اعلام جرم سازمان حقوق بشر علیه مختار ثقفی
سازمان جهانی حقوق بشر در پی اقدام به اعدام شمر بن ذوالجوشن، حرمله و عمر بن سعد ؛ مختار را به نقض حقوق بشر محکوم کرد.
روزنامهنگاران و فعالان مجازی مدافع حقوق بشر ساکن در آمریکا و انگلیس و اسراییل در بیانیهای از نهادهای بین المللی خواستند چرا باید مختار بخاطر یک نزاع ساده بین بنی امیه و بنی هاشم؛ اجازه داشته باشد سه تن از افراد شاخص اجتماعی جامعه را اعدام کند؟
فعالان حقوق بشر اذعان کرده اند که جرم شمر و حرمله و عمر بن سعد این بود که نگذاشتند حسین بن علی به اهدافش برسد و جامعه را پنجاه سال به عقب برگرداند!
شایان ذکر است این سازمان در مکاتبهای محرمانه از همهی رسانهها خواسته است از هر گونه روایت و انتشار عکسها و فیلمهای واقعه روز ۱۰ محرم که منجر به کشته شدن حسین به علی و فرزندان کوچک و بزرگ و شیرخوارش شدند پرهیز کنند و فقط بر اعتراض به اعدام شمر و حرمله و عمر بن سعد تمرکز کنند.
همچنین نشر آیه " ولکم فی القصاص حیاة یا اولی الالباب لعلکم تتقون" تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
#اطلاع_رسانی
🔰 مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مظلوم مرزبانی استان خراسان رضوی
🔸 شهدای حادثه تروریستی سراوان
📆 سهشنبه ۲ خرداد۱۴۰۲، ساعت ۹:۳۰
📌مشهدمقدس،عرصه میدان شهدا به سمت حرم رضوی
@yaran_khorasan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی ها
🔰سه شنبه 9 خرداد، ساعت 16
مشهد مقدس، خیابان امام رضا علیه
السلام
📜 همراه با رویدادهای جذاب فرهنگی، هنری و ورزشی، پذیرایی و تکریم، بازی و سرگرمی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی و ضعف در هویت ملی؛ نام گذاری اسامی بیگانه بر اماکن و ساختمانهاست؛ خصوصا در برجها و مجتمعهای تجاری بزرگ.
بر طبق قانون نامگذاریها باید با اخذ مجوزها باشد که عموما انجام میشود؛ ولی متاسفانه اقداماتی بر خلاف قانون و در تعارض با فرهنگ این مرز و بوم و زبان فارسی گاهی رخ میدهد.
تعصب به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی لازمه این اتفاق است.
تذکر و اصلاح اسامی بیگانه در استان را شروع کردیم و حمایت ادب دوستان را در دیار حکیم ابوالقاسم فردوسی لازم دارد
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
درست در شبهایی که کتاب با سرودخوان جنگ در خطهی نام و ننگ را می خواندم؛ صحبتهای محمدجواد ظریف در باب تئوریزه کردن قرارداد گلستان و ترکمنچای سروصدا به پا کرد
همین چند خط قلم نادر ابراهیمی بماند به یادگار که این چنین عاشق ایران بود:
" لانه، باز ساخته خواهد شد
درخت، باز کاشته خواهد شد
#شرف ، اما، اگر برود، در تاریخها مینویسند و وقتی نوشتند، با مرکّبی مینویسند که خیلی سخت پاک میشود:
با مرکّب تجزیه
با مرکّب معاهدهی گلستان و ترکمنچای
با مرکّبی از خون سرداران و سربهداران"
#نادر_ابراهیمی در این کتاب بینظیرش مرامنامه و عشقش به ایران را از دل مناطق عملیاتی جنوب و جزایر مجنون فریاد میزند از حسین(ع) میگوید، از بسیجیهای پیر و نوجوان جبههها و از روشنفکرانی که به ملت پشت کرده اند:
"کاتیوشا! کاتیوشا! ترکمنچای را به یاد میآوری؟ گلستان را به یاد میآوری؟ اینک به همت غیرتمندان سجاده نشین خط شکنی همچون شهید همت که در خیبر به خاک وخون غلطیدند و شهید عباس کریمی که آواره و در به در شهید شد و هزاران چون همت و کریمی، کاری کن که حیثیت به مخاطره افتاده ما به ما بازگردد "
نادر جاهایی از سطور کتاب چنان به شبه روشنفکران میتازد که فراموش می کنی که این کتاب نادر است نه غربزدگی جلال!
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
📚 مسابقه بزرگ کتابخوانی
سبک زندگی
بر اساس رساله حقوق امام سجاد(ع)
💰همراه با یکصد و پنجاه میلیون ریال جایزه نقدی
( 75 عدد کارت 200 هزارتومانی)
📝 جهت ثبت نام و دریافت فایل کتاب به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://eitaa.com/tadabborqouran
🔵دبیرخانه مسابقه:
مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره
🆔 https://eitaa.com/tadabborqouran
🌐https://mftqs.ir
26.pdf
3.39M
#محتوا
🔰 ۱۱۰ پیشنهاد ساده برای گسترش جریان غدیر در خانواده، مسجد و محله
🔸 به عشق علی (ع)
🔹 ۱۵ پیشنهاد برای برگزاری جشن غدیر در محله
🔹 ۲۷ پیشنهاد در ارتباط با همسایگان و اهالی محله
🔹 ۹ پیشنهاد برای مادران، پدران و خانوادهها
🔹 ۱۵ پیشنهاد برای اساتید، معلمان، دانشجویان و دانشآموزان
🔹 ۵ پیشنهاد برای اهالی هنر و رسانه
🔹 ۲۴ پیشنهاد برای قشرهای مختلف اهالی محل
#مهمونی_غدیر
#عید_غدیر
@yaran_khorasan
خیانت به موقوفه گوهرشاد!
حال این روزهای فضای مجازی این گونه است، یک نفر ادعایی می کند و هر چقدر این ادعا جنجالی تر و حرارتش بالاتر، قدرت انتشارش بیشتر و در مرحله بعدی، رسانه های کوچک و بزرگ خارجی چنان پررنگ به آن می پردازند، که در قطعیت آن شک و شبههای نداشته باشی!
ماجرای #تولیت_موقوفه_گوهرشاد که حالا تیتر یک رسانه های ایران ستیز شده است و همچون یک کشف بزرگ به آن می پردازند، ماجرایی محرمانه و پنهان نبوده است، نه یک سند محرمانه است و نه یک اتفاق سری.
سازوکار تولیت موقوفه گوهرشاد متفاوت از سازوکار تولیت آستان قدس رضوی نیست.
وقف یک سرمایه گذاری ماندگار در ساختار اقتصادی اسلام است و خیرین با وقف، سرمایه خود را برای سالهای بعد از خود، بصورت صدقه و حسنه پس انداز می کنند و تولیت موقوفه برای صیانت از ماندگاری اهداف وقف است.
نحوه ی استفاده از حق التولیه شرعا و قانونا در اختیار متولی شرعی موقوفه است. تولیت این موقوفه نیز همچون بسیاری دیگر از علمای وارسته، حق تولیت خود را به امور خیریه برای کمک به فقرا اختصاص داده، هزینه ی جهیزیه ی عروسهایی کرده است که خانواده هایشان بضاعت مالی اندکی داشته اند، کمک های معیشتی برای نیازمندان مشهد و خراسان رضوی ترتیب داده و اهل علمی که سفره ی معیشتشان دچار مشکل شده را مساعدت رسانده است. منابع مالی این ها و مواردی دیگر از این دست از محل حق تولیت موقوفه گوهرشاد تامین شده است.
کاش کاشفی که ندای یافتم یافتم سرداده و ارشمیدس وار در کوی و برزن فضای مجازی داد و فریاد به راه انداخته است و بوقچی های بهایی و انگلیسی پوشش می دهند، پرس و جویی ساده می کرد که تمام مباحث مالی این موقوفه تحت اشراف نظارتی، سازمان بازرسی است و تا ریز هزینه های دریافتی و پرداختی موقوفه در سامانه جامع موقوفات کشور مشخص است. با این که موقوفات عام از جنس بیت المال نیست ولی گردش مالی آنها تحت اشراف دستگاه های نظارتی مختلف رصد می شود.
جناب آقای کاشف چون نتوانسته تخلفی را کشف کند، اصل تولیت را که امری قانونی و شرعی است می خواهد زیر سوال ببرد!
بله، نه تنها با یک اقدام عدالت خواهانه مواجه نیستیم، که با یک پروپاگاندای سیاسی-روانی در مقابل ساده ترین مسائل شرعی و قانونی رو به رو هستیم؛ که مردم را به وقف و اهداف واقف و تلاش های تولیت های موقوفه بدبین کنند و به اسم حمایت از وقف به موقوفه مهم و جریان سازی در طول تاریخ خراسان به نام گوهرشاد خیانت کنند.
* تهمت پراکنی به موقوفه گوهرشاد در آستانه سالگرد قیام گوهرشاد هم قابل تامل است.
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يُرِيدُونَ أَن يُطْفُِواْ نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ يَأْبىَ اللَّهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَفِرُونَ؛
مى خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند، و خدا جز به كمال رساندن نور خود نمى خواهد. هر چند كافران را خوش نيايد
هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
او کسی است که پیامبرش محمد را با نشانههای راهنما و برنامۀ درست زندگی فرستاد تا اسلام را بر همۀ دینها برتری دهد؛ هرچند بتپرستها خوششان نیاید.
توبه(آیه ۳۳ و ۳۲)
هلهله مجازی اشقیا
قدیمیها و #پیرغلامها وقتی میخواستند از عظمت و کرامت سیدالشهدا نام ببرند و به نوکریشون افتخار کنند می گفتند افتخار ما نوکری #دستگاه_امام_حسین است.
می گفتند دستگاه؛ یعنی مجموعهی روضه خون و آشپز و چایریز و کفش جفت کن و سینه زن و ... که به عشق حضرت قدمی بر میدارند؛ یعنی نوکری اینها، نه حتی نوکری خود اباعبدالله!
پیرغلامی یعنی نوکری همه اینها.
این روزها در فضای مجازی اپوزوسیون ایران اسلامی شروع به تمسخر این دستگاه گرفته اند و به بهانهی جمهوری اسلامی به محرم و دستگاه حسینی میتازند.
یکی می گوید سیاه نپوشید، یکی کمپین پخش ترانه به جای نوحه گذاشته، دیگری اصل عاشورا را زیر سوال میبرد و یکی روضهخوانی را تمسخر میکند ، یکی هم نذری دادن را!
بعضیها هم که میخواهند هوشمندانه عمل کنند، این دشمنی با دستگاه حسینی را، به گردن جمهوری اسلامی می اندازند که چون با جمهوری اسلامی دشمنی دارند، با امام حسین هم دشمن شدهاند
تاریخ اما حرف دیگری میزند؛ اولین دشمن سیدالشهدا شمر و حرمله و ابن زیاد و یزید اند و بعد خلفای بسیاری که بارها قبر و حرم را تخریب کردند و جزای زیارت خون خدا را قطع دست قرار داده بودند؛ در حالی که جمهوری اسلامی نبود!
رضاخان هم عزاداری و روضه بر سیدالشهدا را ممنوع کرد و مقابل دستگاه حسینی ایستاد ؛ در حالی که جمهوری اسلامی نبود.
این آخری ها هم که داعش سپاه اشقیا به راه انداخته بود.
بله امتداد لشکر اشقیا را هنوز می توان در فضای مجازی پیدا کرد که در شب و روز عاشورا هلهله میکنند و تصاویر رقص و پایکوبی خودشان را منتشر می کنند.
دشمنان درست فهمیده اند و هوشمندانه سخن می گویند و دشمنی خودشان را با فرهنگ عاشورا در پشت مقابلهشان با جمهوری اسلامی پنهان کردهاند.
آری؛ نه تنها دشمنی با دستگاه حسینی بخاطر جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه دشمنی با جمهوری اسلامی بخاطر دستگاه حسینی است
انقلاب اسلامی پرچم تشیع و حسینی را اعتلا داد تا شیخ زکزاکی به عشق حضرت امام در قلب آفریقا، میلیونها شیعه بپرورد؛ تا شیعه در لبنان و عراق سرفراز شود، تا اربعین بزرگترین مانور لشکر حسینی شود.
بله جمهوری اسلامی محکوم است به جرم عشق به حسین و سزایش آماج تیرهای زهرآگین یهودی و بهایی شدن است با پشتیبانی غرب .
این جرم برای محبان حسین افتخار است
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
کمی از هذا يَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِيادٍ وَ آلُ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِ را می شود در فضای مجازی ببینیم
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
مگر میتوان کتمان کرد که مجاهدت حضرت روح الله؛ نور محبت به پیامبر و فرزندانش را در دل مردم جهان تاباند.
مگر می شود کتمان کرد که پهلوی عزاداری بر حسین(ع) را ممنوع کرد؛ همچون آن خلفایی که زیارت را ممنوع کردند و امام عزیز ما بود که با علیاکبرهایش اسلام را احیا کرد.
مگر می شود کتمان کرد که هزار هزار جوانان دلباخته عشق حسین، شراب معرفت عشق را از جام او نوشیدند و بعد در کربلای فکه و شلمچه و طلاییه و ... در خون شان به سیدالشهدا لبیک گفتند.
مگر میشود کتمان کرد که شیعه بعد از تو در بسیاری از نقاط جهان عمق پیدا کرد و ریشه دوانید؛ از کشمیر تا بحرین، از حجاز تا نیجریه، از قلب اروپا تا قلب آمریکا و به اعجاز ایمان تو شیعه در لبنان عظمت پیدا کرد و اهل سنت فلسطین توان مقاومت پیدا کردند.
از اعجاز ایمان تو و شراب معرفت تو همین بس که مدافعان حرم از ایران و عراق و لبنان و افغانستان و پاکستان و ... به قدرت ایمانی که تو در جانشان دمیده بودی؛ از حرمهای حسینی و زینبی دفاع کردند که دست حرامیان نیافتد.
آری همانها که به تو از دیروز تا امروز و فرداها طعنه میزنند و دم از حسین(ع) بیانقلاب اسلامی تو میزنند؛ در هیاتهایشان و در مجالس روضهشان پای سفرهای که تو پهن کردی نشستهاند.
آری بی جهت نیست که حاج قاسم عزیز چنین در وصیتنامهاش نوشت:
"خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجستهترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم."
@hoseinzadeh1364
حماسه غزه و دستاوردهایش
آنچه تا به امروز در صحنه نبرد رقم خورده است؛ از سوی اسراییلیها تکرار جنایات ۷۵ سال گذشته است ولی آنچه در جبهه مقاومت رقم خورده است فتوحاتی است برای اولین بار:
۱. الان حدود ۲۵۰ اسیر در اختیار دارند که می توانند با چند هزار اسیر فلسطینی که سالهاست در زندانهای اسراییل اسیر هستند مبادله کنند
۲. ۷۵ سال فقط فلسطینیها شهید میدادند و این بار از دشمن صهیونیست تلفات سنگین گرفتند
۳. در هفتههای گذشته اسراییل تلاش کرد تا پروژهی حضور صهیونیستها در مسجدالاقصی را عملیاتی کند؛ که پاسخ مقاومت نقشه شان را به هم ریخت!
۴. روند عادی سازی بعضی حکام مسلمان منطقه در ارتباط با اسراییل از هم پاشید
۵. خط نفاق و رذالت رسانهای غرب عیان شد: اخراج خبرنگاران حامی فلسطین؛ برخورد با ورزشکاران و بازیگران حامی فلسطین؛ فقط کافی است مقایسه کنید با کاری که این رسانهها در ماجرای مهسا امینی انجام دادند
اگر چه دلهایمان برای شهدای غزه خون است؛ ولی تاریخ اسلام اثبات کرده است که خون بر شمشیر پیروز است. فراموش نکنیم رژیم بعث عراق با پشتیبانی آمریکا و فرانسه و انگیس و آلمان؛ هر بار در صحنه میدان جنگ شکست می خورد با بمباران شهرها از مردم انتقام می گرفت.
بمباران دیوانه بار غزه؛ تخلیه روانی صهیونیستهاست از شکست ترمیمناپذیرشان.
#طوفان_الاقصی
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
یکسال قبل از سقوط شاه، کارتر به ایران آمد تا با اعلام حمایت خودش از ژاندارم منطقهای خود؛ محمدرضا پهلوی را از سقوط نجات دهد ...
امروز بایدن یک رییس جمهور دموکرات دیگر آمریکا به اسراییل رفته است تا یک آدمکش دیگر را از سقوط نجات دهد و ...
و
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
اسراییل چرا کودکان را هدف قرار میدهد؟
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
به نظر میرسد جبهه مقاومت در عراق و سوریه در پاسخ به جنایتهای پسر در غزه؛ با زدن پایگاههای نظامی آمریکا؛ در گوش پدر به عنوان طراح و حامی این جنایت میزنند.
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
قهرمان افسانهای
نسل ما یا قهرمانانش را در انیمیشنها پیدا میکرد یا در کتابها.
قهرمانانی افسانهای و یا فانتزی. در رویاهایمان خود را جای آن قهرمان میدیدیم و در مقابل سیاهیها و تاریکی ها می ایستادیم و شمشیر می زدیم.
عشق به وطن که در جانمان بیشتر جوانه میزد؛ رستم و سیاووش و فریدون جای آن شخصیتهای کارتونی غربی را گرفت و به آنها فخر می کردیم.
با خود می گفتیم کاش جای آرش بودیم و تیر بر چلهی کمان می گذاشتیم و جان در راه وطن فدا می کردیم.
فکر می کردیم رستم و سیمرغ افسانه است و کاوه و فریدون رویایی است؛ سیاووش را قهرمان دست نایافتنی شاهنامه می دانستیم، اما چشمهایمان کمکم بیناتر شد و گمشده خود را در همین کوچه پس کوچههای شهرهایمان پیدا کردیم.
نامشان بر روی کوی و برزن شهرمان می درخشید؛ احوالشان را از پدر و مادر و دوست و آشنایشان شنیده بودیم؛ می دانستیم دیگر قصه و افسانه نیست؛ اما باز هم باورشان سخت بود. شنیده بودیم اما با چشمهای خود ندیده بودیم.
اما حالا هر بار که از قهرمان نسل خود می خواهیم بگوییم دستمان می لرزد و چشممان تر می شود.
با گوشت و پوستمان درکش کردیم. هم خطر دشمن داعشی را روی سر این ملک درک کردیم و هم دلاورمردیهای او و همرزمهایش را درک کردیم.
قهرمان نسل ما دیگر افسانهای نیست؛ با چشم خودمان رشادتهایش را دیدیم و با همین پاهایی که آن روز می لرزید پیکرش را در آن تابوت منقش به پرچم ایران عزیز بدرقه کردیم.
نسل ما صبح ۱۳ دی ۱۳۹۸ را با چشممان اشکبار شروع کرد؛ اشکی که هنوز با یاد جهان پهلوانش خیس میشود.
داغش تازه است؛ تازه!
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
اتحادیه بینالمللی چوپانان دروغگو
با دروغی بزرگ و با پروپاگاندای رسانههای غربی؛ کشور را به هرج و مرج کشاندند و سازمانهای حقوق بشری یکی یکی بیانیه دادند و موضع گرفتند.
به دروغ گفتند مهسا را جمهوری اسلامی کشته است و برای آنکه دروغشان را باورپذیر کنند، دروغ را بزرگ و پر تکرار گفتند.
عکس دخترک را در مجامع بین المللی نشان دادند؛ بیلبورد کردند و تا روی بدنهی هواپیما هم نقاشی کردند.
در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا، گروههای ضدایرانی را تحریک کردند تا تظاهرات کنند تا آنجا که زنی با برهنه شدن فریاد آزادی مدنظرشان را سر داد و غایت هدف زن زندگی آزادی را نه در حرف که در عمل به نمایش کشاندند.
قصه دخترک کرد ایرانی با دروغ شروع شد و دروغگوها بلد بودند خوب دروغ بگویند، بزرگ دروغ بگویند و بقیه دروغگوها را با خود همراه کنند؛ ولی همان دروغگوها چشمهایشان را بر هزاران دختر و زن در خون تپیده غزه بستند.
همان دروغگوها ریحانه کاپشن صورتی گوشواره قلبی را ندیدند و قرار نبوده و قرار نیست ببینند.
چرا نخست وزیر قوم لوط فرانسه برای ریحانه سخنرانی نمیکند؟ چرا عکس ریحانه روی هواپیما ها نقش نمی بندند؟ چرا فلان خواننده این ور آبی و آن ور آبی برایش ترانه نگفتند و نخواندند؟
شاید با پیراهن خونین عثمان و رسانهی معاویه بشود علیه علی(ع) شورید؛ شاید خورشید را بشود گاهی پشت غبار دروغ و نفاق پنهان کرد ولی خون مظلوم، خون ریحانه، غبار فتنه را خواباند.
مهسا را با ریحانه مقایسه کنید؛ مهسا را با هزاران دختر در خون تپیده غزه مقایسه کنید و واکنش سازمانهای حقوق بشری و سیاستمدارانشان را مقایسه کنید؛ اشکها و لبخندها را مقایسه کنید؛ نتیجه اش می شود نظم نوین جهانی که غرب به ما وعده داده است حول محور اتحادیه بینالمللی چوپانان دروغگو!
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دل و جان ایرانیان با محبت اهل بیت آمیخته شده است و این همان دلیل اصل دشمنی ایراناینترنشالهاست.
جمهوری اسلامی هر مقدار به مکتب اهل بیت نزدیک تر شود؛ دشمنی ایشان غلیظتر میشود.
عصبانیت از تیم ملی هم همین است و اگر از عشق به ائمه و ایران بگویند فحاشی ایشان هم بیشتر میشود
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
کدام هویت؟؟
هویت مفهوم قریب و غریبی است. هر کس از زاویه دید خودش به آن می نگرد و بر آن اساس الفبایی میچیند!
ساختمانهای قدیمی یک شهر جزیی از هویت آن هستند یا نه؟
اسامی کوچهها و خیابانها و محلهها هویت یک شهر هستند یا نه؟
آدمهای یک شهر چطور؟
فرهنگ و آداب و رسوم آن چطور؟
ایمان و اعتقادات مردم آن شهر هم جزو هویت است یا نه؟
آیا صرف قدیمی بودن؛ ملاک هویتی بودن یک ساختمان است؟ آجر و آهن و کاشی آن ساختمان هر چه قدیمیتر؛ هویتاش بیشتر است؟ قدیمی بودن آداب و رسوم هم همچنین؟
قدیمی بودندیعنی دقیقا از کدام دوره تاریخی؟ ساختمانهای پنجاه سال قدیمی حساب می شوند یا ساختمانهای صد ساله یا دویست و سیصد ساله؟
و دهها سوال مختلف ؟
این همه را نوشتم که بگویم هویت یک امر تک ساحتی نیست.
#مهدیه_حاجی_عابدزاده بخاطر قدیمی بودن جزو هویت شهر مشهد حساب می شد یا بخاطر حاجی عابدزاده یا بخاطر فعالیت دینی و تبلیغی حاجی؟
نگران ساختمان مهدیه باشیم ولی نگران فرهنگ و تربیت دینی که حاجی عابدزاده برای آن مجاهدت کرد نباشیم؟
به این لیست خانههای قدیمی و ساختمانهای قدیمی و بسیاری از ساختمان های حرم را اضافه کنید؟
اگر #مسجد_گوهرشاد هویت این شهر است؛ گنبد و کاشی های آن هویت #مشهد ند یا مسجد بودن آن و نمازها و اعتکافهای آن؟ شهدایی که در آن به خاک و خون کشیده شدند هم جزیی از هویت این شهر هستند یا نه؟
تغییر نام خیابانها و محلهها هم همین است.
تصمیمهای احساسی و لحظهای در امر خطیری چون هویت شهری اشتباه است چه در موافقت و چه در مخالفت!
تصمیمها حتما باید پشتوانه ی فکری و مبنایی داشته باشد!
هویت یک بحث فانتزی و نوستالژیگری نیست! هویت بر پیکر اعتقادات و فرهنگ مردم بنا شده است!
برای همین است که #یلدا جزو هویت ماست و درخت #کریسمس پشت ویترین مغازهها خلاف هویت! برای همین عید #فطر و #قربان و #غدیر جزیی از هویت ماست و #هالویین و #ولنتاین نه!
برای همین است که اسامی بیگانه بر تابلوهای مجتمعهای مسکونی و تجاری بر ضد هویت این شهر است!
نمیشود به #فردوسی بنازیم ولی نسبت به اعتقادات توحیدی و شیعی او بی تفاوت باشیم؛ نسبت به زبان فارسی که احیا کرد بی تفاوت باشیم.
شهری که بر مبنای حرم رضوی متولد شده و جان گرفته؛ هویتی اگر دارد که دارد بر مبنای محبت اهل بیت و امام رضاست.
برجهای بی قواره با معماریهای رومی و یونانی و پریشان؛ خاری در چشم هویت این شهر شدهاند.
هویت بصری که به مدد سرمایهداری در شهر رخنمایی می کند با هویت زیارتی مشهد چه همخوانی دارد؟
شهری که نامش برگرفته از #شهید و #شهادت است؛ چه مقدار در صورت و سیرتش فرهنگ شهادت جاری است؟
اگر ساختمان هلال احمر دوره پهلوی هویت این شهر است؛ مردمی که توسط همان #پهلوی در چند متری آن ساختمان به خاک و خون کشیده شدند جزو هویت این شهر نیستند؟ آن سنگ و آجر هویت شهر است یا شهیدی که آنجا خفته یا به خاک و خون کشیده شده؟
اگر قدیمی بودن هویت می آورد از زنان نوغانی که مهریه ی خود را بخشیدند تا در تشییع حضرت رضا شرکت کنند؛ در تاریخ این شهر قدیمی تر داریم؟ اگر هویتی برای زن مشهدی قائلیم همان زنان مؤمنه نوغان است.
از سنگ و آجر مهمتر در هویت این شهر فرهنگ دینی و معرفتی اهل بیت است و #حجاب یکی از همان مظاهر است.
نمی شود برای هویت مشهد یقه درید ولی برای حجاب یقه ندرید؟ چطور ساختمان پهلوی را هویت می دانیم و چادری که همان پهلوی با زور سلاح از سر مردم می کشید را هویت نمی دانیم؟
هویت بیش از هر چیز به ریشههای اعتقادی و فکری یک جامعه برمیگردد و اگر آن حفظ شود؛ مظاهر ظاهری آن چون ساختمانها و نامها و رنگها هم حفظ می شود.
* بهانه این نوشتار رونمایی رمان رفیق اثر مرحوم #سعید_تشکری است که در سالن شهدای امدادگر هلال احمر برگزار شد.
رمان رفیق در مورد شهید مهدی میرزایی فرمانده بینظیر تخریب است که صفحات آغازین آن در باب اتفاقات همان سالن است. تشکری به واسطهی تلاشها و پژوهشها بر هویت تاریخی مشهد چون ساختمانها و خیابانها اشراف داشت ولی از این سطح نازل عبور کرده بود و برای امام رضا و شهدای مسجد گوهرشاد و انقلاب و دفاع مقدس قلم زد. خدایش رحمت کند.
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364
آنهایی که رای ندادن را انتخاب کردند هم؛ مدیون انقلاب اسلامیاند!
بله درست خواندید؛ اگر امام از همان روزهای اول بر حق مردم در انتخاب نوع نظام، قانون اساسی، نمایندگان مجلس، رییسجمهور و انتخاب خبرگان برای انتخاب رهبر تاکید نمیکرد و چون ۲۵۰۰ سال نظام شاهنشاهی از #کوروش تا #پهلوی، مردم را دارای حق تصمیمگیری نمی دانست، آن موقع الان نمی توانستیم دربارهی رای دادن یا رای ندادن صحبت کنیم!
اصلا صندوق رایی نبود که بخواهیم برای رفتن یا نرفتن پای آن بحث کنیم
ما تنها در بعد #مشروطه کمی تجربهی انتخاب را داشتیم و آن هم نه برای تعیین نظام سیاسی یا حاکم کشور، بلکه نمایندگان مجلس.
در مشروطهی# قاجار که نتیجهاش به توپ بستن مجلس شد توسط روسها و در پهلوی هم کودتا علیه دکتر #مصدق با حمایت آمریکا و انگلیس.
در حقیقت سابقهی رای مردم برای ایرانیان برابری می کند با طول عمر جمهوری اسلامی.
همین جمهوری اسلامی که امروز عدهای به هر دلیلی نمی خواهند در #انتخابات مجلسش شرکت کنند؛ این حق را به او داده است که بر مصوبات طرح ها و لوایح مجلسش در سال آینده اثر بگذارد.
و البته #جمهوری_اسلامی به همان حقی که داده است احترام می گذارد، چه آنها که رای دادند و چه رای سفید دادهاند و چه رای نمی دهند که در بعضی از کشورها همین رای دادن هم با ابزارهای مختلفی اجبار شده است.
مدیون جمهوری اسلامی و خون شهدایش هستیم که این اختیار را در کنار بسیاری دیگر از برکاتش به ما داده است و امیدوارم اگر یک ایرانی هم تصمیم بر رای ندادن دارد، تصمیماش را با عقل و منطق ایرانی گرفته باشد و سود و زیانش را برای ایران در نظر گرفته باشد و نه در دستگاه محاسباتی دشمنان ایران در شرق و غرب عالم که سودش به جیب آنها باشد و ضررش برای وطنش.
🔹🔸تحلیل های کوتاه فرهنگی سیاسی"محمد حسینزاده" را از اینجا دنبال کنید:
@hoseinzadeh1364