eitaa logo
هُرم
147 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
461 ویدیو
19 فایل
گاه‌ نوشته‌هایی از حسین فرهانیان @hfarhan اگر دوست دارید ناشناس مطلبی برایم بگذارید🖋 https://harfeto.timefriend.net/17141149934247
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گاه گدار
عادی زندگی‌ کردن، به مثابه در خط مقدم جنگیدن. من این روزها خیلی به این فکر می‌کنم که سهم من در جنگی که تویش هستیم چیست؟ از خودم می‌پرسم باید چه کار بکنم که بشود اسمش را گذاشت سهیم شدن در مبارزه؟ چطوری می‌شود منفعل نبود و جنگید وقتی جنگ توی خیابان‌های شهرهای ماست اما دور از دسترس ما؟ چطوری می‌شود جنگید وقتی نمی‌شود سلاح برداشت و به سمت کسی شلیک کرد؟ چطوری توی زمانه ریزپرنده‌ها و جنگ‌های الکترونیک و موشک‌های دوربرد، منی که یک شهروند ساده هستم می‌توانم به جبهه خودی کمک کنم؟ حالا نه پشت جبهه‌ای هست که بشود رفت و برای رزمنده‌ها امکانات بسته‌بندی کرد، نه مرکز اعزامی هست که بشود رفت و اسم نوشت، نه صندوق‌های کمک به جبهه‌ای هست که بشود تویش پول انداخت و نه هیچ راه دیگری که بشود به واسطه‌اش احساس سهیم بودن در جنگ پیدا کنیم. همه این‌ها در حالی است که جنگ از هر زمان دیگری نزدیک‌تر به ماست. خط مقدمش سعادت‌آباد تهران است، فرودگاه تبریز است، اتوبان قم تهران است، جایی در رباط‌کریم است، پایگاه نوژه همدان است و منطقه‌هایی آشنا و شبیه این. من این روزها را با نگرانی ناکارآمدی طی کردم. نگرانی از این‌که نکند در حساس‌ترین روزهای زندگی خودم و حیات ایران، من بی‌خاصیت‌ترین کارهای عمرم را بکنم. نگران از این‌که بعدها برگردم و این روزها را مرور کنم و احساس کنم چقدر پرت از ماجرا بوده‌ام و چقدر کودکانه این روزهای مهم را طی کرده‌ام. من هر روز خبرهای جنگ را دنبال می‌کنم، الجزیره را تماشا می‌کنم، چند کانال‌ خبری ایرانی و خارجی را پیگیری می‌کنم و حالا از دل همه این‌ها یک چیزی برای معلوم شده، یک چیزی که خبر نیست و گزارش صریح هیچ کدام از خبرگزاری‌ها نیست. حالا تقریبا فهمیده‌ام باید حواسم جمع باشد روی حفظ روال عادی زندگی‌ام. این برای من خود خود جنگیدن در خط مقدم است. این را شاید از تلاش‌های خبری اسرائیل فهمیده‌ام. تلاش‌هایی که هدفش خرابی خانه‌ها نیست، خرابی ذهن ما است. حالا می‌دانم تماشا کردن فیلم با بچه‌هایم، بیرون رفتن و بستنی خوردن، مهمانی دادن و دور هم جمع شدن، خریدهای روزانه را انجام دادن، سر کار رفتن و مثل همیشه برگشتن، شوخی کردن و سر به سر گذاشتن، سفره پهن کردن و دور هم غذا خوردن، پارک رفتن و قدم زدن و حفظ همه کارهایی که قبل از این روتین زندگی ما بوده، جهادی است که من باید انجام بدهم. زندگی را روی روال خودش نگه داشتن یعنی، «خبری نیست، ما قوی‌تر از این انفجارهاییم»، یعنی «آخرش ما پیروزیم»، یعنی «به نیروهای نظامی خودمان اعتماد داریم» یعنی «من به سهم خودم اوضاع روانی جامعه را به هم نمی‌ریزم» یعنی «زخمی جنگ روانی دشمن نیستم» یعنی «جنگ احوال اقتصادی و فرهنگی ما را به هم نریخته» یعنی «آن گوشه از دنیا که نگه‌داری‌اش وظیفه من است، امن است» یعنی «همه قوای کشور توجه‌اش به دشمن باشد، ما توی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، ایران را مثل قبل نگه می‌داریم» یعنی «بچه‌ها این روزها تمام می‌شود، شما بروید درس‌تان را بخوانید برای روزهای آینده ایران، این روزهایش را ما جلو می‌بریم» یعنی «حتی اگر جنگ توی شهرهای ما باشد،‌ ما جنگ‌زده نیستیم» یعنی «نترسیدیم، چون ترس برادر مرگ است» یعنی «ما زنده‌ایم». من فکر می‌کنم نگه داشتن زندگی روی چرخ عادی‌اش، هم به نیروهای نظامی قدرت و پشت‌گرمی بیشتری می‌دهد هم دشمن به داخل نفوذ کرده را ناامید می‌کند. من این روزها برای خودم یک دستورالعمل عملیاتی مهم دارم: «برای رزمنده بودن باید عادی زندگی کنم.» . «محمدرضا جوان آراسته» zil.ink/mrarasteh
هدایت شده از گاه گدار
2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[ Video ] آقای وزیر امور خارجه، سلام من شما را دوست دارم و معتقدم امروز فرمانده سنگر مهمی در کشور هستید و من حتما حامی شما هستم. اما آقای وزیر، این چه زبان بدنی است که شما دارید؟ دست‌های شما وای از دست‌های شما در این جلسه، چقدر نشان ضعف و چقدر نشان شکست بود. صدای شما آقای وزیر چقدر بی‌جان بود، چقدر از موضع ملایمت بود. آقای وزیر، شما وزیر خارجه ایران هستید. کمرتان باید راست باشد، دست‌تان باید بلند باشد، انگشت اشاره‌تان باید به سمت دشمن باشد، لحن‌تان باید عتاب داشته باشد، باید صدا و تصویر شما مثل موشک‌های نیروهای نظامی، مراکز سیاسی دنیا را هدف بگیرد. آقای وزیر ما داریم می‌جنگیم، شما در جریانید اصلا؟ نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌آید پشت تریبون و می‌گوید ما غافل‌گیری‌های سخت دیگری برای ایران داریم، بعد شما می‌گویید اگر تجاوز متوقف بشود، دفاع ما هم متوقف می‌شود؟ غلط است. تجاوز اسرائیل اگر امروز متوقف بشود، بدهکاری اسرائیل که به ما تمام نمی‌شود. این جنگ روزی تمام می‌شود که حساب ما با اسرائیل تسویه بشود آقای وزیر. اسرائیل حالا حالاها باید از ما بخورد. آقای وزیر دفاع ما زمانی متوقف می‌شود که «اسرائیل از صفحه روزگار محو بشود.» این درست است. توبه کن آقای وزیر. این حرف‌ها باعث ریختن خون ایرانی‌ها می‌شود، ضعیف بودن، دست‌گره کردن، صدا بالا نبردن، قاطع نبودن، حماسه در کلام نداشتن آقای وزیر، ناو آمریکایی را به منطقه نزدیک‌تر می‌کند. جنگ است آقا، جنگ. لباست را عوض کن آقای وزیر، شما وزیر مایید، ما شما را دوست داریم. بجنگ آقای وزیر، خدا خیرت بدهد ان‌شاالله. . «محمدرضا جوان آراسته» zil.ink/mrarasteh
هدایت شده از روایت نصر
حمله اسرائیل به ایران قسمت سوم.mp3
زمان: حجم: 18.7M
در شرایط جنگی، این مطلب مثل نان شب لازم است‼️ @Revayate_nasr
هدایت شده از  محمدامین نخعی
تقلیل دادن مسأله امروز ما با اسراییل و آمریکا از جنگ تمام عیار به کلماتی مثل تنبیه متجاوز یا گوشمالی یا سیلی و عبارت هایی از این دست، در کمترین حد آن نشان‌دهنده ترس و در حد بالا نوعی خیانت است
شب میلاد پدر، مهمان دختر بودیم.
یکی از دوستان فلسطینی پیام داده که : "لطفاً طوری بزنید که بعداً بتوانیم از سرزمینمان استفاده کنیم. فراموش نکنید که صهیونیست‌ها صاحبان اصلی این سرزمین نیستند!"😅😂
هدایت شده از دیمزن
🟢 این روزهای مقاومت راهنمای عملی نترسیدن از جنگ! ✍فائضه غفارحدادی 🔻تا حالا تونل وحشت رفته اید؟ جایی که در آن چند نفر وظیفه دارند زهره تان را بترکانند! که اگر کارشان درست باشد، در آخر مسیر کاملا زهره ترک می شوید و با لب هایی سفید و دست و پایی شل تونل را ترک می کنید. اما معمولا کسی بر اثر جیغ هایی که در تونل وحشت شهربازی کشیده دچار تروما و ضربه روحی برگشت ناپذیر نمی شود. در واقع هر گردی، گردو نیست! ترس هم با ترس فرق می کند. کسی هست که از جنگ نترسد؟ این طبیعت انسان است که از صدای بلند و لرزش شیشه های نزدیک و احتمال خطر می ترسد. واکنشی است که خدا در طبیعت انسان گذاشته که خودش را نجات بدهد. وقتی به کسی که از مار می ترسد می گوییم: «چرا می ترسی؟» انگار به کسی که از سرما می لرزد می گوییم: «چرا سردته؟» همان قدر که احساس سرما و گرما اختیاری نیست، ترس هم دست خودمان نیست. اما همان طور که می توانیم با کولر و بخاری احساس گرما و سرمایمان را کنترل کنیم، می توانیم ترس هایمان را هم بی اثر کنیم. طوری که روی روح و روان مان خط و خش نیندازد. میلیاردها نفر از مردم کره زمین هستند که در برابر ترس بی دفاعند. راهکارهایی که تراپیست ها بهشان می دهند فوقش می تواند یکی دو درجه از شدت ترس را کم کند. اما بی اثر؟ بعید می دانم. ترس وقتی بی اثر می شود که تو برایش آماده باشی و بتوانی تحلیلش کنی. یعنی ترسی که با آمادگی روحی و مثل تونل وحشت بر آدم عارض شود آسیب چندانی نمی تواند وارد کند. فوقش کمی ترشح آدرنالین بالا می رود که آن هم خود به خود به حالت عادی برمی گردد. همه این ها را نوشتم که به شما تبریک بگویم. چرا که جزو اندک مردم کره زمین هستید که این شانس را دارید از پشت پرده ماجرای جنگ باخبر باشید و ترس تان را بی اثر کنید. برای این کار از الگوی زیر پیروی کنید. 🔹️۱. ابتدا سیستم جنگ خود را به جهاد ارتقا دهید. چگونه؟ با قرار گرفتن در سمت درست میدان جنگ و درست کردن نیت. مثلا در مورد این جنگ: طرفدار ظالمم یا مظلوم؟ چه کسی اول حمله کرد و مردم بی گناه را بدون اطلاع از بین برد؟ چه کسی دارد از خودش دفاع می کند؟ آزادگان و مظلومان عالم طرف چه کسی هستند؟ حالا به خاطر خدا طرف مظلوم باشید. 🔸️۲. سعی کنید به یک آیه از قرآن ایمان بیاورید! یعنی رویش فکر کنید و برای خودتان درونی اش کنید. قول می دهم به جز جنگ در موارد بیماری و امور روزمره هم کمک تان می کند. آیه خطاب به کسانی است که از ترس کشته شدن می ترسند در جهاد شرکت کنند. أَيْنَمَا تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَلَوْ كُنْتُمْ فِي بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ ۗ می گوید چه فرقی می کند؟ اگر قرار باشد بمیرید احتمال مردن تان در میدان جنگ و بالای برج های مستحکم یکی است! توجه داشته باشید این را کسی می گوید که دکمه مرگ افراد زیر انگشت اوست و هروقت بخواهد می تواند فشارش بدهد. وقتی می گوید احتمالش یکی است یعنی یکی است. پس این نقطه تهران و آن نقطه شهرستان ندارد. طبقه یازدهم و زیرزمین هم طبعا همین طور. (البته همیشه احتیاط شرط عقل است. ولی بدون ترس و آشفتگی. موارد ایمنی را رعایت کنید. منتها با آرامش قلبی و ایمان به اینکه بدون اذن او برگی هم از درخت نمی افتد چه برسد خراشی روی پوست بچه شما.) 🔹️۳. هر روز صدقه بدهید و آیت الکرسی و چهارقل را بخوانید و خودتان و خانواده تان را به خدا بسپارید. اینها اجل های معلق و قضا و قدرهای قابل دفع شدن را از شما دور می کنند. 🔸️۴. و در نهایت خودتان را فرزند امیرالمومنین بدانید. وقتی که پرچم جهاد را به دست شما می سپارد و این جمله ها را زیر گوشتان می خواند: اگر كوهها از جاى بجنبد تو ثابت باش. دندان بر دندان بفشار. سر خود را به خداوند بسپار. قدمهايت را بر زمين ميخكوب كن. ديده به آخر لشگر دشمن بينداز. به وقت حمله چشم فروگير. و آگاه باش كه پيروزى از جانب خداى سبحان است. (از سخنان آن حضرت وقتى كه در نبرد جمل پرچم را به دست فرزندش محمّد حنفيه داد) بعد از همه این مراحل اگر از صدای انفجاری یا احتمال خطری، ترسیدید و آشفته شدید هیچ اشکالی ندارد. چهار قلپ آدرنالین است. خیلی زود به حالت قبلش برمی گردد. 🇮🇷 دیمزن دنیای یک مادر زائر نویسنده https://eitaa.com/dimzan https://ble.ir/dimzan
هدایت شده از |تَـأَقْـلُم|
زن را نماد وطن میخوانند. حال وطن را از حال زنانش باید دید... @taaghlom
دشمن بداند اگر قرار است تهران را ترک کنیم مستقیم به تل آویو خواهیم آمد! آماده باشید...
ساحران طناب‌ها را افکندند آنگاه موسی عصایش را رهاند... ○● @revayat_khane ●○
هدایت شده از KHAMENEI.IR
22.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل دومین پیام تلویزیونی رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران در پی تهاجم رژیم صهیونی ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ملت ایران تسلیم شدنی نیست ✏️ورود نظامی آمریکا در این میدان بدون تردید موجب صدمه جبران‌ناپذیر برای آنها خواهد شد ✏️دشمن صهیونی باید مجازات شود و درحال مجازات شدن است ✏️ورود آمریکا به صحنه، نشانه ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی است ✏️ملت ایران در مقابل جنگ و صلح تحمیلی محکم می ایستد 🖼 متن کامل | دریافت فیلم کامل 💻 Farsi.Khamenei.ir