eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
9.7هزار ویدیو
481 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ملت ایران باید برای انجام این دو انتخابات پیش رو به بهترین شکل آماده باشد 📹 مرور تصویری بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مردم «کرمان» و «خوزستان». ۱۴۰۲/۱۰/۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
394600194_916685257.pdf
1.15M
🖼 | متن کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مردم «کرمان» و «خوزستان». ۱۴۰۲/۱۰/۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️تقدیر خطیب جمعه ورامین از اجرای طرح تذکرلسانی در متروی تهران: 🔻حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمودی به اجرای طرح تذکر لسانی در متروی تهران اشاره کرد و گفت: به همت گروهی از جوانان غیرتمندطرح تذکردرمتروی تهران اجراشده وبه حمدالله موفقیت آمیز بوده وصدای جیغ مزدوران رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی را بلند کرده، واین عزیزان به خوبی آن فضاراتحت تاثیرقراردادند، که بایدصمیمانه ازعزیزانی که دراین حوزه ورودکرده اند تشکرکنیم وبه آنهاخداقوت عرض کنیم. من ازجوانان غیرتمندورامین درخواست میکنم که باالگوگیری از این طرح ها همت کنندومعطل نمانند. طبق قانون و اظهارات وزیر کشور وظیفه مسئولان این است که از آمران به معروف و ناهیان منکر دفاع کنند و مسئولان بدانند در هر قوه‌ای در صورت کوتاهی در تمامی این گناهان شریک خواهند بود. برای دریافت آخرین اخبارطرح تذکر لسانی عضوشوید👇👇 🆔@hrdanaei_ir
اسلام ونظام اگر بنا باشد که روحانیون کنار بروند و همین گاهی با یک قلمی ـ‏‎ ‎‏فرض کنید که ـ اشکالات را بگویند و در رفع اشکالات کوشش نکنند و خطبا در منابر‏‎ ‎‏خودشان، مسائل روز را فراموش کنند و مسائل انقلاب را فراموش کنند، این انقلاب‏‎ ‎‏صدمه خواهد دید. سخنرانی امام خمینی ره در جمع وعاظ وخطبای تهران و قم ۴/ ۸ / ۱۳۶۰
بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ۱۳۸۹/۸/۱ من بخشی از نقایص موجود در مسائل فرهنگی بویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش را متوجه روحانیت و حوزه علمیه می دانم زیرا وظیفه جهت دهی صحیح فرهنگی و منطبق با ارزشها واعتقادات دینی برعهده روحانیت و حوزه علمیه است
🔴 با تذکر اینگونه شد ♻️ اگر همه مسئولین به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل می کردند چه می شد؟ 🔰 یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: گزارش دوربین‌های نظارتی مترو چهارراه ولیعصر به عنوان یکی از مناطق پرتردد جوانان در تهران شاهد حدود ۲۰ درصد کشف حجاب بوده، اکنون پس از گذشت حدود ۲ ماه از اجرای طرح تذکر زبانی در مقابله با برهنگی و کشف حجاب، این آمار به زیر ۴ درصد یافته است. این گزارش حاکی است بیش از ۸۰ درصد تذکرات گروه‌های مردمی در مترو چهارراه ولیعصر واقع می‌شود. mehrnews.com/x33N88 ✍پ.ن: 🔻با همین تذکر های ساده، تا این اندازه موفقیت حاصل شده است. حال اگر همه مسئولین به طور جدی به وظایف خود در زمینه و عفاف عمل کنند، تا این اندازه شاهد بی بند و باری در کشور خواهیم بود؟ 👈 وقتی می گوییم مقصر وضعیت فعلی مسئولین هستند یعنی همین. دشمن، دشمن است و باید دشمنی کند، اما مسئول ما به چه حقی ترک فعل می کند و تسامح نشان می دهد؟! 🆔 @Clad_girls | دختران چادری
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم کلام امامین انقلاب ، راهگشا و نجات بخش است باید برگردیم به . 💠 امام خمینی: ما با کسی شوخی نداریم . باید نوع اداره وزارتخانه ها و ادارات عوض شود و افراد ناصالح از آن ادارات تصفیه شود ، باید گروهی تشکیل شود که هرکس بر خلاف عمل می‌کند گوشش را بگیرند و از اداره بیرونش کنند و مامور بگذارند که دیگر برنگردد و هرگز راهش ندهند . باید دید چه کسانی کارشکنی می کنند ؛ آیا خود وزیر است ؟ دستش را بگیرند و از وزارتخانه اخراجش کنند ، ما با کسی شوخی نداریم . صحیفه امام ، جلد ۱۲ ، ص ۴۸۶ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
اینکه ما روی مسئله ی و و مبارزه و و این چیزها می کنیم، یک علت عمده اش این است که جامعه را می کند. همان مدینه ای که اولین پایگاه تشکیل حکومت اسلامی بود ، بعد از اندک مدتی به مرکز بهترین موسیقی دانان و آوازه خوانان و معروف ترین رقاصان تبدیل شد! تا جایی که وقتی در دربار شام می خواستند بهترین مغنیان را خبر کنند ، از مدینه آوازه خوان و نوازنده می آوردند‼️    امام خامنه ای "حفظه الله" در جمع سپاه و نیروی انتظامی               ۱۳۷۴/۱۰/۵     ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔸گناه عظیم عاشورا را فقط یزید نکرد بلکه آن افراد تماشاچی و ساکت نیز در آن گناه سهیم بودند 🔸گناه قبح شکنی حجاب توسط اقلیت بی حجاب را فقط این افراد نمی کنند بلکه جمعیت حداکثری ساکت و تماشاچی نیز در گسترش این گناه شریک هستند
ضرورت قیام علیه هرزگان 💠 امام خمینی رحمت‌الله‌علیه: 🔹«اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فردا است که مشتی هرزه‌گرد بر شما چیره شوند و تمام آیین و شما را دستخوش اغراض باطلۀ خود کنند.» 📚جلد ۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۱ تا صفحه ۲۳؛ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۳ ‌ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔸🔸🔸🔸🔸 ✍جدیدا در مترو از پشت بلندگو ی ایستگاه ها اعلام میکنند که رعایت حجاب اسلامی در  کلیه اماکن مترو الزامی است و... 🔸شاید در ظاهر کاری کوچک باشد ولی همین کار کوچک یک نوع تذکر همگانی است 🔸سکوت عجیبی در مترو حاکم است 🔸این صوت گوینده حداقل تاثیری که دارد تا حدودی این سکوت را می شکند 🔸البته که باید کارهای اساسی تری انجام شود (که شاید قرار است انجام شود و ما اطلاع نداریم ) 🔸🔸🔸🔸🔸
🔸🔸🔸🔸🔸 ✍تجربه ی ایستگاه تئاتر شهر نشان داد اگر به وظیفه ی خود عمل کنیم 🔸دختران عفیف این سرزمین به شما لبیک می گویند و یک تجربه ی برد برد را شاهد هستیم 🔸تجربه ای که بعضی از خارج نشین ها را بدجوری سوزاند 🔸واقعا اگر اکثر مسافران مترو نیز درست مانند این گروه مستقر در ایستگاه تئاتر شهر به وظیفه ی خود عمل کنند 🔸در تمام مترو و حتی سطح جامعه شاهد این تجربه برد برد هستیم 🔸🔸🔸🔸🔸
هدایت شده از آسام
✍مدتی است افرادی را می بینم که ناامیدانه می گویند مملکت از دست رفت 🔸بله قبح شکنی بی حجابی اخیر واقعا دردآور و خطرناک است 🔸ولی باید بدانیم این توهمی بیش نیست و مملکت از دست نرفته و ان شاءلله نخواهد رفت 👌و هنوز اکثریت قریب به اتفاق مملکت دست افراد متعهد هست و خواهد ماند و بیشتر هم خواهد شد و به کشورهای دیگر نیز سرایت می کند و ان شاءلله امت خواهد شد 🔸اگر شک داری ۲۲ بهمن امسال را مشاهده کن 👈در این روز تماشا کن تعداد میلیونی افراد متعهد را 🔸و ثانیا در اطراف هر زن بی حجاب 👈دهها بانوی محجبه و ضعیف الحجاب در حال تردد هستند 🔸آن را می بینیم این را نیز ببینیم 🔸بله بی حجابی گناه مسری و قابل سرایت است ولی نحوه ی مواجهه و درمان چنین بیماری مسری باید امیدوارانه باشد 🔸اتفاقا نقشه دشمن این است که ما ناامید شویم 🔸 نه مثل بعضی ها بی خیال باشیم و نه آنقدر تند برویم که نا امید شویم 🔸فقط وظیفه ای که به عهده ی ماست که همان امر به معروف و نهی از منکر است را به درستی و در حد توان انجام دهیم 🔸و حتما از مسئولان نیز مطالبه اجرای قانون بکنیم 🔸اگر هرکسی وظیفه ی خود را انجام دهد یعنی مردم امر به معروف و نهی از منکر و مسئولان اجرای قانون (که انشاءلله با آمدن قانون عفاف و حجاب کار مسئولان روانتر و بهتر می شود ) انشاءلله این بیماری خطرناک درمان می شود
26.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ مستند قسمت چهل‌ونهم: اهل‌بیت (ع) مدیران عالَم 💥 آیا مسیر تاریخ را شیطان تعیین می‌کند؟! ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
1.mp3
50.5M
طوفانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: اجتماع امت رسول الله 🗓 ۳ مهر ۱۴٠۱ 📍 بابل، آستان مقدس امامزاده قاسم 👤کانال هواداران 👇 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷🌐 https://eitaa.com/joinchat/1944584248C5a4b578f65
🔴 انتقادات شدید نماینده ولی فقیه در البرز از عملکرد برخی مسؤولین در زمینه حجاب 🔰حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی همدانی: 🔹مسؤولینی که در این زمینه می‌کنند و دارند بدانند که جدای از خدا و رسول و اولیای او، جوابی برای شهدا نیز ندارند. 🔹آقای مسؤولی که کار خود را به درستی انجام نمی‌دهی، تو هم خوی استکباری داری یا در اجرای قانون و دستور خدا ترسویی، موحد باشید و احکام خدا برایتان بااهمیت باشد نه ماندن در پست و جایگاهتان. 🔹حجاب یکی از ارزش‌های دینی و انقلابی است که دشمنان سعی دارند آن را تضعیف و کمرنگ کنند، پس در زمین دشمن بازی نکنید. مسؤولی که اقدام برای بی حجابی ندارد، مرتکب حرام سیاسی و شرعی است که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند. 🔹منفعل نباشید و اهل ایمان را از خود بیزار نکنید، این امور در دست شماست. مردم نمی‌توانند اقدام عاجل و گسترده‌ای داشته باشند، فقط می‌توانند تذکر دهند، آن هم به اندازه. اما مسؤولین وظایفی دارند که باید به آنها عمل کنند. mehrnews.com/x33MR6 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
در کنار کم‌کاری برخی نامسئولین، باید از بی‌مسئولیتی برخی والدین نیز صحبت کرد. پدر و مادری که در سنین خردسالی که کودک فاقد قوه تشخیص مفید از مضر است، برای او گوشی هوشمند تهیه کرده و هیچ نظارتی بر نحوه استفاده او ندارند! ده‌ها دانش‌آموز را دیده‌ام که به خاطر مواجه شدن با محتوای نامناسب در ، و ... به نقطه انفجار جنسی رسیده‌اند! ✍🏻 دکتر محسن انبیائی ‌ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 ویراستی انتقادی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به برخی مسئولین " بحث کارشناسی درباره‌ی درستی یا نادرستیِ قوانین، در جایش محترم است. اما جدا از قواعد فقهی و قانونیِ استفاده از سکوهای مجازیِ محدودشده، مسئله؛ احترام قائل شدن برای مردم است. وقتی پس از طی فرآیندهای قانونی، محدودیت‌هایی برای عموم اعمال می‌شود، فعالیت مسؤولین در آن سکوها معنای خوبی ندارد. " ✍پ.ن: 🔻 هر چند که به سازمان تبلیغات اسلامی در موضوع حجاب انتقاد وارد است، اما این انتقاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از برخی مسئولین، جای و دارد. 🔻متاسفانه برخی از مسئولین توجه نمی کنند که فعالیت آنها در جنگ افزارهای مجازی دشمن _ که هم فیلتر شده و هم دشمنی آنها با ما مشخص است _ چه پیام ها و پیامدهای منفی در پی دارد و به نوعی نقض غرض و گل به خودی است. 🔴کانال مطالعات فرهنگ وفضای مجازی https://eitaa.com/joinchat/1256587499Ca01c6ba136
افزایش سرعت ، گامی مهم برای پیشرفت کشور است؛ اما اگر بدون فرهنگی و امنیتی باشد، زمينه گسترش "سلطه دشمن و مسمومیت ذهنی و قتل عام اخلاقی مردم در مجازی" را فراهم می آورد؛ در نتیجه نمی‌توان آن را مثبت تلقی کرد. ما "ایران پیشرفته مقتدر و اسلامی" میخواهیم، نه "وابسته و سکولار". ✍دکتر علیرضا جوادزاده ‌ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔻در برابر محکِ تجربه‌های تکاملی 🖊مهدی جمشیدی ۱. تا آنجا که توانستم برنامه‌های هر سه شبکۀ سیما را در شب یلدا دیدم. قصدم نیز مطالعه و رصد بود. برخی تصوّر کردند که این برنامه‌ها، حاکی از «چرخش» در رسانۀ ملّی است و برخلاف دو سال اخیر، مدیران رسانۀ ملّی جهت دیگری را انتخاب کرده‌ و گفته‌های‌شان را به فراموشی سپرده‌اند. اما هرچه تأمل کردم هیچ چرخش خاصی نسبت به گذشته احساس نکردم؛ چنان‌که در عید نوروز هم برنامه‌ها همین گونه بودند و وضع ترکیبی و بینابینی داشتند. آری، در مناسبت‌های این‌چنینی، قدری «تفاوت» در برنامه‌ها نسبت به گذشته احساس می‌شود، اما این تفاوت‌ها به آن حد نرسیده‌‌اند که بتوان از «چرخش» و «نقطۀ عطف» سخن گفت. این تلاش‌ها همچنان در مسیر «شدن» و «تحوّل» قرار دارند و می‌خواهند «تجربه‌ها»یی باشند برای راهی که باید در گذشته پیموده می‌شد و نشد. توقع ما نیز نباید بیش از تجربه باشد؛ اکنون در «محک تجربه» قرار داریم و باید خود را و امکان‌های خود را در عمل بسنجیم. ازاین‌رو، به دیدۀ تحقیر نگریستن این تجربه‌ها و ستایش گذشته یا طلب‌ آرمان‌های دورست، خلاف انصاف و پختگی هستند. ۲. این‌که تصوّر کنیم در دورۀ جدید، «مخاطب خاکستری» از دستورکار خارج شد، یک «کج‌روایت» بود. به نظرم هیچ‌گاه چنین چرخشی رخ نداد که اکنون بتوان سخن از «بازگشت به مخاطب خاکستری» گفت. نه مخاطب خاکستری کنار نهاده شد و نه مسیری که تولیدات گذشته با آن برای چنین مخاطبی سخن می‌گفتند مسدود شد. مدارهای اصلی و جریان‌های عمده، همچنان برقرار بودند و اتفاق‌های تحوّل، در حد «بازاندیشی‌های موردی» بودند و هستند. این امر بدان دلیل است که باید در اینجا، منطق «تعمیر کِشتی بر روی اقیانوس» را به اجرا درآورد و گمان نکرد که می‌توان یکباره و ضربتی، وضع را دگرگون کرد و رسانه را از نو آفرید. باید با «آفرینش‌های جزئی» و «تجدیدنظرهای موردی» آغاز کرد و به‌تدریج، دامنۀ تحوّل را گسترش داد. ۳. اتّفاق جدیدی که در این دورۀ مدیریتی رخ داد، بازشدن «جایی اندک» برای برنامه‌ها و نیروهای اصیل انقلابی بود. آنچه که برخی را آزار می‌داد نیز همین بود و نه حذف برنامه‌ها و نیروهای خاکستری. اغتشاش سال گذشته و تبعات قهری و برون‌سازمانی آن را نباید به ارادۀ مدیران جدید نسبت داد و یک‌جا و کّلی دربارۀ اتّفاق‌های متعدّد و پراکنده نظر داد. آنان که رفتند، به ارادۀ خود و در واکنش به اغتشاش‌های سال گذشته، جبهۀ جدید خویش را انتخاب کردند و رهسپار راهی دیگر شدند. در اینجا، منحصرساختن معامله به سیاست رسانۀ ملّی، تقلیل‌گرایی و بلکه نشانی خطاست. ریشه را باید در معادلات کلّیِ ایران و برخی نخبگان سیاسی و فرهنگی آن در سال گذشته فهمید و ارزیابی کرد. روشن است که این اتّفاق‌ها، خود را بر رسانۀ ملّی نیز تحمیل می‌کنند؛ درحالی‌که امکان مواجهه با آنها در ابعاد سازمانی وجود ندارد. در واقع، رسانۀ ملّی به عرصه‌ای برای تسویه‌حساب برخی نیروهای سیاسی و فرهنگی با انقلاب تبدیل می‌شود و در مقابل، عده‌ای گمان می‌کنند که این واکنش‌ها برآمده از کنش رسانۀ ملّی هستند. رسانۀ ملّی تصمیم دارد که صدای انقلاب و اصالت‌های آن هم در رسانۀ ملّی به گوش برسد و دیگر این طنین، حاشیه‌نشین و منزوی و تزیینی نباشد و تک‌روایت‌های خنثی و ناایدئولوژیک، سلطنت نکنند. این عزم، شکل گرفته است و در آن تردیدی نیست. ۴. حفرۀ تحلیل‌های معطوف به طلب چرخش یا حس‌کنندۀ چرخش به سوی برنامه‌های عامه‌پسند و سطحی و زرد، ربایش کج‌روایت یادشده است. ما فقط با «افزوده‌های انقلابی» مواجه هستیم؛ آن هم در حد «رگه‌ها» و «تکه‌ها» و نه روح کلّی و بافت معنایی. اگر از تجربه سخن گفتم به همین دلیل بود که به یک راه اشاره کنم که همچنان در درون آن قرار داریم و می‌خواهیم با خَلق تجربه، دریابیم که چگونه می‌توانیم آرمان‌های انقلاب را در قاب رسانۀ ملّی بنشانیم. سیاست کنونی، سیاست گام‌به‌گام است. البتّه منتقدان بیرونی، همین حد را هم برنتافتند و سعی دارند با روایت‌پردازی مبالغه‌آمیز، پیشانیِ «ایدئولوژی انقلابیِ آقاوحید» را به دیوار بتونیِ «شبه‌واقعیّت‌های محافظه‌کارانه» بکوبند. ممکن است افزوده‌های انقلابی ما، خام و شعاری باشند و هنوز با هندسۀ بیان هنری، فاصله داشته باشند؛ ممکن است تلاش برای جمع میان جذابیّت و حکمت، موجب کاستی‌گرفتن مخاطب شود؛ ممکن است در اثر فشارهای بیرونی، به جانب عوام‌زدگی گرایش بیابیم؛ ممکن است اندک‌بودن داشته‌های عینی و بالفعل‌مان به چشم آید؛ و ... اما همۀ اینها، آن‌گاه که جهت‌گیری جز آرمان‌های اصیل اسلامی و انقلابی نباشد، تجربه‌هایی خواهند بود که به کمالِ تدریجی کمک خواهند کرد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
⭕️ خدا را شكر كه در زمان على(ع) نبوديم! 🔻ما اگر بخواهيم در يك موضوع خدا را شكر بكنيم كه در زمان على نبوديم، حق داريم براى اينكه اگر در آن زمان مى‏ بوديم آن‏قدر ايمان نداشتيم كه در آن موضوع ثابت قدم بمانيم. 🔻ممكن است ما اگر در زمان على عليه السلام بوديم در جنگ جمل شركت مى‏ كرديم، در جنگ صفين هم شركت مى‏ كرديم ولى باور نكنيد اگر ما با على مى ‏بوديم جرأت مى‏ كرديم كه در جنگ خوارج هم شركت بكنيم 🔻براى اينكه آنجا على به جنگ كسانى رفت كه «قائِمُ اللَّيْلِ وَ صائِمُ النَّهار» بودند، يعنى مردمانى كه از سر شب تا صبح عبادت مى‏ كردند و روزها روزه‏ دار بودند و در پيشانى آنها آثار سجده بود: «جِباهاً قَرِحَة» پيشانيهايى كه از بس سجده كرده بودند قرحه‏ دار شده بود. 🔻چه كسى جرأت داشت با اينها بجنگد؟! فقط على مى‏ توانست چون به ظاهر نگاه نمى ‏كرد، با اينكه على اقرار مى‏ كند كه اينها مردمانى متظاهر و دروغگو نبودند. عمده اين است. اگر منافق مى ‏بودند مهم نبود ولى خير، اينها شبها نماز مى‏ خواندند و روزها روزه‏ دار بودند اما وجودشان براى اسلام خطر است، جامدهايى هستند كه براى اسلام ضررشان از دشمنان اسلام بيشتر است. 🔻اگر على در آن روز شمشير به روى خوارج نكشيده بود و اگر شخصيت على نبود و آن نصوصى كه پيغمبر درباره على بیان كرد و اگر آن مقام على، ايمان على، زهد و تقواى على نبود، بعد از على هم هيچ خليفه ‏اى قدرت نداشت با خوارج بجنگد، هيچ سربازى جرأت نمى‏ كرد به جنگ خوارج برود. 🔻 ولى چون على پيشقدم شده بود، آنها هم با خوارج مى‏ جنگيدند؛ مى‏ گفتند اينها كسانى هستند كه على با اينها جنگيده است، اگر جنگيدن با اينها خلاف حق بود على با اينها نمى‏ جنگيد. 🔹مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اسلام و نيازهاى زمان(۱ و ۲))، ج‏۲۱، ص: ۹۱ -با ویرایش جزئی- https://eitaa.com/shakhes1340 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin