eitaa logo
هُرم
147 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
461 ویدیو
19 فایل
گاه‌ نوشته‌هایی از حسین فرهانیان @hfarhan اگر دوست دارید ناشناس مطلبی برایم بگذارید🖋 https://harfeto.timefriend.net/17141149934247
مشاهده در ایتا
دانلود
أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ
شب دوم محرم.mp3
زمان: حجم: 22.6M
همه ما دوست داریم اگر روزی جنگی شد آدمی باشیم که قدمی برای جبهه حق برمی‌دارد اما سختی کار اینجاست که بدرد بخور بودن در روز نبرد به یک پیشینه نیاز دارد و آن پیشینه این است که شما تا روز معرکه درست زندگی کرده باشی . و این قسمت سخت ماجراست! کار سختی روبه‌روی ماست، خیلی سخت. توی این سخنرانی حجه الاسلام جوان‌آراسته از این سختی می‌گوید. zil.ink/mrarasteh
🌱«کارگران سخت مشغول کارند» ✍به قلم طیبه فرید
🌱«کارگران سخت مشغول کارند» ✍به قلم طیبه فرید درد این کلمه ها را آدم سوخته می فهمد. داغدار بودن ربطی به نسبت های خونی ندارد. داغدار بودن مربوط به دل است و افسار دلِ آدم ها از قدیم الایام دست خداست. اصلا بعضی چیزها اگر به نخ و سوزن کلمات کشیده شود از ارزشش کم می شود. اصلا همان ها که خودتان می دانید.... وقتی سید حسن شهید شد بعضی ها به ما که داشتیم می سوختیم می گفتند دلشان خیلی روشن است! منظورشان دنیای بی نصرالله بود. بماند که بعدش توی آن روشنی که آن ها دیده بودند ما چقدر آدم درجه یک از دست دادیم ، خاک سوریه را در جغرافیای مقاومت اشغال کردند. بر منکرش لعنت که خدا گفته مستضعفان وارثان زمینند،ما بعد سوریه باز هم راه خودمان را پیدا کردیم اما یک عده همیشه اصرار دارند که بگویند «اوضاع عادی است، این ها تقدیر ماست و ما کاره ای نیستیم! فقط به حکم عقد اخوتی که با خدا بستیم آدم های متوکلی هستیم.» کی باورش می شد خاکی که خون پسرهای ما رویش ریخته بشود فرش زیر پای تروریست های جولانی؟ اصلا نقش ما در اتفاقات منطقه کجاست؟ از خودمان بپرسیم ما در تحولات منطقه آدم های بی اختیاری هستیم یا نه برای خودمان سهمی داریم؟ اگر موثریم تا کی قرار است سوراخ فیتیله های کم کاری های و توجیه گری خودمان را با زورِ توکل پر کنیم. چند روزی از جنگ دوم تحمیلی گذشته بود که این جمله نتانیاهو در فضای مجازی گل کرد«ما با کشتن نصرالله راه ورود به ایران را باز کردیم».بلوف زده بود یا راست گفته بود بماند، هرچند فاسق خبری بدهد آدم مومن باید تبیین کند.فرقی هم نمی کند فاسقِ خارجی باشد یا داخلی سودای اشغال داشته باشد یا رویای رهبری آینده! هنوز گرد و خاک جنگ کاملا فرو ننشسته. نهصد و چند نفر شهید عزیز دادیم و بعضی هایشان را هنوز به خاک نسپردیم که پیاده نظام توئیتر بازشان شروع کردند به تولید خط روایت. در فضای مثلاً نخبگانی محتوای فاسد تولید می کنند که خوراک بسترهای اجتماعی باشد. القصه این شب ها که ما در هیئتمان مشغول نوکری هستیم کارگران بی بی سخت مشغول کارند. با دستپاچگی در توئیتر رهبر آینده را مشخص می کنند و مسئله جنگ امی را با رذالت در حد جنگ ملی تقلیل می دهند! حماقت شاخ و دم ندارد وقتی خود دشمن به فعل خودش اعتراف می کند و این جماعت ابن الوقت می گویند« دشمن نمی فهمد جنگ ما ملی است نه امی...» انگار تا دشمن خاک ایران را به توبره نکشند خیالشان راحت نمی شود. عزیزان امام‌حسین نوکر زیاد دارد کو سرباز تبیینگر! ما سر ماجرای« نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» با اشباح الرجالی طرف بودیم که پای خاک که وسط آمد توی هفت پستو گم و گور شدند. حالا که گرد و خاک جنگ فرو نشسته دوباره سر و کله شان‌ پیدا شده! آدم هایی که هیچ جای غم و شادی زندگی مردم نیستند حالا که مردم با صبوری پیروز میدان شدند حالا که وحدت و انسجام غنیمت معنوی و دستاورد بزرگ میدان شده دوباره آمده اند... ما یک جنگ سنگین را پیروزمندانه پشت سر گذاشتیم. یک عده در همین ایام در همسایگی خانه های ما علیه ما که هموطنشان بودیم به دشمن گرا دادند. عجیب نیست وقتی مردهای جنگی ما پرو بالِ پهبادهایشان را قیچی کردند لب و دهان هایشان به کار بیفتد..... کارگران بی بی سخت مشغول کارند.... امام حسین نوکر زیاد دارد ولی.... 📢(با باز ارسال این یادداشت در ارزش معنوی هر چند ناچیزش نگارش آن شریک شوید.) https://eitaa.com/tayebefarid
هدایت شده از KHAMENEI.IR
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) 📝بازخوانی روزانه‌ی روایت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از رخدادهای درس‌آموز و برجسته‌ی قیام سیدالشهداء در ایام محرم 🖥 Farsi.Khamenei.ir
مَن عَمِلَ بِما يَعلَمُ عَلَّمَهُ اللّه ُما لا يَعلَمُ امام باقر عليه السلام : هر كس به آنچه مى‌داند عمل كند، خداوند به او بياموزد آنچه كه نمى داند.
شب چهارم محرم .mp3
زمان: حجم: 27.2M
در ادامه سخنرانی های حجه الاسلام جوان‌آراسته میرسیم به یک سوال! حالا منِ آدم معمولی چطوری میتونم اون کسی باشم که جهت زندگی خودش رو به سمت خدمت جبهه حق اختصاص بده؟ جوابش از کلام حضرت باقر (ع) یه عبارت کوتاه و ساده است که عمل به اون عبارت بسیار سخته! مَن عَمِلَ بِما يَعلَمُ عَلَّمَهُ اللّه ُما لايَعلَمُ این فرمول درست زندگی کردن است. استاد در شب چهارم محرم این موضوع را توضیح میدهند. zil.ink/mrarasteh
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ ما در دوره اقامه ایم و بعضی هنوز در مناسک مانده اند! الان زمان این سوال است چه لگدی به طاغوت زده ای؟ 🆔️ @Revayate_ensan_home
‏بنا به حوادث و مصلحت زمانه.. یک روز رهبری بودند، مردم نبودند.. یک روز هم مردم بودند، رهبری نبودند.. اما اونی که همیشه پابرجاست مجلس عزای اباعبدلله الحسین(ع) است.. "اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه ای الی ظهور الحجه"
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️ روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت علی‌اکبر(علیه‌السلام) بازخوانی روزانه‌ی روایت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از رخدادهای درس‌آموز و برجسته‌ی قیام سیدالشهداء در ایام محرم
زخمم می‌سوزد، از درد خوابم نمی‌برد. آرام و بی‌صدا می‌آیم توی آشپزخانه و زیر سماور را روشن می‌کنم. دگمه وای فای را می‌زنم و ایتا را باز میکنم و می‌نشینیم کنار روایتهای جاندار این روزها. به چندتایی پیام می‌دهم و از متنهای خوبشان تشکر می‌کنم و چندتا ایراد هم می‌گیرم و سوال می‌پرسم. تا آب جوش بیاید این بهترین کاری است که از دستم برمی‌آید. توی یکی از همین گفتگوها میبینم که دوستی نوشته «همچنان با کاستی‌ها، خودم رو مجبور به نوشتن میکنم...» می‌نویسم «خوبه که می‌نویسید. مطمئن باشید که خواننده هم از خواندن و حس اون فضا لذت میبره. ماجورید انشاالله» به فکر فرو می‌روم. چرا من خودم هم، کم روایت می‌نویسم. چشمم می‌افتد به ظرف باقلوای روی میز. روایت خواندن همیشه همینقدر شیرین است ولی درست کردنش مشکل، همه مشکلش البته عزم نویسنده برای نوشتن خاطرات و خودافشایی‌های گاه و بیگاهش است. دفتر چهارخط زبان فاطمه که تازه برایش خریده‌ام خودش را از پشت باقلوا، توی قاب چشمانم میگذارد و یادم می‌اندازد که چطور دختر کوچکم روزها با لذت صفحه‌هایش را تند تند با حروف انگلیسی پر می‌کند. باید بنویسم، مثل کودک عاشق یاد‌گیری با لذت بنویسم.
پینوکیو مواظب باش و از اینها دوری کن. اینها تو را از درس خواندن می‌اندازند. از این بدتر، نگرانم که بلایی سرت بیاورند و گرفتارت کنند...