eitaa logo
حسینیه ارشاد
77 دنبال‌کننده
67 عکس
42 ویدیو
1 فایل
یادداشت های علی اصغر محمدی راد طلبه عصر انقلاب ...صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ... ادمین: @Ali_rad_6617
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️قابل توجه عزیزان فعال در بحث انتخابات♦️
▪️8 پیشنهاد ساده برای دعوت به رای 1⃣یک. فریاد بزنید رای می دهم را فریاد بزنید. زیاد بودن را به رخ بکشید و به چشم بیاورید. ضدانقلاب می خواهد گرفتار مارپیچ سکوت شوید. احساس کنید در اقلیت اید و اعتماد به نفس تان را از دست بدهید و خودسانسور و ساکت شوید. 2⃣دو. آدرس شوید همه فکر و ذکرتان شود تبلیغ "راه هست". آدرس تغییر شوید. آدرس برون رفت از وضع موجود. هر نامزدی که راه حل داشت سردست بگیرید. فرق نمی کنید چه کسی. موضوعاتی را انتخاب کنید که به زندگی و سفره مردم نزدیک باشد. تلاش شب و روز ضدانقلاب تنها یک چیز است: بن بست است. 3⃣سوم. افشاگر باشید هرکس و هرجا که مردم را دعوت به رای ندادن کرد افشا کنید. کلیدواژه افشاگری نیز اینست: "دلسوز نیستند". هرکس با ژست دلسوزی گفت: "رای ندهید" جاهل نباشد، منافق است. 4⃣چهارم. غیرتی باشید در تولید ادبیات غیرتی باشد. واژه های پرقدرت استفاده کنید. شل از انتخابات دفاع نکنید. مردم سالاری مثل خاک وطن است؛ حرمت دارد. ضدانقلاب تلاش می کند انتخابات را در ذهن تان رقیق کند تاذهن کمتر درگیر شود. 5⃣پنجم. یادآور گذشته باشید خاطره این 8 سال را تداعی کنید. توضیح دهید که "اگر روحانی نبود" چنین و چنان نبویدم. مهمتر از یادآوری تلخی ها، علت ها است. اینکه دولت چه خطاهائی کرد که منجر به 8 سال خاطره آزاردهنده برای مردم شد. ضدانقلاب تلاش می کند این خاطرات تلخ را با خطای تعمیم به پای ساختار بنویسد تا مردم از صندوق قهر کنند. شما برعکس، علت خطاها را بدون بزرگنمایی دقیق کنید و نقش دولت و روحانی را تصریح کنید. 6⃣ششم. تفاوت ها را نشان دهید نامزدهای موجود یک تفکر ندارند. اختلاف ها معنا دارست. عادت کردیم در دوقطبی های تخیلی نامزد انتخاب کنیم. این خطاست. اختلاف ها را نشان دهید. کمک کنید مردم تفاوت سلایق را در رقابت موجود احساس کنند و نماینده خود را بیابند. 7⃣هفتم. آرای خاکستری را بیابید آرای سیاه و ضدانقلاب را رها کنید. فقط اهل تردید و آرای خاکستری. بند دو و پنج برای این گروه است. از نزدیکان و دوستان و فامیل شروع کنید. 8⃣هشتم. جانفدا بسازید گروه سخت تبلیغی درست کنید. گروه هایی که حاضر باشند برای مشارکت تلاش کنند. برای ایجاد انگیزه، مبانی مردم سالاری دینی را در همین زمان کوتاه از زبان امامین انقلاب تولید و به اشتراک بگذارید و برای جانفداها و گروه وفاداران ایجاد انگیزه کنید. مهمتر از اصلحیت، جمهوریت است. رقیب اصلی نامزد جریان انقلاب، قهر مردم است. ایندوره برای مشارکت تراکت پخش کنید. 💬 محسن مهدیان
🔶🔸 خبر مهم 🔸🔶 ✅ آغاز ثبت‌نام سیر مطالعاتی صراط 🔺 ثبت‌نام هفتمین مرحله سیرمطالعاتی زمان: از ۱۵ الی ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ 🌐 از طریق: تارنمای خانه طلاب جوان ⏩ www.Khanetolab.ir را به دوستان خود معرفی کنید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐eitaa: http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f 🌐Telegram: https://t.me/khanetolab
هدایت شده از هیأت منتظران شهادت
🔹 حجت الاسلام محمدی‌راد 🔸 برادر روح الله کیانی 🔻زمان: پنجشنبه ۸ مهرماه ؛ از ساعت ۲۰:۳۰ 🔻مکان: روستای ده موسی ، منزل مرحوم حاج قربانعلی محمدی راد 📍هیات منتظران شهادت 💠 @montazeraneshahadat_ir
هدایت شده از هیأت منتظران شهادت
🔹 حجت الاسلام عبدالله عصاره 🔸 برادر محمدرضا محمدی راد 🔻زمان: پنجشنبه ۱۵ مهرماه ؛ از ساعت ۲۰:۳۰ 🔻مکان: خیابان بعثت ، کوچه پنج ، مسجد چهارده معصوم 📍هیات منتظران شهادت 💠 @montazeraneshahadat_ir
🔰پر احساس، پر ذلت (درباره انیمیشن) 🔹انمیشنی قدیمی که به لحاظ داستان و ساخت فوق العاده حرفه ای است. 🔹کارگردان ژاپنی کارهای قوی‌ای در کارنامه دارد. و . این یعنی نصف برنامه های دوران کودکی ما. 🔹خیلی علاقه ای به انیمیشن ندارم اما این یک کار بسیار جذاب بود. 🔹داستان قوی، ساخت نسبتا قوی، همه چیز سر جای خود، هدفمند و دقیق. 🔹اگر خودتان تنها این انیمیشن را تماشا کنید از ابتدا تا انتهای فیلم اشک میریزید و میسوزید. 🔹داستان پسر بچه و دختر بچه ای که در جنگ آمریکا با امپراطوری ژاپن، آواره میشوند و قصه پر غصه ای برایشان رقم میخورد. 🔹کارگردان دقیقا میداند که چه میکند و خیلی زیباتر از بسیاری از فیلمها و انیمیشن های دیگر احساس بیننده را درگیر میکند. 🔹بارها و بارها احساسات شما را به نقطه اوج خود میرساند و از شدت غصه و ناراحتی دوست داری ادامه فیلم رانگاه نکنی اما نمیتوانی منصرف شوی. 🔹وقتی که هواپیماهای آمریکا بالای سر شهرها، باران آتش می‌ریزند و‌میسوزانند و همه شهر را نابود میکنند، سربازی از ارتش ژاپن در میان شهر سوخته و آه وناله‌ی مردم بی‌پناه فریاد میزند:«زنده باد امپراطور». 🔹با دیدن این صحنه دوست داری همه آنچه در ذهنت از حماسه جنگاوران شنیده ای به فحش بکشی. 🔹در صحنه دیگر این پسر به همراه خواهر دو سه ساله‌اش که به شدت شیرین زبان است بعد از مرگ پدر و مادر به عمه خود در شهری دیگر پناه میبرند. خانواده عمه دائما در حال تلاش برای زندگی و کمک به جنگ هستند. عمه مدام به این دو کودک میگوید شما هیچ کاری برای خودتان و برای جنگ نمی‌کنید ، هیچ‌کمکی به کشورتان نمیکنید و فقط بلدید غذا بخورید و در نهایت آنها از خانه‌اش می‌روند. دقت کنید عمه و خانواده‌اش مقید به حفظ استقلال کشورشان هستند و اینچنین تهوع آور به تصویر کشیده شده‌اند. 🔹در انتهای فیلم خواهر کوچک براثر آوارگی سوئ تغذیه های مداوم به شکل کاملا مظلومانه‌ای جان میدهد و جنگ نیز تمام میشود البته با تسلیم شدن بی قید و شرط ژاپن. 🔹در پایان هم صحنه ای از ژاپن پیشرفته امروز را میبینید که در سایه تسلیم شدن بی قید و شرط به دست آمده، بدون ذره‌ای انتقام جویی و حماسه... 🔸یک داستان پر احساس و پرذلت... جنگ @hoseynie_ershad
سلسله نشست‌های تحریر 1⃣ : بررسی مسئله آزادی در غرب و اسلام با محوریت کتاب "آزادی یعنی آزادی"با حضور: 🔸 حجت الاسلام ؛ نویسنده و مدرس حوزه علمیه 🔸 حجت الاسلام ؛ گردآورنده کتاب 🔸 سرکار خانم ؛ خبرنگار، مستندساز و گوینده ایرانی-آمریکایی ⏰ زمان: ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۰ 🏠 مکان: ، چهارراه شهداء، سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی 📺 پخش زنده از طریق صفحه آپارات خانه طلاب: 🌐 http://aparat.com/KhaneTolab 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔹معنویت؛ رشد یا سقوط؟ اپیزودی درباره معنویت در انقلاب 💠 پرده اول: دیروز ماشین رو پارک کردم جلو در خونه، شیشه هاش پایین بود، چون میخواستم زود برگردم و برم شیشه هارو بالا نیاوردم. حدود ۵ دقیقه تو خونه بودم، دیدم زنگ خونه رو زدن رفتم جلو در یه پسر نوجوون بود گفت اقا شیشه های ماشینت پایینه. گفتم ممنون میخوام برم الان. اومدم خونه نفر دوم زنگ زد رفتم جلو در یه پسر جوون بود، اینم همون نکته رو گفت. تشکر کردم. 💠 پرده دوم: نظر سنجی ایسپارو دیدم نوشته بود ۸۳ درصد مردم ایران و ۷۶ درصد تهرانیها، مراسم شبهای قدر رو انجام میدن. 💠 پرده سوم: حدود ۸۰۰ هزار نفر هرساله معتکف میشوند، البته تعداد بیش از این حرفهاست، چون جمعیت زیاده، قرعه کشی میکنند. 💠 پرده چهارم: افطاریهای ساده هرساله پررونق تر میشه، امسال به داخل خیابانهای اصلی و حتی درتهران به پل طبیعت هم کشیده شد. ❓سؤال: معنویت در ایران رشد کرده یا در مقایسه با همه تاریخ، سقوط چشمگیر داشته؟ ❗️نکته: بیانات آقا راجع به معنویت در انقلاب را مرور کنیم و فاصله طولانی اندیشه خودمان با ایشان و واقعیت را ملاحظه کنیم. 👈پ.ن: اپیزود، اصطلاحیست در فیلم سازی، نمایش‌های کوتاه و مستقل است که ارتباط معنایی و مضمونی با یکدیگر دارند. ✍علی اصغر محمدی راد @hoseynie_ershad
معنویت؛ رشد یا سقوط ۲ سجاده‌های فردی 🔹از زمان شروع انقلاب علمی و صنعتی در غرب، فاصله کشورهای غربی با جامعه اسلامی روز به روز بیشتر شد، چرا؟ چون یاد گرفتند چطور یک مفهوم زنده میماند، زنده بودن هر مفهومی در ارتباط اون مفهوم با اجتماع‌هست. 🔹فیلسوفهاشون، علم فلسفه رو تا کف صحنه اجتماع امتداد دادند، فلسفه کودکان، فلسفه خانواده و...به همین دلیل بود که برای هر چیزی یک عملیات فیک اجتماعی راه انداختند، اما در مقابل، جامعه اسلامی هنوز درگیر قبول کردن اصل فلسفه است. 🔹اسلام همه مفاهیمش با یک گزاره همراه است و آن « اجتماعی» بودن. اگر بگوییم تربیت، اسلام میگوید نگاه اجتماعی داشته باش، اگر بگوییم سیاست، اسلام میگوید سیاست مردمی، اگر بگوییم نماز اسلام میگوید نماز جماعت و... یعنی حتی عبادت هم با اجتماع عبادت است. 🔹معنویت در اسلام بدون در نظر گرفتن « اجتماع» و مردم، تقریبا بی ریشه و به در نخور خواهد شد. 🔹 اما حالا آقای جمهوری اسلامی میخواهد همه این مفاهیم را امتداد دهد تا صحنه اجتماع مثل همین مراسمهای جمعی هشتاد درصدیمردم در شبهای قدر و یا مراسم اعتکاف. 🔹اسلام نابی که خمینی گفت یعنی اسلامی که سراسر، با مردم در ارتباط است و قطع ارتباطش با مردم یعنی مردن آن. اسلام ناب سیاستش مردمی‌ست، معنویتش و عبادتش مردمی‌ست، تربیتش مردمی‌ست. 🔹اصلا معنویت عقلانی، معنویت اجتماعیست، چون اسلام یاهر دینی برای اجتماع و مردم آمده نه صرفا برای پیغمبران. 🔸اسلام ناب، اجتماعی‌ست نه فردی، که اگر فردی شد، میشود اسلام آمریکایی و نهایتش خلاصه میشود در «سجاده‌های فردی». ✍ علی اصغر محمدی راد @hoseynie_ershad
سلام فرمانده و ساسی مانکن 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
سلام فرمانده و ساسی مانکن 🔹چرا سلام فرمانده اینقدر در دلهای مردم نفوذ کرد؟ چطور میشود که یک اثر تا این حد فراگیر شود که در سراسر مناطق شهری و روستایی توسط بچه ها اجرا شود و توسط بزرگسالان مورد استقبال قرار گیرد؟ یا چرا همخوانیهای بچه ها در خیابانهای خلوت در ایام کرونا جذاب بود؟ 🔹با وجود فضای رسانه ای که در بین مردم ایجاد شده کار فرهنگی نیز باید مطابق با قواعد همین فضا انجام گیرد تا دچار رکود و مردگی نشود. 🔹بگذارید گریزی بزنم به شعرهای ساسی مانکن که با قدرت در بین کودکان و نوجوانان فراگیر می‌شود. 🔸در آهنگ ، آمارها میگویند همان روزهای اکران و رونمایی‌اش، کلمه s.e.x.i که در این اثر چندین بار تکرار شده بود در صدر سرچهای گوگل کشورمان قرار میگیرد، و همینطور کلمه الکسیس در آهنگ معروف به . 🔹باید بررسی کرد که نماهنگ سلام فرمانده و اجراهای ساسی مانکن چه خصوصیات مشترکی دارند که باعث نفوذشان شده. 🔹قطعا نمیتوان یک خطی به داستان نگاه کرد زیرا این اتفاقات دلایل متعددی دارند که همه آن استدلالها باهم باعث تأثیرشان شده، از جمله: ۱/ هر دو اثر نیاز مخاطب را فریاد میزنند: سلام فرمانده دارد «من هستم» «من قدرتمندم» «من به کار می‌آیم» را فریاد میزند و اهنگ های ساسی مانکن نیازهای جنسی او را به زبان آزادی غربی بیان میکند. ۲/ مدل اجرا: در آهنگ سلام فرمانده همخوانی بچه ها به شدت جذاب بود همینطور در آهنگ های ساسی مانکن بعضی اوقات همخوانی و بعضی اوقات مدل های دیگر اتفاق می‌افتد که باعث جذابیت میشود. ۳/ زمان رونمایی: سلام فرمانده روز عید نوروز اتفاق افتاد و آهنگهای ساسی مانکن در اوج همه گیری کرونا و تعطیلی مدارس اکران میشود، دقیقا زمانی که بچه ها حضور بسیار بالایی در فضای مجازی دارند. ۴/ محل اکران و رونمایی از آن: سلام فرمانده در برنامه نوروزی پر مخاطب عصر جدید و تکرار چندین باره‌اش در یک روز توسط همین برنامه اتفاق افتاد، سمیه هم در صفحات اینستای ساسی مانکن و الکسیس در چند مرحله پخش شد. ۵/ متن جذاب شعرها ۶/ سبک جذاب این اشعار ۷/ شعر خطاب به چه کسی است؟ منظورم محور شعر است. ❗️یک نکته حائز اهمیت در آهنگ های ساسی مانکن مدت زمان طولانی بین دو اثر میباشد، یعنی عجله ای ندارد که اثر بعدی را سریع بسازد و اجرا کند بلکه با حوصله اثرات ماندگار و پرنفوذ تولید میکند و کارگردان سلام فرمانده باید این نکته را در اثرات بعدی‌اش لحاظ کند. 🔹در نتیجه باید گفت کار فرهنگی باید مطابق رسانه امروز باشد وگرنه یا اثر میشود یا و یا خواهد شد. پ.ن: این یادداشت حاصل مباحثه‌ام با همسرم بود که به زبان قلم درآمد. ✍علی اصغر محمدی راد @hoseynie_ershad
هدایت شده از بر پا
داستان جو و گندم ⚡️به محض آنکه خبر قیمت آرد اعلام شد، یکی از رفقا نوشت: «خدایا شاهد باش که ما به هر طریقی توانستیم اعتراض کردیم. از مناظره، مباحثه، پژوهش، سخنرانی، بیانیه تا جلسه با وزرا و شخص رئیس جمهور.ما در زمینه ارز ترجیحی حجت را بر دولت تمام کردیم.» ⚡️عجب! چه دولت خوبی. صدای یک رفیق اقتصاد دان جوان مخالف سیاستهایش تا بالاترین ارکان شنیده شده. بعد از این طعن و تیکه پرانی به دولت توسط برخی دوستان دلیلش چه بود؟! ⚡️قصه علم اقتصاد غربی و علوم انسانی غربی و مدیران تربیت شده در بستر این علوم و اینکه ریشه بسیاری از مشکلات امروز کشور همین دانشهای ذاتا مسموم هستند، حرف درستی است. خوب؟ ثم ماذا؟ الان این را دست گرفته اید و دولت را میزنید؟ آدم یاد جاهلانی میافتد که وسط بحران کرونا یادشان افتاده بود علم پزشکی مدرن را بی اعتبار کنند و پزشکی سنتی را جایگزین کنند در سطح کلان. ⚡️خود دوستان اهل اقتصاد هم میدانند اگر همه با هم جمع شوند در هیچ موضوعی اتفاق نظر ندارند. این هم که یک جریان خود را اقتصاد اسلامی میداند بقیه را اقتصاد کفر از آن حرفهای خنده دار است. علم اقتصاد اسلامی که هویت اجتماعی دارد تولید شده مگر؟ این چه خامی است در نقد مخالفین. ⚡️آقایان! رفقا! عزیزان! من نه کار به «مخرج مشترک» دارم نه مضرب مشترک نه مقصد مشترک نه مبدا مشترک نه منصب مشترک نه هیچ نکته دیگری. ولی خواهشا «یک جو انصاف» داشته باشید. کدام جریان از روز اول دولت را متهم کرد به امتداد روحانی بودن؟ ⚡️کدام جریان تیم مذاکره کننده امروز را همان امتداد عراقچی و ظریف میدانست و اتهاماتش را زد و در کشور پخش کرد. کدام جریان دستگاه مدیریت بهداشت و درمان را امتداد تیم روحانی دانست؟ گفتید یا نه؟ کدام جریان از هر التهابی استفاده میکند تا دولت را متهم کند و امروز هم معتقد است مدیریت اقتصادی کشور همان مدیریت دولت روحانی است؟ کدام جریان این جمله رهبری را هم مثل همه جملات دیگرش که این دولت نسبت به دولت قبل ، «ریل عوض کرده» نشنید و یا خودش را به نشنیدن زد. ⚡️انصاف داشته باشید. نقد کنید مطالبه کنید. بگویید فلانی بیا مثل احمدی نژاد در کانال یک سیما با مردم حرف بزن ولی نگویید دولت تا کنون هیچ توضیحی نداده. بگویید من مکتب اقتصادی را که مبنای این تصمیم است قبول ندارم اما اتهام توطئه و نفوذ چرا؟ . خیال میکنید آن که با تحریمهایش روی تصمیمات بر اساس فلان مکتب اقتصادی حساب کرده، روی تصمیمات بر اساس مکتب اقتصادی که حضرتعالی قبول دارید حساب نکرده؟ فردا اگر قحطی آرد و گندم و بحران هایی که همین الان صدایش را از سنا میشنوید شکل میگرفت، بخش عمده ای از مقابلین شما همین اتهامات را به شما نمیزدند؟ الان وقت گفتگو و مباحثه و کمک به دولت است. چرا بحثهای تخصصیتان را مبنای تهمت زدنهای کف خیابانی میکنید. یک جو انصاف فقط. همین @ali_mahdiyan
انقلاب مکبر میخواهد 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
انقلاب مکبر میخواهد 🔹یکی از رفقایمان چند سال پیش یک یادداشت نوشت بااین عنوان « انقلاب مکبر میخواهد» محتوایش هم این بود که جریان حلقه میانی باید کار مکبر را انجام دهد یعنی امت را از رفتار و تصمیم امام باخبر کند. 🔹این روزها که بحث داغ شده و رفقای انقلابی از چپ و راست دولت را شمشیر میزنند و در حال تبیین جبهه حق هستند یاد این یادداشت افتادم. انقلاب مکبر میخواهد اما نه مکبری که تحت تأثیر موج رسانه ای باشد. 🔹رفیق انقلابی من ناسلامتی رهبری من و تو را حلقه میانی می‌داند و انتظار دارد که شمشیر تبیین را به بدن غول رسانه دروغگو بزنیم نه به دولتی نو پا با مدیرانی که دیروز مانند ما بودند و امروز وارد میدان عمل شده اند. 🔹ناسلامتی قرار است مردم را آگاه کنیم نه اینکه به اسم نقد منصفانه صفوف نماز جماعت را پراکنده کنیم. قرار بود مبین قدرت انقلاب باشیم نه مفسر رسانه های اجنبی. 🔹نقدهایمان به دولت درست است، دولت میتوانست کاررسانه ای قویتری داشته باشد برای اقناع مردم اما خودت نگاه کن و ببین اگر فقط نقد کنی و نقاط قوت را نگویی نتیجه کارت چه میشود جز ناامیدی مردم؟ 🔹میگوییم تورم از بین نرفته اما نمیگوییم چطور شد که کشته های کرونا دوتا صفرش افتاد و به ۷ نفر تبدیل شد، میگوییم گرانی بیداد میکند اما نمیگوییم چه شد که صف مرغ جمع شد چه شد که سیمان ۱۴۰ تومانی تبدیل شد به ۵۰ تومان. میگوییم ماکارونی چنین شد و چنان شد اما نمیگوییم بورس چگونه پس از دوسال ناآرامی دارد روی آرامش میبیند، چرا اینها را فریاد نمیزنیم؟ واقعی نیست یا رسانه آنها را کم اهمیت جلوه داده و ماهم باور کرده‌ایم؟ انصاف انتقادیمان کجا رفته برای فریاد زدن اینها. لااقل نقد هم میکنید این نقاط قوت را هم بگویید تا موجب ناامیدی مردم نباشید. 🔹دقت کرده‌اید مدتیست هر چه اولویت ماست اولویت رهبری نیست؟ سر قصه قالیباف مگر دانشجویان به رهبری نگفتند که نام انقلابی را از مجلس بردار ؟ رهبری چه جواب دادند؟ چرا آنجا که مذاکره و وزارت بهداشت و تیم اقتصادی رئیسی را امتداد روحانی خواندیم، رهبری از تغییر ریل در این دولت میگوید. 🔹انقلاب مکبر میخواهد اما نه مکبر کر و کور. انقلاب مکبری میخواهد که ببیند و بشنود و فریاد بزند آنچه دیده و شنیده را. 🔹رفیق انقلابی من حلقه میانی کسی جز تو نیست، مانع دولت‌سازی اسلامی هم همین حلقه‌ی مفقوده است. دولت اسلامی فقط یک رئیس جمهور و چهار تا وزیر نیست ، همه مدیران کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی هستند که تو باید آنها را تربیت کنی. 🔹و حرف آخر ؛ دولت به جریان مردمی حزب اللهی نیاز دارد که تبیینش کنند. دولت به تو احتیاج دارد. ✍علی اصغر محمدی راد @hoseynie_ershad
هدایت شده از خانه طلاب جوان
8⃣ "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 📢 روایتگر روایت‌های خوب باشیم... ‼️ در میان گریه می خندم 🔰 دیشب حوالی ساعت 10 حصارهای کاری و امنیتی را درنوردیدم و به میان مردم رفتم. حدود 200 نفر از مردم داغدار و بهت‌زده و پریشان دورم جمع شدند. نزدیک دو ساعت با هم گپ زدیم. گفتم برای عرض تسلیت از آمده‌ام. بهم احترام گذاشتند و خوش‌آمد گفتند. 🔰 اما یکی‌یکی گله‌گذاری کردند و من ایستادم و گوش دادم. گاهی بهشان حق دادم و گاهی بهشان توجه دادم. گاهی با هم گریه کردیم، و گاهی خندیدیم. از همه چی گفتند. یکی داد می‌زد و می‌گفت: به فاطمه زهرا من دیگه دین رو قبول ندارم. من به شما احترام میذارم ولی دوستت ندارم، چون آخوندی. من لبخند زدم و گفتم: اما من شما رو دوست دارم. 🔰 دیگری می‌گفت: چرا تو استادیوم جشن گرفتن. گفتم: جشن نبوده، مداحی بوده. گفتند: ما جشن می‌دونیم. گفتم: رو چرا نمی‌گید؟ گفتند: اونا تسلیت گفتن. گفتم: خب تو هم تسلیت گفتن. 🔰 آن دیگری می‌گفت: چرا دیر تسلیت گفته؟ گفتم: از اول پیگیر بوده و دستور داده به برای انجام کارها ولی ابعاد قضیه دو، سه روز بعد معلوم شده، برای همین دیر شده. 🔰 یک جوان هیکلی می‌گفت: دیشب زده توی گوش من چون روی موتور بودم و داشتم می‌اومدم اینجا. دستم را کشیدم روی صورتش و بوسش کردم. 🔰 دیگری می‌گفت: زن و بچه مردم رو در حالیکه گاز اشک آور خورده بودن، نجات دادم. گفتم: درسته. شاید نباید می‌زدن، ولی شما مردم خوب باید از اونایی که برای از شهرهای دیگه غشون کشی کردن، جدا بشید، خودتون رسواشون کنید. برای حفظ امنیت خودتون و مغازه‌های اینجا و ماشین و اموال مردم اومده. 🔰 دیگری گفت: حاج آقا چرا تو اومدی بین ما، بقیه نمیان؟ ما ترسناکیم؟ همان موقع یک عده از طلبه های بومی آمدند و سرکشی کردند و رفتند. یکی گفت: حق قدمشون رو گرفتن و رفتن. گفتم: نه اینطور نیست، اینها جهادی‌اند. اهوازتون هم واقعا وسط میدونه. خودش تو آواربرداری بوده. داره کارها رو پیگیری می‌کنه، با مدیران، با امدادگران. دیروز عصر هم با هم رفتیم به خانواده جانباختگان سر زدیم و تسلیت گفتیم. به همدیگر گفتند: راست میگه، اون خوبه. 🔰 یکی گفت: حاجی یه دور توی شهر بزن ببین چرا وضع شهر ما اینه، ما تو کوچه هامون چشمه فاضلاب داریم، باورت میشه؟ ما نه آب درستی داریم، نه فاضلاب درستی، نه شهر و ساخت و ساز مرتبی. ما که همه چیز اینجا داریم، ، ، آزاد، چرا باید وضعمون اینجور باشه. ما که پدرامون برای این زمین دادن، دادن چرا باید اینطور باشیم. گفتم: باید شهردار خوب انتخاب کنید. باید شورای‌شهر خوب انتخاب کنید. کار دست خودتونه. ما توی قم شورای خوب انتخاب کردیم، شهردار خوب آوردن، شهرو زیر و رو کرده حسابی. گفتند: ، اتوبوسی، میان از فلان‌جا و رأی میدن و میرن. گفتم: خب خودتون باید درستش کنید. الان جلوی همون اتوبوس رو می‌تونه بگیره؟ نه. آشوب میشه. خودتون باید وضعیتو اصلاح کنید. بین خودتون. 🔰 یکی گفت: من وضعی ندارم، جوونم بیکاره، روغن شده دویست تومن، ما داریم له میشیم. گفتم: منم همینطوره وضعم. دو و نیم می‌گیرم و الباقی یارانه. و داره بهم فشار میاد. حالا امید داریم این دولت یه کارایی بکنه، مردم نجات پیدا کنن. گفتم مثلا تو همین قضیه، من از امدادگرها سوال کردم، گفتن از وقتی وزیر کشور اومد و مدیریت واحد در میدان انجام داد، وضعیت آواربرداری و کشف اجساد سر و سامون گرفته و کار سرعت گرفته. باز به هم گفتند: راست میگه، بهتر شده. 🔰 یک خانمی آمد گفت‌: دوستات رفتن، جا نمونی حاجی! همه خندیدیم. دیگر آن شور و التهاب اولیه فروکش کرده بود. مردم قدری آرام تر شده بودند. یکی گفت بیا با هم بگیریم. گرفتیم. برایم آب و شربت آوردند. دعوتم کردند به شام، خورش بامیه، فلافل. گفتم: شما غذاتون تُنده. به من نمیسازه. گفتند: نه. تندش نمی کنیم برات. گفتم: کُند شما هم برای ما تنده. خندیدیم. گفتند: حاجی بیا ما بشو. خندیدم. دیگر ساعت حوالی ۱۲ بود، مردم رفته بودند و فقط سه، چهار نفر کنارم بودند. با آنها خداحافظی کردم و برگشتم به مسجد محل اسکان نیروهای امدادگر، مسجد قائم! ✍ نویسنده: علی اخباری 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
درباره ماجرای
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما شاید یادتان نیاد سال ۸۸ راه پیمایی سکوت برگزار می کردند و می گفتند فقط میخوایم صدای اعتراض مان را بشنوید. هفته ها و ماه ها گذشت تا نقاب انداختند و اعتراضات تبدیل به بسیجی کشی در کف خیابان شد. اما امروز در همان ساعت اول شعارشان اینست. این خوبه. احتمالا برای جماعت ظاهرگرا باید کلی استدلال می چیدیم که بگیم حجاب و گشت ارشاد مهم نیست. اینا خونخواه مهسا هم نیستند. این اخرین پیامه هدف خود نظامه. هان؟ بهتر نشد؟ تکلیف روشنست برا همه:) @mahdian_mohsrn
زلال و شفاف ❗️مدتیست کتابهای تفسیرقرآن نوشته آیت الله خامنه ای را با دوستا مطالعه میکنیم و مباحثه میکنیم. 🔹این هفته تفسیر سوره بقره ایشان را مورد بحث قرار دادیم. در آیات ابتدایی این سوره بحث روی منافقین کشیده میشود و ایشان ذیل همین آیات توضیحاتی را ارائه میدهند. در همین باره بحثهای بسیار مهمی راجع به نفاق جریانی و اجتماعی میکنند، این یادداشت در رابطه با همین موضوع است. 🔹نفاق دونوع دارد، نفاق فردی و نفاق جریانی. 🔸به لحاظ نظام اندیشه ای خوب است که روی بحث نفاق جریانی و اجتماعی بایستیم و تحلیل کنیم و شرح دهیم اما برای ما یک نکته مورد غفلت قرار گرفته و آن هم بعد فردی نفاق است که اتفاقا مقدمه نفاق جریانی همین است. 🔸نفاق یعنی دورویی، یعنی متفاوت بودن ظاهر و باطن انسان. اگر نفاق را به معنای عدم صداقت بگیریم میتوان صداقت را نقطه عطف زندگی بشر دانست چنانچه در آیه قرآن میفرمایند: من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدواالله علیه...یعنی ممکن است مؤمن باشی ولی صادق نباشی یعنی نفاق درونی داشته باشی. 🔹گفتیم نفاق فردی مقدمه نفاق جریانیست، یعنی اگر ما نفاق درون را نتوانیم رفع کنیم کم کم این بیماری درون ما زیاد میشود و همه وجود انسان را فرا میگیرد: فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا 🔅خداوند کسانی را میخرد که زلال باشند صادق باشند، شفاف و یک رو باشند مثل حسین علیه السلام مثل حاج قاسم،مثل سید محمد، مثل فرهاد.... @hoseynie_ershad
روشنفکر کیست؟ (در ادامه یادداشت قبلی) ♦️مطالعه و مباحثه مان در مورد کتاب تفسیر سوره بقره آیت الله خامنه ای، این هفته به این آیات رسید: 🔹و اذا قیل لهم آمنوا کما آمن الناس قالوا أنؤمن کما آمن السفها و لکن لایعلمون (در مورد منافقان) زمانی که به آنها گفته میشود مثل مردم ایمان بیاورید میگویند آیا مثل سفها و‌نابخردها ایمان بیاوریم؟ لکن(منافقان) آنها نمیفهمند. 🔹یکی از خصلتهای منافقان خودبزرگ بینی آنهاست. توده مردم را بی عقل میدانند و آنها را تحقیر میکنند. یهودیان نیز چنین بودند، چه در زمان پیغمبرانشان، چه در صدر اسلام و چه الان، خود را بالاتر ازمردم عادی و صاحب حق میدانند. ♦️در دوران مشروطه و بعد از آن که روشنفکری در ایران به وجود آمد و به قول رهبری «بیمار و معیوب متولد شد» این خصلت خودبزرگ بینی در بین آنها هم بارز بود. 🔹آنها میگفتند مردم نمیفهمند و ما میفهمیم پس به هیچ وجه با مردم همراه نمیشویم. در حالی که همیشه کارهای بزرگ را مردم انجام میدهند. 🔹در این انقلاب کارهای بزرگ را مردم انجام دادند و آن به اصطلاح روشنفکرها همیشه از مردم جاماندند و حتی بعضی اوقات این خصلت در آنها بسیار پررنگ میشد، مثلا بعد از اینکه انقلاب شد عده ای گفتند خب مردم دیگر به خانه هایشان بروند تا ما حکومت کنیم زیرا آنها بلد نیستند. 🔹آفت مردم نبودن آفت مهلکیست. اینکه خود را مردم ندانیم و بالاتر از آنها بدانیم مارا منحرف و در نهایت نابود میکند. مردم ممکن است که بیسواد باشند اما بی خرد نیستند و میبینیم که کارهای بزرگ تاریخ به وسیله مردم رقم خورده است. ♦️الغرض، روشنفکر اصیل اسلامی کسی است که جزیی از مردم است و البته قدرت روشنگری برای بقیه مردم هم دارد، روشنفکر می اندیشد و با مردم وارد وادی عمل میشود و حتی قدرت رهبری کردن مردم را دارد اما جدای از مردم نیست. @hoseynie_ershad