فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ما مردم معمولی دنیا برای یک کار کوچک حاضریم خلاف هم انجام بدهیم...
🎙 امام خامنه ای (مدظلهالعالی)
#شهید
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🌱گفت تو کار برو نداریم بیا داریم.
با نگاهم پرسیدم یعنی چی؟؟
گفت: فرق برو و بیا اونجاس که وقتی میگی برو، یعنی خودت اینجا وایستادی، انتظار داری بقیه جلودار بشن، ولی وقتی میگی بیا، یعنی خودت رفتی جلو، بقیه رو هم تشویق میکنی حرکت کنن.
📚کتاب یادت باشه
🌷 #شهیدحمیدسیاهکالیمرادی ♥️
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
نهی از معروف!؟.mp3
1.97M
🎧 آیتالله میرباقری | کلید مبارزه با بدحجابی
🔵 اقامۀ مُنکَر بدتر از اشاعۀ مُنکَر و ارتکاب مُنکَر است. یکعدّهای فرهنگ مردم را عوض میکنند تا مُنکَر به معروف تبدیل میشود. در نتيجه، این آدمی که تا دیروز از گناه بدش میآمد حالا خوشش میآید! این آدمی که تا دیروز به نظرش میآمد که باید باعفّت باشد امروز به نظرش میآید که اصلاً حجاب چیست؟!
در اقامۀ بدحجابی، بستری درست میکنند که حجاب میشود ضدّارزش. و بیعفّتی میشود ارزش. لذا آنکسی که با هفتقلم آرایش و بدحجاب بيرون میآید احساس عزّت و شرافت میکند! و در مقابل، آن کسی که میخواهد باحجاب باشد، احساس حقارت میکند.
🟤 بر این اساس، وقتی بیحجابی به معروف تبدیل شده باشد، نهی از بیحجابی، نهی از معروف قلمداد خواهد شد!
در جامعهای که «معروف بشود مُنکَر و مُنکَر بشود معروف»، دیگر اصلاً نمیشود نهی از منکر کنی! در نهی از مُنکَر، انسان اول باید مُنکَر را مُنکَر کند و بعد، از آن نهی کند. مُنکَری که در نگاه جامعه معروف است، چطوری میتوانی از آن نهی کنی؟! چون به نظر آنها، داری منع از معروف میکنی!
🔴 راه اصلیِ مبارزه با بدحجابی این است: شما اول باید آن پرچمدارانی که دارند اقامۀ بدحجابی میکنند را بزنید و جلوی اقامه را بگیرید، بهطوری که مُنکَر بشود مُنکَر. و معروف هم بشود معروف. آنوقت میتوانید بگویید اگر یک کسی گناه کرد، او را نهی کنید. ولی وقتی مُنکَر شد معروف، بیحجابی هم میشود عرف، میشود خوبی، اسمش هم میشود آزادی!
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/5414
☑️ @mirbaqeri_ir
🔴فکرش را می کردید که ببینیم بخاطر دفاع از یک لایحه ی بسیار عجیب، شاهد دروغهای به این بزرگی باشیم و به مردم بگویند "بی حجابی قبلا جرم نبوده؟!" یعنی این ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره ی ذیل آن و ماده 639 قانون مجازات اسلامی هم قریب به چهل سال نیست که وجود دارد!!!
🔻کسی که می گوید بی حجابی تا الان قانون نداشته، یا یک بی اطلاع بزرگ است، یا یک شیاد بزرگ. حالا چنین آدمی چطور اسم خودش را روشنگر و تحلیلگر انقلابی می گذارد و میخواهد برای مردم روشنگری کند؟!
🔻تمام حیله همین است. کلیات لایحه ای که اساسش خراب است در مجلس قبول شود که مثلا با دعوا بر سر یک قران و دوزار میزان جریمه، سر و ته ماجرا طی دو فوریت بر هم بیاید!
⚠️بله. با چنین نفاق یا نادانی بزرگی طرفیم . هوشیار باشید.
بیداری_ملت
@bidariymelat
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔴شورای سیاستگذاری یا سیاست زدایی؟!
🔻این شورا به ریاست شخص جناب علی اکبری، در خصوص فتنه اخیر نه تنها اقدامی درخور صورت نداد و رسالت واقعی خود را فراموش کرد.
🔻بلکه با عدم حمایت از ائمه جمعه فعال، زمینه و عرصه و فضا را برای سکوت و انفعال (و حتی علیه حجاب) آماده کرد.
#نهضت_بیدارگری
💠کانال یازهــــــــرا | رسانه حجـــــــــاب
@yaazahra_ir
🔴تکریم بانوان
💐 امام خامنهای ارواحنافداه :
زن اگر چنانچه در محیط خانواده، محترم و مکرّم شمرده بشود، بخش مهمّی از مشکلات جامعه حل خواهد شد. باید کاری بکنیم که بچّهها دست مادر را حتماً ببوسند؛ اسلام دنبال این است...اگر چنانچه فرض کنیم در یک خانوادهای، در یک خانهای، مرد به همسر خودش توهین میکند، انواع توهینها، از توهینهای رفتاری تا زبانی تا وحشیگری یدی که متأسّفانه یک جاهایی هنوز در کشور ما وجود دارد که نباید وجود داشته باشد، البتّه در بین غربیها هست، فراوان هم وجود دارد،... اینها ظاهرشان اتو کشیده و کراوات زده و ادکلن زده و اینهایند امّا همان باطن وحشیگریای که در تاریخ وجود داشته هنوز هم در اینها هست؛ راحت آدم میکشند، خونسرد جنایت میکنند؛ بنابراین کتک زدن زن در داخل خانه به وسیلهی آنها و بعد به وسیلهی آمریکاییها، بُعدی ندارد- امّا در محیط اسلامی چنین چیزی اصلاً نبایستی تصوّر بشود؛ ولی متأسّفانه هست. (۱۳۹۲/۰۲/۲۱)
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 انتقادات قاطع حسین شریعتمداری از خسرو پناه بابت موضع گیری نسنجیده اش در حمایت از لایحه بسیار ضعیف موسوم به عفاف حجاب
🔻 حسین شریعتمداری خطاب به خسرو پناه: کیهان در جای جای نقد خود، ابتدا به متن لایحه استناد کرده و سپس به نقد آن پرداختهاند. اما، جنابعالی در ادعای خود و در تمجید و تعریف از لایحه حتی یک بار هم به متن آن اشاره و استناد نفرمودهاید. حالا خودتان قضاوت کنید که کدامیک لایحه را نخواندهایم؟ ما یا شما؟! ما، جنابعالی را به نخواندن لایحه متهم نمیکنیم (برخلاف شما که بیسند سخن گفتهاید!) ولی میپرسیم که اگر لایحه را خوانده بودید چرا، لااقل در بخشی از اظهارات خود به چند خط از متن و مفاد لایحه اشاره نکردهاید؟ و -با عرض پوزش- به کلیگویی! درباره آن اکتفا فرمودهاید؟!
✅ kayhan.ir/fa/news/265822
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تصویب #لایحه_عفاف_و_حجاب، فاجعه ای برای اسلام و مومنین انقلابی خواهد بود...
🔻 اعلام موضع حضرت استاد آیت الله وفسی در پی انتشار لایحه ننگین موسوم به عفاف و حجاب:
⛔️ عملکرد قوه قضائیه در برابر فسق چهره های به اصطلاح هنری و ورزشی، ذلتی آشکار و غیرقابل انکار است.
❌ نمایندگان مجلس، در صورت عدم اقدام انقلابی در قضیه #کشف_حجاب، توقّع رای حزب الله را نداشته باشند...
📆 سه شنبه - ۲ خرداد ۱۴۰۲
#رسانه_باشید
💬منبع: @bayyenat110
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 توضیحات (فاجعه بار) قوهقضائیه درباره لایحه حجاب و عفاف
🔻 درپی ارسال لایحه عفافوحجاب به دولت برخی اظهارنظرها در فضای مجازی مطرح شد، از جمله اینکه برخی نوشتند لایحه ارسالی دولت برای مجلس تنها نظر مسئولان قوه قضائیه را تأمین کرده و دو قوای دیگر هیچ نقشی در تنظیم لایحه مورد اشاره نداشتند.
🔻 با توجه به وفاق حاصل شده در قوای کشور حدود سی روز قبل از ارسال رسمی لایحه عفاف و حجاب به دولت، پیشنویس لایحه به رئیسجمهور و رئیس مجلس ارائه و رؤسای قوا پس از مدتی کتباً نظرات اصلاحی خود را به رئیس قوه قضائیه ارسال کردند.
🔻متن آماده شده بر اساس اجماع نظر سران قوا و دستگاههای مسئول کشور آماده شده است.
⚠️امیدواریم تکذیب شود
کانال یا زهرا
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
#نامه_سرگشاده انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم خطاب به رئیس مجلس در مورد لایحه عفاف و حجاب
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
اکنون که پس از چند ماه وقفه در تعیین تکلیف قوانین حوزه عفاف و حجاب، لایحه مربوطه از طرف قوه محترم قضائیه آماده شده و با امضای رئیس محترم قوه مجریه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است جامعه دینی و مذهبی از جمله روحانیت و حوزههای علمیه منتظر عملکرد مجلس انقلابی در این زمینه میباشند.
قابل ذکر است که برخی مواد لایحه مذکور متدینان و فرهیختگان جامعه دینی را نگران کرده است از جمله: عدم تناسب جریمه با جرم و بازدارنده نبودن این لایحه خصوصا در شرایطی که انگیزههای سیاسی و امنیتی در این زمینه وجود دارد، بستن دستان حافظان امنیت و نظم در مقابله با برهنگی و بیحجابی که به تعبیر رهبر انقلاب حرام شرعی و سیاسی در جامعه اسلامی است، عدم تعیین جایگاه نهادهای مردمی مثل ستاد امر به معروف و نهی از منکر و بسیج در لایحه نسبت به مقابله با پدیده شوم بیعفتی و بیحجابی در جامعه، وجود بندهای دو پهلویی مثل «مجازات آمران به معروف» یا «تعرض به حریم خصوصی» که در مجموع منجر به تضعیف و تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر میشود، عدم توجه به قانون امر به معروف و نهی از منکر و عدم تصریح به حمایت از آمران به معروف و ضرورت فرهنگسازی تذکر لسانی، که همه این امور سبب شده برخی از کارشناسان نسبت به موثر نبودن این لایحه در پیشگیری از ترویج فرهنگ بیبندوباری هشدار دهند، لذا دقت، سرعت و شجاعت در بررسی این لایحه در کنار تعهد دینی و رسالت تمدنی و توجه به آرمان های انقلابی، اموری است که مردم شریف ایران از جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار دارند.
انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم ضمن اعلام آمادگی حوزه علمیه قم جهت هر گونه مساعدت و مشورت پیرامون ابعاد مختلف این لایحه، از جنابعالی که خود از یادگارهای ایثار و جهاد هستید تقاضا دارد که با توجه به پیچیدگی مسائل فرهنگی از جمله مساله عفاف و حجاب به کمیسیون فرهنگی مجلس، دستور ویژه جهت بررسی دقیق و جامع این لایحه دهید تا پس از اصلاح و تکمیل این لایحه و سپس تصویب آن توسط نمایندگان انقلابی نقش مجلس در خنثی کردن توطئه دشمنان عزت و استقلال کشور در ترویج فساد و به تباهی کشاندن جامعه ایرانی به خوبی ایفا شود.
سربلندی و موفقیت شما و همکارانتان در خدمت به مردم و نظام اسلامی را از خداوند متعال خواستاریم.
والسلام
انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 نماز بسیار پرفضیلت یکشنبه های ماه ذیقعده برای آمرزش گناهان
🔵 براى نماز در روز یکشنبه ماه ذیقعده روایتى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) نقل شده است. در فضیلت این نماز، آمده است:
🔺 که هر کس آن را بجا آورد:
1⃣ توبه اش پذیرفته مى شود
2⃣ و گناهانش آمرزیده مى گردد
3⃣ و سبب برکت براى نمازگزار و خانواده اش خواهد بود،
4⃣ و در روز قیامت کسانى که از او طلبى و یا حقّى دارند، از وى راضى گردند
5⃣ و با ایمان از دنیا مى رود
6⃣ و قبرش براى او وسیع و نورانى گردد
7⃣ و پدر و مادرش از او راضى شوند
8⃣ و آنها نیز مورد مغفرت خداوند قرار گیرند،
9⃣ ذریّه او نیز بخشیده شوند
0⃣1⃣ و روزى او وسیع گردد
1⃣1⃣ فرشته مرگ به هنگام مردن، با او مدارا کند
2⃣1⃣ و به آسانى جانش را بگیرد.
🌕 کیفیت نماز :
رسول خدا(صلى الله علیه وآله) کیفیّت نماز را این گونه بیان فرمود که:
🛑 در روز یکشنبه غسل کند و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز بخواند (دو رکعت دو رکعت) در هر رکعت، سوره «حمد» یک مرتبه، سوره «قل هو الله» سه مرتبه و سوره هاى «فلق» و «ناس» را یک مرتبه بخواند; و بعد از اتمام نماز هفتاد مرتبه استغفار کند، سپس بگوید:
🔺 لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلىِّ الْعَظیمِ
آنگاه بگوید:
🔺 یا عَزیزُ یا غَفّارُ، اِغْفِرْ لى ذُنُوبى، وَ ذُنُوبَ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ، فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْتَ.
📚 مفاتیح الجنان/اعمال ماه ذیقعده
🔴چند نکته درباره فرمایشات استاد خسروپناه:
۱. اینکه بصورت مطلق منتقدان لایحه را متهم می کنند که لایحه را ندیده اند و نقد می کنند. نسبت ناروایی است شخصا بدون واسطه عین لایحه را با نامه دولت به مجلس از آقای دکتر بانکی _که هم نماینده مجلس هستند و هم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی_ دریافت کردم و مطالعه کردم بسیاری از منتقدان هم با دقت خوانده اند
۲_ اینکه ادعا کنیم که اول باید گفتمان سازی کنیم بعد برخورد قضایی کنیم حرف جالبی نیست آن هم از موضع دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
بعد از ۴۴ سال تازه سخن از گفتمان سازی می زنیم!
۳_ آیا این استدلال آقای خسروپناه فقط شامل موضوع تکشف و برهنگی می شود یا همه جرائم را شامل می شود؟
اگر بگویند فقط شامل تکشف است باید دلیل بیاورند که وجه اختصاص تکشف به تقدم گفتمان سازی بر اقدام قضایی چیست؟
و اگر پاسخ منفی است پس چرا درباره سایر جرایم مانند سرقت و کلاهبرداری و باج گیری و قتل و ... این منطق را مدنظر نمی گیرید؟
در حالی که منطق درست، برعکس است. ماجرای موج روزافزون بی حجابی _که خودشان مدعی هستند ۲ملیون مکشفه داریم!!_ مانند موج اول شیوع کرونا است که کسی نمی توانست از گفتمان سازی حرف بزند بلافاصله دولت بدون توجیه عمومی و گفتمان سازی حرم ها، مساجد ، نمازجمعه ها، مدارس، دانشگاهها، کسب و کارها و حتی سفرها را تعطیل کرد و هیچ خدماتی به افراد فاقد ماسک ندادند... ( فارغ از صحت یا عدم صحت این سیاست و اقدام در خصوص کرونا) آن روز کسی از تقدم گفتمان سازی سخنی نگفت چون مسأله مرگ و زندگی هزاران نفر بود آیا مرگ اخلاقی نوجوانان و جوانان و حرکت پرشتاب جامعه به سمت انقلاب جنسیتی و شیوع سرطان آور آن طبق ادعای خود ایشان ظرف مدت مدت ۴ ماه ابتلائ ۲ملیون نفر و... بی اهمیت تر از شیوع کرونا ست که در بدبینانه ترین برآوردها چند هزار نفر بیشتر تلفات نداشت که آن هم بخش زیادی مربوط به سیاست های غلط وزارت بهداشت و تبعیت کورکورانه از WHO بود.
۴_ این منطق استاد خسروپناه با دو شرط قابل قبول بود
نخست اینکه حجاب و بی حجابی پدیده ای نوین از منظر جرم شناسی بوده باشد؛ نظیر موضوع ماینرهای غیرقانونی و... که نیست
دوم جرم تکشف صرفا جنبه فرهنگی داشت و ابعاد سیاسی و امنیتی نداشت که دارد!
⏪بنابراین با حفظ ارادت و احترام این نوع تحلیل مسأله ای به این مهمی و حساسیت در حد نخبه بزرگ جبهه انقلاب و خصوصا دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی نیست و تا حدودی نگران کننده است.
✍مهدوی ارفع
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
﷽
❌فوری | دبیر جدید ستاد امر به معروف کشور منصوب شد❌
🔰 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور طی حکمی از سوی حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس این ستاد منصوب شد.
🔰حجت الاسلام دکتر محمدحسین طاهری آکردی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی شد.
🔰 از زحمات دکتر محمدصالح #هاشمی_گلپایگانی تشکر بعمل آمد.
هاشمی گلپایگانی متولد تهران است. او در #دانشگاه_امام_صادق_(ع) در رشته فلسفه و کلام تحصیل کرد و پس از اخذ دکترا به عضویت هیئت علمی این دانشگاه درآمد. واحد #گزینش این دانشگاه را تأسیس کرد و تا سال ۱۳۸۹ مسئول آن بود. گلپایگانی از تیر ۱۳۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ رئیس ادارهٔ جذب اعضای #هیئت_علمی در دانشگاه #آزاد_اسلامی کشور بود.
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نئولیبنافیسم!!
بررسی لایحه نهایی عفاف و حجاب
🔻با انتشار رسمی لایحه حجاب توسط دولت و ارسال آن به مجلس، در این ویدئو به بررسی نقاط ضعف و قوت آن میپردازیم
🔻لایحه ای که با فراهم کردن امکان پرداخت هزینه برهنگی برای اقشار مرفه،...
(تا انتها ببینید)
🚸 جنس اول| رسانه زنان، خانواده و زیست جنسی
https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
البته انتهای کلیپ نادرست است ؛
چون هنوز مجلس اعلام وصول نکرده است
و طبق گفته سخنگوی دولت ، لایحه در دولت در حال بررسی است !
🔻خرمشهر اینجاست! جهانآرا کجاست؟
🖊 مهدی جمشیدی
۱. یک هفتۀ اول پس از بیستوششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه بهعنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بیحیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیتشدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همهجا است. البته بعضی از اینان در درونشان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چهبسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم.
۲. در حال حرکت به سمت طبیعیشدگی و هنجارشدگی هستیم. آنقدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرتها و حساسیتها، ساییده شدهاند و این گروهکهای فرهنگی، بخشی از جامعه شدهاند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کردهاند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کردهاند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانهای بخزد و از واقعیتهای فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامنش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزباللهیها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابیها، هرچه بیشتر در حال منزویشدن هستند و خود را پنهان میکنند. مدسه و جامعه را نمیپسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، میگریزند و برای خود، «باغچههای فرهنگی» ایجاد میکنند؛ ناکام در جامعهپردازی توحیدی و راضی به باغچهپردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعهپردازی عبور نکردهاند، چه رسد به اینکه بخواهند تمدّنسازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهانشدن و بیرونکشیدن گلیم خویش را از آب آموختهاند و بس.
۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافیست و حاجت به قدرت نیست. ازاینرو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همهچیز مباح میشود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهههای پیوستاری و متنوّع، گرههایی که به ظاهر کور هستند، گشوده میشوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرمهای مختلف را به کار گرفت.
۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیلگر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد میکنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزشهای معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شدهاند و تجدّد را میزایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و میخواهد بیش از گذشته، سرزمینهای فرهنگی ما را اشغال کند. خرمشهر اینجاست. جهانآرا کجاست؟!
۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گرهها و گرانیگاهها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیتها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمانها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهمهای قدسی است تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهمها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاینرو، روایتهای نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و اغلب باید از «فهم» به «وجود» رسید.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،،،
۱. رهبری گفتند مسألۀ اصلی، «اقتصاد» است، اینان نتیجه گرفتند که باید «حجاب» را کنار نهاد، اما ایشان در پاسخ به یک فعال فرهنگی گفتند این برداشت، درست نیست!
۲. اکنون معتقدند چون رهبری گفتهاند مجلس، «انقلابی» است، پس نباید «نقد» کرد! حالآنکه در همین سخنرانی، رهبری «چندین نقد بنیادین» را مطرح کردند!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
⭕️ بازی طالبان ١۴٠٠
🔹 مهمترین مشکل در قبال طالبان١۴٠٠، آن است که این پدیده درست و دقیق شناخته نشده و مادامی که ماهیت واقعی این پدیده شناخته نشود مواجهه با آن ممکن و مفید نخواهد بود.
🔹 طالبان ۱۴۰۰ با طالبان ۱۳۷۷ تفاوتهایی اساسی و ریشه ای دارد :
▪️طالبان ۱۳۷۷ عده ای طلبه افغانی مدارس علمیه پاکستان ( مدارس مورد حمایت عربستان) بودند که با طراحی آمریکا ، پشتیبانی مالی و تبلیغی عربستان و امارات و نظارت سرویس اطلاعات پاکستان به تشکیلاتی نظامی تبدیل و پس از بن بست گروههای جهادی افغانستان در تشکیل حکومت و اداره کشور به عنوان «ناجی مردم» وارد افغانستان شده و حکومتی به سرکردگی ملا عمر تاسیس کردند . حکومتی که تنها از جانب عربستان ، امارات و پاکستان به رسمیت شناخته شد و با تفکری وهابی_ تکفیری جنایتهای فراوانی را علیه زنان ، شیعیان ، رسانه و هنرهای تصویری، آثار باستانی ، مدارس دخترانه و .... مرتکب شد و پس از انقضای تاریخ مصرف، با حمله آمریکا به افغانستان در سال ٢٠٠١، از هم پاشید.
▪️اما طالبان ۱۴۰۰ ، ترکیبی از بقایای طالبان قدیم با نیروهایی جدید است که با «طراحی انگلستان و حمایت قطر» (با تفکری کپی شده از روش و اندیشه اخوانی) تاسیس و پس از اثبات ناتوانی آمریکا در ساخت حکومتی سکولار برای افغانستان در حرکتی تدریجی جایگزین دولت آمریکایی حاکم بر این کشور گردید. طالبان جدید با شیعیان وارد خصومت نشده و از تلویزیون و سرود و کلیپهای هنری برای تبلیغ خود بهره می برد، از نیروهای فنی و متخصص برای اداره حکومت استفاده کرده و مانند طالبان ۱۳۷۷ مرتکب خشونت علیه زنان نشده است. طالبان جدید بسیار هوشمندانه تر از طالبان قدیم عمل کرده و البته توانسته رضایت بخشهایی از جامعه افغانستان را بدست بیاورد . هرچند هنوز از جانب هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده اما مذاکرات متعددی با نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا ، روسیه ، هند و..داشته و البته اولین وزیر خارجه ای که در زمان طالبان جدید و به شکل رسمی به کابل سفر کرده ، «وزیر خارجه قطر» بوده است.
▪️شاید مهمترین نقطه اشتراک طالبان قدیم و جدید ، تعلق هر دو به قومیت «پشتون» باشد
.
🔹برخورد نظامی با طالبان جدید به زیان اسلام ، ج.ا.ا و مردم مظلوم و رنج کشیده افغانستان و بدترین راهکار برای مقابله با این محصول پیچیده انگلستان است. ( البته مواجهه قدرتمند مرزبانان ج.ا.ا با عوامل این گروه در نقاط مرزی به معنای جنگ و برخورد نظامی نیست بلکه ضرورتی عقلانی برای حفاظت از مرزها و انضباط بخشی به رفتارها و عوامل این گروه است.)
▪️بحران حقابه ایران از هیرمند ، نتیجه امضای توافقنامه ای غلط توسط حکومت پهلوی و چند دهه اهمال و بی توجهی دولتها به این مسئله در عصر پهلوی و پس از انقلاب است و با تهدید زبانی فلان مقام و حرکتهای نمادین از این دست قابل حل و فصل نیست .
🔹مذاکرات توأم با فشارهای تدریجی( غیر نظامی) برای اصلاح و تکمیل توافقنامه ( افزایش میزان حقابه و قراردادن ضمانتهای جدی برای اجرای آن) و سرانجام وادار سازی طرف مقابل به اجرای آن، نیازمند طراحی ، صبر و حرکتهایی گام به گام است که ج.ا.ا در بحرانهای مختلفی تجربه چنین حرکتهایی را بدست آورده است.
❇️ رفتارهای احساسی، بدون شناخت و خالی از عقلانیت به ویژه در عرصه فضای مجازی و رسانه های داخلی، همچنین تلاش جریانهای سیاسی ( بویژه اصلاح طلب) برای بهره برداری از بحران حقابه و مسئله طالبان ، ثمره ای جز فرسایش روح و روان جامعه ، سلب امنیت روانی مردم و کمک به «پروژه انگلیسی» طالبان جدید نخواهد داشت!
✍ دکتر کوشکی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔻یک واحد #تشکیلات (قسمت هفتم)
💠بازخوانی فرمایشات رهبر انقلاب در زمینه کار تشکیلاتی
🔰با روحیه و #فرهنگ_جهادی وارد میدان شوید
🔹امام خامنهای: «آنچه انقلاب اسلامی به مردم ما داد، فرهنگ جهادی بود. فرهنگ جهادی در همه صحنهها و عرصهها به کار میآید. در زمینه کارهای زیربنایی کشاورزی و دامداری و امثال اینها هم از اوّل انقلاب، روح و فرهنگ جهادی وارد میدان شد.
🔸بعضی از صاحب نظران درباره انقلابهای دنیااین طور اظهار نظر کردهاند که انقلابها بعد از آن که به پیروزی رسیدند سیال بودن و جوشندگی وتحرک و #پیشرفت آنها از بین میرودوبه دستگاههای ایستا و بیتحرک تبدیل میشوند.. در انقلاب ما پدیدهای دیده شد که این فرضیه را از کلیت انداخت...؛زیرا خود انقلاب دستگاههایی را به وجود آورد که در ذاتشان حرکت و جوشش انقلابی و سریع و جهادی وجود داشت
💎این روحیهی #حرکت_عمومی ، این دلسوزی، این ورود در صحنهی کار و ابتکار، این کمک رسانی انبوه، مخصوص ملتی است که دل او از حرکت جهادی گرم است و جوشش #جهادی در دل او وجود دارد. این همان روحیهی بسیج دوران دفاع مقدس است؛ این همان روحیه سنگرسازان بی سنگر جهادسازندگی است که غسل شهادت میکردند روی بولدوزر مینشستند تا خاکریز بزنند
🔸ما این روحیه را باید حفظ کنیم این روحیه با کار
علمی و #نظم_تشکیلاتی هیچ منافاتی ندارد؛ بلکه اتفاقاً کارعلمی را هم همین روحیه جهادی بهتر میکند
📎برگرفته ازکتاب کار باید تشکیلاتی باشد
#جبهه_سازی #کار_تشکیلاتی #حلقه_میانی #ظرفیت_سازی
#تشکیلات
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin