رسانهای هیأت از میان بالغ بر ۵ هزار اثر از بیش از ۴۰۰ هنرمند برگزار شد.
در جلسات داوری تعداد ۲۳۷ اثر از ۱۱۵ هنرمند با نظر هیأت داوران به عنوان آثار منتخب اعلام شد که اسامی هنرمندان برگزیده به شرح ذیل میباشد.
امیر قیومی، علی مظفری، علی ابک، هادی دهقان پور، محمود بازدار، پرویز گلی زاده، حمید عابدی، محمد آهنگر، محمدهادی خسروی، علی اصغر يوسفی، امیر قادری، یاسر محمدخانی، انیس قلاوند، حمید واحدی، علی احمدی نژاد، عبدالرحمن مجرد، محمود خدابخشی، مریم آلمومن دهکردی، علی حسن زاده،آنیتا حسنعلی زاده، مجید خالقی مقدم، محمد عمارلو، رسول مختاری، محمدرضا بهمرام، عاطفهسادات صفوی، محمدایلیا یعقوبی، میترا زرگرانی، اکبر قاسم ور، سیدمتین هاشمی، محمد قائدی، شریفه علی آبادی، علی کریمی، علی هاشمی کوشان، کمیل حسنزاده، فاطمه تاجیک، امیر کرمکار، سید محمدمهدی قدس علوی، الهه جوان، حسین شاهبداغی، عمران کامیاب، مهدی مصطفوی، زهرا سلمان صابری، امید کردی، ایمان ماندهگاری، سیدجواد مظفری، امین موسوی، علی ذوالفقارزاده، حامد تیموری، سیدمحمدحسن موسوی، سید محمد مهدی حسینی، علیرضا حاج حیدری، حسین یساری، جواد عبدلی، مهدی قنواتی، علی علویراد، حمید ژولانژاد، محمدجواد اسعدی سامانی، مریم محمدی، سید مهدی میراحمدی، محسن هیزجی، اکبر مولایاری، سید حسین باقر نقوی، محمد باقری، محمد متقیمنش، محمد حاجی علیرضایی، حسین قربانی، علی پیشدار، حسین براتی، بهمن جلالی نوکنده، محمد امین همزبان، یاسر باغداری، رامین صالحی، علی صادقیان، امیر قنبری، امیرحسین ربانی، سارا اوبری، امیرمحمد کریمیان، محسن کاظمی، مهدی جم جاه، رضا جعفری، ایمان کاتبی، امیرحسین ربیعی، محمدمهدی قربانی، آرمین رهنما، محمدمهدی اولاديان، رضا عنایتی ضمیر، مهیار ساکی، پوریا داوطلب، سید ابوالفضل حسینی، سید صدرالدین علوی، محمد افراز، محمدصادق پیمانی، علیرضا محرمی، ابوالفضل محیط، سید محسن محمودی، سعید سلیمی، علیرضا شیالی، علی بخشنده، حامد ریا، محمدحسن افشاری، مهدی احمدی، محسن راستیپور، عمار ابوالفتحی، حسين عكاف، مهدی شاهوردی، امیرمهدی احمدی، محمد جواد صادقی نژاد، مهرداد قلی، کوثر الاسوند، الناز فتحاللهپور، مصطفی احمدی میاندشتی، الهام معینی کیا، محمدمصطفی احمدی خامسی، محمدرضا دده بیگی، فاطمه سادات جوادی
لازم به ذکر است اختتامیه این فراخوانها و اعلام اسامی برگزیدگان در هر فراخوان هم زمان با رویداد ملی سفینة النجاة ۲ در حرم مطهر امام رضا علیه السلام در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
@honareheyat
هدایت شده از هنر هیأت
🚩 امام آزادگان
🔸اثر هنرمند:
محمد مظفری
◽️تولیدشده در رویداد امام امت، امت امام
تهران، بهشت زهرا | اردیبهشت ۱۴۰۲
🔹استفاده از اثر بدون دخل و تصرف، برای عموم مجاز میباشد.
🔻 مشاهده سایر آثار و
بارگیری فایل باکیفیت در کانال:
#هنر_هیأت
@honareheyat
2E8A187F-20D9-4D40-86C5-735C5EA97240.png
22.19M
🚩 امام ازادگان
🔸اثر هنرمند:
محمد مظفری
◽️تولیدشده در رویداد امام امت، امت امام
تهران، بهشت زهرا | اردیبهشت ۱۴۰۲
🔹استفاده از اثر بدون دخل و تصرف، برای عموم مجاز میباشد.
🔻 مشاهده سایر آثار و
بارگیری فایل باکیفیت در کانال:
#هنر_هیأت
@honareheyat
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای شیخطادی، سلام و سعادت
بر اساس اخبار رسانهها در جشنواره امسال دو قطعه لباس (یک روسری و یک کراوات) به صحنه آورده و کراوات را با توضیحاتی به جناب وزیر ارشاد اهدا کردهاید. پیشینه فرهنگی شما در عرصه سینما و نیز سابقه علمی و تجربی شما در عرصه طراحی لباس، برای این کاربر کوچک محصولات هنریتان، پرسشی را پدید آورده که خوب است از آن مطلع شوید.
شما ارباب هنر، دقیقتر و عمیقتر از صاحب این قلم میدانید که لباس یکی از «ابزارهای ارتباطات غیرکلامی» (Non-verbal Comunication) شمرده میشود. وقتی نشانهشناس و فیلسوفی چون اومبرتو اکو (Umberto Eco) از تعبیر «گفتگو از طریق لباس» بهره میبرد، وقتی آلیسون لوری تعبیر «زبان لباسها» (The language of clothe) را به عنوان نام کتابش برمیگزیند، ناگزیر باید باور کنیم که اولاً هر «قطعه لباس» یک واژه معنادار است، ثانیاً «هارمونی پوشش لباسهای یک فرد» نیز اندیشه، عادات و فرهنگ شخصی او را نمایان میکند و ثالثاً «نمای کلی پوشش یک جامعه یا یک قوم» نیز هویت تمدنی آن جامعه و آن قوم را بیان و ایجاد و تقویت میکند. چنین است که ریتم موزون و قافیهمندِ لباسهای یک تمدن و یک فرهنگ، میتواند «شعر لباسها» شمرده شود و مفاهیمی را منتقل کند که حتی اشعار سعدی و حافظ و نظامی و مولوی هم نمیتوانند آن را منتقل کنند.
چنین نگرهای به لباس، در سطح فیلسوفان و جامعهشناسان باقی نمانده بلکه نظر «طراحان لباس» را نیز به خود مشغول کرده است. چنانکه همقطاران شرقی و غربی شما نیز لباس را از «سطح کاربردی» فراتر برده و توانستهاند آن را در «ساحت مفهوم و دلالت» ادراک کنند. طراحانی چون کوساما، میاکه، بورلی سِمز و ... لباس را یک «عنصر هنری و معنادار و دلالتکننده» تلقی کردهاند که خود مستقلاً میتواند با تماشاگر سخن بگوید.
با این مقدمه میخواهم یادی کنم از شخصیت تاریخساز دیگری که او نیز مانند شما در یک روز به یاد ماندنی، لباسی را به روی سِن برد و نیمساعت حاضران به احترامش کف زدند. آن شخص خانم گاندی است که لباس زن هندی را در سازمان ملل به روی سِن برد. آن روزها شاید گاندی هیچ یک از گزارههای تئوریکی را که امروزه من و شما درباره «لباسِ مفهومی» خواندهایم، نخوانده بود و اصلا با «نظریهی لباسِ مفهومی» آشنایی نداشت ولی با همان شعور و آگاهی بسیط اما عمیق خود، این را میدانست که لباس، معنا دارد. برای همین در همه محافل بینالمللی و ملاقاتهای رسمی، همان ساریهای چهارهزارسالهی هندی را میپوشید تا به سران جهان بفهماند شما دو قرن آمدید سرزمین مرا استعمار کردید و همه تلاشتان را به کار گرفتید که ما را مثل خودتان کنید؛ من به عنوان مظهر زن امروز هند، با «لباس خودم» آمدهام تا به شما بگویم که همه تلاشهایتان بیهوده بوده و من خودم هستم (جملهی اخیر از دکتر علی شریعتی).
او ریشه و پیشینهی لباس هندی را میشناخت، آن را «لباس خود» میدانست و معنا و مفهوم این لباس را نیز میفهمید و میخواست به غربیها هم بفهماند. او زبان گویای این لباس را در مقابل لباسهای غیربومی (که در سه قرن اخیر با پتکهای مخملی بر مردم مشرقزمین تحمیل شده) نیز میدانست. هنر و ادبیات پسااستعماری (Postcolonial literature) را نیز میدانست. با خودم میگویم اصلا او شاید حتی این را هم میدانست که پُتک مخملی غربیها در ایرانِ ما نیز کدام «روسریها» را از بین برده است؛ «گُلوَنیِ زنان لرستان» را، «یالُقِ زنان ترکمن را»، «چارقَد زنان بویراحمدی و قشقایی» را، «کلاو و سروین زنان کردستان» را و «دستمال کلاغی زنان شاهسون» را، «گشانچادر و مهنا و سریگ زنان بلوچی» را، «چادر و روبندهی زن ایرانی» را و ....!
آقای شیخ طادی عزیز، این مقدمات این سوال را برایم پدید آورده که آقای شیخطادی هرچند ممکن است بر اساس دیدگاههای اجتماعی خود، برخی از روشهای اجتماعی به کارگرفته شده برای کنترلهای فرهنگی را نپسندد اما به عنوان یک «استاد طراحی لباس» که باید با نظریهی «لباسِ مفهومی» آشنا باشد، هر یک از «کراوات» و «روسری» را دارای چه مفهومی میداند؟
بیگمان کسی مثل پرویز شیخطادی که بیبی مریم بختیاری را به عنوان «بانوی سردار» به دختران امروز ایران معرفی کرده، کسی که در حد خودش کوشیده تا پیش روی دختر امروز «دفتری از آسمان» بگشاید و به او بفهماند که دامن مادران شهیدان، گهوارهی پرورش آسمانیترین مردان این مرز و بوم شده، هرچند به اندازه یک «دایناسورِ» گیرافتاده در داخل بانک، آشفته و عصبانی باشد اما در همین آشفتگی هم نباید معنای تمدنی و سابقه مفهومی «کراوات» را فراموش کند.
مبادا روزی هنرمند را خواب ببرد که شاید جامعه را آب ببرد!
ایدون باد.
با احترام و فروتنی؛ محمد عشایری منفرد
حوزه علمیه قم
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
💢 یاوران غزه
❇️ پویش ملی جمعآوری کمک
برای مردم غزه در ماهمبارکرمضان
کمکها به صورت مستقیم صرف
تأمین غذا و ارزاق میگردد.
🔸بنیاد خیریه امالیتامی خدیجهکبری(س)
6104338926896834🔸بنیاد مردمی تحولاجتماعی
5041727010553517🔸بنیاد خیریه جامعهایمانیمشعر
5041721113532122💠 جامعهایمانیمشعر ✅ @www1542org
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
بسم الله الرحمن الرحیم
در رمضان امسال، نجیب باروَر، ستارهی شعر هندوکُش، چگونه غربیها را عصبانی کرد؟
نجیب باروَر شاعر جوان افغان، امسال در افطاری شاعران، قبل از قرائت شعر خودش، در هنگام عرض سلام به محضر آیتالله خامنهای، ایشان را نه فقط رهبر ایران بلکه "رهبر فارسیزبانان جهان" خواند! همین یک کلمهی نجیب باروَر، کافی بود تا خبرگزاریهای ایرانستیز و نانجیب، این خبر را طوری بازتاب بدهند که با تحریک قومیتیِ همسایگان ایران، آنان را دلآشوبِ ایرانهراسی کنند.
❓ آیا واقعا این یک کلمه، این قدر وحشتآور بود؟
آری، وحشتآور بود! برای اندیشکدههای انگلستانی و فرانسوی، که پس از 1990 میلادی توانستند با دادن راهنماییها و مشاورههای توطئهآمیز به ترقیخواهان ترک، خط و زبان فارسی را که قرنها زبان رسمی عثمانی بود، در قلمرو عثمانی از بین ببرند، این سخن واقعاً وحشتآور بود!
برای غربیهایی که از پنج قرن پیش تا به امروز، ابتدا از طریق استعمار کلاسیک (و به صورت کاملا آشکار)، بعدها از طریق استعمار نو (و به صورت خزنده) و همین امروز نیز از طریق استعمار فرانو (و به صورت مخفیانه) در تلاش هستند که زبان فارسی را در شبه قاره هند از بین ببرند، شنیدن این جمله، آن هم از زبان یکی از ستارگان شعر امروز افغان، جداً وحشتزا بود!
🔸راستش، زبان فارسی، تنها زبانی بود که پس از استیلای اعراب مسلمان بر آسیا و آفریقا و بخشهایی از اروپا، در زبان عربی مضمحل نشد و توانست پایدار بماند. بعد از فروپاشی خلافت اسلامی نیز باز همین زبان بود که از قلمرو عثمانی تا دورترین نقاط شبه قاره هند به عنوان زبان رسمی حضور داشت. کار زبان فارسی در سرزمین هند به جایی رسید که حتی رامایانا (متن حماسی هندوها) و دیگر کتابهای مقدس هندوها، از زبان مقدسشان (سانسکریت) به زبان فارسی ترجمه شد! در سرزمین عثمانی زبان فارسی بدان پایه رسیده بود که شاهان و شاهزادگان عثمانی به فارسی شعر میسرودند و شاهنامهخوانی در دربارِ عثمانی رواج داشت! حتی در عصر جنگهای عثمانی با صفویه، شاعرانی که از شاهان صفوی رنجیده میشدند به سرزمین عثمانی میگریختند و میهمان سلطان عثمانی میشدند!
🔻غربیها از وقتی به مشرق زمین رسیدند، فهمیده بودند که مهمترین مانع استیلای آنها بر شرق، انسجام ملتهای شرقی است. این را هم فهمیده بودند که زبان مشترک، مهمترین عنصر همدلکننده و انسجام دهندهی این ملتها است. برای همین همه سعی خود را برای از بین بردن این عنصر انسجامدهنده به کار گرفتند و زبان فارسی را در آسیای صغیر و بخشهایی از هند، از رونق انداختند!
برای همین است که امروز وقتی صدای نجیب باروَر در بخارا و بلخ میپیچد و "انسجام فارسیزبانان با گفتمان آیتالله خامنهای" را از خلوت به جلوَت میکشاند، به وحشت میافتند!
نجیب باروَر به آنها فهماند که در عصر بیداریِ فارسیزبانان، با گفتمان این رهبر فرهیخته، نقش تمدنی زبان شناخته شده، رابطه ادبیات و انقلاب درک شده، نسبت بین دین و زبان فهمیده شده، زبان فارسی به آواز علن، زبان دوم جهان اسلام معرفی شده و نهایتا افق آینده زبان فارسی نیز به عنوان یکی از مهمترین زبانهای علمی جهان طراحی شده است!
حالا جالب این است که رهبر این گفتمان، زبان مادریاش اصلا فارسی نیست بلکه ترکی است! یعنی گفتمان این رهبر، از ذاتیات یک «فضیلت ضداستعماری» است نه از عوارض یک «رذیلت قومگرایانه»!
✅ آری چون با خویشتن خلوت کنند، به سبب خشمی که از شما بر دل دارند، انگشتان خودشان را به دندان میگزند! بگو از این خشم بمیرید (و إِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ ۚ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُم)!
✍️محمد عشایری منفرد
حوزه علمیه قم
10 فرودین 1403
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
هدایت شده از احرار | هیأت و جهانیاندیشی
🔰 #گزارش_تصویری
اولین توزیع وعده افطار پویش #یاوران_غزه
🗓 یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ رمضان)
📌 جنوب غزه
به لطف خداوند و کمکهای شما، اولین مرحله از تهیه و توزیع غذا، میان روزهداران غزه انجام شد.
✅ شماره کارت جهت کمک:
5041721113532122🔸بنیاد خیریه جامعهایمانیمشعر (برای کپی روی شماره کارت ضربه بزنید) ⚠️ به جز برنامه "آپ" که برای حسابهای حقوقی محدودیت در تعداد واریزهای روزانه دارد، از هر برنامه دیگر بانکی و... واریز کنید مشکلی نخواهید داشت. 💠 احرار | هیأت و جهانیاندیشی ✅ @ahrar1542