eitaa logo
📖حفظ سه بعدی قرآن/مدرس حسین خالصی حافظ کل قرآن📖
4.4هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.4هزار ویدیو
115 فایل
🌟#قاری_کشوری🌟 💫/دارنده مدرک حفظ تخصصی #اموزش_تخصصی_حفظ_و_قرائت/💫 💚برای همه ی سنین 💜به صورت #حضوری_و_غیر_حضوری 💛به صورت #آنلاین_وآفلاین 💥کپی محتوا همراه بالینک کانال آزاد💥 لینک_کانال @Hossein_qoran ارتباط با ادمین(حسین خالصی)👇👇 @hosein_qoran
مشاهده در ایتا
دانلود
کسر امتیاز در حروف مقطعه 👀حتما دقت کنیم که حروف مقطعه ابتدای هر سوره به چه شکله. ✍ اگر حروف مقطعه ابتدای یک سوره رو اشتباه بگیم (مثلا به جای الر ، الم بخونیم) : ▪️اگر تصحیح فوری بدون تذکر داور باشه : ۲ و نیم نمره کسر امتیاز داره ▪️اگر داور اشتباه رو تذکر بده و ما خودمون تصحیح کنیم : ۳ و نیم نمره کسر امتیاز داره ▪️اگر داور خودش تصحیح کنه: ۵ نمره کسر امتیاز داره پس به شکل ویژه روی این موضوع تمرکز کنیم.. @Hossein_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام  خبر فوری👇👇👇👇👇 آزمون قرآن برای مدرسه  نمونه (دوره اول) تاریخ آزمون :۱۲ تیر برای دختران ۱۳ تیر برای پسران مکان :دارالقران شهرستان عنبرآباد توضیحات هر جزء که دانش آموزان حفظ باشند  امتیاز برای حافظان محسوب میشود کسانی که کامل جزء را حفظ نیستن به هیچ  وجه حافظ جزء  محسوب نمیشوند روابط عمومی دارالقران شهرستان عنبراباد @Hossein_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1⃣_ پرسش با تلاوت ابتدای آیه 🔹متداول ترین شیوه پرسش در کلاس های حفظ پرسش های ادامه دادنی است. 🔸به این معنا که استاد ابتدای آیه ای را تلاوت میکند و از شاگرد میخواهد آن را ادامه دهد. ☑️ این شیوه در مسابقات و آزمون های رسمی هم مورد استفاده است. ✅ : 💐 نکته ای که در همه انواع پرسش حائز اهمیت است «اصل پیوسته خوانی» است. چون یکی از مهمترین توانمندی های مورد انتظار از حفاظ «توان پیوسته خوانی آیات، صفحات و سوره ها» است. 👈 در این شیوه پرسش معمولا پیوسته خوانی مورد توجه است. 👈 حفاظ برای پاسخگویی به سوالات مسابقات و آزمون ها آماده می شوند. 👈 تسلط حافظ بر ترتیب آیات، اتصال صفحات، انتهای آیات و... در این شیوه قابل ارزیابی است. 👈 و... ✅ چند نکته: 👈 به پرسش هایتان الگوی قابل پیش بینی ندهید. سؤالتان را همیشه از ابتدای سوره، همیشه از آیات سخت، همیشه از آیات راحت، همیشه از ابتدای صفحه، همیشه از... طرح نکنید. به همه انواع و وجوه توجه داشته باشید. 👈 اگر می خواهید از ابتدای سوره ای تلاوت شود، فقط نام سوره را به شاگرد بگویید. 👈 عبارت سؤال را تا جایی قرائت کنید که مشخص شود آیه موردنظر کدام است. 👈 حتی الامکان تک آیه نپرسید. حداقل اجازه بدهید ابتدای آیه بعد هم تلاوت شود. 🔺آسیب در پیوند آیات یکی از متداولترین آسیب های محفوظات حفاظ است پس آن را پوشش دهید. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال بپيونديد: 👉@Hossein_qoran👈
🌸🍃🌸🍃 🍃نَقَم: این کلمه متضاد نَعَم و نعمت بخشیدن است. یعنی گرفتن نعمت از صاحب آن را "نقمت یا انتقام" گویند. انتقام به معنای ضربه زدن به انسان ندار و نابودی او نیست. در آیات وحی آنچه مربوط به انتقام بوده همگی امری است که حق تعالی آن را به دست خود قرار داده است. (فَإِنَّا مِنْهُمْ مُنْتَقِمُونَ) یعنی انتقام از ظالمان و کافران که همان مرحله گرفتن نعمت از آن‌ها یا همان انتقام است فقط به دست خداست و حق تعالی امری از انتقام را به انسان ها یا رسولان خود موکول نکرده است. فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَام (۴۷_ابراهیم) یعنی وعده انتقام به تمام رسولان و ائمه اش را داده است. یعنی وعده سلب نعمت از ظالمان و کافران که باعث گمراهی مردم شده بودند. چنانچه موسی نبی از خدا دعا کرد و برای فرعون انتقام الهی یا همان تبدیل نعمت به نقمت را خواست. وَقَالَ مُوسَىٰ رَبَّنَا إِنَّكَ آتَيْتَ فِرْعَوْنَ وَمَلَأَهُ زِينَةً وَأَمْوَالًا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا رَبَّنَا لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِكَ رَبَّنَا اطْمِسْ عَلَىٰ أَمْوَالِهِمْ وَاشْدُدْ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُوا حَتَّىٰ يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيم (۸۸_یونس) و فرجام اش چنین شد که خداوند همه نعمات از فرعون گرفت و چنان غرق و نابودش ساخت. مراد از "ذُو انْتِقَام" از دشمنان انبیاء، یعنی هم در دنیا نعمات ام از آنان می گیرم و تبدیل به نقمت می کنم که این انتقام نخست و هم در آخرت آنان را از نعمت بهشت محروم می سازم. حق تعالی درباره وجود نبی مکرم اسلام (ص) در شبه جزیره عربستان می فرماید: "وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنْتَ فِيهِمْ" یعنی تا وجود مبارک تو در بین آنهاست من با نزول عذاب، نعمات خود را از آنان نمی گیرم. (در اصل انتقام نمی گیرم) اما زمانی که وجود تو را با مرگ نزد خود بردم از آنان انتقام گرفته و نعمات ام از آنان گرفته و تبدیل به نقمت شان می سازم. (فَإِنَّا مِنْهُمْ مُنْتَقِمُونَ) برای درک معنی انتقام باید نخست تعریف نقمت را بدانیم. هر نعمتی بین دو نقمت است. مثال، باران مناسب و متعادل و مورد نیاز یک نعمت است که بین دو نقمت کم بارشی و سیلاب قرار گرفته است. سلامتی یک تعادل در وجود برخی احتیاجات بدن است. وجود قند برای یک خون نعمت است که بین دو نقمت کم بودن از حدّ مورد نیاز و زیاد بودن از مورد نیاز بدن قرار دارد. پس نقمت وارد کردن یک شئ مضر از بیرون نیست، بلکه کم کردن یک نعمت یا افزودن آن نقمت محسوب می شود. داشتن دارایی یک نعمت است که بین دو نقمت فقر و نقمت طغیان ثروت قرار دارد. یعنی دارایی انسان هر لحظه ممکن است از نیازش کمتر شده و به فقر رود یا بیش از نیازش شده و طبق قرآن طغیان کند. (كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَىٰ - أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَىٰ) پس انتقام الهی بر هم زدن تعادل این نعمات است. انسان اگر از کسی بخواهد انتقام گیرد چند حالت دارد: در مقام ضعف در زمان ستمی کسی قرار گرفته و نتوانسته حق خود را از ظالم بگیرد پس به فکر انتقام می افتد و در این انتقام هرگز جانب عدالت را رعایت نمی کند یعنی معادل ضربه ای که خورده است ضربه نمی زند و سعی در ضربه زدن بیشتر دارد، از سوی دیگر بعد از انتقام نوعی احساس سبکی و آرامش می کند. ولی حق تعالی در انتقام از بشر هرگز در مقام ضعف در زمان گناه او قرار ندارد و بعد از انتقام احساس سبک شدن نمی کند و ضربه ای نمی زند بلکه نعمات اش را فقط پس می گیرد یا از نعماتی که خلق کرده است محروم می کند. در آیات کلام وحی حق تعالی خودش را مُنْتَقِم معرفی می کند و انسانی را امر به انتقام از انسانی دیگر نمی کند چون انسان ولی نعمت کسی نیست که بتواند با سلب نعمت از او انتقام گیرد. انسان در برابر ستمی که در حق او شده است در قالب، قصاص و دیه به احقاق و پس گرفتن حق خویش معادل ستمی که در حق او گردیده فقط مجاز شمرده شده و صاحب اختیار است. مراد از "مُنْتَقِم آل محمد" یعنی کسی که بعد از ظهور تمام نعماتی که ظالمان از ظلم در حق مظلومان جمع کرده اند آنان را گرفته و به عدالت تقسیم خواهد کرد و در احادیث است آن حضرت زکات واجب برای گسترش عدالت در جامعه را از مردم خواهند گرفت. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال @Hossein_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۶۰۴ قرآن کریم شامل سوره‌های مبارکه اخلاص، فلق و ناس 💫 امام صادق (ع) می‌فرمایند: «مَن قَرَأَالقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ، اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ» هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته گردد. (اصول کافی ۲/۶۰۳) 🎙 استاد پرهیزگار ••❀✨ *جهادتبیین* ✨❀•• @Hossein_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀فراز شاهکار و زیبا ❇️قاری: استاد محمد اللیثی ❇️سوره: مریم ۱۴تا۱۸ ❇️مدت فراز: ۲دقیقه @Hossein_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام  خبر فوری👇👇👇👇👇 آزمون قرآن برای مدرسه  نمونه (دوره اول) تاریخ آزمون :۱۲ تیر برای دختران ۱۳ تیر برای پسران مکان :دارالقران شهرستان عنبرآباد توضیحات هر جزء که دانش آموزان حفظ باشند  امتیاز برای حافظان محسوب میشود کسانی که کامل جزء را حفظ نیستن به هیچ  وجه حافظ جزء  محسوب نمیشوند روابط عمومی دارالقران شهرستان عنبراباد @Hossein_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بارالها میگویند هنگام اذان از هر موقعی به تو نزدیکتریم خدایا به این وقت عزیز تمام بیماران را لباس عافیت بپوشان آمین🌸 @Hossein_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 فراز ۲۲۴ 🇵🇸 استاد : 🔹 مرحوم محمد صدیق منشاوی 🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷 مقام : بیات (Re) استاد منشاوی رحمت الله علیه، با اجرای بسیار زیبا و تحریرهای چابک و دلنشین این قطعه را اجرا نمودند، (بیات درجه نوا) که در دو موضع فی و ذا با هبوط ۵ درجه ای به اکتاو ماقبل، اشاره به درجه نوای(Sol) در اکتاو قبل(بم تر) نموده و به نوعی مقام نیروز را در این دو موضع اجرا میکنند. به روح پاک این استاد ، صلواتی هدیه کنیم. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم @Hossein_qoran