eitaa logo
حسینیه مقتل
5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
324 ویدیو
63 فایل
تماس با مدیر : @mostafapi1 حسینیه مقتل در تلگرام: https://t.me/hosenih_maghtal حسینیه مقتل در ایتا: eitaa.com/hosenih_maghtal 🔻 پیج حسینیه مقتل در اینستاگرام : https://www.instagram.com/payegahe_hoseinieh_maghtal
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️هنگامی که عبدالمطلب(ع) رحلت نمود، ابوطالب(ع) [طبق وصیت] وکالت رسول اکرم(ص) را بر عهده گرفت. ابوطالب هر جا می رفت، برادر زاده یتیم خود را نیز با خود می برد. ابوطالب توجهی ویژه ای به رسول اکرم(ص) داشت و بیش از فرزندانش به او محبت و نیکی می‌ورزید. بسترش را در کنار بستر خود قرار می‌داد و می‌کوشید همواره او را همراه خود داشته باشد. 📋《وَ كَانَ يَخُصُّهُ بِالطَّعَامِ وَكَانَ إِذَا أَكَلَ عِيَالُ أَبِي طَالِبٍ جَمِيعًا أَوْ فُرَادَى لَمْ يَشْبَعُوا وَإِذَا أَكَلَ مَعَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ(ص) شَبِعُوا فَكَانَ إِذَا أَرَادَ أَنْ يُغَذِّيَهُمْ قَالَ : كَمَا أَنْتُمْ حَتَّى يَحْضُرَ ابْنِي!》 ♦️بهترین غذا را برای وی فراهم می‌ساخت و ابوطالب همیشه هنگام غذا خوردن به فرزندان خود می‌گفت : صبر کنید تا پسرم (محمد) بیاید.(۷) در یکی از سفرهایی که ابوطالب به تجارت رفته بود، رسول اکرم(ص) را نیز با خود برد. در این سفر حضرت(ص) در میان بچه ها و کودکان مشغول بازی بود که شخصی پرسید : اسمت چیست و پدر و مادرت کیانند؟ رسول اکرم(ص) فرمود : ♦️《أَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَنَا يَتِيمٌ لَا أَبَ لِي وَ لَا أُمَّ》 نامم محمد بن عبدالله است و من یتیمم و پدر و مادری ندارم! در اینجا وقتی ابوطالب(ع) این سخن را شنید؛ 📋《فَبَکَی و عَانَقَهُ أَبُو طَالِبٍ وَ قَبَّلَهُ ثُمَّ أَلْبَسَهُ جُبَّةً مِصْرِيَّةً وَ دَهَّنَ رَأْسَهُ وَ شَدَّ دِينَاراً فِي رِدَائِهِ》 ♦️گریست و او را به آغوش کشید و بوسید و سپس جبّه ای مصری بر تن او پوشاند و به موهایش روغن زد و دیناری در ردای او ریخت.(۸) گزارش‌های تاریخی از حمایت‌های بی‌دریغ ابوطالب از رسول اکرم(ص) در برابر فشارها و تهدیدهای قریش نسبت به رسول اکرم(ص) حکایت دارد. با آنکه در زمان بعثت رسول خدا(ص) ۷۵ سال داشت، با رسول اکرم(ص) در انجام رسالتش همراه شد و در دیدارها و گفتگوهایش با سران قریش، رسما حمایت خویش را از او اعلام کرد. پیامبراکرم(ص) در روز وفات ابوطالب فرمود : تا زمانی که ابوطالب زنده بود قریش از من ترس و واهمه داشت.(۹) شیخ مفید می نویسد : هنگام درگذشت ابوطالب، جبرئیل بر رسول اکرم(ص) نازل گردید و به ایشان گفت : 📋《اُخْرُجْ مِنْ مَكَّةَ فَقَدْ مَاتَ نَاصِرُكَ》 ♦️از مکه خارج شو که یاوری در این شهر نداری!(۱۰) ابوطالب دو منصب رفادت (مهمانداری حاجیان) و سقایت (آب‌رسانی به حاجیان) را در مکه بر عهده داشت. رسول اکرم(ص) روز وفات ابوطالب در حالی که به شدت محزون بود و می‌گریست، و به امیر مؤمنان دستور غسل و کفن او را داد و برای وی طلب رحمت کرد و هنگامی که به محل دفن وی رسید، فرمود : 📋《أَمَا وَ اَللَّهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَكَ وَ لَأَشْفَعَنَّ فِيكَ شَفَاعَةً يَعْجَبُ لَهَا اَلثَّقَلاَنِ》 آن گونه برای تو طلب آمرزش و شفاعت می‌کنم که جن و انس دچار شگفتی شوند.(۱۱) امام صادق(ع) درباره ایمان ابوطالب(ع) می فرماید : 📋《إِنَّ مَثَلَ أَبِی طَالِبٍ مَثَلُ أَصْحَابِ الْکَهْفِ أَسَرُّوا الْإِیمَانَ وَ أَظْهَرُوا الشِّرْکَ فَآتَاهُمُ اللَّهُ أَجْرَهُمْ مَرَّتَیْنِ》 ♦️ابوطالب مانند اصحاب کهف بود که ایمان را پنهان داشتند و اظهار شرک کردند. بدین روی، خداوند دو بار به آنها اجر و پاداش داد.(۱۲) 📋《وَ اللَّهِ إِنَ‏ إِيمَانَ‏ أَبِي‏ طَالِبٍ‏ لَوْ وُضِعَ فِي كِفَّةِ مِيزَانٍ وَ إِيمَانُ هَذَا الْخَلْقِ فِي كِفَّةِ مِيزَانٍ لَرَجَحَ إِيمَانُ أَبِي طَالِبٍ عَلَى إِيمَانِهِم‏》 ♦️اگر ايمان ابوطالب را در يک کفه ترازو و ايمان اين مردم را در کفه ديگر قرار دهند، ايمان ابوطالب فزونی خواهد داشت.(۱۳) نمونه‌ای از اشعار ابوطالب در مدح رسول اکرم(ص) : 📋《أَلَمْ تَعْلَمُوا أَنَّا وَجَدْنَا مُحَمَّدًا نَبِیَِّا کَمُوسَی خُطَّ فِی أَوَّلِ الْکتُبِ وَأَنَّ عَلَیهِ فِی الْعِبَادِ مَحَبَّةً وَلَا خَیرَ مِمَّنْ خَصَّهُ اللَّهُ بِالْحُبِّ》 ♦️آیا نمی‌دانید که ما او (محمد) را مانند موسی پیامبر یافته‌ایم و نام و نشان او در کتاب‌های آسمانی قید گردیده است، و بندگان خدا محبت مخصوصی به وی دارند، و نباید درباره کسی که خدا محبت او را در دل‌هایی به ودیعت گذارده ستم کرد.(۱۴) پیکر ابوطالب در مکه، کنار قبر پدرش عبد المطلب، درقبرستان حُجون به خاک سپرده شد. حضرت(ص) آن سال را «عام الحُزن» نامید. 📚منابع : ۱)کشف الغمة اربلی، ج۱، ص۵۹ ۲)الخصال شیخ صدوق، ص۱۸۱ ۳)تاریخ طبری، ج۲، ص۵۸ ۴)امالی شیخ صدوق، ص۱۲۸ ۵)مناقب ابن شهر آشوب، ج۱، ص۱۳۵ ۶)امالی شیخ صدوق، ص۳۹۱ ۷)الطبقات الکبری ابن سعد، ج۱، ص۹۶ ۸)مناقب ابن شهر آشوب، ج۱، ص۱۳۵ ۹)انساب الاشراف بلاذری، ج۲، ص۲۸۸ ۱۰)ایمان ابی طالب(ع) شیخ مفید، ص۲۴ ۱۱)شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج۱۴، ص۷۶ ۱۲)الکافی شیخ کلینی، ج۱، ص۴۴۸ ۱۳)بحار الانوار مجلسی ج۳۵، ص۱۱۲ ۱۴)السیرة النبویة ابن هشام، ج۱، ص۳۵۲ @hosenih_maghtal
قَالَ رَسُولُ اللَّه‏ صلی الله علیه و آله: مَا زَالَتْ قُرَيْشٌ كَاعَّةً عَنِّي حَتَّى مَاتَ أَبُو طَالِب‏ حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: همیشه قریش از من واهمه داشت، تا وقتی که ابوطالب از دنیا رفت. 📕كشف الغمة(ط - القديمة)، ج‏۱، ص۱۶ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 🔹 خواصِ یک جامعه، به دو گروهِ 1⃣ 2⃣ تقسیم میشوند. 🔸شما از خواص طرفدار باطل چه توقّع دارید؟ 🔹بدیهی است این است که بنشینند و علیه شما برنامه‌ریزی کنند. ✳️ . ✳️ . ✳️ ، در صحنه‌ای دیگر؛ ✳️ ؛ 🔹یعنی همینهایی که امروز این‌جا هستیم. پس، اگر ما شرحِ تاریخ را میگوییم، ✳️ هر کداممان و . 🔹بعد ببینیم کسی که مثل ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟ 🔸مواظب باشیم آن طور عمل نکنیم. 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇 🔹شما خودتان را در صحنه‌ای که از صدر اسلام تبیین میکنم، پیدا کنید. 🔸یک عدّه جزو عوامند و قدرت تصمیم‌ گیری ندارند. ✳️ ، خود، اگر تصادفاً در مقطعی از زمان قرار گرفتند که پیشوایانی مثل امیرالمؤمنین علیه‌السّلام و امام راحل ما ، بر سرِ کار بودند و جامعه را به سمت بهشت می‌بردند، به ضربِ دست خوبان، به سمت بهشت رانده خواهند شد. ✳️اما اگر بخت با آنها یار نبود و در مقطعی قرار گرفتند که «وجعلنا هم ائمة یدعون الی النارِ»به سمت دوزخ خواهند رفت. ✳️پس، . 🔹جزو عوام قرار نگرفتن، بدین معنا نیست که حتماً در پی کسب تحصیلات عالیه باشید؛ نه! . ✳️باید مواظب باشیم که به این جرگه نپیوندیم. یعنی هر کاری میکنیم از روی باشد. ✳️ هر کس که از روی بصیرت کار نمیکند، است. 🔸پس، اوّل . ✳️اگر جزو گروه عوامید، به سرعت خودتان را از آن گروه خارج کنید. 🔹 ؛ و به دست یابید. 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 🔹 ، دو نوعند: 1⃣ یک نوع کسانی هستند که ، ، ، ، ، ، ، و همه‌ی متاع های خوبْ قرار دارند. در قرآن‌که میفرماید «متاع الحیاة الدنیا»، معنایش این نیست که این متاع، بد است؛ نه ، منتها اگر در مقابل این متاعها و بهره‌های زندگی، خدای آن قدر شدید که به میان آمد، ، واویلاست! میبینید که حتّی خواصِ طرفدارِ حق هم به دو قسم تقسیم میشوند. 2⃣اگر در جامعه‌ای، آن طرفدار حق؛ ✳️یعنی کسانی که میتوانند در صورت لزوم از متاع دنیوی دست بردارند، در باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد. 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 🔹اگر کسانی ، و آن‌جا که باید ، نگویند، چون به خطر میافتد، یا برای یا برای یا برای یا ، و و ، ، ✳️ آن وقت دیگر واویلاست. ✳️ ها به خواهند رفت و به کشیده خواهند شد. ✳️ آن وقت، میآیند ، ✳️ خواهد شد! 🔸وقتی ، یا اکثریت قاطعشان، در یک جامعه، چنان میدهند که ✳️👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 ؛ 🔹وقتی از ، از ، از ، از و از ، ✳️حاضر میشوند را قبول کنند و در مقابل باطل نمی ایستند و و _اندازند؛ 🔸آن گاه در جهان اسلام با شهادت حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام با آن وضع آغاز میشود.حکومت به بنی‌امیّه و بعد به بنی‌عبّاس و آخرش هم به سلسله‌ی سلاطین در دنیای اسلام، تا امروز میرسد! 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 ✳️، حدوداً هفت، شد. 🔹به مسأله‌ی ، اصلاً کار ندارم. 🔸مسأله‌ی خلافت، جدا از است که میخواهم به آن بپردازم. 🔹قضایا، پس از رحلت پیغمبر شروع شد. ✳️ اعم از و و کسانی که در جنگهای زمان پیغمبر شرکت کرده بودند از امتیازات برخوردار شدند، که ، یکی از آن بود. ✳️چنین عنوان شده بود که تساوی آنها با سایرین درست نیست و نمیتوان آنها را با دیگران یکسان دانست! ✳️این، بود. ✳️ ، از همین شد، تا به اواسط دوران رسید. 🔸در دوران ، وضعیت به گونه‌ای شد که پیغمبر، جزو بزرگترین زمان خود محسوب میشدند! 📣توجّه میکنید! 🔹یعنی همین صحابه‌ی عالی‌مقام که اسمهایشان معروف است؛ ، ، و غیره این بزرگان، که هر کدام یک کتاب قطور سابقه‌ی افتخارات در بدر و حُنین و اُحد داشتند، ✳️در ردیف اول سرمایه‌داران اسلام قرار گرفتند. 🔸یکی از آنها، وقتی مُرد و طلاهای مانده از او را خواستند بین ورثه تقسیم کنند، ابتدا به صورت شمش درآوردند و سپس با تبر، بنای شکست و خرد کردن آنها را گذاشتند. 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 🔹در دوران امیرالمؤمنین(ع) ، ✳️چون عدّه‌ای برایشان اهمیت پیدا کرد، ✳️. 🔸 سال از رحلت پیغمبر(ص) میگذشت و خیلی از و شروع شده بود. ✳️نَفَس امیرلمومنین(ع) نَفَس پیغمبر(ص) بود. اگر بیست و پنج سال فاصله نیفتاده بود، امیرالمؤمنین(ع) برای ساختن آن جامعه مشکلی نداشت. 🔹اما با جامعه‌ای مواجه شد که در آن، قرار گرفته بود. ✳️جامعه‌ای است که امیرالمؤمنین(ع)، وقتی میخواهد مردم را به جهاد ببرد، آن همه مشکلات و دردسر برایش دارد! ✳️ دوران او خواص طرفدار حق یعنی کسانی که حق را میشناختند اکثرشان کسانی بودند که ترجیح میدادند! 🔸 این شد که امیرالمؤمنین(ع) بالاجبار به راه انداخت؛ عمر چهار سال و نه ماه حکومت خود را در این جنگها گذراند و عاقبت هم به دست یکی از آن آدمهای خبیث به رسید. (ع) به قدر حسین (ع) با ارزش است. 🔹شما در زیارت وارث میخوانید: ▪️«السّلام علیک یا ثاراللَّه و ابن ثاره.» ✳️یعنی حقّ خونِ امام حسین علیه‌السّلام و پدر بزرگوارش، متعلّق به خودِ خداست. ، پروردگار است. 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 🔹 (ع)به خاطرِ وضعیّت آن روز جامعه‌ی اسلامی به رسید. بعد نوبت به (ع) رسید و در همان وضعیت بود که آن حضرت نتوانست بیش از شش ماه دوام بیاورد. ✳️تنهای تنهایش گذاشتند. 🔸امام حسن مجتبی(ع) میدانست که اگر با همان عدّه‌ی معدود اصحاب و یاران خود با بجنگد و به شهادت برسد، انحطاط اخلاقی زیادی که بر اسلامی حاکم بود، نخواهد گذاشت که دنبال خون او را بگیرند! ✳️ و معاویه، همه را تصرّف خواهد کرد و بعد از گذشت یکی دو سال، مردم خواهند گفت امام حسن(ع) بیهوده در مقابل معاویه قد علم کرد. ✳️لذا، با همه‌ی سختیها ساخت و خود را به میدان شهادت نینداخت؛ زیرا میدانست . 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 ✳️ ! 🔹آن زمان بودند و حاضر نمیشدند حرکتی کنند. 🔸وضع دوران به گونه‌ای بود که به نظر میرسید. 🔹این، به‌خلاف دوران امام حسن(ع) بود. ✳️لذا، . 🔹اما در زمان امام حسین(ع)یک انتخاب بیشتر وجود نداشت. 🔸 ؛ 🔹 قیام نکردن معنی نداشت و لذا بایستی قیام میکرد. حال اگر در اثر آن قیام به حکومت میرسید، رسیده بود. کشته هم میشد، شده بود. ✳️ و تا معلوم باشد وقتی که وضعیت چنان است، حرکت باید چنین باشد. 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 🔹وقتی (ع) کرد با آن عظمتی که در جامعه‌ی اسلامی داشت بسیاری از و به او . 🔸ببینید وضعیت در یک جامعه، تا چه اندازه به وسیله‌ی خواصی که را به راحتی بر در قرنهای آینده دهند، خراب میشود! 🔹وقتی به برای امام حسین(ع)نامه نوشتند و او را دعوت کردند، نگاه میکنید، میبینید همه جزو و از و جامعه‌اند. ✳️تعداد نامه‌ها زیاد است. 🔸منتها مضمون و لحن نامه‌ها را که نگاه کنید، معلوم میشود از این خواصِ طرفدارِ حق، کدامها جزو دسته‌ای هستند که و کدامها کسانی هستند که حاضرند دنیایشان را قربانی دینشان کنند. 🔹از همان کوفه‌ای که هجده هزار شهروندش با کردند، ✳️بیست، سی هزار نفر یا بیشتر، برای جنگ با امام حسین(ع) به میروند! ✳️یعنی ، به دنبال خود، را میآورد. 👇🏻📣📣📣📣📣📣📣👇🏻 ✳️نمیدانم که ، درست برای ما روشن میشود یا نه؟ 📣 ... 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇 🔹 به محض ورود به ، به منزل وارد شد و نامه‌ی حضرت را خواند. 🔸گروه گروه، مردم آمدند و همه، اظهار ارادت کردند. با مسلم مقابله نکرد. مردم که جو را آرام و میدان را باز میدیدند، بیش از پیش با حضرت بیعت کردند. 🔹دو، سه تن از خواصِ جبهه‌ی باطل طرفداران بنی‌امیّه به یزید نامه نوشتند که اگر میخواهی کوفه را داشته باشی، فرد شایسته‌ای را برای حکومت بفرست. 🔸 هم بن زیاد که اساس کار او عبارت از این بود که بن عقیل را با اشدّ مورد و قرار میداد را فرستاد. 🔹بدین جهت، هانی بن عروه را با حیله به دارالاماره کشاند و به ضرب و شتم او پرداخت. در این مقطع هم، نقش به اصطلاح طرفدارِ حق که و ، اما ، آشکار میشود. 🔸حضرت مسلم با جمعیت زیادی به حرکت درآمد. کاری که ابن زیاد کرد این بود که عده‌ای از را وارد کرد تا آنها را . ✳️ هم در بین مردم میگشتند و میگفتند ▪️؟! ▪️؟! ▪️اگر میخواهید در باشید، به خانه‌هایتان برگردید. ▪️. و و دارند. ✳️چنان مردم را ترساندند و از گرد پراکندند که آن حضرت به وقت نماز عشا ؛ 😭هیچ‌کس! 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 🔹(بعد از عهد شکنی با ) به مسجد رفت و اعلان عمومی کرد که همه باید به مسجد بیایند و نماز عشایشان را به امامت من بخوانند! 🔸تاریخ مینویسد: که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. ✳️ ؟ 👇🏻بنده که نگاه میکنم، میبینم ▪️خواصِ طرفدارِ حق مقصرند و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. 🔹مثل چه کسی؟ ✳️مثل . 🔸 قاضی که ! ✳️کسی بود که . 🔹میفهمید که اوضاع از چه قرار است. 🔸وقتی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ی او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند.ابن زیاد ترسید. 🔹آنها میگفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. 🔸شریح دید هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. ✳️شریح قاضی گفت: میخواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که عبیداللَّه آن‌جا حضور داشت و ! ✅جرأت نکردم یعنی چه؟ 🔻یعنی همین که ما میگوییم ! 🔺شاید اگر شریح همین یک کار را انجام میداد، . 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 🔹یک وقت یک ، تاریخ را نجات میدهد و گاهی یک که ناشی از و و و به زنده ماندن است، تاریخ را در ورطه‌ی گمراهی میغلتاند. ✳️ای شریح قاضی! چرا وقتی که دیدی هانی در آن وضعیت است، شهادت حق ندادی؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهنده‌ی دنیا بر دین، همین است. 🔸به داخل شهر کوفه برگردیم: 🔹وقتی که عبیداللَّه بن زیاد به رؤسای قبایل کوفه گفت بروید و مردم را از دور مسلم پراکنده کنید وگرنه پدرتان را در میآورم چرا امر او را اطاعت کردند؟! 🔸رؤسای قبایل که همه‌شان اموی نبودند و از شام نیامده بودند! ✳️بعضی از آنها جزو نویسندگان نامه به امام حسین(ع) بودند.چرا چنین کاری کردند؟! به جای این‌که از ابن زیاد بترسند، از خدا میترسیدند، تاریخ عوض میشد. ✳️گیرم که عوام متفرّق شدند؛ چرا خواصِ مؤمنی که دوْر مسلم بودند، از او دست کشیدند؟ 🔹بین اینها افرادی خوب و حسابی بودند که بعضیشان بعداً در کربلا شهید شدند؛ اما این‌جا، اشتباه کردند. . نتوانستند بروند؛ توفیق پیدا نکردند و البته، بعد مجبور شدند جزو توّابین شوند. ✳️چه فایده؟! 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 ✳️وقتی امام حسین(ع)کشته شد؛ وقتی فرزند پیغمبر از دست رفت؛ وقتی فاجعه اتّفاق افتاد؛ وقتی حرکت تاریخ به سمت سراشیب آغاز شد، دیگرچه فایده؟! 🔸اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! ✳️به‌خاطر این‌که در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه‌ی خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و . 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 🔹چرا مسلم بن عقیل را با این‌که میدانستید است، تنها گذاشتید؟! 🔸آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. ✳️به عوام کاری ندارم. 🔹 را میگویم. چرا هنگام عصر و سرِ شب که شد، مسلم را تنها گذاشتید تا به خانه‌ی طوعه پناه ببرد؟! 🔸پس، خواص در این مرحله، کوتاهی کردند که دوْر مسلم را نگرفتند. ✳️ببینید! از هر طرف حرکت میکنیم، به خواص میرسیم. تصمیم‌گیری خواص در وقت لازم تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه‌ی لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ی لازم. اینهاست که تاریخ و ارزشها را نجات میدهد و حفظ میکند! 🔸در لحظه‌ی لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد. 🔹خواص! خواص! طبقه‌ی خواص! عزیزان من! ✳️ببینید شما جزو کدام دسته‌اید؟ 🔸اگر جزو خواصید ،که البته هستید پس حواستان جمع باشد. 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️ادامه دارد... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ 👇🏻 🔹عزیزان من! ، همیشه دارد. 🔸از همین خواصی که گفتیم، اگر یک نفرشان بخواهد کار خوبی انجام دهد کاری را که باید انجام دهد ممکن است چهار نفر دیگر از خودِ خواص پیدا شوند و بگویند ▪️آقا، مگر تو بیکاری؟! ▪️مگر دیوانه‌ای؟! ▪️مگر زن و بچه نداری؟! ▪️چرا دنبال چنین کارها میروی؟! 🔹کما این‌که در دوره‌ی مبارزه هم میگفتند.اما . ✳️یکی از لوازم مجاهدتِ خواصی، این است که باید در مقابل و ایستاد. ، ، ؛ مسأله‌ای نیست. 🙏پروردگارا! مرگ ما را به در راه خودت قرار بده. 🙏پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، امریکا و بقیه‌ی ایادی و اقطاب استکبار را آن چنان که شایسته‌ی اقتدار و عزّت خودِ توست، منکوب و مقهور فرما. 🙏لذّت قهر و غلبه بر آنها را به ملت ایران بچشان. ✋🏻والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته. 📚( ۷۵/۰٣/٢۰) ♻️پایان... 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 ✅ @hosenih_maghtal
✅امام موسی صدر: ❇️ من "حسینیه" را "حسینیه" نمیدانم مگر اینکه دلاورانی را برای نبرد بادشمن اسرائیلی فارغ التحصیل کند... 🔻انشالله "حسینیه" نیز چنین دانشگاهی باشد... @hosenih_maghtal
✅از جناب سکینه روایت شده: 🔹وقتی ما از مدینه بیرون شدیم هیچ اهل بیتی از ما اهل بیت رسول خدا(ص) ترسان و هراسان تر نبود. 📚 ص ۳۸۲ سلام الله علیها @hosenih_maghtal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ مراقبات و اعمال مشترک 🔻 ۱- روزه 🔻 ۲- هر روز هفتاد مرتبه بگويد: ▪️أسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ 🔻 ۳- هر روز هفتاد مرتبه بخواند: ▪️أسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذِي لا إِلَهَ إِلا هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ. از روايات استفاده مى‌شود كه بهترين دعاها و ذكرها در اين ماه استغفار است، و هر كه در هر روز اين ماه هفتاد مرتبه استغفار كند، مانند اين است كه در ماه‌هاى ديگر هفتاد هزار مرتبه استغفار بجا آورد. 🔻 ۴- صدقه در اين ماه صدقه بدهد، گرچه نصف دانه خرما باشد، تا حق تعالى بدن او را بر آتش دوزخ حرام كند. از امام صادق عليه السّلام روايت شده است كه از وجود مبارک ايشان درباره فضيلت روزه ماه رجب سؤال كردند فرمودند: چرا از روزه ماه شعبان غافل هستيد؟ راوى عرض كرد يابن رسول الله كسى كه یک روز از شعبان را روزه بدارد، چه ثوابى دارد؟ فرمود: به خدا سوگند بهشت پاداش آن است، عرض كرد يابن رسول الله بهترين اعمال در اين ماه چيست؟ فرمود: صدقه و استغفار، هر كه در ماه شعبان صدقه دهد حق تعالى آن را رشد و نموّ دهد همان گونه كه يكى از شما بچّه شترش را رشد مى‌دهد، تا آن كه در قيامت درحالی كه به اندازه كوه احد شده باشد به صاحبش بازگردد. 🔻 ۵- صلوات بر پیامبر 🔻 ۶- در تمام اين ماه هزار مرتبه بگويد: ▪️لا إِلَهَ إِلا اللهُ وَ لا نَعْبُدُ إِلا إِيَّاهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ معبودى جز خدا نيست، و نپرستيم جز او را درحالی كه عبادت را براى او خالص مى‌كنيم، گر چه مشركان را خوش نيايد. اين ذكر پاداش بسيارى دارد از جمله اينكه در نامه عملش عبادت هزار ساله بنويسند. 🔻 ۷- صلوات شعبانیه در هر روز از شعبان در وقت زوال (اذان ظهر) و در شب نيمۀ آن بخواند اين صلوات مَرْويّه ازحضرت امام زين العابدين عليه السّلام را: اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ، وَمَوْضِعِ الرِّسالَةِ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلائِكَةِ وَمَعْدِنِ الْعِلْمِ، وَاَهْلِ بَيْتِ الْوَحْىِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، الْفُلْكِ الْجارِيَةِ، فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا، الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، الْكَهْفِ الْحَصينِ، وَ غِياثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَكينِ، وَمَلْجَأِ الْهارِبينَ، وَعِصْمَةِ الْمُعْتَصِمينَ، اَللّهُمَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، صَلوةً كَثيرَةً تَكُونُ لَهُمْ رِضاً، وَلِحَقِ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اَدآءً وَقَضآءً، بِحَوْلٍ مِنْكَ وَقُوَّةٍ يا رَبَّ الْعالَمينَ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، الطَّيِّبينَ الْأَبْرارِ الْأَخْيارِ، الَّذينَ اَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ، وَفَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَوِلايَتَهُمْ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاعْمُرْ قَلْبى بِطاعَتِكَ، وَلا تُخْزِنى بِمَعْصِيَتِكَ، وَارْزُقْنى مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِكَ، وَنَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِكَ، وَاَحْيَيْتَنى تَحْتَ ظِلِّكَ، وَهذا شَهْرُ نَبِيِّكَ سَيِّدِ رُسُلِكَ، شَعْبانُ الَّذى حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَالرِّضْوانِ، الَّذى كانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَالِه وَسَلَّمَ، يَدْاَبُ فى صِيامِهِ وَقِيامِهِ، فى لَياليهِ وَاَيَّامِهِ، بُخُوعاً لَكَ فى اِكْرامِهِ وَاِعْظامِهِ، اِلى مَحَلِ حِمامِهِ، اَللّهُمَّ فَاَعِنَّا عَلَى الْأِسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فيهِ، وَنَيْلِ الشَّفاعَةِ لَدَيْهِ، اَللّهُمَّ وَاجْعَلْهُ لى شَفيعاً مُشَفَّعاً وَطَريقاً اِلَيْكَ مَهيَعاً، وَاجْعَلْنى لَهُ مُتَّبِعاً، حَتّى اَلْقاكَ يَوْمَ الْقِيمَةِ عَنّى راضِياً، وَ عَنْ ذُنُوبى غاضِياً، قَدْ اَوْجَبْتَ لى مِنْكَ الرَّحْمَةَ وَالرِّضْوانَ، وَاَنْزَلْتَنى دارَ الْقَرارِ وَمَحَلَّ الْأَخْيارِ، 🔻 ۸- مناجات شعبانیه بخواند اين مناجات مرويّه از ابن خالويه را كه نقل كرده و گفته اين مناجات حضرت اميرالمؤمنين و امامان از فرزندان او عليهم السّلام است كه در ماه شعبان مى خواندند: اَللّهُمَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاسْمَعْ دُعائى اِذا دَعَوْتُكَ، وَاْسمَعْ نِدائى اِذا نادَيْتُكَ، وَاَقْبِلْ عَلىَّ اِذا ناجَيْتُكَ، فَقَدْ هَرَبْتُ اِلَيْكَ، وَوَقَفْتُ بَيْنَ يَدَيكَ، مُسْتَكيناً لَكَ مُتَضرِّعاً اِلَيْكَ، راجِياً لِما لَدَيْكَ ثَوابى.... ( برای مطالعه کامل مناجات شعبانیه به مفاتیح‌ الجنان مراجعه شود) @hosenih_maghtal