هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ بنام فلسطین و به کام ؟
🔹این که مجموعه ای متعلق به نهادی انقلابی به بهانه تحولات این روزهای غزه ، پای چهره های بدنام کابینه روحانی و مهره های سوخته جناح اصلاحات را به شبکه افق سیما باز و برنامه "به افق فلسطین" را به زنده کردن نام و یاد خاتمی ، روحانی ، ظریف ، عراقچی و طلبکاری مجرمان فتنه ۸۸ از نظام اختصاص داده را چگونه باید تحلیل و هضم کرد؟
▪️نکته این جاست که جماعتی بدون سواد و بینش سیاسی و احتمالا به خیال گرم کردن تنور انتخابات به چهره های تاریخ مصرف گذشته و مستعمل جناح" نه غزه نه لبنان" متوسل شده اند! ( همان جناحی که حاج قاسم و یارانش را "مدافعان اسد" خطاب می کرد!)
و زشت تر این که خطای فاحش خود را بنام فلسطین و تحولات آن فاکتور می کنند!
🔹البته همگان می دانند که بانیان این حرکت همانهایی هستند که:
▪️در سالهای اخیر میلیاردها تومان از بیت المال (متعلق به امثال شهید عجمیان) را به جیب حمید فرخ نژاد و کفتارهای هم آخورش ریخته اند.
▪️در اوج آشوبهای سال گذشته با قرار دادن تصویر برخی سینماگران مفسد و آشوبگر در دیواره نگاره زنان مشهور ایران ، افتضاحی تاریخی خلق کردند !
▪️ بارها و بارها مداحان ضد انقلاب ، بدسابقه و حامی فتنه "زن زندگی آزادی" را تحویل گرفته و مطرح کرده اند !
▪️ با دعوت از فاسقی مانند "تتلو" روی عرشه ناو نیروی دریایی موسیقی رپ اجرا کرده و نماهنگ ساختند( و منتقدین این حرکت را هم نادان و متحجر خواندند!)
▪️با ولخرجی و روشنفکر بازی هنری( آن هم با پول بیت المال) به دنبال جذب چهره های سینمایی و هنری ضدانقلاب و بدسابقه برآمده و به صورت حداکثری امکانات و بودجه و تریبونهای عمومی را در اختیار عناصر صورتی قرار دادند تا برای مردم و مخاطبین خوراک فرهنگی تولید کنند!
🔹 مشکل این جاست که مدیران این مجموعه خود را عقل کل و ذوالفنون می دانند و برای فعالیت فرهنگی و هنری بنام انقلاب و نظام (و البته با پول بیت المال) نیازی به مشورت با اهل دانش و عقلانیت و پیروی از اتاق فکر جدی احساس نمی کنند و البته به جایی هم پاسخگو نیستند و بدیهی است که زیان این روند از فواید آن بسیار بیشتر بوده و خواهد بود!
🔹باید دید "سر" مدافعان و حامیان این مجموعه کی و کجا به "سنگ" خواهد خورد؟؟
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻از دینفهمی تا تجدّدمآبی
🖊مهدی جمشیدی
یکی از اساتید حوزۀ علمیّۀ قم در مصاحبهای، نکتههایی را مطرح کرده که نمیتوان نسبت به آنها بیتفاوت بود؛ چراکه همین گفتهها بهتدریج در ذهنها رسوب میکنند و بعدها به بدیهیّات و مشهورات تبدیل میشوند. اینک باید نقادی و ابطال کرد تا چنین فردایی رقم نخورد.
۱. ایشان گفته است: «در توسعۀ ساحت علوم هم موفقیتهای خوبی داریم؛ مثلاً ... نظرات جدیدی هم در اعتبار رأی مردم سراغ داریم. در گذشته عمدتاً جایگاه مردم در حد بیعت بود ولی الان گاهی مطرح میشود که مشروعیت حکومت، با رأی مردم است.»
اوّلاً، «گذشته»ای که در آن جایگاه مردم در حد «بیعت» بود، همان سنّت سیاسیِ رسول اکرم و حضرت امیر است که در این بیان، فروکاهیده شده است. منطق حکومت این بزرگواران، صور رقیقه و نازلۀ حکومت نبوده که بتوان گمان کرد امروز، منطق عالیتری در جریان است.
ثانیاً، ازآنجاکه در فلسفۀ سیاست، «مشروعیّت» به معنی «حقّ حاکمیّت» است، نمیتوان ادعا کرد که مردم در مشروعیّت نظام اسلامی، نقش دارند؛ چراکه حقّ حاکمیّت، فقط از آنِ خدای متعال است و کسانیکه از جانب او اذن دارند. این حقّ، به خودِ مردم واگذار نشده و از این جهت در حکومت اسلامی، «ولایت» معنا دارد و نه «وکالت». حقّ حاکمیّت انسان بر سرنوشت خویش نیز از امر تکوینی حکایت میکند، وگرنه در عالم تشریع، هر انتخاب انسان که با ارادۀ تشریعیِ الهی مخالفت داشته باشد، عقوبت در پی دارد.
۲. در جایی دیگر ایشان تصریح کرده است: «مشروعهخواهان گفتند رطب و یابس در قرآن آمده است و مجلس و قانون اساسی و … نمیخواهیم ولی مشروطهطلبان، خیر.»
اوّلاً، اگر مشروعهخواهان گفتهاند که به سبب جامعیّت قرآن کریم، مجلس و قانون اساسی نمیخواهیم، پس چرا نظریۀ «مشروطۀ مشروعه» را مطرح کردند؟! اگر مشروطشدن شاه از طریق مجلس و قانون اساسی، مخالفت با قرآن کریم دارد، پس با هیچ قیدی نیز مشروعه نخواهد شد و بهناچار باید از اصل آن صرفنظر کرد. اینکه مشروعهخواهان، مشروطهخواه نیز بودند، گویای این حقیقت نیست که مسأله، اصلِ مجلس و قانون اساسی نیست، بلکه محل نزاع، دو روایت دینی و سکولار از آنهاست؟!
ثانیاً، شهیدشیخفضلالله نوری بهعنوان پرچمدار اصلیِ جریانِ مشروطۀ مشروعه، با صراحت دربارۀ مجلس اعلام کرد که مخالفتش با تقنین در «کبرویات» است که شرع دربارۀ آنها حکم دارد و نه «صغرویات» که امور جزئی و اجرایی هستند. او حتی قانون اساسی را نیز برمیتابید و بیش از این اعتراض نداشت که برخی از مفاد قانون اساسی، بر ضدّ احکام قطعیِ شرع هستند.
۳. ایشان در بخش دیگر اظهار داشته است: «فقه باید حریم خود را بشناسد یعنی نه حق خود را به دیگران بدهد و نه حقی از دیگران بگیرد؛ ما قبل از انقلاب به خاطر برخی تصورات مانند اینکه سیاست ما عین دیانت است و کشاندن فقه به مدیریت کشور، وارد ساحاتی شدهایم که مأموریت و رسالت فقه نیست. لذا تصورات سادهای از تفکیک قوا، حق مشارکت و پول و اسکناس و مرگ مغزی و بورس دارد و اینها را وارد فقه میکند؛ این را بگذارید کنار فقیهی که خودش عهدهدار این مسائل نمیشود و به کارشناسان ارجاع میدهد؛ باید جا بیندازیم که وقتی ما میخواهیم در مورد پول و بورس و… حرف بزنیم کارشناسان امینی را در درس خود حاضر کنیم و ابتدا او بحث کند و بعد فقیه بحث کند.»
ای کاش ایشان، خودشان به موضعشان وفاداری داشت. ایشان چندی پیش دربارۀ «موضوعات حجاب»، و نه «احکام حجاب»، اظهارنظر کرده و گفته بود مواجهه با مکشفهها موجب لجاجت اجتماعی خواهد شد. در مقابل، هرچه به «واقعیت اجتماعی» ارجاع داده شد و گفته شد که این موضوع، چنین وصفی ندارد، نپذیرفت، و اما امروز، آنقدر در تفکیک موضوع از حکم، مبالغه کرده است که رویکرد «سیاست ما، عین دیانت ما است» را ملامت میکند. اگر واقعیّت اجتماعی، بهمثابه موضوع است و نسبت به گذشته نیز، وضع متفاوت یافته است، نباید در برابر آنان که چنین موضوعی را از نزدیک میشناسند، دست به سوی انبان فقهِ گسسته از عینیّت دراز کرد و یکجا و در هم، دربارۀ «حکم» و «موضوع» داوری کرد؛ مگر نه این است که «تفهّم موضوع» بر «تعیین حکم»، تقدّم دارد، و اوّلی از دایرۀ فقه خارج است یا دستکم فقیه بهطور مستقل، چنین امکان و بضاعتی ندارد؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻زیادهخواهی یک زائدۀ رقیق:
توهمات بدنۀ اجتماعیِ تجددی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. برخی تصور میکنند که چنانچه روایت جنبشی از اغتشاشات سال گذشته ارائه کنند، به فتح بزرگی دست یافتهاند و توانستهاند آن را تثبیت و تکریم کنند، درحالیکه مسأله، «جنبش» یا «ناجنبش» بودن این واقعیت نیست، بلکه مسألۀ آن است که «هویت» اغتشاش، قابلدفاع نیست. این اغتشاش، چه جنبش اجتماعی باشد و چه نباشد، کمترین نسبتی با «حرکت تاریخی جامعۀ ایران» نداشت و به همین دلیل نیز از سوی مردم با استقبال روبرو نشد. تصمیم تاریخیِ جامعۀ ایران، آن نیست که در اغتشاش سال گذشته نمایان شد، بلکه باید این واقعیت را یک «زائده ناروا» و «تکۀ نچسب» تلقی کرد که ریشه در بیرون از نظام اجتماعی ما و قواعد آن داشت؛ به این معنی که جامعهزاد و مردمبنیان نبود و از عالَم و افق تاریخی دیگری بر ما تحمیل شد. آری، نباید انکار کرد که تجدد در جامعۀ ایران، بدنۀ اجتماعی دارد و توانسته سبک زندگیِ متجددانه در این لایه بسط بدهد، اما در عین حال، نباید غفلت کرد که این لایه، حداقلی و ناچیز است و نمیتواند جوشش درونی و حرکت خودبنیان جامعۀ ایران را نمایندگی کند. برخلاف این تحلیل، نیروهای تجددی در عرصۀ فکری و رسانهای، همواره کوشیدهاند این خُردهحرکتهای نمایشی و بیریشه را به عنوان انتخابهای تاریخی و کلانچالشهای اجتماعی، معرفی و القا کنند که جامعۀ ایران، دچار شکاف و تنش شده و بحرانهای هولناکی را تجربه خواهد کرد. نهفقط جامعۀ ایران، بلکه هیچ جامعۀ دیرینه و مستحکمی با چنین تلاشهای سطحی و زودگذری، دچار ازجاکندگی و زوال نخواهد شد؛ همچنانکه حاکمیت سیاسی نیز به دلیل همگونی با بافت فرهنگیِ جامعۀ ایران و برآمدن از اقتضاهای هویتی آن، مبتلا به شکاف با جامعه نشده است. گفتهها و برداشتهایی که این سو و آن سو عرضه میشوند و بر طبل فروپاشی و انحطاط میکوبند، واقعیتی جز روایتپردازیهای معوج ندارند و از باطن جامعۀ ایران حکایت نمیکنند؛ باطنی که در اغتشاش سال گذشته از لحاظ عدمی و منفی، خودش را نمایان کرد.
۲. مسأله این است که بدنۀ اجتماعیِ تجددی، احساس کرد که میتواند در برابر انقلاب و ارزشهای هویتبخش جامعۀ ایران، گردنکشی کند و خود را بر آنها تحمیل کند و بر اساس همین احساس خام و برآورد نسنجیده نیز از فضای مجازی پا بیرون نهاد و به خیابان آمد، اما ناکام و سرخورده بازگشت. این بدنه در حرکت اخیر خویش، به دلیل «خودافشاگریهای فرهنگی» - که البته چارهای نیز جز آن نداشت - ماهیت تجددی خویش را آشکارتر کرد و نشان داد میخواهد جامعۀ ایران را به سوی اباحهگری و ولنگاری سوق بدهد و تمام خطوط قرمز ارزشی را درنوردد. این در حالی است که مردم با وجود تنوّعها و تکثّرهایی که دارند، همچنان به معیارهای ارزشی، معتقد هستند و حاضر نیستند با جریانهای سخیف فرهنگی، همراهی کنند. این «ناهمراهی» و «گسستگی»، خودش را در متن اغتشاش نشان داد و در نهایت نیز بدنۀ اجتماعیِ تجددی، در خیابان تنها ماند و گریخت. توقع این نبود که پس از آن همه تبلیغ و روایت و تخریب و واسازی، حداکثر ده درصد زنان ایران به کشف حجاب رو آورند، بلکه تخمینهای دشمن حاکی از این بود که جامعۀ ایران، دوپاره خواهد شد و نیمی از زنان، حجاب را کنار خواهند نهاد. اکنون با وجود گذشت یک سال، همچنان عدد قبلی پا بر جاست و پیشروی نداشته است. این امر نشان میدهد که حجاب، انتخاب درونی و فرهنگیِ مردم ایران بوده است، نه برخاسته از اجبار و سرکوب و قانون. اگر در گذشته، چنین گفتهای فاقد پشتوانۀ عینی بود، امروز میتوان با قاطعیت سخن گفت و دربارۀ انتخابها و جهتگیریهای خودخواستۀ این جامعه سخن گفت.
۳. اصرار و تأکید همیشگی آیتالله خامنهای بر انسجام درونی جامعۀ ایران و همراهی آن با نظام جمهوری اسلامی، چهبسا ریشه در چنین فهمی از جامعۀ ایران و نیروهای مخالف داشته باشد. ایشان در طول دورۀ اغتشاش، هرگز به باجدهی و عقبنشینی رو نیاورند و حاضر نشدند نیروهای اغتشاش و هواداران سیاسی آنها را به رسمیت بشناسند و وارد روند دادوستد با آنها بشوند، بلکه برعکس، قاطعانه موضعگیری کردند و آنها را مردم نخواندند؛ چنانکه عملشان را نیز مصداق اعتراض اجتماعی قلمداد نکردند. جریان اغتشاش، گمان میکرد که با حملۀ مستقیم و تهی از اخلاق و ادب به رهبر انقلاب، حالت استیصال و سرگشتگی ایجاد خواهد کرد، اما چنین نشد و مواجهۀ قاطع، به فصل اغتشاش پایان داد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔴چرا سپاه در حجاب غایب است؟
#نهی_از_منکر
💠کانال یازهــــــــرا | رسانه حجـــــــــاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ چرا سرعت پیامرسانهای داخلی بعد از فیلتر تلهگرام پایین بود؟!
🎙 استاد روحالله #مومن_نسب پاسخ میدهد…
#⃣ #از_تبیین_تا_قیام
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔹برگ دیگری از سند مظلومیت نظام و انقلاب، حضور موجودی در رسانۀ ملی است که مصداق تمام و کمال #مفسد_فی_الارض است.
🔹او به جرم تبدیل فضای مجازی به قتلگاه نوجوانان و جوانان، مستحق هزاران مرتبه اعدام است.
🔹ایکاش عدلیه داشتیم.
حجتالاسلام محمد #کرباسی ✍
🆔 https://virasty.com/m_karbasi/1698527097675613024
📥 در ویراستی عضو شوید:
👉 https://virasty.com/r/284
#⃣ #صیانت_از_ایران
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
💢 #شبکه_ملی_اطلاعات
🔻مهمترین و اصلیترین مطالبه #امام_خامنه_ای در مبحث حکمرانی فضای مجازی
#⃣ #صیانت_از_ایران
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 سحر و نماز شب
🔹 استاد مسعود عالی
#درس_اخلاق
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
پروردگارا
افتخار سجده کردن
بر آستان قدسی ات را
هرگز از ما نگیر ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 مگر نظام عوض شده؟!!
🔷 سخنان تند حجت الاسلام سلیمانی (امام جمعه لاهیجان) خطاب به متصدیان #صداوسیما و #موسسه_قرب و #شبکه_افق
#حامیان_صهیونیست
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 پیام همایش انتخاباتی 4000 نفری: وحدت بر محور لیستهای انتخاباتی
🔹متن کامل خبر همایش را در خبرگزاری فارس خواندم:
http://fna.ir/3fv13t
🔸شاه بیت این خبر اینجا بود:
حداد عادل: در انتخابات شورای شهر مشهد ۶ فهرست انتخاباتی داده شد که با این اتفاق و تفرقه، شورا از دست نیروهای انقلاب خارج شد
🔹این یعنی بناست همانند دوره قبل مجلس شایسته سالاری فدای مصلحت سنجی شود و افرادی به نام انقلابی وارد مجلس شوند که در قضایای مهم مورد تأکید امام خامنه ای و مورد مطالبه حزب الله همچون فضای مجازی، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، شکستن آقایی دلار، برخورد با رانت بازیهای اقتصادی پتروشیمی ها و خودروبازها و فولاد، بنگاه داری بانکها، واردات خودرو خارجی برای شکستن انحصار مافیای خودرو و ...، سکوت و انفعال داشتند و بعضا عملکردشان به عکس موجب تقویتشان شد، وارد مجلس شوند؟
🔸وحدت زمانی ارزشمند است که بر پایه تحقق منویات ولی جامعه باشد و الا اگر محور وحدت غصب حق افراد شایسته و گزینش بر خلاف حق باشد، تاریخ اسلام شاهد است که چگونه چنین انتخاب هایی کمر اسلام را شکسته است...
🔹نامزد تراز گام دوم و اصلح آن است که نسبت خود با فرمایشات بر زمین مانده رهبری در زمینههای یادشده را صراحتا مشخص کند و پیمان حقیقی ببندد بر تلاش همه جانبه در راستای تحقق آنها و پیمانش را با همه هستیاش امضاء کند...
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
🌐 لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دفاع جانانه حجت الاسلام حاج احمدپناهيان از حماسه لشکرکشی امت ایران اسلامی به مرز خسروی جهت اعلام آمادگی برای نبرد با اسرائیل..
🔹حجت الاسلام حاج احمدپناهيان :
رهبر عزیز انقلاب فرمودن این جوان هایی که اعلام آمادگی میکنند ثابت کردن که هنوز فرهنگ دفاع مقدس و شهادت در کشور وجود دارد.
#طوفان_الاقصی
#الیس_الصبح_بقریب
#آماده_نبردیم
#طریق_القدس_یمر_من_کربلا
#طوفان_بلاحدود
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
💠 #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دکتر_حسن عباسی
🔻تحلیلی جالب: تا به حال یک اصلاح طلب شهید شده ؟!ننگ جاسوسی رو از چهره خودتون حذف کنید،شهادت پیشکش...
#اصلاحطلب #فساد
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
💠 برای آنچه که اعتقاد دارید ایستادگی کنید
حتی اگر هزینه اش تنها ایستادن باشد.
(حاج احمد متوسلیان)
#لایحه_پر_اشکال
#شورای_نگهبان
#محصنات
✾═┅┄┈
🔗 به کانال خبری ،تحلیلی، زنان عفیفه جهان ، مُحصَنات بپیوندید
🆔 @mohsanat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شرف و انسانیت واقعی
🔹دیلن تیری، بازیگر مشهور فرانسوی: «اسرائیل اکانت من را هک کرد ولی من ساکت نخواهم ماند.» تاکید می کند که حتی اگر منبع امرار معاش خود را از دست بدهد، از دفاع از فلسطین دست نخواهد کشید.
👈پ.ن: اکانتهای مثلا حزب اللهی را ببینید که مقهور چند کا فالور خود شده اند و به جای ترس از خدا از مدیران صهیونیست پلتفرمهای بیگانه می هراسند و فلسفه حضورشان که تبیین و جهاد رسانهای است را فراموش می کنند و تبعیت خود از طاغوت را توجیه می کنند و از بردن نام حاج قاسم و انتشار محتوای ضد اسرائیل و حمایت از غزه خودداری می کنند و نفهمیده اند که حضورشان در این نرم افزارها اگر مفید باشد قطعا با مسدودسازی مواجه خواهند شد و اینکه به آنها اجازه ادامه فعالیت داده می شود یعنی در راستای منافع آنها فعالیت می کنند.
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
🌐 لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
🔸️ عاقبت حتمی حامیان رژیم کودککش صهیونیست
@quds_sepah
1- درآمدی بر فقه جمعیّت.pdf
3.75M
📚 فایل pdf کتاب درآمدی بر فقه جمعیت
✅ نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن شفیعی شاهرودی
فردا نشست بررسی ابعاد فقهی جمعیت در موسسه امام خمینی ره برگزار میشود.
اطلاعیهی برنامه
🌐 کارکروه مطالعات جمعیتی موسسه امام خمینی ره
🔰@Demographics_iki_ac_ir
🔰اینجا 👇نقطه اتصال فعالیتهای مردمی و اطلاعرسانی بهروزترین اخبار و محتواهای جمعیت و فرزندآوری است
https://eitaa.com/joinchat/1692008458Ce01f99cefb
🔴 آقای اژه ای، از این گفتاردرمانی ها در زمینه حجاب خسته شده ایم!
🔰حجت الإسلام و المسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه:
" دادستانها و مقامات ذیصلاح قضایی مقولهی اجرای قانون در بحث مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی را از فراجا مطالبه کنند و فراجا و وزارت کشور نیز در این عرصه به میدان بیایند؛ نباید منتظر تصویب لایحه مرتبط با عفاف و #حجاب ماند بلکه همانطور که بارها تاکید کردهایم باید در این زمینه از ظرفیتهای قانونی موجود بهره گرفت؛ بویژه در قبال افرادی که در زمین دشمن بازی میکنند و ناهنجاریها را ترویج میدهند؛ قطعاً باید مطابق قانون در مقابل این افراد ایستاد و با آنان برخورد کرد. " / میزان
✍پ.ن:
🔻این چندمین بار است که از زبان مسئولین - از جمله مسئولین قوه قضائیه - این نوع سخنان را می شنویم.
🔻واقعیت این است که مردم از این #گفتاردرمانی ها خسته شده اند. حتی کار به جایی رسیده است که برخی بی بند و بارها هم به دلیل مماشات و تسامح قوه قهریه نظام، برای این نوع سخنان، دیگر تره هم خرد نمی کنند!
⏪ در هر صورت، برای مردم، میزان و معیار قضاوت در مورد انجام وظیفه یا ترک فعل مسئولین در زمینه حجاب و عفاف، عمل مسئولین است نه سخنان آنها.
🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
هدایت شده از مطالعات فرهنگ و فضای مجازی
🔴از استمرار در زمینه " پاسداشت زبان فارسی " تا غفلت و عقب ماندگی در زمینه " حجاب " و " فضای مجازی "
🔹مدت هاست که گزارش زبان معیار در اخبار سیما پخش می شود و به صورت منظم به مسئولینی که واژه های فرنگی به کار می برند، اشکال می گیرد و واژه صحیح فارسی را به مردم و مسئولین گوشزد می کند.
🔸استمرار این گزارش و اصرار بر آن، نشان از این دارد که در هر صورت، پاسداشت زبان فارسی یکی از دغدغه های صدا و سیما است.
🔹اگر صدا و سیما در مورد کاری دغدغه داشته باشد، آن را انجام می دهد و موفق هم می شود.
اما سوال این است که چرا صدا و سیما در زمینه فضای مجازی و حجاب اینگونه عمل نمی کند و یقه مسئولین مقصر را نمی گیرد؟!
⚠️این نشان می دهد که هنوز صدا و سیمای ما دچار اختلال محاسباتی است. حال آنکه صدا و سیما در این جنگ همه جانبه علیه #حجاب و عفاف و نهاد خانواده، باید در خط مقدم نبرد باشد.
🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی
https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️یاالله یاالله یا الله
خدایا تو خود شاهدی
#طوفان_الاقصی
#شکست_غیر_قابل_ترمیم
♨️ عملیات زمینی در عمق نوار غزه: بر اساس گزارشها در غزه، در جریان درگیریهای شدید، نیروهای مقاومت بیش از ۳۰۰ نظامی صهیونیست را نابود کردند
♨️ گردان های القسام: گردان های القسام در پاسخ به قتل عام صهیونیست ها علیه غیرنظامیان، تل آویو را بمباران کردند.
♨️ به گفته یک منبع روسی، سازمانهای نظامی شیعی لبنان به اسرائیل اولتیماتوم دادند: باید تا ۳ نوامبر ساعت ۱۵:۰۰ حملات به غزه را متوقف شود.
🔹این روز و ساعت مصادف با سخنرانی حسن نصرالله دبیرکل حزب الله است.
#طوفان_الاقصی
#غیر_قابل_ترمیم
📌 خبر فوری سراسری
https://eitaa.com/joinchat/3170697458Cfd44a7e938
🚫غذاهای حرامگوشت در منو رستورانهایی در تهران!
🔸خبرنگار اجتماعی تبیان موضوع سرو غذاهایی با گوشت غیرحلال در رستورانها را پیگیری کرد که چطور اینقدر راحت سر از رستورانها در میآورند. بعد از تماس با صنف اتحادیه رستورانداران، سازمان غذا و دارو، معاونت بهداشت و سازمان حلال همگی ما را به سازمان دامپزشکی ارجاع دادند
🔸از روابط عمومی سازمان دامپزشکی درباره وجود لابستر، خرچنگ؛ هشتپا، صدف و... در منوی بعضی رستورانها پرسیدیم و این جواب را گرفتیم: «شما دارین به مسئلهای اشاره میکنید که یک ادعاست! چه کسی گفته در رستورانها سرو میشود؟! اگر مستندات دارید رو کنید!»
🔸خبرنگار تبیان با یک جستجوی ساده در اینترنت به رستورانهایی رسید که انواع و اقسام غذاهای دریایی حرام را سرو میکردند. آیا نهادهای نظارتی نمیتوانستند چند دقیقه از وقت خود را صرف بررسی این موضوع کنند؟!
🔸لازم به ذکر است طبق نظر مراجع تقلید خوردن گوشت صدف، خرچنگ، هشتپا، لابستر و ... حرام است.
#رصد
#مطالبه_گری
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin